sonja77 Besvaret Januar 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 7, 2011 I dag har Tyson for første gang været alene i længere tid to gange på samme dag. Normalt går jeg kun fra ham én gang om dagen, medmindre der bare er tale om korte ture i vaskekælderen e.l. De gange, hvor jeg har trænet alene hjemme forfra, har jeg godt nok gået fra ham flere gange på en dag, men kun indtil jeg er nået op på ca. 1/2 times alenetid, derefter kun en gang om dagen. Men til formiddag var han alene i tre timer, og så har han været alene hele aftenen, mens jeg har været til middag med nogle venner. Og det har han ikke sagt noget til, min gode musling. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2011 I dag har Tyson for første gang været alene i længere tid to gange på samme dag. Normalt går jeg kun fra ham én gang om dagen, medmindre der bare er tale om korte ture i vaskekælderen e.l. De gange, hvor jeg har trænet alene hjemme forfra, har jeg godt nok gået fra ham flere gange på en dag, men kun indtil jeg er nået op på ca. 1/2 times alenetid, derefter kun en gang om dagen. Men til formiddag var han alene i tre timer, og så har han været alene hele aftenen, mens jeg har været til middag med nogle venner. Og det har han ikke sagt noget til, min gode musling. Aiiii hvor er han go:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 19, 2011 ai altså . . . . . hvordan går det med lille Louie? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2011 :evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil: Lorte-fucking-møgkøter! Han er lige pludselig begyndt at gø helt vildt meget, når han er alene. Ikke tudegøen/utilfredshedsgøen, men alarmgøen. Det startede i sidste uge, hvor der var to dage, hvor han ikke var med på arbejde. Begge dage gøede han rigtig mange gange, og i forholdsvis lang tid af gangen. Han var også alene et par aftener sidste uge, men der var han dygtig og stille, som han plejer. I dag var han igen alene, mens jeg var på arbejde. Jeg plejer at se lydoptagelserne igennem bagfra, og jeg var lige nået at blive helt optimistisk, for de sidste mange timer, sagde han ikke en lyd. Men så nåede jeg til de første par timer, og der gøede han virkelig mange gange - og i LANG tid af gangen, vi snakker 4-5 minutter af gangen. Så lang tid har han aldrig gøet af gangen, og den ene gang var det 7 minutter i træk!!! :evil: Det er jo bare overhovedet ikke ok i forhold til naboerne. Som i OVERHOVEDET ikke. Hvad pokker skal jeg gøre, hvis han bliver sådan ved? Og hvorfor er han pludselig begyndt på det? Han er stadig dygtig og stille, når jeg er hjemme. Jeg kan ikke have ham med på arbejde hver dag - han SKAL kunne være alene hjemme et par arbejdsdage om ugen. Og han har jo ellers heller ikke problemer med at være alene længere, han er ikke for opkørt når jeg kommer hjem, og som sagt er det helt tydeligt alarmgøen, ikke utilfredsheds- eller angstgøen. Nu ligger han megakært og putter hos mig - men jeg er bare så ked af dem og GAL, GAL, GAL på ham! 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2011 :ae: Mega nedtur, håber den gode adfærd vender hurtigt tilbage Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2011 Ih Sonja :ae: :ae: :ae: Har desværre ingen magisk kasse med svaret i Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2011 arh Sonja:evil::damn::damn: ved ikke hvad jeg skal sige:megaked: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Februar 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2011 :ae: Ih, hvor frustrerende at han har haft flere gø-anfald... Du har sikkert ledt efter en logisk forklaring, men kan det være fordi der er forstyrrende lyde udenfor som ikke plejer at være der? Er der f.eks. ved at blive renoveret eller bygget noget i nærheden og det er de lyde han reagerer på? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2011 :ae: Ih, hvor frustrerende at han har haft flere gø-anfald... Du har sikkert ledt efter en logisk forklaring, men kan det være fordi der er forstyrrende lyde udenfor som ikke plejer at være der? Er der f.eks. ved at blive renoveret eller bygget noget i nærheden og det er de lyde han reagerer på? Nej, intet byggeri eller andet i nærheden. Jeg ved ikke, hvad der skulle larme ud over det sædvanlige, han er jo vant til de almindelige lyde i opgangen. Jeg arbejdede hjemme i torsdags, og der hørte jeg heller ikke noget usædvanligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2011 Ej, TYSON! :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Februar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2011 Nej, intet byggeri eller andet i nærheden. Jeg ved ikke, hvad der skulle larme ud over det sædvanlige, han er jo vant til de almindelige lyde i opgangen. Jeg arbejdede hjemme i torsdags, og der hørte jeg heller ikke noget usædvanligt. Måske en ny beboer, hvis lyde han ikke er vant til? Det kan jo i og for sig være på den anden side af væggen fra den anden opgang, så du måske ikke har bemærket det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2011 Måske en ny beboer, hvis lyde han ikke er vant til? Det kan jo i og for sig være på den anden side af væggen fra den anden opgang, så du måske ikke har bemærket det? Ingen ny beboer i opgangen. Og vi bor ud mod gavlen, så der er kun lyde fra vores egen opgang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2011 Nå, må hellere lige komme med en lille update herfra. Vi startede forfra for 117. gang her i januar (det er jo bare et udtryk, men det føles som om det passer meget godt med antallet). Og indtil videre er det kun gået lige så stille og roligt fremad. Vi er på 35 minutter nu, og der har indtil videre ikke været nogle tilbagefald. Han er helt stille, hele tiden! Lægger sig som regel ud i gangen - og bliver der. Ikke noget med at løbe rundt. Det er forskelligt om han sidder op eller ligger ned, og som regel er det en blanding. Jeg håber hans alder er ved at hjælpe os lidt nu, for det virker som om han er blevet roligere i alle henseender. Men jeg tør ikke håbe på noget, for han har jo mange mange gange været oppe på fx en halv time, og endda også en time eller to, hvor han så pludselig fra den ene dag til den anden har glemt alt om al foregående træning. Så nu må vi se... Edit.: Og hvis der er nogen, der skriver "Jeg har hørt, at hvis en hund kan være alene hjemme i en halv time, så kan den også være alene hjemme i 7 timer" - så bliver jeg nok nødt til at ty til vold :blink: Hold kæft hvor er jeg bare træt af at høre/læse den sætning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Februar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2011 Edit.: Og hvis der er nogen, der skriver "Jeg har hørt, at hvis en hund kan være alene hjemme i en halv time, så kan den også være alene hjemme i 7 timer" - så bliver jeg nok nødt til at ty til vold :blink: Hold kæft hvor er jeg bare træt af at høre/læse den sætning. Så har jeg en anden til dig :blink: Når hunden bliver 2 år, plejer aleneproblemerne at gå over af sig selv! Men jeg har også hørt, at du bare skal kastrere hunden, og så er problemet løst. Men godt at det indtil videre går fremad. Det må give lidt ro i maven, selvom jeg kan forestille mig, at følelserne omkring træningen stadig er noget anspændt. Du har en engels tålmodighed, det skal du have. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2011 Så har jeg en anden til dig :blink: Når hunden bliver 2 år, plejer aleneproblemerne at gå over af sig selv! Men jeg har også hørt, at du bare skal kastrere hunden, og så er problemet løst. Men godt at det indtil videre går fremad. Det må give lidt ro i maven, selvom jeg kan forestille mig, at følelserne omkring træningen stadig er noget anspændt. Du har en engels tålmodighed, det skal du have. Hvorfor var der aldrig nogen, der fortalte Tyson dét? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2011 Edit.: Og hvis der er nogen, der skriver "Jeg har hørt, at hvis en hund kan være alene hjemme i en halv time, så kan den også være alene hjemme i 7 timer" - så bliver jeg nok nødt til at ty til vold :blink: Hold kæft hvor er jeg bare træt af at høre/læse den sætning. OMG, måtte engang bede nogle veninder om at skifte emne, hvis vi skulle holde den gode tone, da de hårdnakket påstod, at hunden ikke har nogen tidsfornemmelse, og når Tyson nu kunne være alene i 45 minutter (som vi efter HÅRDT arbejde og LANG tids træning var nået til på det tidspunkt), så kunne han også være alene en hel arbejdsdag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2011 åh ja:damn: alle de skønne "kloge" ord:evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Februar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2011 Tja, og gode løsninger er der også. Så forleden en annonce for en hund, der havde haft aleneproblemer, men de var heldigvis kureret nu, hvis man bare sørgede for at hunden havde mundkurv på, når den var alene. Dén løsning skulle vi også bare have haft kendt til! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2011 Tja, og gode løsninger er der også. Så forleden en annonce for en hund, der havde haft aleneproblemer, men de var heldigvis kureret nu, hvis man bare sørgede for at hunden havde mundkurv på, når den var alene. Dén løsning skulle vi også bare have haft kendt til! Ej, hvor smart. Og så en operation, der cutter stemmebåndene på de hunde, der gør og hyler, ikk'? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2011 Så har jeg en anden til dig :blink: Når hunden bliver 2 år, plejer aleneproblemerne at gå over af sig selv! Men jeg har også hørt, at du bare skal kastrere hunden, og så er problemet løst. Men godt at det indtil videre går fremad. Det må give lidt ro i maven, selvom jeg kan forestille mig, at følelserne omkring træningen stadig er noget anspændt. Du har en engels tålmodighed, det skal du have. Fedt - for Louie bliver 2 år til april Fuck, tænk sig lige, fucking to år indespærret eller med hund på slæb.... Jeg HAR virkelig en engels tålmodighed Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2011 Sonja, hvordan går det med Tyson? Var det noget med at du skulle have Ninjamor på besøg igen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2011 Sonja, hvordan går det med Tyson? Var det noget med at du skulle have Ninjamor på besøg igen? Ja, Ninjaen kommer på mandag. Tyson var alene fredag, mens jeg var på arbejde, hvor jeg overvågede ham på Skype. Han fik et kødben, før jeg gik, og måske var det fordi han var så optaget af det, men i hvert fald gøede han kun meget lidt. En enkelt gang sagde han to vov, men stoppede derefter. Og på et andet tidspunkt sagde han fire vov, hvor jeg så sagde "ah-ah" over Skype. Han sagde så lige to vov til, men stoppede så. Ellers sagde han ikke noget hele dagen, men lavede et par gange de der brokke-strubelyde, der nogle gange er blevet til tuden. Han var også alene et par timer torsdag aften og fem timer i går aftes uden at sige noget, men det regnede jeg heller ikke med ville blive noget problem, for aftenerne har der jo ikke været problemer med. Lige nu stoler jeg dog slet ikke på ham i forhold til at være stille, når han er alene om dagen. Det er enormt anstrengende, at der nu IGEN er problemer. Jeg tænker, om jeg nogensinde får lov til at slappe af i forhold til det alene hjemme-halløj? Tænk hvis man havde en hund, som man på et tidspunkt turde lade være med at optage, hver eneste gang den var alene, fordi man stolede på, at der ikke ville være nogle problemer. Men det kender du jo alt til. Jeg synes bare, at jeg har arbejdet og arbejdet med Tyson i al den tid, jeg har haft ham - hans alene hjemme-problemer, hans gøen, hans issues med fremmede hunde, hans issues med fremmede mennesker, hans issues med børn... og hver gang jeg tænker, at nu går det rigtig godt, så går der ikke særlig lang tid, før der dukker et eller andet op igen. Men samtidig er han jo så god og dejlig. Vi har lige været på agilitykursus to halve dage her lørdag/søndag, og han er jo bare så dygtig og gør alt, hvad jeg beder ham om. Han er jo min søde musling. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 14, 2011 årh altså hvor har jeg ondt af jer:megaked: I kæmper en brav kamp:damn: Louie og Tyson, I er nogle rigtige muslinger:lun:, men gi nu jeres mødre, det de vil ha:evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 18, 2011 Åh, jeg magter ikke mere hundesygdom nu! Louie har i dag tisset to kæmpe søer ude i køkkenet, ligesom da han havde urinvejssten sidste forår. Dengang gik det jo også ret godt med Ninjamors plan, men så kom alt muligt sygdom og ødelagde alt. Urinvejssten, operation af tand og selvfølgelig allergien. Det gider jeg bare ikke igen. Vi er på 40 minutter nu. Det lyder ikke af meget, men det er egentlig gået relativt hurtigt med at komme derop denne gang. Sidst Louie havde urinvejssten fik han jo det der specialfoder fra dyrlægen i 6 uger eller sådan noget lignende for at kurere det. Men det vil han jo ikke kunne få nu pga. allergien... Ih! Han har også pebet lidt mere de sidste par gange vi har øvet. Ikke noget alarmerende med høje gøseancer eller noget, men bare sådan nogle lave piv engang imellem 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2011 En lille update. Jeg lavede forhudsrens fredag og lørdag, og der har heldigvis ikke været andre uheld end de to i fredags. Så håber at der bare har siddet noget og generet sådan ret yderligt. Men det betyder også, at vi ikke har øvet siden i torsdags, for ville ikke risikere at han stadig var irriteret i kroppen pga. smerte. Han havde jo også pebet de sidste par gange vi havde øvet. Så som forventet gøede han højt lige med det samme min kæreste havde lukket døren lige før (jeg er på Skype fra praktikken). Han gik op og sagde roligt nej til Louie og forlod ham så igen med det samme. Det virker altid med en lille reminder. For nu er han gået igen. Louie blev liggende to min. før han rejste sig fra puden, og gik så direkte ud i gangen og lagde sig uden en lyd. Han har været alene i 22 min nu uden at sige noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts