Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor
jep jeg går heller ikke op i tid nu, før hun kan holde den stabilt fra 7:45 til 11:30...

igår var hun i køkkenet fra 8:30 til 11:30 uden nogen problemer overhovedet, og det tog hende to dage med lidt piveri midtvejs, at nå dertil, hvor hu nså havde en perfekt dag i går...

så nu prøver jeg igen i morgen - står dog lidt tidligere op, så jeg kan nå at være lidt mere sammen med hende inden hun kommer i køkkenet

der kommer ikke mere "køkkentid" på, før hun kan klare det den her tid mindst to dage i streg uden piveri...

Okay :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

13 sekunder uden at pive.. Gir op.. Overlader det lige til min kæreste resten af dagen, ellers blir man jo gakgak af ikke og tænke på andet.

Ja man blir skør i hovedet til sidst... Det er måske nok heller ikk så godt at træne for mange gange om dagen, men nøjes med 3-4 gange :vedikke: Eller ved det ikke, jeg har jo ikke ligefrem haft succes endnu på trods af at jeg synes jeg gør alt rigtigt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja man blir skør i hovedet til sidst... Det er måske nok heller ikk så godt at træne for mange gange om dagen, men nøjes med 3-4 gange :vedikke: Eller ved det ikke, jeg har jo ikke ligefrem haft succes endnu på trods af at jeg synes jeg gør alt rigtigt...

Når Duffy går død i løbet af dagen går hun så i sin kasse?

Molly plejer kun at sove i det rum jeg er, men nu er hun af sig selv gået i soveværelset og sover, håber det er fremskridt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når Duffy går død i løbet af dagen går hun så i sin kasse?

Molly plejer kun at sove i det rum jeg er, men nu er hun af sig selv gået i soveværelset og sover, håber det er fremskridt :hmm:

Det tror jeg helt bestemt det er :5up: Duffy går ikke frivilligt fra det rum vi er i, for at lægge sig i andet rum.. Duffy plejer at gå i sin kasse, når vi går ovenpå og hun er alene nedenunder..

Link til indlæg
Del på andre sites

hm det lader til, at jeg måske skal gå på kompromis med mine principper om "ingen hund i sengen" :hmm:

Kalani har lige haft 40 minutter alene kun lige med piveri i 3 sekunder da jeg gik ud af bagdøren...

de sidste 40 minutter var der INTET!

Da jeg kom ind af døren lå hun og snorksov i min seng - OVEN på hendes tæppe, som jeg havde lagt derop "just in case" :klap:

jeg havde sat mine overboer som "lyttere", da de meget nemt kan høre hende, hvis der blev noget, mens jeg skulle køre en veninde et sted hen...

og sørme om ikke hun klarede den helt uden problemer :banan:

jeg er stolt af min lille pige nu... :oops: 40 minutter mutters alene

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder dejligt, hvis det er lykkedes!

Jeg vil dog foreslå dog at optage hende på computeren. Der ligger et optageprogram på din computer. Du kan jo sætte din bærbar på sengen, hvis det er der, hun foretrækker at sove. Så kan du høre om hun piver. Sådan en lille én kan vel ikke gø særlig højt, så det ville jo være rart at vide om hun har pivet det meste af tiden.

Jeg siger det kun, fordi det er gået op for mig, at de gange hvor jeg har jublet over succes, fordi jeg ikke har hørt ham gø, dér har han faktisk bare pivet, men jeg har ikke haft optaget det, så jeg kunne have gjort noget ved det i tide...og så er man jo lige vidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan en lille én kan vel ikke gø særlig højt,.

:shock: jow!

min naboer har hørt hende gø sådan rigtig en gang - de gik længere nede af gaden og jeg havde lukkede vinduer! de kunne høre det første og eneste bjæf hun kom med (jeg gik jo ind igen) og de var inde og banke på, for at høre om hun var ok :stupid: jeg var bare gået uden for døren for at hente post :roll:

Jeg har også stået oppe ved overboen på et tidspunkt hvor hun begyndte at pive - det ku NEMT høres selvom hun "bare" peb...

der er MEGET stemme i den lille sk*d :shock: hun har en meget gennemtrængende stemme...

og:

havde min mobil på lydoptagelse - har lagt den over på computeren og der er ingen "udsving" i form af piveri :-)

hun har pebet de 5 piv da hun opdagede jeg gik, og så kan man høre hende hoppe op i sengen med fåret og så er der bare ro efter 7 bid i fårets "båt-lyd" :lol: og så tv'et der kører i baggrunden :-)

og tøsen sover stadig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skønt! Det var da dejligt. Du havde ingen grund til bekymring om hun havde problemer med at være alene så :mrgreen: Og du har også kun haft hende en uges tid, ikke? Så når hun hurtigt op på sine 7-8 timer i løbet af de næste få uger. Men forstår dig godt, at man lige hurtigt går i panik, når der har været så meget fokus herinde på alene-problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

nej mine bekymringer svinger lidt lige for tiden - især fordi man jo bliver så fandens opmærksom på problemet efter at have læst sådan en tråd - og så også fordi at vi har en oppe på 4. sal, som sover om formiddagen pga. nattearbejde.... så hun MÅ ganske enkelt ikke stå og gø i opgangen - for så ryger vi altså ud...

men jeg krydser godt nok fingre for, at hun nu er på rette vej :mrgreen: for jeg synes det er lidt en "rutschebane"... først må jeg ikke gå ud af døren, 2 timer senere kan jeg bare skride og lade hende ligge :roll::stupid: bestem dig hund! :roll::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Update herfra: 2 timers gåtur, 15 min. alene-tid.

Jeg tror dog på, at jeg er ved at komme ind i samme rytme som sidst, som ikke fungerede, så det bliver til at det kun er når han har fået en gåtur, at han kan være alene. Jeg tror jeg bliver nødt til at gå ned i tid og øve en masse med bare at gå ud af døren 1 minut uden at han har fået nogen form for aktivering. Man kan jo ikke altid lige gå med hunden 1 time for at skulle over og købe et frimærke i Kvickly.

EDIT: Og jeg havde ret. Gik ned i kælderen hurtigt og op igen uden problemer. Forsøgte igen senere, men denne gang gøede han allerede, da jeg nåede en etage længere ned. *Suuuuk*

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror dog på, at jeg er ved at komme ind i samme rytme som sidst, som ikke fungerede, så det bliver til at det kun er når han har fået en gåtur, at han kan være alene. Jeg tror jeg bliver nødt til at gå ned i tid og øve en masse med bare at gå ud af døren 1 minut uden at han har fået nogen form for aktivering. Man kan jo ikke altid lige gå med hunden 1 time for at skulle over og købe et frimærke i Kvickly.

EDIT: Og jeg havde ret. Gik ned i kælderen hurtigt og op igen uden problemer. Forsøgte igen senere, men denne gang gøede han allerede, da jeg nåede en etage længere ned. *Suuuuk*

Ih, hvor er det frustrerende at det svinger sådan :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er jeg ked af at høre..

Vi har nu lavet en lille trappe så Molly selv kan gå i sofaen når hun er alene. Dvs hun nu også både har stue og soveværelse..

Vi gik lige ud af døren, var meningen det skulle være kort, men så var der en løs hund. Havde set den tidligere gennem et hegn oppe i vænget ved siden af. Den ville ikke fanges, tror den sys det var utroligt sjovt at vi prøvede at fange den! Fik den til sidst med op hvor jeg havde set den, og de havde ik engang opdaget den manglede!!

Nå, men det blev til små 15 min, ingen piv (Optager med telefonen..) Og da vi kom tilbage lå hun ned, sån med hovedet mellem poterne, front mod døren og kiggede.. Det er jo ikke godt hvis hun ikke skal ligge der og holde øje, men fint nok når det slet ik var meningen vi sku ha været længe væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Frigga:

15 minutters alenetid er da et rigtig godt udgangspunkt, synes jeg :-D

Jeg tror du skal passe meget på med at presse Laki for meget. Hvis du ved at han er en fantastisk dygtig hund, når I har gået tur, han er rigtig godt træt og I så øver én gang. Så er det da bare det I gør hver dag! Altså øver én gang om dagen. Selvom det er skide irriterende ikke at kunne øve flere gange om dagen, så tror jeg næsten du skyder dig selv i foden ved at presse ham til at blive forladt flere gange hver dag. Prøv at tænk på, at på den anden måde kan du give ham succes efter succes :klap:

Louie har heller aldrig været god til at blive forladt flere gange i træk. Det kørte ham ligesom bare mere og mere op for hver gang..

Link til indlæg
Del på andre sites

Louie har været alene hjemme i 1 time 45 min. her til aften.

Vi forsøgte jo her forleden dag med det vi troede skulle være den sidste gang med det tidsrum. Men det gik ikke så godt. Louie havde pebet og gøet lidt on/off i de sidste 45 min. og endte faktisk med at hylegø lidt. Der var jeg heldigvis nået hjem, så gik op og fortalte ham, at det altså ikke var okay (og det ved han godt).

Jeg ved ikke hvorfor han havde en dårlig dag. Fandt senere ud af, at de havde været ved at sætte stillads op på bygningen overfor vores alt imens Louie var alene (med dertilhørende højrøstede håndværkere).

I dag prøvede vi så igen, og det gik meget bedre - endda på trods af at det begyndte at lyne og tordne imens han var alene.

Jeg kan se på videoen, at han faktisk har sovet i 30 min., så jeg er bare lykkelig :klap:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Louie har været alene hjemme i 1 time 45 min. her til aften.
Så kan I jo snart smutte i biffen :mrgreen: Inception er rigtig god, skulle jeg hilse og sige :5up:

Her er vi startet helt forfra. Det er ikke en succes, at Laki kan være alene kun hvis han har fået 2 timers gåtur. Hvor meget jeg elsker de gåture, så giver det ingen mening, at opdage en time før man får gæster, at man har glemt at købe mælk - og man så er nødt til at ringe til alle gæsterne og udskyde deres besøg 3 timer, fordi man lige skal købe mælk :???:

Det vidner jo om, at han stadig ikke føler sig tryg ved at jeg går, og hvis vi fortsætter så ender vi bare lige som sidst med at hele kortspillet pludselig falder sammen, fordi det i virkeligheden ikke var indlært. Så nu tror jeg bare den næste uge går ud på, at gå ud og ind af døren og vænne ham til, at jeg er væk i få sekunder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Louie kan altså heller ikke være alene uden han har fået en god gåtur og gerne lidt til hjernen også. Derefter er det bedst at han får en times ro inden vi går. Jeg ved godt, at det er hårdt, men det ER altså bare vigtigt, at de bliver trættet nok.

I øjeblikket bruger jeg altså ca. 4 timer om dagen på at øve :vinken:

Min plan er efterhånden at trappe langsomt ned i 'vi forholder os i ro'-tiden (sådan en slags omvendt alene-hjemme-træning). Men selv når han er nået op på mange timer, skal han have en god lang tur inden.

Link til indlæg
Del på andre sites

vores træning i dag blev skubbet lidt - fordi vi begge sov længe:oops:

hun har været SÅ dygtig og sovet hele natten i køkkenet helt frivilligt:shock: kun afbrudt af en tissetur kl 1:30

og nu har hun været i køkkenet fra 10:40 til nu... hun havde lige lidt lyd på i 3 piv her for 10 minutter siden, men besluttede så at fåret var sjovere at lege med... :klap: hvis hun er der helt til kl 14, så er jeg mere end stolt af hende i dag :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

vores træning i dag blev skubbet lidt - fordi vi begge sov længe:oops:

hun har været SÅ dygtig og sovet hele natten i køkkenet helt frivilligt:shock: kun afbrudt af en tissetur kl 1:30

og nu har hun været i køkkenet fra 10:40 til nu... hun havde lige lidt lyd på i 3 piv her for 10 minutter siden, men besluttede så at fåret var sjovere at lege med... :klap: hvis hun er der helt til kl 14, så er jeg mere end stolt af hende i dag :klap:

nå nu begyndte hun at kradse på døren ud = hun sku tisse... det er fair nok :-) så hun kom ud og tisse og er nu en glad hundetøs :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Wee, Duffy har lige været alene hjemme i transportkassen i hele 2 min. uden at sige noget ;-) Nu var hun også gevaldigt træt efter at have været til hvalpemotivation for første gang... Håber at det her er vejen frem :x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart vil jeg sige 2-3 gange i starten indtil du har en idé om det her er vendepunktet for jer eller ej.

Det ville da være dejligt hvis det lykkes nu! I har også kæmpet meget længe for de 2 minutter!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, så snakkede jeg lige med en ny hundeperson i dag. Hendes hund havde heldigvis også hurtig lært at være alene - den hylede godt nok altid den første time, men derefter lagde den sig til at sove!

Hvis det er succeskriteriet, så tror jeg også vi er ved at være der :blink:

Og ja, jeg er ironisk...og overrasket over hvor mange personer, jeg møder, som åbenbart ikke selv synes de har problemer. Det må være skønt for ejeren at være forskånet for den bekymring.

Link til indlæg
Del på andre sites