Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Jeg synes det er vildt hårdt at det går sådan op og ned! :megaked: Og det er en ekstrem begrænsning for mig, at jeg hele tiden bliver nødt til at holde øje med ham. Kan ALDRIG stole på, at han klarer det godt og bare nyde min tid ude eller være effektiv på uni. Hvis jeg dog bare boede i et hus hvor jeg kunne være ligeglad med at han nogle dage gøede og gøede...

Oh, how I know the feeling!

Jeg er ked af, at det går så meget op og ned. :ae:

Det er fandeme ikke fair at kæmpe så hårdt og så længe på at løse et problem, og så tyder det ikke på, at det nogensinde bliver ordenligt stabilt. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så skal vi vist lige have gang i tråden igen.

Det sidste stykke tid, hvor jeg skrev herinde, er det jo gået ret dårligt med Louie, hvor han peb rigtig meget, når han var alene (vi var nået op på omkring to timer). Han ved godt, at man ikke må gø, og i starten virkede det som om, at han prøvede at holde igen (og det så kom til udtryk ved piv i stedet), men de sidste par gange gøede han også en del mens han var alene.

Så vi har holdt lidt pause, mens jeg har skrevet eksamensopgave, og nu er vi så startet forfra (yes, har snart ikke tal på, hvor mange gange det er nu). Men jeg har dog planer om at gå ret hurtigt frem - forhåbentlig.

I søndags var han alene i 5 min. I mandags 13 min. Og i dag har han så lige været alene i 33 min. Alle gangene helt perfekt (dvs. ingen lyd, hverken piv eller gøen), dog har han siddet op ude i gangen i alle 33 min. Men nu har vi jo efterhånden været igennem det her mange gange, så jeg ved at på et tidspunkt begynder han at lægge sig mere og mere ned. Tror dog aldrig han bliver meget for at sove, når han er alene.

Det lyder lidt ala Tyson, som heller ikke rigtig lærer at sove trygt, når Sonja ikke er der.

Her går det vist ok. Det "værste" for Rosita er den første ½ time, hvor hun ikke rigtig finder ro. Gør omkr 10 gø 2-3 gange, men lægger så hovedet ned med det samme igen.

De sidste 10 minutter inden jeg kom tilbage idag, så hun ret sovende ud:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Louie kom til at være alene hjemme i 2 timer i går. Det var ikke ligefrem efter planen, men pga. sneen tog det liiiige lidt længere tid end beregnet at køre til Hørsholm og hjem igen. Jeg tænkte, at hvis jeg bare fordoblede den tid som Krak gav mig, ville det sikkert række.. Men nej. Krak sagde et kvarter hver vej, og det endte med at tage 1,5 time derop (pga. en del biler der var strandet i midterbanen af motorvejen) og 0,5 time hjem.

Men han var så dyyyygtig :-D Han har pebet en del, men har faktisk kun gøet to gange. Den første gang gav han ét højlydt vuf efter 46 min., og den anden gang gøede han i et minuts tid, fordi der var en eller anden der ringede på dørtelefonen hele tre gange :stupid: Idiot.

Det er faktisk første gang dørtelefonen har ringet mens Louie har været alene, så jeg har været meget spændt på hans reaktion på det. Han gøede som sagt i det minut det stod på (stod og gøede af dørtelefonen faktisk), men så satte han sig faktisk stille og roligt ned igen som om intet var hændt. Sejt! Den ringede efter 1 time og 25, og han har ikke gøet efterfølgende. Han har også ligget lidt ned i de to timer, men ikke så meget.

I dag holder vi en pause, for jeg skal på arbejde fra kl. 17-03, og så tror jeg det er meget fint at han lige får en hviledag oven på i går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det dog bare vildt svært at lære, at ens hund pludselig ingen problemer har med alene-hjemme :damn: Planlægger stadig i hovedet, sætter computer til, er spændt på at se det bagefter etc etc:stupid:

Nu filmede jeg hende igen i tirsdags,da vi var ude og spise i 2 timer og 18 minutter. Gir et bjæf fra liggeposition og var ellers kun liggende i sin buttercup i stolen.:5up:

Jeg føler virkelig med jer alle:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det dog bare vildt svært at lære, at ens hund pludselig ingen problemer har med alene-hjemme :damn: Planlægger stadig i hovedet, sætter computer til, er spændt på at se det bagefter etc etc:stupid:

Nu filmede jeg hende igen i tirsdags,da vi var ude og spise i 2 timer og 18 minutter. Gir et bjæf fra liggeposition og var ellers kun liggende i sin buttercup i stolen.:5up:

Jeg føler virkelig med jer alle:megaked:

Men hun er jo heller ikke rigtigt alene hjemme, jeg kan se, at hun har en masse nisser til selskab. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er fuldstændig modløs - det er status her...

:ae: :ae: :ae:

Wendy... det er ok ikke at orke mere. Det er der ingen, der vil dømme jer for. :ae: Det skriver jeg ikke, for at sige, at I skal kaste håndklædet i ringen. Men for at sige, at der ikke er nogen herinde, der tvivler på, at I har gjort alt, hvad I overhovedet kan. Og halvandet år er helt vildt lang tid at kæmpe med det her. Kun I ved, hvor meget mere I kan klare (eller ikke klare). Og det er ok either way.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg er fuldstændig modløs - det er status her...

:ae: :ae: :ae: :ae: :ae: :ae: :ae:

Samme her! På trods af, at det faktisk er gået gennemgående godt i lang tid med alene hjemme i mellem 5 og 6,5 time. Det er jo fantastisk, men kan ikke glæde mig over det når jeg ved, at han i morgen kunne vende på en tallerken og stå og gø alle timer hvis jeg ikke kunne holde øje med ham. Har aldrig ro når jeg er væk fra ham :???:

Og jeg er fattig og har ikke mulighed for at få job pga. ham :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er I søde, tak.

Jeg kan godt mærke at jeg er ved at nå derud, hvor jeg ikke rigtig har noget håb tilbage. Jeg synes, at hver gang det går 'godt', så skal der bare ingenting til og så er vi nede på 0 igen. Og det længste vi nogensinde er nået op på er jo faktisk kun 2-2,5 time. Er begyndt at tvivle på, om han nogensinde vil kunne lære at være alene i en hel arbejdstid - lige meget hvor længe vi øver.

Min kæreste er ikke lige så modløs, men det hele hænger mig altså lang ud af halsen nu... Har lige været på en lille ferie uden Louie, og det var fantastisk at være lidt 'fri'. Dog skulle jeg lige logge på skype dernede fra en dag, mens Jacob var i skole, og blev mødt af dejlig gøende hund. Fantastisk.

Selvom vi for alt i verden prøver at undgå det, har Louie fået nogle dårlige oplevelser på det sidste, for vi kan desværre ikke standse resten af verden.. Selvom vi forsøger at planlægge os ud af det hele.

Sådan her er øvningen gået på det seneste:

21/11: Alene 5 min. Perfekt

22/11: Alene 13 min. Perfekt

24/11: Alene 33 min. Perfekt

25/11: Alene i 2 timer pga. kø og snestorm. Gøede én gang efter 46 min. og så i et minuts tid efter 1 time 25 pga. idiot der ringede på dørtlf. tre gange.

28/11: Jeg tog til Prag. Louie fik lang gåtur med agilityklubben og senere en kort tissetur inden han skulle være alene. Det gik rigtig dårligt. Han gøede stort set hele tiden. Tror det var en time han nåede at være alene før Jacob kunne nå hjem.

29/11: Jeg var i Prag. Louie går amok hjemme (Jacob siger, at ifølge optagelsen er det først efter en time, at det stikker helt af). Er nok alene lidt over 1,5 time.

Siden jeg er kommet hjem har jeg været pisse syg, så vi har ikke fået øvet. Er dog rimelig overbevist om, at det bedste må være at starte fra 0... Og så gå endnu langsommere frem. Magter det sgu' ikke rigtig... Magter heller ikke at jeg ikke kan være væk fra Louie uden han går helt i selvsving. Og at han skal have det på sin lille autistmåde...

Jeg starter i praktik den 3/1 (som heldigvis kun er deltid), men Jacob skal skrive Bachelor med en fra studiet næste semester, og have et kursus ved siden af, og lige arbejde en dag om ugen på hans studiejob også.. Det bliver presset.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej latterlige lortetråd.

Der skal mere til at slå mig ud, nå!

Here we go, forfra igen.. Igen igen igen igen igen igen igen....

Eftersom vi alligevel skal starte forfra, har vi lige eksperimenteret lidt for at se, om der var en let løsning på det hele. Det var der ikke. I forgårs prøvede jeg at lade Louie starte med at ligge i vores seng (i stedet for den der pude vi plejer at bruge som udgangspunkt), men han rejste sig og løb ud i gangen efter to minutter, så det gør jo ingen forskel i det lange løb. Så er det nok bedst bare at holde fast ved puden, for den rutine kender han jo.

I dag nu her har jeg så lige prøvet at lukke ham inde i sit stofbur og gå (altså bare kort selvfølgelig, planen var at være tilbage efter et minut). Han begyndte at hylegø helt sindssygt efter 15 sekunder :shock: Så det var heller ikke et hit. Han er ellers total tryg ved buret og kan ligge derinde længe, når han spiser ben eller lign., men ikke når vi ikke er hjemme åbenbart. Men så er dét i hvert fald afprøvet, og jeg behøver ikke spekulere på om det ville være bedre for ham at være i sengen eller buret.

Så nu hedder den forfra på ny, hvor han bliver dækket af på sin store pude (og efterfølgende sætter sig ud og hænger med hovedet i entréen, sandsynligvis). Selvom han på et tidspunkt godt har kunnet være alene i to timer, vil jeg forsøge at holde mig selv tilbage og gå lidt langsomt frem.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Træningslogbog

Søndag den 12/12

5 min. 10 sek.

- han rejste sig fra puden efter to minutter, men skyndte sig at hoppe op på den igen, da han kunne høre mig komme (lille snedige hund). Jeg opdagede kun det lille stunt, fordi jeg havde optaget ham på video.

10 min. 5 sek.

- han blev liggende på puden hele tiden :-D Løftede hovedet et par gange, men lagde det hurtigt ned igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Træningslogbog

Søndag den 12/12

5 min. 10 sek.

- han rejste sig fra puden efter to minutter, men skyndte sig at hoppe op på den igen, da han kunne høre mig komme (lille snedige hund). Jeg opdagede kun det lille stunt, fordi jeg havde optaget ham på video.

10 min. 5 sek.

- han blev liggende på puden hele tiden :-D Løftede hovedet et par gange, men lagde det hurtigt ned igen.

:banan::banan: hvor flot

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Træningslogbog

Onsdag den 15/12

13 min. 30 sek.

- han rejste sig efter 3,5 minut og satte sig ud i gangen. Begyndte at pive efter 9 minutter :evil:

Ved ikke lige hvorfor i dag var anderledes end de andre dage....

:-( Det virker nu til at de andre dage er gået rigtig fint:klap::5up:

I kæmper, og kæmper!!!! Sender en masse positive tanker afsted til jer:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Træningslogbog

Lørdag den 18/12

23 min.

- han rejste sig efter 40 sek. og gik ud i gangen, hvor han lagde sig. Efter 3 min. gik han en runde og peb én gang. Derefter ud i gangen igen og var stille indtil 19 min., hvor han peb ret højt i et minut og også gøede skingert en enkelt gang.

14 min. 30 sek.

- Blev på puden i 10 min. Gik derefter ud i gangen og lagde sig med det samme. Ingen larm.

Kan du sige svingende præstation?

Link til indlæg
Del på andre sites

Træningslogbog

Lørdag den 18/12

23 min.

- han rejste sig efter 40 sek. og gik ud i gangen, hvor han lagde sig. Efter 3 min. gik han en runde og peb én gang. Derefter ud i gangen igen og var stille indtil 19 min., hvor han peb ret højt i et minut og også gøede skingert en enkelt gang.

14 min. 30 sek.

- Blev på puden i 10 min. Gik derefter ud i gangen og lagde sig med det samme. Ingen larm.

Kan du sige svingende præstation?

Hvad med at lægge puden ude i gangen hvis han nu mener han alligevel skal kigge på døren?

Link til indlæg
Del på andre sites