Gæst PPP-Pero Besvaret August 23, 2008 Rapporter Share Besvaret August 23, 2008 Ihh ha! Twikkie er så Dygtig! Og dog? Forleden skrev jeg hun var alene i 2 x 2 timer. Dagen efter skulle der så komme en og se til hende, men hun kom ikke! Hvilket resulterede i at jeg smuttede fra min sidste skole time. Twikkie nåede at være alene i 4 timer! og var selvfølgelig MEGET MEGET glad for at se sin mor igen Men dagen efter, dvs idag gik knap så godt. Twikkie var vildt energi fyldt imorges såå, Jeg nåede kun halvvejs ned at trappen før hun begyndte at hyle. Jeg ventede lidt - hun fortsat lidt. Så jeg gik op igen og prøvede at vente lidt. hvilket var meget svært da jeg sku i skole., tl sidst gik jeg og lyttede i 5 10 min i opgangen. uden lyd. Hun var alene i 3 - 3 en halv time, om hun sagde noget? aner det ikke. Jeg kom i hvert fald hjem til en hun som havde åbnet skabet og taget en hvid-mor-sko og en sort-far-sko samt væltet mors ene pyntefigur på gulvet og som også have studset mors fine blomst Så det var min fejl at smutte når hun havde for meget krudt i nummeren., Vi prøvede senere med lidt over 1 time - resultatet var en hund der ikek opdagede vi var væk tror jeg .. Så et godt råd.? hvordan "kører" jeg hende nemmest træt, og på hvor lang tid? Imorges stod vi op 5 - halv 6 og jeg smuttede kl halv 8 første gang. På de 2 timer var hun ude 2 gange. legede lidt og have samarbejdsøvelser. hun har enormt meget krudt de først timer om morgenn. Men kan jo ikk stå op kl 3 om natten Hvor langt går du med hende? Og søger hun efter mad? Hvad leger I? Min erfaring er, at en god lang tur med masser af tid til at snuse og måske søge efter godbidder er det bedste. Og i så langsomt tempo som muligt. En god huskeregel er, at højenergi-aktiviteterne skal ligge om aftenen og de lange, rolige aktiviteter om morgenen. Jeg kan tydeligt mærke på Pero hvis hans morgentur har været for stressende - så har han sværere ved at finde ro. Har du overvejet at give hende lidt baldrian en times tid inden du går? Det har en beroligende effekt uden at det "slår dem ud". Eller DAP? Jeg ved ikke om du giver hende en Kong eller et fyldt ben en halv times tid inden du går, men det kan hvert fald hjælpe hvalpen med at få lidt ro i kroppen. Det er nemlig vigtigt at de er faldet til ro inden man går - Tyson, Pero og Samson er gode eksempler på det. Jeg håber det går bedre med hende i dag :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Steffiaj Besvaret August 23, 2008 Rapporter Share Besvaret August 23, 2008 Hvor langt går du med hende? Og søger hun efter mad? Hvad leger I? Min erfaring er, at en god lang tur med masser af tid til at snuse og måske søge efter godbidder er det bedste. Og i så langsomt tempo som muligt. En god huskeregel er, at højenergi-aktiviteterne skal ligge om aftenen og de lange, rolige aktiviteter om morgenen. Jeg kan tydeligt mærke på Pero hvis hans morgentur har været for stressende - så har han sværere ved at finde ro. Har du overvejet at give hende lidt baldrian en times tid inden du går? Det har en beroligende effekt uden at det "slår dem ud". Eller DAP? Jeg ved ikke om du giver hende en Kong eller et fyldt ben en halv times tid inden du går, men det kan hvert fald hjælpe hvalpen med at få lidt ro i kroppen. Det er nemlig vigtigt at de er faldet til ro inden man går - Tyson, Pero og Samson er gode eksempler på det. Jeg håber det går bedre med hende i dag :ae: I dag har hun lige været alene i en time til halvanden fordi jeg skuææe noget. stod op kl 6 og smuttede kl 8,50 ca. De lange aktiviteter leger vi ikk om morgenen da vi har hørt en masse om det øger stressniveauet som sagt. Søgning i græsset... almindelig mad gider hun ikke og godbidder bliver hun nok lidt for tyk af i længden. Har hørt om dap, men ikke om baldrian. Vil lige prøve læse lidt om det.. er det sikkert det virker? Vi går hendes sædvanlige tur som hun er ude på 4-5 gange dagligt. og så træner vi lidt med hende stille om roligt ommorgenen. så som sæt, rulle rundt mm. Men lige meget hvad så fræser hun rundt med en bold og leger i laaang tid. De bedste dage er hvor vi sor om kl 6, og jeg smutter halv 8 og min kæreste halv 10. altså 3 en halv time senere. Så de dage hvor jeg skalsmutte kl nu 7.15 pga fynbus og min kæreste halv 7, vil vi være nødt til at stå op kl 4 I dag gjorde jeg intet specielt. Gik en tur. trænende meget lidt. og ordnede nogle ting. Børstede hende og til sidst kom hun ud igen. Da vi kom hjem snakkede jeg med hende 2-3 minutter og derefter fik hun en halv times ro hvor jeg sad på kontoret, hvor hun ikke kan komme ind. Derefter gik jeg uden problemer. Heldigvis da. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 23, 2008 Rapporter Share Besvaret August 23, 2008 Har hørt om dap, men ikke om baldrian. Vil lige prøve læse lidt om det.. er det sikkert det virker? Vi prøvede DAP mod køresyge....det var en NO NO, han kastede op LAAAAAANGT tidligere end normalt. Dette var en serviet smurt på buret i bilen. Men om det virker på din lille vovse, kan jo godt ske :blink: Mener heller ikke det er så dyrt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Steffiaj Besvaret August 23, 2008 Rapporter Share Besvaret August 23, 2008 Vi prøvede DAP mod køresyge....det var en NO NO, han kastede op LAAAAAANGT tidligere end normalt. Dette var en serviet smurt på buret i bilen. Men om det virker på din lille vovse, kan jo godt ske :blink: Mener heller ikke det er så dyrt. Okay.. Dap koster vidst omkring 300 hvis det er det "DAP" jeg tror det er. men har hørt om Serene-Um og baldrian så tror det er noget af det.. Spørgsmålet er bare hvad der virker bedst på min lille pige., Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret August 23, 2008 Rapporter Share Besvaret August 23, 2008 Vi prøvede DAP mod køresyge....det var en NO NO, han kastede op LAAAAAANGT tidligere end normalt. Dette var en serviet smurt på buret i bilen. Men om det virker på din lille vovse, kan jo godt ske :blink: Mener heller ikke det er så dyrt. Vi har også prøvet DAP på min mors cocker der er ekstremt køresyg. Det virker slet ikke på den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret August 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 23, 2008 Min adfærdsbehandler har anbefalet serene-um for at nedsætte Tysons stressniveau (ikke i forbindelse med alene-hjemme-træningen, men i forbindelse med den nye adfærdsbehandling, hvor han skal lære ikke at gø af andre hunde). Hun kender til mange, der har haft gode resultater med det, men vist kun, hvis de samtidig har gjort andre ting for at afhjælpe problemet. Jeg har bestilt noget på nettet, men har ikke modtaget det endnu, så kan ikke sige, om det virker. Desuden kan der gå op til seks uger, før virkningen indtræder, selvom nogle kan mærke en forskel allerede efter 14 dage. I starten prøvede jeg på min mors anbefaling at bruge Bachs nødhjælpsdråber i forbindelse med alene-hjemme-træningen, men det havde ingen effekt på Tyson. Jeg er også interesseret i at høre mere om virkningen af baldrian - hvor meget får Pero (og hvor ofte), og hvad er virkningen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 23, 2008 Rapporter Share Besvaret August 23, 2008 Vi har også prøvet DAP på min mors cocker der er ekstremt køresyg. Det virker slet ikke på den. Vi har fået købt ingefær hjem. Dog ej afprøvet enndu. 2 piller til en hvalp på 30 kilo. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret August 23, 2008 Rapporter Share Besvaret August 23, 2008 I dag har hun lige været alene i en time til halvanden fordi jeg skuææe noget.stod op kl 6 og smuttede kl 8,50 ca. De lange aktiviteter leger vi ikk om morgenen da vi har hørt en masse om det øger stressniveauet som sagt. Søgning i græsset... almindelig mad gider hun ikke og godbidder bliver hun nok lidt for tyk af i længden. Har hørt om dap, men ikke om baldrian. Vil lige prøve læse lidt om det.. er det sikkert det virker? Vi går hendes sædvanlige tur som hun er ude på 4-5 gange dagligt. og så træner vi lidt med hende stille om roligt ommorgenen. så som sæt, rulle rundt mm. Men lige meget hvad så fræser hun rundt med en bold og leger i laaang tid. De bedste dage er hvor vi sor om kl 6, og jeg smutter halv 8 og min kæreste halv 10. altså 3 en halv time senere. Så de dage hvor jeg skalsmutte kl nu 7.15 pga fynbus og min kæreste halv 7, vil vi være nødt til at stå op kl 4 I dag gjorde jeg intet specielt. Gik en tur. trænende meget lidt. og ordnede nogle ting. Børstede hende og til sidst kom hun ud igen. Da vi kom hjem snakkede jeg med hende 2-3 minutter og derefter fik hun en halv times ro hvor jeg sad på kontoret, hvor hun ikke kan komme ind. Derefter gik jeg uden problemer. Heldigvis da. Har I mulighed for at undgå boldleg? Det er virkelig noget af det, der kan være svært at få ud af kroppen igen. Jeg kender det alt for godt selv - Pero leger også vildt med sig selv - kaster legetøj op i luften og griber igen, rusker osv. Men lige præcis om morgenen tror jeg det er vigtigt for Jer, at stoppe legen. Evt. med nogle kontaktøvelser eller en rolig aktivitet. Jeg kender alt for godt det med at stå tidligt op! Vi havde en lang periode hvor vi stod op kl 4:megaked: Det er aldrig sikkert, at baldrian virker, men jeg kan sige så meget, at det skader i hvert fald ikke. Min dyrlæge har den overbevisning, at hvis man tror det måske virker, så fortsætter man bare. Jeg mener jeg kan huske, at der går en halv baldrianpille til 3 kg hund, men kan ikke helt huske det. Men Pero får ikke den rette dosis - han får en halv morgen og aften. Men han får også urtepiller og clomicalm. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret August 23, 2008 Rapporter Share Besvaret August 23, 2008 Min adfærdsbehandler har anbefalet serene-um for at nedsætte Tysons stressniveau (ikke i forbindelse med alene-hjemme-træningen, men i forbindelse med den nye adfærdsbehandling, hvor han skal lære ikke at gø af andre hunde). Hun kender til mange, der har haft gode resultater med det, men vist kun, hvis de samtidig har gjort andre ting for at afhjælpe problemet. Jeg har bestilt noget på nettet, men har ikke modtaget det endnu, så kan ikke sige, om det virker. Desuden kan der gå op til seks uger, før virkningen indtræder, selvom nogle kan mærke en forskel allerede efter 14 dage. I starten prøvede jeg på min mors anbefaling at bruge Bachs nødhjælpsdråber i forbindelse med alene-hjemme-træningen, men det havde ingen effekt på Tyson. Jeg er også interesseret i at høre mere om virkningen af baldrian - hvor meget får Pero (og hvor ofte), og hvad er virkningen? Vi brugte det omkring nytår og lige efter, og syntes det gavnede alene-træningen så vi startede med det igen for nogle måneder siden. Det er ikke sådan at vi har set en drastisk dag-til-dag ændring, men det skader ham ikke og det kan være, at det er det der har hjulpet træningen på vej. Serene-Um har jeg også hørt godt om - er det ikke lidt det samme som baldrian, bare henvendt til hunde? Pero får en halv baldrian morgen og aften, men det er som sagt (i tidligere indlæg) ikke den rigtig dosis. Jeg mener bare ikke, der er behov for ligeså meget som fx til en hund til nytår. Jeg mener jeg kan huske, at det var en halv pille til 3 kg hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Steffiaj Besvaret August 24, 2008 Rapporter Share Besvaret August 24, 2008 I aftes var Twikkei hjemme 2 en halv time ca. Men jeg har købt baldrian. der stod 1 tablet 1 3 gange dagligt for små hunde.. : Men det kommer an på om det er mod uto eller søvnlos ked. Men vil starte med 1 halv morgen og aften som jer.., men hvordan får jeg hende til at spise det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret August 24, 2008 Rapporter Share Besvaret August 24, 2008 I aftes var Twikkei hjemme 2 en halv time ca. Men jeg har købt baldrian. der stod 1 tablet 1 3 gange dagligt for små hunde.. : Men det kommer an på om det er mod uto eller søvnlos ked. Men vil starte med 1 halv morgen og aften som jer.., men hvordan får jeg hende til at spise det? Pero får piller i en klump leverpostej Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret August 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 24, 2008 I dag er vi kommet op på 5 minutter - og jeg tror, at det er gået, som det skulle. Men... da jeg gik ned af trappen, hørte jeg et enkelt kaldende vov. Og Tyson plejer jo aldrig at gø, når jeg går, så jeg blev lidt urolig. Ifølge planen, skal jeg gå tilbage i tid, hvis han reagerer på øget tid. Da jeg kom tilbage efter 5 minutter, opførte han sig dog ikke anderledes end ellers, når jeg har øget tiden, han lå stille og roligt og ventede og logrede bare svagt med halen et par gange, da han så mig. Det er hans normale reaktion på en ny tid, og når vi så har øvet tiden nogle gange, plejer han slet ikke at reagere, heller ikke ved at logre lidt. Nu tænker jeg, om jeg er gået for hurtigt frem, eller om vov'et hænger sammen med en oplevelse i går? I går aftes, da jeg gik i seng, troede jeg nemlig, at Tyson lå under sengen, så jeg lukkede soveværelsesdøren og gik til køjs. Nogle minutter efter hørte jeg et vov-vov på den anden side af døren, og det var så Tyson, der åbenbart havde været i stuen. Jeg lukkede ham jo straks ind, så nu tænker jeg, om han så i dag lige ville prøve, om det virkede igen, hvis han kaldte, når jeg gik? :hmm: Jeg tror, at jeg prøver at blive på 5 minutter og ser, hvordan han reagerer. Men jeg håber sørme ikke, at det er for lang tid for ham, men at han skjuler det, så han bygger frustrationer op indeni. Jeg tror det ikke, men det er sgu svært at vide med sådan en lille fyr som ham, der har det med at vende tingene indad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Steffiaj Besvaret August 24, 2008 Rapporter Share Besvaret August 24, 2008 Pero får piller i en klump leverpostej Ahh ja.. Tak for rådet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 24, 2008 Rapporter Share Besvaret August 24, 2008 I dag er vi kommet op på 5 minutter - og jeg tror, at det er gået, som det skulle. Men... da jeg gik ned af trappen, hørte jeg et enkelt kaldende vov. Og Tyson plejer jo aldrig at gø, når jeg går, så jeg blev lidt urolig. Ifølge planen, skal jeg gå tilbage i tid, hvis han reagerer på øget tid. Da jeg kom tilbage efter 5 minutter, opførte han sig dog ikke anderledes end ellers, når jeg har øget tiden, han lå stille og roligt og ventede og logrede bare svagt med halen et par gange, da han så mig. Det er hans normale reaktion på en ny tid, og når vi så har øvet tiden nogle gange, plejer han slet ikke at reagere, heller ikke ved at logre lidt. Nu tænker jeg, om jeg er gået for hurtigt frem, eller om vov'et hænger sammen med en oplevelse i går? I går aftes, da jeg gik i seng, troede jeg nemlig, at Tyson lå under sengen, så jeg lukkede soveværelsesdøren og gik til køjs. Nogle minutter efter hørte jeg et vov-vov på den anden side af døren, og det var så Tyson, der åbenbart havde været i stuen. Jeg lukkede ham jo straks ind, så nu tænker jeg, om han så i dag lige ville prøve, om det virkede igen, hvis han kaldte, når jeg gik? :hmm: Jeg tror, at jeg prøver at blive på 5 minutter og ser, hvordan han reagerer. Men jeg håber sørme ikke, at det er for lang tid for ham, men at han skjuler det, så han bygger frustrationer op indeni. Jeg tror det ikke, men det er sgu svært at vide med sådan en lille fyr som ham, der har det med at vende tingene indad. 5 min :5up: Så krydser jeg fingre for at det bare fortsætte helt vildt godt :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret August 25, 2008 Rapporter Share Besvaret August 25, 2008 Dygtige hunde der er herinde - dejligt at høre. Der er ikke alle de "argh, nu gik det rigtig dårligt i dag" indlæg som der var tidligere, og det er jo i sig selv et rigtig godt tegn. Update herfra: det går fint, vi har nogle dage hvor vi slet ikke forlader Samson og nogle dage hvor vi øver lidt selvom vi egentlig er hjemme (mellem 20-45 minutter), samt selvfølgelig arbejdsdagene på 6-7 timer. Og det hele går faktisk fint - det allervigtigste er, at han er faldet HELT til ro inden vi går. Og det er måske det samme med Tyson - at du hellere venter 10 minutter ekstra før du forlader ham, hvis der er tegn på at han ikke er helt rolig. Det lyder nu til, at de 5 minutter er ok, det kan bare være at du skal tage et par ekstra gange med det tidsrum for at få bekræftet, at det går fint. Jeg krydser fingre for jer. Vi ses til lidt "ikke gø, ikke trække når der kommer andre hunde" i morgen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret August 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 25, 2008 Dygtige hunde der er herinde - dejligt at høre. Der er ikke alle de "argh, nu gik det rigtig dårligt i dag" indlæg som der var tidligere, og det er jo i sig selv et rigtig godt tegn. Update herfra: det går fint, vi har nogle dage hvor vi slet ikke forlader Samson og nogle dage hvor vi øver lidt selvom vi egentlig er hjemme (mellem 20-45 minutter), samt selvfølgelig arbejdsdagene på 6-7 timer. Og det hele går faktisk fint - det allervigtigste er, at han er faldet HELT til ro inden vi går. Og det er måske det samme med Tyson - at du hellere venter 10 minutter ekstra før du forlader ham, hvis der er tegn på at han ikke er helt rolig. Det lyder nu til, at de 5 minutter er ok, det kan bare være at du skal tage et par ekstra gange med det tidsrum for at få bekræftet, at det går fint. Jeg krydser fingre for jer. Vi ses til lidt "ikke gø, ikke trække når der kommer andre hunde" i morgen. Super at det går så godt med Samson! Ja, jeg satser også på, at det er ok med Tyson og de 5 minutter. Det virkede det i hvert fald til de næste to gange, jeg øvede i går. Så lavede jeg godt nok endnu en dum fejl. I går aftes fik jeg en ven på besøg, som jeg skulle se en dvd sammen med. Jeg havde vasket og skulle hente det sidste læs i vaskekælderen. Det er lidt besværligt at have Tyson med op og ned fra vaskekælderen, så da min ven kom, smuttede jeg derned uden Tyson - nu var han jo ikke alene, tænkte jeg. Men han var selvfølgelig lidt urolig, fordi min ven lige var kommet (det tager ham altid lige lidt at falde ned, når der kommer gæster), og han har måske troet, at han nu skulle passes, og at jeg gik "rigtigt". I hvert fald begyndte han at gø, i samme øjeblik han hørte døren ud til gården smække og holdt først op, da han hørte, at jeg åbnede den igen og kom op ad trappen. Nå, nu må vi se, om det har ødelagt noget. Jeg skal være på arbejde til sent i dag, da jeg har et aftensmøde, så vi kan højst nå at øve en enkelt gang i aften, men vi bliver i hvert fald også på 5 minutter i morgen. Vi ses til ikke-gø-træning. Hvis vi går helt hen og hilser på hinanden til sidst, tager jeg nok Tyson op på armen, da jeg ellers tror, at det bliver for meget for ham med en anden hanhund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret August 25, 2008 Rapporter Share Besvaret August 25, 2008 Super at det går så godt med Samson! Ja, jeg satser også på, at det er ok med Tyson og de 5 minutter. Det virkede det i hvert fald til de næste to gange, jeg øvede i går. Så lavede jeg godt nok endnu en dum fejl. I går aftes fik jeg en ven på besøg, som jeg skulle se en dvd sammen med. Jeg havde vasket og skulle hente det sidste læs i vaskekælderen. Det er lidt besværligt at have Tyson med op og ned fra vaskekælderen, så da min ven kom, smuttede jeg derned uden Tyson - nu var han jo ikke alene, tænkte jeg. Men han var selvfølgelig lidt urolig, fordi min ven lige var kommet (det tager ham altid lige lidt at falde ned, når der kommer gæster), og han har måske troet, at han nu skulle passes, og at jeg gik "rigtigt". I hvert fald begyndte han at gø, i samme øjeblik han hørte døren ud til gården smække og holdt først op, da han hørte, at jeg åbnede den igen og kom op ad trappen. Nå, nu må vi se, om det har ødelagt noget. Jeg skal være på arbejde til sent i dag, da jeg har et aftensmøde, så vi kan højst nå at øve en enkelt gang i aften, men vi bliver i hvert fald også på 5 minutter i morgen. Vi ses til ikke-gø-træning. Hvis vi går helt hen og hilser på hinanden til sidst, tager jeg nok Tyson op på armen, da jeg ellers tror, at det bliver for meget for ham med en anden hanhund. Hm ja, det er ikke altid nemt at vide, hvad der foregår inde i hovedet på de hunde. Det vi ikke ser som et problem kan de jo åbenbart gå lidt i selvsving over Jeg vil dog godt satse nogle kødben på, at det ikke ødelægger din træning, han har jo været stabil ret længe nu, og når i er gået så langsomt frem, så må vi jo gå ud fra, at der er et eller andet der har sat sig fast:-D Du gør bare som du finder bedst med Tyson i morgen, jeg skal nok forsøge at holde Samson på jorden:mrgreen: Faktisk har han det nogle gange med at ignorere små hunde der gør meget (de eneste hunde han ignorerer...), så det skal nok gå. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 25, 2008 Rapporter Share Besvaret August 25, 2008 Super at det går så godt med Samson! Ja, jeg satser også på, at det er ok med Tyson og de 5 minutter. Det virkede det i hvert fald til de næste to gange, jeg øvede i går. Så lavede jeg godt nok endnu en dum fejl. I går aftes fik jeg en ven på besøg, som jeg skulle se en dvd sammen med. Jeg havde vasket og skulle hente det sidste læs i vaskekælderen. Det er lidt besværligt at have Tyson med op og ned fra vaskekælderen, så da min ven kom, smuttede jeg derned uden Tyson - nu var han jo ikke alene, tænkte jeg. Men han var selvfølgelig lidt urolig, fordi min ven lige var kommet (det tager ham altid lige lidt at falde ned, når der kommer gæster), og han har måske troet, at han nu skulle passes, og at jeg gik "rigtigt". I hvert fald begyndte han at gø, i samme øjeblik han hørte døren ud til gården smække og holdt først op, da han hørte, at jeg åbnede den igen og kom op ad trappen. Nå, nu må vi se, om det har ødelagt noget. Jeg skal være på arbejde til sent i dag, da jeg har et aftensmøde, så vi kan højst nå at øve en enkelt gang i aften, men vi bliver i hvert fald også på 5 minutter i morgen. Vi ses til ikke-gø-træning. Hvis vi går helt hen og hilser på hinanden til sidst, tager jeg nok Tyson op på armen, da jeg ellers tror, at det bliver for meget for ham med en anden hanhund. Det var en ommer ai joke til side, det var da lidt træls at han reagerede sådanne. Jeg tager hatten af for jer alle sammen, alt det arbejde i ligger deri :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Winkybly Besvaret August 25, 2008 Rapporter Share Besvaret August 25, 2008 Nyt om Kiwi's alenetræning. Forleden var Kiwi alene i 3 timer og jeg havde det bare sååååååååååååå skidt fordi jeg var bange for at det var for lang tid. Men da vi kom hjem lå hun pænt i sin kurv og sov (hun kom ihvertfald løbende fra soveværelset hvor den står) og var super glad for at se om igen som altid. I dag var hun så alene en times tid mens min kæreste var hos en studievejler og jeg var på arbejde. Da jeg så kom hjem kom hun igen løbende mod mig for at sige hej. Denne gang fra sofaen (vi har amerikans indgang hvor man går direkte ind i stuen udefra) Men da jeg så lige ville se hvordan hun er lige når man går (optager kun). Så jeg gik ud foran hoveddøren igen efter 10 min ca for at se hvordan hun reagerede. Og det er der jeg blev overrasket og super stolt af hende. Det første minutstid hopper hun bare op af persiennerne for at kigge ud, men når hun ser at vi ikke er der sitter hun foran døren 2 minutters tid. Når hun så opdager at "ok de kommer sq nok ikke lige ind foreløbig" så går hun væk fra døren. Og ikke noget tidspunkt piver hun Så hun er ved at være klar til når kæresten starter skole og jeg starter elevplads. Super dejligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 25, 2008 Rapporter Share Besvaret August 25, 2008 Nyt om Kiwi's alenetræning. Forleden var Kiwi alene i 3 timer og jeg havde det bare sååååååååååååå skidt fordi jeg var bange for at det var for lang tid. Men da vi kom hjem lå hun pænt i sin kurv og sov (hun kom ihvertfald løbende fra soveværelset hvor den står) og var super glad for at se om igen som altid. I dag var hun så alene en times tid mens min kæreste var hos en studievejler og jeg var på arbejde. Da jeg så kom hjem kom hun igen løbende mod mig for at sige hej. Denne gang fra sofaen (vi har amerikans indgang hvor man går direkte ind i stuen udefra) Men da jeg så lige ville se hvordan hun er lige når man går (optager kun). Så jeg gik ud foran hoveddøren igen efter 10 min ca for at se hvordan hun reagerede. Og det er der jeg blev overrasket og super stolt af hende. Det første minutstid hopper hun bare op af persiennerne for at kigge ud, men når hun ser at vi ikke er der sitter hun foran døren 2 minutters tid. Når hun så opdager at "ok de kommer sq nok ikke lige ind foreløbig" så går hun væk fra døren. Og ikke noget tidspunkt piver hun Så hun er ved at være klar til når kæresten starter skole og jeg starter elevplads. Super dejligt :5up::5up: Super flot :5up::5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret August 25, 2008 Rapporter Share Besvaret August 25, 2008 Nyt om Kiwi's alenetræning. Forleden var Kiwi alene i 3 timer og jeg havde det bare sååååååååååååå skidt fordi jeg var bange for at det var for lang tid. Men da vi kom hjem lå hun pænt i sin kurv og sov (hun kom ihvertfald løbende fra soveværelset hvor den står) og var super glad for at se om igen som altid. I dag var hun så alene en times tid mens min kæreste var hos en studievejler og jeg var på arbejde. Da jeg så kom hjem kom hun igen løbende mod mig for at sige hej. Denne gang fra sofaen (vi har amerikans indgang hvor man går direkte ind i stuen udefra) Men da jeg så lige ville se hvordan hun er lige når man går (optager kun). Så jeg gik ud foran hoveddøren igen efter 10 min ca for at se hvordan hun reagerede. Og det er der jeg blev overrasket og super stolt af hende. Det første minutstid hopper hun bare op af persiennerne for at kigge ud, men når hun ser at vi ikke er der sitter hun foran døren 2 minutters tid. Når hun så opdager at "ok de kommer sq nok ikke lige ind foreløbig" så går hun væk fra døren. Og ikke noget tidspunkt piver hun Så hun er ved at være klar til når kæresten starter skole og jeg starter elevplads. Super dejligt Rigtig godt gået, det er ikke længe siden der var et værre hyleri så snart i gik:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Winkybly Besvaret August 25, 2008 Rapporter Share Besvaret August 25, 2008 Rigtig godt gået, det er ikke længe siden der var et værre hyleri så snart i gik:mrgreen: Nej lige præcis, også derfor jeg er så stolt af hende Men tror også det er fordi (ved godt det ikke er den rigtige måde at gøre det på, men det skulle gå hurtigt) at vi tog chancen og gjorde på den hårde måde ved at springe direkte ud i det. vi startede selvfølgelig med de der minutter og steg hele tiden. Men da vi ikke syntes det hjalp super meget. Så prøvede at at lade hende være alene i lang tid af gangen. Og det hjalp åbenbart Men ok, Kiwi er en meget speciel hund. Hun kan også rende rundt uden snor uden at hun løber væk og kommer når man kalder osv. (hun er trods alt hun 16 uger gammel). Og det skal lige siges at hun ikke har været til hvalepetræning på noget tidspunkt da vi ikke kunne tilmelde hende nogle steder pga manglende papirer. Så noget rigtigt må vi jo gøre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret August 25, 2008 Rapporter Share Besvaret August 25, 2008 Nej lige præcis, også derfor jeg er så stolt af hende Men tror også det er fordi (ved godt det ikke er den rigtige måde at gøre det på, men det skulle gå hurtigt) at vi tog chancen og gjorde på den hårde måde ved at springe direkte ud i det. vi startede selvfølgelig med de der minutter og steg hele tiden. Men da vi ikke syntes det hjalp super meget. Så prøvede at at lade hende være alene i lang tid af gangen. Og det hjalp åbenbart Men ok, Kiwi er en meget speciel hund. Hun kan også rende rundt uden snor uden at hun løber væk og kommer når man kalder osv. (hun er trods alt hun 16 uger gammel). Og det skal lige siges at hun ikke har været til hvalepetræning på noget tidspunkt da vi ikke kunne tilmelde hende nogle steder pga manglende papirer. Så noget rigtigt må vi jo gøre Hæ hæ, vent I bare til den bette kommer i lømmelalderen og opdager at verden er andet end far og mor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Winkybly Besvaret August 25, 2008 Rapporter Share Besvaret August 25, 2008 Hæ hæ, vent I bare til den bette kommer i lømmelalderen og opdager at verden er andet end far og mor Lømmelalderen.... haha... det er hun da allerede.... alt andet end mor og far er spændende.... Hun render hvor hun kan, men hun kommer også når der kaldes. Skaldog lige siges at hun er i snor når vi går tur med hende da det er påkrævet i det område vi bor i. Men er vi et sted hvor hun kan komme fri. Så kommer hun det så sandelig også.. MED MINDRE der er vej i nærheden med mange biler. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Steffiaj Besvaret August 26, 2008 Rapporter Share Besvaret August 26, 2008 Nyt om Kiwi's alenetræning. Forleden var Kiwi alene i 3 timer og jeg havde det bare sååååååååååååå skidt fordi jeg var bange for at det var for lang tid. Men da vi kom hjem lå hun pænt i sin kurv og sov (hun kom ihvertfald løbende fra soveværelset hvor den står) og var super glad for at se om igen som altid. I dag var hun så alene en times tid mens min kæreste var hos en studievejler og jeg var på arbejde. Da jeg så kom hjem kom hun igen løbende mod mig for at sige hej. Denne gang fra sofaen (vi har amerikans indgang hvor man går direkte ind i stuen udefra) Men da jeg så lige ville se hvordan hun er lige når man går (optager kun). Så jeg gik ud foran hoveddøren igen efter 10 min ca for at se hvordan hun reagerede. Og det er der jeg blev overrasket og super stolt af hende. Det første minutstid hopper hun bare op af persiennerne for at kigge ud, men når hun ser at vi ikke er der sitter hun foran døren 2 minutters tid. Når hun så opdager at "ok de kommer sq nok ikke lige ind foreløbig" så går hun væk fra døren. Og ikke noget tidspunkt piver hun Så hun er ved at være klar til når kæresten starter skole og jeg starter elevplads. Super dejligt Hvor er det dejligt at høre!! Skøn nyhed Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts