Gæst PPP-Pero Besvaret December 2, 2008 Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 Jeg glemte forresten at tilføje, at vi de sidste par uger har haft maaaaange håndværkere her i ejendommen. Både st.tv. og 1.th. er ved at blive totalrenoveret, hvilket både indebærer gulvafhøvling, nedrivning, opbygning af køkken og ophugning af terrazzo og klinker osv. Så det LARMER helt vildt meget. Vi bor i en gammel ejendom, hvor vi faktisk kan høre musik og babygråd helt ned i stueetagen (vi bor på 2.) så nu hvor håndværkerne er igang er det ret voldsomt. Så Pero har faktisk været helt vildt dygtig her på det sidste!! Synes det er utroligt at han kan sove fra alt den larm - og alle de råbende stemmer i opgangen og radiolarm (de har alle døre åbne til bagtrappen og opgangen). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret December 2, 2008 Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 Arj, den her tråd bliver jo bedre og bedre :5up: (Jeg eeeeeeeelsker at høre om andres kærlighedsliv ). Han lyder dejlig ham din date - jeg ville smelte totalt over at han tog hundekiks med :blink: Og 35 minuttter Hvor er han bare så dygtig Går det fint nok med at lægge flere minutter til ad gangen?! Her går det også godt. Vi havde for halvanden/to uger siden nogle dage hvor det gik ret dårligt - han vågnede tidligt og pev nogle gange, og to dage blev vi nødt til at sige "ikke nu". Jeg har også lidt på fornemmelsen at der sker en del i hans krop pt. Han letter mere og mere ben, er ikke altid lige dygtig til at hilse på andre hunde og virker mere "væk" end ellers, så det kunne godt tyde på en del hormoner. Den sidste uge er det derimod vendt og nu går det godt igen. I kan lige få skemaet... Kan ikke huske hvilken dag jeg sidst skrev om, men nu får i bare lige tre uger... Mandag d. 10/11 Alene 3,5 time. Vågnede efter 1-1,5 time og gik meget rundt. Pev 2 gange – anden gang sagde vi ”ikke nu” og derefter var han stille og prøvede at sove. Sov dog kun 10-15 minutter af gangen. (Lidt syg) Tirsdag d. 11/11 Alene 2,5 time. Sov. Onsdag d. 12/11 Alene 3 timer. Sov. Torsdag d. 13/11 Alene 1 time og 40 minutter. Sov. Fredag d. 14/11 Alene 1 time og 10 minutter. Gik tre runder, sov resten af tiden. Lørdag d. 15/11 Alene 2 timer og 45 minutter. Sov. Søndag d. 16/11 Alene knap 2 timer. Vågnede efter halvanden time og gik meget rundt og havde svært ved at falde til ro igen. Pev ikke. Uge 47 Mandag d. 17/11 Alene 3 timer og et kvarter. Vågnede efter tre timer og gik lidt rundt. Tirsdag d. 18/11 Alene 2,5 time. Vågen noget af tiden pga. meget støj fra st.tv. Pev én gang pga. mikrofon, der var slået til. Onsdag d. 19/11 Alene 2,5 time. Sov. Torsdag d. 20/11 Alene 3,5 time. Fredag d. 21/11 Alene 2,5-3 timer. Lørdag d. 22/11 Alene halvanden time. Søndag d. 23/11 Alene 2 timer – vågnede efter 1 time og kunne ikke finde ro. Pev to gange. Sagde ”ikke nu”. Uge 48 Mandag d. 24/11 Alene 3,5 time – havde ikke forbindelse den sidste time, men han sov indtil da. Tirsdag d. 25/11 Alene 2,5 time – Sov. Onsdag d. 26/11 Alene 2,5 time – Sov. Torsdag d. 27/11 Alene 3,5 time – Sov Fredag d. 28/11 Alene 3 timer – Sov. Lørdag d. 29/11 Alene 1,5 time – Sov. Søndag d. 30/11 Alene 1 time – Sov. Det ser ud til at det stadig går godt. Har i overvejet om han piver 2 gange fordi det irritere ham at han keder sig? Bare en tanke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret December 2, 2008 Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 Jeg glemte forresten at tilføje, at vi de sidste par uger har haft maaaaange håndværkere her i ejendommen. Både st.tv. og 1.th. er ved at blive totalrenoveret, hvilket både indebærer gulvafhøvling, nedrivning, opbygning af køkken og ophugning af terrazzo og klinker osv. Så det LARMER helt vildt meget. Vi bor i en gammel ejendom, hvor vi faktisk kan høre musik og babygråd helt ned i stueetagen (vi bor på 2.) så nu hvor håndværkerne er igang er det ret voldsomt. Så Pero har faktisk været helt vildt dygtig her på det sidste!! Synes det er utroligt at han kan sove fra alt den larm - og alle de råbende stemmer i opgangen og radiolarm (de har alle døre åbne til bagtrappen og opgangen). HÅH han er dygtig :klap2: Han styre da for vildt :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret December 2, 2008 Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 Det ser ud til at det stadig går godt. Har i overvejet om han piver 2 gange fordi det irritere ham at han keder sig? Bare en tanke Det er helt sikkert derfor! Sådan et "jeg kan ikke sove mere og keder mig virkelig"-piv. Sådan siger han også utallige gange i løbet af dagen Problemet er bare at det kan udvikle sig. Efter lang tid kan han gå helt i selvsving og så er det vi har en gøende hund. Så vi stopper ham hvis han ikke selv kan finde ud af at stoppe eller også siger vi det for at få ham til at gå i seng igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret December 2, 2008 Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 Årh hvad, nu går det da forrygende med Pero! (Men det synes jeg faktisk, at det har gjort længe). :5up: Det var ikke noget problem at gå fra 30 minutter til 35 minutter. Vi har nu øvet 35 minutter én gang om dagen i tre dage. I går havde han overhovedet ikke nogen reaktionstid, da jeg kom tilbage, så i dag går vi op på 40 minutter! Det føles altså ret vildt med de 5 minutter af gangen, så går det jo pludselig hurtigt! Jeg håber, håber, håber virkelig, at det bliver ved med at gå godt. Jeg kunne heller ikke stå for det med hundekiksene. Eller det at han i det hele taget virkelig lagde sig i trøjen for at indsmigre sig hos Tyson. Vi skal ses igen på fredag, og han sagde med det samme, at hvis jeg ikke kan skaffe pasning, kan vi bare være hjemme ved mig. Meeen jeg vil nu prøve at skaffe pasning, for jeg vil da gerne ud og luftes. :blink: 40 min Jeg kan huske da du var på 30 sekunder I styre altså :klap2: Og hvor lyder ham daten til at være flink og forstående. Sådanne at tilbyde at blive hjemme (hooooooost) bare for Tysons skyld (hooooooooost) :mrgreen::mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret December 2, 2008 Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 Og hvor lyder ham daten til at være flink og forstående. Sådanne at tilbyde at blive hjemme (hooooooost) bare for Tysons skyld (hooooooooost) :mrgreen::mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 2, 2008 Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 Synes, vi er røget lidt tilbage:megaked: Jeg har været syg i 2 uger, hvor vi ikke har øvet så meget. Det sværre er, at hun ikke piver, men er bare så ked alligevel Hun har "stresset" pels:???: og tisser minimum 1 og pøller 1 gang på 30 minutter, trods lige at have været ude:cry: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret December 2, 2008 Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 Synes, vi er røget lidt tilbage:megaked: Jeg har været syg i 2 uger, hvor vi ikke har øvet så meget. Det sværre er, at hun ikke piver, men er bare så ked alligevel Hun har "stresset" pels:???: og tisser minimum 1 og pøller 1 gang på 30 minutter, trods lige at have været ude:cry: Det er altid ærgeligt at blive sat tilbage i træningen pga. sygdom, men der er jo desværre ikke så meget at gøre ved det. I må bare starte på ny igen :blink: :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 2, 2008 Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 Ja, jeg må tage minutter ad gangen igen. Hun piver jo ikke, så det er en balance-gang:cry: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 Jeg glemte forresten at tilføje, at vi de sidste par uger har haft maaaaange håndværkere her i ejendommen. Både st.tv. og 1.th. er ved at blive totalrenoveret, hvilket både indebærer gulvafhøvling, nedrivning, opbygning af køkken og ophugning af terrazzo og klinker osv. Så det LARMER helt vildt meget. Vi bor i en gammel ejendom, hvor vi faktisk kan høre musik og babygråd helt ned i stueetagen (vi bor på 2.) så nu hvor håndværkerne er igang er det ret voldsomt. Så Pero har faktisk været helt vildt dygtig her på det sidste!! Synes det er utroligt at han kan sove fra alt den larm - og alle de råbende stemmer i opgangen og radiolarm (de har alle døre åbne til bagtrappen og opgangen). Wow. Det er altså ret flot, synes jeg. Tyson bliver meget forstyrret, hvis der er usædvanlig larm i opgangen. Én gang øvede jeg alene hjemme, mens min nabo var ved at flytte ud (= mange mennesker der buldrede op og ned af trappen), og der var han helt klart mere urolig end ellers, da jeg kom tilbage. Og en anden gang var jeg lige nede med skraldet, da jeg pludselig nede fra gården kunne høre ham gø oppe i lejligheden (og der var altså lukkede vinduer, og jeg bor på 3. sal, så han gøede ret højt). Da jeg så kom ind på bagtrappen, kunne jeg høre, at min underbo var gået i gang med at bore. Og det kunne Tyson IKKE lide. Han var dog ok, så snart jeg kom tilbage op i lejligheden, men det havde tydeligvis ikke været rart for ham med den larm, mens han var alene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 Synes, vi er røget lidt tilbage:megaked: Jeg har været syg i 2 uger, hvor vi ikke har øvet så meget. Det sværre er, at hun ikke piver, men er bare så ked alligevel Hun har "stresset" pels:???: og tisser minimum 1 og pøller 1 gang på 30 minutter, trods lige at have været ude:cry: Øv, det er surt. Det er sgu hårdt med den træning, og så er det rigtig øv, når der er tilbagegang. :ae: Har I prøvet med DAP? Efter dyrelægens anbefaling købte jeg både sådan en diffuser til at sætte i stikkontakten og et halsbånd. Efter et par dage kunne jeg mærke en forskel på Tyson. Diffuseren skal sidde i det rum, hvor hunden opholder sig mest, når den er alene. Og så skal man helst ikke lufte ud de første par dage, så DAP'en rigtigt når at "hænge" overalt i luften. Det virker ikke på alle hunde, men det er da et forsøg værd? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 Og hvor lyder ham daten til at være flink og forstående. Sådanne at tilbyde at blive hjemme (hooooooost) bare for Tysons skyld (hooooooooost) :mrgreen::mrgreen: Ja, I er sjove. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 2, 2008 Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 Øv, det er surt. Det er sgu hårdt med den træning, og så er det rigtig øv, når der er tilbagegang. :ae: Har I prøvet med DAP? Efter dyrelægens anbefaling købte jeg både sådan en diffuser til at sætte i stikkontakten og et halsbånd. Efter et par dage kunne jeg mærke en forskel på Tyson. Diffuseren skal sidde i det rum, hvor hunden opholder sig mest, når den er alene. Og så skal man helst ikke lufte ud de første par dage, så DAP'en rigtigt når at "hænge" overalt i luften. Det virker ikke på alle hunde, men det er da et forsøg værd? Bruger man både halsbånd og difuser, og hvad virker bedst? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 2, 2008 Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 Ringede selv lige til dyrelægen, som har både halsbånd og difuser :5up: I forhold til Cleo, ville han mene at et halsbånd ville gavne hende. De lukker kl 18.30, så det køber jeg idag, når min mand er kommet hjem Jeg græd sådan over det igår - så synd for hende, men nu prøver vi halsbåndet:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 Bruger man både halsbånd og difuser, og hvad virker bedst? Ringede selv lige til dyrelægen, som har både halsbånd og difuser :5up: I forhold til Cleo, ville han mene at et halsbånd ville gavne hende. De lukker kl 18.30, så det køber jeg idag, når min mand er kommet hjem Jeg græd sådan over det igår - så synd for hende, men nu prøver vi halsbåndet:5up: Min dyrlæge sagde, at man får den kraftigste virkning ved at bruge både diffuser og halsbånd (det står også på emballagen), så det valgte jeg. Hvis I ender med også at købe en diffuser, så vær opmærksom på, at man bare kan købe en refill'er, når den første løber tør efter ca. 1 mdr. Så man behøver ikke at ofre lige så mange penge næste gang. Halsbåndet har også en virketid på ca. en måned. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 2, 2008 Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 Min dyrlæge sagde, at man får den kraftigste virkning ved at bruge både diffuser og halsbånd (det står også på emballagen), så det valgte jeg. Hvis I ender med også at købe en diffuser, så vær opmærksom på, at man bare kan købe en refill'er, når den første løber tør efter ca. 1 mdr. Så man behøver ikke at ofre lige så mange penge næste gang. Halsbåndet har også en virketid på ca. en måned. Super tak. Jeg tager lige en snak med dem, når jeg tager derned:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gucci Besvaret December 2, 2008 Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 Hvor er det dejligt at høre om de dygtige seje drenge Hep hep hep Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 Hvis I ender med også at købe en diffuser, så vær opmærksom på, at man bare kan købe en refill'er, når den første løber tør efter ca. 1 mdr. Skal måske lige tilføje, at det med, at den holder en måned, afhænger af, hvor mange kvadratmeter man har. Den varer ca. en måned (lidt kortere, faktisk) i min lille lejlighed på 69 m2, men hvis I har flere m2, varer den kortere tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 2, 2008 Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 Skal måske lige tilføje, at det med, at den holder en måned, afhænger af, hvor mange kvadratmeter man har. Den varer ca. en måned (lidt kortere, faktisk) i min lille lejlighed på 69 m2, men hvis I har flere m2, varer den kortere tid. Vi har ca 60 m2 i stue-køkken, hvor hun er, når hun er alene:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret December 2, 2008 Rapporter Share Besvaret December 2, 2008 sikke nogle seje drengehunde der findes herinde:5up: Godt gået af tyson ati nu er på 40 minutter, det er altså vildt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret December 4, 2008 Rapporter Share Besvaret December 4, 2008 Årh hvad, nu går det da forrygende med Pero! (Men det synes jeg faktisk, at det har gjort længe). :5up: Det var ikke noget problem at gå fra 30 minutter til 35 minutter. Vi har nu øvet 35 minutter én gang om dagen i tre dage. I går havde han overhovedet ikke nogen reaktionstid, da jeg kom tilbage, så i dag går vi op på 40 minutter! Det føles altså ret vildt med de 5 minutter af gangen, så går det jo pludselig hurtigt! Jeg håber, håber, håber virkelig, at det bliver ved med at gå godt. Jeg kunne heller ikke stå for det med hundekiksene. Eller det at han i det hele taget virkelig lagde sig i trøjen for at indsmigre sig hos Tyson. Vi skal ses igen på fredag, og han sagde med det samme, at hvis jeg ikke kan skaffe pasning, kan vi bare være hjemme ved mig. Meeen jeg vil nu prøve at skaffe pasning, for jeg vil da gerne ud og luftes. :blink: Ej, hvor er det vildt - 40 minutter :5up::5up: utroligt som han pludselig kan Held og lykke fredag, han lyder som en rigtig sød date ...og ja, tro det eller ej, men da jeg mødte min date sad mit halstørklæde fast i døren og det måtte jeg så lige fumle med, mens han stod og undrede sig (eller små grinede) Men ellers gik det fint. Med det sagt, så stopper jeg lige med min del af sladderen - men kom endelig med updates sonja Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret December 4, 2008 Rapporter Share Besvaret December 4, 2008 men da jeg mødte min date sad mit halstørklæde fast i døren og det måtte jeg så lige fumle med, mens han stod og undrede sig (eller små grinede) Men ellers gik det fint. Total uromatisk at han ikke engang hjalp dig! Men monstro han kan lærer med tiden :blink: Vinter har ikke bidt ham i numsen endnu? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 4, 2008 Held og lykke fredag, han lyder som en rigtig sød date ...og ja, tro det eller ej, men da jeg mødte min date sad mit halstørklæde fast i døren og det måtte jeg så lige fumle med, mens han stod og undrede sig (eller små grinede) Men ellers gik det fint. Jeg troede, at du overdrev, da du skrev, hvor klodset du er på dates - men det gjorde du åbenbart ikke. Med det sagt, så stopper jeg lige med min del af sladderen - men kom endelig med updates sonja Øv, hvor er du kedelig. Jeg kan desværre ikke være lige så cool som dig, selv hvis jeg prøver, ender jeg altid med ikke at kunne holde mund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret December 4, 2008 Rapporter Share Besvaret December 4, 2008 Øv, hvor er du kedelig. Jeg kan desværre ikke være lige så cool som dig, selv hvis jeg prøver, ender jeg altid med ikke at kunne holde mund. Venter med længsel på en pm fyldt med sladder :mrgreen::mrgreen: Jeg dater jo ikke, så jeg må lever romantikken igennem jer to HAH Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 8, 2008 Vi er stadig på 40 minutter efter en uge. Tyson reagerer ikke meget slemt, men for slemt til at jeg kan gå op i tid. Han klarede jo fint, at der pludselig blev sat 5 minutter på, da vi gik fra 30 til 35 minutter, men denne gang er det åbenbart sværere for ham. Jeg overvejer at gå ned på 38 minutter og se, hvad han siger til det. Hvordan går det med Pero og Cleo? (Hi hi, det rimede næsten ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts