Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Arj, hvor er det bare godt med Asta-pigen :5up: Hun skal nok ende med at blive en ørn til at være alene - også helt selv uden Stella. I har jo mulighed for at træne den tid, der er brug for :-D

Tak skal du have :kys:

Jeg er også helt sikker på at det hele nok skal komme :-) så længe det kommer i Astas langsomme tempo.

Jeg kryer mig dog lidt ved tanken, når jeg tænker på hvis vi kun havde haft 3 uger til at lære hende at være alene.

Hurra for tålmodige hundepassere!!!! :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst PPP-Pero
Tak skal du have :kys:

Jeg er også helt sikker på at det hele nok skal komme :-) så længe det kommer i Astas langsomme tempo.

Jeg kryer mig dog lidt ved tanken, når jeg tænker på hvis vi kun havde haft 3 uger til at lære hende at være alene.

Hurra for tålmodige hundepassere!!!! :genert:

Ja, det var jo vores situation :roll:

Det viser også bare hvor vigtigt det er at have et sikkerhedsnet udover ferien :-) Man kan jo aldrig vide hvilken hvalp man får hjem.

Hvordan går det ellers med hende? Og er i faldet godt til i det nye hus? Og du havde fået nyt job?

Der sker sørme meget hos jer for tiden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Bare en kort update - har ikke så meget tid til at være på her for tiden :-)

Vi er oppe på 4 timer :shock::shock::shock: og det går strålende.

Når hun er færdig med at spise kong, lægger hun sig op i sofaen til Stella og lægger sig til at sove.

Hvis Stella rejser sig for at drikke vand eller lign. tøffer hun som sædvanligt gerne med - men det gør hun nu altid ved os alle sammen, selv kattene, bare liiige for at se hvad man skal :roll:

Og så smider hun sig enten i sofa, bur eller kurv igen, for at sove videre. Hundesitteren beretter desuden at hun for det meste når helt hen til sofaen inden vufferne vågner og hilsenen er stadig pæn. Glad, men på ingen måder overdrevet!

det er flot :5up: hvor er i gode, at i har backup (hundepasser) klar og det hele og det bare kører :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Vi havde ikke store problemer med det i starten :-) men der gik længe før jeg følte at hun var "klar" til overhovedet at påbegynde træningen.

Da vi endeligt begyndte, kom vi kun op på 15 minutter inden det gik galt. Hun gik fra at være ligeglad til at pive højlydt og længe, indtil vi kom tilbage igen.

Så startede vi helt forfra, med at være alene med en lukket dør imellem os, så på forskellige etager og så langsomt ud af døren 2 sek, så 10 så 30.

Så nej, deciderede problemer kan man jo næppe kalde det. Men Asta skal have det meget langsomt og pædagogisk ind, for at det ikke bliver for meget for hende. Det falder hende meget unaturligt at være alene tror jeg og hun kan (desværre!) stadig ikke være alene uden Stella.

Mon den første tid i det nye hjem, uden at være alene er lige så vigtig som alene hjemme træningen?

Da jeg fik Vinter vidste jeg ikke noget om alene hjemme træning. Men min x og jeg befandt os i en situation hvor jeg kunne være med hende/eller have hende med i bilen de første mange uger.

Jeg undrer mig lidt over hvor meget, denne tid med familien omkring hele tiden, betyder også?

Synes i egentligt ikke, at det er underligt, at vi ikke træner alene-hjemme i biler? Jeg brugte ikke det at efterlade Vinter i lang tid ad gangen i bilen, bare korte indkøbsture senere hen - men for det meste når hun var med i bilen var hun med ude også - hos venner, posthuset, hundeparken. Men, jeg har aldrig oplevet alene hjemme problemer i bilen?

Sorry...kom lige lidt forkert ind i indlægget :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon den første tid i det nye hjem, uden at være alene er lige så vigtig som alene hjemme træningen?

Da jeg fik Vinter vidste jeg ikke noget om alene hjemme træning. Men min x og jeg befandt os i en situation hvor jeg kunne være med hende/eller have hende med i bilen de første mange uger.

Jeg undrer mig lidt over hvor meget, denne tid med familien omkring hele tiden, betyder også?

Synes i egentligt ikke, at det er underligt, at vi ikke træner alene-hjemme i biler? Jeg brugte ikke det at efterlade Vinter i lang tid ad gangen i bilen, bare korte indkøbsture senere hen - men for det meste når hun var med i bilen var hun med ude også - hos venner, posthuset, hundeparken. Men, jeg har aldrig oplevet alene hjemme problemer i bilen?

Sorry...kom lige lidt forkert ind i indlægget :-)

Vores har det lige omvendt - de piber og hyler, hvis de bliver efterladt i bilen. Jeg kunne godt have ønsket at vi havde trænet det med dem, især fordi de hidser hinanden op.. Når den ene piber, begynder den anden også.

Jeg har også tænkt på at min kommende hvalp skal trænes i at være alene i bilen. Og at der ikke behøver ske noget spændende hver gang man er ude at køre :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson og jeg har haft en lille tilbagegang i denne uge. :neutral:

I tirsdags var vi ellers oppe på 19 minutter, men så begyndte han pludselig at reagere ret kraftigt. Jeg gik derfor tilbage til 18 minutter og har trænet det de sidste par dage.

Desværre bliver han ved med at reagere for meget, så nu vil jeg prøve at gå ned på 17 minutter.

Jeg håber ikke, at jeg bliver nødt til at gå længere ned i tid - det vil altså føles ret ærgerligt. Nu var vi lige nået op på så lang tid, at jeg kunne nå på posthuset eller apoteket.

Link til indlæg
Del på andre sites

I tirsdags var vi ellers oppe på 19 minutter, men så begyndte han pludselig at reagere ret kraftigt. Jeg gik derfor tilbage til 18 minutter og har trænet det de sidste par dage.

Desværre bliver han ved med at reagere for meget, så nu vil jeg prøve at gå ned på 17 minutter.

Jeg håber ikke, at jeg bliver nødt til at gå længere ned i tid - det vil altså føles ret ærgerligt. Nu var vi lige nået op på så lang tid, at jeg kunne nå på posthuset eller apoteket.

Øv, øv, øv... nu gik det ellers så godt:ae:. Men det er vel egentlig også det første rigtige tilbageslag i er ude for, og det er jo egentlig ganske godt gået når i har trænet i 4 mdr.

Og det med at gå langt ned i tid (fra timer til minutter) det har vi gjort flere gange. Så jeg føler med dig - men "det gode" var jo, at vi så forholdsvis hurtigt kunne øge tiden igen.

Du snakkede på et tidspunkt om at du ville gå lidt hurtigere frem end adfærdsbehandleren sagde, har du gjort det;-)

Håber det snart går rigtig fremad igen, synes ellers Tyson har været så dygtig.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Æv hvor ærgeligt. :ae:

Men jeg krydser fingre for at det er en 'bare' periode og at det går bedre snart.

Måske Tyson tænker, hvis jeg nu piver lidt, så kan hun ikke gå på apoteket, og så vil hun ikke være syg...i bund og grund....så tænker han faktisk KUN på dit velfærd :blink: han er en meget klog hund, og jeg er god til at lave historier :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Øv, hvor er det ærgeligt, Sonja.

Men som du ved har vi også haft flere nedture og jeg tror det er en meget naturlig del af træningen. Hunde kan vel ligesom mennesker indimellem have dårlige perioder med mindre overskud :-) Og samtidig kan jeg huske, at du fortalte der var et stykke tid, hvor I havde travlt og der ikke var meget tid til træning. Dette tilbagefald kan måske være en efterreaktion på en travl hverdag og for lidt træning?

Vi krydser fingre for træningen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men som du ved har vi også haft flere nedture og jeg tror det er en meget naturlig del af træningen. Hunde kan vel ligesom mennesker indimellem have dårlige perioder med mindre overskud :-) Og samtidig kan jeg huske, at du fortalte der var et stykke tid, hvor I havde travlt og der ikke var meget tid til træning. Dette tilbagefald kan måske være en efterreaktion på en travl hverdag og for lidt træning?

Jeg tør næsten ikke spørge ind til jer?

Men jeg er så fandens nysgerrig..!

Hvordan går det med pero manden?

Ber i ham stadig tie?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg tør næsten ikke spørge ind til jer?

Men jeg er så fandens nysgerrig..!

Hvordan går det med pero manden?

Ber i ham stadig tie?

Det går...

Igår skulle han lige have et "ikke nu", men i dag har han sovet 3,5 time (den tid han var alene) kun afbrudt én gang hvor han gik hen til et nyt sovested.

Så nogle dage er rigtig gode og andre er knap så gode... Men jeg tror han lærer noget af det - vi ser jo en udvikling.

Det er min kæreste, der holder øje med ham når han er alene og jeg prøver at få ham til at lave en lille dagbog over Peros alene-tid, men han er dårlig til at få det gjort. Han glemmer det hele tiden (og jeg glemmer at minde ham om det:mrgreen:). Men det er i hvert fald vores tanke at vi skal have skrevet det ned for at se om der bliver ved med at være udvikling.

I morgen skal vi lade Pero være alene 4 timer - det har han kun prøvet én gang før og på mandag er vi væk fra ca. 9.00 til ca. 13.00 så vi vil lige teste ham i det her i weekenden. Hveranden mandag skal han være alene 5-5,5 time og det bliver vi nødt til at træne ham om i snart. Vi er lidt trætte af at skiftes til at gå tidligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du snakkede på et tidspunkt om at du ville gå lidt hurtigere frem end adfærdsbehandleren sagde, har du gjort det;-)

Nej, jeg følger stadig planen, jeg tør ikke andet. Men reaktionen er da kommet efter en uges tid, hvor vi gik ret hurtigt frem (fordi han ikke reagerede på det, og det på nuværende tidspunkt ifølge planen er ok kun at øve samme tidsrum 2-3 gange på samme dag og så gå op i tid, hvis han ikke reagerer), så det kan godt være, at der simpelthen er kommet en slags efterreaktion.

Jeg tror, at du har helt ret, at hunde har op- og nedture ligesom vi selv har (det er Pero jo også et bevis på ;-)), og adfærdsbehandleren havde da også advaret mig om, at der godt kunne komme tilbagegang på et tidspunkt. Så det er nok helt normalt, og jeg er da heller ikke vildt bekymret, bare lidt ærgerlig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske Tyson tænker, hvis jeg nu piver lidt, så kan hun ikke gå på apoteket, og så vil hun ikke være syg...i bund og grund....så tænker han faktisk KUN på dit velfærd :blink: han er en meget klog hund, og jeg er god til at lave historier :mrgreen:

Ja, Tyson er en meget klog hund. Og ja, du er god til at lave historier. g045.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var jo vores situation :roll:

Det viser også bare hvor vigtigt det er at have et sikkerhedsnet udover ferien :-) Man kan jo aldrig vide hvilken hvalp man får hjem.

Hvordan går det ellers med hende? Og er i faldet godt til i det nye hus? Og du havde fået nyt job?

Der sker sørme meget hos jer for tiden :mrgreen:

Ja, det kan ikke siges nok gange tror jeg. Det er super vigtigt at tage forholdsregler med den slags.

Ja de fleste hunde kan lære det på 3 uger, men det er altså ikke alle og det glemmer folk!!

Det går super godt med hende. Hun er et lille træningsmonster, så vi holder meget igen og træner faktisk kun på pladsen. Ellers ville hun hurtigt blive "for dygtig" hvis du forstår hvad jeg mener.

Det nye hus er super, jobbet det samme - selvom det er slut med at have fri om fredagen :megaked:

Hvordan går det med studiet? Er det hårdt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der må da vist smides en opdatering på mysla her:)

Hun skulle jo kastes ud i 9 timer alene hjemme (sammen med sheila) her ved mig i onsdags.

Jeg har så lige snakket med naboen..

Og hun troede jeg havde fortrudt og hun slet ikke var på besøg:shock:

Hun havde overhovedet ikke hørt dem:-P:5up::cool::blink:

Så jeg synes da simpelthen mysla har været verdens sejeste hund:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun skulle jo kastes ud i 9 timer alene hjemme (sammen med sheila) her ved mig i onsdags.

Hvor er Mysla bare sej :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Arj, hvor godt!! :mrgreen:

Skal i så give jer i kast med det igen? Inden Mysla (måske?) holder flyttedag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor godt!!

Så hvordan er status på om Mysla skal flytte ind hos Sheila og dig?? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

9 timer! g020.gif

Det var sørme flot. :5up:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly

Nå når der ikke er nogen der vil kommentere min træning med Kiwi i min egen tråd, så prøver jeg da lige her.... :-)

Ja det er længe siden jeg har været herinde, men har ikke haft så meget at fortælle. Det har jeg nu derimod. :-)

For at tage alenetræningen først. Kiwi er helt oppe på 8 timer alene nu uden problemer. Der er ingen piveri og hun løber bare og leger med katten eller lægger sig til at sove i sin kurv eller på gulvtæppet i stuen. Hun har været alene i længere tid 2 gange før da vi var hos min svigermor for et stykke tid siden og vi pludselig besluttede os for at spise med. Men igen da jeg kom hjem og lyttede optagelserne igennem var der ingen piv eller noget som helst.

Så det er bare super lækkert. :-D

Renligheden går også godt, men kunne være bedre. Hun har lært at det er ok at gøre det ene eller det andet i brusekabinen, men der kan være en upser på gulvet i stuen, det sker dog kun når hun har dårlig mave eller hvis hun har leget hunden efter katten. :lol:

Vil gerne prøve at lærer hende at det kun skal foregå udenfor så det er ikke sådan at hun får ros eller noget når det sker i brusekabinen, men derimod en heeeeeeeel masse ros når det sker udenfor. :-)

Kiwi har også fået sit første rigtige bad forleden. Det gik også bare super godt. Hun havde ikke noget imod bruseren eller blive sæbet ind. Men hun kunne ikke lige at få vasket sine ædlere dele. Og tøringen, den gad hun slet ikke. hun syntes det var meget sjovere at bide i håndklædet og lege med det. Og da jeg valgte hårtørreren (selvfølgelig på den laveste varme) var det også meget sjovere at bide efter luften der kom ud af den underlige tingest. Så det endte med en hurtig tøring også måtte hun ellers tørre af sig selv (kunne godt bruge lidt råd her til hvordan jeg får lært hende at blive tørt enten med hårtørre eller håndklæde) Gik selvfølgelig ingen ture med hende før hun var 100% tør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Nå når der ikke er nogen der vil kommentere min træning med Kiwi i min egen tråd, så prøver jeg da lige her.... :-)

Ja det er længe siden jeg har været herinde, men har ikke haft så meget at fortælle. Det har jeg nu derimod. :-)

For at tage alenetræningen først. Kiwi er helt oppe på 8 timer alene nu uden problemer. Der er ingen piveri og hun løber bare og leger med katten eller lægger sig til at sove i sin kurv eller på gulvtæppet i stuen. Hun har været alene i længere tid 2 gange før da vi var hos min svigermor for et stykke tid siden og vi pludselig besluttede os for at spise med. Men igen da jeg kom hjem og lyttede optagelserne igennem var der ingen piv eller noget som helst.

Så det er bare super lækkert. :-D

Renligheden går også godt, men kunne være bedre. Hun har lært at det er ok at gøre det ene eller det andet i brusekabinen, men der kan være en upser på gulvet i stuen, det sker dog kun når hun har dårlig mave eller hvis hun har leget hunden efter katten. :lol:

Vil gerne prøve at lærer hende at det kun skal foregå udenfor så det er ikke sådan at hun får ros eller noget når det sker i brusekabinen, men derimod en heeeeeeeel masse ros når det sker udenfor. :-)

Kiwi har også fået sit første rigtige bad forleden. Det gik også bare super godt. Hun havde ikke noget imod bruseren eller blive sæbet ind. Men hun kunne ikke lige at få vasket sine ædlere dele. Og tøringen, den gad hun slet ikke. hun syntes det var meget sjovere at bide i håndklædet og lege med det. Og da jeg valgte hårtørreren (selvfølgelig på den laveste varme) var det også meget sjovere at bide efter luften der kom ud af den underlige tingest. Så det endte med en hurtig tøring også måtte hun ellers tørre af sig selv (kunne godt bruge lidt råd her til hvordan jeg får lært hende at blive tørt enten med hårtørre eller håndklæde) Gik selvfølgelig ingen ture med hende før hun var 100% tør.

Ej, hvor lyder det bare super :5up:

Hvordan fik I lært hende at være alene så? Kom med guldkornene hvis du har dem :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Ja, det kan ikke siges nok gange tror jeg. Det er super vigtigt at tage forholdsregler med den slags.

Ja de fleste hunde kan lære det på 3 uger, men det er altså ikke alle og det glemmer folk!!

Det går super godt med hende. Hun er et lille træningsmonster, så vi holder meget igen og træner faktisk kun på pladsen. Ellers ville hun hurtigt blive "for dygtig" hvis du forstår hvad jeg mener.

Det nye hus er super, jobbet det samme - selvom det er slut med at have fri om fredagen :megaked:

Hvordan går det med studiet? Er det hårdt?

Uha, kan godt forestille mig at det er hårdt at undvære sådan en lang weekend:shock:

Dejligt det går godt med Asta - håber snart vi får gået en tur så jeg kan se hende igen. Hun er garanteret vokset en hel del :-D

Det går rigtig godt på studiet. Er vildt glad for det selvom der er meget at læse. Er vild med familie- og arveret, men statsforfatningsret er derimod lidt en dødbider :blink: Men alt i alt er det hele rigtig godt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites