Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Vi var til lydighedstræning i går efter arbejde, så vi nåede kun at træne alene-hjemme en enkelt gang i går aftes (jeg skulle jo også nå at se "Det er mig eller hunden" ;-)).

Som jeg havde besluttet gik jeg ned til 20 minutter for at se, om vi ikke kunne få en succes, for det syntes jeg, at vi trængte til. Og det gik bare SÅ fint. Da jeg kom tilbage i lejligheden, lå Tyson inde på min seng og sov. Efter 10-15 sekunder kom han ud og hilste stille og roligt på mig med et dut på benet og en let logren med halen. Perfekt! :5up:

Det var simpelthen så rart, at det gik godt, så nu prøver vi at gå op på 21 minutter igen og se, om vi kan komme videre denne gang. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvad er der lige med de #"¤%%¤ 21 minutter? :confused:

I torsdags fik jeg jo bekræftet, at Tyson er 100 pct. ok med 20 minutter. I går var vi 1 1/2 time i hundeskov med Buju og Samson efter arbejde, så Tyson var godt træt, da vi kom hjem. Da vi havde været hjemme en halv times tid, smuttede jeg smuttede ned og købte ind og kom tilbage 21 minutter senere - til en alt for ivrig hund. :(

I dag var vi en lang tur i Søndermarken, hvor han både spænede igennem, hilste på andre hunde (og det gjorde han rigtig fint uden at gø og ventede på at få lov til at hilse, for øvrigt :5up:), balancerede på træstammer, gik et spor, jeg lagde til ham, og lavde nogle søgeøvelser. Så det er en træt hund, jeg har nu. Jeg gik så 21 minutter, og igen bliver jeg mødt af en alt for ivrig hund, der ligefrem stod og kradsede på døren, da han kunne høre mig komme op af trappen. :(

Jeg ville ønske, at jeg kunne åbne hans hoved og se, hvad det er, der bliver trigget af det ekstra minut. :???: Nå, der er jo ikke andet at gøre end at blive ved med at prøve, og hvis det ikke bliver bedre, må jeg have fat i adfærdsbehandleren.

Elisabeth, hvordan går det med Pero? Jeg håber på en positiv update fra dig, for Pero var jo om nogen problematisk at træne i alene-hjemme, og det er så opmuntrende at høre, hvor godt det er begyndt at gå. :-)

Redigeret af sonja77
Link til indlæg
Del på andre sites

I torsdags fik jeg jo bekræftet, at Tyson er 100 pct. ok med 20 minutter. I går var vi 1 1/2 time i hundeskov med Buju og Samson efter arbejde, så Tyson var godt træt, da vi kom hjem. Da vi havde været hjemme en halv times tid, smuttede jeg smuttede ned og købte ind og kom tilbage 21 minutter senere - til en alt for ivrig hund. :(

I dag var vi en lang tur i Søndermarken, hvor han både spænede igennem, hilste på andre hunde (og det gjorde han rigtig fint uden at gø og ventede på at få lov til at hilse, for øvrigt :5up:), balancerede på træstammer, gik et spor, jeg lagde til ham, og lavde nogle søgeøvelser. Så det er en træt hund, jeg har nu. Jeg gik så 21 minutter, og igen bliver jeg mødt af en alt for ivrig hund, der ligefrem stod og kradsede på døren, da han kunne høre mig komme op af trappen. :(

Jeg ville ønske, at jeg kunne åbne hans hoved og se, hvad det er, der bliver trigget af det ekstra minut. :???: Nå, der er jo ikke andet at gøre end at blive ved med at prøve, og hvis det ikke bliver bedre, må jeg have fat i adfærdsbehandleren.

Elisabeth, hvordan går det med Pero? Jeg håber på en positiv update fra dig, for Pero var jo om nogen problematisk at træne i alene-hjemme, og det er så opmuntrende at høre, hvor godt det er begyndt at gå. :-)

Jeg ved ikke hvad uddannede hunde dimser ville sige, men jeg syntes altså at Tyson er lidt underlig :shock:

Jeg har lige et spørgsmål...........hvem definere at din hund er for ivrig? Og hvad er for ivrig?

Hunde er jo forskellige, ej sagt at det er normalt at de hænger i gardinerne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad uddannede hunde dimser ville sige, men jeg syntes altså at Tyson er lidt underlig :shock:

Jeg har lige et spørgsmål...........hvem definere at din hund er for ivrig? Og hvad er for ivrig?

Hunde er jo forskellige, ej sagt at det er normalt at de hænger i gardinerne :mrgreen:

Jeg kender jo efterhånden Tysons signaler ret godt, men det er lettere for mig at se end at forklare det. :-) Men sådan som han hilste på mig i torsdags, hvor vi gik ned på 20 minutter, var super: Et dut på benet og en let logren med halen. Sådan som han har hilst på mig i dag, er for ivrig: Hopper op af mig, drejer rundt om sig selv, hiver pelsen af pibedyret.

Og ja, han er altså lidt underlig. :???: (Men også så dejlig og min lille guldklump :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Iiih hvor er det bare irriterende for dig :ae: Det er utroligt at ét minut kan gøre forskellen.... Kan det være en idé at prøve 20 min. og 10 sekunder, så 20, så 30 osv.? Måske han skal have det meeeeget gradvist lige med denne overgang fra 20 til 21? Det er alligevel fornemt han har sådan en god tidsfornemmelse!! (Og lidt upraktisk;-))

Jeg har med vilje ikke skrevet på det sidste - både fordi jeg har været syg og Pero derfor ikke har været "rigtig" alene onsdag og torsdag (han er alene i stuen, men jeg er hjemme) - og også fordi jeg ikke rigtig synes det var fair, når det nu går skidt for jer :neutral: Det er ikke altid man har overskud til at høre hvor fantastisk det går for andre når man er i sådan en situation som dig. Men dejligt du finder det opmuntrende - så må jeg jo hellere lige skrive ugeplanen siden sidst :-) Jeg har vidst ikke skrevet siden d. 23.?

Fredag d. 24/10 Alene 2,5 time. Sov.

Lørdag d. 25/10 Alene 2,5 time. Vågen da vi kom hjem – pga. dørtelefon. (Mine bedsteforældre have ringet på maaasser af gange. Gad godt vide hvordan han har reageret - vi var inde i byen og tjekkede ham kun indimellem.

Søndag d. 26/10 Alene 2,5 time. Sov.

Uge 44

Mandag d. 27/10 Alene 1,5 time. Sov.

Tirsdag d. 28/10 Alene 2 timer. Sov.

Onsdag d. 29/10 ”Alene” 30 min. (E syg)

Torsdag d. 30/10 ”Alene” 30 min. (E syg)

Fredag d. 31/10 Alene tre kvarter. Sov.

Lørdag d. 1/11 Alene 2 timer og tre kvarter. Vågnede efter 2,5 time og sad i vindueskarmen.

Han har haft en nem tid på det sidste, så det er dejligt for ham. Han har hvert fald en masse succeser bag sig :5up: Vi har stadig lidt et problem hveranden mandag, hvor han faktisk skal være alene 5 timer. Indtil nu har vi fået det til at passe med at en af os dropper lidt af undervisningen, men det begynder at være lidt træls, da vi begge har nogle ret vigtige timer der. I morgen vil vi prøve at lade ham være alene i 4 timer og så evt. prøve 5 timer (eller i det mindste 4 timer) hvis alt går godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Og forresten - det du skrev med at han kradsede på døren af iver, fik mig til at tænke på, at vi i sommer havde en dag hvor Pero fuldstændig ud af det blå begyndte at pive og kradse på døren efter bare et kvarter eller noget lignende. Dagen efter begyndte han at pive efter bare to minutter alene i stuen:roll: Og dét, selvom han var vant til at være der 1-2 timer (i stuen, ikke helt alene).... :roll: Derefter var alt igen som det plejede... Jeg gad virkelig også godt vide hvad der skete i deres hoveder :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Hahahahahaha, leverdamen - det er et rigtig godt navn. Tænk at kunne prale af at kende hende:mrgreen:

And by the way - jeg er altså ligeglad med at han hopper op, jeg vælger at se det som et tegn på at den lille ræv godt kan lide mig, og det i sig selv er jo utroligt smigrende efter de historier du fortæller:blink:

han er virkelig en lille ræv.

Sonja, jeg er vild med dit signatur billede - der har du virkeligt fanget ræven i ham :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Nu har jeg ladet mig inspirere af Snevinter. :-)

I går tog min mor Tyson med i kolonihaven i tre timer, hvor han kan få lov til at grave, gemme griseører og spæne rundt alt det han vil. Imens tændte jeg en aromabrænder med eucalyptusolie, der skulle virke "revitalizing" og drak kamillete, der jo virker beroligende.

Imens prøvede jeg at slappe helt af i hele kroppen og tænkte på alle de ting, der er dejlige og går godt med Tyson - f.eks. at han er så fantastisk sød og kærlig overfor de mennesker, han elsker. At han er super samarbejdsvillig og lærenem. At han altid laver sådan nogle kære og frække ting, der får mig til at grine. At han altid leger så godt med sin hundeven Rosa. At han er blevet så dygtig til at omgås (og ligefrem lege med :shock:) Bujus Samson, som jo ellers er en stor hanhund = "en-af-de-hunde-man-skal-gø-af". Osv.

I går aftes gik vi så en dejlig aftenstur og lå bagefter og puttede og nussede på sofaen hele aftenen til en god film. Og jeg prøvede at fokusere fuldstændig på, hvor dejligt dét var, og ikke tænke på de ting, jeg synes går dårligt.

I dag er det så bare gået rigtig godt på vores middagstur. Vi mødte to løse hunde (først en tæve og bagefter en kastreret hanhund, som vi tit støder ind i), som han hilste pænt på uden at gø. Senere passerede en stor hund i snor tæt forbi os, uden at Tyson så meget som lagde an til at gø. :5up:

Han gøede godt nok af et par mennesker, men han holdt op, så snart jeg sagde "stop", og der var mange andre mennesker, som han ikke gøede af.

Vi har ikke øvet alene-hjemme endnu. Men jeg prøver at fortsætte med den her tilgang med at træne mig selv i at være 100 pct. afslappet og så prøve at tænke, at det ikke gør noget, hvis det ikke umiddelbart går fremad (selvom det er svært at overbevise sig selv om :shock:).

Forhåbentlig gør det en forskel. Det kan under alle omstændigheder ikke skade. Og i hvert fald har jeg det selv meget bedre i dag, end jeg har haft de sidste par dage, hvor jeg ærlig talt har været ret frustreret og ladet mig gå på af, at der ikke har været fremgang. Som Snevinter skriver, så kan hunde da helt sikkert mærke den slags, også selvom man prøver at virke helt rolig og opføre sig, som man plejer.

Jeg er glad for at det virkede for en kort bemærkning.

Men det jeg egentligt ville sige var, at jeg synes det er flot at du prøver.

Oven i alle de andre ting som du allerede gør, der egentligt betyder at tid bliver sat af til Tyson og ikke dig,,,, så tager du lige endnu mere tid (for at slappe af) som du 'giver' til ham.

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Mon der bare er en eller anden ekstra svær tærskel man skal over. Pero havde jo også sin.

Jeg ved ikke om det er relateret. Sikkert ikke. Men jeg kom i tanke om noget jeg engang læste, godt nok i forbindelse med noget andet.

Hvis en hund f.eks. havde lært at gø for at få sin vilje. Så var det ret normalt, at når man startede med at af-træne den adfærd, så ville man i forløbet se, at hunden på et tidspunkt ville have en lille periode hvor h*n faktisk optrappede den negative adfærd, hvilket hurtigt blev efterfulgt af en god gradvis nedtrapning af adfærden.

Det er en dårlig beskrivelse, men det var lidt henad - hunden skal lige ud med den sidste frustration a'la 'it ain't over 'til the fat lady sings'. ok, måske ikke lige en 'fat lady' ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Iiih hvor er det bare irriterende for dig :ae: Det er utroligt at ét minut kan gøre forskellen.... Kan det være en idé at prøve 20 min. og 10 sekunder, så 20, så 30 osv.? Måske han skal have det meeeeget gradvist lige med denne overgang fra 20 til 21? Det er alligevel fornemt han har sådan en god tidsfornemmelse!! (Og lidt upraktisk;-))

Jeg har med vilje ikke skrevet på det sidste - både fordi jeg har været syg og Pero derfor ikke har været "rigtig" alene onsdag og torsdag (han er alene i stuen, men jeg er hjemme) - og også fordi jeg ikke rigtig synes det var fair, når det nu går skidt for jer :neutral: Det er ikke altid man har overskud til at høre hvor fantastisk det går for andre når man er i sådan en situation som dig. Men dejligt du finder det opmuntrende - så må jeg jo hellere lige skrive ugeplanen siden sidst :-) Jeg har vidst ikke skrevet siden d. 23.?

Fredag d. 24/10 Alene 2,5 time. Sov.

Lørdag d. 25/10 Alene 2,5 time. Vågen da vi kom hjem – pga. dørtelefon. (Mine bedsteforældre have ringet på maaasser af gange. Gad godt vide hvordan han har reageret - vi var inde i byen og tjekkede ham kun indimellem.

Søndag d. 26/10 Alene 2,5 time. Sov.

Uge 44

Mandag d. 27/10 Alene 1,5 time. Sov.

Tirsdag d. 28/10 Alene 2 timer. Sov.

Onsdag d. 29/10 ”Alene” 30 min. (E syg)

Torsdag d. 30/10 ”Alene” 30 min. (E syg)

Fredag d. 31/10 Alene tre kvarter. Sov.

Lørdag d. 1/11 Alene 2 timer og tre kvarter. Vågnede efter 2,5 time og sad i vindueskarmen.

Han har haft en nem tid på det sidste, så det er dejligt for ham. Han har hvert fald en masse succeser bag sig :5up: Vi har stadig lidt et problem hveranden mandag, hvor han faktisk skal være alene 5 timer. Indtil nu har vi fået det til at passe med at en af os dropper lidt af undervisningen, men det begynder at være lidt træls, da vi begge har nogle ret vigtige timer der. I morgen vil vi prøve at lade ham være alene i 4 timer og så evt. prøve 5 timer (eller i det mindste 4 timer) hvis alt går godt.

Det er godt nok flot, at han stadig sov fint fredagen efter der blev ringet på så meget :shock: ...jeg havde på et tidspunkt en pige i kvarteret, som var meget glad for vinter (er det stadig :-)) og hun kunne godt finde på at komme forbi for at 'hilse' ved at ringe på døren og snakke ind ad brevsprækken. Det var en fin tanke, men ikke så sjovt for hundeejer og hund.

Hun var dog rigtig god til at forstå at Vinter havde brug for at sove uden at blive forstyrret :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Det er godt nok flot, at han stadig sov fint fredagen efter der blev ringet på så meget :shock: ...jeg havde på et tidspunkt en pige i kvarteret, som var meget glad for vinter (er det stadig :-)) og hun kunne godt finde på at komme forbi for at 'hilse' ved at ringe på døren og snakke ind ad brevsprækken. Det var en fin tanke, men ikke så sjovt for hundeejer og hund.

Hun var dog rigtig god til at forstå at Vinter havde brug for at sove uden at blive forstyrret :-)

Puha, godt Pero ikke kender nogen søde piger her i kvarteret :shock::lol:

Jeg synes også han klarede det flot - han sov godt nok ikke da vi kom hjem, men han lå fint på sit tæppe og slappede af. Jeg gad virkelig godt have set hans reaktion da det ringede på dørtelefonen. Han bliver altid ellevild og spæner ud til hoveddøren og når han bliver for utålmodig begynder han at pive at iver :blink: Men når han er alene kan han jo ikke lige rende ud til døren... Og vi er der jo heller ikke til at åbne døren for gæsterne.. Gad godt vide hvad han egentlig forventede i den situation i lørdags :hmm: Stakkel :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Puha, godt Pero ikke kender nogen søde piger her i kvarteret :shock::lol:

Jeg synes også han klarede det flot - han sov godt nok ikke da vi kom hjem, men han lå fint på sit tæppe og slappede af. Jeg gad virkelig godt have set hans reaktion da det ringede på dørtelefonen. Han bliver altid ellevild og spæner ud til hoveddøren og når han bliver for utålmodig begynder han at pive at iver :blink: Men når han er alene kan han jo ikke lige rende ud til døren... Og vi er der jo heller ikke til at åbne døren for gæsterne.. Gad godt vide hvad han egentlig forventede i den situation i lørdags :hmm: Stakkel :-)

Det var da godt han var afslappet da i kom hjem :5up:

...hvis bare man havde en lille knap man kunne trykke på når man gik, for at slå dørklokken fra :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

...er i forresten ikke et eller andet sted konstant overraskede over, at i 'lige pludselig' har en hund som kan være alene hjemme? :shock:

alle ting taget i betragtning, så er Pero da godt nok gået til den!! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
...er i forresten ikke et eller andet sted konstant overraskede over, at i 'lige pludselig' har en hund som kan være alene hjemme? :shock:

alle ting taget i betragtning, så er Pero da godt nok gået til den!! :mrgreen:

JO :shock: Hele tiden! Og især nu hvor vi i weekenderne kan tage et smut på shoppetur og så bare tjekke op på ham et par gange i løbet af et par timer :5up: Det er en fantastisk frihed! Jeg tror altså også det er sundt at være adskilt fra sin hund engang imellem. Jeg er blevet endnu gladere for ham nu hvor det hele har løst sig:mrgreen: Vi nyder virkelig hinanden nu hvor vi ikke altid er sammen:blink:

Jeg er efterhånden også sikker på, at vi en dag når et punkt hvor vi ikke længere behøver holde øje med ham. Og måske vi en dag også kan begynde at lære ham at være alene på andre tidspunkter af døgnet, og ja - måske vi en dag kan holde weekend :shock: Jeg savner at have nogle søndage, hvor man bare kan stå op når man har lyst, gå en valgfri tur og så hoppe i dynerne igen med en god film:sove::ivrig: Måske mine drømme går i opfyldelse en gang :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

JO :shock: Hele tiden! Og især nu hvor vi i weekenderne kan tage et smut på shoppetur og så bare tjekke op på ham et par gange i løbet af et par timer :5up: Det er en fantastisk frihed! Jeg tror altså også det er sundt at være adskilt fra sin hund engang imellem. Jeg er blevet endnu gladere for ham nu hvor det hele har løst sig:mrgreen: Vi nyder virkelig hinanden nu hvor vi ikke altid er sammen:blink:

Jeg er efterhånden også sikker på, at vi en dag når et punkt hvor vi ikke længere behøver holde øje med ham. Og måske vi en dag også kan begynde at lære ham at være alene på andre tidspunkter af døgnet, og ja - måske vi en dag kan holde weekend :shock: Jeg savner at have nogle søndage, hvor man bare kan stå op når man har lyst, gå en valgfri tur og så hoppe i dynerne igen med en god film:sove::ivrig: Måske mine drømme går i opfyldelse en gang :-D

Ih hvor er det godt altså:5up: Og med hensyns til søndags fri, har i ikke nærmest lige afprøvet det med succes..? Jeg mener, du var syg og han var kun "alene" i 30 min og klarede alligevel 2,5 time dagen efter:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da mærkeligt med ham tyson... Har det evt noget at gøre med, hvor du går hen, når du går fra ham? Hvad du tager med? Hvis du feks tager "indkøbsting" med kontra ikke tager noget med?

Nu lader det til der kun er dig og mig til at øve os, med hver sin spidshund:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Ih hvor er det godt altså:5up: Og med hensyns til søndags fri, har i ikke nærmest lige afprøvet det med succes..? Jeg mener, du var syg og han var kun "alene" i 30 min og klarede alligevel 2,5 time dagen efter:5up:

Jo, det er rigtigt :-) Det er første gang vi har prøvet det, og det gik rigtig fint. Men vi har jo stadig den faste morgentur og vores morgenritualer - og han er jo stadig "alene". Men der er ingen tvivl om, at dét, at han er i stuen medvirker til, at det er ret nemt for os at opretholde rutinen uden det kommer til at gå ud over os altid :-D

Jeg regner med at det bliver meget sådan når jeg er hjemme i dec/jan og læser til eksamen:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, det er rigtigt :-) Det er første gang vi har prøvet det, og det gik rigtig fint. Men vi har jo stadig den faste morgentur og vores morgenritualer - og han er jo stadig "alene". Men der er ingen tvivl om, at dét, at han er i stuen medvirker til, at det er ret nemt for os at opretholde rutinen uden det kommer til at gå ud over os altid :-D

Jeg regner med at det bliver meget sådan når jeg er hjemme i dec/jan og læser til eksamen:-D

ja, det er nok en god ide. Og når først i føler jer helt sikre på at han ikke pludseligt skifter boldgade, så tør i sikkert også forsøge jer med lidt andre rutiner hen af vejen:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Et dut på benet og en let logren med halen. Sådan som han har hilst på mig i dag, er for ivrig: Hopper op af mig, drejer rundt om sig selv, hiver pelsen af pibedyret.

Og ja, han er altså lidt underlig. :???: (Men også så dejlig og min lille guldklump :oops:)

Det er IKKE for at kritisere dig, det er fordi jeg er lidt nysgerrig!!!!!

Må han mere end dut og logre med halen?

Eller er det, det som du har lært ham som hilse?

Til det andet, så kan jeg godt se han næsten hang i gardinerne :mrgreen:

Og ja Tyson er da dejlig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og forresten - det du skrev med at han kradsede på døren af iver, fik mig til at tænke på, at vi i sommer havde en dag hvor Pero fuldstændig ud af det blå begyndte at pive og kradse på døren efter bare et kvarter eller noget lignende. Dagen efter begyndte han at pive efter bare to minutter alene i stuen:roll: Og dét, selvom han var vant til at være der 1-2 timer (i stuen, ikke helt alene).... :roll: Derefter var alt igen som det plejede... Jeg gad virkelig også godt vide hvad der skete i deres hoveder :confused:

Kan det have noget med varme at gører?

Det er omkring nu folk begynder at tænde for varmen og i sommers var det måske lidt varmt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Succe er lækkert :5up:

Det er jo dejlige nyheder og 4-5 timer ville da være suverent lækkert :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiih hvor er det bare irriterende for dig :ae: Det er utroligt at ét minut kan gøre forskellen.... Kan det være en idé at prøve 20 min. og 10 sekunder, så 20, så 30 osv.? Måske han skal have det meeeeget gradvist lige med denne overgang fra 20 til 21?

Det var da en super god idé! :5up: Hvorfor har jeg ikke selv tænkt på det? Det skal helt sikkert prøves af i dag.

Dejligt at det stadig går så godt med Pero. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da mærkeligt med ham tyson... Har det evt noget at gøre med, hvor du går hen, når du går fra ham? Hvad du tager med? Hvis du feks tager "indkøbsting" med kontra ikke tager noget med?

Der er helt sikkert nogle ting, han reagerer mere på end andre. F.eks. reagerer han typisk mere på, at jeg går ud af fordøren end af bagdøren (af samme grund gik jeg ud af bagdøren, da jeg skulle ned og købe ind). Og han reagerer mere på, at jeg tager mit overtøj på når jeg går, end når jeg går uden at tage det på.

Men lige nu reagerer han for meget på 21 minutter, uanset hvilken dør jeg vælger, og hvorvidt jeg tager overtøj på og taske med eller ej. Mens han er helt ligeglad, når det kun er 20 minutter. Han er altså ret mærkelig... :nar:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er IKKE for at kritisere dig, det er fordi jeg er lidt nysgerrig!!!!!

Må han mere end dut og logre med halen?

Eller er det, det som du har lært ham som hilse?

Til det andet, så kan jeg godt se han næsten hang i gardinerne :mrgreen:

Og ja Tyson er da dejlig :lun:

Jeg tror bestemt heller ikke, at du vil kritisere mig. :-)

Det med dut er ikke noget, jeg har lært ham, han gør det af sig selv. Om han må gøre mere end det, er lidt svært at sige - det kommer an på, hvad han gør, og hvordan han gør det. Det handler om, at han skal være rolig og afslappet, når jeg kommer tilbage, i modsætning til at være oppe at køre.

Altså: Hans hilsen må gerne svare til "hej mor, nå, der er du, hyggeligt at se dig", men den må IKKE svare til "Åhhh, der er du endelig, mor, gudskelov du kom tilbage, det var frygteligt, at du var væk." Hvis du forstår, hvad jeg mener. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det være en idé at prøve 20 min. og 10 sekunder, så 20, så 30 osv.? Måske han skal have det meeeeget gradvist lige med denne overgang fra 20 til 21?

Elisabeth, måske er du min helt, jeg tror, at du har fundet løsningen! (Pero er jo også Tysons helt, så det passer fint :mrgreen:). Jeg har lige gået 20 minutter og 10 sekunder, og Tyson sov på min seng, da jeg kom tilbage. Han vågnede ved, at jeg kom ind, og kom så stille og roligt ud og hilste. :5up: Jeg prøver med 20 minutter og 20 sekunder lidt senere og krydser fingre for, at det bare var det, der skulle til (og at jeg ikke skal blive ved med at gå fremad med kun 10 sekunder af gangen fra nu af :shock:).

Link til indlæg
Del på andre sites