Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor
Det går så godt, som jeg tror, at det nu kan gå med Tyson. Han er rolig og tuder ikke eller andet, når han er alene, men jeg tror ikke, at han på noget tidspunkt sover, han ligger bare og venter. Jeg tror, at jeg oplevede det "live", mens vi var i sommerhus:

http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/2235-tysons-alene-hjemme-traening-og-p-p-peros-og-andre-der-har-lyst-til-deltage-342.html#post448183

Jeg tvivler meget på, at han nogensinde har sovet (udover evt. meget kort tid af gangen), når han har været alene - og jeg tror heller ikke, at han kommer til det. Men altså, han er jo rolig og larmer ikke, så det må vel bare være sådan, selvom jeg er ked af, at han ikke sover. :neutral:

Men han kan igen være alene uden at hyle/gø :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja, Tyson er bare blevet SÅ dygtig (igen) :klap:

Og vi øver den sidste gang 1 time 3 kvarter om lidt. Så hedder næste stop 2 timer :banan:

Tillykke (eller hvad man nu kan sige :-D)

Tror lige jeg må læse alle linksene på første side igennem en gang til, så må jeg snart ku finde ud af hvilken metode der passer bedst til vores bæst:mrgreen:

Ps: Hvordan får jeg profilbillede frem? Har sat et ind, men det blir jo ikke vist:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke (eller hvad man nu kan sige :-D)

Tror lige jeg må læse alle linksene på første side igennem en gang til, så må jeg snart ku finde ud af hvilken metode der passer bedst til vores bæst:mrgreen:

Ps: Hvordan får jeg profilbillede frem? Har sat et ind, men det blir jo ikke vist:damn:

Jeg kan ikke få linksene til at virke på den første side. De linker bare til første side hos mig. Så skriv endelig hvis du kan eller ikke kan få dem til at virke.

Måske du har byttet rundt på avatar og profilbillede?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke få linksene til at virke på den første side. De linker bare til første side hos mig. Så skriv endelig hvis du kan eller ikke kan få dem til at virke.

Det er kun 1 af linksene der ikke virker ved mig..

Sys der står mange kloge ting som helt klart skal afprøves. Tror vi til at starte med skal ha hende lært hun ikke behøver løbe i hælene på mig.. Det eneste tidspunkt hun ikke gør det på er når hun leger i haven, men skulle jo gerne ku lade sig gøre inde også. Tror jeg vil til at stå endnu tidligere op om morgenen, kan være hun bare skal bruge ekstra lang tid efter gåturen på at falde ned :hmm:

Hvad er en lege-kasse? Er det en kasse hvor man propper deres ting i og så skal de selv få dem ud? Så interesseret kan jeg nemlig ikke rigtig få hende i noget..

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står profilbillede, og kan man ikke også se billedet hvis man "trykker på mig"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal på udkig efter noget hun gider tygge i.. hun har sån nogle små oksehuds ben hun er glad for, men de er ikke spændende nok når hun er alene. Har læst noget om marvben man ku putte ting i, men ved ik lige om det er lækkert?

Hun har fået et okseben med kød som hun er helt vild med, men det lugter simpelthen og er så klamt så det får hun kun i små doser i haven..

Frikadelle som hun ellers elsker ku ike engang få hendes opmærksomhed i dag, havde ellers spredt delle ud over det hele i soveværelset..

Hehe, jeg har lige købt stort ind af lidt forskelligt guf... Vi har prøvet sådan et af de der fyldte marvben og det var også fint første gang, men efterfølgende synes hun ikke det var såå spændende.. Så fyldte jeg lidt forskelligt i feks. smøreost eller leverpostej.. Men her til sidst synes jeg simpelthen det blev for ulækkert og uhygiejnisk..

Nu har jeg så købt ind af forskellige tørrede ting har blandt andet købt nogle tørrede kyllingestænger som ikke er alt for hårde, og dem kan hun i hvert fald godt lide!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, jeg har lige købt stort ind af lidt forskelligt guf... Vi har prøvet sådan et af de der fyldte marvben og det var også fint første gang, men efterfølgende synes hun ikke det var såå spændende.. Så fyldte jeg lidt forskelligt i feks. smøreost eller leverpostej.. Men her til sidst synes jeg simpelthen det blev for ulækkert og uhygiejnisk..

Nu har jeg så købt ind af forskellige tørrede ting har blandt andet købt nogle tørrede kyllingestænger som ikke er alt for hårde, og dem kan hun i hvert fald godt lide!

Tørrede kyllingestænger, hvor har du hittet dem? Og hvor længe kan de holde? (Molly sluger fx en dentastick på 0,5)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tørrede kyllingestænger, hvor har du hittet dem? Og hvor længe kan de holde? (Molly sluger fx en dentastick på 0,5)

I en dyrehandel i Fredericia, tror de fåes i de fleste dyrehandler.. Ja altså de holder ikke så længe, men jeg har erfaret med Duffy at de ikke må være for hårde, for så synes Duffy det bliver for svært og opgiver :roll:

Jeg mindes et godt link fra en anden tråd, ser lige om jeg kan finde det...

Edit: prøver lige at indsætte det http://www.butikpote.dk/shop/naturlige-snacks-89c1.html

Link til indlæg
Del på andre sites

I en dyrehandel i Fredericia, tror de fåes i de fleste dyrehandler.. Ja altså de holder ikke så længe, men jeg har erfaret med Duffy at de ikke må være for hårde, for så synes Duffy det bliver for svært og opgiver :roll:

Jeg mindes et godt link fra en anden tråd, ser lige om jeg kan finde det...

Edit: prøver lige at indsætte det naturlige snacks Stort udvalg af hundeartikler

Tak tak.. Jeg skal ud og finde sån en fin sele, lidt som du har til Duffy, i dag, så kan jeg lisså godt købe mig fattig i guffere til Molly samtidigt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu må I godt lige allesammen krydse fingre for, at mine overbos ønske/planer går i opfyldelse!

De har været på besøg hos hans mor på Rhodos og forelskede sig i samme omgang i en internatshvalp - de var "dumme" nok til at døbe ham Nelson, og går nu og håber, at hans storesøster, som skal til DK om 14 dage, kan have ham med i flyet.

Det betyder at Kalani ville kunne få en hvalpeven at være sammen med når jeg er i skole og de er på arbejde :klap: så de ikke vil være mutters alene :klap:

det kunne være SÅ perfekt hvis Kalani ikke behøver være helt alene...

Det vil betyde at hun vil blive afleveret oppe hos overboen når jeg tager i skole, og når han så tager ned i butikken kl 10, vil de begge komme ned i mit køkken sammen. Eller endnu bedre - de dage hvor hun først møder kl 12 :-)

jeg drømmer og håber SÅ meget at det kan lade sig gøre :oops: de to ku have SÅ meget fornøjelse af hinanden!

Link til indlæg
Del på andre sites

:x2:

Nu må I godt lige allesammen krydse fingre for, at mine overbos ønske/planer går i opfyldelse!

De har været på besøg hos hans mor på Rhodos og forelskede sig i samme omgang i en internatshvalp - de var "dumme" nok til at døbe ham Nelson, og går nu og håber, at hans storesøster, som skal til DK om 14 dage, kan have ham med i flyet.

Det betyder at Kalani ville kunne få en hvalpeven at være sammen med når jeg er i skole og de er på arbejde :klap: så de ikke vil være mutters alene :klap:

det kunne være SÅ perfekt hvis Kalani ikke behøver være helt alene...

Det vil betyde at hun vil blive afleveret oppe hos overboen når jeg tager i skole, og når han så tager ned i butikken kl 10, vil de begge komme ned i mit køkken sammen. Eller endnu bedre - de dage hvor hun først møder kl 12 :-)

jeg drømmer og håber SÅ meget at det kan lade sig gøre :oops: de to ku have SÅ meget fornøjelse af hinanden!

:x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, det håber jeg også for dig! Det er jo bare en perfekt løsning... Måske jeg skal gå rundt i kvarteret og høre om der er nogen som snart skal have hvalp som Duffy så kan have som selskab :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg håber godt nok meget!

Men uanset hvad, så fortsætter jeg træningen mod at hun skal være alene...

om ikke andet så for at gøre hende mere "sikker" :-)

jo bedre hun er til at være alene jo bedre for mig - og også for "måske Nelson" :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg håber godt nok meget!

Men uanset hvad, så fortsætter jeg træningen mod at hun skal være alene...

om ikke andet så for at gøre hende mere "sikker" :-)

jo bedre hun er til at være alene jo bedre for mig - og også for "måske Nelson" :-)

Du skal vel lære hende at være alene alligevel? Hvad nu hvis de skal noget hvor hunden skal med, de flytter etc etc :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Duffy og jeg prøver ny teknik som hedder transportkasse... Efter en lang tur i regnvejr og med efterfølgende føntørring blev Duffy godt træt :cool: Efter hun havde sovet i en halv times tid puttede jeg hende i kassen med en kyllingestang... Vi gik ud i to minutter og her sagde hun ingenting.. Åh kryds fingre for at denne nye teknik virker, jeg håber, håber virkelig at det er det der skal til!

Der er dog én ting som jeg er i tvivl om og det er om hun skal have en godte med derind eller ej?? Altså om natten eller i bus/tog er hun jo ikke vant til at få noget lækkert med derind, men vant til at ligge sig ned og sove...

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske gik træningen godt...måske ikke. Jeg satser på det første. Jeg havde nemlig sat lydoptageren til, men jeg formåede åbenbart at trykke slet på optagelsen, så snart jeg ville høre den :stupid:

Men han gøede lige da vi gik over for at handle, men han var helt stille da vi kom hjem. Ingen larm overhovedet i opgangen, som ellers. Han hoppede lige op af os, da vi kom ind, og så fik han noget legetøj, vi havde med hjem til ham, og så tog han den og stak af. Hmmm :hmm:Hvor er jeg altså ærgerlig over, at optagelsen forsvandt!

Link til indlæg
Del på andre sites