Gæst Ninjamor Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Aha... For et par uger siden hvor der ikke var problemer kunne han godt forlades uden han var helt træt. Men jeg tror det er det der er problemet. NU skal han være gennemtræt før han kan acceptere at skulle være alene. Det er vist godt vi skal øve forfra nu her.. Jeg må indrømme at han ikke er vant til at vi lige forlader ham hurtigt fx for at gå ud med skraldet. For det første bor vi to her og så er der jo en tilbage hvis den anden lige hurtigt går. For det andet bor vi på 1. sal og når man skal ned med skraldet skal man heeeeele vejen ned ad trapperne og ned på parkeringspladsen, så jeg plejer bare at tage skraldet med når vi alligevel skal gå tur (vi går mange små ture i løbet af dagen). Okay, god træning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret November 6, 2010 Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 Louie har lige været alene i 1 time og 42 min. Helt perfekt Ved dog endnu ikke om han har sovet eller om han bare har siddet og stenet, for videoen skal lige loade færdig. Sidste gang vi øvede var d. 26/10, hvor han var alene i 1 time og 20 min. (også perfekt). Så der er gået lidt tid imellem, men det lader det ikke til at han har nogle problemer med. Jeg har faktisk ferie nu indtil februar (:banan:) så nu kan vi igen få øvet lidt oftere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 SÅ godt, Louie! :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret November 6, 2010 Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 Wee, sikke en god update :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret November 6, 2010 Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 Tak skal I ha', begge to Troede slet ikke der var nogle, der læste i denne spøgelsestråd længere Vil dog stadig bruge den som logbog (selvom jeg også har sådan en i et dokument på computeren). Er meget rart at kunne få en lille smule feedback. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 Tak skal I ha', begge to Troede slet ikke der var nogle, der læste i denne spøgelsestråd længere Vil dog stadig bruge den som logbog (selvom jeg også har sådan en i et dokument på computeren). Er meget rart at kunne få en lille smule feedback. Jeg læser altid med i denne tråd! Også selvom jeg ikke altid orker at svare (undskyld, Ajsas ). Og jeg vil meget gerne følge med i, hvordan det går med Louies træning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret November 6, 2010 Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 Jeg læser altid med i denne tråd! Også selvom jeg ikke altid orker at svare (undskyld, Ajsas ). Og jeg vil meget gerne følge med i, hvordan det går med Louies træning. Haha, ja, den hopper jeg lige med på. Magter ikke lige når der kommer nogle nye, midlertidige, på banen lige for tiden... Er det egentlig ikke længe siden vi har hørt noget til P-P-Pero? Sidst hun skrev gik det jo ikke helt så godt som det kunne, men nu har hun ikke rigtig skrevet noget længe. Bliver jo helt bekymret for hvordan det går med den lille mand. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ajsas Besvaret November 7, 2010 Rapporter Share Besvaret November 7, 2010 Jeg læser altid med i denne tråd! Også selvom jeg ikke altid orker at svare (undskyld, Ajsas ). Og jeg vil meget gerne følge med i, hvordan det går med Louies træning. Hehe, det er helt ok. Jeg fandt ud af at det her ikke lige var det rigtige sted at møve sig ind Desuden tumler jeg ikke med problemer der kan nærme sig jeres. God træning fremover Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret November 7, 2010 Rapporter Share Besvaret November 7, 2010 Jeg læser også stadig med, og blir glad hver gang det går jer godt Molly har ikke været alene hjemme længe og der går også lidt inden hun skal igen, men jeg satser ikke på det blir et problem, men vil da stadig optage hende for at være på den sikre side. I vænget ved siden af os er der en hund der i hvert fald IKKE kan være alene hjemme. Når vi går tur og kommer i nærheden kan man bare høre GØ GØ GØ. Og skråt over for hvor vi bor er det også tydeligt at høre hvornår hunni er alene for der er det HYYYYYYL. Tror der findes mange hunde der ikke bryder som at være alene uden ejerne er klar over det. Derfor er optageren min fremtidige ven Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret November 7, 2010 Rapporter Share Besvaret November 7, 2010 Hehe, det er helt ok. Jeg fandt ud af at det her ikke lige var det rigtige sted at møve sig ind Desuden tumler jeg ikke med problemer der kan nærme sig jeres. God træning fremover Det synes jeg faktisk ikke vi kan være bekendt. Små som store alene-hjemme-isues hører hertil og vi SKAL måske være bedre til at tage imod de "nye". Det blir jeg da helt ked af - sorry:oops: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret November 7, 2010 Rapporter Share Besvaret November 7, 2010 Det synes jeg faktisk ikke vi kan være bekendt. Små som store alene-hjemme-isues hører hertil og vi SKAL måske være bedre til at tage imod de "nye".Det blir jeg da helt ked af - sorry:oops: Det sys jeg du har ret i Jeg har bare desværre ikke det store overskud til at tænke på alene-hjemme-problemer pt. Derfor er jeg bare med på sidelinien som en lurer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ajsas Besvaret November 7, 2010 Rapporter Share Besvaret November 7, 2010 Det synes jeg faktisk ikke vi kan være bekendt. Små som store alene-hjemme-isues hører hertil og vi SKAL måske være bedre til at tage imod de "nye".Det blir jeg da helt ked af - sorry:oops: Don't be Efter nogle dage fortrød jeg at jeg havde skrevet om det i denne tråd og derfor skrev jeg en lille opfølgende besked så I ikke behøvede at svare på den første. Og det er ikke engang løgn.. jeg synes jeg har godt styr på tingene med det alene hjemme nu :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Godt du har styr på det nu, Ajsas, på trods af vores manglende hjælp Vi øvede i mandags, og det gik desværre ikke så godt. Det var i det hele taget en lidt hektisk dag, og jeg burde måske ikke have gået fra Louie. Min kæreste havde været i Sverige fra torsdag-søndag, hvor Louie har været ret meget i alarmmode (man skal jo passe på sin moar, når hun sådan er alene), og det sad måske stadig i ham. Vi gik en god, lang tur, men da vi kom hjem kunne han ikke rigtig finde ro. Han blev ved med at hoppe op til mig i sofaen (noget han endelig har lært i en alder af 1,5 år). Jeg blev nødt til at tage ham ned igen, to gange, og den sidste gang blev han vist mopset. Han begyndte at lege lidt vildt med noget legetøj og gik så ud i gangen og lagde sig. Jeg er begyndt at rykke hans stofbur derud, når han er alene. Han lægger sig ikke i det, men det virker som om det laver sådan en tryg afskærmning for ham. Der er et tæppe over buret, og Louie havde lagt sig ind i hjørnet ovenpå en del af tæppet. Da jeg skulle gå blev jeg nødt til at rykke hulen for at komme ud af døren, og dermed rykkede tæppet sig også og Louie rejste sig surt og lidt forvirret. Så jeg tror at en masse ting har været med til at køre ham lidt op inden han blev forladt. ÆV Han var alene i 2 timer, og han gøede kun i én sekvens af et minuts varighed, så det er i sig selv fint nok. Men han virkede meget rastløs og har desværre også pebet en del, og han har desværre også siddet op en stor del af tiden. Men i morgen prøver vi igen. Der er faldet mere ro på ham, nu hvor kæresten har været hjemme i nogle dage. Så en god, lang gåtur på 1,5 times tid og så 45-60 min til at falde ned, når vi kommer hjem, burde kunne gøre at vi får en bedre oplevelse end i mandags. Kryds fingre - jeg var nemlig lige så optimistisk på vores vegne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Lille Louie, hvordan er han egentlig når der er andre hunde til stede? Har I nogensinde tjekket det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Lille Louie, hvordan er han egentlig når der er andre hunde til stede? Har I nogensinde tjekket det? Nej, det har vi ikke. Men vi kan heller ikke få hund nr. 2. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Ja, du kunne regne ud hvad jeg var ude i. Det er synd at I kæmper så hårdt med det Men det var da begyndt at gå bedre, så måske I hurtigt ser lidt fremgang igen nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Åh Louiemus, Louiemus.. Er det for meget forlangt? Efter nu 17 måneder - jeg kunne bare godt tænke mig at få lidt igen.. Har ikke lyst til at tænke i alternativer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Åh Louiemus, Louiemus.. Er det for meget forlangt? Efter nu 17 måneder - jeg kunne bare godt tænke mig at få lidt igen.. Har ikke lyst til at tænke i alternativer. Det kan jeg godt forstå, jeg ved slet ikke, hvordan det må være at have kæmpet i så lang tid, bare i de måneder vi kæmpede med Duffy synes jeg var rigtig opslidende og hårde... Mangler lige ord til hvad jeg mere kan skrive, så du får lige sådan en :ae: og tanker herfra! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Åh Louiemus, Louiemus.. Er det for meget forlangt? Efter nu 17 måneder - jeg kunne bare godt tænke mig at få lidt igen.. Har ikke lyst til at tænke i alternativer. Jeg håber sådan at det lykkes for jer! Ligesom Findus har jeg heller ikke noget klogt at sige...faktum er, at det er skidehamrende hårdt, og vi andre har ikke engang skulle slås med det så meget som du har. I har vist styrke ud over det almindelige ved at I har kæmpet så længe. Jeg håber på at en postiv opdatering fra dig i morgen eller overmorgen...:ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret November 24, 2010 Rapporter Share Besvaret November 24, 2010 Så skal vi vist lige have gang i tråden igen. Det sidste stykke tid, hvor jeg skrev herinde, er det jo gået ret dårligt med Louie, hvor han peb rigtig meget, når han var alene (vi var nået op på omkring to timer). Han ved godt, at man ikke må gø, og i starten virkede det som om, at han prøvede at holde igen (og det så kom til udtryk ved piv i stedet), men de sidste par gange gøede han også en del mens han var alene. Så vi har holdt lidt pause, mens jeg har skrevet eksamensopgave, og nu er vi så startet forfra (yes, har snart ikke tal på, hvor mange gange det er nu). Men jeg har dog planer om at gå ret hurtigt frem - forhåbentlig. I søndags var han alene i 5 min. I mandags 13 min. Og i dag har han så lige været alene i 33 min. Alle gangene helt perfekt (dvs. ingen lyd, hverken piv eller gøen), dog har han siddet op ude i gangen i alle 33 min. Men nu har vi jo efterhånden været igennem det her mange gange, så jeg ved at på et tidspunkt begynder han at lægge sig mere og mere ned. Tror dog aldrig han bliver meget for at sove, når han er alene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 24, 2010 Tak for opdateringen. Klør han meget for tiden? For det kommer jo nok til at påvirke træningen som sædvanligt. Hos os går det for det meste godt. Rigtig mange gange har der ikke været en eneste lyd fra Tyson, når han har været alene (eller højst 1/2-1 minuts gøen, når lokalavisbuddet har ringet på), og han virker ikke for opkørt, når jeg kommer hjem. Engang imellem har han så en dårlig dag, hvor han hylegør en del og virker meget opkørt, når jeg kommer hjem - uden at jeg kan sige, hvad grunden er Og så er der sådan nogle dage som i dag, som ikke er hverken rigtig gode eller rigtig dårlige. I dag har han f.eks. brokkepevet lidt, men ikke hylegøet. Han har gøet tre gange i løbet af dagen i ca. 50 sekunder pr. gang, hvilket jeg synes, er lidt for meget. Og han virkede lidt mere opkørt end normalt, da jeg kom hjem, men ikke sådan super stresset, som på de rigtig dårlige dage. Jeg er virkelig spændt på, hvad der sker, når vi skal flytte til nyt kontor til februar på arbejde. Vi ved ikke endnu, hvor det bliver, men det er muligt, at vi kommer til at dele kontorer med en anden organisation - og så er det, ikke sikkert, at jeg kan tage Tyson med på arbejde et par gange om ugen, som jeg gør nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret November 24, 2010 Rapporter Share Besvaret November 24, 2010 Tak for opdateringen. Klør han meget for tiden? For det kommer jo nok til at påvirke træningen som sædvanligt. Hos os går det for det meste godt. Han klør sig som en gal. Vi var ved dyrlægen i går for at få tjekket om hans ører stadig så fine ud efter vi stoppede med dråberne for tre uger siden, og de var heldigvis helt fine. Han klør sig heller ikke rigtig i dem mere. Til gengæld går han helt amok ved munden i øjeblikket, så den blev undersøgt på alle leder og kanter - både udenpå og indeni. Hun fandt ikke noget unormalt, udover det lignede at han havde en blist på tandkødet (vi tænker det måske er kommet af en bensplint eller lignende), men den blist kan nok ikke forårsage så meget kløe, som han har i øjeblikket. Vi blev enige om at give det lidt mere tid. Det er kun en måned siden vi er gået over til at råfodre, og det kan jo godt tage lang tid før man ser en effekt. Dyrlægen havde en teori om, at hans tænder måske er ømme fordi han pludselig får så mange ben (noget han ikke rigtig har fået tidligere), men det synes jeg virker lidt usandsynligt. Så jeg væbner mig med tålmodighed og håber det bliver bedre... Hun var rigtig ked af at høre, at det stadig gik dårligt med alene hjemme, men som hun sagde, så virker det lidt drastisk at skulle give ham prednisolon for han kan være alene hjemme. Godt at høre, at det for det meste går godt med Tyson. Og du virker heller ikke så påvirket af, at der både er gode og mindre gode dage, som du var engang. Måske skal man bare acceptere det :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret November 24, 2010 Rapporter Share Besvaret November 24, 2010 Her går det meget op og ned! Synes godt nok det er hårdt Der har været en rigtig lang, rigtig dårlig periode!!! Hvor han har hylet og gøet hver dag indtil jeg har kunnet stoppe ham Det har været efter både bare 15 min. og op til efter 2-3-4 timer... Her de sidste to uger er det ellers gået ret godt! :5up: Han har været alene i op til 6,5 time og har klaret det gennemgående rigtig godt! Han har været alene i 6,5 time ret mange gange, og det er virkelig fantastisk! Føler næsten jeg er væk fra ham en hel arbejdsdag, som almindelige mennesker Men engang imellem har han altså bare en off-dag... Og hvis jeg ikke er på Skype stopper han ikke med at gø når han først er gået igang. Dette betyder, at jeg jo er tvunget til at holde øje med ham hver dag, hele tiden - og det er virkelig et stort pres For lige at nævne de sidste dage, så var han alene i 6,5 time i mandags hvor det gik rigtig godt :5up: Igår var til gengæld rigtig, rigtig dum Efter omkring 3 timer begynder han at gø og hyle, men stopper dog af sig selv?!?!?! :hmm: :5up: (aldrig sket før). Var til frokost imens hvor jeg ikke havde mulighed for at holde øje. Efter knap 4 timer begynder han så at pive helt manisk og fare rundt i stuen. Han virkede skrupforvirret!!!!! Men da jeg kom hjem kunne jeg så se, at det var fordi han viiiiiirkelig har skullet på toilettet. Han havde haft dårlig mave og havde skidt i et hjørne Det positive er, at jeg tror det så er derfor han har været pylret! I dag har han været alene i 5 timer, hvor det også er gået godt :banan: Jeg synes det er vildt hårdt at det går sådan op og ned! Og det er en ekstrem begrænsning for mig, at jeg hele tiden bliver nødt til at holde øje med ham. Kan ALDRIG stole på, at han klarer det godt og bare nyde min tid ude eller være effektiv på uni. Hvis jeg dog bare boede i et hus hvor jeg kunne være ligeglad med at han nogle dage gøede og gøede... Og jeg ved at han vil blive ved med at gø! Når han bliver passet af mine forældre nogle gange, skal han sove alene i et værelse ("mit" værelse når jeg sover ved mine forældre), da min mor er allergisk og ikke kan have ham i soveværelset. Her gøer han indtil jeg kommer hjem - dvs. faktisk op til 8 timer i træk :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 24, 2010 Godt at høre, at det for det meste går godt med Tyson. Og du virker heller ikke så påvirket af, at der både er gode og mindre gode dage, som du var engang. Måske skal man bare acceptere det :hmm: Tja... jeg er nok ved at vænne mig mere til det, hvis man kan sige det sådan. Men jeg bliver stadig ked af det, når jeg lytter til lydoptagelsen fra en af de rigtig dårlige dage (dem er der heldigvis ikke så mange af). Og på en "halvdårlig" dag som i dag, hvor jeg synes, at han har gøet for meget, kan jeg ikke lade være med at tænke, om det nu har generet naboerne for meget (jeg trøster mig så med, at der jo heldigvis også er mange dage, hvor de slet ikke hører ham). Men der er jo ikke så meget at gøre ved det, for hvad er alternativet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts