Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Duffy har åbenbart besluttet sig for at hun ikke kan være alene alligevel :cry: Hun piver og hyler flere gange i løbet af de 5 minutter... Jeg fatter simpelthen ikke hvordan det kan svinge sådan...

:ae: måske skulle i prøve at skrive ned hvad i havde gjort med hende de gange det går godt...

Altså, tidspunkt på dagen, hvor lang tid efter gåtur, har hun spist inden, har hun leget med andre hunde inden, er det første gang den dag i prøver osv så kan i måske se om der er et mønster i hvad der skal til for at det går godt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi var oppe på flere timer uden problemer og pludselig var vi tilbage på 8 minutter:vedikke:

Så vi startede forfra igen og kunne derfra gå hurtigere frem. Men vi havde MANGE tilbagefald

"Problemet" er bare lidt at Duffy max har kunnet klare 6 minutter... De sidste par er det gået super fint, men nu kan hun åbenbart ikke alligevel... Målet om at nå op på et timeantal føles efterhånden uoverskueligt og urealistisk :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

"Problemet" er bare lidt at Duffy max har kunnet klare 6 minutter... De sidste par er det gået super fint, men nu kan hun åbenbart ikke alligevel... Målet om at nå op på et timeantal føles efterhånden uoverskueligt og urealistisk :cry:

I know, det tog os vist omkring 8 mdr:shock:

Til gengæld er der ingen problemer nu - men det er ulideligt så længe det varer

Link til indlæg
Del på andre sites

I know, det tog os vist omkring 8 mdr:shock:

Til gengæld er der ingen problemer nu - men det er ulideligt så længe det varer

Oh my god 8 mdr er sørme også lang tid! Vi har brugt 2 mdr nu og til alt held går jeg arbejdssøgende nu, men det vides jo ikke hvor længe endnu..

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: måske skulle i prøve at skrive ned hvad i havde gjort med hende de gange det går godt...

Altså, tidspunkt på dagen, hvor lang tid efter gåtur, har hun spist inden, har hun leget med andre hunde inden, er det første gang den dag i prøver osv så kan i måske se om der er et mønster i hvad der skal til for at det går godt :hmm:

Hmm, ja den eneste forskel jeg lige kan se idag er at hun har været til hvalpemotivation ellers passer tidspunkterne/rytmerne meget godt med de dage det gik godt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, ja den eneste forskel jeg lige kan se idag er at hun har været til hvalpemotivation ellers passer tidspunkterne/rytmerne meget godt med de dage det gik godt...

det kan jo være at hun har været lidt oppe at køre over træningen selvom hun var faldet i søvn inden i prøvede :vedikke: men den er godt nok svær, kan godt forstå det må være ekstra hårdt ikke at vide hvorfor det går galt i modsætning til hvis det fx var hver gang nogen gik forbi huset eller lignende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Duffy har så idag præsteret at hyle/gø fra døren blev låst og jeg gik indtil jeg kom hjem igen efter 3 minutter... Så det går virkelig fremad for os!

Tænker om vi skal forsøge en dag jeg kommer på besøg med molly og vi ser om de kann være alene, hvis så skal vi jo bare ha en ekstra hund hver :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker om vi skal forsøge en dag jeg kommer på besøg med molly og vi ser om de kann være alene, hvis så skal vi jo bare ha en ekstra hund hver :banan:

Ja hvorfor ikke, det kan i hvert fald ikk gå værrere end det gør nu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hvorfor ikke, det kan i hvert fald ikk gå værrere end det gør nu...

Jeg skal ud og finde baldriandråber i dag.. så må jeg se om det har en effekt på Molly.. Forstår godt det må være frustrerende med Duffy, jeg har kun været i gang snart 5 uger og føler mig allerede meget frustreret.. Har desværre ingen gode råd herfra :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, hvad skete der?

Vi var til sådan en nycirkus-forestilling (SÅ fedt!), så jeg kunne ikke lytte til ham, som jeg plejer. Og så er det selvfølgelig der hvor det ikke går godt.

Altså, det kunne være værre. Da vi kom ud fra teatret, loggede jeg på Skype og blev mødt af hylegøen (det er virkelig sjældent at han hylegøer - tror jeg har hørt det fem gange hvor han har været alene). Frygtede selvfølgelig det værste, da jeg kom hjem og kunne se optagelsen.

Han var alene 2 timer og 15 min. Han er helt stille den første time, men resten af tiden har han gøet (nogle gange med hyl bagefter) à fem omgange. Han har nok gøet 20-25 gange i alt.

Så på den måde var det ikke så slemt som jeg frygtede, men det har bare været stort set perfekt hver gang her det sidste stykke tid.

Jeg tror desværre ikke han har været træt nok. Det blev lidt presset på tid, så han har været meget mentalt træt (vi havde været ude hos min oldemor om eftermiddagen), men han har ikke været fysisk træt nok.

Så blev vi lige mindet om det - igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo lavet en trappe både op til sengen og op til sofaen så molly selv kan gå op og ned. Hun sku egentlig ik i sengen når vi ikke er der, men hun har jo flere gange formået at komme derop, men så kan hun åbenbart ikke komme ned igen..

Men hun tisser deroppe, ikke i min side af sengen, kun i min kærestes.. Og det hele blir jo vasket evd 90 grader når det sker, men hvorfor gør hun det? Ved godt det ikke er så alene-hjemme relateret..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke, at du skal afvise at det ikke har noget at gøre med alene-hjemme-problemerne. Prøv at se den her artikel, som faktisk er ret interessant:

Tre alene hjemme-problematikker - TV 2 - Vi med Hund

Jeg er bestemt ikke fan af Jarnved, men det her er da en super fin artikel. Tak for link!

Er din Laki i øvrigt den samme Laki, som er på GH's hjemmeside??

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det har vi ikke. Laki har jo en lungeinfektion, som ikke ser ud til at gå væk ved hjælp af antibiotika, så det har været et spørgsmål om priotering af finanserne, da der så skal tages røntgenbilleder og han skal i narkose og undersøges.

Men jeg kan altså godt anbefale Camilla fra Hundeadfærdskolen Fyn, da jeg kender én, der har haft gavn af hende. Og ja, jo tidligere, jo bedre. En anden adfærdsbehandler fortalte mig, at hvis problemet er nyt, så er det meget lettere at gøre noget ved end hvis det har stået på i lang tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det har vi ikke. Laki har jo en lungeinfektion, som ikke ser ud til at gå væk ved hjælp af antibiotika, så det har været et spørgsmål om priotering af finanserne, da der så skal tages røntgenbilleder og han skal i narkose og undersøges.

Men jeg kan altså godt anbefale Camilla fra Hundeadfærdskolen Fyn, da jeg kender én, der har haft gavn af hende. Og ja, jo tidligere, jo bedre. En anden adfærdsbehandler fortalte mig, at hvis problemet er nyt, så er det meget lettere at gøre noget ved end hvis det har stået på i lang tid.

Åh, det lyder ikke godt..

Jeg føler mig som verdens dårligste hunde ejer fordi det ikke vil lykkes:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites