luckyluna Besvaret September 10, 2008 Rapporter Share Besvaret September 10, 2008 Jeg synes faktisk det er lidt imponerende at han kan være alene i stuen mens I er hjemme. Altså uden mulighed for at komme ud til jer... Det kan mine kære dyr ikke... Ja, det er jeg også imponeret over. Sheila er der ved at banke døren i stykker med hele sin logrende krop når man kommer hjem:lol: Hun ville bliver meget frustreret hvis hun ikke kunne hilse med det samme. Men det er hun selvfølgelig også vandt til:) Og rigtig flot at det er gået fint de andre gange, nu tør jeg godt håbe lidt igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret September 11, 2008 Rapporter Share Besvaret September 11, 2008 Du kunne også (hvis du har lyst) mødes med de forskellige i alle deres kantiner, og hvis du så skulle sige ti nu stille eller hvad det bliver til, kunne man måske udstille det til at være en joke (eller noget mellem dig og den du mødes med). Det heldige i den situation ville være at du jo mødes med nogen der kender din historie og ikke tænker "pfffffffffff sikke en person blah blah blah". Og hvis det ikke er hveeeeeeeeeer dag. Og i alligevel har mellem timer på samme tidspunkt (hvis i har det).......og alt det der.......... Okay jo mere jeg skriver jo emre kan jeg godt læse at det er planlægning efter planlægning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret September 11, 2008 Rapporter Share Besvaret September 11, 2008 Jaaaa, men det ER jo unægteligt mat.kant. der har den bedste kage på hele uni fnis....hvad er der sket med alene hjemme tråden? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret September 11, 2008 Rapporter Share Besvaret September 11, 2008 fnis....hvad er der sket med alene hjemme tråden? Ja okay, jeg indrømmer, at den var rimelig OT. Men jeg kunne ikke lade være Til gengæld, så lever tråden da stadig i bedste velgående, da vi jo prøver at finde en god løsning til PPP's træning .. og jeg skrev da også om Milos fremskridt i indlæg synhundredeetellerandetogtyve eller sådan noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret September 11, 2008 Rapporter Share Besvaret September 11, 2008 Jo, der er net over det hele (næsten i hvert fald). Problemet er bare at word ikke duer når jeg er på uni-nettet.. Men jeg kan selvfølgelig bare lade være med at skrive noter. Vandrehaller? Was ist das? Det kan godt være jeg skal gå på jagt et sted - det bliver så bare noget længere væk. Det er nemlig statskundskab, økonomi og jura jeg bor tættest på. Og Nobelparken faktisk? Men ville godt nok synes det var underligt bare at gå ind et helt fremmed sted og sætte sig... Ja, det er bare rigtig flot! Han kan snildt blive derinde i yderligere 1-3 timer. Så sover han bare :5up: Der er jo ingen der ved at du sætter dig ind et sted hvor du ikke er kendt... Pyt med det... I det mindste kunne du få brugt tiden mere effektivt, holde øje med Pero og du var fri for at skulle købe kaffe i dyre domme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret September 11, 2008 Rapporter Share Besvaret September 11, 2008 Jaaaa, men det ER jo unægteligt mat.kant. der har den bedste kage på hele uni Det kommer man ikke udenom! Til gengæld er der så meget støj der at man ikke kan sidde og koncentrere sig (om andet end at spise sin kage ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret September 11, 2008 Rapporter Share Besvaret September 11, 2008 Hej Elisabeth! Beklager jeg ikke fik svaret på din sms, men nu svarer jeg da bare her i stedet Det lyder jo til at gå godt med Pero-drengen igen, det er bare super!! Og vi afventer selvfølgeligt bare, mht. Stella-støttepædagog. Mht. Asta og alene hjemme så går det ok. Vi kom op på 15 minutter, men desværre kammede det over for hende. Hun gik fra at være ligeglad med at vi gik, til at pive og pive og pive, ligesom hendes hilsen blev meget overdrevet. Så vi er startet forfra igen. Det er gået bedre i 2. omgang. Hun KAN godt finde på at rende og genere og gø af Stella inden hun lægger sig til ro, men det er kun hvis de begge får konger eller lign. inden jeg tager afsted, så vil hun nemlig hellere have Stellas end sin egen. Men så snart hun enten FÅR hvad Stella har, eller opgiver, så lægger hun sig stille ned og sover, enten i sin kurv, sit bur eller sofaen. Hilsenen når jeg kommer hjem er rigtigt fin og rolig. De sidste 4 dage har hun nøjedes med at gå logrende hen og dutte mig på benet og gå hen og så enten gå hen og lægge sig igen, eller finde noget tygge-agtigt og lægge sig. Så det er super. I morgen skal vi op på 20 minutter, så vi tager det bare stille og roligt. Godt vi har en hundesitter med masser af tålmodighed Stella undrer sig vist stadig over at vi kommer igen så hurtigt, så det er efterhånden tit, at hun ikke gider til at rejse sig for at sige hej. Jeg tror ikke helt hun opfatter det som rigtig alene-hjemmetid når det er så kort. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret September 11, 2008 Rapporter Share Besvaret September 11, 2008 Ja okay, jeg indrømmer, at den var rimelig OT. Men jeg kunne ikke lade være Til gengæld, så lever tråden da stadig i bedste velgående, da vi jo prøver at finde en god løsning til PPP's træning .. og jeg skrev da også om Milos fremskridt i indlæg synhundredeetellerandetogtyve eller sådan noget jeg synes det var sødt...og fik en uimodståelig trang til kage Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret September 11, 2008 Rapporter Share Besvaret September 11, 2008 (rettet) Hej Elisabeth!Beklager jeg ikke fik svaret på din sms, men nu svarer jeg da bare her i stedet Det lyder jo til at gå godt med Pero-drengen igen, det er bare super!! Og vi afventer selvfølgeligt bare, mht. Stella-støttepædagog. Mht. Asta og alene hjemme så går det ok. Vi kom op på 15 minutter, men desværre kammede det over for hende. Hun gik fra at være ligeglad med at vi gik, til at pive og pive og pive, ligesom hendes hilsen blev meget overdrevet. Så vi er startet forfra igen. Det er gået bedre i 2. omgang. Hun KAN godt finde på at rende og genere og gø af Stella inden hun lægger sig til ro, men det er kun hvis de begge får konger eller lign. inden jeg tager afsted, så vil hun nemlig hellere have Stellas end sin egen. Men så snart hun enten FÅR hvad Stella har, eller opgiver, så lægger hun sig stille ned og sover, enten i sin kurv, sit bur eller sofaen. Hilsenen når jeg kommer hjem er rigtigt fin og rolig. De sidste 4 dage har hun nøjedes med at gå logrende hen og dutte mig på benet og gå hen og så enten gå hen og lægge sig igen, eller finde noget tygge-agtigt og lægge sig. Så det er super. I morgen skal vi op på 20 minutter, så vi tager det bare stille og roligt. Godt vi har en hundesitter med masser af tålmodighed Stella undrer sig vist stadig over at vi kommer igen så hurtigt, så det er efterhånden tit, at hun ikke gider til at rejse sig for at sige hej. Jeg tror ikke helt hun opfatter det som rigtig alene-hjemmetid når det er så kort. Det lyder til at asta har et godt system til hjemme alene træning :5up: edit - skrev lige stella i farten, men hun kan jo godt finde ud af det Redigeret September 11, 2008 af snevinter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 13, 2008 I dag er vi gået op på 9 minutter - uden problemer, Tyson er da nærmest ligeglad. Derimod var 8 1/2 minut et stort problem og måtte øves i mange dage! Men ok, i dag er det selvfølgelig lørdag, og der har været masser af tid til at aktivere ham, gå lang tur, lege med andre hunde og nussehygge. Så det hjælper sikkert. For tiden har jeg så rygende travlt på arbejde med en del overarbejde og sene møder, at der er mange dage, hvor vi først kommer sent hjem og ikke øver. Og så går det selvfølgelig lidt langsommere. Men jeg synes egentlig ikke, at han som sådan reagerer anderledes, fordi vi springer en dag over i træningen. I går trænede vi f.eks. ikke, og i dag har han som sagt været total cool. Bare en lille update. Ville egentlig have ventet til vi kunne blære os med 10 minutter, men så kunne jeg alligevel ikke nære mig. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret September 13, 2008 Rapporter Share Besvaret September 13, 2008 I dag er vi gået op på 9 minutter - uden problemer, Tyson er da nærmest ligeglad. Derimod var 8 1/2 minut et stort problem og måtte øves i mange dage! Men ok, i dag er det selvfølgelig lørdag, og der har været masser af tid til at aktivere ham, gå lang tur, lege med andre hunde og nussehygge. Så det hjælper sikkert. For tiden har jeg så rygende travlt på arbejde med en del overarbejde og sene møder, at der er mange dage, hvor vi først kommer sent hjem og ikke øver. Og så går det selvfølgelig lidt langsommere. Men jeg synes egentlig ikke, at han som sådan reagerer anderledes, fordi vi springer en dag over i træningen. I går trænede vi f.eks. ikke, og i dag har han som sagt været total cool. Bare en lille update. Ville egentlig have ventet til vi kunne blære os med 10 minutter, men så kunne jeg alligevel ikke nære mig. Det er flot :5up: Og hvor er det dejligt at hører. Hvad tid skal man egentlig op på for at tage 5 min ad gangen? og 10 min ad gangen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 13, 2008 Det er flot :5up: Og hvor er det dejligt at hører. Hvad tid skal man egentlig op på for at tage 5 min ad gangen? og 10 min ad gangen? Når vi kommer op på 10 minutter, må vi lægge 1 minut på ad gangen. Når vi kommer op på 30 minutter, må vi lægge 3-5 minutter på ad gangen. Når vi kommer på på 1 time, må vi lægge 10 minutter på ad gangen. Når vi kommer på på 2 timer, må vi lægge 15-20 minutter på ad gangen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret September 13, 2008 Rapporter Share Besvaret September 13, 2008 I dag er vi gået op på 9 minutter - uden problemer, Tyson er da nærmest ligeglad. Derimod var 8 1/2 minut et stort problem og måtte øves i mange dage! Men ok, i dag er det selvfølgelig lørdag, og der har været masser af tid til at aktivere ham, gå lang tur, lege med andre hunde og nussehygge. Så det hjælper sikkert. For tiden har jeg så rygende travlt på arbejde med en del overarbejde og sene møder, at der er mange dage, hvor vi først kommer sent hjem og ikke øver. Og så går det selvfølgelig lidt langsommere. Men jeg synes egentlig ikke, at han som sådan reagerer anderledes, fordi vi springer en dag over i træningen. I går trænede vi f.eks. ikke, og i dag har han som sagt været total cool. Bare en lille update. Ville egentlig have ventet til vi kunne blære os med 10 minutter, men så kunne jeg alligevel ikke nære mig. Er det ikke underligt, hvordan et halvt minut kan have en indvirkning her, men ikke der. Hvad mon de går og tænker på og arbejder med nogle gange de hunde? ...men sådan er vi vel også, egentligt...utilregnelige Det er dejligt at det går så flot fremad! :5up: Nu er i næsten oppe hvor i smutter frem et minut ad gangen Hvor er han dygtig....og jer med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret September 13, 2008 Rapporter Share Besvaret September 13, 2008 Hej Elisabeth!Beklager jeg ikke fik svaret på din sms, men nu svarer jeg da bare her i stedet Det lyder jo til at gå godt med Pero-drengen igen, det er bare super!! Og vi afventer selvfølgeligt bare, mht. Stella-støttepædagog. Mht. Asta og alene hjemme så går det ok. Vi kom op på 15 minutter, men desværre kammede det over for hende. Hun gik fra at være ligeglad med at vi gik, til at pive og pive og pive, ligesom hendes hilsen blev meget overdrevet. Så vi er startet forfra igen. Det er gået bedre i 2. omgang. Hun KAN godt finde på at rende og genere og gø af Stella inden hun lægger sig til ro, men det er kun hvis de begge får konger eller lign. inden jeg tager afsted, så vil hun nemlig hellere have Stellas end sin egen. Men så snart hun enten FÅR hvad Stella har, eller opgiver, så lægger hun sig stille ned og sover, enten i sin kurv, sit bur eller sofaen. Hilsenen når jeg kommer hjem er rigtigt fin og rolig. De sidste 4 dage har hun nøjedes med at gå logrende hen og dutte mig på benet og gå hen og så enten gå hen og lægge sig igen, eller finde noget tygge-agtigt og lægge sig. Så det er super. I morgen skal vi op på 20 minutter, så vi tager det bare stille og roligt. Godt vi har en hundesitter med masser af tålmodighed Stella undrer sig vist stadig over at vi kommer igen så hurtigt, så det er efterhånden tit, at hun ikke gider til at rejse sig for at sige hej. Jeg tror ikke helt hun opfatter det som rigtig alene-hjemmetid når det er så kort. Det lyder til at gå godt med Asta Det er altså bare perfekt at I har hundesitter på ubestemt tid - så er der ingen stress. Jeg synes forresten det virkede på Gudrun som om, at Asta ikke er ligeså slem nyrehund som Pero. Vi snakkede om hvor dejligt det var, at Asta havde Stella som støtte (vi kom til at snakke om hvordan Pero har efterlignet Stella fuldstændig). Og så sagde hun at det var rigtig godt for Asta, men nu var der jo også forskellige grader af nyrehunde... Pero er vist én af de hunde, der næsten bryder skalaen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret September 13, 2008 Rapporter Share Besvaret September 13, 2008 I dag er vi gået op på 9 minutter - uden problemer, Tyson er da nærmest ligeglad. Derimod var 8 1/2 minut et stort problem og måtte øves i mange dage! Men ok, i dag er det selvfølgelig lørdag, og der har været masser af tid til at aktivere ham, gå lang tur, lege med andre hunde og nussehygge. Så det hjælper sikkert. For tiden har jeg så rygende travlt på arbejde med en del overarbejde og sene møder, at der er mange dage, hvor vi først kommer sent hjem og ikke øver. Og så går det selvfølgelig lidt langsommere. Men jeg synes egentlig ikke, at han som sådan reagerer anderledes, fordi vi springer en dag over i træningen. I går trænede vi f.eks. ikke, og i dag har han som sagt været total cool. Bare en lille update. Ville egentlig have ventet til vi kunne blære os med 10 minutter, men så kunne jeg alligevel ikke nære mig. Hvor er Tyson dygtig! Jeg tror helt sikkert at træningen nogle gange er lidt sværere end andre... Der kan være så meget der spiller ind. Pero er jo meget påvirkelig og al træning afhænger af hans sindsstemning i lige det øjeblik. Mon ikke bare det har været en dag, hvor Tyson har haft lidt mindre overskud end ellers? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 14, 2008 Hvor er Tyson dygtig!Jeg tror helt sikkert at træningen nogle gange er lidt sværere end andre... Der kan være så meget der spiller ind. Pero er jo meget påvirkelig og al træning afhænger af hans sindsstemning i lige det øjeblik. Mon ikke bare det har været en dag, hvor Tyson har haft lidt mindre overskud end ellers? Joh... det var så bare mange dage. Jeg var godt nok ved at få helt sved på panden ved tanken om, hvor langsomt træningen ville gå, hvis hvert interval skulle øves så længe. Men nu går det jo hurtigere igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret September 14, 2008 Rapporter Share Besvaret September 14, 2008 Det lyder til at gå godt med Asta Det er altså bare perfekt at I har hundesitter på ubestemt tid - så er der ingen stress. Jeg synes forresten det virkede på Gudrun som om, at Asta ikke er ligeså slem nyrehund som Pero. Vi snakkede om hvor dejligt det var, at Asta havde Stella som støtte (vi kom til at snakke om hvordan Pero har efterlignet Stella fuldstændig). Og så sagde hun at det var rigtig godt for Asta, men nu var der jo også forskellige grader af nyrehunde... Pero er vist én af de hunde, der næsten bryder skalaen Er der en opdatering på vej fra jer - hvordan er det gået med Pero i weekenden? Og måske også en forklaring på det der fænomen "nyrehund" (og hvad der nu ellers findes af organhunde)... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret September 14, 2008 Rapporter Share Besvaret September 14, 2008 Er der en opdatering på vej fra jer - hvordan er det gået med Pero i weekenden? Og måske også en forklaring på det der fænomen "nyrehund" (og hvad der nu ellers findes af organhunde)... Det er gået ok - men heller ikke fantastisk. Han vågner efter 1 time og 35 minutter igen og begynder som regel at pive inden der er gået to timer... Men han stopper når vi siger han skal. Jeg har lidt svært ved at finde ud af ham... Han er rolig når vi kommer ind til ham - selvfølgelig er han glad, men på den gode måde. Ja, "nyrehund". Faktisk ved jeg ikke meget om kinesisk medicin - jeg ved bare at det virker Det går i store træk ud på, at kroppen ses som en helhed og sygdomme opstår pga. ubalancer. Man kan så havde ubalancer i forskellige organer som kommer til udtryk på forskellige måder... Derudover er der "nyrehunde", "hjertehunde" osv. Jeg ved som sagt ikke så meget om det, men nyrehunde kendetegnes oftest ved at de er angste og har brug for meget lang tid til at lære nye ting. De har brug for meget tryghed, nærhed og omsorg... Nyrehunde kan også have en svagere bagpart end andre hunde. Jeg har lagt mærke til at Pero er enormt følsom på bagparten - han kan have en gren siddende over snuden og være ligeglad, men så snart der sidder et lille blad fast på hans bagben så kan han bare ikke gå. Og han kan ikke lide at blive rørt der (selvom han ikke har og aldrig har haft smerter i bagparten). Det er hvad jeg ind til nu har fanget. Jeg spørger ikke Dyrlæge Gudrun om alt for meget - det skal jo handle om behandlingen af Pero. Kinesisk medicin bliver også brugt til mennesker - og behandlingen består, som ved hunde også af akupunktur, urtemedicin og kosten, der også spiller en rigtig stor rolle. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret September 14, 2008 Rapporter Share Besvaret September 14, 2008 Nårh ja... Det der adskiller kinesisk medicin fra den vestlige er, at den vestlige ofte er meget fokuseret på symptomerne og forsøger at afhjælpe disse, hvorimod kinesisk medicin arbejder med hunden som helhed og finder årsagen, som behandles og dermed forsvinder symptomerne.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret September 14, 2008 Rapporter Share Besvaret September 14, 2008 Derudover er der "nyrehunde", "hjertehunde" osv. Jeg ved som sagt ikke så meget om det, men nyrehunde kendetegnes oftest ved at de er angste og har brug for meget lang tid til at lære nye ting. De har brug for meget tryghed, nærhed og omsorg... Nyrehunde kan også have en svagere bagpart end andre hunde. Jeg har lagt mærke til at Pero er enormt følsom på bagparten - han kan have en gren siddende over snuden og være ligeglad, men så snart der sidder et lille blad fast på hans bagben så kan han bare ikke gå. Og han kan ikke lide at blive rørt der (selvom han ikke har og aldrig har haft smerter i bagparten). Det er hvad jeg ind til nu har fanget. Jeg spørger ikke Dyrlæge Gudrun om alt for meget - det skal jo handle om behandlingen af Pero. Hmmm - Tja bare det virker Men min hund er også nyrehund hos Gudrun, men jeg kan ikke nikke genkendende til noget af det du skriver her. Men hvem ved, der findes nok mange slags nyrehunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret September 14, 2008 Rapporter Share Besvaret September 14, 2008 Hmmm - Tja bare det virker Men min hund er også nyrehund hos Gudrun, men jeg kan ikke nikke genkendende til noget af det du skriver her. Men hvem ved, der findes nok mange slags nyrehunde Ja, det gør der Jeg kender også nyrehunde, hvor det slet ikke kommer til udtryk. Gudrun har også fortalt at Pero er i den "svære ende" af nyrehunde-skalaen og det betyder nok også noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret September 14, 2008 Rapporter Share Besvaret September 14, 2008 Ja, det gør der Jeg kender også nyrehunde, hvor det slet ikke kommer til udtryk. Gudrun har også fortalt at Pero er i den "svære ende" af nyrehunde-skalaen og det betyder nok også noget. Det gør det sikkert Jeg indrømmer meget gerne, at ved nogle af de ting hun fortæller siger ja, ja og så håber jeg på det hun og min hund har gang i virker :blink: Jeg er bare chauffør (næsten) generelt spørger jeg meget, men der er noget af der ikke rigtig fiser ind :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret September 14, 2008 Rapporter Share Besvaret September 14, 2008 (rettet) Sorry...langt indlæg. Men nu kom jeg lige til at se lidt rundt mht nyre hund Her er lidt forklaring (for det meste bare løst oversat fra engelsk). Det er en meget kompliceret medicin, så der er selvfølgelig meget mere involveret end bare lige hvad der er skrevet her. Formålet med kinesiske urter og akkupunktur er at behandle meridianerne, som findes under skindet. Meridianerne er som floder der transporterer Qi gennem kroppen. Qi er den energi, som cirkulerer i kroppen. Det er livsenergien. Der er 12 hoved meridianer og 8 yderligere meridianer, som Qi cirkulerer igennem. Hvis der f.eks. er en blokade, som gør at Qi ikke flyder normalt, så kan problemer begynde at opstå, som f.eks. sygdom, hævelser eller smerte. Med akkupunktur kan man f.eks. fjerne blokaden og genoprette 'flodens strøm'. Der er mange ting, som kan påvirke hvordan Qi flyder gennem kroppen, både eksterne og interne. Vejret, humør, stress, mad, trauma, genetiske grunde og meget andet. Når Qi flyder som det skal er man sund. For meget Qi i et område og for lidt i et andet, skaber en ubalance, som skaber helse problemer. Ud over blokering af Qi, kan der også være en ubalance i Qi. Som jeg forstår det, bringer meridianerne Qi til organerne og hele kroppen. Men i disse områder, f.eks. nyrerne, kan der være en ubalance i Qi. For meget af en ting, og for lidt af en anden. Med andre ord, for meget Yin/Yang. Kernen til sygdomme, er i følge kinesisk medicin på grund af ubalance mellem Yin og Yang. Disse er modsatte kræfter – når de er i balance, arbeder Yin og Yang sammen. Yin kan f.eks. være kulde, vand, passiv, langsom, måne og Yang kan være varme, ild, aktiv, hurtig, sol. Hvis der er for megen varme (Yang) skal der tilføjes mere kulde (Yin). Man kan lave en diagnose på forskellige måder. F.eks. ved puls diagnose. Pulsen findes blandt andet, på hunden, i tre positioner og to lag, og hver puls er et link til et organ og meridian. Der er f.eks. 6 pulser i den højre forpote: tyktarmen, lunger, mave, milt/bugspytkirtel, nyre yang, hjertesæk. Der er 6 pulser på venstre forpote: tyndtarmen, hjerte, galdeblære, lever, urinblære, og nyre yin. Herved findes der frem til eventuelle blokader i kroppens energi. Hvis en sygdom er på grund af varme, så må denne varme kølnes. Hvis det er på grund af tørhed, må der tilføres fugtighed. Osv. Altså Yin og Yang skal være i balance, og der skal ikke være for meget af f.eks. Yin og derved for lidt Yang. Desuden. I traditionel kinisisk medicin er nyrerne ‘vand’. Vand hjælper ‘træ’, som er leveren og forhindrer ‘ild’, som er hjertet. Så hvis nyrerne er i ubalance, hvis der f.eks. er for meget Yin og for lidt Yang, så kan det være en faktor for hvorfor leveren eller hjerte er i ubalance. Der kan være mange indbyrdes påvirkninger, og derfor meget kompleks. Nervous Dogs and Traditional Chinese Medicine (TCM) In Traditional Chinese Medicine fear and anxiety often have a Yin deficiency component which means the dog will often be warm and dry as indicated by drinking lots of water, panting and preferring to rest in the coolest spot. Dog diets tend to be based heavily on kibbled foods, which are drying. Many of the ingredients, lamb or trout for example, are warming. Owners willing to cook for their dogs can easily make a nutritious, cooling diet. This homemade dog food can be made in large batches and frozen into individual servings for convenience. Grains that are cooling and moistening include millet, polenta and brown rice, peas, beans, lentils, celery and beets. Cooling protein sources include pork, rabbit, eggs and mackerel or sardines. If the nervous dog also tends to have diarrhea or vomit food, a different diet is necessary and a raw food diet would be contraindicated. Warming foods such as lamb are appropriate in these cases. For owners who are unsure, a visit to a Traditional Chinese Medicine practitioner who is experienced with animals will help them develop an appropriate health regimine. For example, massaging along the heart meridian will help calm a dog. This meridian runs along the front legs and across the chest. By massaging up the entire leg many of the points on the heart meridian will be stimuated. One place to concentrate on is the wrist, as a good calming point is found in that area. http://dog-care.suite101.com/article.cfm/chinese_medicine_and_canine_anxiety Jeg har markeret et par sætninger med rødt for at vise, at det ikke bare er lige til hvad der foregår med hunden og små forskelle kan gøre at man skal følge en anvisning (tilføre kulde) eller en anden (tilføre varme). ...men interessant er det da Redigeret September 15, 2008 af snevinter var lidt kludret.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret September 14, 2008 Rapporter Share Besvaret September 14, 2008 Det er gået ok - men heller ikke fantastisk. Han vågner efter 1 time og 35 minutter igen og begynder som regel at pive inden der er gået to timer... Men han stopper når vi siger han skal. Jeg har lidt svært ved at finde ud af ham... Han er rolig når vi kommer ind til ham - selvfølgelig er han glad, men på den gode måde. Ja, "nyrehund". Faktisk ved jeg ikke meget om kinesisk medicin - jeg ved bare at det virker Det går i store træk ud på, at kroppen ses som en helhed og sygdomme opstår pga. ubalancer. Man kan så havde ubalancer i forskellige organer som kommer til udtryk på forskellige måder... Derudover er der "nyrehunde", "hjertehunde" osv. Jeg ved som sagt ikke så meget om det, men nyrehunde kendetegnes oftest ved at de er angste og har brug for meget lang tid til at lære nye ting. De har brug for meget tryghed, nærhed og omsorg... Nyrehunde kan også have en svagere bagpart end andre hunde. Jeg har lagt mærke til at Pero er enormt følsom på bagparten - han kan have en gren siddende over snuden og være ligeglad, men så snart der sidder et lille blad fast på hans bagben så kan han bare ikke gå. Og han kan ikke lide at blive rørt der (selvom han ikke har og aldrig har haft smerter i bagparten). Det er hvad jeg ind til nu har fanget. Jeg spørger ikke Dyrlæge Gudrun om alt for meget - det skal jo handle om behandlingen af Pero. Kinesisk medicin bliver også brugt til mennesker - og behandlingen består, som ved hunde også af akupunktur, urtemedicin og kosten, der også spiller en rigtig stor rolle. Mon han bare synes det er hyggeligt, at han lige hører jeres stemme....at det er blevet til en slags belønning/godbid. Jeg piver = godbid. Men at han faktisk ikke har ubehag? Han er da en spøjs lille fætter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret September 14, 2008 Rapporter Share Besvaret September 14, 2008 Hmmm - Tja bare det virker Men min hund er også nyrehund hos Gudrun, men jeg kan ikke nikke genkendende til noget af det du skriver her. Men hvem ved, der findes nok mange slags nyrehunde Jeg tror at en ubalance i nyrerne kan skabe mange forskellige psykiske og fysiske problemer - så derfor er der ikke nogle af hundene der er helt ens. Så jeg er enig. ..og nogle gange er det mere end nyrerne, da det hele jo hænger sammen og påvirker hinanden. Det var i hvert fald lidt af det jeg fik ud af at kigge lidt omkring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts