Bagge Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Prøvede med Molly i dag hvor vi gik et stykke væk fra huset, og igen skreg hun.. Aner snart ikke hvad vi skal gøre Er med på man skal gå langsomt frem, men når man når en mur omkring de 5 minutter så virker det bare håbløst:damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Hvad gør I helt, helt præcist den sidste time inden I smutter? Og er det først, når I har været væk 5 min. at hun hyler? Og er hun oppe og køre når I kommer tilbage eller bare almindelig glad for at se jer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 I dag har vi været ved skovsøen at gå. Så kommer vi hjem og der vil hun altid gerne lege lidt i haven. Så nusser vi lidt og så får hun sin aftensmad mens vi spiser aftensmad, og herefter blir hun ignoreret så hun kan falde helt ned. Det plejer at passe med ca 15-20 min så går hun selv i kurven (i stuen for det meste, i hvert fald i dag) og tygger på sit tyggeben.. Så fandt vi kallun (mega namnam) frem + lidt andre tyggeben + godter. Jeg siger, vi ses om lidt molle, og så går vi. Her siger hun ingenting, men er i gang med kallun. i dag gik der ca 1 min så gik hyleriet i gang, og var stadig i gang da vi kom tilbage efter 5 min. Men hun havde deog fået gnasket godt med kallun, så tænker hun multitasker dvs æder + hyler samtidigt. Da vi kom hjem sad hun under bordet, den anden dag i sofaen, men hun hyler! Vi prøver ikke at være for glade når vi kommer hjem, men siger selvfølgelig hej til´hende. Hun er på ingen måde panisk når vi komemr hjem, men er selvfølgelig glad for at se os.. Nå, det blev langt, og håber da ikke det er mig der gør en masse gale ting :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Prøvede med Molly i dag hvor vi gik et stykke væk fra huset, og igen skreg hun.. Aner snart ikke hvad vi skal gøre Er med på man skal gå langsomt frem, men når man når en mur omkring de 5 minutter så virker det bare håbløst:damn: :ae: Ih altså, det er bare så frustrerende, jeg kender det jo alt for godt selv... Hyler hun uafbrudt eller? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Ja altså ikke uafbrudt, men det er rigtig ulvehyl og så holder hun lige 1 - 5 sekunders pause og så igang igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Ja altså ikke uafbrudt, men det er rigtig ulvehyl og så holder hun lige 1 - 5 sekunders pause og så igang igen Åhh, det lyder så forfærdeligt med de ulvehyl.. Jeg håber at træningen går bedre i morgen uden hyl... For hun klarede jo fint 4 min. tidligere idag ikke? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Jo, det svinger nemlig.. Vi kan være heldige med fx 4 min, men så før er hun allerede i gang efter 1 min forstår jeg ikke.. for så burde hun vel kunne klare 4 minutter.. Andre gange kan det gå godt på 2 min men så galt på 30 sek.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Jo, det svinger nemlig.. Vi kan være heldige med fx 4 min, men så før er hun allerede i gang efter 1 min forstår jeg ikke.. for så burde hun vel kunne klare 4 minutter.. Andre gange kan det gå godt på 2 min men så galt på 30 sek.. Ikke at det er nogen hjælp, men her svinger det også Og det er næsten det der er det hårdeste synes jeg, for så tænker man lige, nu går det den rigtige vej og så gangen efter kan hun slet ikke være alene.. Jeg kan heller ikke blive klog på det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Hvornår var det I sku til dyrlægen? Vi skal på torsdag så har han at komme emd en mirakelkur!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 Hvornår var det I sku til dyrlægen? Vi skal på torsdag så har han at komme emd en mirakelkur!!! Vi skal først 2 september.. Jeg er spændt på at høre, hvad han siger til jer på torsdag! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret August 20, 2010 Rapporter Share Besvaret August 20, 2010 I dag har vi været ved skovsøen at gå. Så kommer vi hjem og der vil hun altid gerne lege lidt i haven. Så nusser vi lidt og så får hun sin aftensmad mens vi spiser aftensmad, og herefter blir hun ignoreret så hun kan falde helt ned. Det plejer at passe med ca 15-20 min så går hun selv i kurven (i stuen for det meste, i hvert fald i dag) og tygger på sit tyggeben.. Så fandt vi kallun (mega namnam) frem + lidt andre tyggeben + godter. Jeg siger, vi ses om lidt molle, og så går vi. Her siger hun ingenting, men er i gang med kallun. i dag gik der ca 1 min så gik hyleriet i gang, og var stadig i gang da vi kom tilbage efter 5 min. Men hun havde deog fået gnasket godt med kallun, så tænker hun multitasker dvs æder + hyler samtidigt. Da vi kom hjem sad hun under bordet, den anden dag i sofaen, men hun hyler! Vi prøver ikke at være for glade når vi kommer hjem, men siger selvfølgelig hej til´hende. Hun er på ingen måde panisk når vi komemr hjem, men er selvfølgelig glad for at se os..Nå, det blev langt, og håber da ikke det er mig der gør en masse gale ting :hmm: Næh, jeg ved ikke hvad jeg ville have gjort anderledes dér. Altså, da Laki var slem, der kunne han slet ikke multi-taske, så han lod sin kallun ligge. Eftersom hun både kan hygge lidt OG hyle efter jer, så tænker jeg, at det ikke er så slemt endda? Jeg mener, kan man spise, hvis man er stresset? Det kan de færreste da. Jeg ved det ikke Jeg håber, at hun bare ikke gad mere træning i dag, og det var derfor, og at i morgen går det meget bedre. Hvis I ikke allerede gør det, så vil jeg foreslå jer, at fjerne tingene fra hende, når I kommer hjem, så det bare er total hygge, når I ikke er dér. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Tror endelig at det begynder at gå fremad med træningen.. I går aftes klarede hun 4 min. uden et eneste piv og her i morges 5 min :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Tror endelig at det begynder at gå fremad med træningen.. I går aftes klarede hun 4 min. uden et eneste piv og her i morges 5 min :blink: :klap::klap: Det er så skønt! Vi træner i aften. Fik sådan en flyer inde i byen i går af en gorilla om et arrangement i aften kl. 19. Fatter intet af hvad det går ud på, men det er så mærkeligt og mystisk og koster kun 50 kr. at det skal vi ind og se, så dér skal Laki bevise for 3. dag i træk, at han er blevet en rigtig dygtig hund Kryds fingre! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 :klap::klap: Det er så skønt! Vi træner i aften. Fik sådan en flyer inde i byen i går af en gorilla om et arrangement i aften kl. 19. Fatter intet af hvad det går ud på, men det er så mærkeligt og mystisk og koster kun 50 kr. at det skal vi ind og se, så dér skal Laki bevise for 3. dag i træk, at han er blevet en rigtig dygtig hund Kryds fingre! Hehe det lyder spøjst, men god fornøjelse til Gorilla arrangementet eller hvad det nu kommer til at gå ud på :blink: Jeg krydser fingre og tror på at Laki kan klare det... Psst, Duffy har været alene i 4½ minut igen uden et eneste piv, føler vi er på rette vej nu :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Hehe det lyder spøjst, men god fornøjelse til Gorilla arrangementet eller hvad det nu kommer til at gå ud på :blink:Jeg krydser fingre og tror på at Laki kan klare det... Psst, Duffy har været alene i 4½ minut igen uden et eneste piv, føler vi er på rette vej nu :5up: Man tør næsten ikke sige tillykke... men ih hvor jeg håber det er ved at lykkes for jer... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Hvor er det godt det går fremad Her er vi gået i stå.. Kan slet ikke overskue det lige nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Hvor er det godt det går fremad Her er vi gået i stå.. Kan slet ikke overskue det lige nu. Kan jeg godt forstå, det er også en rigtig udmattende og frustrerende situation at stå i! Har lige sendt dig en pb :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Vi var ikke afsted så længe i dag, da det var blevet ret sent, fordi vi havde haft gæster hele dagen. Så det blev 1t10 min. Han begyndte at gø, da der var gået 50 min. og gøede så faktisk on and off i 9 min. Stakkels naboer Men så holdt han mund, legede lidt med sin foderbold og lagde sig til at sove. Han kom og hilste på os, da vi kom hjem, men han var ikke synderlig interesseret i os. Bagge, nogle gange skal man virkelig tage en pause fra det her! Det har virket for Findus, og det har virket her. Simpelthen for sin egen mentale sundheds skyld tage en lang pause fra det! For ellers kører det én fuldstændig ned, og man har ikke overskuddet til at se hvad man evt. gør forkert. Lige som jeg pludselig fik en klar idé om hvad Lakis problem evt. kunne være. Så gør jer selv en tjeneste og drop træningen i et par dage eller mere og nøjes med bare at lære hende at man skal slappe fuldstændig af for sig selv i de timer, hvor I vil være væk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret August 21, 2010 Rapporter Share Besvaret August 21, 2010 Vi var ikke afsted så længe i dag, da det var blevet ret sent, fordi vi havde haft gæster hele dagen. Så det blev 1t10 min. Han begyndte at gø, da der var gået 50 min. og gøede så faktisk on and off i 9 min. Stakkels naboer Men så holdt han mund, legede lidt med sin foderbold og lagde sig til at sove. Han kom og hilste på os, da vi kom hjem, men han var ikke synderlig interesseret i os. Bagge, nogle gange skal man virkelig tage en pause fra det her! Det har virket for Findus, og det har virket her. Simpelthen for sin egen mentale sundheds skyld tage en lang pause fra det! For ellers kører det én fuldstændig ned, og man har ikke overskuddet til at se hvad man evt. gør forkert. Lige som jeg pludselig fik en klar idé om hvad Lakis problem evt. kunne være. Så gør jer selv en tjeneste og drop træningen i et par dage eller mere og nøjes med bare at lære hende at man skal slappe fuldstændig af for sig selv i de timer, hvor I vil være væk. Det tror jeg faktisk også kan være sundt, det er frygteligt at have problemer med alene-hjemme og det tærer virkelig på kræfterne. Så vidt jeg husker (heldigvis lang tid siden) sluttede vores alene-hjemme problemer endegyldigt efter at vi havde været 10 dage i Sverige hvor vi havde været sammen med hunden uafbrudt. Inden da havde vi vist også trænet i 6-8 mdr. eller noget i den retning (med op og nedture en masse) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret August 22, 2010 Rapporter Share Besvaret August 22, 2010 I dag skal vi vist bare være glade for, at der ikke ser ud til at være nogen hjemme i ejendommen...vi var kun væk i 1t10 min. igen i dag. Han sneg sig til at spise 3 dl saltede nødder i morges og har slet ikke været sulten siden, så aktivitetskassen sagde ham slet ikke noget, da jeg satte den ned til ham, da vi gik. Og han har intet rørt af den, da vi kom tilbage. Og han har gøet en heeeel del :stupid: Nu har han lige kunne være alene i 2 dage i 3 timer...de hunde vil bare ikke gøre det let for os, vist. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret August 22, 2010 Rapporter Share Besvaret August 22, 2010 Der må være dårlig karma i Odense idag... Da vi øvede idag gik det heller ikke godt, hun pev en hel del... Hun havde slet ikke spist sit guf som hun plejer Ligesom man tror at nu kører det, så skal man tro om igen... Jeg tror dog at Duffy simpelthen heller ikke var sulten, for vi øvede en time efter hun havde spist og hun havde også været til hvalpemotivation, hvor hun jo fik en del godbidder... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret August 22, 2010 Rapporter Share Besvaret August 22, 2010 Ja, der er ikke så meget held over Odense i dag. Pææænt træls. Vi har lige været i Plantorama i 45 min. og Laki formåede faktisk kun at holde en pause i sin gø mellem tiderne 12-18 min. og så igen 33-40 min. Det er vist temmelig heldigt for Laki, for os og for de øvrige beboere, at det ikke var i dag, at vi skulle på arbejde i 8 timer... Tror du måske Duffy kan have været for meget oppe og køre ovenpå alle de oplevelser i dag (tænker på træning)? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret August 22, 2010 Rapporter Share Besvaret August 22, 2010 Ja, der er ikke så meget held over Odense i dag. Pææænt træls. Vi har lige været i Plantorama i 45 min. og Laki formåede faktisk kun at holde en pause i sin gø mellem tiderne 12-18 min. og så igen 33-40 min. Det er vist temmelig heldigt for Laki, for os og for de øvrige beboere, at det ikke var i dag, at vi skulle på arbejde i 8 timer... Tror du måske Duffy kan have været for meget oppe og køre ovenpå alle de oplevelser i dag (tænker på træning)? Ja, jeg tænker også at det kan være en mulighed... Men hun havde nået at sove en 45 min. før vi trænede.. Må håbe på mere held her senere i aften! Ih øv hvor træls, har du nogen idé om hvorfor han ikke kunne idag? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret August 22, 2010 Rapporter Share Besvaret August 22, 2010 Duffy har åbenbart besluttet sig for at hun ikke kan være alene alligevel Hun piver og hyler flere gange i løbet af de 5 minutter... Jeg fatter simpelthen ikke hvordan det kan svinge sådan... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret August 22, 2010 Rapporter Share Besvaret August 22, 2010 Duffy har åbenbart besluttet sig for at hun ikke kan være alene alligevel Hun piver og hyler flere gange i løbet af de 5 minutter... Jeg fatter simpelthen ikke hvordan det kan svinge sådan... Vi var oppe på flere timer uden problemer og pludselig var vi tilbage på 8 minutter:vedikke: Så vi startede forfra igen og kunne derfra gå hurtigere frem. Men vi havde MANGE tilbagefald Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts