Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Ja! Jeg skal også ind og fjerne annoncer og skrive til folk, der har spurgt på ham, at han ikke skal nogen steder! Det er altså helt vildt at for kort tid siden, da havde vi fuldstændig opgivet og orkede bare ikke mere at blive ved. Men nøj, hvor har det altså også været en hård og drøj proces, hvor det slet ikke har været sjovt at have hund.

Jeg ved ikke, hvad der skete. Måske han bare er faldet til, måske det var fordi vi simpelthen opgav og dermed også slappede mere af og endda tog en pause fra træningen?

stort tillykke :banan::banan:

Cleo fik jo en pause i 3 mdr, hvor vi alle slappede af og ingen havde forventninger til nogen. Vi trænede slet ikke alene hjemme og hun var jo alligevel med mig overalt. Det hjalp hende virkelig et langt stykke - bare ikke langt nok:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

stort tillykke :banan::banan:

Cleo fik jo en pause i 3 mdr, hvor vi alle slappede af og ingen havde forventninger til nogen. Vi trænede slet ikke alene hjemme og hun var jo alligevel med mig overalt. Det hjalp hende virkelig et langt stykke - bare ikke langt nok:megaked:

Nej det var sørgeligt..Men til gengæld så er jeg mere og mere overbevist om at hun virkelig ikke ville trives uden en flok..Og jeg aner ikke hvorfor nogen hunde har det sådan..

Vi øvede jo meget hrutigt alene i bilen..Ingen problemer! så øvede vi alene i huset sammen med andre... I bur sammen med en anden..I bur alene... Transportkassen kan hun overhovedet ikke have..Så snart hun kommer ind og jeg lukker lågen pisser hun..Måske hun har siddet i transportkasse i Frankrig? måske hun har siddet i transportkasse og den er væltet ned eller noget.

Men hvorom alting er så er det jo totalt ligegyldigt at hun har det sådan med kasser..Så bruger vi bare buret som hun elsker nu..

Men udover det kan hun nu være alene hjemme i nabohuset..Også uden for buret..Hun lægger sig bare til at sove. Men hun bliver meget glad når hun ser de andre hunde..Alene alene hjemme er heller ikke noget vi vil praktisere..Hun skal jo aldrig være alene, de andre er der.

Link til indlæg
Del på andre sites

:cry:

Tyson var alene i dag, mens jeg var på arbejde. Efter 6 timer og 20 minutter begyndte han at tude, pive, skrigepive og hylegø. Det fortsatte i 3-4 minutter (dog ikke konstant i det tidsrum). :cry:

Jeg ved ikke, om han simpelthen syntes, at han havde været alene for længe på det tidspunkt? :vedikke: Han har ikke været alene en hel arbejdsdag siden sidste onsdag. Fredag var han også alene, men kun 4 timer.

Jeg vil tro, at der har været noget uro i dag, så måske har det haft en betydning? Vi er ved at få lavet trappetrinnet ved indgangsdøren, så da jeg gik, var mureren i gang dernede, og det larmede selvfølgelig lidt. Og jeg kan se, at indgangsdøren har stået åben hele dagen, så cementen kan tørre. Tyson har dog kun alarmgøet tre gange. Det er godt nok mere, end han plejer (normalt gør han kun en enkelt gang, når posten kommer), men kun den ene gang var i længere tid (1 minut). De andre to gange gøede han kun hhv. 5 og 10 sekunder.

Jeg kan bare ikke lide, at han stadig kan være så ustabil - og at han har den der hylestrategi liggende øverst i værktøjskassen, når han er utilfreds med at være alene. :???: Hvornår kan jeg få lov til at slappe af og stole på, at NU er der ikke længere nogle problemer? :vedikke:

I morgen skal han med på arbejde, men han skal være alene om aftenen, mens jeg er i biografen og på café med nogle veninder. Og der gider jeg altså ikke at sidde og bekymre mig om, hvorvidt han nu sidder derhjemme og tuder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, træls at han stadig ikke er helt glad ved det. Men mon ikke du har ret i, at han lige har haft vænnet sig til at have selskab ved at være med på arbejdet, så det blev lige en tand for kedeligt efter de 6 timer.

Træner du også de aftener, hvor han f.eks har været med på arbejde, sådan så alene-hjemme-træningen vedligeholdes?

Jeg håber at det går godt i aften, hvor du skal i biffen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, træls at han stadig ikke er helt glad ved det. Men mon ikke du har ret i, at han lige har haft vænnet sig til at have selskab ved at være med på arbejdet, så det blev lige en tand for kedeligt efter de 6 timer.

Træner du også de aftener, hvor han f.eks har været med på arbejde, sådan så alene-hjemme-træningen vedligeholdes?

Jeg håber at det går godt i aften, hvor du skal i biffen!

Nej, han er ikke alene hver dag. Han er dog normalt minimum alene et par gange om ugen for at holde det ved lige.

Jeg var væk i lidt over seks timer her til aften. Efter 4 timer og 45 minutter sagde han et par små pive-/halslyde, og efter 5 timer og 8 minutter sagde han to hylegøenvov. Det er jo slet ikke slemt i forhold til i går, men jeg bryder mig stadig ikke om, at han føler behov for at sige noget - og det skærer jo i hjertet at høre det. :cry: Men jeg prøver at minde mig selv om, hvad Ninjamor sagde om, at det, jeg føler ved at høre det, ikke er det, han føler ved at sige det. Og han er jo i hvert fald ikke angst. Han havde spist det frosne marvben, jeg havde efterladt til ham (han får altid noget spiseligt, når han skal være alene om aftenen, ellers får jeg dårlig samvittighed over, at hans aftensmad bliver udskudt).

Link til indlæg
Del på andre sites

7 1/2 times alenetid i dag - ingen tuden eller hylegøen. :kys:

Han alarmgøede 2 x 1/2 minut. Den ene gang var helt sikkert posten, jeg ved ikke, hvad den anden gang var. Men det synes jeg er ok, er bare så glad for, at han ikke havde tudet eller hylegøet igen. :hjerte:

Jubii, det var en dejlig update :5up: Det synes jeg da helt sikkert var en succes og det tyder da på at han er færdig med sit hylegø flip :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan går det med Duffy?

Her er vi på 1min 29 sek uden lyd :vedikke: men øver det som sagt heller ikke lige for tiden, men i går skulle hun lige være kort alene, ihh.

Er ikke meget for at skrive update herinde, for så synes jeg altid at det efterfølgende går dårligt, hehe :genert:

Men det ser ud til at den nye teknik her virker... Hun har ikke hylet siden vi gik over til den nye metode, men bliver ved sine aktivitetslegetøjer og har travlt med at spise i stedet.. I går prøvede vi 15 min. og det gik fint :mrgreen:

Træls med Molly, men er sikker på det nok skal komme, når du får tid til at træne.. Måske det også hænger sammen med hvis hun har ondt i benet, hvis hun altså stadig halter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er ikke meget for at skrive update herinde, for så synes jeg altid at det efterfølgende går dårligt, hehe :genert:

Men det ser ud til at den nye teknik her virker... Hun har ikke hylet siden vi gik over til den nye metode, men bliver ved sine aktivitetslegetøjer og har travlt med at spise i stedet.. I går prøvede vi 15 min. og det gik fint :mrgreen:

Træls med Molly, men er sikker på det nok skal komme, når du får tid til at træne.. Måske det også hænger sammen med hvis hun har ondt i benet, hvis hun altså stadig halter?

Nej forstår godt du ikke vil jinxe det :-)

Det virker ikke som om hun har ondt, prøver at holde hende i ro og det hjælper på haltenen.

Når vi har været ved kiropraktor onsdag skal vi i gang med træningen igen, orker det bare næsten ikke :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej forstår godt du ikke vil jinxe det :-)

Det virker ikke som om hun har ondt, prøver at holde hende i ro og det hjælper på haltenen.

Når vi har været ved kiropraktor onsdag skal vi i gang med træningen igen, orker det bare næsten ikke :shock:

Nej, det kan jeg godt forstå, det er også hårdt at starte fra bunden igen igen.. Men jeg synes faktisk vi er nået okay langt på den 1½ uge vi har trænet.. Hvis du vil, så kan jeg godt sende dig Duffys træningsplan vi har fra adfærdsterapeuten, det kan være der er noget du kan bruge...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det kan jeg godt forstå, det er også hårdt at starte fra bunden igen igen.. Men jeg synes faktisk vi er nået okay langt på den 1½ uge vi har trænet.. Hvis du vil, så kan jeg godt sende dig Duffys træningsplan vi har fra adfærdsterapeuten, det kan være der er noget du kan bruge...

Bare husk at sådan en træningsplan jo (forhåbentlig) er tilpasset den individuelle hund. :-) Men derfor kan der selvfølgelig godt være nogle ting, I kan bruge - det er bare ikke sikkert, at det lige er det, der skal til for at det lykkes med jeres hund. :vedikke:

Findus, jeg synes, at det lyder rigtig godt, at I fik adfærdsbehandler på. Jeg havde aldrig selv klaret det uden adfærdsbehandler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil meget gerne se om der er nogen nye idéer blandt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare husk at sådan en træningsplan jo (forhåbentlig) er tilpasset den individuelle hund. :-) Men derfor kan der selvfølgelig godt være nogle ting, I kan bruge - det er bare ikke sikkert, at det lige er det, der skal til for at det lykkes med jeres hund. :vedikke:

Findus, jeg synes, at det lyder rigtig godt, at I fik adfærdsbehandler på. Jeg havde aldrig selv klaret det uden adfærdsbehandler.

Vi ville også ha hjælp af en adfærdsbehandler, men dyrlæge + udsigten til mere dyrlæge minimum 1 gang gør vi blir nødt til at vente :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil meget gerne se om der er nogen nye idéer blandt :-)

Du kan bare lige sende en pb med din mail, så sender jeg den til dig :blink: Tænker i hvert fald at der er noget vedr. aktivering som også kunne være relevant for dig, men selvfølgelig er det jo ikke det samme som hvis den var lavet specifikt til Molly.. Men hvis det kan hjælpe bare lidt, så må du hjertens gerne få den :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

7 1/2 time igen i dag uden den mindste lille lyd overhovedet. :lun:

Håber, at det betyder, at det er helt slut med hans tuden og hylegøen! :x:

Ikke mindst fordi jeg fra februar muligvis ikke længere vil kunne tage ham med på arbejde. Vi skal flytte kontor og ved endnu ikke, hvor det bliver, men min chef vil prøve at finde et sted, hvor vi kan dele kontorer med en anden NGO. Og så er det jo ikke sikkert, at jeg kan få lov til at tage Tyson med. :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Findus, jeg læste lige i alt og intet, at I er oppe på 15 minutter. Hvor er det flot! :5up:

Har du lyst til at dele jeres træningsplan her i tråden? :-)

Tak, ja det føles endelig som om at vi er på rette vej.. Indtil videre har hun haft så travlt med at spise, men idag lagde hun sig faktisk ned de sidste 6 min. helt uden at sige noget :-D

Jo det kan jeg da godt, det blir nok et langt indlæg så :genert:

Vores hverdag ser sådan ud:

• Søgning af sin mad på græs 10-15 min. pr gang
  • Træning af diverse øvelser 40 min. dagligt
  • Gåture på max 30 min. ialt
  • INGEN pivdyrsleg med os, altså ingen kaste/trækkelege

Selve træningen:

De første 3 dage gik med at åbne/lukke døre.. Smide nogle godbidder lukke døren for herefter at åbne den igen, gå ind UDEN at kigge på hende.. Det gjorde vi så en million gange om dagen :lol: Med og uden overtøj, sko nøgler osv og vi gik (og går stadig) nogle gange rundt i jakker/sko herinde.. Dette er for at hun ikke skal forbinde de ting med at vi skal til at gå... Grunden til at jeg smider godbidder nogle gange når jeg lukker døren, er for at hun skal synes det er okay at spise, når hun er alene...

Gradvist øgede vi jo tiden vi opholdte os i et andet rum og det accepterer hun fuldt ud... Samme metode blev brugt til hoveddøren..

Hun får 3 aktivitetsting og et lækkert råt ben, når hun skal være alene.. Typisk et viskestykke med kalkunstykker, frikadelle og lign, et kong goodie bone med fiskefrikadelle, pølse, kalkun og en Mike med forsk. fyld.. Vi ligger det på gulvet til hende og venter lige på at hun går i gang med én af tingene og går så ud..

Først helt fra bunden med få sek. og så gradvist øge det.. Så skifter vi mellem intervallerne dvs. første træning: 5 min., anden træning: 12 min., tredje træning 2 min.

Indtil videre er det gået fint med at hun spiser mens hun er alene (hvilket der tilstræbes, da det nedsætter stressnivauet at spise)... Nogle gange piver hun lidt mens hun spiser ben, men dette skyldes at hun synes det er så lækkert og ikke kan vente med at få ned i maven..

Vi har DAP i stikkontakten og hun får nogle stressdråber om det har indvirkning eller ej, har jeg svært ved at vurdere..

Det var vist det i den korte version :cool: Bare spørg, hvis der er noget jeg skal uddybe..

Link til indlæg
Del på andre sites

Findus, hvorfor skal hun passes - har du fået job?

Blir så glad når jeg læser det går fremad med jer andre, så tænker jeg der også er håb for os :pray:

Lige nu har jeg en temmelig vild hund, hun skal jo holdes i ro, går ikke skide godt. prøver at mental stimulere hende på alle mulige måder, men det virker ikke som om det tager lysten fra at jage blade eller te sig som en tosse i snoren :hmm:

Derfor træner vi kun åbne og lukke døre + at blive udenfor døren 1sek-45sek.

Link til indlæg
Del på andre sites

Findus, hvorfor skal hun passes - har du fået job?

Blir så glad når jeg læser det går fremad med jer andre, så tænker jeg der også er håb for os :pray:

Lige nu har jeg en temmelig vild hund, hun skal jo holdes i ro, går ikke skide godt. prøver at mental stimulere hende på alle mulige måder, men det virker ikke som om det tager lysten fra at jage blade eller te sig som en tosse i snoren :hmm:

Derfor træner vi kun åbne og lukke døre + at blive udenfor døren 1sek-45sek.

Desværre nej, men jeg er blevet sendt på jobsøgningskursus, fik brev om det i går og skal allerede starte mandag... Heldigvis har Frigga tilbudt at passe Duffy imens, ellers ved jeg simpelthen ikke hvad vi skulle have gjort, så jeg er hende evig taknemmelig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre nej, men jeg er blevet sendt på jobsøgningskursus, fik brev om det i går og skal allerede starte mandag... Heldigvis har Frigga tilbudt at passe Duffy imens, ellers ved jeg simpelthen ikke hvad vi skulle have gjort, så jeg er hende evig taknemmelig!

Åhh :shock:

Men godt Frigga kan træde til :banan:

Du må jo sige til i oktober hvis du får brug for hjælp, der er jeg hjemme.. Hvis Molly er god i benene igen (selvfølgelig er hun det!!!!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh :shock:

Men godt Frigga kan træde til :banan:

Du må jo sige til i oktober hvis du får brug for hjælp, der er jeg hjemme.. Hvis Molly er god i benene igen (selvfølgelig er hun det!!!!)

Mange tak, det er meget muligt at jeg gerne vil tage imod tilbuddet, for ved jo ikke hvornår det er Friggas tur til at blive sendt på kursus.. Ih, hvor er jeg dog glad for dette forum og alle de skønne mennesker jeg har mødt som er så søde at tilbyde jeres hjælp -tusinde tak :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites