Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Tjah, det må jo være op til dig...

Jeg ville nok forsøge med nogen clomicalm nu, hvis jeg var dig. Se, om du kunne få slået det sidste væk under ham med det, så han måske rent faktisk lagde sig ned og sove og gjorde det til en vane?

Hvor mange forskellige remedier har du forsøgt at bruge? Blomstermedicin, osv... Kan slet ikke huske det, det er så lang tid siden :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvor er I søde allesammen :kys:

Tjah, det må jo være op til dig...

Jeg ville nok forsøge med nogen clomicalm nu, hvis jeg var dig. Se, om du kunne få slået det sidste væk under ham med det, så han måske rent faktisk lagde sig ned og sove og gjorde det til en vane?

Hvor mange forskellige remedier har du forsøgt at bruge? Blomstermedicin, osv... Kan slet ikke huske det, det er så lang tid siden :genert:

Jeg vil virkelig, virkelig, virkelig gerne undgå Clomicalm efter at have hørt om andres erfaringer med det. Vil gerne beholde min dejlige hund præcis som han er (minus alene hjemme-problemer selvfølgelig :mrgreen:).

Ja, hvad har vi prøvet af remedier (skal se om jeg kan huske det hele):

Baldrian, Zylkene, DAP, Bachs nødhjælpsdråber, SereneUm - :hmm: synes der var en mere, men kan ikke lige huske hvilken. Jo, der var vist også noget med nogle kinesiske urtepiller.

Lige nu får han SereneUm (både i dråbe- og pilleform) + Bachs rescue remedy - det er det, der har fungeret bedst, synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv
Hvis Oskar har alene-hjemme problemer, husker du så også at den tid han sover alene (det lyder for mig som om hundene ikke sover sammen med jer ?:vedikke:) også tæller som alene-tid ?

De sover ikke sammen med os og Basse har ikke gjort det siden vi fik ham.

Jeg tæller det ikke med som alenetid for der er Oskar ikke ked af det - Han piver maks 5 gange og lægger sig med det samme til at sove.

Der har ikke rigtig været problemer om natten - Første nat var han ked af det i ca 1 time hvor han engang imellem lige kom hen og lugtede under døren og så gik han igen.

Nu siger han pivpiv 1-2 gange og lægger sig hen.

Det er værre når jeg går hjemmefra med jakke på.

Jeg tænker lidt om jeg skal hænge min jakke ud i entreen såhan ikke ser jeg tager den på eller om han bare skal vænne sig til det? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er I søde allesammen :kys:

Jeg vil virkelig, virkelig, virkelig gerne undgå Clomicalm efter at have hørt om andres erfaringer med det. Vil gerne beholde min dejlige hund præcis som han er (minus alene hjemme-problemer selvfølgelig :mrgreen:).

Ja, hvad har vi prøvet af remedier (skal se om jeg kan huske det hele):

Baldrian, Zylkene, DAP, Bachs nødhjælpsdråber, SereneUm - :hmm: synes der var en mere, men kan ikke lige huske hvilken. Jo, der var vist også noget med nogle kinesiske urtepiller.

Lige nu får han SereneUm (både i dråbe- og pilleform) + Bachs rescue remedy - det er det, der har fungeret bedst, synes jeg.

Men clomicalm er heldigvis kun midlertidigt, hvis det virker (og hvis det ikke gør, så er der jo ingen grund til at bruge det).

Om det hjælper er jo så bare spørgsmålet :vedikke:

Men som sagt, det er op til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille Loui:

Jeg er dybt imponeret efter at have fulgt tråden, og synes det er vildt du stadig er på banen, og må nok sige, at når du kan høre det er utilfredshed, så ville jeg være iskold med piveri.

Med hensyn til at han ikke ligger sig ned og sover/ligger hovedet ned, så er det altså heller ikke altid Cooper gør det. Nogle gang og ofte, så ligger hans sig og glor ud af vinduet og ligger sig til at sove senere, når han har set hans "morgenfjernsyn". Så sover han, og det gør han mange forskellige steder i huset, han ligger aldrig det samme sted og snorker i alle de timer han er alene. Et par timer i sengen og op på 1. sal og glo ud af vinduet over søen og fuglene, ned i kurven ved siden af sengen og glo lidt mere og op i sengen og snorke.

Blot for at sige, at selvom han ikke nu ligger sig til at sove med det samme, så kan det sagtens være han gør det senere. Han er nok vant til nu, at I kommer hjem efter kort tid.

Jeg krydser fingre for at det bare kører derud af nu, det har I virkelig fortjent, ellers er det lige før jeg vil låne jer mit hus herude på landet hvor der ikke er nogen der kan høre ham gø og så håbe han fandt ud af, at det ikke er slemt at være alene :oops: Fy det må man jo ikke sige

:x2: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille Loui:

Jeg er dybt imponeret efter at have fulgt tråden, og synes det er vildt du stadig er på banen, og må nok sige, at når du kan høre det er utilfredshed, så ville jeg være iskold med piveri.

Med hensyn til at han ikke ligger sig ned og sover/ligger hovedet ned, så er det altså heller ikke altid Cooper gør det. Nogle gang og ofte, så ligger hans sig og glor ud af vinduet og ligger sig til at sove senere, når han har set hans "morgenfjernsyn". Så sover han, og det gør han mange forskellige steder i huset, han ligger aldrig det samme sted og snorker i alle de timer han er alene. Et par timer i sengen og op på 1. sal og glo ud af vinduet over søen og fuglene, ned i kurven ved siden af sengen og glo lidt mere og op i sengen og snorke.

Blot for at sige, at selvom han ikke nu ligger sig til at sove med det samme, så kan det sagtens være han gør det senere. Han er nok vant til nu, at I kommer hjem efter kort tid.

Jeg krydser fingre for at det bare kører derud af nu, det har I virkelig fortjent, ellers er det lige før jeg vil låne jer mit hus herude på landet hvor der ikke er nogen der kan høre ham gø og så håbe han fandt ud af, at det ikke er slemt at være alene :oops: Fy det må man jo ikke sige

:x2: :blink:

- Tusind tak :kys: Vil jo bare så gerne behold min lille elskemy. Så vi kæmper videre! :-D

- Det er en rigtig god pointe. Jeg håber virkelig, at han på et tidspunkt finder ud af, at det er okay at sove. Ellers får jeg da en meget træt hund. Som det er nu ligger han og sover flere timer, når jeg kommer hjem efter han har været alene, fordi han kæmper så meget for at holde sig vågen mens han er alene.

- Haha, og det er lige før vi gerne ville tage imod det tilbud! For så længe Louie ikke lider nød, må han hjertens gerne stå og gø for min skyld - jeg tror bare ikke naboerne er lige så enige.

Hvor er det hyggeligt, at der er så mange, der følger med i denne - verdens længste - tråd :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Bach's blomstermedicin er rigtig fint, men i denne situation er det ikke nødhjælpsremdiet du har brug for.

Bach's er så meget mere end nødhjælpsremediet.

Jeg ville sådan ønske, for din hund og dig, at du ville læse mit indlæg nr.4309 i denne tråd, deri henviser jeg til et tidligere indlæg i tråden hvori jeg skriver nærmere om bach's og hund-alene-hjemme.

Jeg ahr selv haft så stor gavn af det, min hund kunne slet ikke klare at være alene, men efter et par år med den rette blanding af Bach's blomstermedicin har jeg en hund, der ligger og sover når han er alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Cie.

Jeg har læst dine tidligere indlæg. Men du må forstå, at på to år får man rigtig rigtig mange velmente råd fra folk, der fortæller om, hvad der virkede på deres hund. Vi snakker RIGTIG mange råd. Til sidst begynder man nok bare at filtrere dem fra, og det bliver mere frustrerende end hjælpsomt at høre på...

Jeg skal indrømme at jeg på nuværende tidspunkt ikke rigtig har overskud til at sætte mig ind i blomstermedicinens verden.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Cie.

Jeg har læst dine tidligere indlæg. Men du må forstå, at på to år får man rigtig rigtig mange velmente råd fra folk, der fortæller om, hvad der virkede på deres hund. Vi snakker RIGTIG mange råd. Til sidst begynder man nok bare at filtrere dem fra, og det bliver mere frustrerende end hjælpsomt at høre på...

Jeg skal indrømme at jeg på nuværende tidspunkt ikke rigtig har overskud til at sætte mig ind i blomstermedicinens verden.

Jeg kan godt forstå dig, men det er virkelig trist, at du ikke har overskuddet.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag er det gået rigtig godt :-D

Først gøede han efter 2 minutter.

Men i andet forsøg klarede han 1 time 15 minutter helt perfekt. Ikke en eneste lyd sagde han (heller ikke piv).

Mystiske mystiske hund... Hvorfor kan han sagtens være alene uden at sige noget som helst efter han lige har fået den lille reminder om, at man ikke må gø. Fjollehund.

Link til indlæg
Del på andre sites

For nogen tid siden proklamerede jeg, at Bastarden havde lært at være alene hjemme på 3 dage - hun kan være alene hvor som helst, bare Bamse (katten) er til stede!

I dag har Bamse været babysitter 7-15, helt alene uden mennesker, der har ikke været en lyd! Men kun med hunde, så sætter Bastarden i gang med at hyle efter 30 sekunder.

Ved ikke helt, hvor jeg vil hen med det indlæg :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

For nogen tid siden proklamerede jeg, at Bastarden havde lært at være alene hjemme på 3 dage - hun kan være alene hvor som helst, bare Bamse (katten) er til stede!

I dag har Bamse været babysitter 7-15, helt alene uden mennesker, der har ikke været en lyd! Men kun med hunde, så sætter Bastarden i gang med at hyle efter 30 sekunder.

Ved ikke helt, hvor jeg vil hen med det indlæg :oops:

Du vil have Lille Louie til at købe en kat? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan jeg ikke anbefale min værste fjende :lol: men en hund mere måske :hmm:

Men den var lidt til dig, kom jo til at jorde dig ret grundigt med 'Ella lærte at være alene på rekordtid' :oops:

Jep, det er ikke lige det, man gider at høre efter flere år med problemer. :lol: Men ved godt, at du ikke mente noget ondt med det. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ivrig::ivrig::ivrig:

Det er fire dage siden vi øvede sidst (for jeg har slået min tå og min kæreste har travlt med sit bachelorprojekt), men her til aften skulle det være.

Frygtede det værste, da det var en del dage siden vi sidst øvede, og Louie jo har været lidt ustabil på det sidste. I fredags gik det jo godt, hvor han lavede en perfekt øvegang, men først efter han lige havde fået en lille reminder, da han gøede allerede efter to minutter.

Så jeg havde faktisk forventet, at det ville blive nødvendigt med en reminder igen i dag. Men det var det ikke. Her er hvad Louie har sagt i 1 time + 1 kvarter, som han har været alene her til aften:

Efter 14 minutter --> Gør og knurrer i 35 sekunder, da ham på 4. sal kommer hjem (jeg kan høre det er ham, da han tramper meget hårdt og smækker sin dør virkelig højt :evil:).

Efter 1 time og 8 minutter --> Siger verdens tre laveste piv (nærmest uden lyd, kun med luft på).

Link til indlæg
Del på andre sites