Aslan Besvaret Oktober 17, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2008 Så har vi for første gang trænet 20 minutter. Tyson var lidt for ivrigt, da jeg kom tilbage. Men min larmende overbo havde så også lige trampet op af trappen med 1000 poser et par minutter før, at jeg gik op, og det får altid Tyson til at gø. Så han var muligvis stadig oppe at køre af den grund. Jeg træner en gang til i aften, så må vi se, hvordan han reagerer. YAY :klap2: så håber jeg det var overboens skyld at han var lidt ivrig. Hvor er han super god :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Oktober 17, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2008 Jeg krydser fingre for både Tyson og Samson i aften Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Oktober 17, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2008 Det ved jeg faktisk ikke om der er :hmm:Men der er da ingen tvivl om, at hundene kan mærke om vi har været væk 1 time eller 8 timer - der er jo fx en grund til at alene-træning skal ske gradvist. Men hundene når måske et punkt hvor timerne "flyder sammen" - altså så de ikke mærker forskel på fx 7 eller 8 timer. Der var forresten et lang stykke tid hvor Pero altid vågnede efter 35 minutters alenetid... :hmm: Dem, der siger, at hunde ikke har tidsfornemmelse, må godt komme hjem til mig og træne alene-hjemme med Tyson. :blink: Han kan helt klart mærke, hvis jeg kommer et minut senere, end jeg skulle. I starten kunne han mærke, om jeg kom nogle SEKUNDER senere, end jeg skulle! Selvfølgelig flyder det da mere sammen for hunden, jo bedre man har trænet det med dem. Når Tyson er oppe på et par timers alenetid, regner jeg f.eks. ikke med, at han lægger mærke til, om jeg kommer et minut for sent. Men altså, en form for tidsfornemmelse har de i hvert fald. Jamen jeg kan også sagtens mærke forskel på Oscar og Svea mht kort alene-hjemmetid og lang. Men jeg kunne bare godt tænke mig at læse lidt om det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret Oktober 17, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 17, 2008 Lige en opdatering fra denne uge: Mandag d. 13/10 Alene 1,5 time. Sov. Tirsdag d. 14/10 Alene 1,5 time. Sov Onsdag d. 15/10 Alene 1,5 time. Sov Torsdag d. 16/10 Alene 2 timer og et kvarter. Sov. Vi har haft fem dage i træk med 1,5 times alenetid pga. ferie - det er svært at have noget at lave i længere tid hvis vi samtidig skal have mulighed for at tjekke ham indimellem. Dog er det en kæmpe frihed at være et par timer i byen i dag og kun tjekke op på ham 3 gange i løbet af den tid :5up: Så meget frihed har vi ikke haft siden vi fik ham! Efter de mange dage med 1,5 time var jeg lidt nervøs for om han nu forventede vi også kom hjem efter 1,5 time i dag, men han er slet ikke påvirket af det. Jeg tror simpelthen ikke han har særlig meget tidsfornemmelse når han sover:-D De næste dage må vi se om vi ikke kan træne tre timer igen inden vi starter i skole igen... Han er bare så dygtig jamen jamen jamen.....jamen...PERO! :5up: hvor er han dygtig!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Oktober 18, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2008 Jeg krydser fingre for både Tyson og Samson i aften Det hjalp:mrgreen: Der var ingen problemer med Samson. Min veninde som har sovet på vores sofa de sidste par nætter kom hjem lidt før os, så det var omkring 4 timer. Til gengæld er han da en ubehjælpsom vagthund, sådan at byde min veninde velkommen med logrende hale og kys. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 18, 2008 Vi træende en gang til med 20 minutter i går. Det gik ikke super, men ok. Tyson var stadig for ivrig, da jeg kom, men ikke så meget, at jeg tror, at vi bliver nødt til at gå ned i tid igen. Vi må nok bare træne det nogle dage. Men det er nu sjovt, hvordan det skifter. Han var jo megalang tid (synes den utålmodige mor ) om at blive ok med 18 minutter, mens 19 minutter gik som smurt, ingen problemer. Og nu tegner 20 minutter så til at komme til at tage lidt tid. Der er da ikke så meget sammenhæng? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Oktober 19, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2008 Vi træende en gang til med 20 minutter i går. Det gik ikke super, men ok. Tyson var stadig for ivrig, da jeg kom, men ikke så meget, at jeg tror, at vi bliver nødt til at gå ned i tid igen. Vi må nok bare træne det nogle dage. Men det er nu sjovt, hvordan det skifter. Han var jo megalang tid (synes den utålmodige mor ) om at blive ok med 18 minutter, mens 19 minutter gik som smurt, ingen problemer. Og nu tegner 20 minutter så til at komme til at tage lidt tid. Der er da ikke så meget sammenhæng? Måske han er igang med at tage sig sammen til det helt store spring? Det krydser jeg mine fingre for :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Oktober 19, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2008 Vi træende en gang til med 20 minutter i går. Det gik ikke super, men ok. Tyson var stadig for ivrig, da jeg kom, men ikke så meget, at jeg tror, at vi bliver nødt til at gå ned i tid igen. Vi må nok bare træne det nogle dage. Men det er nu sjovt, hvordan det skifter. Han var jo megalang tid (synes den utålmodige mor ) om at blive ok med 18 minutter, mens 19 minutter gik som smurt, ingen problemer. Og nu tegner 20 minutter så til at komme til at tage lidt tid. Der er da ikke så meget sammenhæng? Jeg tror de fleste hunde når til et punkt i træningen, hvor de føler det som lang tid, men uden at være kede af det. Pero bliver klart meget gladere for at se mig når han har været alene i et par timer end 1/2-1 time (hvor han reagerer meget lidt). Jeg tror ikke man kan forvente at hunden beholder samme reaktionstid hele vejen igennem træningen Selv de hunde, som er hardcore til at være alene, bliver glad for at se en når de har været alene i en længere periode. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2008 Jeg tror de fleste hunde når til et punkt i træningen, hvor de føler det som lang tid, men uden at være kede af det. Pero bliver klart meget gladere for at se mig når han har været alene i et par timer end 1/2-1 time (hvor han reagerer meget lidt). Jeg tror ikke man kan forvente at hunden beholder samme reaktionstid hele vejen igennem træningen Selv de hunde, som er hardcore til at være alene, bliver glad for at se en når de har været alene i en længere periode. Problemet er bare, at Tysons reaktionstid er det eneste, jeg kan bruge til at vurdere, om han er klar til at få øget tiden. Vi har trænet 20 minutter to gange i dag. Første gang lå han i gangen og ventede på mig, og hans reaktionstid var mærkbart kortere, end den har været de sidste par dage. Anden gang lå han i soveværelset på sengen og kom ikke ud til mig, heller ikke da jeg havde været her lidt og gået lidt rundt i lejligheden. Da jeg gik ind i soveværelset, kunne han kun lige orke at rulle om på ryggen, så jeg kunne klø ham på maven. Så dyyygtiiig...:klap: Så nu kan vi gå op på 21 minutter. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Oktober 19, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2008 Problemet er bare, at Tysons reaktionstid er det eneste, jeg kan bruge til at vurdere, om han er klar til at få øget tiden. Vi har trænet 20 minutter to gange i dag. Første gang lå han i gangen og ventede på mig, og hans reaktionstid var mærkbart kortere, end den har været de sidste par dage. Anden gang lå han i soveværelset på sengen og kom ikke ud til mig, heller ikke da jeg havde været her lidt og gået lidt rundt i lejligheden. Da jeg gik ind i soveværelset, kunne han kun lige orke at rulle om på ryggen, så jeg kunne klø ham på maven. Så dyyygtiiig...:klap: Så nu kan vi gå op på 21 minutter. :5up: Jeg kan sagtens følge dig mht. reaktionstiden Hvor er han bare dygtig :5up: Så blev det ikke en hurdle alligevel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret Oktober 19, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2008 Vi træende en gang til med 20 minutter i går. Det gik ikke super, men ok. Tyson var stadig for ivrig, da jeg kom, men ikke så meget, at jeg tror, at vi bliver nødt til at gå ned i tid igen. Vi må nok bare træne det nogle dage. Men det er nu sjovt, hvordan det skifter. Han var jo megalang tid (synes den utålmodige mor ) om at blive ok med 18 minutter, mens 19 minutter gik som smurt, ingen problemer. Og nu tegner 20 minutter så til at komme til at tage lidt tid. Der er da ikke så meget sammenhæng? Tyve minutter :5up: Nu er i da ved at kunne nå at komme hen og købe noget Flot!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Oktober 19, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2008 Opdatering igen: Fredag: 2 timer. Sov. Lørdag: 2 timer. Sov. Søndag: 2 timer. Sov. :5up: Min kæreste har i lang tid prøvet at overbevise mig om, at Pero altså var rigtig dygtig til at være alene (det er ham der holder øje med ham til daglig), men det er først nu hvor jeg i en uge selv har holdt øje med ham, at jeg er helt overbevist Jeg har ellers haft mange onde drømme om, at min kæreste bare lod som om det gik godt for at skåne mig - og at Pero faktisk har været rigtig dårlig til det. Men de drømme får jeg vist ikke mere :blink: Det har jo så også været en nem uge for Pero med max 2,5 time, men det har nok også været godt for ham bare at få succes på succes på succes. Og efter hundetræf i dag er han helt sikkert helt klar til en ny uge med længere alenetid Hvis det går godt i morgen kan det være jeg bliver til den sidste time i skolen Så bliver det 4 timer han skal være alene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret Oktober 19, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2008 Opdatering igen: Fredag: 2 timer. Sov. Lørdag: 2 timer. Sov. Søndag: 2 timer. Sov. :5up: Min kæreste har i lang tid prøvet at overbevise mig om, at Pero altså var rigtig dygtig til at være alene (det er ham der holder øje med ham til daglig), men det er først nu hvor jeg i en uge selv har holdt øje med ham, at jeg er helt overbevist Jeg har ellers haft mange onde drømme om, at min kæreste bare lod som om det gik godt for at skåne mig - og at Pero faktisk har været rigtig dårlig til det. Men de drømme får jeg vist ikke mere :blink: Det har jo så også været en nem uge for Pero med max 2,5 time, men det har nok også været godt for ham bare at få succes på succes på succes. Og efter hundetræf i dag er han helt sikkert helt klar til en ny uge med længere alenetid Hvis det går godt i morgen kan det være jeg bliver til den sidste time i skolen Så bliver det 4 timer han skal være alene. :5up: :5up: :5up: Det har da godt nok gået fint i et godt stykke tid nu!!! og hvor i to bare fortjener det!! :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 20, 2008 Opdatering igen: Fredag: 2 timer. Sov. Lørdag: 2 timer. Sov. Søndag: 2 timer. Sov. :5up: Min kæreste har i lang tid prøvet at overbevise mig om, at Pero altså var rigtig dygtig til at være alene (det er ham der holder øje med ham til daglig), men det er først nu hvor jeg i en uge selv har holdt øje med ham, at jeg er helt overbevist Jeg har ellers haft mange onde drømme om, at min kæreste bare lod som om det gik godt for at skåne mig - og at Pero faktisk har været rigtig dårlig til det. Men de drømme får jeg vist ikke mere :blink: Det har jo så også været en nem uge for Pero med max 2,5 time, men det har nok også været godt for ham bare at få succes på succes på succes. Og efter hundetræf i dag er han helt sikkert helt klar til en ny uge med længere alenetid Hvis det går godt i morgen kan det være jeg bliver til den sidste time i skolen Så bliver det 4 timer han skal være alene. Så flot... dyygtiiig Pero. :5up: Det bliver da skønt, hvis du rent faktisk kan blive til den sidste forelæsning. Hvordan har det ellers været med studiet - er det lykkedes dig at deltage i det sociale liv, komme i læsegruppe osv. på trods af Pero? Og er det lykkedes dig at undgå at blive "hende med hunden, der ikke kan være alene", eller har det prædikat fulgt dig med ind i dit studieliv? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Oktober 20, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 20, 2008 Opdatering igen: Fredag: 2 timer. Sov. Lørdag: 2 timer. Sov. Søndag: 2 timer. Sov. :5up: Min kæreste har i lang tid prøvet at overbevise mig om, at Pero altså var rigtig dygtig til at være alene (det er ham der holder øje med ham til daglig), men det er først nu hvor jeg i en uge selv har holdt øje med ham, at jeg er helt overbevist Jeg har ellers haft mange onde drømme om, at min kæreste bare lod som om det gik godt for at skåne mig - og at Pero faktisk har været rigtig dårlig til det. Men de drømme får jeg vist ikke mere :blink: Det har jo så også været en nem uge for Pero med max 2,5 time, men det har nok også været godt for ham bare at få succes på succes på succes. Og efter hundetræf i dag er han helt sikkert helt klar til en ny uge med længere alenetid Hvis det går godt i morgen kan det være jeg bliver til den sidste time i skolen Så bliver det 4 timer han skal være alene. Super pero, og super pero forældre. Så krydses der fingre for at du kan få 4 iemr på fredag :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 22, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2008 Problemet er bare, at Tysons reaktionstid er det eneste, jeg kan bruge til at vurdere, om han er klar til at få øget tiden. Vi har trænet 20 minutter to gange i dag. Første gang lå han i gangen og ventede på mig, og hans reaktionstid var mærkbart kortere, end den har været de sidste par dage. Anden gang lå han i soveværelset på sengen og kom ikke ud til mig, heller ikke da jeg havde været her lidt og gået lidt rundt i lejligheden. Da jeg gik ind i soveværelset, kunne han kun lige orke at rulle om på ryggen, så jeg kunne klø ham på maven. Så dyyygtiiig...:klap: Så nu kan vi gå op på 21 minutter. :5up: hvor er det flot:5up: Men jegtvivler på at du kan blive ved med at regne med at han bare sover videre, når du ifremtiden kommer hjem efter 2-3 timer eller mere. Når bare man kan se at hunden har sovet lige op til man kom og ikke hyperventilere af at se en, så tror jeg det er godt:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 22, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2008 Nå, så har mysla dyret været til alenehjemme testning igen.. Det gik nogenlunde. Ikke så godt som sidst. Hun var for opmærksom på at jeg gik og begyndte at gø. Jeg bad hende så tie stille og søge gennem døren. Det tog toppen af det. Så da jeg havde stået et ca.5 min mere udenfor døren og hun ikke var begyndt at gø igen (hun pev lidt), så gik jeg. Mødte min nabo idøren da jeg kom hjem, så hun gøede desværre, da jeg gik ind til hende, men jeg kunne så få at vide at hun ikke havde sagt noget særligt i løbet af dagen:5up: Vi prøver igen på fredag tror jeg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2008 hvor er det flot:5up: Men jegtvivler på at du kan blive ved med at regne med at han bare sover videre, når du ifremtiden kommer hjem efter 2-3 timer eller mere. Når bare man kan se at hunden har sovet lige op til man kom og ikke hyperventilere af at se en, så tror jeg det er godt:-) Nej, han behøver skam heller ikke at sove. Men ifølge adfærdsbehandlerens træningsplan skal han være neutral eller max reagere i 1-2 sekunder, før jeg må øge tiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 22, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2008 Nej, han behøver skam heller ikke at sove. Men ifølge adfærdsbehandlerens træningsplan skal han være neutral eller max reagere i 1-2 sekunder, før jeg må øge tiden. ok, det er måske mig der ikke helt er med på dit reaktionstid... Er det tiden fra du kommer ind og til han kommerudtil dig, der mindstskal være på1-2 sekunder eller er det hans hilsecermoni,der højst må vare 2 sekunder?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2008 ok, det er måske mig der ikke helt er med på dit reaktionstid... Er det tiden fra du kommer ind og til han kommerudtil dig, der mindstskal være på1-2 sekunder eller er det hans hilsecermoni,der højst må vare 2 sekunder?? Hans reaktionstid er den tid, han reagerer på min hjemkomst, altså f.eks. hopper ivrigt op af mig - ikke den tid, det evt. tager ham at komme ud til mig. Det er sådan set ligemeget, om han ligger i gangen og venter på mig (selvom det da er et godt tegn, når han ligger i et andet rum), så længe han max er 2 sek. om at give mig en ivrig hilsen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 22, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2008 Hans reaktionstid er den tid, han reagerer på min hjemkomst, altså f.eks. hopper ivrigt op af mig - ikke den tid, det evt. tager ham at komme ud til mig. Det er sådan set ligemeget, om han ligger i gangen og venter på mig (selvom det da er et godt tegn, når han ligger i et andet rum), så længe han max er 2 sek. om at give mig en ivrig hilsen. ok, så er jeg med:) Men som Pero siger,er det også min oplevelseat når først hunden er flere timer alene, så hilser de mere overstrømmende end den meget kortere tid:) Men det fårvi jo at se med tyson.Tillykke med de 20 min i hvertfald:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Oktober 23, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2008 Jamen jeg vil da lige byde ind med hvordan det går med Aslan. For det går stadig fint, dog har vi flyttet ham ud i bryggerset og køkkenet, hvilket passer ham meget bedre (det virker det til). Han er total ligeglad med at vi går, da han havde stuen også, gik han tit ud for at kigge efter om vi kom tilbage, og gik så ind og lagde sig. Radioen kører og han har sin kurv og sin madress samt kurven med legetøjet. Nu er der ikke noget han skal bekymre sig om at ødelægge når han keder sig, dog er pudebetrækket ødelagt...men det var jo også hans eget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2008 Han er total ligeglad med at vi går, da han havde stuen også, gik han tit ud for at kigge efter om vi kom tilbage, og gik så ind og lagde sig. Æv bæv, jeres hund er helt ligeglad med jer, hvorimod min eeelsker mig så højt, at han ikke kan undvære mig. Spøg til side, det er da rigtig flot. Aslan lyder som en hund i ligevægt. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Oktober 23, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2008 Æv bæv, jeres hund er helt ligeglad med jer, hvorimod min eeelsker mig så højt, at han ikke kan undvære mig. Spøg til side, det er da rigtig flot. Aslan lyder som en hund i ligevægt. :5up: Hahaha, ja sådan føles det nogen gange. Jeg var lidt bekymret for køkken/bryggers delen, men han klarede det jo fint (eller indtil videre) Var jeg din hund, så ville jeg heller ikke kunne undvære dig :blink: Til hudnetræning er der nogle hundemødre der siger Aslan hviler i sig selv.....jeg har aldrig helt fundet ud af hvad de helt præcis mente, måske han var træt den dag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Oktober 23, 2008 Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2008 Dygtig Aslan og Mysla :5up: Endnu en Pero-update: Mandag d. 20/10 Alene 3,5 time. Vågnede efter halvanden time og gik meget rundt. Svært ved at finde ro. Pev ikke. Tirsdag d. 21/10 Alene 2,5 time. Sov. Onsdag d. 22/10 Alene 3 timer. Sov. Torsdag d. 23/10 Alene 2,5 timer. Sov. Som I kan se gik det ikke fantastisk mandag, og jeg har ingen idé om hvorfor. Men Pero har nok bare dårlige dage indimellem uden en særlig grund - heldigvis bliver der færre og færre af dem :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts