Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wow, Sonja har jubilæum med præcis 1000 indlæg i denne tråd. "Tillykke"

Ihh tak, sikke en ære... eller noget. :???:

Her er det sådan... op og ned. Altså, det er jo sådan set efterhånden et godt stykke tid siden, at Tyson reelt har haft problemer med at være alene - forstået på den måde, at han ikke er bange eller utryg, når han er alene, og han er ikke opkørt eller stresset, når jeg kommer hjem.

Men han har det sidste stykke tid jævnligt haft dage, hvor han gør for meget (alarmgøen, ikke hylegøen). Der var jo de der par uger for et stykke tid siden, hvor han alarmgøede virkelig meget, når han var alene. Så fik vi Ninjamor på besøg (dog med en uges forsinkelse pga. sygdom) og snakkede om nogle forskellige ting (det var ikke et adfærdsbehandlingsbesøg som sådan, det var lidt mere alternativt, jeg har ikke lyst til at fortælle så meget om det herinde), og derefter var han meget dygtig og stille de næste gange, han var alene. Men nu har han igen gøet for meget de sidste par gange, han har været alene i løbet af arbejdsdagen. :???: Ikke lige så slemt som før Ninjamors besøg, men for meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh tak, sikke en ære... eller noget. :???:

Her er det sådan... op og ned. Altså, det er jo sådan set efterhånden et godt stykke tid siden, at Tyson reelt har haft problemer med at være alene - forstået på den måde, at han ikke er bange eller utryg, når han er alene, og han er ikke opkørt eller stresset, når jeg kommer hjem.

Men han har det sidste stykke tid jævnligt haft dage, hvor han gør for meget (alarmgøen, ikke hylegøen). Der var jo de der par uger for et stykke tid siden, hvor han alarmgøede virkelig meget, når han var alene. Så fik vi Ninjamor på besøg (dog med en uges forsinkelse pga. sygdom) og snakkede om nogle forskellige ting (det var ikke et adfærdsbehandlingsbesøg som sådan, det var lidt mere alternativt, jeg har ikke lyst til at fortælle så meget om det herinde), og derefter var han meget dygtig og stille de næste gange, han var alene. Men nu har han igen gøet for meget de sidste par gange, han har været alene i løbet af arbejdsdagen. :???: Ikke lige så slemt som før Ninjamors besøg, men for meget.

Og apropos tudetråden, så tudede jeg over det i går. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan står det til med jer forskellige.

En lille opdate, måske:genert:

Ja, jeg har vist sagt det et par gange, men i alle mulige andre tråde :genert:

Men herhjemme lykkedes det omsider tilbage i december :hjerte: Verdens bedste julegave, Møffe har givet mig :lun: Det hjalp så også, at han kun har vores gang, mellemgang og toilet til rådighed, tror jeg.

Lille louie: Fortsat held og lykke med træningen, nu må det da snart gå fremad for alvor! :x::x2: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ivrig:

Louie har lige været alene hjemme i 50 min., hvor vi gik fra ham begge to.

Det har vi faktisk aldrig rigtig prøvet før, for det er så dejligt at holde 'fri' uden at skulle tænke på at øve, når den anden har tjansen.

Men vi nåede hen og købe ind sammen (tror jeg ikke vi har gjort i to år :klap:) og bagefter gik vi lidt rundt i det gode vejr for at få de 50 min. til at gå.

Vi havde forventet, at Louie ville reagere på, at vi pludselig var to, der forlod ham på én gang. Men nej. Ingen crashing :-D

Han har gøet én gang, da vores nabo kom hjem, men derudover har han ikke sagt en lyd, bare ligget ned 50 min. (desværre som sædvanligt med hovedet oppe).

Link til indlæg
Del på andre sites

DEJLIGT! At han ikke tog på veje af, at I begge to forlod ham! :klap:

Vi var virkelig også overraskede. Forventede begge to at vi skulle vende om på vej ned af trappen og gå op og sige nej til ham. Men - intet.

Dygtige elskymy. Han er også bare SÅ stabil og rolig nu og har været det siden starten af januar.

Redigeret af Lille Louie
Link til indlæg
Del på andre sites

Håber ikke jeg har jinxet det nu....

Det tilslutter jeg mig også, at du ikke har :-D Jeg kender dog godt til følelsen, hvilket også har været derfor, at jeg ikke har opdateret så meget, da det endelig begyndte at gå fremad.. Alle de andre gange jeg ellers havde skrevet, "nu tror jeg vi er på rette vej" eller "nu går det fremad", så har vi kort efter oplevet tilbagegang :cry: Derfor blev jeg enormt "bange" for at skrive, at nu kan hun faktisk godt være alene -for sæt nu, hvis hun så fik tilbagegang igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige et spørgsmål til jer i denne tråd, der ved så meget om ''alene hjemme træning''.:-) Smilla sover i sit bur om natten i stuen alene (uden problemer). Døren er lukket ind til os i soveværelset. Hvis hun vil ud piver hun eller skraber på buret, og så kommer jeg og lukker hende ud i haven eller spørger, hvad hun vil. Det er gerne om morgenen, når kæresten lige er taget afsted at hun vækker mig. Hvis hun laver ballade (skraber, piber, gøer) fordi hun f.eks hører nabohunen kl 6 om morgenen eller hun lige HAR været ude og tisse ignorerer jeg hende og så falder hun til ro igen kort tid efter.

Jeg har jo aldrig rigtigt trænet alene hjemme sådan helhjertet med hende, fordi jeg er hjemme ved hende til daglig. Nu er jeg så begyndt at smutte engang imellem en times tid om eftermiddagen, når hun alligevel tager sin middagslur og snorker som en sten. Førhen lukkede jeg også nogle gange døren ind til hende og gik i haven eller ordnede vasketøj o lign udenfor. Men nu kører jeg så lidt hjemmefra, (jeg skal jo bla ned og have min allergivaccination). Hun opdager ikke jeg går og opdager ikke jeg kommer hjem igen...

Er det ok? Jeg ved godt det nok er bedst hun ser jeg går. Men så er jeg sikker på hun panikker. :???: Er det andet ikke også ok? Det er vel lige som om natten, hvor jeg heller ikke altid kommer springende, hvis hun kræver det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige et spørgsmål til jer i denne tråd, der ved så meget om ''alene hjemme træning''.:-) Smilla sover i sit bur om natten i stuen alene (uden problemer). Døren er lukket ind til os i soveværelset. Hvis hun vil ud piver hun eller skraber på buret, og så kommer jeg og lukker hende ud i haven eller spørger, hvad hun vil. Det er gerne om morgenen, når kæresten lige er taget afsted at hun vækker mig. Hvis hun laver ballade (skraber, piber, gøer) fordi hun f.eks hører nabohunen kl 6 om morgenen eller hun lige HAR været ude og tisse ignorerer jeg hende og så falder hun til ro igen kort tid efter.

Jeg har jo aldrig rigtigt trænet alene hjemme sådan helhjertet med hende, fordi jeg er hjemme ved hende til daglig. Nu er jeg så begyndt at smutte engang imellem en times tid om eftermiddagen, når hun alligevel tager sin middagslur og snorker som en sten. Førhen lukkede jeg også nogle gange døren ind til hende og gik i haven eller ordnede vasketøj o lign udenfor. Men nu kører jeg så lidt hjemmefra, (jeg skal jo bla ned og have min allergivaccination). Hun opdager ikke jeg går og opdager ikke jeg kommer hjem igen...

Er det ok? Jeg ved godt det nok er bedst hun ser jeg går. Men så er jeg sikker på hun panikker. :???: Er det andet ikke også ok? Det er vel lige som om natten, hvor jeg heller ikke altid kommer springende, hvis hun kræver det?

uuuuh den er farlig, for hvis hun så vågner og tror I er der, men er der ikke, så kan du ødelægge meget for jer selv, er jeg desværre bange for.

PT er I jo aldrig væk, så derfor sover hun trygt, men opdager hun at I pludselig er væk, så vil hun graranteret reagere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tilslutter jeg mig også, at du ikke har :-D Jeg kender dog godt til følelsen, hvilket også har været derfor, at jeg ikke har opdateret så meget, da det endelig begyndte at gå fremad.. Alle de andre gange jeg ellers havde skrevet, "nu tror jeg vi er på rette vej" eller "nu går det fremad", så har vi kort efter oplevet tilbagegang :cry: Derfor blev jeg enormt "bange" for at skrive, at nu kan hun faktisk godt være alene -for sæt nu, hvis hun så fik tilbagegang igen...

EDIT: Jeg glemte helt at skrive, hvordan det går nu :-D Det højeste hun har været alene er ca 6 timer, og det går rigtig godt.. Hun får stadig 3 aktivitetslegetøj og vi følger stadig planen, alt er spist når vi kommer hjem :mrgreen: Som regel ligger hun ovenpå og sover.. Når jeg nogle gange er hjemme en fomiddag, smutter hun også ovenpå og sover mens jeg sidder i stuen, så det tyder jo på at hun har for vane at ligge ovenpå at sove om formiddagen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

EDIT: Jeg glemte helt at skrive, hvordan det går nu :-D Det højeste hun har været alene er ca 6 timer, og det går rigtig godt.. Hun får stadig 3 aktivitetslegetøj og vi følger stadig planen, alt er spist når vi kommer hjem :mrgreen: Som regel ligger hun ovenpå og sover.. Når jeg nogle gange er hjemme en fomiddag, smutter hun også ovenpå og sover mens jeg sidder i stuen, så det tyder jo på at hun har for vane at ligge ovenpå at sove om formiddagen :-D

:banan::banan: dejligt, at høre

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom du ikke synes, at du har trænet alene hjemme med hende, så har du jo faktisk vænnet hende til, at du kan gå fra hende. Så mon ikke hun er helt okay med det? Hun ved jo ikke, om du er ude i haven eller nede i byen (med mindre hun altså kan se ud i haven).

Hvis det var mig, tror jeg jeg ville prøve at filme hende en af de gange, hvor du kører i byen. Bare for at se, hvordan hun reagerer. For jeg tænker, at hun måske faktisk alligevel registrerer at du går, selvom du ikke tror det, men ikke reagerer synderligt på det, fordi hun jo er vant til at slappe af i sit bur om eftermiddagen, hvor du nogle gange ikke er der - og det ville jo være ideelt.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites