Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Tyson er så glad for at være med på arbejde i dag, så han vil bare gerne ligge på skødet. :lun:

Nu blev jeg dog lige nødt til at sætte ham ned, da jeg skulle hente noget i printeren, så nu har han lagt sig ind i sit bur for at sove. :fornaermet::mrgreen:

åh, kan se det for mig:lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Når vi er her, står det til fri afbenyttelse og hun smutter selv derind, når hun vil sove i fred:5up: men da hun er SÅ tryg ved buret, så er det lukket og næsten helt overdækket, når hun er alene. Da hun jo er døv, så lader hun sig ekstra påvirke af synsindtryk og da alt er nyt for hende her, så sover hun allerbedst i trygge rammer uden "synsforstyrrelser".

Jeg har også hængt et tæppe over, så der kun er en flade fri, så er det lidt mere som hendes egen lille hule..

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår blev jeg jo i opgangen og holdte øje med Pero, for at se om han begyndte at gø igen - og ganske rigtig! Efter 10 minutter begyndte at at knurre ret voldsomt oppe i vindueskarmen, og så kom der hurtigt et bjæf og så et VOV - så jeg strøg ind ad hoveddøren og gik ind i stuen til ham og gav ham et kæmpe møgfald :evil:

Han var derefter alene i to timer, hvor han sov...

Så jeg regnede jo med at der nok ikke ville være nogen problemer i dag... Men....

Jeg blev i lejligheden i dag, så jeg sidder inde på kontoret mens han er i stuen... Han sov sødt i tre kvarter og gik derefter op i vindueskarmen. Er ret sikker på at han havde "glemt" at jeg var hjemme. Kunne høre han begyndte at knurre og så småbrumme-hyle og så hylegø-agtigt. Så nu har jeg været inde og give ham et gigantisk møgfald igen!!!! Er virkelig gal på ham!!!

Næste gang han skal være alene tror jeg simpelthen ikke jeg giver ham adgang til vindueskarmen, for det er åbenbart dér det starter.. Så håber jeg det virker... Har slet ikke tid og overskud til de her alene-problemer igen - især fordi tankerne om, at jeg måske ikke kan have ham mere kommer meget tættere på efter jeg er blevet alene med ham :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår blev jeg jo i opgangen og holdte øje med Pero, for at se om han begyndte at gø igen - og ganske rigtig! Efter 10 minutter begyndte at at knurre ret voldsomt oppe i vindueskarmen, og så kom der hurtigt et bjæf og så et VOV - så jeg strøg ind ad hoveddøren og gik ind i stuen til ham og gav ham et kæmpe møgfald :evil:

Han var derefter alene i to timer, hvor han sov...

Så jeg regnede jo med at der nok ikke ville være nogen problemer i dag... Men....

Jeg blev i lejligheden i dag, så jeg sidder inde på kontoret mens han er i stuen... Han sov sødt i tre kvarter og gik derefter op i vindueskarmen. Er ret sikker på at han havde "glemt" at jeg var hjemme. Kunne høre han begyndte at knurre og så småbrumme-hyle og så hylegø-agtigt. Så nu har jeg været inde og give ham et gigantisk møgfald igen!!!! Er virkelig gal på ham!!!

Næste gang han skal være alene tror jeg simpelthen ikke jeg giver ham adgang til vindueskarmen, for det er åbenbart dér det starter.. Så håber jeg det virker... Har slet ikke tid og overskud til de her alene-problemer igen - især fordi tankerne om, at jeg måske ikke kan have ham mere kommer meget tættere på efter jeg er blevet alene med ham :megaked:

Det ér nemlig super hårdt at være alene med en hund med alene hjemme-problemer. :ae:

Dumme Pero! :evil: Jeg tror, at det er en god idé at spærre for vindueskarmen. Tyson ville helt sikkert ikke kunne administrere at kunne kigge ud, han ville sidder der hele dage og gø af alt, der bevægede sig udenfor. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ér nemlig super hårdt at være alene med en hund med alene hjemme-problemer. :ae:

Dumme Pero! :evil: Jeg tror, at det er en god idé at spærre for vindueskarmen. Tyson ville helt sikkert ikke kunne administrere at kunne kigge ud, han ville sidder der hele dage og gø af alt, der bevægede sig udenfor. :rolleyes:

Ja, tror og håber også det vil hjælpe. Det er bare underligt, for han har altid haft adgang til vindueskarmen og bruger meget tid på at sidde og kigge ud på gaden + han ligger tit og sover deroppe... Og han ved godt, at han ikke må gø. Så synes det er meget mærkeligt, at han lige pludselig begynder på det her.

Måske det også er underligt for ham, at han ikke længere har sin "far" :hmm: Han virker ikke påvirket af det, men måske han alligevel er?? Og så har han også haft en anden hverdag efter jeg er blevet alene - han er blevet passet meget af mine forældre i weekenderne, hvor han så sover alene på sit eget værelse (hvilket han i øvrigt er virkelig dygtig til:5up:) indtil jeg kommer hjem fra byen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ohr, lille Pero.

Jeg tror helt sikkert omvæltningerne påvirker ham - nok mere end du kan se. Og når han så tidligere har haft et problem med at være alene, er det desværre nok 'oplagt' at det er dér det giver udslag.

Jeg håber han er kommet i tanke om nu, at det ikke er sådan man er alene hjemme :fyfy:

:ae:til dig

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er vores hundepasser også blevet sendt på kursus, så idag har vi været nødsaget til at lade Duffy være alene i 3 timer og 50 min... Puha jeg følte mig godt nok som verdens ondeste hundejer, da vi gik fra hende i morges.. Men tror egentlig det var værrere for mig end for hende, for det gik faktisk temmelig godt..

Hun hyler en enkelt gang efter 30 min., men går hen og ligger sig og er helt stille i en time.. Efterfølgende kan jeg høre at hun småpiver indimellem (men svært at sige om det er fordi hun er ked af det eller om det bare er mad-frustrationspiv), jeg kan i hvert fald høre at hun svinger rundt med sit ben og går til og fra sine aktivitetslegetøj og har lange intervaller hvor hun ligger sig og hviler/sover..

Efter 3 timer og 20 min. hyler hun igen og er generelt lidt utilfreds on/off indtil vi kommer hjem 3.50... Kan dog høre at hun indimellem har gang i en tyggeting, så helt skidt kan det heller ikke have været... Hun havde spist alt spiseligt da vi kom hjem :mrgreen:

Jeg er nu stolt af min vuf, synes det er ret fint at hun kan klare det så flot, når vi ellers kun havde trænet op til 50 min...

Heldigvis har kæresten tidligt fri hele ugen og helt fri fredag, så hun kan "nøjes" med at være alene et sted mellem 3 og 4 timer om dagen... Selvfølgelig er det ikke optimalt at hun indimellem hyler/piver, men jeg er glad for at det ikke er vedvarende og at hun rent faktisk kan ligge sig til at sove :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har Tyson tudet og hylegøet. Ikke i lang tid af gangen, men til gengæld en del gange i løbet af dagen. :???:
Det er da irriterende at han bliver ved. Har du nogen ideer til hvad der kan stoppe det?

Jeg er nu stolt af min vuf, synes det er ret fint at hun kan klare det så flot, når vi ellers kun havde trænet op til 50 min...

Det var godt, at hun klarede det :banan:

Altså Laki laver generelt mange "jeg-keder-mig-piv" i løbet af en dag, så måske hendes piv også kan være sådan nogle?

Hun kan jo godt, det lille pjevs :mrgreen: Æv, så skal jeg ikke passe hende i morgen :cry: Men dejligt for jer. Og jeg kan godt forstå, at du har været bekymret.

Link til indlæg
Del på andre sites

:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Pero begyndte IGEN i dag at hyle og gø efter bare en halv time!!!! Havde sørget for at han ikke kunne komme op i vindueskarmen, da jeg troede det var dét der triggede ham (selvom han har haft adgang til vindueskarmen mens han har været alene de sidste år). Men det var tydeligvis ikke dét, for efter knap en halv time begyndte hans småpiven/brummen, som HURTIGT blev til hylen og gøen (HØJ gøen!).

Jeg loggede på skype og satte mikrofonen til på et tidspunkt mellem 30 og 40 minutter og der gøede han ikke - men han gik uroligt rundt. Ved ikke om det har været før eller efter han har gøet, men sandsynligvis efter... Efter at have mikrofonen tændt i 2 sekunder (bare med baggrundsstøj fra auditoriet) lagde han sig til at sove og blev ved indtil jeg kom hjem to timer efter...

Ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe det her an! Er SÅ sur, SÅ skuffet, SÅ frustereret og SÅ ked af det!!!!! :megaked: Jeg kan simpelthen ikke klare de her problemer nu... Har allerede misset mange lektioner pga. det her, og det har ikke stået på i mere end en uge.

Han sover den halve time jeg er inde ved ham mens jeg spiser morgenmad - lige så snart jeg smækker hoveddøren begynder han at gå hvileløst rundt. Førhen har han altid bare sovet videre! Alle gangene er han begyndt at gø allerede efter 15-30 minutter. Så han har åbenbart koblet "hoveddøren smækker" med "gø alt hvad du kan" :stupid: Ved ikke hvordan jeg skal tackle det, for det har ALDRIG været et problem før :vedikke:

Han er også begyndt at få angst-flip hjemme ved mine forældre nogle gange. Hvor han bare vil ind under sofaen og være der hele aftenen, ikke vil ud at gå tur osv. Uden at vi kan finde nogen grund til det.

Han har også nogle gange ondt i bagdelen... Og han har et stift bagben... (som dog har været kigget på før, hvor jeg fik at vide at det var muskelspændinger) :???:

Overvejer virkelig at tage ham til Gudrun, men har hverken råd eller tid til et længere forløb derude... :???:

Aaaaaaargh altså!! Synes virkelig ikke jeg har fortjent modgang!! Føler bare nogle gange at jeg har spildt tre år af mit liv på at være bundet af en møghund, der ikke aner hvor godt han egentlig har det. Hver gang jeg synes det hele går rigtig godt, vender det pludselig igen. Og selvom jeg altid har vidst, at han aldrig bliver 100 % stabil, så er jeg nok nået dertil, hvor jeg bare ikke VIL være (så) begrænset af ham. Især fordi jeg efter jeg er blevet alene har hele mit sociale liv andre steder end herhjemme.. Det var lidt nemmere at acceptere da man havde en kæreste både til selskab og aflastning.

:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er også begyndt at få angst-flip hjemme ved mine forældre nogle gange. Hvor han bare vil ind under sofaen og være der hele aftenen, ikke vil ud at gå tur osv. Uden at vi kan finde nogen grund til det.

Han har også nogle gange ondt i bagdelen... Og han har et stift bagben... (som dog har været kigget på før, hvor jeg fik at vide at det var muskelspændinger) :???:

Overvejer virkelig at tage ham til Gudrun, men har hverken råd eller tid til et længere forløb derude... :???:

Dyrlæger er selvfølgelig vidt forskellige, men min dyrlæge har givet mig smertestillende med hjem på et tidspunkt for at teste om Laki ændrede adfærd, fordi han ikke anede hvad han skulle undersøge ham for (vi fik så aldrig testet det, da Laki valgte at hugge dem alle fra køkkenbordet og tage en overdosis i stedet :stupid:). Måske du også kunne få nogle piller med hjem og teste i et par dage om det måske er derfor han hyler og gøer, når han er alene? Det kunne jo meget vel tænkes.

Aaaaaaargh altså!! Synes virkelig ikke jeg har fortjent modgang!! Føler bare nogle gange at jeg har spildt tre år af mit liv på at være bundet af en møghund, der ikke aner hvor godt han egentlig har det. Hver gang jeg synes det hele går rigtig godt, vender det pludselig igen. Og selvom jeg altid har vidst, at han aldrig bliver 100 % stabil, så er jeg nok nået dertil, hvor jeg bare ikke VIL være (så) begrænset af ham. Især fordi jeg efter jeg er blevet alene har hele mit sociale liv andre steder end herhjemme.. Det var lidt nemmere at acceptere da man havde en kæreste både til selskab og aflastning.:megaked:

:ae: Det er også rigtig, rigtig træls.

Synes det lader til at have været en dårlig dag for mange af hundene. Tror vist bare jeg skal være glad for at jeg ikke optog Laki i dag, da jeg var på kursus :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, hvad sker der da for alle hundene i dag? :evil: Mon månen står i en uheldig position eller noget? :hmm:

Aaaaaaargh altså!! Synes virkelig ikke jeg har fortjent modgang!! Føler bare nogle gange at jeg har spildt tre år af mit liv på at være bundet af en møghund, der ikke aner hvor godt han egentlig har det. Hver gang jeg synes det hele går rigtig godt, vender det pludselig igen. Og selvom jeg altid har vidst, at han aldrig bliver 100 % stabil, så er jeg nok nået dertil, hvor jeg bare ikke VIL være (så) begrænset af ham. Især fordi jeg efter jeg er blevet alene har hele mit sociale liv andre steder end herhjemme.. Det var lidt nemmere at acceptere da man havde en kæreste både til selskab og aflastning.

:megaked:

Kender SÅ godt følelsen, har det på præcis samme måde, når det går galt her. :megaked: Jeg har jo så hele tiden været alene med ham, så kender ikke til andet, men det betyder jo så også, at jeg har været alene med problemet i de 2 1/2 år, jeg har haft ham. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er vores hundepasser også blevet sendt på kursus, så idag har vi været nødsaget til at lade Duffy være alene i 3 timer og 50 min... Puha jeg følte mig godt nok som verdens ondeste hundejer, da vi gik fra hende i morges.. Men tror egentlig det var værrere for mig end for hende, for det gik faktisk temmelig godt..

Hun hyler en enkelt gang efter 30 min., men går hen og ligger sig og er helt stille i en time.. Efterfølgende kan jeg høre at hun småpiver indimellem (men svært at sige om det er fordi hun er ked af det eller om det bare er mad-frustrationspiv), jeg kan i hvert fald høre at hun svinger rundt med sit ben og går til og fra sine aktivitetslegetøj og har lange intervaller hvor hun ligger sig og hviler/sover..

Efter 3 timer og 20 min. hyler hun igen og er generelt lidt utilfreds on/off indtil vi kommer hjem 3.50... Kan dog høre at hun indimellem har gang i en tyggeting, så helt skidt kan det heller ikke have været... Hun havde spist alt spiseligt da vi kom hjem :mrgreen:

Heldigvis har kæresten tidligt fri hele ugen og helt fri fredag, så hun kan "nøjes" med at være alene et sted mellem 3 og 4 timer om dagen... Selvfølgelig er det ikke optimalt at hun indimellem hyler/piver, men jeg er glad for at det ikke er vedvarende og at hun rent faktisk kan ligge sig til at sove :5up:

Lyder lidt som Molly, sove, spise, pive lidt, sove lidt mere, osv. I dag var hun alene hjemme 1½ time, der var ingen vej udenom (Før kunne hun jo passes, men hun gearer fuldstændig op for tiden når hun skal passes, så det er bedre for "holde hende i ro delen" at hun så er alene hjemme.) Har ikke kigget videoen endnu, er på job så det var kæresten der kom hjem til hende, og der sov hun og naboen havde ikke hørt noget. Men jeg skal lige ha kigget videoen igennem i aften.

Hvor er jeg ked af at høre med de andre :???: Jeg ved slet ikke hvad jeg skulle gøre med Molly hvis jeg var alene, så I får lige :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan gik det med jer alle igår?

Her gik det rigtig øv igen:megaked: og jeg var ret modløs, men senere på dagen lagde jeg hende ind i buret og hun lagde sig til at sove inderst i det. Hver gang jeg rejste mig fra sofa, så kiggede hun ud, men efter nogle gange lå hun og kiggede og tilsidst blev hun liggnde med hovedet nede. DVS jeg tror det er træningen fra nu. Hun er klart mest rolig i buret, så der er hun til at arbejde med. derudover en masse separationsøvelser :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan gik det med jer alle igår?

Her gik det rigtig øv igen:megaked: og jeg var ret modløs, men senere på dagen lagde jeg hende ind i buret og hun lagde sig til at sove inderst i det. Hver gang jeg rejste mig fra sofa, så kiggede hun ud, men efter nogle gange lå hun og kiggede og tilsidst blev hun liggnde med hovedet nede. DVS jeg tror det er træningen fra nu. Hun er klart mest rolig i buret, så der er hun til at arbejde med. derudover en masse separationsøvelser :genert:

Molly var jo alene 1½ time igår, hun sov da min kæreste kom hjem, men jeg kan se hun piver og er utilfreds de første ca 15 min inden hun "går i seng" :shock:

Det er jo godt nok hun ikke piver hele tiden, men når jeg har øvet kortere intervaller piver hun ikke når jeg er væk 2-3 minutter. Gad vide om hun kan fornemme, puha det her blir lang tid :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Molly var jo alene 1½ time igår, hun sov da min kæreste kom hjem, men jeg kan se hun piver og er utilfreds de første ca 15 min inden hun "går i seng" :shock:

Det er jo godt nok hun ikke piver hele tiden, men når jeg har øvet kortere intervaller piver hun ikke når jeg er væk 2-3 minutter. Gad vide om hun kan fornemme, puha det her blir lang tid :confused:

Måske er du/I anderledes, når I går, fordi I ved, at det er lang tid? Ikke bevidst, men måske er I lidt mere nervøse eller udstråler, at det her er mere "alvorligt" end normalt, og måske opfanger hun det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Idag skulle jeg til røntgen på sygehuset - aaaarh What to do:confused: Tænkte at Thim havde brug for at sove idag :oops:. Jeg gik en tur med Rosita og som altid løber hun lige efter en gåtur op i sin/VORES stol eller ind i buret. jeg havde travlt, tog en anden jakke på, sagde farvel og gik ud.

Hun sagde ikke en lyd og da Thim kom ned ca 40 minutter senere, lå hun stadig i stolen:banan:

jeg tænker, at hun måske synes at overgangen hygge/sov og alene-hjemme er for stor.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites