Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Det var da dejligt!

Altså, vi trænede faktisk på den måde i starten. Men jeg droppede det fuldstændig, da jeg fandt ud af, at han faldt langt mere til ro, hvis han måtte ligge i vores seng, når vi ikke var der. Og så er der jo ingen grund til at tvinge ham til at være i kurven...

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ha, det var så totalt flop med soveværelset.. Vi kunne høre hende hyle mens vi stod udenfor og hun starter ca efter 30 sekunder, så nej det virkede heller ikke.....

Kan du ikke lige beskrive helt præcist hvordan I gør?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Nej, det er vist også Friggas pointe. :blink:

Jaså, hvordan ser det ud med Tyson og alene nu?

Ja, jeg bladrer altså ikke x antal sider tilbage i denne start "sletteværdige" tråd for evt at finde svaret der :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Opdrætter har foreslået at vi prøver at putte hende i transportkassen som hun jo i forvejen sover i om natten og selv går ind i, når vi er ovenpå... Så det må vi prøve...

Bagge -det er da super at du kan tage hende med i praktik :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke lige beskrive helt præcist hvordan I gør?

Jo altså normalt plejer det at foregå i stue og gang... Her giver jeg hende et ben, smider nogle stykker kylling... Siger bliv hjemme og så går vi ud af døren og væk fra huset...

I soveværelset gjorde jeg det samme og det virkede slet ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaså, hvordan ser det ud med Tyson og alene nu?

Ja, jeg bladrer altså ikke x antal sider tilbage i denne start "sletteværdige" tråd for evt at finde svaret der :-D

Det går så godt, som jeg tror, at det nu kan gå med Tyson. Han er rolig og tuder ikke eller andet, når han er alene, men jeg tror ikke, at han på noget tidspunkt sover, han ligger bare og venter. Jeg tror, at jeg oplevede det "live", mens vi var i sommerhus:

http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/2235-tysons-alene-hjemme-traening-og-p-p-peros-og-andre-der-har-lyst-til-deltage-342.html#post448183

Jeg tvivler meget på, at han nogensinde har sovet (udover evt. meget kort tid af gangen), når han har været alene - og jeg tror heller ikke, at han kommer til det. Men altså, han er jo rolig og larmer ikke, så det må vel bare være sådan, selvom jeg er ked af, at han ikke sover. :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo altså normalt plejer det at foregå i stue og gang... Her giver jeg hende et ben, smider nogle stykker kylling... Siger bliv hjemme og så går vi ud af døren og væk fra huset...

I soveværelset gjorde jeg det samme og det virkede slet ikke...

Men er det efter en lille gåtur og lidt mentale øvelser, så hun er faldet lidt til ro? Kan godt se, at hvis I øver mange gange om dagen, at det kan blive til mange ture, men hvad med bare at øve, når hun lige har været ude og tisse lidt. Og så måske i den forbindelse lave lidt søgeøvelser med hende i græsset?

Og så når hun kommer ind, så lad hende falde lidt til ro, måske med benet og så vent lidt til hun er optaget og så sige farvel og give hende kyllingestykkerne og så gå? Var det en mulighed?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det efter en lille gåtur og lidt mentale øvelser, så hun er faldet lidt til ro? Kan godt se, at hvis I øver mange gange om dagen, at det kan blive til mange ture, men hvad med bare at øve, når hun lige har været ude og tisse lidt. Og så måske i den forbindelse lave lidt søgeøvelser med hende i græsset?

Og så når hun kommer ind, så lad hende falde lidt til ro, måske med benet og så vent lidt til hun er optaget og så sige farvel og give hende kyllingestykkerne og så gå? Var det en mulighed?

Ja helt sikkert, vil prøve at lade hende komme godt i gang med benet og så gå... Jeg sørger altid for at hun er faldet til ro -hun er jo stadig hvalp og sover meget... Hun har altid ligget og sovet/hvilet i 20 min. før vi starter... Vi træner 3-4 gange om dagen for at hun ikke føler at vi træner hele tiden, men for samtidig også at vænne hende til det... Og det gik jo fremad lige indtil idag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes altså, at tråden er ret skræmmende lige nu - man får jo nærmest et indtryk af, at alene hjemme-problemer er normen. :skraek: Sådan er det da forhåbentlig ikke. :???:

jeg har heller aldrig tænkt på det, som værende en problem generelt...

har altid oplevet det gik fint i almenen...

jeg håber virkelig at Kalani bare skal have en uge mere og så alt "fint" og hun kan sagtens være alene hjemme...

for ja - denne tråd tegner da et skidt billede faktisk :vedikke::lol::roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er den eneste 'gamle' tilbage i tråden nu :megaked:

:ae:Det kan jeg godt forstå må være lidt demotiverende nogle gange.

I det mindste er vi her og holder dig med selskab, selvom vi ikke har lyst.

Mht. det med at der er mange lige nu i tråden; Personligt har jeg det sådan, at uanset hvor dejligt det er at have hund, så er jeg ikke sikker på, at vi tør få hund igen, hvis det ikke kommer til at fungere med Laki. Jeg synes alligevel en del lader til at have problemet, og jeg ønsker aldrig stå i den her situation igen :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er "bare" hvalpe, men efter, her er det 3 uger og ved da Duffy har været i gang længere, burde det da være muligt at være alene hjemme længere end 30 sek-3 min, eller har jeg bare for høje forventninger?

Jeg mener, at flere har nævnt herinde i forskellige tråde, at det normalt vil tage 4 uger for en hvalp at lære at være alene i 5-6 timer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er "bare" hvalpe, men efter, her er det 3 uger og ved da Duffy har været i gang længere, burde det da være muligt at være alene hjemme længere end 30 sek-3 min, eller har jeg bare for høje forventninger?

Nej det har du ikke, og det var bestemt heller ikke sådan jeg mente det.

Tendensen er bare lidt, at hver gang der er kommet nogle hvalpe ind i den her tråd, går der lidt tid, og så har hvalpen lige pludselig fattet at mor/far kommer igen, og så rykker træningen på ingen tid. Håber det samme sker for jer snart :5up:

Skal du ikke snart ha' et profilbillede på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener, at flere har nævnt herinde i forskellige tråde, at det normalt vil tage 4 uger for en hvalp at lære at være alene i 5-6 timer...

Så sys jeg også jeg burde være længere nu.. øv bøv.. men min egen skyld, tror da vi nåede små 2 timer gik det for stærkt derfra, men så må jeg jo slå mig selv i hovedet for det :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

og hvornår begynder det så at rykke :vedikke:

her efter 4 dage kan jeg jo stadig ikke gå uden for en dør... :vedikke:

jeg har efter i dag besluttet at vi nu tager 3 dage med åbne/lukke alle døre konstant, og så er hun i køkkenet fra kl 8 til 12 (det er det længste jeg med sikkerhed ved, at hun kan holde sig om formiddagen indtil videre)

så må jeg se om 3 dage hvordan det så går. For bliver hun nu helt stærk i det, så vil jeg prøve at lukke min dør ind til stuen - så hun har endnu sværere ved at høre mig når jeg taster på computeren...

hvis jeg nu er heldig, så ku det være hun bare liiiiige skal lære at være i køkkenet sådan helt sikkert... men jeg synes godt nok, ikke der er lang tid, til jeg starter i skole d. 30. :vedikke: (heldigvis har vi 8:15-12:15 dage den første uge)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det er svært at tale om noget "normalt", jeg tror at det er meget individuelt... Om 10 dage har vi haft Duffy i 2 mdr, så her er der i hvert fald ikke noget der er normalt -desværre... Duffy er perfekt på alle andre tænkelige måder, men det hjælper jo bare ikke meget hvis hun ikke kan være alene....

Link til indlæg
Del på andre sites

og hvornår begynder det så at rykke :vedikke:

her efter 4 dage kan jeg jo stadig ikke gå uden for en dør... :vedikke:

jeg har efter i dag besluttet at vi nu tager 3 dage med åbne/lukke alle døre konstant, og så er hun i køkkenet fra kl 8 til 12 (det er det længste jeg med sikkerhed ved, at hun kan holde sig om formiddagen indtil videre)

så må jeg se om 3 dage hvordan det så går. For bliver hun nu helt stærk i det, så vil jeg prøve at lukke min dør ind til stuen - så hun har endnu sværere ved at høre mig når jeg taster på computeren...

hvis jeg nu er heldig, så ku det være hun bare liiiiige skal lære at være i køkkenet sådan helt sikkert... men jeg synes godt nok, ikke der er lang tid, til jeg starter i skole d. 30. :vedikke: (heldigvis har vi 8:15-12:15 dage den første uge)

Vi havde de første par dage ikke held med at lade hende være alene, men da hun så faldt til gik det hurtigt frem, 10 min til 15 min på en dag næste dag var hun hjemme en halv time 2 gange og så rykkede det ellers hurtigt frem til 3-3½ time hvor det umiddelbart ikke var et problem (hun sagde hvert fald ingenting da vi gik og kom..) Dagen efter sku hun være hjemme alene 3½-4timer og der var hun helt ulykkelig da min kæreste kom hjem, så har hun ikke ku være alene siden der..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det er svært at tale om noget "normalt", jeg tror at det er meget individuelt... Om 10 dage har vi haft Duffy i 2 mdr, så her er der i hvert fald ikke noget der er normalt -desværre... Duffy er perfekt på alle andre tænkelige måder, men det hjælper jo bare ikke meget hvis hun ikke kan være alene....

Vi har haft Molly 3 uger, og hun er også sej til alt andet, lige hvad vi drømte om :-D

Er stadig også positivt indstillet på det nok skal komme.. måske...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver heller ikke op endnu, men på dage som idag, hvor vi har oplevet tilbagegang fra bare 5 minutter, så kan jeg ikke lade være med at opgive håbet lidt... Jeg elsker jo den hund, så det er jo super vigtigt at hun lærer det... Hun har lige klaret 4 minutter fint hernede i stuen som hun plejer.. Jeg gav hende en ny tyggestang -tørret kylling og det kunne hun godt lide, jeg lod hende komme lidt i gang med det og sagde bliv hjemme og gik ud.. Selvfølgelig kom der lige en havetraktor kørende forbi til sidst og her rejste hun sig op og gik lidt rundt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal på udkig efter noget hun gider tygge i.. hun har sån nogle små oksehuds ben hun er glad for, men de er ikke spændende nok når hun er alene. Har læst noget om marvben man ku putte ting i, men ved ik lige om det er lækkert?

Hun har fået et okseben med kød som hun er helt vild med, men det lugter simpelthen og er så klamt så det får hun kun i små doser i haven..

Frikadelle som hun ellers elsker ku ike engang få hendes opmærksomhed i dag, havde ellers spredt delle ud over det hele i soveværelset..

Link til indlæg
Del på andre sites