Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Gæst PPP-Pero
Gud, jeg troede du var færdig med den her tråd. Jeg er da ked af at høre, at du stadig er medlem, men tillykke med at du er tilbage med en lille succeshistorie :klap:

Tror aldrig rigtig jeg bliver færdig med den her tråd! Alene-hjemme-problemet vil altid ligge og lure :???: Men heldigvis er det en uendelighed siden at det har været rigtig slemt! Jeg kan godt leve med enkelte dårlige dage...

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg sidder og kigger på en hund, der har sovet de sidste 3 timer :klap2:

Har jo været så nervøs for at træne ham op i alene-hjemme (efter 3-4 mdr. uden alene-tid) nu hvor kæresten og jeg ikke længere er sammen.

Igår var jeg på uni i 2,5 time, hvor nettet ikke virkede og jeg derfor ikke kunne holde øje med ham. Var lidt nervøs over det igår, men kan efter i dag se, at jeg slet ikke har haft nogen grund til at være nervøs :-D

Tror nok det skal gå alt sammen :-) Han er så dygtig :5up:

Hvor er det godt gået af Pero-manden. :yeah: Det viser virkelig, at det kæmpe, kæmpe arbejde I brugte så lang tid på, har lagt et godt fundament. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har I andre slet ikke problemer med linksene på første side i tråden? De henviser alle til den sidste side, vi er nået til, når jeg prøver den enkelte.

Måske fordi jeg har ændret indstillingerne til at vise maks. indlæg per side og ikke standard? :vedikke: Men det er jo stadig samme indlægsnr...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har I andre slet ikke problemer med linksene på første side i tråden? De henviser alle til den sidste side, vi er nået til, når jeg prøver den enkelte.

Måske fordi jeg har ændret indstillingerne til at vise maks. indlæg per side og ikke standard? :vedikke: Men det er jo stadig samme indlægsnr...?

Jeg kan læse alle undtagen en af dem..

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg hopper lige ind i denne tråd for en kort bemærkning, håber det er ok.

er der nogle af jer alene-hjemme-trænere, der er mac-folk? jeg har brug for et godt råd til et program, der kan optage lyd i mange timer - også gerne video, men det er ikke et must.

lige nu bruger jeg garageband, men det er et ordentligt skrummel af et program, det kan aldrig gemme mere end 3 1/2 timer, og der kommer tit alle mulige fejl.

jeg tror ikke, at vi har et problem, men jeg vil jo gerne være helt sikker :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

er der nogle af jer alene-hjemme-trænere, der er mac-folk? jeg har brug for et godt råd til et program, der kan optage lyd i mange timer - også gerne video, men det er ikke et must.

lige nu bruger jeg garageband, men det er et ordentligt skrummel af et program, det kan aldrig gemme mere end 3 1/2 timer, og der kommer tit alle mulige fejl.

jeg tror ikke, at vi har et problem, men jeg vil jo gerne være helt sikker :genert:

Prøve at skrive en PB til Buju, hvis hun ikke lige kigger forbi tråden. Hun brugte et optageprogram til mac, dengang Samson havde problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Jeg har haft brugt photo booth. Dog havde vi lidt problemer med, at den kun nogle gange optog lyd og desuden selv besluttede hvornår den syntes den var færdig med at filme :mrgreen: (alt fra 2 min. til flere timer).

Men det var på min gamle mac for knap 3 år siden... Måske det er blevet bedre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft brugt photo booth. Dog havde vi lidt problemer med, at den kun nogle gange optog lyd og desuden selv besluttede hvornår den syntes den var færdig med at filme :mrgreen: (alt fra 2 min. til flere timer).

Men det var på min gamle mac for knap 3 år siden... Måske det er blevet bedre?

næ, jeg synes, at det er blevet værre :vedikke:

eller også er jeg bare dårlig til at bruge det - jeg har aldrig kunnet få det til at optage mere end et par minutter.

men tak for tipsne, jeg leder videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Audacity til at optage lyden (for der kan man se alle udsvingene, så man ikke behøver at lytte hele optagelsen igennem når man kommer hjem).

Og så bruger jeg iMovie til video (det burde ligge på din Mac fra starten). Det fungerer rigtig godt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt lige ud af noget sjovt. Hvis man ser på, hvem der har skrevet flest indlæg i denne tråd, så burde dem der har haft/har de største alene hjemme-problemer være:

1. Sonja77 (passer vist meget godt :kys:Men nu er Tyson igen din lille genihund :mrgreen: Du vover på at melde dig ind i tråden igen!).

2. Dinah (tænk at Cleo lærte det så hurtigt, når bare hun fik sin flok :ae: Jeg er sikker på at alt dit store arbejde har gjort en stor forskel).

3. Lille Louie (:evil: - 2 timer på 14 måneder, woop woop, men nu går det stabilt fremad :-D).

4. PPP-Pero (Burde nok overtage min flotte 3. plads. Jeg er så glad for, at du ikke behøvede at melde dig ind i tråden igen! Dygtige Pero:klap:).

5. Aslan - (hun skriver jo bare meget overalt på HF :-D Men det er dejligt at andre følger med i tråden).

6. Buju (det var vist før min HF-tid. Men nu er der jo ingen problemer med Samson :5up:).

7. Bernerazuro (Vi kæmpede sammen, men pludselig røg I ud i overhalingsbanen :vinken: Dygtige Møffe!).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Audacity til at optage lyden (for der kan man se alle udsvingene, så man ikke behøver at lytte hele optagelsen igennem når man kommer hjem).

Og så bruger jeg iMovie til video (det burde ligge på din Mac fra starten). Det fungerer rigtig godt :-D

:5up: det prøver jeg, og så håber vi ikke på nogen grimme overraskelser :x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up: det prøver jeg, og så håber vi ikke på nogen grimme overraskelser :x2:

Men altså, har jo ikke prøvet at optage mere end 2 timer (endnu)... Så håber ikke den går ud. Man skal have rigtig meget tålmodighed med videoen. For efter man har trykket stop skal den bruge ret lang tid på ligesom at generere videoen inden man kan se den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Fandt lige ud af noget sjovt. Hvis man ser på, hvem der har skrevet flest indlæg i denne tråd, så burde dem der har haft/har de største alene hjemme-problemer være:

1. Sonja77 (passer vist meget godt :kys:Men nu er Tyson igen din lille genihund :mrgreen: Du vover på at melde dig ind i tråden igen!).

2. Dinah (tænk at Cleo lærte det så hurtigt, når bare hun fik sin flok :ae: Jeg er sikker på at alt dit store arbejde har gjort en stor forskel).

3. Lille Louie (:evil: - 2 timer på 14 måneder, woop woop, men nu går det stabilt fremad :-D).

4. PPP-Pero (Burde nok overtage min flotte 3. plads. Jeg er så glad for, at du ikke behøvede at melde dig ind i tråden igen! Dygtige Pero:klap:).

5. Aslan - (hun skriver jo bare meget overalt på HF :-D Men det er dejligt at andre følger med i tråden).

6. Buju (det var vist før min HF-tid. Men nu er der jo ingen problemer med Samson :5up:).

7. Bernerazuro (Vi kæmpede sammen, men pludselig røg I ud i overhalingsbanen :vinken: Dygtige Møffe!).

Men tråden blev startet af Sonja. Mit alene-hjemme-problem havde eksisteret i et halvt år inden Sonja overhovedet blev bruger herinde... :???: Jeg havde bare ikke nogen støttetråd :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Frigga: Venter spændt på at høre hvordan det er gået i dag :-D

Når jeg får fri skal jeg i kvickly og se om jeg er heldig at finde en kasse! Og så må jeg hellere i dyrehandleren og ha noget okse-mave, namnam :engel:

Missionen lykkedes :blink::mrgreen:

Jaaaa, oksemave - total namnam! I Kvickly er der også 50 gnavestænger til 30 kr eller sådan noget. Dem har jeg købt. Det er ikke jordens bedste...men de duer da. Og så købte jeg også sådan et pivedyr, for pivedyr er store hit her - det kan jeg også høre på optagelsen.

Nu ved jeg ikke lige hvor i Odense du bor, men bor du ude ved Skibhuskvarteret, så er der i Netto stadig en af de der foderbolde med lyd i til 25 kr. til salg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Missionen lykkedes :blink::mrgreen:

Jaaaa, oksemave - total namnam! I Kvickly er der også 50 gnavestænger til 30 kr eller sådan noget. Dem har jeg købt. Det er ikke jordens bedste...men de duer da. Og så købte jeg også sådan et pivedyr, for pivedyr er store hit her - det kan jeg også høre på optagelsen.

Nu ved jeg ikke lige hvor i Odense du bor, men bor du ude ved Skibhuskvarteret, så er der i Netto stadig en af de der foderbolde med lyd i til 25 kr. til salg.

Jubiii, endelig succes :klap:

Så håber jeg også det kan hjælpe her.

Sån en med lyd i har min mor købt til hende, men den er altså liiidt farlig, så er den uden lyd nu bedre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg krydser fingre for jer! Det ville være skønt hvis det hjalp.

Vi skal lige have succes med det i flere dage i træk før jeg tør juble for meget, men lige nu føler jeg, at jeg er på rette vej i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Okay, så må I to slås om 1. pladsen.. :lol:

Sonja må gerne få den :mrgreen:

Hun har trods alt også været alene om det :???: Jeg havde aldrig klaret det hvis ikke jeg havde haft min kæreste... (Eller ex-kæreste... Åh, det er så underligt at sige!!)

Link til indlæg
Del på andre sites