Gæst Steffiaj Besvaret Oktober 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2008 Tillykke med titlen som månedens hund. Det var altså også et kært billede. Jeg tror, at det er rigtig godt, at I er startet forfra med alene-hjemme-træningen. Super at I tager jer tid til det. :5up: Jeg tænker dog, om I alligevel går lidt for hurtigt frem? Det lyder lidt som om, at Twikkie egentlig var ok op til 2 minutter, men at alt derover var for meget. Og hvis hun flere gange oplever, at hun er alene længere, end hun kan kapere, så modarbejder det jo træningen. I hvert fald understregede min adfærdsbehandler meget, at det er vigtigt at hunden ikke får negative oplevelser med at være alene, men kun oplever situationer, hvor den kan klare det. Mht. hvor mange gange om dagen I skal øve alene-hjemme, så skulle jeg ikke øve mere end tre gange om dagen, da vi var på nogle minutter, da adfærdsbehandleren advarede om, at det ellers kunne blive flooding. ' Den eneste grund til vi lod hende være i 20 min var fordi hun sov. Vi regnede kun med at det vilel tage max 10 min. Vi ville ønske vi havde meget tid. Men meget tid er spildt. Jeg har 1 uges ferie. Så ved ikke hvor langt vi kan nå? I hvert fald er hun sikker på 2 min.. Men hun har som sagt været oppe på 15 - 20 min uden problemer før hen. Også i al den tid hvor hgun har været alene i 4 timer om dagen. i den periode pev hun nået af tiden. måske i 2 min max og tiede stilel i 30 min eller mere. Her er prognosen for igår og idag. 12 oktober 2008 4.30 min – uden problemer. 7 min - uden problemer 23 min - Piv efter 19 min ca. Flot klaret. Bare synd hun ikke ku klare de sidste 3 min. 5 min – uden piv. Godt klaret. – Johnny og jeg gik rundt om bygningen, og ind ved kælderen. 13 oktober 2008 4 min – MEGET piv efter 2 min. Både Johnny og jeg gik. Køkkenvinduet var lukket. Men måske ku hun alligevel høre os? 2 min – uden piv. Jeg hentede cykelkurv 4 min – Igen piv efter 2 min. Jeg gik rundt om bygningen. 2 min – Uden piv. Jeg gik. 2 min & 15 sek. – 2 små utilfredse uh ved 1halvt minut. 3 min – Ingen problemer. Skulle dog lige have poterne op på bordet og kigge. Men gik pænt ud i gangen og lagde sig igen. 3 min? Se video. Ingen lyd 2 min og 30 sek. – Uden piv. Mette på kontoret. Johnny og jeg i opgangen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2008 'Den eneste grund til vi lod hende være i 20 min var fordi hun sov. Vi regnede kun med at det vilel tage max 10 min. Vi ville ønske vi havde meget tid. Men meget tid er spildt. Jeg har 1 uges ferie. Så ved ikke hvor langt vi kan nå? I hvert fald er hun sikker på 2 min.. Men hun har som sagt været oppe på 15 - 20 min uden problemer før hen. Også i al den tid hvor hgun har været alene i 4 timer om dagen. i den periode pev hun nået af tiden. måske i 2 min max og tiede stilel i 30 min eller mere. Her er prognosen for igår og idag. 12 oktober 2008 4.30 min – uden problemer. 7 min - uden problemer 23 min - Piv efter 19 min ca. Flot klaret. Bare synd hun ikke ku klare de sidste 3 min. 5 min – uden piv. Godt klaret. – Johnny og jeg gik rundt om bygningen, og ind ved kælderen. 13 oktober 2008 4 min – MEGET piv efter 2 min. Både Johnny og jeg gik. Køkkenvinduet var lukket. Men måske ku hun alligevel høre os? 2 min – uden piv. Jeg hentede cykelkurv 4 min – Igen piv efter 2 min. Jeg gik rundt om bygningen. 2 min – Uden piv. Jeg gik. 2 min & 15 sek. – 2 små utilfredse uh ved 1halvt minut. 3 min – Ingen problemer. Skulle dog lige have poterne op på bordet og kigge. Men gik pænt ud i gangen og lagde sig igen. 3 min? Se video. Ingen lyd 2 min og 30 sek. – Uden piv. Mette på kontoret. Johnny og jeg i opgangen. Jeg kan godt se, at det er et problem med tiden. Har I evt. mulighed for at arrangere noget med pasningen af forældre e.l., indtil hun er blevet rigtig god til at være alene? Nu kan jeg jo kun snakke ud fra egen erfaring, men det er måske for meget at træne otte gange på en dag, sådan som I har gjort i dag? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Steffiaj Besvaret Oktober 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2008 Jeg kan godt se, at det er et problem med tiden. Har I evt. mulighed for at arrangere noget med pasningen af forældre e.l., indtil hun er blevet rigtig god til at være alene? Nu kan jeg jo kun snakke ud fra egen erfaring, men det er måske for meget at træne otte gange på en dag, sådan som I har gjort i dag? Vi går ned og træner 3 gange ca.. eller max 5 gange hvis det er fra 7 morgen til 22 aften.. Det er fordelt over 15 timer. Men nej har desværre ingen mulighed for pasning.. odenses busser køre a S H I T nu. Derfor vil jeg tidligst ku være ved min far kl 8 om morgenen. Men heldigvis i denne her måned ligger vores dage således. Jeg har hverdag fri kl 1 eller halv 3. (er hjemme 20 min senere via cykle) Kæresten arbejder: mandag 10-18 tirsdag 16-23 onsdag 8-16/fri (hver anden fri) torsdag 10-16 fredag 7-15 (jeg har fri halv 12 her.) Men tirsdage er intet problem. Onsdage og fredag er de værste sys jeg. Men vi er nået langt de sidste par uger. Hun er ligeglad med vi går. Hun kigger et par sek (evt fra stuen) og ud og sætter sig og kigger. Og dernæst ligger hun sig, hvor hun førhen ville vandre rastløs rundt og "skrige". Men vi har ca 1 uge.. nå hvad vi kan. Evt kan jeg tage fri. (jeg får dog højt fravær og risikere udsmidelse og lave karaktere) Men når vi ved at hun med sikkerhed kan klare så og så lang tid. Hvor hurtigt skal man gå frem og hvor mange gange skal vi træne samme tidsrum? Vi gør meget ud af at gøre forskellige ting når vi gør. Så det ikke altid er nøgler, jakker, sko, låse døre osv., Siger altid. "vi ses Twikkie" så hun ved at jeg snart kommer igen.. (dette vil jeg nok ikk sige når jeg begynder i skole igen.. hvis jeg ved der desværre i værste fald måske går længere tid end hun kan klare.) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2008 Men vi er nået langt de sidste par uger. Hun er ligeglad med vi går. Hun kigger et par sek (evt fra stuen) og ud og sætter sig og kigger. Og dernæst ligger hun sig, hvor hun førhen ville vandre rastløs rundt og "skrige". Dejligt. :5up: Men når vi ved at hun med sikkerhed kan klare så og så lang tid. Hvor hurtigt skal man gå frem og hvor mange gange skal vi træne samme tidsrum? Min plan så sådan her ud: - Til at starte med (vi begyndte på 9 sek.) måtte vi øge tiden med 3-5 sekunder ad gangen (og måtte selvfølgelig først lægge mere tid på, når han var ok med det pågældende tidsrum) - Da vi nåede op på 1 minut, måtte vi øge tiden med 10 sek. ad gangen - Da vi nåede op på 3 minutter, måtte vi lægge 20-30 sek. på ad gangen - Da vi nåede op på 10 minutter, måtte vi lægge 1 minut på ad gangen - Når vi kommer op på 30 minutter, må vi lægge 3-5 minutter på ad gangen - Når vi kommer op på 1 time, må vi lægge 10 minutter på ad gangen - Når vi kommer op på 2 timer, må vi lægge 15-20 minutter på ad gangen Jeg skal træne hvert tidsrum, indtil Tysons reaktionstid, når jeg kommer tilbage, max. er på 1-2 sekunder. Vi gør meget ud af at gøre forskellige ting når vi gør. Så det ikke altid er nøgler, jakker, sko, låse døre osv., Det er også sådan, jeg skal gøre med Tyson. Siger altid. "vi ses Twikkie" så hun ved at jeg snart kommer igen.. (dette vil jeg nok ikk sige når jeg begynder i skole igen.. hvis jeg ved der desværre i værste fald måske går længere tid end hun kan klare.) Umiddelbart tænker jeg, at du skal bruge ved med at sige det samme, også selvom der går længere tid? Men det kan godt være, at jeg ikke har ret i det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Steffiaj Besvaret Oktober 13, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2008 Dejligt. :5up: Min plan så sådan her ud: - Til at starte med (vi begyndte på 9 sek.) måtte vi øge tiden med 3-5 sekunder ad gangen (og måtte selvfølgelig først lægge mere tid på, når han var ok med det pågældende tidsrum) - Da vi nåede op på 1 minut, måtte vi øge tiden med 10 sek. ad gangen - Da vi nåede op på 3 minutter, måtte vi lægge 20-30 sek. på ad gangen - Da vi nåede op på 10 minutter, måtte vi lægge 1 minut på ad gangen - Når vi kommer op på 30 minutter, må vi lægge 3-5 minutter på ad gangen - Når vi kommer op på 1 time, må vi lægge 10 minutter på ad gangen - Når vi kommer op på 2 timer, må vi lægge 15-20 minutter på ad gangen Jeg skal træne hvert tidsrum, indtil Tysons reaktionstid, når jeg kommer tilbage, max. er på 1-2 sekunder. Det er også sådan, jeg skal gøre med Tyson. Umiddelbart tænker jeg, at du skal bruge ved med at sige det samme, også selvom der går længere tid? Men det kan godt være, at jeg ikke har ret i det... Ved ikek om jeg skal sige det samme.. Ved at jeg siger "vi ses Twikkie" skal hun vide at jeg snart kommer. Og når jeg er væk der, er det jo ikke snart. Jeg ved jo at jeg nok komemr til at gå over hendes grænser. Reaktionstid? hvordan? Jeg mener. Twikkie sidder bare og kigger når vi kommer hjem. men er rolig hver gang. uanset om hun har pevet eller ej., Derudover venter hun på vi gider snakke til hende. Når jeg kommer siger jeg kun "hej " eller lign. Lige nu følger jeg en plan fra nettet hvor bla dette indgår "Når du er nået op på 5 minutter udenfor døren, kan du øge tiden med halve minutter ad gangen, og når du er oppe på et kvarter kan du øge med fem minutter ad gangen" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2008 Reaktionstid? hvordan? Jeg mener. Twikkie sidder bare og kigger når vi kommer hjem. men er rolig hver gang. uanset om hun har pevet eller ej., Derudover venter hun på vi gider snakke til hende. Tja, Twikkies reaktionstid er så på 0 sekunder. Men det er selvfølgelig også pointen med at få lagt en individuel træningsplan - at hundene er forskellige og reagerer forskelligt. Tyson piber ikke eller ødelægger noget, så jeg kan kun se, om han har været ok, på den måde han reagerer på, når jeg kommer tilbage. Twikkie er så anderledes, så derfor kan Tysons plan ikke overføres 100 pct. på hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Steffiaj Besvaret Oktober 14, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2008 Tja, Twikkies reaktionstid er så på 0 sekunder. Men det er selvfølgelig også pointen med at få lagt en individuel træningsplan - at hundene er forskellige og reagerer forskelligt. Tyson piber ikke eller ødelægger noget, så jeg kan kun se, om han har været ok, på den måde han reagerer på, når jeg kommer tilbage. Twikkie er så anderledes, så derfor kan Tysons plan ikke overføres 100 pct. på hende. Det er rigtig nok. Vi aner aldrig om Twikkie har sagt noget. (udover video.) Idag har åbenbart været en god dag. Se.. 2 min & 45 sek. – Uden problemer. Brummede lige af Mettes krykke de første 10 sek., (uvant tingest) 6 min & 25 sek – FLOT FLOT FLOT :D:D 4 min & 10 sek – Ingen problemer. Snusset til bordet. Været i køkkenet mm. Men INGEN lyd! Er det bare mig eller er det lidt forståeligt at jeg ikke aner hvor jeg skal træne fra? Ved ikke om jeg skal give hende 2 min. men har lyst til at give hende 5 f.eks. Hmm og alligevel ved jeg at hun "nogengange" kan klare 10-20 min... Og som sagt. Hvis Twikkies reaktionstid er 0 sek. hvordan ved jeg så hvor hurtigt jeg må gå frem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2008 Det er rigtig nok. Vi aner aldrig om Twikkie har sagt noget. (udover video.) Idag har åbenbart været en god dag. Se.. 2 min & 45 sek. – Uden problemer. Brummede lige af Mettes krykke de første 10 sek., (uvant tingest) 6 min & 25 sek – FLOT FLOT FLOT :D:D 4 min & 10 sek – Ingen problemer. Snusset til bordet. Været i køkkenet mm. Men INGEN lyd! Er det bare mig eller er det lidt forståeligt at jeg ikke aner hvor jeg skal træne fra? Ved ikke om jeg skal give hende 2 min. men har lyst til at give hende 5 f.eks. Hmm og alligevel ved jeg at hun "nogengange" kan klare 10-20 min... Og som sagt. Hvis Twikkies reaktionstid er 0 sek. hvordan ved jeg så hvor hurtigt jeg må gå frem. Jeg kan godt forstå, at du er lidt forvirret i forhold til, hvor du skal træne fra. Du må vel bare gå ud fra videoen, og så gå stille og roligt frem. Hvis hun ikke peb ved 4 min. og 10 sek., er hun nok ok med det tidsrum, og så kan du måske prøve 4 1/2 minut næste gang? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Oktober 15, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2008 Mht. reaktionstid så er det jo meget forskelligt hvad der er acceptabelt fra hund til hund. Og når Twikkies reaktionstid er på 0, så kan man nok ikke vurdere noget ud fra det. Peros reaktiontid har jeg svært ved at vurdere. Når jeg kommer ind til ham logrer han og strækker sig, så løber han logrende hen og finder et tyggeben eller lignende og vimser rundt med det. Men fokus er ikke på mig - fokus er på døren. Altså han vil ud af stuen med sit tyggeben. Når jeg lukker ham ud af stuen og så selv går i gang med noget - fx at tømme opvaskeren eller andet "kedeligt" - så lægger han sig ind i stuen igen og tygger tyggeben. Det er kun hvis jeg fx sætter mig i sofaen at han kommer hen til mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Oktober 15, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2008 Hej Allesammen! Hvor lyder det bare til at gå kanon! Her er der ikk såå meget forandirng. og dog.. Vi er gået heeeeelt tilbage til start. hun er ganske ligegld med vi går ud og ind ad døren. osv. Dog efter lidt vil hun gerne ud og se. træner i små bidder med hende. Jeg går og siger blot " vi ses Twikkie" og når jeg komemr igen siger jeg "hej med dig" hun klarede igår ganske godt 4-5 min. men efter en dag hvor der hvde været "gang i den" hele dageb,. men gå ture. leg med frememd hund osv, var hun mega træt. Så vi ville lige hurtigt på cykel hen til mcd efter noget mad. i 25 min kørte videobåndet. Twikkie var alene i ca 22 min. i de 19 af dem sagde hun intet. Ej hvor var vi stolte. Men i dag startede jeg stilel og roligt (som igår middags) med 4 min. hun pev ved 2 min., så tog jeg 2 min lidt efter. uden problemer. så fik hun 4 min. pev igen ved 2 min. så fik hun 2 min. uden piv. dernæst fik hun 2 min og 10-15 sek. utilfreds piv ved 1 min og 30 sek., senere fik hun 3 min. uden piv. Virker lidt som om hun har en møg dag. Men det gode er at hun er begyndt at sidde stille og roligt. og dernæst ligge sig ned og slappe af. i stedet for at tonse rundt og skrige og ødelægge alt. men hvor mange gange bør jeg træne med hende om dagen. når vi nu er nået om i minutter? Til lidt solskin Køb vimedhund her i oktober. Twikkie vandt :D:D *STOLT* Vi har fået "model billederne" af May. Twikkie er allerede 7 måneder . vi har haft hende i 5 måneder og 4 dage i dag. Skræmmende som tiden går. Og ej hvor er jeg stolt over de fremskidt i har herinde. gid vi var nået lige så langt. jeg er ked af jeg ikke har været herinde i lang tid! Tillykke med Vi med hund :klap2: og så håber jeg da at det hjemme alene kommer til at virke :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Steffiaj Besvaret Oktober 15, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 15, 2008 15 oktober 2008 4 min & 20 sek – 1 gø og et meget lille gø. (hun har hørt noget på gangen) Lagde sig hurtig ned og slappede af da jeg smuttede. Aldeles ikke utilfreds. 4 min & 30 sek. – Ingen problemer. J Dygtige pige! 12 min & 20 sek – Peb omkring 10 min og 10 et halv min. Luntede før det lidt rundt i stuen. Nåede i fakta og hjem. Hun var lidt for glad for at se os igen. 4 min & 30 sek. Ingen problemer. Lå og slappede af i gangen. Grunden til 12 min var som udgangspunkt i de 19 min hun nemt klarede den anden dag. Men igår klarede hun 6 et halvt min.. og for 3 dage siden 7 min. Så går ud fra hun ligger mellem 5 og 9 min., Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Oktober 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2008 Mandag d. 6/10 30 minutter Tirsdag d. 7/10 Alene 3,5 time. Sov i godt tre timer, vågnede til sidst og gik meget rundt – ikke helt tilfreds. Pev garanteret, men kunne ikke have lyd på skype. Onsdag d. 8/10 Alene i knap tre timer. Sov fra start til slut. Torsdag d. 9/10 Alene i 3,5 time. Pev, men lagde sig til at sove igen uden hjælp. Fredag d. 10/10 Alene i 3,5 time. Lillebitte piv da han gik fra den ene til den anden taske. Sov ellers fra start til slut. Lørdag d. 11/10 Alene 1,5 time. Sov. Søndag d. 12/10 Alene 1,5 time. Sov. Lige en opdatering fra denne uge: Mandag d. 13/10 Alene 1,5 time. Sov. Tirsdag d. 14/10 Alene 1,5 time. Sov Onsdag d. 15/10 Alene 1,5 time. Sov Torsdag d. 16/10 Alene 2 timer og et kvarter. Sov. Vi har haft fem dage i træk med 1,5 times alenetid pga. ferie - det er svært at have noget at lave i længere tid hvis vi samtidig skal have mulighed for at tjekke ham indimellem. Dog er det en kæmpe frihed at være et par timer i byen i dag og kun tjekke op på ham 3 gange i løbet af den tid :5up: Så meget frihed har vi ikke haft siden vi fik ham! Efter de mange dage med 1,5 time var jeg lidt nervøs for om han nu forventede vi også kom hjem efter 1,5 time i dag, men han er slet ikke påvirket af det. Jeg tror simpelthen ikke han har særlig meget tidsfornemmelse når han sover:-D De næste dage må vi se om vi ikke kan træne tre timer igen inden vi starter i skole igen... Han er bare så dygtig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Oktober 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2008 Lige en opdatering fra denne uge: Mandag d. 13/10 Alene 1,5 time. Sov. Tirsdag d. 14/10 Alene 1,5 time. Sov Onsdag d. 15/10 Alene 1,5 time. Sov Torsdag d. 16/10 Alene 2 timer og et kvarter. Sov. Vi har haft fem dage i træk med 1,5 times alenetid pga. ferie - det er svært at have noget at lave i længere tid hvis vi samtidig skal have mulighed for at tjekke ham indimellem. Dog er det en kæmpe frihed at være et par timer i byen i dag og kun tjekke op på ham 3 gange i løbet af den tid :5up: Så meget frihed har vi ikke haft siden vi fik ham! Efter de mange dage med 1,5 time var jeg lidt nervøs for om han nu forventede vi også kom hjem efter 1,5 time i dag, men han er slet ikke påvirket af det. Jeg tror simpelthen ikke han har særlig meget tidsfornemmelse når han sover:-D De næste dage må vi se om vi ikke kan træne tre timer igen inden vi starter i skole igen... Han er bare så dygtig Ja, det må du da nok have lov at sige. Han er da bare ved at være helt skrap til det der alene hjemme, den lille sovetryne :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Oktober 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2008 Ja, det må du da nok have lov at sige. Han er da bare ved at være helt skrap til det der alene hjemme, den lille sovetryne :5up: Ja, det er han virkelig :5up: Han er så dygtig til at være sovetryne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Oktober 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2008 Efter de mange dage med 1,5 time var jeg lidt nervøs for om han nu forventede vi også kom hjem efter 1,5 time i dag, men han er slet ikke påvirket af det. Jeg tror simpelthen ikke han har særlig meget tidsfornemmelse når han sover:-D De næste dage må vi se om vi ikke kan træne tre timer igen inden vi starter i skole igen... Han er bare så dygtig :kys: Nei hvor dejligt at det ikke har rørt ham at i har haft lidt tid. Og tiden flyver når man sover, syntes altid af uret ringer lige efter jeg har lagt mig Håber han bare kører derud af nu :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flaffy,Zozo,Luna Besvaret Oktober 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2008 Lige en opdatering fra denne uge: Mandag d. 13/10 Alene 1,5 time. Sov. Tirsdag d. 14/10 Alene 1,5 time. Sov Onsdag d. 15/10 Alene 1,5 time. Sov Torsdag d. 16/10 Alene 2 timer og et kvarter. Sov. Vi har haft fem dage i træk med 1,5 times alenetid pga. ferie - det er svært at have noget at lave i længere tid hvis vi samtidig skal have mulighed for at tjekke ham indimellem. Dog er det en kæmpe frihed at være et par timer i byen i dag og kun tjekke op på ham 3 gange i løbet af den tid :5up: Så meget frihed har vi ikke haft siden vi fik ham! Efter de mange dage med 1,5 time var jeg lidt nervøs for om han nu forventede vi også kom hjem efter 1,5 time i dag, men han er slet ikke påvirket af det. Jeg tror simpelthen ikke han har særlig meget tidsfornemmelse når han sover:-D De næste dage må vi se om vi ikke kan træne tre timer igen inden vi starter i skole igen... Han er bare så dygtig Hvor er det bare fantastisk :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 16, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2008 Lige en opdatering fra denne uge: Mandag d. 13/10 Alene 1,5 time. Sov. Tirsdag d. 14/10 Alene 1,5 time. Sov Onsdag d. 15/10 Alene 1,5 time. Sov Torsdag d. 16/10 Alene 2 timer og et kvarter. Sov. Vi har haft fem dage i træk med 1,5 times alenetid pga. ferie - det er svært at have noget at lave i længere tid hvis vi samtidig skal have mulighed for at tjekke ham indimellem. Dog er det en kæmpe frihed at være et par timer i byen i dag og kun tjekke op på ham 3 gange i løbet af den tid :5up: Så meget frihed har vi ikke haft siden vi fik ham! Efter de mange dage med 1,5 time var jeg lidt nervøs for om han nu forventede vi også kom hjem efter 1,5 time i dag, men han er slet ikke påvirket af det. Jeg tror simpelthen ikke han har særlig meget tidsfornemmelse når han sover:-D De næste dage må vi se om vi ikke kan træne tre timer igen inden vi starter i skole igen... Han er bare så dygtig ih, hvor er det bare godt altså:5up: Jeg tror simpelthen Pero bliver verdens sejeste hund til at være alene hjemme:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2008 Lige en opdatering fra denne uge: Mandag d. 13/10 Alene 1,5 time. Sov. Tirsdag d. 14/10 Alene 1,5 time. Sov Onsdag d. 15/10 Alene 1,5 time. Sov Torsdag d. 16/10 Alene 2 timer og et kvarter. Sov. Vi har haft fem dage i træk med 1,5 times alenetid pga. ferie - det er svært at have noget at lave i længere tid hvis vi samtidig skal have mulighed for at tjekke ham indimellem. Dog er det en kæmpe frihed at være et par timer i byen i dag og kun tjekke op på ham 3 gange i løbet af den tid :5up: Så meget frihed har vi ikke haft siden vi fik ham! Efter de mange dage med 1,5 time var jeg lidt nervøs for om han nu forventede vi også kom hjem efter 1,5 time i dag, men han er slet ikke påvirket af det. Jeg tror simpelthen ikke han har særlig meget tidsfornemmelse når han sover:-D De næste dage må vi se om vi ikke kan træne tre timer igen inden vi starter i skole igen... Han er bare så dygtig Så dygtigt, Pero, dyyygtiiig.... :klap2: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gucci Besvaret Oktober 17, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2008 GOOOO Pero Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Oktober 17, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2008 Lige en opdatering fra denne uge: Mandag d. 13/10 Alene 1,5 time. Sov. Tirsdag d. 14/10 Alene 1,5 time. Sov Onsdag d. 15/10 Alene 1,5 time. Sov Torsdag d. 16/10 Alene 2 timer og et kvarter. Sov. Vi har haft fem dage i træk med 1,5 times alenetid pga. ferie - det er svært at have noget at lave i længere tid hvis vi samtidig skal have mulighed for at tjekke ham indimellem. Dog er det en kæmpe frihed at være et par timer i byen i dag og kun tjekke op på ham 3 gange i løbet af den tid :5up: Så meget frihed har vi ikke haft siden vi fik ham! Efter de mange dage med 1,5 time var jeg lidt nervøs for om han nu forventede vi også kom hjem efter 1,5 time i dag, men han er slet ikke påvirket af det. Jeg tror simpelthen ikke han har særlig meget tidsfornemmelse når han sover:-D De næste dage må vi se om vi ikke kan træne tre timer igen inden vi starter i skole igen... Han er bare så dygtig Lille sidespring afledt af dit indlæg (flot gået af Pero, det er dejligt at læse at det går godt med ham) Er der egentlig noget etableret viden omkring hunde og tidsfornemmelse? Der er jo mange der siger at hunde ikke har nogen tidsfornemmelse, men jeg synes personligt det lyder urealistisk. Har dog ikke noget konkret at bygge det på... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Oktober 17, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2008 Lille sidespring afledt af dit indlæg (flot gået af Pero, det er dejligt at læse at det går godt med ham) Er der egentlig noget etableret viden omkring hunde og tidsfornemmelse? Der er jo mange der siger at hunde ikke har nogen tidsfornemmelse, men jeg synes personligt det lyder urealistisk. Har dog ikke noget konkret at bygge det på... Det ved jeg faktisk ikke om der er :hmm: Men der er da ingen tvivl om, at hundene kan mærke om vi har været væk 1 time eller 8 timer - der er jo fx en grund til at alene-træning skal ske gradvist. Men hundene når måske et punkt hvor timerne "flyder sammen" - altså så de ikke mærker forskel på fx 7 eller 8 timer. Der var forresten et lang stykke tid hvor Pero altid vågnede efter 35 minutters alenetid... :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2008 Lille sidespring afledt af dit indlæg (flot gået af Pero, det er dejligt at læse at det går godt med ham) Er der egentlig noget etableret viden omkring hunde og tidsfornemmelse? Der er jo mange der siger at hunde ikke har nogen tidsfornemmelse, men jeg synes personligt det lyder urealistisk. Har dog ikke noget konkret at bygge det på... Dem, der siger, at hunde ikke har tidsfornemmelse, må godt komme hjem til mig og træne alene-hjemme med Tyson. :blink: Han kan helt klart mærke, hvis jeg kommer et minut senere, end jeg skulle. I starten kunne han mærke, om jeg kom nogle SEKUNDER senere, end jeg skulle! Selvfølgelig flyder det da mere sammen for hunden, jo bedre man har trænet det med dem. Når Tyson er oppe på et par timers alenetid, regner jeg f.eks. ikke med, at han lægger mærke til, om jeg kommer et minut for sent. Men altså, en form for tidsfornemmelse har de i hvert fald. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2008 Så har vi for første gang trænet 20 minutter. Tyson var lidt for ivrigt, da jeg kom tilbage. Men min larmende overbo havde så også lige trampet op af trappen med 1000 poser et par minutter før, at jeg gik op, og det får altid Tyson til at gø. Så han var muligvis stadig oppe at køre af den grund. Jeg træner en gang til i aften, så må vi se, hvordan han reagerer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Oktober 17, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2008 Så har vi for første gang trænet 20 minutter. Tyson var lidt for ivrigt, da jeg kom tilbage. Men min larmende overbo havde så også lige trampet op af trappen med 1000 poser et par minutter før, at jeg gik op, og det får altid Tyson til at gø. Så han var muligvis stadig oppe at køre af den grund. Jeg træner en gang til i aften, så må vi se, hvordan han reagerer. Vi krydser fingre for at det går godt. Vi skal til Cohen koncert i aften, pt. sidder jeg og venter på at Samson falder til ro efter en tur rundt om Bagsværd sø. Min deadline for at komme afsted er 19.15, skulle jo gerne lige nå en øl inden koncerten starter. Det bliver nok til omkring 4 timer alene, men han har heller ikke været alene i dag. Tror jeg sætter computeren til at optage, just in case. Vi er ellers holdt op med det, men ind imellem laver vi lige et tjek - og der har (7-9-13) ikke været noget endnu. Tror nu også nok det skal gå fint i aften. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 17, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2008 Lille sidespring afledt af dit indlæg (flot gået af Pero, det er dejligt at læse at det går godt med ham) Er der egentlig noget etableret viden omkring hunde og tidsfornemmelse? Der er jo mange der siger at hunde ikke har nogen tidsfornemmelse, men jeg synes personligt det lyder urealistisk. Har dog ikke noget konkret at bygge det på... hmm, det enste jeg kan huske at have læst, tyder på at hunde(og de fleste andre dyr) har samme tidsfornemmelse som os, hvis du fjerner vores ur og evnen til at resonnere;-) Prøv bare at tænke på alle de dyr der ved hvornår det er spisetid, hvornår man plejer at komme hjem, det erjo bla tidsfornemmelse. Nej, de kan ikke klokken, og kender ikke til "tid" i den forstand. Men opfattelseaf hvorlang tid derer gået kan jo være ganske korrekt. Bare tænk på en hund,derer ved at lære at blive på stedet. Målet er 3 min, menman øver på langt mindre tid og bygger gradvist mere på. Hvis man nu er kommet til 30 sekunderog så pludselig lægger 20 sekunder på... kan det ikke tænkes at hunden synes det bliver for lang tid og rejser sig??? Og det er jo ikke fordi den kan tælle altså Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts