Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Hun siger de bare lige øvede lidt den uge og så var hvalpen tilfreds!!

Så der var ikke mange guldkorn at hente der, desværre..

Jeg har aldrig vidst det var et problem at lære hunde at være alene.. Ved heller ikke om det er et problem hos os, havde bare regnet med hun kunne lære det uden problem i løbet af 2 uger.. Men har jo heller ik været i gang meget mere end 2 uger, så jeg skal nok bare ha tålmodighed (Og være taknemmelig for søde forældre + sviger forældre):-)

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hmm :hmm:

nu sku jeg lige ned og have fat i postbudet jeg hørte komme ind i opgangen...

jeg glemte alt om Kalani - pinligt nok - men tog bare lige nøglerne i hånden og gik ned...

først bagefter stod jeg udenfor døren og opdagede - ikke en lyd havde hun givet :shock:

jeg havde snakket med postbudet i to minutter nok, og da jeg kom ind lå hun pænt i kurven foran sovesofaen i stuen :vedikke:

hmmm nu overvejer jeg KRAFTIGT at fjerne tæppet under spisebordet og måske bare sige "ok - så får hun både stue og køkken", for hvis hun er tryg nok i stuen til at være alene, er det jo at modarbejde sig selv ved at tvinge hende til at være i køkkenet? :vedikke:

eller?

Jeg synes da helt klart at det lyder til, at det vil være bedst at lade hende have både stue og køkken.

De gange, hvor jeg har prøvet at spærre af, så Tyson kun har haft f.eks. stuen eller soveværelset at være i, når han er alene, er det gået galt. Han skal have adgang til hele lejligheden, for at det fungerer for ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm ja :hmm:

det ku godt være man sku prøve igen i morgen tidlig, hvor hun har både stue og køkken. :hmm:

for hvis det er alt der skal til, så er det jo nemt at fjerne mit tæppe under bordet (har ikke lyst til flere "uheld" på tæppet :oops: )

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm ja :hmm:

det ku godt være man sku prøve igen i morgen tidlig, hvor hun har både stue og køkken. :hmm:

for hvis det er alt der skal til, så er det jo nemt at fjerne mit tæppe under bordet (har ikke lyst til flere "uheld" på tæppet :oops: )

Vores tissede (datid da hun ikke har gjort noget inde i 2 dage nu!!) også helst på tæppet, banditter!

Link til indlæg
Del på andre sites

Kalani er MEGET dygtig til at holde tis indenbords, men hvis hun lige er hurtigere end mig - så ligger der en fin "dej" under bordet på tæpper :stupid:

heldigvis kun sket 1½ gang... det er faktisk snart et døgn siden vi har haft uheld inde :shock::klap: og her til formiddag holdte hun sig endda næsten 4 timer UDEN at pive, men hvor jeg tog hende ned :shock:

så renlighedstræningen går jo kanon - det er bare det at være alene hjemme...

men det må vi prøve igen i morgen, hvor hun kan komme ind i stuen også :-) det er "alt" der skal til, for at få fremgang i sekunderne/minutter så gør jeg det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

altså hunde er jo forskellige og lærer tingene i forskellige tempo. Supere dejligt for dem, hvor hunden lærer at være alene en hel arbejdsdag på 1 uge:banan: men . . . . . . mange TROR også, at deres kan være alene, men hunden står og hyler hele dagen:stupid:

Vores venners nabo fx opdagede det ikke før min veninde fik nye arbejdstider og skulle sove nogle gange om dagen, hvor hun så hørte hunden fra ejerne tog afsted, til de var hjemme igen. De blev vildt chokket, for den lignede en hund, der havde sovet, når de kom hjem :shock:

Mine forældres hund har heller ingen problemer - siger de:roll: hun piver og hyler, hvis en af dem går på toilettet eller ud i garagen efter et eller andet, men IKKE når de tager afsted begge to, siger de:roll:

Nu har jeg passet hende i tre dage og hun var alene i 30 minutter, da jeg skulle handle igår - for hun kan sagtens være alene også hos mig, siger de:roll:

Ya right - hun hylede fra 4 minutter efter jeg var gået, til hun sikkert har hørt bilen (lydoptagelse), men hun lignede bestemt én, der havde hygget sig og sovet:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kalani er MEGET dygtig til at holde tis indenbords, men hvis hun lige er hurtigere end mig - så ligger der en fin "dej" under bordet på tæpper :stupid:

heldigvis kun sket 1½ gang... det er faktisk snart et døgn siden vi har haft uheld inde :shock::klap:

Hvordan kan man kun have et uheld 1½ gang :mrgreen: ? Din hund må kunne noget min ikke kan, for han er ikke til at stoppe, hvis han først er gået i gang med sit toilette!

Ja, spændende om det bare er det der skal til ellers.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi den ½'e gang kom jeg til at sige "KALa ... øøhh " (man jo ikke må skælde dem ud, men det fløj bare ud af mig :oops: ) og så stoppede hun, fordi hun blev forskrækket... jeg skyndte mig ned i baggården med hende, og så gjorde hun sig færdig - og så mig op og gøre ren bagefter...

Men ok - hun er MEGET nem at fjerne koncentrationen fra... hun kan gå og kalde heroppe fordi hun vil ned - så kommer vi ned og så leger hun med kastanier i 20 minutter:stupid::roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

altså hunde er jo forskellige og lærer tingene i forskellige tempo. Supere dejligt for dem, hvor hunden lærer at være alene en hel arbejdsdag på 1 uge:banan: men . . . . . . mange TROR også, at deres kan være alene, men hunden står og hyler hele dagen:stupid:

Vores venners nabo fx opdagede det ikke før min veninde fik nye arbejdstider og skulle sove nogle gange om dagen, hvor hun så hørte hunden fra ejerne tog afsted, til de var hjemme igen. De blev vildt chokket, for den lignede en hund, der havde sovet, når de kom hjem :shock:

Mine forældres hund har heller ingen problemer - siger de:roll: hun piver og hyler, hvis en af dem går på toilettet eller ud i garagen efter et eller andet, men IKKE når de tager afsted begge to, siger de:roll:

Nu har jeg passet hende i tre dage og hun var alene i 30 minutter, da jeg skulle handle igår - for hun kan sagtens være alene også hos mig, siger de:roll:

Ya right - hun hylede fra 4 minutter efter jeg var gået, til hun sikkert har hørt bilen (lydoptagelse), men hun lignede bestemt én, der havde hygget sig og sovet:stupid:

Jeg har også hørt den der rigtig ofte. Min kæreste kom også hjem og fortalte, hvor hurtigt en kollegas hund havde lært at være alene hjemme...den var dog nødt til at være lukket inde på badeværelset, når de ikke var hjemme, for ellers ødelagde den ting :genert:

Jeg tror ikke folk tænker over det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Joya venter med at hyle til vi kommer hjem og kommer ind :lol: Det har hun i hvert fald gjort når hun (de) har været alene i længere tid, jeg tænker at det er fordi hun skal tisse og stemmningen bliver pisket op når vi kommer hjem, Flica begynder at gø så snart hun høre blien køre ind i indkørslen og så står de ellers alle sammen og danser foran døren ind til vi kommer ind, så når man bare har en lille hvalpeblære og er trængene i forvejen, så presser det virkelig på når vi så endelig kommer ind, så hun piver og hyler ind til vi kommer igennem huset til have døren og kan lukke hende ud :mrgreen:

Ps. hun er blevet filmet flere gange når de har været alene og har aldrig pevet eller hylet mens vi ikke er der.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi forsøger og forsøger at finde en bedste hundeven :mrgreen: feltet blir bare frygteligt snævert, når min kæreste er sådan en allergisk fætter. men øhm, hvis nogen kender nogen med en puddel eller sådan noget, som mangler en fin ven. siger i bare til :genert:

Hvis i har brug for en lørdag og søndag uden hund, så siger i altså bare til, jeg har fri de fleste weekender og Motor er ved at blive rigtig god til hvalpe - han snuser lidt meget til dem, tænker .... en hvalp? Og så spiller han lidt snobbet i et stykke tid, dvs han laver bare noget andet end at tage i mod vild lege invitation.

Altså medmindre din kæreste vil få allergi af at han bliver passet her, selvfølgelig. I behøves ikke passe til gengæld, jeg har Buju (som jeg kan se jeg kommer til at skylde mange penge, hvis hun tager 400 for en aften :shock:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det lige gået galt?

Ja hun skreg bare med det samme næsten :megaked:

Så tænkte jeg jeg lige ville gi det et øjeblik til hun var stille så hun ku få ros, men så begyndte hun med sit ulveskrig og det blir sku for meget for mig at høre på. Nu løber hun bare rundt i huset og piver og gør:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan da godt være der er sket for meget, tænkte bare at når vi havde været i gang så skulle hun lige have tid til at falde ned og hun var faldet end da jeg lod hende være alene, men så kørte hun fuldstændigt op på ingen tid.. Prøver med et par sekunder når hun er færdig med at sove..

Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked: Vi er gået fra 3½time til 24 sek.

Skal på arbejde imorgen, kan slet ikke overskue det lige nu :damn:

:ae:Føler med dig, det er slet ikke sjovt med sådan én tilbagegang... Men er det ikk også først nu I er begyndt at optage hende? Tænker bare at hun måske også har pivet/hylet før, men at I bare ikk ved det? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi forsøger og forsøger at finde en bedste hundeven :mrgreen: feltet blir bare frygteligt snævert, når min kæreste er sådan en allergisk fætter. men øhm, hvis nogen kender nogen med en puddel eller sådan noget, som mangler en fin ven. siger i bare til :genert:

Altså hvis i skal ud en aften må du da også gerne smide Halfdan af herovre, det er jo ikke så langt væk. Og pyt da med at i ikke kan passe Sammi, vi har mange andre der gider passe, så det er ikke et problem.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Så vil jeg prøve at se om tøsen kan have hele lejligheden for sig selv, og om det måske gør at hun bedre kan være alene...

sådan lige på falderebet....

den der ½ times "ro" - er det ok der at hvalpen har sit legetøj og bare passer sig selv, eller er det totalt ro uden legetøj osv. - eller hvordan gør folk? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: første gang jeg stilte mig uden for døren - piiiiiiiiiiiiiiv! fra samme øjeblik hun ikke ku se mig...

så kiggede jeg lige hurtigt på hende - hun styrtede op i kurven til hendes ben...

jeg prøvede at lukke døren bag mig igen - vupti 40 sekunder uden lyd :vedikke:

øhm godt så :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm har brug for lidt - øhm ja hva kalder man det..:hmm: hjælp er vist ikke det helt rette ord, men i mangel på bedre ordforråd lige nu, kalder vi det bare hjælp...

Kalani piver så snart jeg går ud af døren - konsekvent! :damn: gør og piver!

Men jeg kan godt sætte hende ud i køkkenet bag lukket børnegitter og så sætte mig selv ind i stuen hvor hun ikke kan se mig :vedikke:

øhm....

her ligger hun sig bare og sover, tumler lidt og sover nu igen... :vedikke:

hvordan kommer man så over det der med at gå ud af døren?

for det er vel tydeligvis det hun er utryg ved - vil jeg da tro?

at hun ser jeg går ud af lejligheden af døren...

for hun kan jo sagtens være alene ude i køkkenet - når bare jeg sidder i stuen og ser tv... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Grrr... Duffy kunne ikke engang klare 2 minutter før hun gik i gang med at pive og sågar hyle en enkelt gang :cry: Igår gik det jo så fint med 5 minutter, men nu kunne hun jo slet ikke være alene bare få minutter... Ih, nu gider jeg snart ikke mere, men det kan man jo desværre bare ikk sige :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, det er lige før, at det er morsomt jo...på en tragisk måde. Jeg kan også fortælle, at vi har formået at gå endnu mere ned i tid nu. Vi er officielt nede på 0 sekunders alene-tid. Så nu er det os alle sammen, der er gået tilbage i tid?

Link til indlæg
Del på andre sites