Gæst Frigga Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 hvordan kommer man så over det der med at gå ud af døren? for det er vel tydeligvis det hun er utryg ved - vil jeg da tro? at hun ser jeg går ud af lejligheden af døren... for hun kan jo sagtens være alene ude i køkkenet - når bare jeg sidder i stuen og ser tv... Ja, jeg ved ikke om du ligefrem vil lytte til gode råd fra mig, der har hunden, der kan være alene i 0 sekunder :stupid: Men er det ikke en idé nu kun at øve med at åbne og lukke døren. Du skal ikke engang forsøge at gå ud, bare åbne den en masse, så hun vender sig til at der ikke sker noget ved det. Grrr... Duffy kunne ikke engang klare 2 minutter før hun gik i gang med at pive og sågar hyle en enkelt gang Igår gik det jo så fint med 5 minutter, men nu kunne hun jo slet ikke være alene bare få minutter... Ih, nu gider jeg snart ikke mere, men det kan man jo desværre bare ikk sige Nej, jeg forstår dig så uendelig godt. Vi har planlagt hund i 1½ år, undersøgt racer og bare ventet på det rette tidspunkt og glædet os så meget. Jeg havde aldrig nogensinde forestillet mig, at det at have hund betød tudeture, frustrationer, ondt i maven, skænderier med kæresten og at det kører en så langt ned. Og hvornår skal man opgive? Jeg sender i dag tekst og billeder til Græske Hunde, som så hjælper med videreformidling. Jeg håber sådan, at en familie med en anden hund eller måske flere får lyst til at adoptere ham. Han vil være så meget lykkeligere sådan et sted. Der går nok lang tid før der dukker nogen op, så indtil da vil vi forsøge med adfærdsbehandleren. Rent øv! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PiaB Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 ja... jeg synes det er liiiiidt frustrerende... men det er jo også fordi jeg VED at jeg altså har en skolestart, som jeg død og pine ikke kan misse... og der vil jeg jo altså gerne at hun var tryg ved at være alene hjemme - også fordi jeg bor i lejlighed og dem oppe på 3. altså er nattearbejder, som sover om formiddagen! så dur det altså ikke at hun står og hyler! (så ryger jeg i hvert hurtigt ud af min lejlighed! det er 3 klager på larm og så er det ud med enten mig eller hund!) jeg overvejer om jeg skal have fundet en eller anden i Aalborg hun kan være hos mens jeg er i skole, men det bare ikke mit drømme-scenarie... at være afhængig af andre og ikke mindst at efterlade hende hos andre mens jeg er i skole,... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 Nej, jeg forstår dig så uendelig godt. Vi har planlagt hund i 1½ år, undersøgt racer og bare ventet på det rette tidspunkt og glædet os så meget. Jeg havde aldrig nogensinde forestillet mig, at det at have hund betød tudeture, frustrationer, ondt i maven, skænderier med kæresten og at det kører en så langt ned. Og hvornår skal man opgive? Jeg sender i dag tekst og billeder til Græske Hunde, som så hjælper med videreformidling. Jeg håber sådan, at en familie med en anden hund eller måske flere får lyst til at adoptere ham. Han vil være så meget lykkeligere sådan et sted. Der går nok lang tid før der dukker nogen op, så indtil da vil vi forsøge med adfærdsbehandleren. Rent øv! Det er jeg ked af at høre, men det er nok den bedste løsning for jer alle, for det her er jo slet ikk en holdbar løsning i længden og jeg håber virkeligt at der findes en god familie med hund til ham derude, så han slipper for at være alene... Flot at du har taget den beslutning, det må være rigtig rigtig hårdt for jer at nå til den erkendelse... Ja det kender jeg godt alt til, jeg har også glædet mig til at få "min egen" hund siden jeg var barn og Duffy er virkelig en dejlig hvalp, men hold op hvor det bare skær i hjertet at hun har så svært ved at være alene... Vi har nu haft hende siden 22 juni og hvor langt er vi lige nået :damn: Det er virkelig ikke fair at man skal rende rundt og være konstant bekymret, miste sin appetit, være trist og nærtagende hele tiden...-Sådan burde det jo ikke være at få hund.... Jeg er helt slået ned over den tilbagegang vi har haft idag, prøver én gang mere her senere og hvis det er samme resultat, så rykker vi træningen op i soveværelset med et spinkelt håb om at det hjælper..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 Ej jeg bliver bare så trist når jeg læser denne tråd jeg står altså ved mit tilbud om at hundesitte engang imellem :ae: også til dig pia men aalborg er nok lige lidt langt væk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 Min kæreste tog Molly med på job i dag. Stod tidligt op i dag, gik tur, øvede dæk og sit, fik hende til at søge i haven efter små delle-stykker. Indenfor og falde til ro. Lukkede døren, PIIIV HYYYYYL:stupid: Nå, ok, ind igen forsøge at få hende til at falde til ro (Hvilket hun heldigvis gør ret hurtigt) Sad så bare og gloede på hende mens hun lå i kurven og tyggede ben. Går ud af døren, 20 sek så kan jeg høre hun begynder at løbe rundt derinde så jeg skynder mig ind inden hun hyler.. Så 20 sekunder.. Øv.. Nej vi har ikke optaget hende, men jeg har siddet udenfor soveværelse vinduet den ene gang i 45 min og der var ingenting. Og de dage hun var længere alene hjemme har jeg ventet udenfor - ingenting, og når jeg er kommet hjem har jeg ventet udenfor, stadig ingenting og der ku jeg se gennem vinduet hun lå i kurven.. Øv øv øv!!! Puh, det må være en hård beslutning at prøve at finde et andet hjem, sådan håber jeg bestemt ikke det ender her! Ser virkelig frem til oktober hvor jeg har fri og så derefter når jeg skal i skole er det heldigvis noget lettere at tage sig nogle fridage end det er nu hvor jeg som et led i min uddannelse er i praktik. Jeg har virkelig lyst til at melde mig syg så jeg kan være hjemme med hende, men så længe jeg kan finde alternativer gør jeg altså det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 Ej jeg bliver bare så trist når jeg læser denne tråd jeg står altså ved mit tilbud om at hundesitte engang imellem :ae: også til dig pia men aalborg er nok lige lidt langt væk Det kan sagtens være der står en frustreret pige udenfor din dør en dag med en hylende hund så Ej, men tusind tak for tilbuddet, hvis vi ses på mandag og Molly og Skipper kan sammen kan det jo være man sku tage dig på ordet hvis det brænder fuldstændigt på.. Prøver dog at være optimistisk, det kan jo nærmest kun gå fremad fra 20 sek:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 Nej vi har ikke optaget hende, men jeg har siddet udenfor soveværelse vinduet den ene gang i 45 min og der var ingenting. Og de dage hun var længere alene hjemme har jeg ventet udenfor - ingenting, og når jeg er kommet hjem har jeg ventet udenfor, stadig ingenting og der ku jeg se gennem vinduet hun lå i kurven.. Øv øv øv!!! Du skal bare være opmærksom på, at hun måske kan høre dig, når du er udenfor. Vi bor på 2. etage, og Laki kan skam sagtens høre os, hvis vi lister rundt nede i haven eller kommer til at åbne en dør i kælderen. En dag sad jeg i haven og var så begejstret og glad ved, at han var så rolig...til sidst opdager jeg, at han sidder i vindueskarmen og kigger ned mig på :stupid: Og taget i betragtning af, hvor dygtig han er til at vide, at det lige præcis er min kæreste, der kommer ind af kælderdøren om eftermiddagen, så er jeg slet ikke i tvivl om, at de gange vi har siddet dernede, at det ikke har været reel alene-hjemme-træning for ham. Det behøver ikke være det samme for jer, men du skal bare lige være opmærksom på det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 Jeg har også hørt den der rigtig ofte. Min kæreste kom også hjem og fortalte, hvor hurtigt en kollegas hund havde lært at være alene hjemme...den var dog nødt til at være lukket inde på badeværelset, når de ikke var hjemme, for ellers ødelagde den ting Jeg tror ikke folk tænker over det. Så har hunden jo netop ikke lært at være alene hjemme i tryghed og ro! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 Min kæreste tog Molly med på job i dag. Stod tidligt op i dag, gik tur, øvede dæk og sit, fik hende til at søge i haven efter små delle-stykker. Indenfor og falde til ro. Lukkede døren, PIIIV HYYYYYL:stupid:Nå, ok, ind igen forsøge at få hende til at falde til ro (Hvilket hun heldigvis gør ret hurtigt) Sad så bare og gloede på hende mens hun lå i kurven og tyggede ben. Går ud af døren, 20 sek så kan jeg høre hun begynder at løbe rundt derinde så jeg skynder mig ind inden hun hyler.. Så 20 sekunder.. Øv.. Nej vi har ikke optaget hende, men jeg har siddet udenfor soveværelse vinduet den ene gang i 45 min og der var ingenting. Og de dage hun var længere alene hjemme har jeg ventet udenfor - ingenting, og når jeg er kommet hjem har jeg ventet udenfor, stadig ingenting og der ku jeg se gennem vinduet hun lå i kurven.. Øv øv øv!!! Puh, det må være en hård beslutning at prøve at finde et andet hjem, sådan håber jeg bestemt ikke det ender her! Ser virkelig frem til oktober hvor jeg har fri og så derefter når jeg skal i skole er det heldigvis noget lettere at tage sig nogle fridage end det er nu hvor jeg som et led i min uddannelse er i praktik. Jeg har virkelig lyst til at melde mig syg så jeg kan være hjemme med hende, men så længe jeg kan finde alternativer gør jeg altså det... Øv, det var også en trist update fra dig... Som sagt står mit tilbud altså også ved, du kan bare komme med Molly, så kan hun hygge sig med Duffy... -Jeg ved jo ikke hvor længe jeg er arbejdssøgende endnu, men lidt tid endnu er det da... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 Du skal bare være opmærksom på, at hun måske kan høre dig, når du er udenfor. Vi bor på 2. etage, og Laki kan skam sagtens høre os, hvis vi lister rundt nede i haven eller kommer til at åbne en dør i kælderen. En dag sad jeg i haven og var så begejstret og glad ved, at han var så rolig...til sidst opdager jeg, at han sidder i vindueskarmen og kigger ned mig på :stupid: Og taget i betragtning af, hvor dygtig han er til at vide, at det lige præcis er min kæreste, der kommer ind af kælderdøren om eftermiddagen, så er jeg slet ikke i tvivl om, at de gange vi har siddet dernede, at det ikke har været reel alene-hjemme-træning for ham. Det behøver ikke være det samme for jer, men du skal bare lige være opmærksom på det. Ja det er selvfølgelig rigtigt nok, men taget i betragtning af hun slet ikke vil ha jeg lukker døren nu sys jeg 45 min med mig udenfor er bedre Og nu kan jeg jo slet ikke nå at løbe ud og ind på 20 sek, så der ved hun da helt sikkert også jeg er lige på den anden side.. Men tilgænggæld har hun både lært sit og dæk nu! Jubii, haha, de første gange jeg prøvede at få hende til at ligge sig var hun slet ikke med, men nu er den fanget:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 Er der én eller anden alenehjemme forbandelse i Odense lige for tiden?? Det skulle man i hvert fald næsten tro... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 Er der én eller anden alenehjemme forbandelse i Odense lige for tiden?? Det skulle man i hvert fald næsten tro... Åhh ja det kan være det bare er en åndemaner vi skal have fat i, til at drive den væk så.. (Ikke at jeg ønsker den skal ramme i andre byer altså) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 Er der én eller anden alenehjemme forbandelse i Odense lige for tiden?? Det skulle man i hvert fald næsten tro... ja, det er ret utroligt...og utroligt at vi alle lige oplever total tilbagegang. Der er så bare lige Kalani, som med-sympatiserer med alle Odense-hundene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PiaB Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 Ja, jeg ved ikke om du ligefrem vil lytte til gode råd fra mig, der har hunden, der kan være alene i 0 sekunder :stupid: Men er det ikke en idé nu kun at øve med at åbne og lukke døren. Du skal ikke engang forsøge at gå ud, bare åbne den en masse, så hun vender sig til at der ikke sker noget ved det. hm jeg prøver i hvert fald nu... har taget smækken fra (fordi det er så forbandet træls at høre på hele tiden det larmer i hele opgangen!) og nu åbner og lukker jeg den hver eneste gang jeg går forbi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PiaB Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 og jeg behøver vel ikke at fortælle at Kalani har ligget i køkkenet lige siden jeg forsøgte at gå uden for døren i morges.. hun har pebet lige tre små piv på et tidspunkt - mens hun sov :stupid: og hun sover stadig! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 hm jeg prøver i hvert fald nu... har taget smækken fra (fordi det er så forbandet træls at høre på hele tiden det larmer i hele opgangen!) og nu åbner og lukker jeg den hver eneste gang jeg går forbi Jeg åbner og lukker også alle døre jeg går forbi hver gang.. Min kæreste sys det er at overdrive, men hun kan sku lisså godt vænne sig til det.. Har nok gået ind og ud af toilettet 10 gange i morges, haha Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 Og så sys jeg det er mega frustrerende at skulle afsted hver dag.. Hvorfor har jeg ikke mere ferie nu :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 og jeg behøver vel ikke at fortælle at Kalani har ligget i køkkenet lige siden jeg forsøgte at gå uden for døren i morges.. hun har pebet lige tre små piv på et tidspunkt - mens hun sov :stupid: og hun sover stadig! Tror altså snart at det lykkes for Jer, når hun er så god til at sove i et andet rum, det er da flot, når du ikke har haft hende i flere dage synes jeg... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret August 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 Så har hunden jo netop ikke lært at være alene hjemme i tryghed og ro! Nej, det er vist også Friggas pointe. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 Min kæreste tog Molly med på job i dag. Stod tidligt op i dag, gik tur, øvede dæk og sit, fik hende til at søge i haven efter små delle-stykker. Indenfor og falde til ro. Lukkede døren, PIIIV HYYYYYL:stupid:Nå, ok, ind igen forsøge at få hende til at falde til ro (Hvilket hun heldigvis gør ret hurtigt) Sad så bare og gloede på hende mens hun lå i kurven og tyggede ben. Går ud af døren, 20 sek så kan jeg høre hun begynder at løbe rundt derinde så jeg skynder mig ind inden hun hyler.. Så 20 sekunder.. Øv.. Nej vi har ikke optaget hende, men jeg har siddet udenfor soveværelse vinduet den ene gang i 45 min og der var ingenting. Og de dage hun var længere alene hjemme har jeg ventet udenfor - ingenting, og når jeg er kommet hjem har jeg ventet udenfor, stadig ingenting og der ku jeg se gennem vinduet hun lå i kurven.. Øv øv øv!!! Puh, det må være en hård beslutning at prøve at finde et andet hjem, sådan håber jeg bestemt ikke det ender her! Ser virkelig frem til oktober hvor jeg har fri og så derefter når jeg skal i skole er det heldigvis noget lettere at tage sig nogle fridage end det er nu hvor jeg som et led i min uddannelse er i praktik. Jeg har virkelig lyst til at melde mig syg så jeg kan være hjemme med hende, men så længe jeg kan finde alternativer gør jeg altså det... Tror du evt hun er klar over at du er der? Jeg mener hvis du er lige på den anden side af vinduet... så registrerer hun måske at du er der og opfører sig herefter altså hun vil ud til dig... Herhjemme kan vi på videoen se at skipper rejser sig op og går hen til døren 1-2 min før vi kommer op til huset... jeg tror simpelthen han kan genkende billyden selvom vi altså parkerer et pænt stykke væk fra huset. Min pointe er at hvis ikke vi filmede ville vi måske tro han stod foran døren hele tiden mens vi er væk og så ville vi tro vi havde et problem med en hund der var ked af det... EDIT: nå der var Frigga hurtigere end mig, min tlf ringede Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PiaB Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 Tror altså snart at det lykkes for Jer, når hun er så god til at sove i et andet rum, det er da flot, når du ikke har haft hende i flere dage synes jeg... jeg håber inderligt du har ret! hvis ikke jeg er kommet videre fra køkkenet, når jeg har en uge til skolestart, begynder jeg at sætte sedler op i hele Aalborg i håb om, at der er en pensionist e.l. der savner lidt selskab af en hvalp mens jeg er i skole om dagen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 Tror du evt hun er klar over at du er der? Jeg mener hvis du er lige på den anden side af vinduet... så registrerer hun måske at du er der og opfører sig herefter altså hun vil ud til dig... Herhjemme kan vi på videoen se at skipper rejser sig op og går hen til døren 1-2 min før vi kommer op til huset... jeg tror simpelthen han kan genkende billyden selvom vi altså parkerer et pænt stykke væk fra huset. Min pointe er at hvis ikke vi filmede ville vi måske tro han stod foran døren hele tiden mens vi er væk og så ville vi tro vi havde et problem med en hund der var ked af det... Gir han også lyd når i går? Det er lidt det der er mit problem nu at jeg ikke kan få mig selv til at forsøge at efterlade hende (For at filme) når hun allerede hyler inden jeg er ude af døren.. Ku selvfølgelig bare forsøge, men har det ikke godt med hvis hun får flere dårlige oplevelser.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 Ha, det var så totalt flop med soveværelset.. Vi kunne høre hende hyle mens vi stod udenfor og hun starter ca efter 30 sekunder, så nej det virkede heller ikke..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 Mit praktiksted har lige tilbudt jeg kan tage hende med på job hvis det brænder på, det er godt nok en lettelse.. Er der nogen af jer der træner på den måde hvor de skal blive i kurven mens i går lænegere og længere væk for til sidst at forsvinde? Molly kender endnu ikke kommandoen "bliv" så ved ikke om hun vil fange det.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret August 12, 2010 Rapporter Share Besvaret August 12, 2010 Ha, det var så totalt flop med soveværelset.. Vi kunne høre hende hyle mens vi stod udenfor og hun starter ca efter 30 sekunder, så nej det virkede heller ikke..... Øv hvor træls.. Her er det kun soveværelset der "virker".. Eller der springer hun hvert fald ikke med 500km/t ind i vinduerne.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts