luckyluna Besvaret September 16, 2008 Rapporter Share Besvaret September 16, 2008 rigtig godt svar fra ppp-pero. Rigtig mange voksne hunde, der skifter hjem kan have en periode i det nye hjem, hvor de ikke er gode til at være alene. Så derfor behøver det ikke ubetinget bare være succes. Men først skal i jo finde ud af om de kan sammen, om twikkie overhovedet kan være sammen med den, uden at drive hende til vanvid, for så bliver det nok svært at lade dem være alene sammen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Steffiaj Besvaret September 17, 2008 Rapporter Share Besvaret September 17, 2008 Tak for jeres råd Den 9 årige tæve er frisk som en på 3. Men nu har vi kig på en på 9 måneder. (lidt ældre end twikkie) Denne er vant til at være alene, køre i bil og bus. (kæmpe fordel) Twikkie kan som regel med alle hunde, men vi kræver også de mødes først. Twikkie og alene hjemme. Den anden dag var der intet tegn på nogen lyd. for første gang sov hun da min kæreste smuttede og havde lige sovet da jeg kom hjem. Hun havde ikke været oppe på bordet eller ødelagt sin kurv. Godt tegn. Men vi filmede ikke. Det er som om at hun kun laver ulykker når vi filmer Min kæreste er sygemeldt pga stress og skal nu finde nyt arbejde efter endt elevtid. Så han går hjemme i minimum 14 dage nu her. Desuden kunne det hjælpe på vores samvittighed og det ville være sundt for hende hun havde en god kammerat. Og om vi må? Desværre ikke Man på ikke have hund hvor vi bor. det gælder for næsten 400 lejligheder. I vores række på 160 er der minimum hund eller kat i de 100 af dem. Så det mange. Nogen har labrador på 4. sal imens andre har 3 hunde. Vi er aktive søgne til et sted hvor vi må have hund. Men folk ude ved os synes det er rart med dyr. Bare de ikke larmer enormt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret September 17, 2008 Rapporter Share Besvaret September 17, 2008 Hej Allesammen! Hvor er det længe siden. Vores internet har været i Udu Håber vi har været savnet hehe. Kan se der er sket meget herinde. Jeg vil lige opdatere jer op situationen her, samt bede jer om et godt råd. Twikkies trænning gik som sagt fint. På trods af noget piv piv. Det er kun blevet værre. Så vi stoppede meed at filme det, da det gjrode for ondt at se,. Først i dag har hun igen skull evære rigtig alene hjemme. For første gang SOV hun da min kæreste smutetde. Og utrolig nok sov hun også da jeg kom hjem. Eller hun havde lige sovet. i sin kurv. Hun havde ikke flænset sin kurv eller lign. Så generelt virker det som om at hun har været en dygtig pige i dag. Det gode råd. Samvittigheden over at hun er alene 4 5 timer nogen dage nager. Vi er som sagt et ungt par på 20 og 22 som har været sammen i 3 år. Twikkie er 6 måneder nu. Vi har overvejet at anskaffe os en hund mere. Min kæreste har altid være vild med cairn terrier, og har selv en i hans familie. Så vi står og kan muligvis købe en billigt. En tøs på 9 år. (meget. men hun er frisk) Vi ønsker det skal være en voksen eller lign. Denne skal være en del af vores familie på fod med Twikkie. Grunden er. Vores samvittighed. Og at twikkie godt ku bruge en lege kammerat, samt at jeg har hørt megetom at det ku hjælpe på alene hjemme problemer. Måske det bliver lettere at være alene med en voksen hund på 9 år der kan være alene.? Eller er ide'en helt dum? Er det kun 4-5 timer nogle gange om ugen (eller læser jeg det helt forkert)? For det synes jeg da ikke er specielt meget, tror der er mange hunde der ville synes det er et paradis:-D. Så det synes jeg altså ikke i skal have dårlig samvittighed over. Mht. en ekstra hund, så vil jeg helst ikke råde, da jeg absolut ingen erfaringer har. Men jeg synes også, at i skal være vældig varsomme med en ekstra hund af netop 2 grunde. 1) hvis twikkie ikke kan være alene (og jeg kan ikke helt finde ud af om hun kan eller ej), så kan det nemt smitte af - tror jeg. Jeres hjem vil jo også være nyt for en evt. "tilflytterhund" og det er jo ikke sikkert at den kan være alene hos jer 2) Jeg ser lige at i ikke må have hund - så synes jeg godt nok det er lidt af en satsning at købe nr. 2, også selvom andre i komplekset har dyr. Men dejligt at høre, at det er gået godt med Twikkie de sidste par dage:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Steffiaj Besvaret September 17, 2008 Rapporter Share Besvaret September 17, 2008 Er det kun 4-5 timer nogle gange om ugen (eller læser jeg det helt forkert)? For det synes jeg da ikke er specielt meget, tror der er mange hunde der ville synes det er et paradis:-D. Så det synes jeg altså ikke i skal have dårlig samvittighed over. Mht. en ekstra hund, så vil jeg helst ikke råde, da jeg absolut ingen erfaringer har. Men jeg synes også, at i skal være vældig varsomme med en ekstra hund af netop 2 grunde. 1) hvis twikkie ikke kan være alene (og jeg kan ikke helt finde ud af om hun kan eller ej), så kan det nemt smitte af - tror jeg. Jeres hjem vil jo også være nyt for en evt. "tilflytterhund" og det er jo ikke sikkert at den kan være alene hos jer 2) Jeg ser lige at i ikke må have hund - så synes jeg godt nok det er lidt af en satsning at købe nr. 2, også selvom andre i komplekset har dyr. Men dejligt at høre, at det er gået godt med Twikkie de sidste par dage:5up: Det er 4-5 timer om dagen hun er alene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret September 17, 2008 Rapporter Share Besvaret September 17, 2008 Det er 4-5 timer om dagen hun er alene Karla er alene ca 4 timer hver dag - efter at hun er blevet god til det (læs: sover og hviler det meste af tiden) har jeg ikke dårlig samvittighed over det.... Det er en ideel situation for mig, at jeg kan byde min hund kun at være alene i ca 4 timer 4 dage om ugen (min mand arbejder hjemmefra 1 gang om ugen).... håbet er, at jeg også kommer til at kunne tage en hjemmearbejdsdag een dag, så vi kun når ned på 3 dage om ugen... Jeg synes måske nok det er uansvarligt at skaffe en hund mere hvis i slet ikke må have hund der hvor i bor? men måske har jeg misforstået den del af det.... ? Ellers vil jeg sige, at jeg tror det er lidt "farligt" at have to hunde aldersmæssigt så tæt på hinanden, tror der er større sandsynlighed for at to teenagere finder på at kopiere hiandne - hyle, ødelægge osv. end at den ældre hund du først snakkede om, giver sig til at efterligne en teenager / hvalp... men det er jeg ikke klog nok til at udtale mig om, så det sidste skal du nok bare se bort fra.... 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Vi er oppe på 1 time og 30 minutter :mrgreen: og det går bare som smurt! De gider knap nok rejse sig før hundesitteren står helt ved siden af dem!! Yay!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Vi er oppe på 1 time og 30 minutter :mrgreen: og det går bare som smurt! De gider knap nok rejse sig før hundesitteren står helt ved siden af dem!! Yay!! Hvor er det sejt!!!!! :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Vi er oppe på 1 time og 30 minutter :mrgreen: og det går bare som smurt! De gider knap nok rejse sig før hundesitteren står helt ved siden af dem!! Yay!! Hold da op hvor er det flot :5up: Det går lige pludselig hurtigt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Hold da op hvor er det flot :5up: Det går lige pludselig hurtigt Ja det er gået stærkt! Vi har lagt et kvarter på her de sidste par gange, og så går det jo lige pludseligt stærkt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Vi er oppe på 1 time og 30 minutter :mrgreen: og det går bare som smurt! De gider knap nok rejse sig før hundesitteren står helt ved siden af dem!! Yay!! Hvor dygtigt Det er da super dejligt for jer alle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret September 18, 2008 Rapporter Share Besvaret September 18, 2008 Vi er oppe på 1 time og 30 minutter :mrgreen: og det går bare som smurt! De gider knap nok rejse sig før hundesitteren står helt ved siden af dem!! Yay!! Hvor er det flot! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 19, 2008 Vi er oppe på 1 time og 30 minutter :mrgreen: og det går bare som smurt! De gider knap nok rejse sig før hundesitteren står helt ved siden af dem!! Yay!! Tillykke! Det er da bare super flot. :klap: Hold da op, så kan Tyson og jeg godt gå hjem og lægge os med vores 11 minutter, som det har taget over 3 1/2 måned at komme op på. Men det gør det selvfølgelig sværere, når man skal modarbejde en masse dårlige erfaringer fra tidligere, der allerede er godt aflejret i hundens psyke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret September 25, 2008 Rapporter Share Besvaret September 25, 2008 Vi er oppe på 1 time og 30 minutter :mrgreen: og det går bare som smurt! De gider knap nok rejse sig før hundesitteren står helt ved siden af dem!! Yay!! Endnu en hund (og ejer) der fortjener masser af roser:mrgreen: Godt gået. Og må vi ikke bede om en lille update på den gode - og nu rigtigt voksne - Pero? Går det godt med både alene-hjemme og jura? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret September 25, 2008 Rapporter Share Besvaret September 25, 2008 Endnu en hund (og ejer) der fortjener masser af roser:mrgreen: Godt gået. Og må vi ikke bede om en lille update på den gode - og nu rigtigt voksne - Pero? Går det godt med både alene-hjemme og jura? Det går ok med Pero. Der er helt klart sket fremskridt, men jeg har svært ved at glæde mig over det når jeg jo godt ved at han synes det er SÅ ufedt at være alene. Jeg havde jo sådan håbet at han bare kunne sove og være helt afslappet og ligeglad. Han har ikke gøet siden dengang det gik galt og lige et par af de følgende dage. Vi stopper ham nu når han piver og det affinder han sig fint med. Når vi har sagt han skal tie stille så piver han slet ikke mere den dag - om han så skal være alene to timer yderligere efter hans første piv. Det er jo flot han ikke starter igen. Samtidig piver han sjældnere... Måske hver tredje dag... og ofte er der ikke behov for at sige noget til ham. Vi er begyndt at give ham lidt længere snor i håb om at han selv finder ud af at tie stille igen. Så indimellem er der et lille piv eller to og så lægger han sig til at sove igen. Hvis det bliver vedvarende bliver vi nødt til at "guide" ham i seng igen ved at sige "ikke nu". Vi har også haft dage hvor han har sovet mellem tre og fire timer (han har max været alene i fire timer), hvilket er rekord. Forhåbentlig er han begyndt at sove længere tid fordi han godt ved at det ikke hjælper at skabe sig Nogle gange vågner han for at finde et nyt sovested eller også kan han lige gå en lille runde i stuen og så lægge sig til at sove bagefter. Det er jo også flot! Han er også begyndt at være mere ude af videobilledet, hvilket betyder, at han enten er i sofaen eller i vindueskarmen :5up: Ved døren og i tasken ved døren er stadig yndlingssovestederne, men det tror jeg efterhånden er blevet en vane for ham. Jeg synes det er skønt, at han begynder at bevæge sig lidt væk fra døren. Så alt i alt går det her hos os. Vi er stadig nødt til at skiftes til at droppe undervisning for at han ikke skal være alene 4-5-6 timer og det er jo lidt træls... Men det kan fungere midlertidigt på den her måde og så håber vi han bliver ved med at udvikle sig så vi kan få al undervisning med. Hvordan går det med jer andre? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret September 25, 2008 Rapporter Share Besvaret September 25, 2008 Det går ok med Pero. Der er helt klart sket fremskridt, men jeg har svært ved at glæde mig over det når jeg jo godt ved at han synes det er SÅ ufedt at være alene. Jeg havde jo sådan håbet at han bare kunne sove og være helt afslappet og ligeglad. Han har ikke gøet siden dengang det gik galt og lige et par af de følgende dage. Vi stopper ham nu når han piver og det affinder han sig fint med. Når vi har sagt han skal tie stille så piver han slet ikke mere den dag - om han så skal være alene to timer yderligere efter hans første piv. Det er jo flot han ikke starter igen. Samtidig piver han sjældnere... Måske hver tredje dag... og ofte er der ikke behov for at sige noget til ham. Vi er begyndt at give ham lidt længere snor i håb om at han selv finder ud af at tie stille igen. Så indimellem er der et lille piv eller to og så lægger han sig til at sove igen. Hvis det bliver vedvarende bliver vi nødt til at "guide" ham i seng igen ved at sige "ikke nu". Vi har også haft dage hvor han har sovet mellem tre og fire timer (han har max været alene i fire timer), hvilket er rekord. Forhåbentlig er han begyndt at sove længere tid fordi han godt ved at det ikke hjælper at skabe sig Nogle gange vågner han for at finde et nyt sovested eller også kan han lige gå en lille runde i stuen og så lægge sig til at sove bagefter. Det er jo også flot! Han er også begyndt at være mere ude af videobilledet, hvilket betyder, at han enten er i sofaen eller i vindueskarmen :5up: Ved døren og i tasken ved døren er stadig yndlingssovestederne, men det tror jeg efterhånden er blevet en vane for ham. Jeg synes det er skønt, at han begynder at bevæge sig lidt væk fra døren. Så alt i alt går det her hos os. Vi er stadig nødt til at skiftes til at droppe undervisning for at han ikke skal være alene 4-5-6 timer og det er jo lidt træls... Men det kan fungere midlertidigt på den her måde og så håber vi han bliver ved med at udvikle sig så vi kan få al undervisning med. Hvordan går det med jer andre? Altså, jeg synes faktisk det lyder ganske godt sådan objektivt set:-D Jeg er egentlig ret optimistisk efter den update. Det går pt. ganske fint her, Samson var alene 7 timer tirsdag, onsdag arbejdede min kæreste hjemme og i dag skriver jeg speciale så har kun lige været ude i 12 minutter - og ingen af dagene har der været noget. Fredag-mandag var vi i sommerhus så der fik vi slet ikke trænet, derfor synes jeg også det var fantastisk at han bare tog tirsdagen i stiv arm. Vi forsøger at holde træningen lidt ved lige, da han jo egentlig kun har 2 dage om ugen pt. hvor han skal være alene i 6-7 timer, men det er ikke hver dag vi forlader ham og nogen gange bliver det bare lige 10-30 minutter. Så lige pt. gode takter herfra. Og jeg vil da også gerne høre flere updates:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 25, 2008 Jeg synes også, at det lyder til at gå godt med Pero, selvom jeg godt kan forstå, at det kan være svært for jer at glæde jer, når det stadig ikke er optimalt. Men jeg synes da, at det lyder som om, at det nok skal komme. Tyson og jeg går op på 14 minutter i dag. Jeg har haft super travlt på arbejde, arbejdet meget over og var på seminar i weekenden, hvor min mor passede Tyson, så der var næsten en uge, hvor vi ikke fik øvet. Alligevel kunne han lige så cool fortsætte på den tid, hvor vi slap, og det synes jeg er ret flot. :5up: Det ser jo ud til, at vi snart er oppe på et kvarter. Det har så taget næsten fire måneder. I starten af træningen, hvor han kun kunne være alene i ni sekunder, prøvde min adfærdsbehandler at opmuntre mig ved at fortælle om en af de andre hunde, hun havde haft i behandling, som på fire måneder var kommet op på to timer. Dengang tænkte jeg "GISP, jeg håber ikke at det tager så lang tid for os!" Og nu synes jeg, at 14 minutter er helt vildt flot. Det siger lidt om, hvordan ens perspektiv ændrer sig, når man står midt i træningen. Men hold da op hvor er jeg glad for, at jeg kan have ham med på arbejde, for ellers havde jeg jo ikke kunnet beholde ham - jeg bliver helt ked af det bare ved tanken. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret September 25, 2008 Rapporter Share Besvaret September 25, 2008 Det går ok med Pero. Der er helt klart sket fremskridt, men jeg har svært ved at glæde mig over det når jeg jo godt ved at han synes det er SÅ ufedt at være alene. Jeg havde jo sådan håbet at han bare kunne sove og være helt afslappet og ligeglad. Han har ikke gøet siden dengang det gik galt og lige et par af de følgende dage. Vi stopper ham nu når han piver og det affinder han sig fint med. Når vi har sagt han skal tie stille så piver han slet ikke mere den dag - om han så skal være alene to timer yderligere efter hans første piv. Det er jo flot han ikke starter igen. Samtidig piver han sjældnere... Måske hver tredje dag... og ofte er der ikke behov for at sige noget til ham. Vi er begyndt at give ham lidt længere snor i håb om at han selv finder ud af at tie stille igen. Så indimellem er der et lille piv eller to og så lægger han sig til at sove igen. Hvis det bliver vedvarende bliver vi nødt til at "guide" ham i seng igen ved at sige "ikke nu". Vi har også haft dage hvor han har sovet mellem tre og fire timer (han har max været alene i fire timer), hvilket er rekord. Forhåbentlig er han begyndt at sove længere tid fordi han godt ved at det ikke hjælper at skabe sig Nogle gange vågner han for at finde et nyt sovested eller også kan han lige gå en lille runde i stuen og så lægge sig til at sove bagefter. Det er jo også flot! Han er også begyndt at være mere ude af videobilledet, hvilket betyder, at han enten er i sofaen eller i vindueskarmen :5up: Ved døren og i tasken ved døren er stadig yndlingssovestederne, men det tror jeg efterhånden er blevet en vane for ham. Jeg synes det er skønt, at han begynder at bevæge sig lidt væk fra døren. Så alt i alt går det her hos os. Vi er stadig nødt til at skiftes til at droppe undervisning for at han ikke skal være alene 4-5-6 timer og det er jo lidt træls... Men det kan fungere midlertidigt på den her måde og så håber vi han bliver ved med at udvikle sig så vi kan få al undervisning med. Hvordan går det med jer andre? Det er træls at det ikke er optimalt - og at i derfor ikke kan glæde jer, men at Pero er gået fra at gø og til at i skal sige (ikke råbe men sige) til ham at der ikke skal pibes nu, hver dag, men kun hver 3. ca, DET er flot. Jeg synes også, at det lyder til at gå godt med Pero, selvom jeg godt kan forstå, at det kan være svært for jer at glæde jer, når det stadig ikke er optimalt. Men jeg synes da, at det lyder som om, at det nok skal komme. Tyson og jeg går op på 14 minutter i dag. Jeg har haft super travlt på arbejde, arbejdet meget over og var på seminar i weekenden, hvor min mor passede Tyson, så der var næsten en uge, hvor vi ikke fik øvet. Alligevel kunne han lige så cool fortsætte på den tid, hvor vi slap, og det synes jeg er ret flot. :5up: Det ser jo ud til, at vi snart er oppe på et kvarter. Det har så taget næsten fire måneder. I starten af træningen, hvor han kun kunne være alene i ni sekunder, prøvde min adfærdsbehandler at opmuntre mig ved at fortælle om en af de andre hunde, hun havde haft i behandling, som på fire måneder var kommet op på to timer. Dengang tænkte jeg "GISP, jeg håber ikke at det tager så lang tid for os!" Og nu synes jeg, at 14 minutter er helt vildt flot. Det siger lidt om, hvordan ens perspektiv ændrer sig, når man står midt i træningen. Men hold da op hvor er jeg glad for, at jeg kan have ham med på arbejde, for ellers havde jeg jo ikke kunnet beholde ham - jeg bliver helt ked af det bare ved tanken. 14 min :klap2: Jeg har jo verken fulgt jer eller pero pg pero mor fra starten, men jeg kan huske da du var på 30 sekunder :blink: Og nu er i på 14, det er altså super flot. Det har taget tid, men som du selv siger, du har været så heldig at du har kunnet tage ham med på arbejde, arbejdet med hans alene hjemme, og nu er i på 14 min :klap2: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret September 25, 2008 Rapporter Share Besvaret September 25, 2008 Det er træls at det ikke er optimalt - og at i derfor ikke kan glæde jer, men at Pero er gået fra at gø og til at i skal sige (ikke råbe men sige) til ham at der ikke skal pibes nu, hver dag, men kun hver 3. ca, DET er flot. 14 min :klap2: Jeg har jo verken fulgt jer eller pero pg pero mor fra starten, men jeg kan huske da du var på 30 sekunder :blink: Og nu er i på 14, det er altså super flot. Det har taget tid, men som du selv siger, du har været så heldig at du har kunnet tage ham med på arbejde, arbejdet med hans alene hjemme, og nu er i på 14 min :klap2: Hvordan går det egentlig hos jer - har i mistet flere dvd'er eller var det bare en engangsforteelse? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret September 25, 2008 Rapporter Share Besvaret September 25, 2008 Hvordan går det egentlig hos jer - har i mistet flere dvd'er eller var det bare en engangsforteelse? Nix, men stuen har også været total clean Og så har han jo sat sin kærlighed på harry Så han kommer ud til døren og kigger om jeg virkelig ER gået, så snupper han harry i vindueskarmen, og så må guderne vide hvad, hvordan og hvorledes (stakkels harry). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret September 29, 2008 Rapporter Share Besvaret September 29, 2008 Hvad med Twikkie, går det godt hos jer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Oktober 1, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2008 Bare en kort update - har ikke så meget tid til at være på her for tiden Vi er oppe på 4 timer :shock: og det går strålende. Når hun er færdig med at spise kong, lægger hun sig op i sofaen til Stella og lægger sig til at sove. Hvis Stella rejser sig for at drikke vand eller lign. tøffer hun som sædvanligt gerne med - men det gør hun nu altid ved os alle sammen, selv kattene, bare liiige for at se hvad man skal Og så smider hun sig enten i sofa, bur eller kurv igen, for at sove videre. Hundesitteren beretter desuden at hun for det meste når helt hen til sofaen inden vufferne vågner og hilsenen er stadig pæn. Glad, men på ingen måder overdrevet! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2008 Bare en kort update - har ikke så meget tid til at være på her for tiden Vi er oppe på 4 timer :shock: og det går strålende. Når hun er færdig med at spise kong, lægger hun sig op i sofaen til Stella og lægger sig til at sove. Hvis Stella rejser sig for at drikke vand eller lign. tøffer hun som sædvanligt gerne med - men det gør hun nu altid ved os alle sammen, selv kattene, bare liiige for at se hvad man skal Og så smider hun sig enten i sofa, bur eller kurv igen, for at sove videre. Hundesitteren beretter desuden at hun for det meste når helt hen til sofaen inden vufferne vågner og hilsenen er stadig pæn. Glad, men på ingen måder overdrevet! Hvor dejligt, det lyder til, at det giver pote, at I har lavet en rigtig god alene-hjemme-træning fra starten. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Oktober 2, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2008 Bare en kort update - har ikke så meget tid til at være på her for tiden Vi er oppe på 4 timer :shock: og det går strålende. Når hun er færdig med at spise kong, lægger hun sig op i sofaen til Stella og lægger sig til at sove. Hvis Stella rejser sig for at drikke vand eller lign. tøffer hun som sædvanligt gerne med - men det gør hun nu altid ved os alle sammen, selv kattene, bare liiige for at se hvad man skal Og så smider hun sig enten i sofa, bur eller kurv igen, for at sove videre. Hundesitteren beretter desuden at hun for det meste når helt hen til sofaen inden vufferne vågner og hilsenen er stadig pæn. Glad, men på ingen måder overdrevet! Det er jo dejligt. Havde i egentlig kæmpe problemer med det i starten? (kan ikke lige helt huske ) eller har i bare taget god tid for at det ikke skulle komme senere? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Oktober 2, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2008 Det er jo dejligt. Havde i egentlig kæmpe problemer med det i starten? (kan ikke lige helt huske ) eller har i bare taget god tid for at det ikke skulle komme senere? Vi havde ikke store problemer med det i starten men der gik længe før jeg følte at hun var "klar" til overhovedet at påbegynde træningen. Da vi endeligt begyndte, kom vi kun op på 15 minutter inden det gik galt. Hun gik fra at være ligeglad til at pive højlydt og længe, indtil vi kom tilbage igen. Så startede vi helt forfra, med at være alene med en lukket dør imellem os, så på forskellige etager og så langsomt ud af døren 2 sek, så 10 så 30. Så nej, deciderede problemer kan man jo næppe kalde det. Men Asta skal have det meget langsomt og pædagogisk ind, for at det ikke bliver for meget for hende. Det falder hende meget unaturligt at være alene tror jeg og hun kan (desværre!) stadig ikke være alene uden Stella. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Oktober 2, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2008 Arj, hvor er det bare godt med Asta-pigen :5up: Hun skal nok ende med at blive en ørn til at være alene - også helt selv uden Stella. I har jo mulighed for at træne den tid, der er brug for Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts