Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hmm...

Tirsdag var Pero alene i halvanden time imens jeg sad oppe på loftet og læste. Ingen lyd overhovedet - han sov fra start til slut og rejste sig ikke engang da dørtelefonen ringede. Han tog lige hovedet op, men lagde sig til at sove videre næsten med det samme :5up: Meget sjovt at se, for har altid spekuleret på hvordan han reagerer på dørtelefonen (han bliver nemlig helt fjollet og glad når den ringer mens jeg er hjemme).

Tirsdag aften var jeg nede ved en veninde, der bor i opgangen. Jeg lod ham være alene i hele lejligheden, som jeg gør når jeg bare lige hurtigt skal købe lidt ind, på apoteket eller andet (som ligger lige om hjørnet). Hentede ham efter 2 timer og han havde ikke sagt en lyd :5up: Lå bare ca. halvanden meter fra hoveddøren.

Onsdag var han alene i 4,5 time uden lyd :klap: Eller dvs. han gøede :mrgreen: Men det var hans mvuf-mvuf-mvuf sove-bjæf :lun::mrgreen: Helt perfekt. Skulle egentlig have haft timer, så vi kom op på 6,5, men turde ikke risikere at spolere det hele når det nu var gået så godt.

I dag :???:

Han har været alene i lidt over 3 timer og efter 50 minutter ca. gøer og hyler han helt vildt :megaked: I ca. 3 minutter on'n'off (mest on!)... Det er SÅ skidt! Det passer med at jeg loggede på deromkring, hvor jeg kunne se han sad op ved døren = hvilket jeg tænkte, nok betød at det gik dårligt! (havde ikke haft mulighed for at tjekke ham inden da, da jeg var inde i byen). På det tidspunkt sagde jeg "ikke nu" for en sikkerheds skyld (havde jo ikke set ham gø, men tænkte han nok havde eller var på vej til det). De resterende to timer sover han sødt...

:confused::confused::confused:

Det har været super tirsdag og onsdag, og håbede lige at det var vendt igen... Og så er der i dag, der bare er SÅ dum :evil: Godt nok kastede han op 5 gange i morges, men tror virkelig ikke det er derfor han har været pirrelig...

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag var der ingen vej udenom, hun skulle være alene hjemme LÆNGE.

Først piver hun lidt, men fra 4 min af til 2.38 da vi kom hjem er der ro :banan:

Jeg er SÅ glad. Ved godt det ikke er super hun overhovedet gir lyd, men er virkelig glad alligevel.

Det er da super :klap:

Duffy var også alene i 2½ time igår, og vil sige at det næsten at det gik perfekt.. Hun pev i alt 4-5 gange og det var det :mrgreen: Meget af tiden hviler/sover hun eller spiser sit guf..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kunne desværre ikke øve idag, da hun rystede hele dagen, ikke ville spise, gøede af min svigermor som skulle se den søde hund for første gang:stupid: og kunne slet ikke falde til ro indtil hun ved 15 tiden sked vand :genert:

Hun har næsten sovet siden:genert:

Det lille pus. :ae: Nej, så kan man ikke træne, når hun er så skidtmas.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mandagsopdate:

:banan::banan::banan: YES YES YES

Jeg var jo lidt spændt på, at starte op idag, da hele lørdagen jo var ØV men jeg kunne godt se, at hun var meget rolig igår:5up:

Efter gåtur, fodersøg og kylling i viskestykke, gik jeg ud i 5 minutter. NO PROBLEM.

Gik ud igen efter 10 minutter nu i 15 minutter. NO PROBLEM.

Begge gange lå hun, hvor jeg havde "efterladt" hende:banan:

Hun har det jo med at ligge på sofaryggen på vores hjørnesofa, men hun hopper sgu direkte ned på gulvet derfra:shock: :fyfy:

Så jeg har nu fast en stolehynde og tæpperr under det sted, som hun så har valgt at ligge på idag istedet for på kanten:5up:

Hver gang jeg kom ind, så lå hun bare på puden og logrede først lidt, når jeg kom hen imod hende - men rejse sig gad hun ikke :lun:

Halvanden time senere tog jeg chancen og kørte ud og handlede efter hun havde ordnet en frossen kong.

Nu var hun alene i 40 minutter og hun lå stadig på puden, da jeg kom ind. Da jeg så havde sat de 4 indkøbsposer og lukket døren, kom hun strækkende sig ud til mig. Men det var vist poserne hun var interésset i og ikke specielt mig:evil::lol:

Nu har jeg så hørt optagelsen, som også er med billede, men jeg kan ikke se hende for sofaen:stupid: men jeg kan ikke høre hende gå, så hun ligger helt stille :lun::lun:

Hun har i den grad gjort sig fortjent til 2 nye seler i eftermiddag :slem:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
1 time idag :yeah::yeah::yeah:

Her er beviserne efter hhv 19 og 40 minutter på puden og efter 48 minutter på sofakanten

:5up: :5up: :5up:

Hvor er hun dygtig!

Her går det stadig skidt :cry:

Han hyler/gøer konsekvent hver eneste dag... Oftest allerede inden der er gået en halv time, men i mandags først efter 1,5 time. Han stopper med det samme der er lyd på Skype og sover derefter til jeg kommer hjem :vedikke: I dag hylede og gøede han allerede efter et kvarter (var kun lige nået i skole) og efter jeg satte lyd på så han kunne høre undervisningen stoppede han, og har derefter sovet lidt over 4 timer mere... Det giver virkelig ingen mening!! :damn:

Men jeg er ved at være rigtig rigtig sur og træt af at have en hund, der ikke kan være alene!!! Et eller andet sted er det altså ikke et liv at være så begrænset af sin hund, at det nogle gange føles som en større belastning end glæde :megaked: Kommer ikke til alle timerne, kan ikke bare lige tage på læsesalen, i biografen, ud at shoppe osv. osv. Jeg forlanger ikke at kunne være væk fra ham i mange timer, men bare nogle timer, hvor jeg ikke behøver at bekymre mig om ham :evil: Møghund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun dygtig!

Han hyler/gøer konsekvent hver eneste dag... Oftest allerede inden der er gået en halv time, men i mandags først efter 1,5 time. Han stopper med det samme der er lyd på Skype og sover derefter til jeg kommer hjem :vedikke: I dag hylede og gøede han allerede efter et kvarter (var kun lige nået i skole) og efter jeg satte lyd på så han kunne høre undervisningen stoppede han, og har derefter sovet lidt over 4 timer mere... Det giver virkelig ingen mening!! :damn:

Men jeg er ved at være rigtig rigtig sur og træt af at have en hund, der ikke kan være alene!!! Et eller andet sted er det altså ikke et liv at være så begrænset af sin hund, at det nogle gange føles som en større belastning end glæde :megaked: Kommer ikke til alle timerne, kan ikke bare lige tage på læsesalen, i biografen, ud at shoppe osv. osv. Jeg forlanger ikke at kunne være væk fra ham i mange timer, men bare nogle timer, hvor jeg ikke behøver at bekymre mig om ham :evil: Møghund...

Nøj, hvor kan jeg følge dig :megaked: det er da også vildt underligt, at han pludselig vælter :hmm::hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun dygtig!

Dumme, dumme Pero. :evil::evil::evil:

Øv, hvor jeg føler med dig. :ae: :cry:

Jeg tænker, at det nok må være omvæltningen med din ex, der flyttede, der har trigget ham. Men aner godt nok ikke, hvad du kan gøre ved det. :vedikke: Og nej, det er ikke et liv at være SÅ bundet af en hund - især ikke, når man som du har kæmpet med problemet i flere år. Og det er forfærdeligt konstant at gå rundt og have ondt i maven. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, hvor kan jeg følge dig. Lige nu er der faktisk også flere sorger end glæder her. Allergien er stadig i fuldt blus, hvilket betyder at han ikke kan være alene hjemme. Nu prøver vi noget kinesisk urtemedicin, men det har heller ingen effekt :cry: Synes ikke jeg laver andet end bekymre mig for den hund. I går løb han fra mig og efter en hund, som han var helt kulret med, har aldrig set ham løbe så hurtigt, og direkte på vej ud mod en meget trafikeret vej. Heldigvis var den anden hund ikke gået over vejen, men blot drejet om hjørnet... Sikke et chok! Men det værste var, at bagefter tænkte jeg 'bare han var blevet kørt over' :shock: For så ville beslutningen være ude af mine hænder...

Jeg er ret sikker på, at man ikke burde have sådanne tanker om sin hund. Men jeg har stort set ikke oplevet andet end bekymringer mens jeg har haft ham :cry: Jo, her i foråret, hvor træningen pludselig begyndte at give pote. Der var jeg glad! Men så kom allergien jo og ødelagde alt igen (igen igen).

Nå, på den lidt mere positive side, så var Louie nødt til at være alene hjemme i 20min. i går, fordi min kæreste blev kaldt på arbejde og jeg skulle til forelæsning. Han har ikke været alene siden den 4/9, men han klarede det faktisk okay. Der var nogle små piv i starten, og så gøede han tre gange efter 7 min., men var ellers stille. Videooptagelsen virkede ikke, så jeg ved ikke hvad han har lavet. Vi har nemlig i mellemtiden fået et nyt stofbur, så det prøvede jeg at stille ud ved døren (hvor han plejer at sidde), men kæresten sagde, at han lå under bordet, da han kom hjem. Håber ellers han vil bruge det til at ligge i, når vi engang starter træningen igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, hvor kan jeg følge dig. Lige nu er der faktisk også flere sorger end glæder her. Allergien er stadig i fuldt blus, hvilket betyder at han ikke kan være alene hjemme. Nu prøver vi noget kinesisk urtemedicin, men det har heller ingen effekt :cry: Synes ikke jeg laver andet end bekymre mig for den hund. I går løb han fra mig og efter en hund, som han var helt kulret med, har aldrig set ham løbe så hurtigt, og direkte på vej ud mod en meget trafikeret vej. Heldigvis var den anden hund ikke gået over vejen, men blot drejet om hjørnet... Sikke et chok! Men det værste var, at bagefter tænkte jeg 'bare han var blevet kørt over' :shock: For så ville beslutningen være ude af mine hænder...

Jeg er ret sikker på, at man ikke burde have sådanne tanker om sin hund. Men jeg har stort set ikke oplevet andet end bekymringer mens jeg har haft ham :cry: Jo, her i foråret, hvor træningen pludselig begyndte at give pote. Der var jeg glad! Men så kom allergien jo og ødelagde alt igen (igen igen).

Nå, på den lidt mere positive side, så var Louie nødt til at være alene hjemme i 20min. i går, fordi min kæreste blev kaldt på arbejde og jeg skulle til forelæsning. Han har ikke været alene siden den 4/9, men han klarede det faktisk okay. Der var nogle små piv i starten, og så gøede han tre gange efter 7 min., men var ellers stille. Videooptagelsen virkede ikke, så jeg ved ikke hvad han har lavet. Vi har nemlig i mellemtiden fået et nyt stofbur, så det prøvede jeg at stille ud ved døren (hvor han plejer at sidde), men kæresten sagde, at han lå under bordet, da han kom hjem. Håber ellers han vil bruge det til at ligge i, når vi engang starter træningen igen.

Ved du hvad . . .. . .. sådan må man gerne tænke - det tror jeg vi alle på en eller anden måde gør på et eller andet tidspunkt:genert:

Jeg var på et tidspunkt eller dvs det har jeg været flere gange, tæt på at miste min søn, da han var 2 år gammel. Han fik 10 % overlevelsesmulighed af lægerne:shock: Jeg tænkte hele tiden på, at nu måtte det godt være slut:shock: og jeg håbede, at det snart skete. Han vendte mirakuløst og overlevede. Jeg gik i flere år med en dårlig samvittighed over de tanker, indtil en psykolog fik mig åbnet og fik snakket med mig om det. Det var så naturligt at tænke det i situationen og SÅ unaturligt bagefter. Men det jeg vil frem til er, at det er menneskeligt at tænke, som du gjorde/gør og at det er naturligt (overlevelse i én selv) og med tanke om den anden part.

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du hvad . . .. . .. sådan må man gerne tænke - det tror jeg vi alle på en eller anden måde gør på et eller andet tidspunkt:genert:

Jeg var på et tidspunkt eller dvs det har jeg været flere gange, tæt på at miste min søn, da han var 2 år gammel. Han fik 10 % overlevelsesmulighed af lægerne:shock: Jeg tænkte hele tiden på, at nu måtte det godt være slut:shock: og jeg håbede, at det snart skete. Han vendte mirakuløst og overlevede. Jeg gik i flere år med en dårlig samvittighed over de tanker, indtil en psykolog fik mig åbnet og fik snakket med mig om det. Det var så naturligt at tænke det i situationen og SÅ unaturligt bagefter. Men det jeg vil frem til er, at det er menneskeligt at tænke, som du gjorde/gør og at det er naturligt (overlevelse i én selv) og med tanke om den anden part.

:ae:

:kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Tro mig, sådan har jeg faktisk også tænkt mange gange...! I alt den tid jeg har haft ham!! Og jeg har frygtelig mange gange ønsket, at jeg aldrig havde fået ham eller at han blev alvorligt syg, så der ikke var andet for end aflivning :cry:

Ikke mindst fordi jeg slet ikke i mine tanker kan finde et ordenligt hjem til ham. Han er virkelig "speciel" og har så mange mærkelige issues, som de fleste der møder ham slet ikke kan se. Men der skal bare tages så mange forbehold med ham, både adfærdsmæssigt og ift. hans mave. Hans mave er virkelig sart og selvom vi har fundet nogenlunde ud af hvordan vi skal tackle det kaster han ofte op uden grund. Derudover har han nu også det med hans ben, som jeg ikke ved hvad er. Altså, han er bare ikke særlig attraktiv for dem, der leder efter en hund. Og fordi han generelt er reserveret over for fremmede tror jeg ikke rigtig der er nogen, der vil falde for ham (og hvis de gør ville det kun være pga. hans nuttethed).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er virkelig ked af det på jeres vejne, at det hele tiden skal gå frem og tilbage. Jeg kan slet ikke forestille mig hvad jeg ville gøre:vedikke:

Jeg håber selv jeg er ude af tråden nu (Håber ikke det er at jinxe det at jeg skriver det) Hun kan være alene ca 2-3 timer, og det er pt rigeligt for os, selvfølgelig tager det lidt på os at vi ikke lige kan tage til ting og sager sammen, for så må den ene blive hjemme, men håber på det vender.

Vi har jo kun kæmpet i ca 3 måneder (ingen tid i forhold til nogle af jer andre) men havde virkelig ikke regnet med det ville tage så meget tid og koste så mange bekymringer.

I den ideelle verden skal hun kunne være hjemme min 5 timer, men mon ikke det kommer :vedikke:

Jeg følger nok stadig med på sidelinjen, og håber der dukker en løsning op for alle :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er virkelig ked af det på jeres vejne, at det hele tiden skal gå frem og tilbage. Jeg kan slet ikke forestille mig hvad jeg ville gøre:vedikke:

Jeg håber selv jeg er ude af tråden nu (Håber ikke det er at jinxe det at jeg skriver det) Hun kan være alene ca 2-3 timer, og det er pt rigeligt for os, selvfølgelig tager det lidt på os at vi ikke lige kan tage til ting og sager sammen, for så må den ene blive hjemme, men håber på det vender.

Vi har jo kun kæmpet i ca 3 måneder (ingen tid i forhold til nogle af jer andre) men havde virkelig ikke regnet med det ville tage så meget tid og koste så mange bekymringer.

I den ideelle verden skal hun kunne være hjemme min 5 timer, men mon ikke det kommer :vedikke:

Jeg følger nok stadig med på sidelinjen, og håber der dukker en løsning op for alle :-)

Det skal nok komme, når I nu er kommet så langt :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal nok komme, når I nu er kommet så langt :genert:

Håber håber håber. Var jo ret hurtigt oppe på 3-4 timer da vi fik hende, og så BANG så ville hun slet ikke være alene. Og kan jo se nogen af jer der har kæmpet så hårdt og som endelig får lidt fremgang også ligepludselig får tilbagegang.

Nyder det i hvert fald så længe det varer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

dagen idag var megaskæv:

1) det regnede og man vil ikke ha små kolde poter, så vi gik kun 60 meter ialt :stupid:

2) Så skulle hun være alene i 1 time og 15-30 minutter imens jeg var til fys-genoptræning. Da jeg stod og var klar til at gå, kom manden hjem med den mellemste, der var blevet syg:stupid:

3) Da jeg så kom tilbage, kørte manden, men pga disse skævheder turde jeg kun gå i en halv times tid, imens vi var nede på apoteket. Jeg kunne jo heller ikke gå med hende inden eller nå at lave aktivering.

4) Da vi kørte ud, var skraldebilen på vej:stupid: (den og dem kan hun se igennem vinduet)

Da jeg gik var hun helt rolig og hoppede op i stolen, fik sine kyllingetern og vi gik. Nu sidder jeg så og og ser det. Hun er helt cool og ligger endda på et tidspunkt på siden:shock::banan: Skraldebilen MÅ ha været her nu, så det reagerer hun slet ikke på:klap:

35 minutter i fuldkommen cool-ness:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites