Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg synes godt nok Audacity er for viderekommende. Skipper-Odense viste mig i går, hvordan det fungerede, så nu har jeg optaget med det (før troede jeg bare, at det var en mediaplayer), men hvordan i alverden spoler jeg?

Mediaplayer er meget, meget lettere :vedikke:

EDIT: Nevermind, fandt en tutorial. Man skal klikke på stedet og trykke space :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver aldrig venner med Audacity. Vi er lige kommet hjem efter at have været væk i 2½ time. Og Audacity gik ned lige så snart, jeg trykkede stop på optageren. Og ved I hvad det smarte så er? At den har gemt alle lydfilerne i 759 enkeltfiler :stupid: Så nej, jeg har ikke hørt dem alle igennem, men dem jeg har hørt var han enten helt stille på eller legede.

Og da vi kom hjem, var han så godt i gang med sit griseøre, at det tog ham 10 min. fra vi kom ind til han rent faktisk gad kigge på os.

Så jeg tror, at det var en succes...og hvis nogen ved, hvordan man samler filerne, så sig endelig til!

Link til indlæg
Del på andre sites

Laki var alene i 3½ time her til aften. Det var egentlig kun meningen, at det skulle være 3 timer, men kæresten og jeg havde en mindre uoverenstemmelse, så det trak lidt ud. Men han kunne sikkert have været alene i endnu længere tid, for det gik fint.

Mellem 23. og 33. minut skifter han mellem at hyle og lege med sin foderbold. Det er det eneste. Så han har ikke helt kunne finde ud af om han synes det er rædselsfuldt at han er blevet ladt alene eller om foderbolden har dejlige pølsestykker, så det ikke gør noget. Men derefter så er han fuldstændig stille og sover vist bare, lyder det som. Så jeg vil kalde det en succes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Laki var alene i 3½ time her til aften. Det var egentlig kun meningen, at det skulle være 3 timer, men kæresten og jeg havde en mindre uoverenstemmelse, så det trak lidt ud. Men han kunne sikkert have været alene i endnu længere tid, for det gik fint.

Mellem 23. og 33. minut skifter han mellem at hyle og lege med sin foderbold. Det er det eneste. Så han har ikke helt kunne finde ud af om han synes det er rædselsfuldt at han er blevet ladt alene eller om foderbolden har dejlige pølsestykker, så det ikke gør noget. Men derefter så er han fuldstændig stille og sover vist bare, lyder det som. Så jeg vil kalde det en succes.

:klap:Fedt, det er sgu da bare rigtig godt... Hvor er Laki bare blevet dygtig.. Synes helt bestemt at I kan kalde det en succes :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke Frigga :klap: Så flot!

(Så har I overhalet os)....

Her går det skidt. Vi var jo nået op på 2,5 time, men han begyndte at brokke sig mere og mere.

Så vi ville jo prøve at give ham nogle små succeser. Det gik fint med en time helt uden lyd. Men i går ville vi så tage 1,5 time - og det gik så helt af h.. til! Fedt.

I dag prøver vi med 1,5 time igen og ser hvad der sker.

Jeg er temmelig modløs i øjeblikket :???: Kan mærke at jeg snart kører på de sidste kræfter mht. alene hjemme. I næste uge skal vi tale med dyrlægen om, hvad søren vi skal stille op med hans allergi (som jeg jo tror er skyld i at det nu går ned ad bakke igen).

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke Frigga :klap: Så flot!

(Så har I overhalet os)....

Her går det skidt. Vi var jo nået op på 2,5 time, men han begyndte at brokke sig mere og mere.

Så vi ville jo prøve at give ham nogle små succeser. Det gik fint med en time helt uden lyd. Men i går ville vi så tage 1,5 time - og det gik så helt af h.. til! Fedt.

I dag prøver vi med 1,5 time igen og ser hvad der sker.

Jeg er temmelig modløs i øjeblikket :???: Kan mærke at jeg snart kører på de sidste kræfter mht. alene hjemme. I næste uge skal vi tale med dyrlægen om, hvad søren vi skal stille op med hans allergi (som jeg jo tror er skyld i at det nu går ned ad bakke igen).

:ae:

Jeg tror da helt sikkert, at det er allergien, der har skylden. I torsdags nævnte du jo også, hvor meget han havde kløet sig.

Hvis jeg var jer, ville jeg nok vælge slet ikke at træne alene-hjemme, når der er bøvl med allergien. Det giver for stor risiko for fiaskoer. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

Jeg tror da helt sikkert, at det er allergien, der har skylden. I torsdags nævnte du jo også, hvor meget han havde kløet sig.

Hvis jeg var jer, ville jeg nok vælge slet ikke at træne alene-hjemme, når der er bøvl med allergien. Det giver for stor risiko for fiaskoer. :ae:

Men problemet er bare, at det ikke er sådan 'nu har han en god allergidag, nu har han en dårlig allergidag'. Han har været kløefri fra vi startede behandlingen i starten af juli, men så er kløen sådan kommet stille og roligt snigende fra midten af august til nu (og kan også se i min alenehjemme-dagbog, at han har været meget svingende i sine præstationer siden da). Så det er ikke sådan at vi nogle dage kan øve og andre ikke - hvis vi skal gøre noget, skal vi stoppe helt indtil han kommer i bedring pga. en anden behandling. Det har jeg det bare sådan lidt :???: med. Nyt semester, ny gruppe - gider ikke for 3. semester i træk være totalt afhængig af min hund.

Men Louie kan åbenbart ikke klare sig med kun 1 pille om ugen af den ene slags (binyrebarkhormon) og 1 pille om dagen af den anden slags (som de påstår skulle være mindre skadelig end binyrebarken). Jeg har bare på ingen måde lyst til at sætte ham op i dosis...

Men som jeg ser det er alternativerne:

1. En allergihund, der får betydeligt et kortere liv pga. binyrebarkhormon, men som kan være alene hjemme.

2. En allergihund, der får et længere liv men med mere kløen og problemer med at være alene (som på sigt nok vil føre til at han skal skifte hjem).

Så jeg vil nok foretrække det første alternativ. Har dog lavet en Gudrun-opsparing, da det ideelle jo vil være en allergihund, der kan være alene hjemme og får et langt liv uden behandling med skrappe ting og sager.

(Hov, det blev meget langt, der er bare SÅ mange tanker. Louie er lige kommet hjem efter en 2 timers tur, så håber han er træt nok nu).

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, Lille Louie, det er jeg ked af at høre :ae: Jeg får helt dårlig samvittighed over at have skrevet om vores succes, når jeres træning driller.

Jeg håber snart at I kan komme til Gudrun. Er hun meget, meget dyr? Jeg tænker, at hun jo er dyrlæge, så forsikringen dækker eller hvad? Og hvad er han allergisk overfor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, Lille Louie, det er jeg ked af at høre :ae: Jeg får helt dårlig samvittighed over at have skrevet om vores succes, når jeres træning driller.

Jeg håber snart at I kan komme til Gudrun. Er hun meget, meget dyr? Jeg tænker, at hun jo er dyrlæge, så forsikringen dækker eller hvad? Og hvad er han allergisk overfor?

Det skal du altså ikke have. Er efterhånden vant til at folk kommer og er i tråden et par måneder og så smutter igen.. Men det er jo som regel en god ting :klap:

Jeg ved faktisk ikke præcis hvad det koster, men jeg har indtryk af, at det er i den dyre ende, og at en enkelt behandling som regel ikke er nok. Men ja, hun er dyrlæge, så sygesikringen dækker en del af det. Men så er der jo også transportomkostninger (gange ?). Vi ved ikke præcis hvad han er allergisk overfor.

Men vil tale med min dyrlæge på mandag (hun kender godt til Gudrun), og så tager vi den der fra.

Det gik forresten okay med de 1,5 time i dag. Han ved godt, at han ikke må gø (han gøede kun to gange), men jeg synes han piber for meget sådan lidt hist og her - så han har helt sikkert ikke været okay med det.

Men han er jo min lille elskemy :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige give en lille update efter vi har haft besøg af adfærdsterapeuten...

Ja, altså ikke fordi der er så meget at prale med (endnu), vi er startet heeelt forfra.. Så det er sådan noget med at åbne/lukke døre med og uden overtøj osv.. Udover det så er vores hverdag blevet lidt anderledes med en hel masse mere mental aktivering, selvstændighedsøvelser og mindre fysisk aktivitet... Slet ingen leg med pivdyr eller andet legetøj for at hun ikke bliver stresset..

Og jeg synes faktisk allerede at jeg kan mærke en forskel i hendes adfærd.. Jeg synes hun er blevet mere rolig og ligesom mere afslappet :genert: Tænker i hvert fald at det må være et godt tegn..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige give en lille update efter vi har haft besøg af adfærdsterapeuten...

Ja, altså ikke fordi der er så meget at prale med (endnu), vi er startet heeelt forfra.. Så det er sådan noget med at åbne/lukke døre med og uden overtøj osv.. Udover det så er vores hverdag blevet lidt anderledes med en hel masse mere mental aktivering, selvstændighedsøvelser og mindre fysisk aktivitet... Slet ingen leg med pivdyr eller andet legetøj for at hun ikke bliver stresset..

Og jeg synes faktisk allerede at jeg kan mærke en forskel i hendes adfærd.. Jeg synes hun er blevet mere rolig og ligesom mere afslappet :genert: Tænker i hvert fald at det må være et godt tegn..

Det synes jeg lyder godt. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæt hvem der har en hund, der har været alene i 6 timer?? :banan::banan::banan:

Og ikke har sagt en lyd overhovedet! Altså nu er vi på den sikre side, er vi ikke? Kan jeg ikke gå helt ud fra, at problemet er løst?

Det er i hvert fald flot af ham :klap:Han skulle kun have været alene i 5 timer, men vi har hygget os så meget - har været på cykeltur, kørt 10 km-rute på rulleskøjter, kælket på helårlig kælkebakke, været i Ikea og spise og shoppe og pludselig havde vi bare for langt hjem. Nøj, hvor er det skønt endelig at kunne den slags! :banan::banan::banan::banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæt hvem der har en hund, der har været alene i 6 timer?? :banan::banan::banan:

Og ikke har sagt en lyd overhovedet! Altså nu er vi på den sikre side, er vi ikke? Kan jeg ikke gå helt ud fra, at problemet er løst?

Det er i hvert fald flot af ham :klap:Han skulle kun have været alene i 5 timer, men vi har hygget os så meget - har været på cykeltur, kørt 10 km-rute på rulleskøjter, kælket på helårlig kælkebakke, været i Ikea og spise og shoppe og pludselig havde vi bare for langt hjem. Nøj, hvor er det skønt endelig at kunne den slags! :banan::banan::banan::banan::banan:

Wow! :shock: Feeeedt! :yeah: Kæft hvor er jeg glad og lettet på jeres vegne, jeg sidder næsten med tårer i øjnene nu. :banan: Nu kan I beholde Laki-manden. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja! Jeg skal også ind og fjerne annoncer og skrive til folk, der har spurgt på ham, at han ikke skal nogen steder! Det er altså helt vildt at for kort tid siden, da havde vi fuldstændig opgivet og orkede bare ikke mere at blive ved. Men nøj, hvor har det altså også været en hård og drøj proces, hvor det slet ikke har været sjovt at have hund.

Jeg ved ikke, hvad der skete. Måske han bare er faldet til, måske det var fordi vi simpelthen opgav og dermed også slappede mere af og endda tog en pause fra træningen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja! Jeg skal også ind og fjerne annoncer og skrive til folk, der har spurgt på ham, at han ikke skal nogen steder! Det er altså helt vildt at for kort tid siden, da havde vi fuldstændig opgivet og orkede bare ikke mere at blive ved. Men nøj, hvor har

Jeg ved ikke, hvad der skete. Måske han bare er faldet til, måske det var fordi vi simpelthen opgav og dermed også slappede mere af og endda tog en pause fra træningen?

mon ikke det er en kombination :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skriver også lige herinde, Frigga.

Hvor er det bare fantastisk dejligt, at I kan beholde Laki nu :banan:

Men synes da lige I var på 2,5 time :hmm: Det er da gået vildt stærkt her til sidst.

Vi kører nu på 15. måned med alene hjemme-træning, og jeg har lyst til at kaste op ud over mig selv. Nu kan det hele snart være lige meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er utrolig ked af det hvis vores updates er med til at få dig til at miste modet.

Taget i betragtning af hvor frustrerende de seneste 3 måneder har været, hvor ked af det jeg har været og fuldstændig opgivende den seneste måned, så kan jeg udmærket forestille mig, hvordan man har det 15 måneder efter. Har I nogle gode hundepassere så dig og kæresten også kan komme lidt ud sammen?

Jeg håber Gudrun kan hjælpe jer. Hvornår var det, at I skulle til dyrlægen?

Laki rykkede sindssyg hurtigt, da det pludselig gjaldt. Vi lagde en halv time på for hver gang (bortset fra i fredags, hvor tiden løb fra os, og der kom ekstra ½ time på som vi så bare kørte videre fra dagen efter + i går, som blev en time ekstra).

Link til indlæg
Del på andre sites

Frigga: Hov, skulle nok have oprettet et nyt indlæg til det sure opstød, for det var ikke sådan i forbindelse med dit dejlige indlæg.

Men det ER da ret demotiverende når folk har været i tråden i et par måneder og så stryger forbi en og ud af tråden igen - men samtidig er det jo skide fedt - så man får da lidt ambivalente følelser omkring det.

Dyrlægen har lovet at ringe til mig i dag. Hun havde så travlt i går at hun ikke kunne love at hun fik tid til det. Det bliver spændende at høre hvad hun foreslår, men hvis det involverer at forhøje dosis på hans medicin, fortæller jeg hende, at vi vil prøve den alternative vej først. Og så ringer jeg til gudrun.

Link til indlæg
Del på andre sites