Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

:evil:

I dag har Tyson tudet og hylegøet. Ikke i lang tid af gangen, men flere gange: Efter 45 minutter, 2 1/2 time, 3 1/2 time og 6 timer. :evil::evil::evil:

Ej. Nu stopper de! Er der mon noget i luften? Så du mit indlæg fra i går? Der gik det også af helvedes til og vi måtte gå ind og stoppe ham før tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har først lige set dit indlæg, men ja, det er noget møg. :evil: Men det er jo nok pga. den dumme allergi. :???:

Men hvad er så Tysons 'undskyldning'? Jeg tænker de har udtænkt et form for plot imod os... Det kan simpelthen ikke være rigtigt!

Går ud fra at der ikke skete et eller andet nyt for jer i morges, som kunne forklare det (tænker på ligesom dengang med lugten) og at det kom som en overraskelse, da du kom hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad er så Tysons 'undskyldning'? Jeg tænker de har udtænkt et form for plot imod os... Det kan simpelthen ikke være rigtigt!

Går ud fra at der ikke skete et eller andet nyt for jer i morges, som kunne forklare det (tænker på ligesom dengang med lugten) og at det kom som en overraskelse, da du kom hjem.

Nope, intet der kunne forklare det (ikke noget, jeg lige kan få øje på, i hvert fald), så ja, jeg var meget overrasket. :???: I går var han alene uden problemer, ved ikke lige, hvad der er sket fra i går fra i dag. :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Louie har været alene i 2,5 time i dag :-D

Egentlig var den sidste ting jeg havde lyst til i dag at øve og gå lang tur. Jeg er syg ("sjovt" som det kom lige da Louie pludselig ikke gad være dygtig til at være alene længere. Jeg tror min krop er hårdt presset!).

Men om tre dage starter det nye semester, og selvom vi indtil videre kun ser ud til have et Louieproblem 5-6 mandage i starten af semestret, så ved jeg at vi nok ikke vil have det samme overskud til at øve hver eneste dag, når vi begge skal gå i skole igen.

Så følte jeg blev nødt til at øve i dag. Vi SKULLE altså bare have en succes - jeg orker ikke at starte det nye semester med et nederlag, nu når det ellers er gået så godt fremad siden juli.

Så Louie blev gjort meget meget træt, og heldigvis gik det godt. Han har gøet 5 gange efter to timer, og 3 gange efter 2 timer og 27 min (ret irriterende, for jeg kom jo hjem et par minutter senere). På trods af at han var virkelig træt, har han ikke rigtig sovet.. :???: Jeg håber stadig at det pludselig kommer til ham, at det er okay at sove i en længere periode. Lige nu er jeg bare så glad over at han næsten ikke har gøet (og slet ikke hylet, ligesom sidste gang).

Link til indlæg
Del på andre sites

Louie har været alene i 2,5 time i dag :-D

Egentlig var den sidste ting jeg havde lyst til i dag at øve og gå lang tur. Jeg er syg ("sjovt" som det kom lige da Louie pludselig ikke gad være dygtig til at være alene længere. Jeg tror min krop er hårdt presset!).

Men om tre dage starter det nye semester, og selvom vi indtil videre kun ser ud til have et Louieproblem 5-6 mandage i starten af semestret, så ved jeg at vi nok ikke vil have det samme overskud til at øve hver eneste dag, når vi begge skal gå i skole igen.

Så følte jeg blev nødt til at øve i dag. Vi SKULLE altså bare have en succes - jeg orker ikke at starte det nye semester med et nederlag, nu når det ellers er gået så godt fremad siden juli.

Så Louie blev gjort meget meget træt, og heldigvis gik det godt. Han har gøet 5 gange efter to timer, og 3 gange efter 2 timer og 27 min (ret irriterende, for jeg kom jo hjem et par minutter senere). På trods af at han var virkelig træt, har han ikke rigtig sovet.. :???: Jeg håber stadig at det pludselig kommer til ham, at det er okay at sove i en længere periode. Lige nu er jeg bare så glad over at han næsten ikke har gøet (og slet ikke hylet, ligesom sidste gang).

Hvor er det godt! :klap: Hvordan går det med hans allergi nu?

Tja, Tyson sover jo ikke, så der er jo nogle hunde, der aldrig gør det. :???: Men Louie har jo nogle gange sovet i længere tid af gangen, når han har været alene, så mon ikke han gør det igen på et tidspunkt? :vedikke:

God bedring. :ae: Sørg nu for at blive frisk til klubmesterskabet i morgen. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det godt! :klap: Hvordan går det med hans allergi nu?

Det går lidt bedre med allergien nu. Jeg tror det gik i udbrud pga. en kombination af at han fik mad direkte fra fodersækken, og så at en idiotisk dame stak en Frolic i munden på ham for 6 dage siden (Frolic - så bliver det ikke rigtig værre!). Nu får han mad direkte fra fryseren - stort set - og synes det har hjulpet meget på kløen.. :banan:

I dag skal der øves igen. Jacob er ude og gå laaang tur nu, og så tror jeg, at jeg vil tilbringe 2,5 time med en kop varm kakao oppe på Baresso.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får næsten lyst til at melde mig ud af HF, når jeg læser sådan en tråd som den her........ http://www.hunde-forum.dk/hvalpe/18499-succes-dag.html

:evil:

Ja, det er provokerende, jeg kender følelsen. :ae:

Men nu ved brugeren jo rent faktisk ikke, om hvalpen har pebet, gøet eller hylet noget af tiden, for hun har ikke optaget. Altså, sandsynligvis har der ikke været nogle problemer, når den nu var helt rolig, da hun kom hjem. Men Shabi ville jeg heller ikke have vidst havde problemer, hvis jeg ikke havde optaget hende. Når jeg gik, lagde hun sig bare til at sove, og når jeg kom hjem, fik jeg da en glad velkomst, men så slappede hun med det samme af bagefter. Når jeg så lyttede til optagelsen (eller når jeg lyttede med på Skype), kunne jeg så høre hende hyle i lang tid af gangen. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er provokerende, jeg kender følelsen. :ae:

Men nu ved brugeren jo rent faktisk ikke, om hvalpen har pebet, gøet eller hylet noget af tiden, for hun har ikke optaget. Altså, sandsynligvis har der ikke været nogle problemer, når den nu var helt rolig, da hun kom hjem. Men Shabi ville jeg heller ikke have vidst havde problemer, hvis jeg ikke havde optaget hende. Når jeg gik, lagde hun sig bare til at sove, og når jeg kom hjem, fik jeg da en glad velkomst, men så slappede hun med det samme af bagefter. Når jeg så lyttede til optagelsen (eller når jeg lyttede med på Skype), kunne jeg så høre hende hyle i lang tid af gangen. :???:

nemlig - det hænger ikke altid sammen. Mine forældres sheltie har "ingen problemer med at være alene - hun glæder sig til at få ro til at sove", men nu har jeg passet hende både hos dem og hos mig. Alle gange er hun kommet afslappet hen til døren, når man kom, men optagelser viser gø og hyl:shock:

Cleo lignede jo døden fra Lûbeck, når man kom hjem og det ikke var gået godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad sker der hos alle jer "nye" i tråden? Synes I er lidt stille.. Håber det er fordi det bare kører nu :-D

Vi har været til klubmesterskab i agility i dag. Så Louie var godt bombet, da vi kom hjem efter 6 timer - og er det stadigvæk. Det skulle selvfølgelig udnyttes til lidt træning.

Han har jo haft rimelig mange fiaskoer på det sidste. Senest i går hvor det faktisk endte med at han blev taget på fersk hylegerning og skældt lidt (meget) ud...

Så jeg tænkte, at han egentlig havde fortjent nogle små succeser for at få bygget lidt nyt selvtillid op ifm. alene hjemme. Så i går aftes øvede vi nogle små 'bliv på puden, imens mor går'. Først bare ud og ind med det samme. Så en etage ned, så to, så helt ned. Så var jeg væk i to minutter og til sidst i syv minutter. Alle med succes (dog havde han rejst sig ved den med 7 min.) og masser af ros bagefter.

I dag har han så været alene hjemme i en time. Uden en eneste lyd :klap:

OG.... Han har sovet i 40 minutter :banan:

Planen er nu at øve 1,5 time, 2 timer og så 2,5 time de næste øvegange, så han forhåbentlig kommer i tanke om, at han jo allerede HAR vist os, at han kan være alene i 2,5 time uden at gø og hyle. Og så kan vi forhåbentlig komme videre opad derfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det godt at høre, Lille Louie! Jeg håber, at det fortsætter!

Og øv med jer, Findus :ae:

Her går det sådan set, ja, jeg ved ikke, hvad man skal kalde det. Det går ikke dårligt, vi får bare ikke trænet grundet sygdom, weekender, ferie og sølvbryllup og det går mig så helvedes meget på! :megaked: Har sådan en følelse af, at det aldrig når at lykkes, der skal nok komme noget nyt i vejen.. Men selvfølgelig gør det det, vi er jo nået "langt" siden vi startede for et år siden...

Idag har han været efterladt i stuen, mens vi var ude i haven og sætte telt op, det tog han i stiv arm, super godt. Men han vidste så også præcis hvor vi var og kunne høre os.

Og så regner jeg med at træne 1 eller 1½ time i morgen og lægge ½time på for hver succes... Tør ikke begynde, hvor vi sluttede sidst, fordi det er så lang tid siden :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad sker der hos alle jer "nye" i tråden? Synes I er lidt stille.. Håber det er fordi det bare kører nu :-D
Ja, vi har jo valgt at finde et andet hjem til Laki :cry: Jeg synes ikke, at det er fair at tvinge ham til noget, han ikke har det godt med, bare for vores egen skyld. Vi skulle aldrig have fået en hund, der er vant til at bo i en hundeflok og rende rundt dagen lang, som han havde lyst til, og så flytte ham i lejlighed og kræve at han skal være alene. Nu handler det bare om at sætte energien ind på at finde det helt rigtige hjem med hund til ham, hvor han kan bo til sine dages ende og være en glad hund med en dejlig legekammerat.

Men vi træner det jo stadig.

I dag har han så været alene hjemme i en time. Uden en eneste lyd :klap:

OG.... Han har sovet i 40 minutter :banan:

Planen er nu at øve 1,5 time, 2 timer og så 2,5 time de næste øvegange, så han forhåbentlig kommer i tanke om, at han jo allerede HAR vist os, at han kan være alene i 2,5 time uden at gø og hyle. Og så kan vi forhåbentlig komme videre opad derfra.

Hvor er det godt, at det nu kører lidt for jer igen :banan: Forhåbentlig var det bare et lille tilbagefald pga. hans allergi og at han hurtigt er oppe i tid igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter overvejelse besluttede vi at Molly ikke skal sove i sengen, men ved siden af. Måske det kunne hjælpe på hun ikke altid skal være ved mig. Det har indtil videre resulteret i 2 nætter uden søvn. Hun SKRIGER og hyler og gør og alt hvad man ellers kan finde på der kan larme :evil:

Jeg er SÅ træt..

Link til indlæg
Del på andre sites