Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Gæst Winkybly
Ej, hvor lyder det bare super :5up:

Hvordan fik I lært hende at være alene så? Kom med guldkornene hvis du har dem :cool:

Tak :-)

Jamen vi startede selvfølgelig ud med at gå i andre rum osv.... Men da min kæreste så startede skole og jeg startede elevplads. Så havde vi ikke andet valg end at tage chancen og springe ud i det med det samme.

Så blev blev hurtigt til at stige i minutter til time og time til timer. Det blev vi simpelthen nødt til så vi ikke mistede vores job og skole.

Men tror at det der har hjulpet meget er fordi vi har kat og at de to bare er de bedste venner... Mica (katten) har "hjulpet" Kiwi meget med at være alene tror jeg ved at lege med hende og putte med hende.

Ved godt at det ikke er den rigtige måde vi gjorde det på, men havde simpelthen ikke noget valg. Og priser mig bare lykkelig over at det gik godt. Kan også gå ud af døren nu uden at hun løber med. det gjorde hun før

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nå når der ikke er nogen der vil kommentere min træning med Kiwi i min egen tråd, så prøver jeg da lige her.... :-)

Ja det er længe siden jeg har været herinde, men har ikke haft så meget at fortælle. Det har jeg nu derimod. :-)

For at tage alenetræningen først. Kiwi er helt oppe på 8 timer alene nu uden problemer. Der er ingen piveri og hun løber bare og leger med katten eller lægger sig til at sove i sin kurv eller på gulvtæppet i stuen. Hun har været alene i længere tid 2 gange før da vi var hos min svigermor for et stykke tid siden og vi pludselig besluttede os for at spise med. Men igen da jeg kom hjem og lyttede optagelserne igennem var der ingen piv eller noget som helst.

Så det er bare super lækkert. :-D

Renligheden går også godt, men kunne være bedre. Hun har lært at det er ok at gøre det ene eller det andet i brusekabinen, men der kan være en upser på gulvet i stuen, det sker dog kun når hun har dårlig mave eller hvis hun har leget hunden efter katten. :lol:

Vil gerne prøve at lærer hende at det kun skal foregå udenfor så det er ikke sådan at hun får ros eller noget når det sker i brusekabinen, men derimod en heeeeeeeel masse ros når det sker udenfor. :-)

Kiwi har også fået sit første rigtige bad forleden. Det gik også bare super godt. Hun havde ikke noget imod bruseren eller blive sæbet ind. Men hun kunne ikke lige at få vasket sine ædlere dele. Og tøringen, den gad hun slet ikke. hun syntes det var meget sjovere at bide i håndklædet og lege med det. Og da jeg valgte hårtørreren (selvfølgelig på den laveste varme) var det også meget sjovere at bide efter luften der kom ud af den underlige tingest. Så det endte med en hurtig tøring også måtte hun ellers tørre af sig selv (kunne godt bruge lidt råd her til hvordan jeg får lært hende at blive tørt enten med hårtørre eller håndklæde) Gik selvfølgelig ingen ture med hende før hun var 100% tør.

Hvor er det bare super flot - giv hende nogle godbidder fra mig for at være så dygtig. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg skrev sidst, ville jeg gå ned på 17 minutter. Der har vi så været nogle dage, og i går havde Tyson næsten ingen reaktionstid, så jeg tænkte, at vi bare behøvede at blive på 17 minutter i dag med, og så kunne gå op på 18 minutter i morgen.

Nå, men jeg smuttede så posthuset her til formiddag (mødte sent i dag), mens vi øvede alene-hjemme, og da der stadig var god tid tilbage, gik jeg også lige i Irma for at købe nogle batterier. Der var næsten ingen mennesker, så jeg tænkte, at det kunne jeg sagtens nå. Det ville jeg også have kunnet, hvis der ikke havde været en ældre mand, der brugte MEGET lang tid på at diskutere med kasseassistenten, hvorfor de ikke havde det mærke cigaretter, han ville have. :( Der var derfor gået 19 1/2 minut, da jeg kom tilbage, og Tyson var ret ivrig. Godt nok ikke så slem, som jeg havde frygtet, men for ivrig.

Jeg må prøve med 17 minutter igen i morgen og så håbe, at det er ok.

Øv, så kan jeg lære ikke at udfordre skæbnen ved at prøve at nå i butikker - dumme mor! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må prøve med 17 minutter igen i morgen og så håbe, at det er ok.

Øv, så kan jeg lære ikke at udfordre skæbnen ved at prøve at nå i butikker - dumme mor! :evil:

Jeg kn godt se at du udfordrede skæbnen LIIIIIIIIIIIIDT men det er virkelig også minimalt lidt!

Så den skal du ikke sige dumme mor til.

Nu kender jeg jo ikke til Tyson, men bare det at det kun var lidt ivrig og ikke total overgearet, det må da betyde at det var ikke helt ok, men han overlever....eller er jeg helt hen i vejret med at bland emig med noget ssom jeg ikke skal`?:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kender jeg jo ikke til Tyson, men bare det at det kun var lidt ivrig og ikke total overgearet, det må da betyde at det var ikke helt ok, men han overlever....eller er jeg helt hen i vejret med at bland emig med noget ssom jeg ikke skal`?:mrgreen:

Du har da ret - men jeg vil bare helst helt undgå den slags situationer. Jeg må nok bare indse, at vi alle sammen begår fejl og ikke kan gøre alting perfekt. :rolleyes:

I dag kom vi sent hjem fra arbejde (lidt i 20), og jeg er først lige ved at spise aftensmad nu, så der bliver nok ikke øvet her til aften. Måske går jeg lige ned med skraldet, men jeg orker altså ikke at gå rundt udenfor i 17 minutter.

Men i morgen er vi forhåbentlig klar til at fortsætte træningen i stærk stil! a010.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Hvordan går det med Tyson-manden nu? :-)

Vi har den sidste uge ført skema over Peros træning og det ser sådan her ud:

Mandag d. 6/10 30 minutter

Tirsdag d. 7/10 Alene 3,5 time. Sov i godt tre timer, vågnede til sidst og gik meget rundt – ikke helt tilfreds. Pev garanteret, men kunne ikke have lyd på skype.

Onsdag d. 8/10 Alene i knap tre timer. Sov fra start til slut.

Torsdag d. 9/10 Alene i 3,5 time. Pev, men lagde sig til at sove igen uden hjælp.

Fredag d. 10/10 Alene i 3,5 time. Lillebitte piv da han gik fra den ene til den anden taske. Sov ellers fra start til slut.

Lørdag d. 11/10 Alene 1,5 time. Sov.

Søndag d. 12/10 Alene 1,5 time. Sov.

Jeg vil blive ved med at føre skema i håb om at så er nemmere at se hans udvikling. Men indtil nu er det positivt. Det er ret sjældent han har brug for hjælp til at falde til ro igen. Han kommer nogle dage med et piv eller to, men lægger sig så til at sove igen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tirsdag d. 7/10 Alene 3,5 time. Sov i godt tre timer, vågnede til sidst og gik meget rundt – ikke helt tilfreds. Pev garanteret, men kunne ikke have lyd på skype.

Torsdag d. 9/10 Alene i 3,5 time. Pev, men lagde sig til at sove igen uden hjælp.

Fredag d. 10/10 Alene i 3,5 time. Lillebitte piv da han gik fra den ene til den anden taske. Sov ellers fra start til slut.

Jeg vil blive ved med at føre skema i håb om at så er nemmere at se hans udvikling. Men indtil nu er det positivt. Det er ret sjældent han har brug for hjælp til at falde til ro igen. Han kommer nogle dage med et piv eller to, men lægger sig så til at sove igen :5up:

Det lyder da helt vildt godt! :klap2:

Tyson er på 18 minutter og har været det i laaang tid, synes jeg. Vi var jo gået helt ned på 17 minutter og blev der nogle dage, og da han så var ok med det, gik vi op på 18 minutter. Og her har vi så været siden. Det er ikke fordi, at han reagerer meget krafitig, men lige lidt for meget til, at jeg kan øge tiden. Jeg er rimelig frustreret over bare at stå stille. Lige nu tænker jeg, om han aldrig lærer at være alene mere end 18 minutter, selvom jeg godt ved, at det er fjollet.

Jeg er bare lidt træt af den alene-hjemme-træning for tiden, for det er sgu lidt besværligt, og vi har arbejdet på det i 4 1/2 måned. Når der så ikke sker fremskridt, så er det altså lidt demotiverende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Det lyder da helt vildt godt! :klap2:

Tyson er på 18 minutter og har været det i laaang tid, synes jeg. Vi var jo gået helt ned på 17 minutter og blev der nogle dage, og da han så var ok med det, gik vi op på 18 minutter. Og her har vi så været siden. Det er ikke fordi, at han reagerer meget krafitig, men lige lidt for meget til, at jeg kan øge tiden. Jeg er rimelig frustreret over bare at stå stille. Lige nu tænker jeg, om han aldrig lærer at være alene mere end 18 minutter, selvom jeg godt ved, at det er fjollet.

Jeg er bare lidt træt af den alene-hjemme-træning for tiden, for det er sgu lidt besværligt, og vi har arbejdet på det i 4 1/2 måned. Når der så ikke sker fremskridt, så er det altså lidt demotiverende.

Åh ja, jeg kender det jo! Det er så surt, at det skal gå så langsomt frem - og nogle gange hurtigt tilbage igen :neutral: Nogle gange har jeg også bare haft lyst til at grave mig ned og aldrig nogensinde tænke på alene-træning igen:???: Men det skal nok gå med dig og Tyson :-) Ved du hvad han laver når han er alene?

Jeg har forresten lige købt 10 kvm regnskov ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh ja, jeg kender det jo! Det er så surt, at det skal gå så langsomt frem - og nogle gange hurtigt tilbage igen :neutral: Nogle gange har jeg også bare haft lyst til at grave mig ned og aldrig nogensinde tænke på alene-træning igen:???: Men det skal nok gå med dig og Tyson :-) Ved du hvad han laver når han er alene?

Jeg har forresten lige købt 10 kvm regnskov ;-)

Ja, jeg ved jo godt, at det nok skal gå - det kan bare være svært rigtig at mærke det, når man synes, at det er lidt øv.

Jeg ved ikke, hvad han laver, når jeg er alene (andet end den ene gang, hvor det lykkedes ham at åbne posen med chokoladekiks ;-)), men mit indtryk er, at han bare ligger og hviler sig og venter.

Han ligger normalt på tæppet i gangen, når jeg kommer. For nogle uger siden, hvor det gik rigtig godt, var han dog begyndt at ligge enten på min seng eller i sofaen og blev faktisk tit liggende der, når jeg kom, hvilket jeg så som et rigtig godt tegn.

I fredags gik jeg ned og hentede pizza og var tilbage efter ca. fem minutter, dvs. meget hurtigere end jeg plejer. Der lå han på sofaen og så helt forvirret ud over, at jeg allerede var tilbage.

Super at du har købt regnskov! :5up: Skal du ikke også adoptere en orangutang? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Ja, jeg ved jo godt, at det nok skal gå - det kan bare være svært rigtig at mærke det, når man synes, at det er lidt øv.

Jeg ved ikke, hvad han laver, når jeg er alene (andet end den ene gang, hvor det lykkedes ham at åbne posen med chokoladekiks ;-)), men mit indtryk er, at han bare ligger og hviler sig og venter.

Han ligger normalt på tæppet i gangen, når jeg kommer. For nogle uger siden, hvor det gik rigtig godt, var han dog begyndt at ligge enten på min seng eller i sofaen og blev faktisk tit liggende der, når jeg kom, hvilket jeg så som et rigtig godt tegn.

I fredags gik jeg ned og hentede pizza og var tilbage efter ca. fem minutter, dvs. meget hurtigere end jeg plejer. Der lå han på sofaen og så helt forvirret ud over, at jeg allerede var tilbage.

Super at du har købt regnskov! :5up: Skal du ikke også adoptere en orangutang? :mrgreen:

Jeg overvejer at give min far en orangutangadoption i fødelsdagsgave:-) Han ønsker sig alligevel ikke noget.

Det lyder da helt fantastisk at han kan ligge i sofaen eller i sengen når du kommer tilbage :5up: Så fravælger han jo at holde øje med døren, og dét må betyde at han er helt ok med det.

Mht. den velkomst man får når man kommer hjem, så tror jeg det er helt naturligt at den bliver mere overstrømmende efter lang tid. Vi kan klart mærke på Peros velkomst om han har været alene kort eller lang tid, men det betyder ikke at han har haft det dårligt med det. Så længe det ikke er hysterisk, så går det nok. Men jeg kan sagtens forstå du er varsom med det:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg overvejer at give min far en orangutangadoption i fødelsdagsgave:-) Han ønsker sig alligevel ikke noget.

Det lyder da helt fantastisk at han kan ligge i sofaen eller i sengen når du kommer tilbage :5up: Så fravælger han jo at holde øje med døren, og dét må betyde at han er helt ok med det.

Ja, det er også det, jeg tænker. Og nu har jeg faktisk lige været ude i 18 minutter, hvor han stadig lå på sofaen og var i hvert fald 10 sekunder om at komme ud og sige hej til mig i gangen. Og han virkede helt rolig, så nu øver vi en gang mere på 18 minutter i dag, og hvis det går lige så godt, kan vi gå op til 19 minutter - hurra! Man skal åbenbart bare klage sin nød herinde, så fatter hunden det. :mrgreen:

Mht. den velkomst man får når man kommer hjem, så tror jeg det er helt naturligt at den bliver mere overstrømmende efter lang tid. Vi kan klart mærke på Peros velkomst om han har været alene kort eller lang tid, men det betyder ikke at han har haft det dårligt med det. Så længe det ikke er hysterisk, så går det nok. Men jeg kan sagtens forstå du er varsom med det:-D

Det er jo en del af træningsplanen fra adfærdsbehandleren, at jeg først må øge tiden, når hans reaktionstid højst er på 1-2 sekunder, når jeg kommer tilbage. Så jeg tør ikke andet end at rette mig efter det. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hurra, anden gang med 18 minutter gik også perfekt - han lå på sengen og kom først ud til mig efter ca. 10 sekunder, duttede mig lige på hånden og lagde sig så roligt ned.

s020.gif

Søndag er nu også en rigtig god dag at træne, for han er godt træt efter først at have været til agility og bagefter til legedate med sin yndlingshund, Rosa. d025.gif

Så nu kan vi gå op på 19 minutter. SÅ dejligt. Nu håber jeg bare ikke, at vi skal blive på det tidsrum en halvanden uge. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke gode nyheder fra jer to :blink: :klap2:

At Pero er begyndt at kunne falde til ro UDEN hjælp, trods et par piv, det er da rigtig flot :kys:

Og at Tyson ikke holder øje med døren, og bare hoppe i mors seng, det er ihvertilfalde også flot :kys:

Sikke nogle dejlige posts at komme hjem til, tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Hurra, anden gang med 18 minutter gik også perfekt - han lå på sengen og kom først ud til mig efter ca. 10 sekunder, duttede mig lige på hånden og lagde sig så roligt ned.

s020.gif

Søndag er nu også en rigtig god dag at træne, for han er godt træt efter først at have været til agility og bagefter til legedate med sin yndlingshund, Rosa. d025.gif

Så nu kan vi gå op på 19 minutter. SÅ dejligt. Nu håber jeg bare ikke, at vi skal blive på det tidsrum en halvanden uge. :mrgreen:

Ellers er der jo en dagplejemor i nærheden :mrgreen::mrgreen: Hvis Stasia altså finder sig i det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey, det er sgu da positive historier der kommer herinde pt.:mrgreen:

Kiwi har jo vist sig at være en alene-hjemme-haj, så det er jo perfekt.

Dejligt at Pero selv kommer i tanke om, at han jo altså skal være stille og Tyson når jo nok milepælen 20 minutter i denne uge:shock:

Bare vent til du kommer op på at skulle være væk 3 eller 4 timer en søndag - jeg skulle hilse og sige, at det godt kan blive pænt kedeligt at gå rundt i københavn en halv dag. Vi nåede både forbi Vesterbro og Østerbro på en enkelt formiddag:rolleyes:

Og tænk engang at man jo bl.a. glædede sig til at gå nogle lange ture når man fik sin hund - altså sammen med hunden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey, det er sgu da positive historier der kommer herinde pt.:mrgreen:

Kiwi har jo vist sig at være en alene-hjemme-haj, så det er jo perfekt.

Dejligt at Pero selv kommer i tanke om, at han jo altså skal være stille og Tyson når jo nok milepælen 20 minutter i denne uge:shock:

Bare vent til du kommer op på at skulle være væk 3 eller 4 timer en søndag - jeg skulle hilse og sige, at det godt kan blive pænt kedeligt at gå rundt i københavn en halv dag. Vi nåede både forbi Vesterbro og Østerbro på en enkelt formiddag:rolleyes:

Og tænk engang at man jo bl.a. glædede sig til at gå nogle lange ture når man fik sin hund - altså sammen med hunden!

Jeg regner med at snuppe nogle eftermiddagsforestillinger i biografen - jeg GLÆDER mig til at kunne komme ind og se alle de film, jeg vil, uden at skulle arrangere hundesitter. :-)

Jeg tænker mere på, hvad jeg skal gøre i hverdagene, når jeg når op på så lang tid. For jeg synes egentlig, at det er lidt synd for Tyson, at han først har været på arbejde hele dagen, hvor det jo er ret kedeligt for ham og han ikke får så meget kontakt, og at han så bagefter skal være alene hjemme flere timer om aftenen. :(

Jeg må prøve at få arrangeret noget med nogle halve hjemmearbejdsdage, men det er jo nok en længere periode, det kommer til at dreje sig om... nå, den tid, den sorg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

s020.gif

Arj, hvor dejligt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj

Hej Allesammen!

Hvor lyder det bare til at gå kanon!

Her er der ikk såå meget forandirng. og dog..

Vi er gået heeeeelt tilbage til start.

hun er ganske ligegld med vi går ud og ind ad døren. osv.

Dog efter lidt vil hun gerne ud og se.

træner i små bidder med hende.

Jeg går og siger blot " vi ses Twikkie" og når jeg komemr igen siger jeg "hej med dig"

hun klarede igår ganske godt 4-5 min.

men efter en dag hvor der hvde været "gang i den" hele dageb,. men gå ture. leg med frememd hund osv, var hun mega træt.

Så vi ville lige hurtigt på cykel hen til mcd efter noget mad.

i 25 min kørte videobåndet. Twikkie var alene i ca 22 min.

i de 19 af dem sagde hun intet. Ej hvor var vi stolte.

Men i dag startede jeg stilel og roligt (som igår middags) med 4 min. hun pev ved 2 min., så tog jeg 2 min lidt efter. uden problemer. så fik hun 4 min. pev igen ved 2 min.

så fik hun 2 min. uden piv. dernæst fik hun 2 min og 10-15 sek. utilfreds piv ved 1 min og 30 sek., senere fik hun 3 min. uden piv.

Virker lidt som om hun har en møg dag.

Men det gode er at hun er begyndt at sidde stille og roligt. og dernæst ligge sig ned og slappe af. i stedet for at tonse rundt og skrige og ødelægge alt.

men hvor mange gange bør jeg træne med hende om dagen. når vi nu er nået om i minutter?

Til lidt solskin

Køb vimedhund her i oktober. Twikkie vandt :D:D:D *STOLT*

Vi har fået "model billederne" af May.

Twikkie er allerede 7 måneder :shock: . vi har haft hende i 5 måneder og 4 dage i dag. Skræmmende som tiden går.

Og ej hvor er jeg stolt over de fremskidt i har herinde. gid vi var nået lige så langt.

jeg er ked af jeg ikke har været herinde i lang tid!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Hold da mund!!! :klap::klap::klap:

Det er flot! Er det ikke lidt af en lettelse? :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

s020.gif

Hvor godt :5up: Det lyder til, at Tyson lige havde brug for en lille 'time out' - hvor godt, at du er god til at lytte til ham og se når han har brug for lidt mere tid til at komme videre :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Hej Allesammen!

Jeg går og siger blot " vi ses Twikkie" og når jeg komemr igen siger jeg "hej med dig"

men efter en dag hvor der hvde været "gang i den" hele dageb,. men gå ture. leg med frememd hund osv, var hun mega træt.

Men i dag startede jeg stilel og roligt (som igår middags) med 4 min. hun pev ved 2 min., så tog jeg 2 min lidt efter. uden problemer. så fik hun 4 min. pev igen ved 2 min.

så fik hun 2 min. uden piv. dernæst fik hun 2 min og 10-15 sek. utilfreds piv ved 1 min og 30 sek., senere fik hun 3 min. uden piv.

Men det gode er at hun er begyndt at sidde stille og roligt. og dernæst ligge sig ned og slappe af. i stedet for at tonse rundt og skrige og ødelægge alt.

men hvor mange gange bør jeg træne med hende om dagen. når vi nu er nået om i minutter?

Til lidt solskin

Twikkie er allerede 7 måneder :shock: . vi har haft hende i 5 måneder og 4 dage i dag. Skræmmende som tiden går.

Og ej hvor er jeg stolt over de fremskidt i har herinde. gid vi var nået lige så langt.

Tillykke med vi med hund :vinken:

jeg håber det kommer til at gå fint med alene-hjemme igen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Allesammen!

Til lidt solskin

Tillykke med titlen som månedens hund. Det var altså også et kært billede. :-P

Jeg tror, at det er rigtig godt, at I er startet forfra med alene-hjemme-træningen. Super at I tager jer tid til det. :5up:

Jeg tænker dog, om I alligevel går lidt for hurtigt frem? Det lyder lidt som om, at Twikkie egentlig var ok op til 2 minutter, men at alt derover var for meget. Og hvis hun flere gange oplever, at hun er alene længere, end hun kan kapere, så modarbejder det jo træningen. I hvert fald understregede min adfærdsbehandler meget, at det er vigtigt at hunden ikke får negative oplevelser med at være alene, men kun oplever situationer, hvor den kan klare det.

Mht. hvor mange gange om dagen I skal øve alene-hjemme, så skulle jeg ikke øve mere end tre gange om dagen, da vi var på nogle minutter, da adfærdsbehandleren advarede om, at det ellers kunne blive flooding.

Link til indlæg
Del på andre sites