Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Så der nyt.. Hvis nogen da ser det.....

Twikkie har lige været hjemem 1 time UDEN LYD _:D

hun havde flyttet sig fra stuen og ud i gangen som det eneste! hurraa..

Hun var glad men MEGET rolig da vi kom.

:5up:

Update herfra: Samson tog også lige 6 timer alene i går uden at sige en lyd. Så vi har lige købt en gammel bil i "gave" til ham - så kan vi meget nemmere komme til stranden og i skoven:mrgreen:

Flot! Og heldige Samson, der nu kan få endnu flere skov- og strandture. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Steffiaj

Twikkie er dygtig! med stort D.

Hun har først klaret 1 time..

Dernæst snakkede vi jo med vores adfærdsbehandler som som foreslog at vi næste dag gik både min kæreste og jeg. Samtidig. dernæst hvis det var okay. så jeg gik sidst.

Igår gik min lillebror først (han er på weekend)

Dernæst gik min kæreste og jeg samtidig. Vi var væk i 20 min.

I dag tog min kæreste på arbejde. nogle timer senere gik jeg i et kvarter :)

Vi fik af vide at det i denne omgang ikke handlede om tid, men om hun ville accepter at jeg gik med og sidst, så jeg ikke altid skal gå først.. Så det jo dejligt.

Nu begynder alvoren også at banke på. Twikkie bliver ikke længere passet ude ved min far.

Imorgen tager jeg fri. tirsdag og onsdag er min kæreste hjemme. og torsdag regner vi med at vores "hundepasser" starter.

I starten vil hun se til Twikkie 2 eller 3 gange dagligt.

hun har 7 års erfaring og gør det privart. (så det koster ikke en bondegård)

Så der sker lidt :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly

Der er ikke de helt store fremskridt med Kiwi. Hun piver stadig meget når jeg går på arbejde om eftermiddagen eller morgenen. Men det er nu nede på få minutter hvor hun så stopper.

Min kæreste som er hjemmegående kan så ikke gå mere som han kunne før. hun har knyttet sig utrolig meget til ham. Men jeg må nok også indrømme at vores hjemmetræning ikke har været helt i top de sidste dage som den burde have været. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Der er ikke de helt store fremskridt med Kiwi. Hun piver stadig meget når jeg går på arbejde om eftermiddagen eller morgenen. Men det er nu nede på få minutter hvor hun så stopper.

Min kæreste som er hjemmegående kan så ikke gå mere som han kunne før. hun har knyttet sig utrolig meget til ham. Men jeg må nok også indrømme at vores hjemmetræning ikke har været helt i top de sidste dage som den burde have været. :oops:

æv, men på med vanten igen :-)

gik det ellers godt med alene hjemme træningen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Twikkie er dygtig! med stort D.

Hun har først klaret 1 time..

Dernæst snakkede vi jo med vores adfærdsbehandler som som foreslog at vi næste dag gik både min kæreste og jeg. Samtidig. dernæst hvis det var okay. så jeg gik sidst.

Igår gik min lillebror først (han er på weekend)

Dernæst gik min kæreste og jeg samtidig. Vi var væk i 20 min.

I dag tog min kæreste på arbejde. nogle timer senere gik jeg i et kvarter :)

Vi fik af vide at det i denne omgang ikke handlede om tid, men om hun ville accepter at jeg gik med og sidst, så jeg ikke altid skal gå først.. Så det jo dejligt.

Nu begynder alvoren også at banke på. Twikkie bliver ikke længere passet ude ved min far.

Imorgen tager jeg fri. tirsdag og onsdag er min kæreste hje:-Pmme. og torsdag regner vi med at vores "hundepasser" starter.

I starten vil hun se til Twikkie 2 eller 3 gange dagligt.

hun har 7 års erfaring og gør det privart. (så det koster ikke en bondegård)

Så der sker lidt :D

Dyyygtiiiig Twikkie. Så er det jo helt fortjent, at hun fører afstemningen om at blive månedens hund i Vi med hund! :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag var første dag, hvor vi måtte lægge 30 sekunder oveni, så vi gik fra 3 minutter til 3 1/2 minut. Jeg syntes, at det var meget farligt :shock:, men Tyson reagerede ikke spor anderledes, end når vi har øget tiden med 10 sekunder. :cool:

Arj hvor skønt :5up:Dyyyygtig ræv :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
I dag var første dag, hvor vi måtte lægge 30 sekunder oveni, så vi gik fra 3 minutter til 3 1/2 minut. Jeg syntes, at det var meget farligt :shock:, men Tyson reagerede ikke spor anderledes, end når vi har øget tiden med 10 sekunder. :cool:

tyson er dyyyyygtig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Tillykke til Tyson og Twikkie :5up:

Her går det også godt - 1 time og 10 minutter i dag :mrgreen: Jeg har været i København så det var min kæreste der trænede ham.

Han vågnede tre gange og lagde sig et nyt sted hen og sove :5up: Ikke noget med at vågne og vandre hvileløst rundt :-)

Og han var helt rolig da han kom ind til ham.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj

Tillykke med alle de dejlige fremskidt! hvor er det dejligt det er så positivt det meste!

Nåede aldrig at skrive igen igår!

Men min kæreste og jeg gik samtidig og hun var alene i 1 time og 10 min.

Meningen var at det skulle have været længere tid. memn vi var taget på indkøb.

Jege r stadig stolt. Synes det at hun er nået fra 10 sekunder til 1 time og 10 min på ca 2 uger er helt vildt! især når man i 2 måneder har knoklet for at nå op på de 10 sek.,

Link til indlæg
Del på andre sites

"danse dagen lang, bekymre sig en anden gang" :blink:

Hvor er det dejligt at læse :lun: :klap2:

Her går det også godt - 1 time og 10 minutter i dag :mrgreen: ham.:blink:

Hold da ferie der sker noget fra ham pero dren....øh manden :blink:

:lun:

Jege r stadig stolt. Synes det at hun er nået fra 10 sekunder til 1 time og 10 min på ca 2 uger er helt vildt! især når man i 2 måneder har knoklet for at nå op på de 10 sek.,

Jeg syntes det er godt at du er stolt, for det fortjener du :blink:

Hvor har i bare nogle seje hunde, hvor der virkelig sker en masse lige for tiden :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time og 15 minutter :blink:

:klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2:

Waaaaaay tooooo gooooooo

PPPPPPPPPEROOOOOOOOOOOO

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
æv, men på med vanten igen :-)

gik det ellers godt med alene hjemme træningen?

Jamen altså jeg fristes jo helt til at trække det mig igen. Kiwi har ikke været alene i mere end max 20 minutter, og det har været når vi har været ude og handle hvor vi har optaget hende og hun har hylet helt vildt i stortset alle 20 minutter.

Men i morges da jeg tog på arbejde fik jeg afvide af min kæreste at hun ingenting sagde. Jeg gav hende bare en hundekiks inden jeg gik ud af døren som hun spiste pænt.

her ved 11 tiden gik min kæreste så ned og handlede og han gav hende en hundekiks og hun havde ingenting sagt. Kun de første 5 min ud af 20 på optagelsen piver hun. Ellers slet ikke.

Kl 13 skulle min kæreste så til lægen som varede en time. Og det var samme rutine. Hun pev kun 5 minutter også ingenting. Og da han kom hjem lå hun pænt inde i sin kurv og sov.

Her kl 17 da jeg kom fra arbejde kom han lige ned og hjalp mig med nogle ting der skulle ud af bilen. Det tog ca 5 minutter og Kiwi lå igen i sin kurv da vi kom op.

Så nu er der da kæmpe store fremskridt må man sige :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj

Pero, Imba og Kiwi - Tillykke med fremskridtende :D

------

Wee!

I dag gjorde jeg Twikkie VIRKELIG træt! masser af gåture, besøg af hundepasseren som starter torsdag, træning, gåtur osv!

Da min kæreste kom hjem smuttede vi!

Vi var væk i lidt over 1 time og 30 min., hvor vi gav os meget god tid.

Jeg var sikker på hun var vågen når vi kom hjem, eller havde flytet sig.

- men næh nej.. der var mørkt i lejligheden, og Twikkie lå akkurat samme sted som da vi forlod hende. hun Kiggede bare søvndrukkent op da hun opdage det rumsterede ude ved døren.

UTROLIGT !!! :shock::confused::roll::mrgreen::blink:

Det er efetrhånden svært at finde på noget og lave i den tid hehe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Vi er på 5 minutter og 30 sek nu :blink: :-D Der er ikke langt til de 10, og det bliver sku fedt. Og det fedeste er, at han ikke egngang tager den store notits af når vi kommer hjem igen. Han kigger lige op, og logrer lidt, og går så tilbage til det, han var igang med.

Det lyder da bare helt perfekt :5up: Man kan virkelig læse meget ud fra den velkomst man får når man kommer hjem igen:-)

Jamen altså jeg fristes jo helt til at trække det mig igen. Kiwi har ikke været alene i mere end max 20 minutter, og det har været når vi har været ude og handle hvor vi har optaget hende og hun har hylet helt vildt i stortset alle 20 minutter.

Men i morges da jeg tog på arbejde fik jeg afvide af min kæreste at hun ingenting sagde. Jeg gav hende bare en hundekiks inden jeg gik ud af døren som hun spiste pænt.

her ved 11 tiden gik min kæreste så ned og handlede og han gav hende en hundekiks og hun havde ingenting sagt. Kun de første 5 min ud af 20 på optagelsen piver hun. Ellers slet ikke.

Kl 13 skulle min kæreste så til lægen som varede en time. Og det var samme rutine. Hun pev kun 5 minutter også ingenting. Og da han kom hjem lå hun pænt inde i sin kurv og sov.

Her kl 17 da jeg kom fra arbejde kom han lige ned og hjalp mig med nogle ting der skulle ud af bilen. Det tog ca 5 minutter og Kiwi lå igen i sin kurv da vi kom op.

Så nu er der da kæmpe store fremskridt må man sige :D

Tillykke :mrgreen: Det lyder til, at det går den rigtige vej!

Pero, Imba og Kiwi - Tillykke med fremskridtende :D

------

Wee!

I dag gjorde jeg Twikkie VIRKELIG træt! masser af gåture, besøg af hundepasseren som starter torsdag, træning, gåtur osv!

Da min kæreste kom hjem smuttede vi!

Vi var væk i lidt over 1 time og 30 min., hvor vi gav os meget god tid.

Jeg var sikker på hun var vågen når vi kom hjem, eller havde flytet sig.

- men næh nej.. der var mørkt i lejligheden, og Twikkie lå akkurat samme sted som da vi forlod hende. hun Kiggede bare søvndrukkent op da hun opdage det rumsterede ude ved døren.

UTROLIGT !!! :shock::confused::roll::mrgreen::blink:

Det er efetrhånden svært at finde på noget og lave i den tid hehe!

Dygtig Twikkie :-D:mrgreen:

Hun har vist ikke separationsproblemer alligevel :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj

Så er der nyt om Twikkie igen!

Igår tirsdag gik det ikke så godt.

Hun begyndte at pive så snart Johnny tog sko på. Så der blev det ikke til noget.. Jeg gik dog senere på aftenen i mens johnny var på arbejde.

var blot væk i 15 min, men det klarede hun jo nemt.

I dag peb hun lidt da johnny smuttede (jeg var skole). men da han var smuttede sagde hun intet.

Hun nåede at være hjemme i 2 timer og 3 min :D

Senere tog vi ud og handlede. i Bilka sammen! for første gang siden maj måned! Tiden fløj afsted og da vi kom hjem havde vi været væk i 1 time og 58 minutter.

Så 2 x 2 timer :-o Utrolig flot!

Vi føler lidt hun kan klare alt nu!

PS!

Twikkie har virkelig brug for jeres stemmer !

http://vimedhund.tv2.dk/maanedenshund/?menu :ae: :confused::megaked:

Sidder jævnligt og følger med at der er desværre 1 der snyder. Hver gang han står lige med twikkie eller er bagud gør han så han kan stemme sin hund op.

Der kommer f.eks. 50 stemmer på 3 timer. og så er lige netop den hun steget eks. 4 procent,. Lidt underligt. at det sker hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites