Buju Besvaret November 2, 2008 Rapporter Share Besvaret November 2, 2008 Elisabeth, måske er du min helt, jeg tror, at du har fundet løsningen! (Pero er jo også Tysons helt, så det passer fint ). Jeg har lige gået 20 minutter og 10 sekunder, og Tyson sov på min seng, da jeg kom tilbage. Han vågnede ved, at jeg kom ind, og kom så stille og roligt ud og hilste. :5up: Jeg prøver med 20 minutter og 20 sekunder lidt senere og krydser fingre for, at det bare var det, der skulle til (og at jeg ikke skal blive ved med at gå fremad med kun 10 sekunder af gangen fra nu af ). Åh, jeg krydser også fingre for at det lykkes, det er altså virkelig underligt at de 21 minutter er så stor en hurdle. Men ja, 10 sekunder ad gangen fra nu af og til 6 timer vil godt nok være en anelse langtrukkent:shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret November 2, 2008 Rapporter Share Besvaret November 2, 2008 Elisabeth, måske er du min helt, jeg tror, at du har fundet løsningen! (Pero er jo også Tysons helt, så det passer fint ). Jeg har lige gået 20 minutter og 10 sekunder, og Tyson sov på min seng, da jeg kom tilbage. Han vågnede ved, at jeg kom ind, og kom så stille og roligt ud og hilste. :5up: Jeg prøver med 20 minutter og 20 sekunder lidt senere og krydser fingre for, at det bare var det, der skulle til (og at jeg ikke skal blive ved med at gå fremad med kun 10 sekunder af gangen fra nu af ). Uha, jeg krydser fingre for at det er vejen frem til de 21 minutter :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 2, 2008 Uha, jeg krydser fingre for at det er vejen frem til de 21 minutter :5up: 20 min og 20 sek gik også godt! Jeg satser virkelig på, at vi på den måde kan komme stille og roligt op på 21 minutter og så gå videre derfra til 22 minutter. Måske med en mellemstation på 21 1/2 minut for en sikkerheds skyld? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret November 2, 2008 Rapporter Share Besvaret November 2, 2008 20 min og 20 sek gik også godt! Jeg satser virkelig på, at vi på den måde kan komme stille og roligt op på 21 minutter og så gå videre derfra til 22 minutter. Måske med en mellemstation på 21 1/2 minut for en sikkerheds skyld? Det lyder som en god plan! I er nået langt, I skal nok nå det sidste stykke vej også! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret November 2, 2008 Rapporter Share Besvaret November 2, 2008 20 min og 20 sek gik også godt! Jeg satser virkelig på, at vi på den måde kan komme stille og roligt op på 21 minutter og så gå videre derfra til 22 minutter. Måske med en mellemstation på 21 1/2 minut for en sikkerheds skyld? Det var da dejligt. Og så hvis det går galt ved 21 min, så er det 'jo bare' at ligge 10 sekunder til......læg mærke til at jo bare er i '' tegn :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret November 2, 2008 Rapporter Share Besvaret November 2, 2008 Hvor er det sært at 40 sekunder har så stor betydning når den samlede tid alligevel er så lang ... Men for pokker et arbejde I gør med de hunde ... jeg er fuld af beundring. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret November 2, 2008 Rapporter Share Besvaret November 2, 2008 20 min og 20 sek gik også godt! Jeg satser virkelig på, at vi på den måde kan komme stille og roligt op på 21 minutter og så gå videre derfra til 22 minutter. Måske med en mellemstation på 21 1/2 minut for en sikkerheds skyld? :5up::5up::5up::5up::5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret November 2, 2008 Rapporter Share Besvaret November 2, 2008 20 min og 20 sek gik også godt! Jeg satser virkelig på, at vi på den måde kan komme stille og roligt op på 21 minutter og så gå videre derfra til 22 minutter. Måske med en mellemstation på 21 1/2 minut for en sikkerheds skyld? Ej hvor godt !! :klap2: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 2, 2008 Hvor er det sært at 40 sekunder har så stor betydning når den samlede tid alligevel er så lang ... Ja, det er vildt sært! Nogle gange forstår jeg virkelig ikke den hund... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret November 4, 2008 Rapporter Share Besvaret November 4, 2008 Aiii, denne tråd er super:5up: Cleo på 16 mdr kom til vores familie for 4 dage siden og piver/kradser på døren, når hun er alene. Fra idag vil jeg tage det etapper - nu kalder tålmodigheden - puha Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret November 4, 2008 Rapporter Share Besvaret November 4, 2008 Aiii, denne tråd er super:5up: Cleo på 16 mdr kom til vores familie for 4 dage siden og piver/kradser på døren, når hun er alene. Fra idag vil jeg tage det etapper - nu kalder tålmodigheden - puha Velkommen til Dejligt hvis du kan bruge denne tråd til råd og vejledning i forbindelse med træningen af Cleo. Som du nok kan se, kan der være lang vej til en dygtig alene-hjemme-hund og du har fat i det helt rigtige mht. at tage det i små etaper - og i starten meget små Hvordan har du trænet Cleo indtil nu? Har hun været meget alene siden du fik hende? Det kan være hårdt for hunde at skifte hjem - og nogle hunde får pludselig problemer med at være alene selvom de har kunnet ved en tidligere familie. Ved du om hun også har været ked af at være alene hos hendes tidligere familie? Det bedste du kan gøre er at give en hende en masse succeser med at være alene - i starten kan du være nødt til kun at være ude af døren i et par sekunder af gangen. Og dette skal du nok gentage 50-100 gange for at hun erfarer at du jo kommer hjem igen:-D Det essentielle i alene-hjemme-træning er, at hunden ikke når at blive ked af det. Dvs. at du skal sørge for at være hjemme igen inden Cleo begynder at pive og kradse på døren :blink: Du kan så øge tiden gradvist og måske er du heldig at kunne klare det på relativ kort tid (et par uger) hvis Cleos problem ikke er så stort. Ved store separationsproblemer er det ikke unormalt at det tager flere måneder før hunden har lært at være alene. Har du prøvet at give Cleo noget lækkert imens hun er alene? En Kong eller et marvben fyldt med leverpostej kan gøre underværker for mange hunde. Puha, mange sprørgsmål og måske er det jeg har skrevet også lidt rodet! Men velkommen til i hvert fald :5up: Vi vil meget gerne følge dig og Cleos træning:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret November 4, 2008 Rapporter Share Besvaret November 4, 2008 Vi fik jo Cleo i fredags og hun er MEGET morsyg - det er jo fedt nok - men altså: Hun kigger på mig, når jeg er i bad Vil kun spise, hvis jeg bliver stående og kigger på hende Vil kun udenfor, hvis jeg går udenfor Rejser jeg mig fra sofa, tripper hun med etc etc (Hvis resten af familien prøver det samme, nægter hun) Hun er glad nok, bare jeg er max 3 meter fra hende. Hun er fra en kennel og har altid været sammen med andre hunde. Skal altså siges at hun er faldet super godt til i famlien og er vildt glad, rolig, trofast og nem:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret November 6, 2008 Rapporter Share Besvaret November 6, 2008 Mysla var alene igen i går. Det gik super:-D Det enesteder lod til at bekymre hende varom jeg lukkede dem inde i stuen,med låge for, som de andre gange. Det lod jeg så være med, men satte hendes legekasse ind i soveværelset og hun gik om bord i den med det sammeog tog sig ikke af at jeg gik, selvom hun tydeligt både kunne se og høre det:5up: Huner også lidt mere tryg generelt ved at være her, følgermig ikke så meget rundt.Og så var jeg meget spændt på, da jeg kom hjem hvordan de var. De lå og sov på sengen og var selvfølgelig glade, men ikke så hyper som sidst:5up: Mysla hylede ikke, men gik igang med at spise den håndfuld foder jeg smed næsten med det samme:-D Oghun er stadig ikke utryg ved atjeg bare lige går ud i skraldespanden, eller i vaskekælderen, sidder bare lige så pænt på den anden side af døren:5up: Nu skal de være alene hjemme i ca 4 timer i eftermiddag, så håber jeg det går godt også, selvom det ikke er om morgenen.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 6, 2008 Mysla var alene igen i går. Det gik super:-D Det enesteder lod til at bekymre hende varom jeg lukkede dem inde i stuen,med låge for, som de andre gange. Det lod jeg så være med, men satte hendes legekasse ind i soveværelset og hun gik om bord i den med det sammeog tog sig ikke af at jeg gik, selvom hun tydeligt både kunne se og høre det:5up: Huner også lidt mere tryg generelt ved at være her, følgermig ikke så meget rundt.Og så var jeg meget spændt på, da jeg kom hjem hvordan de var. De lå og sov på sengen og var selvfølgelig glade, men ikke så hyper som sidst:5up: Mysla hylede ikke, men gik igang med at spise den håndfuld foder jeg smed næsten med det samme:-D Oghun er stadig ikke utryg ved atjeg bare lige går ud i skraldespanden, eller i vaskekælderen, sidder bare lige så pænt på den anden side af døren:5up: Nu skal de være alene hjemme i ca 4 timer i eftermiddag, så håber jeg det går godt også, selvom det ikke er om morgenen.. Det lyder til at gå rigtig godt! Tillykke med det. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret November 6, 2008 Rapporter Share Besvaret November 6, 2008 Mysla var alene igen i går. Det gik super:-D Det enesteder lod til at bekymre hende varom jeg lukkede dem inde i stuen,med låge for, som de andre gange. Det lod jeg så være med, men satte hendes legekasse ind i soveværelset og hun gik om bord i den med det sammeog tog sig ikke af at jeg gik, selvom hun tydeligt både kunne se og høre det:5up: Huner også lidt mere tryg generelt ved at være her, følgermig ikke så meget rundt.Og så var jeg meget spændt på, da jeg kom hjem hvordan de var. De lå og sov på sengen og var selvfølgelig glade, men ikke så hyper som sidst:5up: Mysla hylede ikke, men gik igang med at spise den håndfuld foder jeg smed næsten med det samme:-D Oghun er stadig ikke utryg ved atjeg bare lige går ud i skraldespanden, eller i vaskekælderen, sidder bare lige så pænt på den anden side af døren:5up: Nu skal de være alene hjemme i ca 4 timer i eftermiddag, så håber jeg det går godt også, selvom det ikke er om morgenen.. :klap2: lyder dejligt at hun ikke er utryg. Keep up the good work :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret November 7, 2008 Rapporter Share Besvaret November 7, 2008 Vi fik jo Cleo i fredags og hun er MEGET morsyg - det er jo fedt nok - men altså:Hun kigger på mig, når jeg er i bad Vil kun spise, hvis jeg bliver stående og kigger på hende Vil kun udenfor, hvis jeg går udenfor Rejser jeg mig fra sofa, tripper hun med etc etc (Hvis resten af familien prøver det samme, nægter hun) Hun er glad nok, bare jeg er max 3 meter fra hende. Hun er fra en kennel og har altid været sammen med andre hunde. Skal altså siges at hun er faldet super godt til i famlien og er vildt glad, rolig, trofast og nem:5up: Hej og velkommen til:vinken: Det er på en eller anden måde altid ærgeligt når nye debattører slutter sig til denne tråd (da det jo havde været meget bedre hvis alle hunde kunne være alene uden problemer), men jeg håber du kan finde lidt inspiration og forhåbentlig opmuntring hvis der er dage, hvor det ikke lige går så godt. Mht. 'morsygen' så var det måske en ide at starte helt basalt med at sørge for, at hun kan være alene i et andet rum end dig - f.eks. med et børnegitter til at skille rummene. Tror Pero er startet sådan og så vidt jeg kan forstå, er han blevet noget mere selvstændig (kombineret med andre øvelser sikkert). Jeg tror det ville være rart for jer begge, at hun kan være rolig i et rum selvom du rejser dig og går ind i et andet. Det må være lidt stressende for hunden hele tiden at skulle rejse sig hvis du går frem og tilbage. Men held og lykke med træningen, jeg håber det bliver en succes og at du vil komme med updates herinde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret November 7, 2008 Rapporter Share Besvaret November 7, 2008 Mysla var alene igen i går. Det gik super:-D Det enesteder lod til at bekymre hende varom jeg lukkede dem inde i stuen,med låge for, som de andre gange. Det lod jeg så være med, men satte hendes legekasse ind i soveværelset og hun gik om bord i den med det sammeog tog sig ikke af at jeg gik, selvom hun tydeligt både kunne se og høre det:5up: Huner også lidt mere tryg generelt ved at være her, følgermig ikke så meget rundt.Og så var jeg meget spændt på, da jeg kom hjem hvordan de var. De lå og sov på sengen og var selvfølgelig glade, men ikke så hyper som sidst:5up: Mysla hylede ikke, men gik igang med at spise den håndfuld foder jeg smed næsten med det samme:-D Oghun er stadig ikke utryg ved atjeg bare lige går ud i skraldespanden, eller i vaskekælderen, sidder bare lige så pænt på den anden side af døren:5up: Nu skal de være alene hjemme i ca 4 timer i eftermiddag, så håber jeg det går godt også, selvom det ikke er om morgenen.. Jæs sir, det er da super godt gået:5up: Jeg krydser fingre for at det fortsætter sådan, men jeg er faktisk ikke så nervøs for det, det lyder som om at hun er faldet godt til - og super at hun er alene med en rolig hund, det tror jeg hjælper meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 7, 2008 Mht. 'morsygen' så var det måske en ide at starte helt basalt med at sørge for, at hun kan være alene i et andet rum end dig - f.eks. med et børnegitter til at skille rummene. Tror Pero er startet sådan og så vidt jeg kan forstå, er han blevet noget mere selvstændig (kombineret med andre øvelser sikkert). Enig med Buju. I starten gik en del af min træning med Tyson også ud på, at han skulle være "alene" derhjemme, dvs. at jeg nogle gange lukkede døren til det rum, jeg gik ind i, så han ikke kunne følge med mig. Man skal bare være opmærksom på ikke at blive for overmodig og lade hunden være alene i et andet rum for længe, bare fordi den ikke er "rigtigt" alene. Derudover er en del af min træningsplan også at lave en del problemløsning med Tyson, da det - udover at gøre ham mentalt træt, hvilket også er en fordel i alene-hjemme-træningen - er med til at styrke han selvtillid og følelse af at kunne klare tingene på egen hånd (eller egen pote, må det jo være ). Og så har jeg også skullet indføre "sovetid", hvor Tyson ikke får nogen kontakt, selvom jeg er der. På den måde lærer han, at han ikke behøver kontakt med mig hele tiden for at have det godt, men at han bare kan hvile sig og slappe af, når jeg er optaget af noget andet (og med tiden når jeg går, og han er alene). Først skulle det bare være 30-45 minutter om dagen, og så skulle jeg trappe det op til et par timer. Det er jo let nok på arbejde, for der har jeg travlt ved computeren, og Tyson sover under mit skrivebord. Men jeg skal også gøre det derhjemme på fridage, og der er det sværere for mig at huske. Derhjemme er Tyson nemlig meget mere tilbøjelig til at bede om kontakt, og så synes jeg jo, at det er så hyggeligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret November 7, 2008 Rapporter Share Besvaret November 7, 2008 (rettet) Vi fik jo Cleo i fredags og hun er MEGET morsyg - det er jo fedt nok - men altså:Hun kigger på mig, når jeg er i bad Vil kun spise, hvis jeg bliver stående og kigger på hende Vil kun udenfor, hvis jeg går udenfor Rejser jeg mig fra sofa, tripper hun med etc etc (Hvis resten af familien prøver det samme, nægter hun) Hun er glad nok, bare jeg er max 3 meter fra hende. Hun er fra en kennel og har altid været sammen med andre hunde. Skal altså siges at hun er faldet super godt til i famlien og er vildt glad, rolig, trofast og nem:5up: Jeg er enig med buju, men har lige en ting jeg ville gøre anderledes. Det er godt at træne lidt seperation - hvor du stadig er i huset, men hun har det fint med at være et andet sted end dig. Men jeg synes, at det er vigtigt at hun vælger at være et andet sted, og ikke bliver tvunget pga gitter. Hvis hun selv vælger det, har hun det godt med det, og har det derfor eventuelt nemmere ved senere at træne alene hjemme. Et par eksempler: Kong: Tag et lille reb, bind en knude, kør rebet igennem kongen - og du har nu en kong i reb, fordi knuden sidder indeni. Fyld et par sjove ting i. Bind kongen til noget i et andet rum, samtidigt med at hun Cleo ser det (gør ikke noget stort ud af det - det er bare HELT tilfældigt at du lige efterlader en kong her), gå ud af rummet helt nonchelant uden at sige noget og uden at lukke døren. Hun vælger sikkert at blive. Hvis hun ikke bliver, kan du de første gange bare lave et eller andet i nærheden (rydde lidt op i et skab eller lign - bare du ikke har opmærksomheden på hende). Og efterhånden fjerne dig mere og mere. Det er rigtigt sundt for hvalpen at lære at være selvstændig på en god måde. Sjov kasse: Du kan også fylde en kasse med lidt legesager, lidt foder/godbidder/et viskestykke og sådant lidt blandet. Lad være med at lukke kassen og brug ikke en der er for stor. Stil den i rummet, mens hun ser det og gå som før. En skyllet mælke karton kan også bruges, men åben den godt op i starten, så hun ikke opgiver. Alle aktiviteter skal gerne være nogle der er udfordrende, men overkommelige, så hun har succes med det og er motiveret. Til disse ting lærer hun også at løse problemer og bruge hjernen lidt. Det er sundt at hunden ikke kun aktiveres med kropppen, men også med hjernen. Hvis hun bliver bedre og bedre til det, og det derfor ikke er så stor en udfording, kan du lukke kasse en smule, og efterhånden helt. Søg: Du kan eventuelt, måske når du går i bad, give hende noget af hendes foder ration. Kast en håndfuld ind i et rum og lad hende søge efter disse mens du er i bad. Så bruger hun også næsen og hjernen. Det er naturligt for hunden at være sammen med flokken, især som hvalp. Som hvalp er man jo i livsfare i naturen, hvis man efterlades alene, og som alle søger man tryghed og opmærksomhed og læren fra de voksne. Så du behøver ikke at se det som noget unormalt at hun søger jer. Men det er rigtigt sundt for hende at finde ud af, at der ikke sker noget ved at hun er alene et andet sted i huset. Nu er min hund voksen, men hun er for det meste i det rum jeg befinder mig i. Ikke fordi hun har seperationsangst, men bare fordi 'man er sammen med flokken'. Men jeg ser det som noget sundt, at hun ikke følger mig hver gang jeg bevæger mig (nogle gange gør hun - det kunne jo være at det var tid til mad eller noget sjovt), plus at hun selv vælger at gå ind og lægge sig et andet sted hvis hun har lyst. Det kommer lidt efterhånden som hunden bliver ældre - men det er meget sundt at man allerede når de er hvalp viser dem lidt på vej. Bare lige nogle ideer Redigeret November 7, 2008 af snevinter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 7, 2008 Jeg er enig med buju, men har lige en ting jeg ville gøre anderledes. Det er godt at træne lidt seperation - hvor du stadig er i huset, men hun har det fint med at være et andet sted end dig. Men jeg synes, at det er vigtigt at hun vælger at være et andet sted, og ikke bliver tvunget pga gitter. Hvis hun selv vælger det, har hun det godt med det, og har det derfor eventuelt nemmere ved senere at træne alene hjemme. Et par eksempler: Kong: Tag et lille reb, bind en knude, kør rebet igennem kongen - og du har nu en kong i reb, fordi knuden sidder indeni. Fyld et par sjove ting i. Bind kongen til noget i et andet rum, samtidigt med at hun Cleo ser det (gør ikke noget stort ud af det - det er bare HELT tilfældigt at du lige efterlader en kong her), gå ud af rummet helt nonchelant uden at sige noget og uden at lukke døren. Hun vælger sikkert at blive. Hvis hun ikke bliver, kan du de første gange bare lave et eller andet i nærheden (rydde lidt op i et skab eller lign - bare du ikke har opmærksomheden på hende). Og efterhånden fjerne dig mere og mere. Det er rigtigt sundt for hvalpen at lære at være selvstændig på en god måde. Sjov kasse: Du kan også fylde en kasse med lidt legesager, lidt foder/godbidder/et viskestykke og sådant lidt blandet. Lad være med at lukke kassen og brug ikke en der er for stor. Stil den i rummet, mens hun ser det og gå som før. Til disse ting lærer hun også at løse problemer og bruge hjernen lidt. Det er sundt at hunden ikke kun aktiveres med kropppen, men også med hjernen. Hvis hun bliver bedre og bedre til det, og det derfor ikke er så stor en udfording, kan du lukke kasse en smule, og efterhånden helt. Søg: Du kan eventuelt, måske når du går i bad, give hende noget af hendes foder ration. Kast en håndfuld ind i et rum og lad hende søge efter disse mens du er i bad. Så bruger hun også næsen og hjernen. Det er naturligt for hunden at være sammen med flokken, især som hvalp. Som hvalp er man jo i livsfare i naturen, hvis man efterlades alene, og som alle søger man tryghed og opmærksomhed og læren fra de voksne. Så du behøver ikke at se det som noget unormalt at hun søger jer. Men det er rigtigt sundt for hende at finde ud af, at der ikke sker noget ved at hun er alene et andet sted i huset. Nu er min hund voksen, men hun er for det meste i det rum jeg befinder mig i. Ikke fordi hun har seperationsangst, men bare fordi 'man er sammen med flokken'. Men jeg ser det som noget sundt, at hun ikke følger mig hver gang jeg bevæger mig (nogle gange gør hun - det kunne jo være at det var tid til mad eller noget sjovt), plus at hun selv vælger at gå ind og lægge sig et andet sted hvis hun har lyst. Det kommer lidt efterhånden som hunden bliver ældre - men det er meget sundt at man allerede når de er hvalp viser dem lidt på vej. Bare lige nogle ideer Rigtig gode råd. :5up: Vil bare lige gøre opmærksom på, at Cleo ikke er hvalp, men en 16 mdr. gammel genbrushund. Genbrugshunde kan jo godt blive lidt klistrende, fordi de er bange for, at deres nye ejer også pludselig forsvinder. Og Cleo kommer fra en kennel, ikke? Så jeg vil tro, at hun aldrig har været "rigtigt" alene uden andre hunde? Så I vil nok skulle træne alene-hjemme fra bunden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret November 7, 2008 Rapporter Share Besvaret November 7, 2008 Rigtig gode råd. :5up: Vil bare lige gøre opmærksom på, at Cleo ikke er hvalp, men en 16 mdr. gammel genbrushund. Genbrugshunde kan jo godt blive lidt klistrende, fordi de er bange for, at deres nye ejer også pludselig forsvinder. Og Cleo kommer fra en kennel, ikke? Så jeg vil tro, at hun aldrig har været "rigtigt" alene uden andre hunde? Så I vil nok skulle træne alene-hjemme fra bunden. tak Sjovt, jeg har læst cleos historie flere gange, og for mig var hun hele tiden en hvalp tak for tippet :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret November 7, 2008 Rapporter Share Besvaret November 7, 2008 Aiiiii, hvor er I en stor hjælp:5up: Når jeg er ude af huset fx for at aflevere børn, så er hun sammen med min mand. Hun piver og kradser, men efter en rum tid giver hun op og lader Peter nusse hende. Hun er ikke super tryg ved Peter (måske fordi det er en mand:confused:) Jeg købte en KONG igår som jeg vil prøve på hende idag, mens jeg er i bad, når Peter er kørt på arbejdet:vinken: Jeg laver lige en "virksomhedsplan" i weekenden med Aktiviteter og øvelser, som I har foreslået her og måske kommer med flere:-P Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 7, 2008 Aiiiii, hvor er I en stor hjælp:5up: Når jeg er ude af huset fx for at aflevere børn, så er hun sammen med min mand. Hun piver og kradser, men efter en rum tid giver hun op og lader Peter nusse hende. Hun er ikke super tryg ved Peter (måske fordi det er en mand:confused:) Jeg købte en KONG igår som jeg vil prøve på hende idag, mens jeg er i bad, når Peter er kørt på arbejdet:vinken: Jeg laver lige en "virksomhedsplan" i weekenden med Aktiviteter og øvelser, som I har foreslået her og måske kommer med flere:-P Hvis du vil have mere inspiration til gode mentale øvelser og andre former for sjov træning med Cleo, kan jeg anbefale bogen "Leg med din hund" af Christina Sondermann. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret November 7, 2008 Rapporter Share Besvaret November 7, 2008 Aiiiii, hvor er I en stor hjælp:5up: Når jeg er ude af huset fx for at aflevere børn, så er hun sammen med min mand. Hun piver og kradser, men efter en rum tid giver hun op og lader Peter nusse hende. Hun er ikke super tryg ved Peter (måske fordi det er en mand) Jeg købte en KONG igår som jeg vil prøve på hende idag, mens jeg er i bad, når Peter er kørt på arbejdet:vinken: Jeg laver lige en "virksomhedsplan" i weekenden med Aktiviteter og øvelser, som I har foreslået her og måske kommer med flere:-P Måske kunne det være en ide at lade ham sidde med et leverpostejben/kødben og holde det mens Cleo spiser af det. Eller lade ham tage initiativ til sjove aktiviteter derhjemme, så hun finder ud af at han altså er "god nok" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret November 7, 2008 Rapporter Share Besvaret November 7, 2008 Måske kunne det være en ide at lade ham sidde med et leverpostejben/kødben og holde det mens Cleo spiser af det. Eller lade ham tage initiativ til sjove aktiviteter derhjemme, så hun finder ud af at han altså er "god nok" Dét har vi faktisk lige snakket om for 5 minutter siden. PT er det kun mig, der lufter, gir mad, godbidder, drikke, der leger bold med hende etc. Så nu skal han mere ind i kampen, så nu bliver det OGSÅ ham, der skal give hende mad, lufte og lege.:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts