Gæst Findus Besvaret September 17, 2010 Rapporter Share Besvaret September 17, 2010 22 min. uden hyl og hun lægger sig under sofaen de sidste 5 min. til vi kommer ind ad døren og er helt stille :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret September 18, 2010 Rapporter Share Besvaret September 18, 2010 22 min. uden hyl og hun lægger sig under sofaen de sidste 5 min. til vi kommer ind ad døren og er helt stille :klap: Hvor er hun altså dygtig! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 18, 2010 Tyson var alene 5 1/2 time i dag, mens jeg var til udstillingen i Ballerup. Han alarmgøede tre gange i ca. et minut af gangen. Det synes jeg er i overkanten, men det undrede mig nu ikke så meget, for de andre i opgangen har det med at larme virkelig meget i weekenden med at løbe ofte op og ned af trapperne, få gæster osv. Derudover tudede/hylegøede han lidt efter 1 1/2 time og kom med lidt utilfredse piv og brummelyde efter 5 timer. Han virkede heldigvis ikke stresset eller ekstraordinært opkørt da jeg kom hjem, men bryder mig ikke om det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret September 19, 2010 Rapporter Share Besvaret September 19, 2010 Var væk 2 minutter i dag, Molly lå i kurven, jeg satte hendes kasse med guffer, ben osv frem, men da jeg kom ind 2 min efter lå hun stadig i kassen (Hun sov ikke, går kun når hun er vågen.) Men jeg er lidt i tvivl. Molly er jo ikke på toppen, og hun virker også ret ved siden af sig selv, så har det dårligt med at træne. Men på den anden side, så ved jeg jo ikke hvor længe der går før hun er på toppen igen, og vi skal jo i gang. Hvad sys I? Hvis jeg holder mig til et par minutter det næste stykke tid så er vel okay? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 19, 2010 Var væk 2 minutter i dag, Molly lå i kurven, jeg satte hendes kasse med guffer, ben osv frem, men da jeg kom ind 2 min efter lå hun stadig i kassen (Hun sov ikke, går kun når hun er vågen.)Men jeg er lidt i tvivl. Molly er jo ikke på toppen, og hun virker også ret ved siden af sig selv, så har det dårligt med at træne. Men på den anden side, så ved jeg jo ikke hvor længe der går før hun er på toppen igen, og vi skal jo i gang. Hvad sys I? Hvis jeg holder mig til et par minutter det næste stykke tid så er vel okay? I skal nok ikke presse citronen, mens hun er skidt, men et par minutter tror jeg er ok. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 19, 2010 I dag har Tyson været alene i tre timer, mens jeg besøgte en veninde. Han alarmgøede en enkelt gang i 5 sekunder, men ellers har han ikke sagt noget. Ingen hylegøen, tuden eller brokkepiv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret September 19, 2010 Rapporter Share Besvaret September 19, 2010 Var væk 2 minutter i dag, Molly lå i kurven, jeg satte hendes kasse med guffer, ben osv frem, men da jeg kom ind 2 min efter lå hun stadig i kassen (Hun sov ikke, går kun når hun er vågen.)Men jeg er lidt i tvivl. Molly er jo ikke på toppen, og hun virker også ret ved siden af sig selv, så har det dårligt med at træne. Men på den anden side, så ved jeg jo ikke hvor længe der går før hun er på toppen igen, og vi skal jo i gang. Hvad sys I? Hvis jeg holder mig til et par minutter det næste stykke tid så er vel okay? Det der med ind/ud af dør kan I jo sagtens træne synes jeg, men tror jeg ville vente med at træne meget mere end det, nu når hun jo har ondt.. Tænker i hvert fald at det vil påvirke træningen og det er jo lidt synd hvis hun får alt for mange dårlige oplevelser med at være alene pga. smerter... Men jeg ved det ikke, nu når det jo gik fint med 2 min. Måske I kan spørge dyrlægen/kiroprakteren (kan ikke lige huske om hun er begge dele ) i morgen, når I skal have taget røngten... Mon ikke hun også skal have noget andet smertestillende, for det lader jo ikke til at det hun får virker helt optimalt -så hvis hun bliver smertedækket, synes jeg sagtens I kan fortsætte træningen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret September 19, 2010 Rapporter Share Besvaret September 19, 2010 I dag har Tyson været alene i tre timer, mens jeg besøgte en veninde. Han alarmgøede en enkelt gang i 5 sekunder, men ellers har han ikke sagt noget. Ingen hylegøen, tuden eller brokkepiv. Super :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret September 19, 2010 Rapporter Share Besvaret September 19, 2010 Jeg blir bare ved at øve ud og ind og max 2 minutter til hun er ovenpå igen :5up: Sys heller ikke jeg skal presse den, men vil alligevel gerne lidt i gang Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret September 19, 2010 Rapporter Share Besvaret September 19, 2010 I dag har Tyson været alene i tre timer, mens jeg besøgte en veninde. Han alarmgøede en enkelt gang i 5 sekunder, men ellers har han ikke sagt noget. Ingen hylegøen, tuden eller brokkepiv. Flot :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 19, 2010 Super :5up: Flot :klap: Tak. Men altså... han KAN jo sagtens være alene, han har jo i lang tid kunnet være alene en hel arbejdsdag. Men han er en af de hunde, som Ninjamor nogle gange har nævnt, der ikke VIL være alene. Og så griber han jo så åbenbart til hylegøen/tuden, når han vil give udtryk for sin utilfredshed. Og det er åbenbart ikke til at forudsige, hvornår han vil gøre det, for når det lige har gået fint et stykke tid, så kommer der lige en dag igen, hvor han siger noget. Jeg er træt af, at han har så let ved at gribe til den reaktion, men jeg ved bare ikke, hvad jeg skal gøre ved det. Han er jo ikke bange eller stresset, bare utilfreds. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret September 19, 2010 Rapporter Share Besvaret September 19, 2010 Tak. Men altså... han KAN jo sagtens være alene, han har jo i lang tid kunnet være alene en hel arbejdsdag. Men han er en af de hunde, som Ninjamor nogle gange har nævnt, der ikke VIL være alene. Og så griber han jo så åbenbart til hylegøen/tuden, når han vil give udtryk for sin utilfredshed. Og det er åbenbart ikke til at forudsige, hvornår han vil gøre det, for når det lige har gået fint et stykke tid, så kommer der lige en dag igen, hvor han siger noget. Jeg er træt af, at han har så let ved at gribe til den reaktion, men jeg ved bare ikke, hvad jeg skal gøre ved det. Han er jo ikke bange eller stresset, bare utilfreds. Lua er jo lidt derhen af, så jeg kan sagtens følge din fustration. Og det er trættende når man gang på gang skal samme smøre om igen. Lua er heldigvis ikke så slem mere omkring alene tiden. Men jeg kan ikke lade hende gå mere end 1 dag uden hun bliver forladt. Går der 4-5 dage bliver hun også svært utilfreds Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 20, 2010 I dag var han alene 6 1/2 time (jeg gik tidligt fra arbejde, da vores netværk gik ned, så jeg ikke kunne lave noget) - og ikke en eneste lille bitte lyd. :klap: :kys: Jeg var ellers lidt nervøs, for i morges spurgte han, om han ikke måtte komme med mig på arbejde, og det plejer han ellers ikke, når vi har lavet alene hjemme-rutinen. Men der var altså ingen problemer. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret September 20, 2010 Rapporter Share Besvaret September 20, 2010 I dag var han alene 6 1/2 time (jeg gik tidligt fra arbejde, da vores netværk gik ned, så jeg ikke kunne lave noget) - og ikke en eneste lille bitte lyd. :klap: :kys: Jeg var ellers lidt nervøs, for i morges spurgte han, om han ikke måtte komme med mig på arbejde, og det plejer han ellers ikke, når vi har lavet alene hjemme-rutinen. Men der var altså ingen problemer. :5up: Aiii hvor dejligt:banan::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret September 20, 2010 Rapporter Share Besvaret September 20, 2010 Rosita klarede 17 minutter i formiddags og 35 minutter ved 2 tiden. Blev filmet begge gange. Kigger lidt, sover, kigger lidt og efter 10 minutter krøller hun sig sammen og sover.:banan: Havde hende også med til MaxiZoo i min transporttaske, hvor hun også var meget tryg i bilen:5up: Siden hun kom her hos mig i lørdags har vi engang imellem brugt buret, da hun også var vant til det hos Janni. Har også lavet de mindre seperations-øvelser, hvilket har givet pote efter meget kort tid. Usammenligneligt med Cleo. Hun virker helt tryg, og derfor ser jeg ikke grund til at starte ved 5 minutter. Imorgen arbejder vi videre:banan: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 20, 2010 Rosita klarede 17 minutter i formiddags og 35 minutter ved 2 tiden. Blev filmet begge gange. Kigger lidt, sover, kigger lidt og efter 10 minutter krøller hun sig sammen og sover.:banan:Havde hende også med til MaxiZoo i min transporttaske, hvor hun også var meget tryg i bilen:5up: Siden hun kom her hos mig i lørdags har vi engang imellem brugt buret, da hun også var vant til det hos Janni. Har også lavet de mindre seperations-øvelser, hvilket har givet pote efter meget kort tid. Usammenligneligt med Cleo. Hun virker helt tryg, og derfor ser jeg ikke grund til at starte ved 5 minutter. Imorgen arbejder vi videre:banan: Wow, det er jo helt vildt godt gået! :5up: Hvis det bliver ved med at gå så godt, er det da lige før, at det giver mig mod på igen at binde an med en genbrugshund på et tidspunkt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret September 20, 2010 Rapporter Share Besvaret September 20, 2010 Rosita klarede 17 minutter i formiddags og 35 minutter ved 2 tiden. Blev filmet begge gange. Kigger lidt, sover, kigger lidt og efter 10 minutter krøller hun sig sammen og sover.:banan:Havde hende også med til MaxiZoo i min transporttaske, hvor hun også var meget tryg i bilen:5up: Siden hun kom her hos mig i lørdags har vi engang imellem brugt buret, da hun også var vant til det hos Janni. Har også lavet de mindre seperations-øvelser, hvilket har givet pote efter meget kort tid. Usammenligneligt med Cleo. Hun virker helt tryg, og derfor ser jeg ikke grund til at starte ved 5 minutter. Imorgen arbejder vi videre:banan: Hvor er det fantastisk Dinah! Var det ikke det jeg sagde? Hun bliver jo helt vildt sejt til at være alene hjemme :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret September 20, 2010 Rapporter Share Besvaret September 20, 2010 Rosita klarede 17 minutter i formiddags og 35 minutter ved 2 tiden. Blev filmet begge gange. Kigger lidt, sover, kigger lidt og efter 10 minutter krøller hun sig sammen og sover.:banan:Havde hende også med til MaxiZoo i min transporttaske, hvor hun også var meget tryg i bilen:5up: Siden hun kom her hos mig i lørdags har vi engang imellem brugt buret, da hun også var vant til det hos Janni. Har også lavet de mindre seperations-øvelser, hvilket har givet pote efter meget kort tid. Usammenligneligt med Cleo. Hun virker helt tryg, og derfor ser jeg ikke grund til at starte ved 5 minutter. Imorgen arbejder vi videre:banan: 35 min. efter 2 dage?! Vi andre er jo ved at falde bagover over så dygtig en lille hund Tillykke med det :banan::banan: Det lader til at det kommer til at gå strålende for jer Hvor må det være en dejlig lettelse. Jeg tror ikke selv, at jeg nogensinde tør binde mig an med en omplaceringshund igen, medmindre der er tale om hund nr. 2(+). Det har jeg godt nok fået en mig en for stor forskrækkelse til, selvom jeg jo af princip er kæmpe tilhænger af omplaceringer. Så jeg synes faktisk at det er superflot af dig at du har turde kaste dig ud i det igen og give en hund en ny chance for at godt hjem :5up::5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 20, 2010 Du fortjener det også virkelig, Dinah. :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret September 21, 2010 Rapporter Share Besvaret September 21, 2010 Tak skal I have allesammen. Idag tog hun en time i stiv arm:banan: Piver lige 3 små piv ved 11 minutter, men lægger sig med det samme ned igen.:5up: Ved 39 minutter "gøer" hun 3 hurtige efter hinanden. Jeg går med det samme ind på optagelsen, da jeg samtidig lige surfede rundt, men der ligger hun rullet sammen og sover:lun: Hun må ha drømt eller blevet forskrækket. Ikke desto mindre, så sov hun altså videre:banan: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret September 21, 2010 Rapporter Share Besvaret September 21, 2010 Wow, det er jo helt vildt godt gået! :5up: Hvis det bliver ved med at gå så godt, er det da lige før, at det giver mig mod på igen at binde an med en genbrugshund på et tidspunkt. Hehe:slem: Jeg havde gennemtænkt forløbet nøje, inden jeg fik hende, udfra hvad Janni havde sagt hun kunne mht alene hjemme: i bur, i kasse og frit i huset. Tog konsekvensen med det samme: kom med hjem i kassen og om søndagen kom hun bare i buret/kassen et par gange, mens vi var her i huset både nedenunder og ovenpå. Simpelthen bange for at være for langsom i opstarten, når nu udgangspuntet var så godt. Ville fortsætte jannis sådan lidt: vupti - ind med dig og ti stille-agtige måde:mrgreen: Derfor kom hun også med i bilen i hendes kasse igår, så der ikke gik en dag uden kasse i bilen sammen med mig - forsøger på at fortsætte Jannis arbejdsgang:genert: Med Rosita lader d til at virke:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 21, 2010 Hehe:slem: Jeg havde gennemtænkt forløbet nøje, inden jeg fik hende, udfra hvad Janni havde sagt hun kunne mht alene hjemme: i bur, i kasse og frit i huset. Tog konsekvensen med det samme: kom med hjem i kassen og om søndagen kom hun bare i buret/kassen et par gange, mens vi var her i huset både nedenunder og ovenpå. Simpelthen bange for at være for langsom i opstarten, når nu udgangspuntet var så godt. Ville fortsætte jannis sådan lidt: vupti - ind med dig og ti stille-agtige måde:mrgreen: Derfor kom hun også med i bilen i hendes kasse igår, så der ikke gik en dag uden kasse i bilen sammen med mig - forsøger på at fortsætte Jannis arbejdsgang:genert: Med Rosita lader d til at virke:banan: Det er jo super. Så hun er altid i kassen, når hun er alene, eller hvordan? Shabi kunne sagtens være i buret derhjemme i flere timer uden en lyd, når jeg også var hjemme. Men hvis jeg gik, begyndte hun at hyle og gø efter 10 minutter. Hun kunne også sagtens være i buret, når jeg havde hende med ude til en konkurrence, til træning e.l. uden at sige noget, selvom jeg gik. Men ikke derhjemme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret September 21, 2010 Rapporter Share Besvaret September 21, 2010 Det er jo super. Så hun er altid i kassen, når hun er alene, eller hvordan? Shabi kunne sagtens være i buret derhjemme i flere timer uden en lyd, når jeg også var hjemme. Men hvis jeg gik, begyndte hun at hyle og gø efter 10 minutter. Hun kunne også sagtens være i buret, når jeg havde hende med ude til en konkurrence, til træning e.l. uden at sige noget, selvom jeg gik. Men ikke derhjemme. nej, ikke i transportkassen men i buret, som Cleo havde og som var stort til Cleo:genert: Tænker nemlig at med hendes døvhed og mange nye indtryk, så er det bedst her i starten i hvert fald at have hende dér. Hun blir jo let forskrækket. Når vi/jeg så kommer tilbage tramper vi lidt i gulvet foraan hende, så hun vågner langsomt.:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret September 21, 2010 Rapporter Share Besvaret September 21, 2010 hehe hun kom lige med sin lille kong og leverede den på min mave, hvorefter hun hoppede ned og ind i buret og ventede med længsel på kong med leverpostej. Jeg måtte så humpe ud og fylde den og lægge den ind til hende:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 21, 2010 hehe hun kom lige med sin lille kong og leverede den på min mave, hvorefter hun hoppede ned og ind i buret og ventede med længsel på kong med leverpostej. Jeg måtte så humpe ud og fylde den og lægge den ind til hende:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts