FrkSmilla Besvaret Marts 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 19, 2011 Selvom du ikke synes, at du har trænet alene hjemme med hende, så har du jo faktisk vænnet hende til, at du kan gå fra hende. Så mon ikke hun er helt okay med det? Hun ved jo ikke, om du er ude i haven eller nede i byen (med mindre hun altså kan se ud i haven). Hvis det var mig, tror jeg jeg ville prøve at filme hende en af de gange, hvor du kører i byen. Bare for at se, hvordan hun reagerer. For jeg tænker, at hun måske faktisk alligevel registrerer at du går, selvom du ikke tror det, men ikke reagerer synderligt på det, fordi hun jo er vant til at slappe af i sit bur om eftermiddagen, hvor du nogle gange ikke er der - og det ville jo være ideelt. Det´var en god idé at filme hende. Gad vide om mit videokamera kan filme en helt time oder so. Jeg har smugkigget ind til hende EFTER jeg har trukket min cykel ud og taget overtøj på for at se om hun er blevet vækket ved det. Men hun snorker (højlydt) videre. (Nogle gange åbner hun dog øjnene lidt på klem SELV OM om hun snorker og grynter. Så bliver jeg helt nervøs. Og venter lidt udenfor døren og tjekker igen... Men jeg er ret sikker på hun sover. Mon hun registrerer mig så? Hun reagerer heller aldrig når jeg kommer hjem igen (hun SNORKsover). Det at min kæreste kommer hjem - og jeg er hjemme- (og hun er vågen) påvirker hende heller ikke medmindre han opsøger hende.. Hun kommer ikke selv og siger hej. Jeg håber hun bare tror jeg er i haven eller i bad eller sover.... Men jeg er jo også lidt bange for hun lige pludselig finder ud af jeg har været rigtig VÆK. Derfor lader jeg også fuldstændig som ingenting, når jeg kommer hjem. (Tager jakke og sko af i bryggerset inden jeg kommer ind). Nogle gange vejer hun lidt i luften med snuden (mens hun sover) som om hun registrerer en ny duft, når jeg kommer ind.. Jeg håber det kan fortsætte lidt på denne måde så, samtidig med at jeg træner ''rigtigt'' ved at gå ud med vasketøj osv MENS hun er vågen.. pyyh :hmm: Edit: Nej, hun kan ikke SE ud af nogen vinduer/ døre at jeg forsvinder på cyklen. Når jeg er ude med vasketøj osv kan hun heller ikke se mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 20, 2011 Det´var en god idé at filme hende. Gad vide om mit videokamera kan filme en helt time oder so. Har du måske et webcam i din computer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 Louie har været alene 55 minutter her til aften, mens jeg var til kor og min kæreste spillede hockey - det er næsten lige som at være rigtige hundeejere, tror jeg :klap: Og så helt uden at sige en lyd 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 21, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 21, 2011 Louie har været alene 55 minutter her til aften, mens jeg var til kor og min kæreste spillede hockey - det er næsten lige som at være rigtige hundeejere, tror jeg :klap: Og så helt uden at sige en lyd :klap: :banan: klovn: Told ya' - no jinxi! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2011 I dag har Tyson gøet 7 gange - den ene af gangene i 4 minutter (!) - mens han var alene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2011 I dag har Tyson gøet 7 gange - den ene af gangene i 4 minutter (!) - mens han var alene. Æv altså! :ae: Men det gør han ellers ikke så meget længere, vel? Håber ikke jeg har misset noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2011 Æv altså! :ae: Men det gør han ellers ikke så meget længere, vel? Håber ikke jeg har misset noget Jo, det er netop noget han er begyndt at gøre meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2011 I dag har Tyson gøet 7 gange - den ene af gangene i 4 minutter (!) - mens han var alene. TYSOOOOON, FOR hulan:evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2011 Jo, det er netop noget han er begyndt at gøre meget. Ei, nej og øv...! For helvede, Tyson da... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2011 I dag har Tyson gøet 7 gange - den ene af gangene i 4 minutter (!) - mens han var alene. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Marts 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2011 Louie har været alene 55 minutter her til aften, mens jeg var til kor og min kæreste spillede hockey - det er næsten lige som at være rigtige hundeejere, tror jeg :klap: Og så helt uden at sige en lyd Hold kæææææft hvor er det bare en alt for dejlig nyhed:banan::banan::banan: Hvor er han bare mega sej, og det er I virkelig også...:klap: Juhuuuuuuuuuuuu:klap2::klap2::klap2::yeah: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2011 Nå, vi har for første gang siden januar været nødt til at gå op og sige nej til Louie pga. gøen. Louie har sit eget tæppe, der ligger ude foran døren og som bliver lagt frem, når han skal være alene. Men min kæreste havde lagt det så det foldede så meget, så han ikke kunne lukke hoveddøren. Og imens han kæmpede med tæppet rejste Louie sig fra sin pude og gik ud i gangen for at se, hvad der foregik. Tæppet blev fikset og Louie blev bedt om at lægge sig på puden igen, og så gik min kæreste. Og det var åbenbart for anderledes en procedure end hvad min autisthund er vant til. Så han gøede lidt, jeg tror han var alene i 15-20 min., for min kæreste var kørt op på apoteket. Da han kom hjem, gik han op og sagde nej til Louie, bad ham lægge sig på puden igen og gik. Derefter var Louie alene i 55 min. uden en lyd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Marts 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2011 Tænker faktisk tit på denne tråd selvom jeg ikke længere har problemer (Blir nærmest i tvivl om jeg egentlig havde et problem når jeg læser om jer andre) Sender masser af tanker og håber tråden en dag kan lukkes og slukkes (Man har vel lov at håbe). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2011 Elsker den, der har tagget tråden "åndssvage lortetråd". For det er lige sådan man har det, når man efter tre år stadig er aktiv deltager i den. Grrrr, men Tyson har jo for pokker ikke separationsangst længere, han har ikke noget problem med at være alene (selvom han nok ville foretrække ikke at være det). Så hvorfor kan han så ikke tage at holde sin kæft med den alarmgøen?!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2011 Elsker den, der har tagget tråden "åndssvage lortetråd". For det er lige sådan man har det, når man efter tre år stadig er aktiv deltager i den. Grrrr, men Tyson har jo for pokker ikke separationsangst længere, han har ikke noget problem med at være alene (selvom han nok ville foretrække ikke at være det). Så hvorfor kan han så ikke tage at holde sin kæft med den alarmgøen?!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2011 Elsker den, der har tagget tråden "åndssvage lortetråd". For det er lige sådan man har det, når man efter tre år stadig er aktiv deltager i den. Grrrr, men Tyson har jo for pokker ikke separationsangst længere, han har ikke noget problem med at være alene (selvom han nok ville foretrække ikke at være det). Så hvorfor kan han så ikke tage at holde sin kæft med den alarmgøen?!! :ae: :ae: :ae: :ae: :ae: :ae: Hvad skal man sige? Det er fandme for dumt :ae: :ae: Tyson altså... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 28, 2011 :scared: Troede seriøst lige jeg faktisk havde jinxet det! For de to sidste gange vi har øvet, har vi været nødt til at give Louie en reminder om, at man ikke må gø. I fredags, som jeg skrev herinde, gik Jacob op og sagde nej til ham efter 16 minutter med lidt on/off gøen (derefter var han alene i 55 min. perfekt) og så da de øvede i lørdags, løb Louie ud til døren og gøede rigtig skingert én gang, lige da Jacob var gået. Så han ville ikke tage nogle chancer og gik med det samme ind og sagde nej til Louie. Derefter var han alene i 55 minutter uden lyd. Så vi var selvsagt lidt nervøse i dag, hvis den gode stabile vane med ikke at sige noget (og især ikke at sige noget lige så snart man går ned af trappen) var blevet ødelagt efter så mange måneders optur. Men han klarede 60 minutter næsten perfekt :banan: Efter tre kvarter gøede han højt ca. 10 gange - blandet med små usikre gø og knurren (så ved jeg heldigvis, at det er pga. et eller andet ukendt larm i opgangen, for hvis det var panik ville han bare gø højt og i hvert fald slet ikke bruge tid på at knurre. Godt man kender sin hunds lyde så godt). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 :hjerte: Louie 1 time og 3 minutter - perfekt! Han har ikke sagt en lyd.. :banan: Vi har også været til agility her til formiddag, så han er godt brugt den lille elskemy. Edit: Vi øvede også i går. Sådan ca. samme tidsrum - han gøede lidt sjovt, lavt on/off efter ca. 30 minutter - jeg ved ikke hvorfor. Og så gøede han MEGET højt 5-6 gange efter 59 minutter (typisk, når vi kom hjem 5 minutter senere). Der er flyttet nogle nye ind på 4., så jeg tror han er begyndt at gø hver gang de kommer/går, når han er alene, fordi det er en relativt ny lyd. Og manden dernede tramper virkelig hårdt op af trappen og smækker højlydt med døren hver gang. Stop det så, min hund er alene hjemme! Men i dag har der ikke været en eneste lille lyd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret April 2, 2011 Rapporter Share Besvaret April 2, 2011 Fuck hvor er jeg nervøs for på mandag, hvor jeg skal starte i praktik, lige nu Ud af de tre sidste gange Møffe har været alene, har det været fucket up de to af gangene... Første gang glemte jeg at sørge for vand = en temlig desperat hund, da vi kom hjem Sidst tror jeg det gik okay, omend Møffe stod op, da jeg kom hjem - det plejer han ikke. Og i dag glemte jeg at sørge for at tænde noget lys... Jeg aner det ikke, men har en svag mistanke om, at han er mildt mørkeræd Og så var han alene i 6½ time, hvoraf de 4-5 af dem var i mørke. Møffe var meget desperat da vi kom hjem - han pev og var meget pågående i sin hilsen. Det er han normalt ikke Og gøede. Så jeg er meget spændt på på mandag, hvor jeg starter i praktik - på den negative måde spændt Det har bare lige smadret en god del af glæden ved det... Eneste positive ved i dag er, at han virker til at have haft lidt skidt mave... Så det har måske været det, der har gjort det. Der stank, da vi kom hjem. Han fik kylling inden vi forlod ham og jeg synes måske der har været en tendens til, at han har haft det "hårdt" efter at have fået kylling. Men altså... DAMN! At det skulle gå "galt(?)" lige nu, to dage før praktikstart :damn: Håber at jeg kan få de gamle til en lille gang alene hjemme-træning i morgen og at min far kan komme lidt tidligere hjem fra arb. på mandag! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 3, 2011 Fuck hvor er jeg nervøs for på mandag, hvor jeg skal starte i praktik, lige nu Ud af de tre sidste gange Møffe har været alene, har det været fucket up de to af gangene... Første gang glemte jeg at sørge for vand = en temlig desperat hund, da vi kom hjem Sidst tror jeg det gik okay, omend Møffe stod op, da jeg kom hjem - det plejer han ikke. Og i dag glemte jeg at sørge for at tænde noget lys... Jeg aner det ikke, men har en svag mistanke om, at han er mildt mørkeræd Og så var han alene i 6½ time, hvoraf de 4-5 af dem var i mørke. Møffe var meget desperat da vi kom hjem - han pev og var meget pågående i sin hilsen. Det er han normalt ikke Og gøede. Så jeg er meget spændt på på mandag, hvor jeg starter i praktik - på den negative måde spændt Det har bare lige smadret en god del af glæden ved det... Eneste positive ved i dag er, at han virker til at have haft lidt skidt mave... Så det har måske været det, der har gjort det. Der stank, da vi kom hjem. Han fik kylling inden vi forlod ham og jeg synes måske der har været en tendens til, at han har haft det "hårdt" efter at have fået kylling. Men altså... DAMN! At det skulle gå "galt(?)" lige nu, to dage før praktikstart :damn: Håber at jeg kan få de gamle til en lille gang alene hjemme-træning i morgen og at min far kan komme lidt tidligere hjem fra arb. på mandag! Jeg tror altså ikke, at du skal være nervøs, for han har jo været fint stabil længe. Der er en specifik grund til, at det har været lidt dumt de sidste par gange, men så længe du gør alt som normalt på mandag, tror jeg ikke, at du skal bekymre dig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret April 3, 2011 Rapporter Share Besvaret April 3, 2011 Jeg tror altså ikke, at du skal være nervøs, for han har jo været fint stabil længe. Der er en specifik grund til, at det har været lidt dumt de sidste par gange, men så længe du gør alt som normalt på mandag, tror jeg ikke, at du skal bekymre dig. Det håber jeg virkelig heller ikke, men man bliver sq lige bange! Vi tog tre timer i dag og Møffe var lidt rundt på gulvet, da vi kom hjem, men ingenting overhovedet ved siden af i går - og så viste det sig, at kræftens bekæmpelse har været forbi og ringe på døren, så selvsagt at han var helt forvirret - hans gæster havde jo ikke fået sagt hej til ham!!! Så satser på at det er derfor :blink: Anyways, så prøver min far om han kan tage hjem efter frokost i morgen, så det kun bliver ca. 4-5 timer han er alene. Så det er jo også super, jeg har nemlig laaaaang dag i morgen - lægger hårdt ud med 10 timer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Håber det gik godt i dag, BernerRikke.. -- "Nåh, jeg satte bare gåturen op fra 15 minutter til 40 minutter, og nu kan min hund da sagtens være alene hjemme!" -- Vi har holdt lidt ufrivillig øvepause siden onsdag, så i dag skulle der øves igen. Louie blev desværre nødt til at få en lille reminder om at man ikke må gø efter 7-10 minutters tid. Men derefter gik min kæreste fra ham igen, hvor han så var alene i 1 timer & 8 min. helt perfekt. Han har kun gøet to lave gange og knurret lidt af trappevaskemanden, der kom ca. halvvejs inde i øvningen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Håber det gik godt i dag, BernerRikke.. Jeg har ingen anelse om, hvordan det er gået i dag, da det var min far, der kom først hjem. Han spiste ikke hele sin fisk han fik, da han blev lokket op i gangen af min mor, som skulle forlade ham. Men det siger intet om det rigtig, da han aldrig før har prøvet at blive forladt af min mor og kun min mor. Men der var tilgengæld ingen piven, da min far kom hjem, som der jo ellers har været de sidste gange :5up: Og det er jo fremskridt - noget mere klart, kan jeg ikke få ud af min far Så jeg satser på, at det er gået godt! -- "Nåh, jeg satte bare gåturen op fra 15 minutter til 40 minutter, og nu kan min hund da sagtens være alene hjemme!" -- Vi har holdt lidt ufrivillig øvepause siden onsdag, så i dag skulle der øves igen. Louie blev desværre nødt til at få en lille reminder om at man ikke må gø efter 7-10 minutters tid. Men derefter gik min kæreste fra ham igen, hvor han så var alene i 1 timer & 8 min. helt perfekt. Han har kun gøet to lave gange og knurret lidt af trappevaskemanden, der kom ca. halvvejs inde i øvningen. Godt og dygtig Louie! Æv, at reminder var nødvendig, men ja, ellers dygtig Louie! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 4, 2011 Rapporter Share Besvaret April 4, 2011 Godt og dygtig Louie! Æv, at reminder var nødvendig, men ja, ellers dygtig Louie! Ja, jeg håber ikke det skal til at blive en vane! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret April 6, 2011 Rapporter Share Besvaret April 6, 2011 Så sidder jeg på Baresso (igen - er sgu snart på fornavn med dem hernede. Mange udfyldte stempelkort...). I dag var en reminder heldigvis ikke nødvendig. Til gengæld skete der noget helt vildt, da jeg skulle gå! Jeg var i gang med at tage overtøj på. Louie hopper så ned fra sofaen, hvor han havde ligget og sovet, og stiller sig og kigger lidt på mig. Jeg ignorerer ham og fortsætter med tøjet. Så går han fanme hen og lægger sig på sin pude af sig selv (den han altid bliver bedt om at lægge sig på når jeg går)! Så sejt!! Nok normalt for andre hundeejere, men han har altså aldrig gjort det før - på trods af at vi har haft ritualet med puden siden januar sidste år. Nå men han har været alene i 55min. nu uden en lyd andet end to meget lave der-er-nogen-i-opgangen-vuf lige for lidt siden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts