sonja77 Besvaret December 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 19, 2008 Har tænkt på dig :ae: Jeg håber, at i kommer igennem krisen - det må være rigtigt svært :ae: Ja, det er svært. Jeg har virkelig nogle store op- og nedture, jeg veksler konstant mellem at tro på, at det nok skal gå, til at være til at kaste håndklædet i ringen. Fordi jeg er så ustabil lige nu, bliver jeg meget påvirket af alt andet omkring mig, så hvis jeg har sovet dårligt/der er noget der går galt på arbejde/der er en anden hundeejer der vrisser af mig/eller hvad det nu kan være, ryger jeg helt ned i kulkælderen og kan kun tænke negative tanker. Det er ret psykisk anstrengende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret December 19, 2008 Rapporter Share Besvaret December 19, 2008 Ja, det er svært. Jeg har virkelig nogle store op- og nedture, jeg veksler konstant mellem at tro på, at det nok skal gå, til at være til at kaste håndklædet i ringen. Fordi jeg er så ustabil lige nu, bliver jeg meget påvirket af alt andet omkring mig, så hvis jeg har sovet dårligt/der er noget der går galt på arbejde/der er en anden hundeejer der vrisser af mig/eller hvad det nu kan være, ryger jeg helt ned i kulkælderen og kan kun tænke negative tanker. Det er ret psykisk anstrengende. :ae: Der er ikke noget værre end op- og nedturene Det er så hårdt det ene øjeblik at tænke "det skal nok gå alt sammen" og så det andet øjeblik tænke "Det her kommer aldrig til at fungerer og jeg kan lige så godt give op nu"... Jeg har virkelig også været tæt på at finde et andet hjem til Pero... Men jeg er lykkelig for at jeg gav det en allersidste chance. Men det er også bare vigtigt at stoppe inden man ødelægger sig selv. Hvis Pero ikke havde lært at være alene med vores irettesættelser, så havde han ikke været hos os mere. Så var jeg simpelthen gået ned med flaget og sandsynligvis også stoppet på studiet... Hvordan går det med Tysons træning? Har du overvejet at bruge nogle faste ritualer til at forberede ham på at være alene? Det er jo dét som har gjort, at Pero kan være alene i dag... Og jeg tænkte over det i forbindelse med din anden tråd om stressdagene efter pasning. For Pero har forudsigeligheden betydet alt... Jeg håber I begge har det godt alt taget i betragtning :ae: :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret December 19, 2008 Rapporter Share Besvaret December 19, 2008 Her er Peros skema: Tirsdag d. 9/12 Alene 2,5 time. Sov. Onsdag d. 10/12 Alene 2 timer. Sov. Torsdag d. 11/12 ”Alene” 1 time. Fredag d. 12/12 Alene 1 time. Sov. Lørdag d. 13/12 Alene 1 time. Sov. Søndag d. 14/12 ”Alene” 1,5 time. Uge 51 Mandag d. 15/12 ”Alene” 3 timer. Tirsdag d. 16/12 Alene 3,5 time. Sov. Onsdag d. 17/12 ”Alene” i 3 timer. Sov det meste af tiden. Et enkelt piv/hyl/gab?! Torsdag d. 18/12 Alene 3,5 time. Sov. Fredag d. 19/12 Alene 2,5 time. Sov. Han har haft en del dage hvor han har været "alene" ved at han er i stuen og jeg er i resten af lejligheden. Det skal han jo lige vænne sig til da jeg har læseferie fra i dag og derfor ikke gider bruge en masse tid på at være væk. Han synes helt sikkert at det er underligt at jeg ikke går og det er klart sværere for ham end at være helt alene. Men jeg håber han vender sig til det og at jeg kan bruge det til at holde hans træning ved lige til jeg starter på studie igen 1. feb. Jeg regner med, at jeg på den måde kan vænne ham til at være alene i omkring 5-6 timer. Selvom han har haft dage hvor han reelt set ikke har været alene og han også har haft korte dage, så har han været god til at være alene længere tid alligevel. (Når man fx ser uge 50 med meget kort alene eller "alene"-tid og så uge 51 med 3 + timer) Her i onsdags sagde han en vildt mærkelig lyd imens han var i stuen og jeg var i arbejdsværelset. Jeg kan ikke rigtig tyde hvad det var, men det mest sandsynlige er at det var et gab. Han har nemlig tit lyd på sit gab og det lyder meget underligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret December 19, 2008 Rapporter Share Besvaret December 19, 2008 Hun sagde også, at en anden løsning kunne være at begynde at lave faste ritualer omkring det, at jeg går, men at der så var en risiko for, at han ville gå tilbage i træningen. Men jeg mener heller ikke, at det er selve afskeden, der er et problem, eller at han er utryg med det samme, for han tager det ret roligt, når jeg går. Og hvis jeg f.eks. bare går i 20 minutter, er han jo helt cool, når jeg kommer tilbage. Så jeg bliver ved med at gå som hidtil uden faste ritualer. Jeg har sagt det før men gentager lige, at det bestemt var noget jeg ville afprøve. Thailo er heller ikke alt for glad for at være alene og efter en episode for nogle uger siden, blev det da helt tosset. Jeg skal ikke trætte jer med den historie men Thailo begyndte at sove foran hovedøren når han var alene. Jeg er så heldig at en af mine kollegaer kan "tale" med dyr og spurgte hende om hjælp. Hun forklarede at Thailo var bange for at der skulle ske mig noget og at jeg ikke ville komme hjem igen (ja, man kan tro på det eller lade være). Anyway,.. hun sendte billeder til ham om, at enten kom jeg hjem til ham, ellers kom mormor og at han bare skulle slappe af i sofaen eller i min seng. Alt dette skete i søndags og i forgårs mens jeg var på arbejde, forsøgte jeg at se Thailo for mig, liggende i min seng og putte. Og ved I hvad jeg fandt på min seng igår da jeg kom hjem?. Et aftryk af Thailo. Jeg tror meget hænger sammen med de tanker og bekymringer vi har i vores hoveder som hunden på en eller anden måde opfanger og dermed reagerer på. Hvis du er interesseret i at høre nærmere kan du sende en pm. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret December 19, 2008 Rapporter Share Besvaret December 19, 2008 Det lyder virkeligt spændende, Ascha! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 19, 2008 Jeg har sagt det før men gentager lige, at det bestemt var noget jeg ville afprøve. Thailo er heller ikke alt for glad for at være alene og efter en episode for nogle uger siden, blev det da helt tosset. Jeg skal ikke trætte jer med den historie men Thailo begyndte at sove foran hovedøren når han var alene. Jeg er så heldig at en af mine kollegaer kan "tale" med dyr og spurgte hende om hjælp. Hun forklarede at Thailo var bange for at der skulle ske mig noget og at jeg ikke ville komme hjem igen (ja, man kan tro på det eller lade være). Anyway,.. hun sendte billeder til ham om, at enten kom jeg hjem til ham, ellers kom mormor og at han bare skulle slappe af i sofaen eller i min seng. Alt dette skete i søndags og i forgårs mens jeg var på arbejde, forsøgte jeg at se Thailo for mig, liggende i min seng og putte. Og ved I hvad jeg fandt på min seng igår da jeg kom hjem?. Et aftryk af Thailo. Jeg tror meget hænger sammen med de tanker og bekymringer vi har i vores hoveder som hunden på en eller anden måde opfanger og dermed reagerer på. Hvis du er interesseret i at høre nærmere kan du sende en pm. Jeg har sendt en pm. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret December 19, 2008 Rapporter Share Besvaret December 19, 2008 Det lyder virkeligt spændende, Ascha! Jeg kan ikke give nogen forkaring på det men så længe det virker.... Husker også da Ascha var lille og hun udviklede et gø problem. Jeg ringede og aftalte en tid hos Roger Abrantes og 2-3 dage efter holdt hun op med at gø. Roger sagde at han tit oplevede at problemet var løst, når han kom ud til konsultationer. Det må da være noget med at vi skal arbejde med hvad vi føler og tænker, fordi de informationer åbenbart er tilgængelige for hunden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 21, 2008 :ae::ae: tænker på dig :ae: Hér går det næsten mere tilbage end frem og grunden er helt klar. Hér er ingen rytme i det, da hverdagen hér er langt fra ens. Vi prøver for det meste at vi har vores faste morgentur og aftentur, leg, øvelser etc, men at øve alene hjemme med konstant syge børn, gør det bare stang svært. Jeg har ikke haft så meget overskud til at kommentere på de andre hundes frem- eller tilbageskridt her i tråden, men jeg bliver ved med at tænke på, hvor hårdt det må være for dig at skulle prøve at træne Cleo op i at kunne være alene, samtidig med at du har så syge børn. :ae: Jeg krydser fingre for, at det begynder at gå hurtigere fremad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 21, 2008 Her er Peros skema: Tirsdag d. 9/12 Alene 2,5 time. Sov. Onsdag d. 10/12 Alene 2 timer. Sov. Torsdag d. 11/12 ”Alene” 1 time. Fredag d. 12/12 Alene 1 time. Sov. Lørdag d. 13/12 Alene 1 time. Sov. Søndag d. 14/12 ”Alene” 1,5 time. Uge 51 Mandag d. 15/12 ”Alene” 3 timer. Tirsdag d. 16/12 Alene 3,5 time. Sov. Onsdag d. 17/12 ”Alene” i 3 timer. Sov det meste af tiden. Et enkelt piv/hyl/gab?! Torsdag d. 18/12 Alene 3,5 time. Sov. Fredag d. 19/12 Alene 2,5 time. Sov. Han har haft en del dage hvor han har været "alene" ved at han er i stuen og jeg er i resten af lejligheden. Det skal han jo lige vænne sig til da jeg har læseferie fra i dag og derfor ikke gider bruge en masse tid på at være væk. Han synes helt sikkert at det er underligt at jeg ikke går og det er klart sværere for ham end at være helt alene. Men jeg håber han vender sig til det og at jeg kan bruge det til at holde hans træning ved lige til jeg starter på studie igen 1. feb. Jeg regner med, at jeg på den måde kan vænne ham til at være alene i omkring 5-6 timer. Selvom han har haft dage hvor han reelt set ikke har været alene og han også har haft korte dage, så har han været god til at være alene længere tid alligevel. (Når man fx ser uge 50 med meget kort alene eller "alene"-tid og så uge 51 med 3 + timer) Her i onsdags sagde han en vildt mærkelig lyd imens han var i stuen og jeg var i arbejdsværelset. Jeg kan ikke rigtig tyde hvad det var, men det mest sandsynlige er at det var et gab. Han har nemlig tit lyd på sit gab og det lyder meget underligt Jeg fik ikke skrevet det, da du postede dit indlæg den anden dag, men jeg synes altså, at det lyder til at gå super med Pero, og at han virker meget stabil. Hvad er planen for at nå op til 5-6 timer (som btw også er mit endelige mål med Tyson): Vil I lade ham være alene længere og længere tid, når du starter studie igen til februar? Og hvordan går det for øvrigt på studiet? Er du stadig glad for det? Er du med i en god læsegruppe? Regner du med at eksamen går godt? Har du fået nye venner? Har du kunnet deltage i det sociale liv omkring studiet, eller har det været svært pga. Pero? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 23, 2008 Rapporter Share Besvaret December 23, 2008 Var ved dyrlægen igår efter DAP-DIFUSER (Cleo har halsbåndet, men nu supplerer jeg lidt med difuser):5up: Jeg forklarede, at hun ikke ødelægger noget, men fiser rundt og stresser hele tiden. Slikker poter og fiser rundt igen. Han foreslog at købe et stort bur, som hun kunne lære at slappe af i (huleagtigt) Og imens vi øver, så have hende dér, da hun får ikke ro på kroppen til at hvile, og det stresser endnu mere. Derinde er hun "tvunget" til det, da hun er vant til at hvile/sove der. Skulle så vænne hende til det store åbne bur i en uges tid (mad, godbidder, sove etc) - derefter lukke buret i korte perioder, mens jeg er i huset. Derefter gå helt ud og lægge flere minutter på, end tidligere. Når hun så kan det i en times tid, så åbne for buret, når jeg går. Hvad mener I? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 23, 2008 Rapporter Share Besvaret December 23, 2008 jeg synes faktisk det lyder som en ok plan. Ved os var det stressen over at skulle "passe på" hele huset der gjorde alene hjemme træningen vanskelig... Da vi begyndte at sætte hende i køkkenet med børnegitter ud til resten af huset lagde hun sig blot til at sove... Karla kan ikke overskue at skulle sørge for alting når vi ikke er der, men køkkenet, det kan hun overskue og så kan hun bare sove til vi kommer igen.... Og så er rutiner utroligt vigtige for hende, hun ved præcis hvordan det foregår når vi går på arbejde og at det betyder hun skal gå ud i sin seng i køkkenet... og det gør hun uden vrøvl... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret December 23, 2008 Rapporter Share Besvaret December 23, 2008 Jeg fik ikke skrevet det, da du postede dit indlæg den anden dag, men jeg synes altså, at det lyder til at gå super med Pero, og at han virker meget stabil. Hvad er planen for at nå op til 5-6 timer (som btw også er mit endelige mål med Tyson): Vil I lade ham være alene længere og længere tid, når du starter studie igen til februar? Og hvordan går det for øvrigt på studiet? Er du stadig glad for det? Er du med i en god læsegruppe? Regner du med at eksamen går godt? Har du fået nye venner? Har du kunnet deltage i det sociale liv omkring studiet, eller har det været svært pga. Pero? Jeg regner med, at jeg kan lade ham være alene i stuen i 5-6 timer imens jeg læser til eksamen og på den måde vænne ham til det. For der er ingen tvivl om, at det er at være i stuen der betyder "at være alene" for Pero. Jeg har lidt på fornemmelsen, at jeg får en del flere timer fra februar, så jeg kan ligeså godt starte nu Jeg håber det kommer til at gå problemfrit, men jeg kan alligevel mærke, at Pero synes det er underligt vi ikke går, men bare er i resten af lejligheden imens han er i stuen. Forhåbentlig vænner han sig til det og begynder at lægge sig til at sove i stedet for at ligge og vente på at vi går ind til ham (som han gør nu når han har fundet ud af at vi ikke går ud af lejligheden)... Det går rigtig godt på studiet - jeg synes det er rigtig spændende (størstedelen af det:mrgreen:) og jeg er i en rigtig god læsegruppe :5up: Jeg har heldigvis haft rimelig mulighed for at være med til det sociale eftersom min kæreste og jeg kan skiftes til at være ude... Til gengæld betyder det jo så at der ikke har været ligeså mange film-hygge-aftener med kæresten. Weekenderne går mest med at den ene er ude den ene dag og den anden den anden dag... Jeg har to eksaminer i januar - den ene har en dumpeprocent på 50 % så jeg er meeeeget nervøs! Den anden er uden forberedelsestid med et pensum på 400 sider om statsforfatningsretten så den er jeg også nervøs for :blink: Så jeg er lidt et nervevrag pt. Har aldrig før skullet bruge julen på at læse til eksamen og synes det er svært at få det til at passe med juleaften, julefrokoster og nytår... Hvordan går det med Tyson? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 23, 2008 Hvordan går det med Tyson? Det er gået fint med at lægge to minutter på af gangen, vi har kunnet nøjes med to dage til hvert tidsrum. Vi er på 45 minutter, og i dag vil jeg prøve at lægge tre minutter på og gå op på 48 minutter. Jeg prøver at sige til mig selv, at det er ok kun at lægge to-tre minutter på af gangen, når det så går hurtigt fremad. Men jeg kan jo godt se, at vi nok ikke kan begynde at lægge 10 minutter på af gangen, når vi kommer op på en time, hvilket vi ellers kan ifølge den oprindelige plan. Det er lidt svært for mig at sluge, for det havde jeg virkelig set frem til. Ligesom jeg havde set frem til at kunne lægge fem minutter på af gangen, når vi nåede til en halv time, hvilket vi jo så ikke kunne alligevel. Det er dejligt at have juleferie nu, for det giver mig masser af tid til at aktivere Tyson og også god tid til at træne alene-hjemme. Så jeg satser på, at vi er oppe på en time, når juleferien er slut. Det bliver vi simpelthen nødt til at være, ellers tror jeg ikke, at jeg kan holde til det. Og så må vi se, hvordan det går, når jeg starter på arbejde igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret December 23, 2008 Rapporter Share Besvaret December 23, 2008 Sonja, hvad med et kamera og microfon ligesom pero? Og så kan du tale til ham hvis han udviser det mindste krops sprog? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 23, 2008 Rapporter Share Besvaret December 23, 2008 jeg synes faktisk det lyder som en ok plan. Ved os var det stressen over at skulle "passe på" hele huset der gjorde alene hjemme træningen vanskelig... Da vi begyndte at sætte hende i køkkenet med børnegitter ud til resten af huset lagde hun sig blot til at sove... Karla kan ikke overskue at skulle sørge for alting når vi ikke er der, men køkkenet, det kan hun overskue og så kan hun bare sove til vi kommer igen.... Og så er rutiner utroligt vigtige for hende, hun ved præcis hvordan det foregår når vi går på arbejde og at det betyder hun skal gå ud i sin seng i køkkenet... og det gør hun uden vrøvl... HVorfor har jeg ikke tænkt på det Har et gitter, og har nu afprøvet i åbningen til køkkenet og det passer som lavet dertil:5up: Vil afprøve det imorgen med hende og sætte hendes kurv etc derud:vinken: Det skal jo så sættes derud hver gang, da køkkenet er for småt til at have det stående, når vi er hjemme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 29, 2008 Rapporter Share Besvaret December 29, 2008 Idag starter alene træningen igen, men vi er jo kommet længere tilbage end nogensinde:evil: Før kunne min mand godt være hjemme hos hende, hvis jeg skulle handle, hvor hun slappede af. Idag skulle jeg handle igen, men hun har konstant pebet og hylet som en ulv - det har jeg aldrig hørt før:confused: Min mand kunne slet ikke aflede hende. Tror virkelig at prøvelsen 1. juledag har sat sine spor:megaked: Har fået web-cam, så nu starter kampen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 29, 2008 Idag starter alene træningen igen, men vi er jo kommet længere tilbage end nogensinde:evil:Før kunne min mand godt være hjemme hos hende, hvis jeg skulle handle, hvor hun slappede af. Idag skulle jeg handle igen, men hun har konstant pebet og hylet som en ulv - det har jeg aldrig hørt før:confused: Min mand kunne slet ikke aflede hende. Tror virkelig at prøvelsen 1. juledag har sat sine spor:megaked: Har fået web-cam, så nu starter kampen. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret December 29, 2008 Rapporter Share Besvaret December 29, 2008 Idag starter alene træningen igen, men vi er jo kommet længere tilbage end nogensinde:evil:Før kunne min mand godt være hjemme hos hende, hvis jeg skulle handle, hvor hun slappede af. Idag skulle jeg handle igen, men hun har konstant pebet og hylet som en ulv - det har jeg aldrig hørt før:confused: Min mand kunne slet ikke aflede hende. Tror virkelig at prøvelsen 1. juledag har sat sine spor:megaked: Har fået web-cam, så nu starter kampen. :ae: En hel masse held og lykke med at få hende det lært. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 29, 2008 Lige nu går det godt med alene-hjemme-træningen. Vi skulle gerne nå op på en time i morgen. Til gengæld er vi helt tilbage på nul i forhold til Tysons problem med andre hunde: http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/4457-jeg-er-simpelthen-ved-revne-af-stolthed-3.html#post122989 Han er også begyndt at gø af flere mennesker igen, hvilket han ellers var blevet god til ikke at gøre. Jeg føler, at der hele tiden er et eller andet, der ikke fungerer. Og jeg har rigtig, rigtig svært ved at kapere det lige nu. Tyson er på mange måder en skøn og dejlig hund: Han er fantastisk sød og kærlig ved mennesker, han holder af. Han er utroligt kvik og lærenem. Han er skæg og får mig til at grine. Men jeg synes bare, at det tit bliver overskygget af de problemer, jeg har med ham. Det kan for pokker da ikke være meningen, at det skal være så hårdt at have hund? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 29, 2008 Rapporter Share Besvaret December 29, 2008 Lige nu går det godt med alene-hjemme-træningen. Vi skulle gerne nå op på en time i morgen. Til gengæld er vi helt tilbage på nul i forhold til Tysons problem med andre hunde: http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/4457-jeg-er-simpelthen-ved-revne-af-stolthed-3.html#post122989 Han er også begyndt at gø af flere mennesker igen, hvilket han ellers var blevet god til ikke at gøre. Jeg føler, at der hele tiden er et eller andet, der ikke fungerer. Og jeg har rigtig, rigtig svært ved at kapere det lige nu. Tyson er på mange måder en skøn og dejlig hund: Han er fantastisk sød og kærlig ved mennesker, han holder af. Han er utroligt kvik og lærenem. Han er skæg og får mig til at grine. Men jeg synes bare, at det tit bliver overskygget af de problemer, jeg har med ham. Det kan for pokker da ikke være meningen, at det skal være så hårdt at have hund? årh altså hvor er det unfair:ae: Du gør jo alt, hvad der menneskeligt er muligt Tyson har simpelthen fået den mest hengivne og tålmodige menneskemor, man kan tænke sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret December 29, 2008 Rapporter Share Besvaret December 29, 2008 Lige nu går det godt med alene-hjemme-træningen. Vi skulle gerne nå op på en time i morgen. Til gengæld er vi helt tilbage på nul i forhold til Tysons problem med andre hunde: http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/4457-jeg-er-simpelthen-ved-revne-af-stolthed-3.html#post122989 Han er også begyndt at gø af flere mennesker igen, hvilket han ellers var blevet god til ikke at gøre. Jeg føler, at der hele tiden er et eller andet, der ikke fungerer. Og jeg har rigtig, rigtig svært ved at kapere det lige nu. Tyson er på mange måder en skøn og dejlig hund: Han er fantastisk sød og kærlig ved mennesker, han holder af. Han er utroligt kvik og lærenem. Han er skæg og får mig til at grine. Men jeg synes bare, at det tit bliver overskygget af de problemer, jeg har med ham. Det kan for pokker da ikke være meningen, at det skal være så hårdt at have hund? Hvad siger "adfærdsdimsen" (kan ikke lige finde det rette ord ) til det?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret December 29, 2008 Rapporter Share Besvaret December 29, 2008 Lige nu går det godt med alene-hjemme-træningen. Vi skulle gerne nå op på en time i morgen. Til gengæld er vi helt tilbage på nul i forhold til Tysons problem med andre hunde: http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/4457-jeg-er-simpelthen-ved-revne-af-stolthed-3.html#post122989 Han er også begyndt at gø af flere mennesker igen, hvilket han ellers var blevet god til ikke at gøre. Jeg føler, at der hele tiden er et eller andet, der ikke fungerer. Og jeg har rigtig, rigtig svært ved at kapere det lige nu. Tyson er på mange måder en skøn og dejlig hund: Han er fantastisk sød og kærlig ved mennesker, han holder af. Han er utroligt kvik og lærenem. Han er skæg og får mig til at grine. Men jeg synes bare, at det tit bliver overskygget af de problemer, jeg har med ham. Det kan for pokker da ikke være meningen, at det skal være så hårdt at have hund? :ae: Men det er da et plus at i er kommet op på næsten en time :blink: Måske man så skal træne intensivt med alene hjemme og når det fungere så tag fat på gøen igen (hvis dette er muligt altså?) Jeg føler med dig og jeg kunne godt unde dig at det hele fungerede fra i morgen af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret December 29, 2008 Rapporter Share Besvaret December 29, 2008 Øv, hvor er det ærgeligt med nedturen i ikke-gø-træningen Det kan godt være at Tyson bruger meget energi på at være dygtig til at være alene, så han i perioder ikke har så meget overskud til at skulle beherske sig i de situationer hvor han gør? Næsten en TIME! Dét er altså vildt! Hvor er han dygtig:-) :klap2: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 29, 2008 Rapporter Share Besvaret December 29, 2008 Jeg øvede lidt idag mens jeg filmede hende. Da hun peb og hylede så meget imorges, da jeg handlede ville jeg lige øve, at jeg lukkede dørene til entreen og gik ovenpå (ordnede vasketøj). Vi nåede op på 7 minutter og jeg gik bare ned, og ikke fordi hun hylede eller peb. Jeg så filmen bagefter: Første løber hun til den ene dør ud til gangen og så den anden, hvor hun stiller sig op af døren, så hun kan se ud i gangen igennem vinduerne i døren. Bagefter lægger hun sig ned og kigger mod døren. Hovedet højt, men ingen panikken slikken poter.:5up: Imorgen må jeg prøve at gå helt ud:neutral: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret December 29, 2008 Rapporter Share Besvaret December 29, 2008 Hvor er det flot, at I er oppe på næsten en time!!!! :banan: Så kan du jo komme på udsalg, eller café eller biblioteket! Mon ikke det vil gå hurtigt frem med antigø-træningen, når I nu har været træningen igennem før? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts