Gæst Chocolate Labrador Besvaret Juni 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2011 Sorry forkert knap :-( ikke for at sige du skulle melde dig ud af tråden. Håber der kommer til at gå godt med træningen igen !!! Du gør et super stykke arbejde - glem ikke det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2011 Jeg bliver lige nødt til at melde mig ud af tråden, tror jeg. Jeg bliver i super dårligt humør, og det skal ikke gå ud over jer. Det er bare helt okay :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Inch Besvaret Juni 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2011 Jeg bliver lige nødt til at melde mig ud af tråden, tror jeg. Jeg bliver i super dårligt humør, og det skal ikke gå ud over jer. Fuld forståelse herfra. Ville ønske jeg kunne sende lidt held i din retning! :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juni 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2011 Sorry forkert knap :-( ikke for at sige du skulle melde dig ud af tråden. Håber der kommer til at gå godt med træningen igen !!! Du gør et super stykke arbejde - glem ikke det Haha, jeg elsker at du har takket for det udmærkede indlæg I er søde, men jeres hunde gør mig lidt deprimeret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Juni 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2011 Haha, jeg elsker at du har takket for det udmærkede indlæg I er søde, men jeres hunde gør mig lidt deprimeret. ai så går jeg da ud:vinken: og skriver det i min tråd om coco 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juni 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2011 ai så går jeg da ud:vinken: og skriver det i min tråd om coco Næh, bare bliv her :blink: Men du kan nok selv huske, hvordan det føltes, når nogle skrev "så har min nye hund lige lært at være alene på en uge" eller "jeg synes virkelig vi har kæmpet hårdt og længe, men så pludselig rykkede det og hun kan nu være alene en hel arbejdsdag" (når de "kun" har haft problemer i et par måneder eller sådan noget).. Det er lidt hårdt, og jeg forudser at der kommer mange af sådanne indlæg her når hvalpetiden starter - for det gør der hvert år, og efter et par måneder har alle forladt tråden igen, selvom de ikke tror på det, når man fortæller dem det undervejs i deres "kamp". Nå, surt og bittert indlæg slut. --- On a happier note: Vi havde overskud til at øve i dag efter agility. Og det blev til 1,5 time uden en lyd og med en helt ustresset Louie, der flere gange har gået en runde i normalt tempo og derefter lagt sig stille og roligt ude i gangen igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Juni 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2011 Næh, bare bliv her :blink: Men du kan nok selv huske, hvordan det føltes, når nogle skrev "så har min nye hund lige lært at være alene på en uge" eller "jeg synes virkelig vi har kæmpet hårdt og længe, men så pludselig rykkede det og hun kan nu være alene en hel arbejdsdag" (når de "kun" har haft problemer i et par måneder eller sådan noget).. Det er lidt hårdt, og jeg forudser at der kommer mange af sådanne indlæg her når hvalpetiden starter - for det gør der hvert år, og efter et par måneder har alle forladt tråden igen, selvom de ikke tror på det, når man fortæller dem det undervejs i deres "kamp". Nå, surt og bittert indlæg slut. --- On a happier note: Vi havde overskud til at øve i dag efter agility. Og det blev til 1,5 time uden en lyd og med en helt ustresset Louie, der flere gange har gået en runde i normalt tempo og derefter lagt sig stille og roligt ude i gangen igen. Kan godt forstå dig, men når man står i det er det altså frustrerende og så er det jo oplagt at søge råd herinde.. Overvejede faktisk selv slet ikke at skrive da det gik skidt igen, nemlig fordi jeg lidt sys der har været en stemning af at hvis ikke man har knoklet med det i xx-antal tid så er det ikke et problem der er stort nok til at blive hjulpet i denne tråd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juni 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2011 Selvfølgelig er der plads til alle i tråden :5up: Det var slet slet ikke ment på den måde. Men det ER altså bare super frustrerende, og derfor tror jeg også lige jeg holder en pause, fordi jeg ved at det kun bliver værre fra nu af og hen over sommeren med nye hvalpe osv. (det er jo heller ikke fair for dem at skulle høre på mine mavesure indlæg ). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Inch Besvaret Juni 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2011 Kan godt forstå dig, men når man står i det er det altså frustrerende og så er det jo oplagt at søge råd herinde.. Overvejede faktisk selv slet ikke at skrive da det gik skidt igen, nemlig fordi jeg lidt sys der har været en stemning af at hvis ikke man har knoklet med det i xx-antal tid så er det ikke et problem der er stort nok til at blive hjulpet i denne tråd Her var det omvendt: jeg havde det lidt skidt med at fortælle, at det pludselig går godt, fordi jeg godt kan genkende ”Lille Louie's” følelse: jeg blev umådeligt trist på mine egne vegne, når folk kom med gode opdateringer. For selvom jeg under dem det, så ønskede jeg jo stadig, at det var mig .. Jeg har det dårligt med, at give andre samme følelse, som jeg selv har haft. Det er jo slet ikke sjovt :hmm: Teknisk set har jeg kun arbejdet et halvt års tid med min hund, og det er jo langt fra samme langvarige kamp, som mange andre i denne tråd har været igennem. Selvfølgelig skal her være plads til alle – både til nye og til følelsen af, at man ikke magter at deltage i tråden i en periode.. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Juni 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2011 Selvfølgelig er der plads til alle i tråden :5up: Det var slet slet ikke ment på den måde. Men det ER altså bare super frustrerende, og derfor tror jeg også lige jeg holder en pause, fordi jeg ved at det kun bliver værre fra nu af og hen over sommeren med nye hvalpe osv. (det er jo heller ikke fair for dem at skulle høre på mine mavesure indlæg ). Jeg forstår dig godt, du kæmper og kæmper og har gjort det rigtig længe, det kræver virkelig overskud at blive ved -du er så sej :5up: Bare de måneder jeg kæmpede med problemet, kan jeg godt huske, hvor bitter jeg blev på dem som kunne få deres hund til at være alene på et par uger uden den helt vilde træning... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Juni 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2011 Min tålmodighed er ikke eksisterende, kan slet ikke overskue at skulle hele møllen igennem igen Kommer ingen vejne på ingen tid, øv. Havde ikke regnet med at skulle bruge 2 somre i streg på at træne alene hjemme. Og alle de kloge mennesker der mener hun bare skal vænne sig til det, hun har jo kunnet, så ski' hul i om hun hyler, det går snart over Sku lige lukke lidt surt ud Burde blive hjemmegående husmor med råd til op til flere slaver der kan tage sig af hunden (rengøring, madlavning, ville også være smart hvis de ku ta i træningscenter for mig :hmm: ) når man ikke lige selv har tid.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Inch Besvaret Juni 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2011 Min tålmodighed er ikke eksisterende, kan slet ikke overskue at skulle hele møllen igennem igen Kommer ingen vejne på ingen tid, øv. Havde ikke regnet med at skulle bruge 2 somre i streg på at træne alene hjemme. Og alle de kloge mennesker der mener hun bare skal vænne sig til det, hun har jo kunnet, så ski' hul i om hun hyler, det går snart over Sku lige lukke lidt surt ud Burde blive hjemmegående husmor med råd til op til flere slaver der kan tage sig af hunden (rengøring, madlavning, ville også være smart hvis de ku ta i træningscenter for mig :hmm: ) når man ikke lige selv har tid.. Årh, hvor er det bare voldhamrende surt for jer! Hvor slemt står det til? Med hensyn til alle de ”kloge”, der synes det er en god ide at lade hunden hyle sig hæs, ignorere den halvdød, løbe ind og ruske den i nakkeskindet når den hyler osv, så er vi nok desværre mange, der har hørt på den slags... I min bekendtskabskreds kom de gode råd som regel fra folk, der aldrig selv har haft hund, men som ivrigt følger Cesar Milan i TV.. Har du overvejet at anskaffe en au pair? Så skal dyret aldrig være alene og opvasken er ikke længere dit problem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Juni 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2011 Årh, hvor er det bare voldhamrende surt for jer! Hvor slemt står det til? Med hensyn til alle de ”kloge”, der synes det er en god ide at lade hunden hyle sig hæs, ignorere den halvdød, løbe ind og ruske den i nakkeskindet når den hyler osv, så er vi nok desværre mange, der har hørt på den slags... I min bekendtskabskreds kom de gode råd som regel fra folk, der aldrig selv har haft hund, men som ivrigt følger Cesar Milan i TV.. Har du overvejet at anskaffe en au pair? Så skal dyret aldrig være alene og opvasken er ikke længere dit problem Jeg er studerende, så det med at skulle betale sig fra det har nok lange udsigter :blink: Jeg kan tage i døren og kan os gå ud i 30-60 sekunder uden hyl, men hvor hun pilker rundt indenfor og leder. Så nu blir jeg bare ved med at ta i døren, stille mig udenfor og komme ind igen uden at gøre et stort nummer ud af det. Her er det både kæresten, svigerne og vennerne der mener hun bare skal hyle :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juni 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2011 Jeg er studerende, så det med at skulle betale sig fra det har nok lange udsigter :blink:Jeg kan tage i døren og kan os gå ud i 30-60 sekunder uden hyl, men hvor hun pilker rundt indenfor og leder. Så nu blir jeg bare ved med at ta i døren, stille mig udenfor og komme ind igen uden at gøre et stort nummer ud af det. Her er det både kæresten, svigerne og vennerne der mener hun bare skal hyle :stupid: Ærgerligt at kæresten også er med på hyle-vognen. :ae: Det er hårdt nok når vennerne er det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Juni 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2011 Ærgerligt at kæresten også er med på hyle-vognen. :ae: Det er hårdt nok når vennerne er det. Ja i første omgang forstod han jo slet ikek alt det der alene-hjemme træning, men efter en masse tudeture fra mig + bevis i form af optagelser af kræet fik han jo lidt mere forståelse (eller lod i hvert fald som om for at få mig i bedre humør ) Men nu hvor hun har kunnet er det næsten lissom at banke hovedet mod en mur :damn: og der er ingen forståelse hvilket gør tingene mere frustrerende for det ville være lidt lettere hvis vi ku hjælpes ad med træningen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Inch Besvaret Juni 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2011 Ja i første omgang forstod han jo slet ikek alt det der alene-hjemme træning, men efter en masse tudeture fra mig + bevis i form af optagelser af kræet fik han jo lidt mere forståelse (eller lod i hvert fald som om for at få mig i bedre humør )Men nu hvor hun har kunnet er det næsten lissom at banke hovedet mod en mur :damn: og der er ingen forståelse hvilket gør tingene mere frustrerende for det ville være lidt lettere hvis vi ku hjælpes ad med træningen Øv, det lyder virkelig som om, det er gået helt i ged Har du ferie til september? For så er der forhåbentlig en mulighed for, at du kan arbejde dig ud af alenehjemme-angsten igen.. Det er lykkedes før, ikke? Jeg kan forestille mig at det er langt mere problematisk, hvis man kun har tre ugers ferie-agtigt Jeg kan i øvrigt nikke genkendende til din kærestes reaktion.. Min kæreste gad heller ikke deltage i træningen og mente, at jeg var en hystade. Han begyndte først at tage Mollys seperationsangst alvorligt, da han hørte optagelser af hyl og skrig - og efter hun havde skræk-pisset i hans yndlingsende af sofaen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Juni 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2011 Øv, det lyder virkelig som om, det er gået helt i ged Har du ferie til september? For så er der forhåbentlig en mulighed for, at du kan arbejde dig ud af alenehjemme-angsten igen.. Det er lykkedes før, ikke? Jeg kan forestille mig at det er langt mere problematisk, hvis man kun har tre ugers ferie-agtigt Jeg kan i øvrigt nikke genkendende til din kærestes reaktion.. Min kæreste gad heller ikke deltage i træningen og mente, at jeg var en hystade. Han begyndte først at tage Mollys seperationsangst alvorligt, da han hørte optagelser af hyl og skrig - og efter hun havde skræk-pisset i hans yndlingsende af sofaen... Jo har ferie, men fra 1. juli skal jeg arbejde ret meget på mit studiejob. I dag ville jeg lige opklare hvor længe der går før hun skaber sig, 3min 31sek. Så ved jeg da jeg kan arbejde ud fra en tid der ligger lidt under det. Hun havde dog spist den spegepølse jeg havde lagt frem til hende så det er vel fremskridt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Inch Besvaret Juni 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2011 Jo har ferie, men fra 1. juli skal jeg arbejde ret meget på mit studiejob.I dag ville jeg lige opklare hvor længe der går før hun skaber sig, 3min 31sek. Så ved jeg da jeg kan arbejde ud fra en tid der ligger lidt under det. Hun havde dog spist den spegepølse jeg havde lagt frem til hende så det er vel fremskridt Haha, det er da altid en start, at hun kan holde roen mens hun spiser spegepølse :blink: Jeg krydser fingre for, at du kan få trænet lidt over sommeren på trods af studiejob Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Juni 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2011 Åh Bagge, det er jeg ked af at høre Jeg ville slet heller ikke kunne overskue det, hvis det var mig.. Har du overvejet at få adfærdsdims på for at lægge en plan til jer her over sommeren, hvor du har tid til at træne det? Tænker bare at man godt kan se sig blind på det selv og synes man gør det hele rigtigt, men alligevel lykkedes det ikke.. Det er i hvert fald mit bedste råd, hvor er det dog surt for jer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Juni 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2011 Åh Bagge, det er jeg ked af at høre Jeg ville slet heller ikke kunne overskue det, hvis det var mig.. Har du overvejet at få adfærdsdims på for at lægge en plan til jer her over sommeren, hvor du har tid til at træne det? Tænker bare at man godt kan se sig blind på det selv og synes man gør det hele rigtigt, men alligevel lykkedes det ikke.. Det er i hvert fald mit bedste råd, hvor er det dog surt for jer Jo jeg tænkte faktisk på i går jeg skulle huske og skrive til dig og spørge hvem det nu var du brugte? Og hvordan det foregår når hun kommer ud? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Juni 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2011 Jo jeg tænkte faktisk på i går jeg skulle huske og skrive til dig og spørge hvem det nu var du brugte? Og hvordan det foregår når hun kommer ud? Camilla Fjeldsø, www.hasf.dk, og hende kan jeg i hvert fald godt anbefale.. Jamen jeg ringede til hende og fortalte problematikkerne og hun bad mig skrive det hele i en mail og svare på et spørgeskema... Så aftalte vi en dag hun kom ud og var her ca to timer så vidt jeg husker.. Dernæst fik jeg tilsendt plan og fulgte op via mail.. Hvis man vil, kan man få hende ud én gang til, og så kun betale for benzinen... Hun er super sød og nem at snakke med og ikke mindst så virker hun meget troværdig og dygtig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juni 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2011 Bagge, Tyson har jo haft tilbagefald et par gange, hvor jeg har måttet starte helt forfra. Det virker helt uoverskueligt og uudholdeligt, når man står i situationen, men min erfaring er, at det går meget hurtigere at komme op i tid, end første gang man trænede det. Jeg har de gange, hvor jeg har skullet træne ham op igen, måttet bruge mest tid på "grundarbejdet" med en masse gange ind og ud af døren i helt korte tidsrum. Til gengæld er vi så rykket meget hurtigt, så snart vi er kommet lidt op i tid. Men god idé med adfærdsbehandler, det er en lettelse af have en til at lægge en træningsplan for en. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Juni 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2011 hvad gør i egentlig når hunden hyler? går i bare ind til den igen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juni 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2011 hvad gør i egentlig når hunden hyler? går i bare ind til den igen? Min hund hylegør heldigvis ikke i øjeblikket (såfremt jeg holder mig under den tid, vi er nået til) Men tidligere når han har larmet, er jeg gået op til ham (når han var stille) og så ignoreret ham, når jeg kom ind. Men det er jeg gået bort fra, da det er meget mere effektivt for Louie, hvis jeg går op imens han larmer og så fortæller ham (med lidt store ord), at man ikke må gø. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Juni 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2011 hvad gør i egentlig når hunden hyler? går i bare ind til den igen? Dengang Duffy hylede, så ventede jeg altid et par minutter fra hun stoppede hyleriet med at gå ind, for at hun ikke skulle få den opfattelse af, at når hun hylede=så kommer mor... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts