Dinah Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Cleo fik også plads ude i gangen, da hun altid rendte derud alligevel, og hun var mest tryg ved at kunne kigge på døren:genert: Rosita har en stol i stuen med kig ud til gangen og dermed døren, da hun ligesom er nødt til at se, at jeg går, da hun jo ikke hører det:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Har jo også prøvet at have hans bur derude, så han havde en plads, men det virkede ikke rigtig. Må prøve at lægge puden derud i morgen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret December 19, 2010 Rapporter Share Besvaret December 19, 2010 Træningslogbog Søndag den 19/12 21:30 Prøvede at lægge puden ud i gangen. Han blev liggende på den i 7 min. Gik så rundt i stuen og peb og gøede højt. Lagde sig lidt ud på puden igen. Satte sig så et par minutter og stirrede ud i gangen inde fra stuen. Han virkede meget forvirret over konceptet. 2:40 Puden ind på sin normale plads. Han blev på puden hele tiden. Ingen lyd. 16:40 Rejste sig efter 7:30 min. og lå så ned ude i gangen resten af tiden. Ingen lyd. Ud over at han blev så forvirret den første gang over hvorfor puden pludselig havde flyttet plads, så virkede det meget godt at have en 'plads' til ham ude i gangen. Efter han havde gået rundt og larmet inde i stuen, gik han nemlig ud i gangen igen og lagde sig på puden med det samme. Så måske vil det inspirere ham til at lægge sig mere ned derude i stedet for at sidde op, hvis han har noget tæppe eller pudeværk derude. Så nu har jeg lige bestilt en rund pude, der minder om den han har i forvejen til at have liggende ude i gangen. Men vi vil holde fast i at han skal starte med at ligge på sin pude inde i stuen, når vi går, for det virker han klart mest tryg ved Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 I dag er sådan lidt af et eksperiment. Tyson er hjemme i dag. Normalt når han skal være alene, mens jeg er på arbejde, går vi en tur på en time om morgenen, og enten får han et langt søg på turen, eller vi træner eller laver problemløsning, når vi kommer hjem. Så er han både fysisk og mentalt træt. Men her til morgen nægtede han at gå tur. Han har fået en revne i trædepuden pga. den dumme salt , og det gjorde åbenbart ondt at gå, selvom de ikke havde saltet endnu, så han stod bare og viftede med poten i luften og så ynkelig ud. :ae: Jeg overvejede at tage ham med på arbejde, men vi har "børnedag" i dag, så to af mine kollegaer har deres piger på 7 år med. Den ene larmer helt vildt meget, og de vil begge to meget gerne snakke/kæle med Tyson uden at have specielt meget føling med, at han ikke bryder sig om børn (jeg kontrollerer selvfølgelig situationen, men de kommer alligevel hele tiden rendende og vil kigge til ham osv.). Så jeg tænker, at det ville være stressende for ham og anstrengende for mig. Nå, men jeg trænede en lille halv time med Tyson (inklusiv lidt næsearbejde), så han er i hvert fald mentalt træt - men altså ikke fysisk træt. Og så er spørgsmålet, hvordan han så håndterer at være alene. På en måde er det meget rart at få testet. Jeg tror dog, at jeg vil snakke med min chef om at gå tidligt og så arbejde hjemme nogle timer i eftermiddag, så det ikke er en hel arbejdsdag, han skal være alene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 I dag er sådan lidt af et eksperiment. Tyson er hjemme i dag. Normalt når han skal være alene, mens jeg er på arbejde, går vi en tur på en time om morgenen, og enten får han et langt søg på turen, eller vi træner eller laver problemløsning, når vi kommer hjem. Så er han både fysisk og mentalt træt. Men her til morgen nægtede han at gå tur. Han har fået en revne i trædepuden pga. den dumme salt , og det gjorde åbenbart ondt at gå, selvom de ikke havde saltet endnu, så han stod bare og viftede med poten i luften og så ynkelig ud. :ae: Jeg overvejede at tage ham med på arbejde, men vi har "børnedag" i dag, så to af mine kollegaer har deres piger på 7 år med. Den ene larmer helt vildt meget, og de vil begge to meget gerne snakke/kæle med Tyson uden at have specielt meget føling med, at han ikke bryder sig om børn (jeg kontrollerer selvfølgelig situationen, men de kommer alligevel hele tiden rendende og vil kigge til ham osv.). Så jeg tænker, at det ville være stressende for ham og anstrengende for mig. Nå, men jeg trænede en lille halv time med Tyson (inklusiv lidt næsearbejde), så han er i hvert fald mentalt træt - men altså ikke fysisk træt. Og så er spørgsmålet, hvordan han så håndterer at være alene. På en måde er det meget rart at få testet. Jeg tror dog, at jeg vil snakke med min chef om at gå tidligt og så arbejde hjemme nogle timer i eftermiddag, så det ikke er en hel arbejdsdag, han skal være alene. uuuuh hvor spændende:banan::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Jeg tog hjem her over middag, så jeg kan arbejde hjemme resten af dagen. Tyson nåede at være alene i 4 1/2 time, og på trods af manglende morgentur har der ikke været nogle problemer. Han har gøet en enkelt gang i 20 sekunder (nok da posten kom), men har ellers ikke sagt en lyd, og var ikke opkørt/stresset, da jeg kom hjem. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Super dygtige Tyson ------ Træningslogbog Tirsdag den 21/12 Vi prøvede at lægge hans tæppe ud i gangen i håb om at det ville få ham til at lægge sig ned derude i stedet for at sidde op. Først kæmpe nedtur, så kæmpe optur :klap: 25 minutter - Generelt virkede han meget utilfreds og rastløs. Gøede en del. Han lå på puden i stuen i 1 min. Gik ud i gangen og sad op i 1,5 minut før han lagde sig på sit tæppe. Lå der 3:45 min. Derefter løb han en runde og satte sig op i gangen i 2,5 min. før han igen lagde sig på tæppet. Lå der i 6 min. Derefter sad/løb han rundt og gøede 2:45 min. Så lå han 4 min. i gangen og virkede mere rolig og afslappet. Desværre kom vores nabo så hjem og skulle han også lige vuffes af. Jeg ventede til han faldt lidt til ro igen og gik op. 25 minutter - Ingen lyd overhovedet :hjerte: Og lå rigtig meget ned og 'sov' (svært at se om han sover, men han hviler i hvert fald hovedet en del). Han lå på puden i stuen 3 min. Gik derefter direkte ud og lagde sig på sit tæppe i gangen i 3,5 minut. Gik ind i stuen og lagde sig enten under sofabordet eller på puden i 9 min. Gik ud i gangen og sad kun op i 20 sek. før han lagde sig ned og lå der resten af tiden (9 min.). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Super dygtige Tyson ------ Træningslogbog Tirsdag den 21/12 Vi prøvede at lægge hans tæppe ud i gangen i håb om at det ville få ham til at lægge sig ned derude i stedet for at sidde op. Først kæmpe nedtur, så kæmpe optur :klap: @font-face { font-family: "Cambria"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 10pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }div.Section1 { page: Section1; 25 minutter - Generelt virkede han meget utilfreds og rastløs. Gøede en del. Han lå på puden i stuen i 1 min. Gik ud i gangen og sad op i 1,5 minut før han lagde sig på sit tæppe. Lå der 3:45 min. Derefter løb han en runde og satte sig op i gangen i 2,5 min. før han igen lagde sig på tæppet. Lå der i 6 min. Derefter sad/løb han rundt og gøede 2:45 min. Så lå han 4 min. i gangen og virkede mere rolig og afslappet. Desværre kom vores nabo så hjem og skulle han også lige vuffes af. Jeg ventede til han faldt lidt til ro igen og gik op. 25 minutter - Ingen lyd overhovedet :hjerte: Og lå rigtig meget ned og 'sov' (svært at se om han sover, men han hviler i hvert fald hovedet en del). Han lå på puden i stuen 3 min. Gik derefter direkte ud og lagde sig på sit tæppe i gangen i 3,5 minut. Gik ind i stuen og lagde sig enten under sofabordet eller på puden i 9 min. Gik ud i gangen og sad kun op i 20 sek. før han lagde sig ned og lå der resten af tiden (9 min.). Åh det er så dejligt at få de her updates - både gode og dårlige, for jeg glemmer lidt hvorlangt I forskellige er nået:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Åh det er så dejligt at få de her updates - både gode og dårlige, for jeg glemmer lidt hvorlangt I forskellige er nået:5up: Eller hvor kort Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret December 21, 2010 Rapporter Share Besvaret December 21, 2010 Udover en ny sele får Louie også en alene-hjemme-pude til gangen i julegave (gad vide om det er en slags hadegave i hans øjne? ). Køn er den ikke, men den er billig (69kr.) og så er den lige så rund og stor som den pude han har i stuen. Den tror jeg vi bliver glade for allesammen. Håber den når at komme inden jul. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret December 22, 2010 Rapporter Share Besvaret December 22, 2010 Træningslogbog Onsdag den 22/12 29 minutter 30 sekunder - Dygtige elskemy, der virker mere rolig nu - i hvert fald efter han lige har taget en runde i stue og soveværelse. Han har faktisk ligget ned - hold nu godt fast - sammenlagt 25 minutter af de 29! Lå på puden i stuen i 1 min. Gik ud i gangen og lidt rundt i 2 min. Lægger sig på tæppet i gangen 8 min. Sætter sig ind i stuen 2 min. Ligger i gangen 16 min. (efter 15 & 18 min. gør han, mens han dog stadig ligger ned. Virker ikke panisk. Gør 11 gange i alt). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret December 23, 2010 Rapporter Share Besvaret December 23, 2010 Træningslogbog Torsdag den 23/12 35 minutter - Stille hele tiden (Sad dog meget op). Tak for julegaven, Louie. I morgen tager vi en velfortjent fridag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret December 26, 2010 Rapporter Share Besvaret December 26, 2010 Træningslogbog Søndag den 26/12 38 minutter - Stille hele tiden (Ved dog ikke hvad han har laver, da videoen gik i stykker, men han går ud i gangen efter to minutter, og jeg kan høre at han bliver derude resten af tiden. Jeg tror dog at han sover, for han blev overrasket over at min kæreste kom hjem, rystede sig da han satte nøglen i døren og nåede ikke at løbe op på puden, som han plejer). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Øv min hund er så pisse dum og irriterende Så fat det dog, kammerat!!! Træningslogbog Mandag den 27/12 47 minutter - Bliver på puden 5 min. Stille indtil 14 min. hvor han gør 4 gange, 2 af dem er hylegø. Stille indtil 36, hvor han gør meget lavt 5 gange (jeg tror der har være nogle på tørreloftet over lejligheden, det lyder som sådan nogle gø). Stille indtil 42-44 min., hvor han gør højt 20 gange, 11 af dem er hylegø. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Øv min hund er så pisse dum og irriterende Så fat det dog, kammerat!!! Træningslogbog Mandag den 27/12 47 minutter - Bliver på puden 5 min. Stille indtil 14 min. hvor han gør 4 gange, 2 af dem er hylegø. Stille indtil 36, hvor han gør meget lavt 5 gange (jeg tror der har være nogle på tørreloftet over lejligheden, det lyder som sådan nogle gø). Stille indtil 42-44 min., hvor han gør højt 20 gange, 11 af dem er hylegø. :ae: :ae: :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Igår var jeg lige nødt til at sætte optagelse på Synes, hun de sidste par gange har været helt vildt glad for at se mig mere end normalt:hmm:men hun ligger altså fint - gøer dog lige et par gø indimellem i løbet af de 4 timer (som forventet), men lægger hovedet ned med det samme:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Øv min hund er så pisse dum og irriterende Så fat det dog, kammerat!!! Træningslogbog Mandag den 27/12 47 minutter - Bliver på puden 5 min. Stille indtil 14 min. hvor han gør 4 gange, 2 af dem er hylegø. Stille indtil 36, hvor han gør meget lavt 5 gange (jeg tror der har være nogle på tørreloftet over lejligheden, det lyder som sådan nogle gø). Stille indtil 42-44 min., hvor han gør højt 20 gange, 11 af dem er hylegø. :evil: ih altså Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 28, 2010 Rapporter Share Besvaret December 28, 2010 Idag skulle vi afsted i 2 timer og hun var heeeelt sikker på, at hun skulle med. Lagde sig endda i min håndtaske for så huskede vi hende jo nok:lun: Det har hun aldrig gjort før, så jeg satte optagelsen til:genert: 7 minutter; 3 gø (lige efter sin KONG) 40 minutter: 5-6 gø og hopper ned af sofakant 1:04 3 gø ellers ikke en lyd Så hendes velkomst, når vi kommer hjem og at hun nu kæmper for at komme med, har altså ingen betydning for hendes alene-hjemme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Træningslogbog Onsdag den 27/12 36 minutter - Bliver på puden 2,5 min. Gør 2 gange ved 29min. og 3 gange ved 31min. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 TræningslogbogOnsdag den 27/12 36 minutter - Bliver på puden 2,5 min. Gør 2 gange ved 29min. og 3 gange ved 31min. Er det lyde i opgangen, han gør af? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret December 29, 2010 Rapporter Share Besvaret December 29, 2010 Er det lyde i opgangen, han gør af? Det ved jeg ikke. Kan ikke høre nogle andre lyde på optagelsen end ham. Men der er ved at blive sat en lejlighed i stand nede på 2. - de har nok været i gang i et halvt år nu (jeg tror aldrig det stopper). Og det larmer rimelig meget af og til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret December 30, 2010 Rapporter Share Besvaret December 30, 2010 Nå.. Jeg gider ikke rigtig opdatere herinde i tråden mere, tror jeg. For det hele er bare noget lort I dag har jeg tudet ca. en time. Jamen fantastisk altså... Det er da lige sådan jeg vil tilbringe min dag. Jeg skriver herinde igen, når jeg en dag har noget godt at fortælle. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 30, 2010 :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret December 30, 2010 Rapporter Share Besvaret December 30, 2010 Nå.. Jeg gider ikke rigtig opdatere herinde i tråden mere, tror jeg. For det hele er bare noget lort I dag har jeg tudet ca. en time. Jamen fantastisk altså... Det er da lige sådan jeg vil tilbringe min dag. Jeg skriver herinde igen, når jeg en dag har noget godt at fortælle. :ae: Håber for jer, at det bliver snart du kan opdatere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Januar 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 7, 2011 Jeg håber også at du meget snart kan give os en god opdatering. Mange positive tanker her fra i hvert fald! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts