Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sådan!

Nu begynder jeg at føle at jeg kan følge med i jeres positive ring :D

Twikkie har lige været alene i lidt over 13 minutter! (Føler ikke 13 er uheldigt i dette tilfælde! hehe)

hvilket er en rekord!

- Den gamle var 5 min og 30 sek ca.

Naaaaaaaaaaaaaaaaaiiiii hvor i alle sammen bare dygtige på hver jeres tid :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan!

Nu begynder jeg at føle at jeg kan følge med i jeres positive ring :D

Twikkie har lige været alene i lidt over 13 minutter! (Føler ikke 13 er uheldigt i dette tilfælde! hehe)

hvilket er en rekord!

- Den gamle var 5 min og 30 sek ca.

Fra 5,30 minutter til 13 minutter! :shock: Din adfærdsbehandler har vist ret i, at Twikkie ikke lider af seperationsangst. Hvor er det skønt for jer, det gør jo det hele meget lettere. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj
Fra 5,30 minutter til 13 minutter! :shock: Din adfærdsbehandler har vist ret i, at Twikkie ikke lider af seperationsangst. Hvor er det skønt for jer, det gør jo det hele meget lettere. :-)

Jep! :D

Imorgen prøver vi 20-25 minutter! og 1 gang mere senere på aftenen

Behandlingen for Twikkie er færdig.

Kun mig der mangler. Jeg er for anspændt og skal derfor i healing på torsdag.

som det køre nu er det min kæreste der styre trænningen mest.

Jeg går først, derefter går han 5- 10 minutter efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj

Hurraa!!!

Twikkie har lige slået sin rekord igen!!

Hendes gamle rekord var 13 minutter.

Den nye er 30 minutter!

Jeg er stolt.

Da min kæreste kom hjem var hun sløv (hvilket hun har været hele morgenen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Hurraa!!!

Twikkie har lige slået sin rekord igen!!

Hendes gamle rekord var 13 minutter.

Den nye er 30 minutter!

Jeg er stolt.

Da min kæreste kom hjem var hun sløv (hvilket hun har været hele morgenen.

Flot twikkie!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Så missede vi jer lige - vi kom lidt sent afsted og var der først ca 16.30.

Hvor er det bare dejligt at høre, at det går så godt med Tyson. Og godt at du holder dig til planen selvom det er fristende at gå lidt hurtigere frem.

Samson var alene igen i går, 6 timer uden larm. Så vi er så småt ved at være optimistiske.

Tror vi er nået til det punkt, hvor vi kan forlade ham hvis han er helt afslappet. At det så tager lidt længere tid at komme ud af døren, samt at vi pt. altid sørger for, at det kun er en af os der forlader ham (den anden forlader lejligheden tidligere) er lidt anstrengende, men sådan må det være indtil der er lidt mere stabilitet omkring det.

:5up: Dejligt nyt fra Samson også!! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj

Endnu en gang er Twikkie dygtig

Først imorges klarede hun 30 minutter!

Nu har hun lige klaret ydeligere 20-25 minutter ca.

Skal lige siges at her anden gang var hun urolig og skreg først. så tog min kæreste hende ud og tisse og ventede i 10 minutters tid hvorefter han så smuttet..

20 minutter efter kom jeg hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

På opfordring fra PPP-Pero i en anden tråd, skriver jeg her hvordan det går med Milos alene hjemme træning. :blink:

Det går ret godt synes jeg. Dog er vores tid ikke så langt oppe, men vi gør rigtig meget ud af, at basis skal være i orden. (er også overbevist om, at det kommer til at lønne sig i sidste ende). Vi er blevet meget bedre til at vurdere hvor meget vi kan sætte tiden op, og ikke overskride hans grænser, og vi stoler meget mere på os selv nu hvor vi har fået lydforbindelse hele tiden via walkie. Når den ene ikke er der (eks. da jeg var til rollespil, og da kasper var til golf trænede vi alene med ham), kan den anden gå i omkring 10 minutter, men det er tydeligt, at han er mere berørt af, når vi går samtidig begge to- og det er jo også en stor mundfuld. Derfor har vi valgt, at gå helt tilbage efter vi fik walkien, og gennemtræne det når vi begge går. Det skal jo ikke kun virke, hvis den ene allerede er gået, selvom det nok godt kunne virke i praksis. Det er her min overbevisning, at det er langt bedre at løse det problem han har med, at det er os begge der går.

Når vi stiller an til at gå- tager jakker på tasker og sko osv. virker han på ingen måde stresset eller nervøs. Vi prøver at praktisere, at han får sele på først, når vi går MED ham, og tror, at det hjælper hans forståelse af situationen. Hans signaler siger i hvert fald ikke, at han havde troet at han skulle med (I har vel alle prøvet at hunden stikker hovedet ud af døren når I selv er på vej ud, men den ikke skal med. Eller sidder og kigger efter hvor man plejer at tage snoren fra. Det får vi ikke længere). Til gengæld virker han glad og fuld af forventning og den gode hyggeting han får, når han skal være alene. For det meste en rigtig lækker kong, så der er noget, der trækker :5up:Han sidder pænt og alt muligt, og spiser glædeligt af kongen. Vi kan se, at han er glad. Kigger kun lige op når vi siger "Kommer lige om lidt Milo", og guffer så videre.

Som sagt er vi gået tilbage at arbejde med basics, og jeg føler at det går rigtig godt. Vi kommer hjem mens han stadig er dybt optaget af kongen, og har en langt bedre fornemmelse af, hvordan vi undgår at overskride hans grænser. Vi glæder os rigtig meget til at arbejde videre med walkies, da det ER mest "realistisk" så at sige, at vi ikke står lige udenfor døren. Og han kan jo også høre, at vi ikke går ned ad trappen. Men de har bestemt gjort en verden til forskel på vores timing, og det kan føles på tilliden. 2 minutter er på 100%, hvor vi begge går, og vi er overbevist om, at vi kunne gå i langt længere tid. Men vi tager den helt med ro, og passer på ikke at overskride. Det er langt federe at gå ud, og sige "3 minutter" til sig selv, selvom man tror han sagtens kan mindst 5, end at sige "5 minutter" til sig selv med en klump i halsen, og sidde og lytte panisk i walkien fordi "hvad nu hvis det var for lang tid". --- Hvis I kan følge den tankegang? Jeg vil virkelig så gerne udnytte, at vi har så meget tid, og så gøre det så godt, som vi formår. Og hvis vi kravler op på de famøse 10 minutter på den måde, føler jeg mig sikker på, at han er hjulpet igennem det med, at vi begge går. (det er da også noget træls noget, at vi sådan går begge to :lol:). Når først de 10 minutter sidder 100% vil jeg virkelig føle, at vores fundament er godt og solidt, og tåler lidt hårdere prøvelser. - og det er i mine øjne ikke "kun" når hunden er tryg, men også en vigtig del, at vi selv føler, at vores grundarbejde sidder i skabet, så vi derved kan være "berettigede" til at udvide tiden lidt hurtigere, og stole på, at tiden på et tidspunkt flyder nok til optrappende udviden.

Jeg er lidt omtåget efterhånden, da det har været en hård dag, så jeg ved ikke hvor sammenhængende jeg skriver, men håber at det giver lidt mening :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Det lyder til, at det går rigtig godt med Milo's træning :5up:

Jeg er helt enig mht. at basics skal være helt i orden - især fordi sekunderne og minutterne efter at være blevet forladt ofte er de hårdeste for hunde.

Du må opdatere her i tråden hvis du får lyst - det her er jo ikke kun for "problemhunde", men også alle andre, der træner separation :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg så sandelig også tænkt mig, og tak fordi du opfordrede mig til at skrive her. Det var bare noget jeg ikke rigtig fik gjort. Jeg vil forresten med det samme komme med min store respekt til Jer med problemhunde. Det er et ekstremt godt arbejde I gør, og det glæder mig (for hundenes skyld) at de er kommet til så gode og dedikerede hjem. Jeres historier inspirerede mig til at tage beslutningen om, at det fundament BARE skulle på plads, om det så tog 3 gange så lang tid som vi havde regnet med. Vi har jo det privelegium at være 2, og kan derfor sagtens sende en til at handle, mens en anden bliver hjemme etc. Det er derfor kun studiestarten som vores eneste deadline, og vi vil arbejde målrettet imod den dag, og det timeantal han skal være alene ad gangen den første uge (omkring 2 timer pr. dag). Tak for den gode inspiration, og de historier der gør, at jeg fra starten var MEGET obs på hvordan Milo tog alene hjemme træningen, og hvilke faktorer der kunne spille ind, hvis man havde en dårlig alene hjemme dag. :5up: :5up: :5up: :5up: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når først de 10 minutter sidder 100% vil jeg virkelig føle, at vores fundament er godt og solidt, og tåler lidt hårdere prøvelser. - og det er i mine øjne ikke "kun" når hunden er tryg, men også en vigtig del, at vi selv føler, at vores grundarbejde sidder i skabet, så vi derved kan være "berettigede" til at udvide tiden lidt hurtigere, og stole på, at tiden på et tidspunkt flyder nok til optrappende udviden.

Hvor er det godt, at I tager jer så god tid - jeg tror virkelig, at I vil få stor glæde af det i sidste ende, selvom man godt kan føle, at det går meeeget langsomt. :5up:

Det lyder jo til, at det går rigtig godt indtil videre, glæder mig til at høre fortsættelsen.

Faktisk går det jo også rigtig godt for "problemhundene" her i tråden, så snart skal den omdøbes til noget i retning af "De helt fantastisk dygtige hunde, der bare er så gode til at være alene hjemme". :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Endnu en gang er Twikkie dygtig

Først imorges klarede hun 30 minutter!

Nu har hun lige klaret ydeligere 20-25 minutter ca.

Skal lige siges at her anden gang var hun urolig og skreg først. så tog min kæreste hende ud og tisse og ventede i 10 minutters tid hvorefter han så smuttet..

20 minutter efter kom jeg hjem.

Skreg hun da du gik eller da kæresten var gået og hun var helt alene?

Hvordan går det så i dag?

Jeg må indrømme, at jeg selv vil være lidt nervøs for om det var for meget for den lille når hun skriger :neutral:

Har du nogen mulighed for at lave en lille video-test af hende (fx med en mobiltelefon eller et kamera)? Så kan du i det mindste se om hun sover eller om hun går rundt og er trist?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj
Skreg hun da du gik eller da kæresten var gået og hun var helt alene?

Hvordan går det så i dag?

Jeg må indrømme, at jeg selv vil være lidt nervøs for om det var for meget for den lille når hun skriger :neutral:

Har du nogen mulighed for at lave en lille video-test af hende (fx med en mobiltelefon eller et kamera)? Så kan du i det mindste se om hun sover eller om hun går rundt og er trist?

Jo hun skreg først.

Men så gik han en tur med hende så hun kunne tisse osv.

Derefter ventede han i 10 minutter da han kom hjem og smuttede så.. Denne gang uden lyd..

I dag prøver vi først senere.

Det emd at opdage..

Dengang vi gjorde det (hvor hun var alene i 15 min med et ben hun ikke gad rører) rendte hun rundt og smilede.

Men vi har stoppet al lyd og videoovervågning, fordi hun på en elelr anden måde kan fornemme det. 1 hun opdager det,. 2 hun kan mærke det på os.

Hver gang er hun altid ´gået direkte hen til kameraet *(sselvom hun ikek har ku nå det)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj

Twikkie endnu en gang dygtig!

42 minutter er vi oppe op (ja underligt tal)

Hun sov under borget i stuen da vi gk, og da vi kom.. så hun ku sagtens have klaret mere.. :) men vi er stolte igen.!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Så er det i dag, vi går op på 3 minutter. :cool:

Det er SÅ fedt, for nu kan vi begynde at lægge 20-30 sekunder på af gangen, og så begynder det jo at ligne noget!

:klap:

Ej, hvor godt. Kom så tyson, kom så :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Hvor er det godt, at I tager jer så god tid - jeg tror virkelig, at I vil få stor glæde af det i sidste ende, selvom man godt kan føle, at det går meeeget langsomt. :5up:

Det lyder jo til, at det går rigtig godt indtil videre, glæder mig til at høre fortsættelsen.

Faktisk går det jo også rigtig godt for "problemhundene" her i tråden, så snart skal den omdøbes til noget i retning af "De helt fantastisk dygtige hunde, der bare er så gode til at være alene hjemme". :-)

Ja, det er virkelig en positiv tråd der vil noget!!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites