Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Hvad siger "adfærdsdimsen" (kan ikke lige finde det rette ord :oops:) til det??

Jeg ved det ikke, jeg har ikke snakket med hende. Lige nu orker jeg ikke noget som helst, jeg er ikke sikker på, at jeg kan holde til det hele længere.

Oven i det hele er Tyson nu blevet så bange for alle knaldene (de har altså også virkelig gået til den med fyrværkeriet her til aften), at jeg ikke kan få ham til at tisse. Siden de begyndte at fyre af, har jeg ikke kunnet få ham til at gå aftentur, men han har i det mindste lige tisset i gårdhaven, inden han ville ind igen. Men her til aften har han bare været så bange, at jeg ikke engang kunne få ham til dét. Jeg har været nede med ham flere gange, og han må efterhånden trænge ret meget, for han har ikke tisset siden middagsturen. Men han vil simpelthen ikke, heller ikke selvom der ikke er nogle knald, lige når vi er ude. Og der er jo maaange timer, til det bliver lyst! :(

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lige nu går det godt med alene-hjemme-træningen. Vi skulle gerne nå op på en time i morgen. Til gengæld er vi helt tilbage på nul i forhold til Tysons problem med andre hunde:

http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/4457-jeg-er-simpelthen-ved-revne-af-stolthed-3.html#post122989

Han er også begyndt at gø af flere mennesker igen, hvilket han ellers var blevet god til ikke at gøre.

Jeg føler, at der hele tiden er et eller andet, der ikke fungerer. Og jeg har rigtig, rigtig svært ved at kapere det lige nu. :cry:

Tyson er på mange måder en skøn og dejlig hund: Han er fantastisk sød og kærlig ved mennesker, han holder af. Han er utroligt kvik og lærenem. Han er skæg og får mig til at grine. Men jeg synes bare, at det tit bliver overskygget af de problemer, jeg har med ham.

Det kan for pokker da ikke være meningen, at det skal være så hårdt at have hund? :megaked:

Hvor er det flot med alene hjemme træningen:5up:

Jeg har lært sonja, at jeg kun kan holde til at fokusere på et problem af gangen, hvis det skal være 100 %.

Så i min mysla plan var punkt 1 alene hjemme. Fuld fokus på det indtil det var "løst" og så måtte hun mere eller mindre te sig i andre situationer..

Selvfølgelig gjorde jeg lidt i gø situationerne hvis jeg kunne, men ikke fuldt ud.

Prøv at se det sådan her: Din hund gør som tosset af hunde på lang afstand... Får han det værre med det lige nu, hvis du ikke gør noget? Hvis nej, så kan han godt tåle at vente lidt længere med den behandling:-)

Nogen gange husker jeg mig selv på, når jeg tænker åh åh, der kommer en hund, at det værste der kan ske, er at de gør som sindsyge.. Går verden under ved det? Nej heldigvis:-) Det er en smule pinligt og træls, men så længe man ikke gør det værre ved at skælde ud på dem, så sker der ikke det store ved det;-) Så hellere tage ham op i en periode når der kommer andre hunde, hvis han har det bedre med det:-)

Lade stå til er nogen gange veldig brugbart;-)

Og man kan altid tage problemet op igen, når det første er løst.

Vi er jo som beskrevet kommet til punkt 2, nemlig det med andre hunde og så arbejder vi på det, men jeg kan sagtens slå over i "lade stå til mode" hvis jeg kan mærke at idag kan jeg bare ikke finde ud af at takle det.. Hellere det end at miste humøret;-)

Så hvis jeg var dig, ville jeg sige pyt skidt, han gør og hvad så og så fokusere på alene hjemme træningen og hygge.:-D

Jeg synes du gør det super godt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det ikke, jeg har ikke snakket med hende. Lige nu orker jeg ikke noget som helst, jeg er ikke sikker på, at jeg kan holde til det hele længere.

Oven i det hele er Tyson nu blevet så bange for alle knaldene (de har altså også virkelig gået til den med fyrværkeriet her til aften), at jeg ikke kan få ham til at tisse. Siden de begyndte at fyre af, har jeg ikke kunnet få ham til at gå aftentur, men han har i det mindste lige tisset i gårdhaven, inden han ville ind igen. Men her til aften har han bare været så bange, at jeg ikke engang kunne få ham til dét. Jeg har været nede med ham flere gange, og han må efterhånden trænge ret meget, for han har ikke tisset siden middagsturen. Men han vil simpelthen ikke, heller ikke selvom der ikke er nogle knald, lige når vi er ude. Og der er jo maaange timer, til det bliver lyst! :(

pis lorte nytår:evil: sheila vil hellere ikke ud når det er mørkt.. Det hjælper lidt med baldrian og til nytårs aften skal hun have stesolid..

Får tyson noget?

Glæder mig til den 3/4januar når det forhåbentligt er overstået:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg øvede lidt idag mens jeg filmede hende. Da hun peb og hylede så meget imorges, da jeg handlede ville jeg lige øve, at jeg lukkede dørene til entreen og gik ovenpå (ordnede vasketøj). Vi nåede op på 7 minutter og jeg gik bare ned, og ikke fordi hun hylede eller peb. Jeg så filmen bagefter:

Første løber hun til den ene dør ud til gangen og så den anden, hvor hun stiller sig op af døren, så hun kan se ud i gangen igennem vinduerne i døren. Bagefter lægger hun sig ned og kigger mod døren. Hovedet højt, men ingen panikken slikken poter.:5up:

Imorgen må jeg prøve at gå helt ud:neutral:

nåh det var da fint:) Husk ikke at gå for hurtigt frem og rutinerne:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har givet ham Bachs nødhjælpsdråber, men de virker tilsyneladende ikke. Jeg har fået noget beroligende af dyrlægen til den 31.

ok:) je har heller ikke mærket effekt af bachs.. Jeg håber han klarer sig igennem de sidste dage så. Sheila kan heldigvis holde sig 15 timer og jeg tror ikke jeg fårhende ud mere idag og sidst hun tisse var kl 18.. så der er længe til morgen:neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

nåh det var da fint:) Husk ikke at gå for hurtigt frem og rutinerne:-)

vores problem er nok rutinerne, da jeg er hjemme hver dag og for det meste med et sygt barn hjemme, som kræver noget forskelligt alt efter hvem af dem det er, og hvad de fejler.

men nu har jeg udtænkt en plan for dagen, som i hvert fald næsten altid kan overholdes. Har rutiner med hende i forhold til alt andet, men det er noget sværrere med alene-hjemme-træning:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det flot med alene hjemme træningen:5up:

Jeg har lært sonja, at jeg kun kan holde til at fokusere på et problem af gangen, hvis det skal være 100 %.

Så i min mysla plan var punkt 1 alene hjemme. Fuld fokus på det indtil det var "løst" og så måtte hun mere eller mindre te sig i andre situationer..

Selvfølgelig gjorde jeg lidt i gø situationerne hvis jeg kunne, men ikke fuldt ud.

Prøv at se det sådan her: Din hund gør som tosset af hunde på lang afstand... Får han det værre med det lige nu, hvis du ikke gør noget? Hvis nej, så kan han godt tåle at vente lidt længere med den behandling:-)

Nogen gange husker jeg mig selv på, når jeg tænker åh åh, der kommer en hund, at det værste der kan ske, er at de gør som sindsyge.. Går verden under ved det? Nej heldigvis:-) Det er en smule pinligt og træls, men så længe man ikke gør det værre ved at skælde ud på dem, så sker der ikke det store ved det;-) Så hellere tage ham op i en periode når der kommer andre hunde, hvis han har det bedre med det:-)

Lade stå til er nogen gange veldig brugbart;-)

Og man kan altid tage problemet op igen, når det første er løst.

Vi er jo som beskrevet kommet til punkt 2, nemlig det med andre hunde og så arbejder vi på det, men jeg kan sagtens slå over i "lade stå til mode" hvis jeg kan mærke at idag kan jeg bare ikke finde ud af at takle det.. Hellere det end at miste humøret;-)

Så hvis jeg var dig, ville jeg sige pyt skidt, han gør og hvad så og så fokusere på alene hjemme træningen og hygge.:-D

Jeg synes du gør det super godt:5up:

Jeg kan sagtens se, hvad mener. Jeg har bare svært ved at magte det nu, hvor jeg føler mig i konstant underskud. Jeg har stadig konstante humørsvingninger, og det er simpelthen så udmattende. Så at hans gø-problem er vendt tilbage med fuld styrke, er et ret hårdt slag. Og jeg har svært ved bare at ignorere det, for det slår mig helt ud. Jeg føler mig heller ikke overbevist om, at det ikke bliver værre eller sværere at arbejde med senere hen, hvis jeg ikke gør noget ved det nu.

Når Tyson gør, er turen stressende for både ham og mig - for ham, fordi det jo er pga. tydeligt ubehag, han gør, og for mig, fordi jeg bliver så ked af, at han har det sådan. Jeg skal så også hele tiden forholde mig til de andre hundeejere, hvoraf mange kommer med spydige kommentarer, hvadenten han gør, eller jeg tager ham på armen (de sidste udløser dog flest kommentarer). Jeg burde jo være ligeglad og har i længere tid øvet mig på at ignorere dem, men lige nu er jeg så tyndhudet, at jeg bliver helt vildt ked af det.

Jeg håber, at jeg har det bedre i morgen. Jeg har brugt det meste af dagen i dag på at tude og føler, at jeg sidder nede på bunden af et stort hul. Jeg har ingen energi til noget som helst og føler slet, slet ikke, at jeg kan magte noget. Det er lang tid siden, at jeg rigtig har følt mig glad og ovenpå (selvom jeg er rimelig god til at fake det), og det er sgu hårdt at indse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens se, hvad mener. Jeg har bare svært ved at magte det nu, hvor jeg føler mig i konstant underskud. Jeg har stadig konstante humørsvingninger, og det er simpelthen så udmattende. Så at hans gø-problem er vendt tilbage med fuld styrke, er et ret hårdt slag. Og jeg har svært ved bare at ignorere det, for det slår mig helt ud. Jeg føler mig heller ikke overbevist om, at det ikke bliver værre eller sværere at arbejde med senere hen, hvis jeg ikke gør noget ved det nu.

Når Tyson gør, er turen stressende for både ham og mig - for ham, fordi det jo er pga. tydeligt ubehag, han gør, og for mig, fordi jeg bliver så ked af, at han har det sådan. Jeg skal så også hele tiden forholde mig til de andre hundeejere, hvoraf mange kommer med spydige kommentarer, hvadenten han gør, eller jeg tager ham på armen (de sidste udløser dog flest kommentarer). Jeg burde jo være ligeglad og har i længere tid øvet mig på at ignorere dem, men lige nu er jeg så tyndhudet, at jeg bliver helt vildt ked af det.

Jeg håber, at jeg har det bedre i morgen. Jeg har brugt det meste af dagen i dag på at tude og føler, at jeg sidder nede på bunden af et stort hul. Jeg har ingen energi til noget som helst og føler slet, slet ikke, at jeg kan magte noget. Det er lang tid siden, at jeg rigtig har følt mig glad og ovenpå (selvom jeg er rimelig god til at fake det), og det er sgu hårdt at indse.

:ae: æv altså:ae: Tror du ikke du trænger til en lille ferie?

Og jeg kan godt forstå du synes det er svært med de andre hundeejere, nårman selv har det skidt skal der ikke så meget til!

kan der ligge andet til grund end tysons problemer?En del mennsker er jo striste i denne tid?

Æv jeg ville sådan ønske jeg kunne hjælpe, du må bare sige til:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Pu-ha, det er ikke en behagelig situation du/I er i lige nu. :ae:

Jeg kan godt forstå hvis du er ved at opgive. Måske det vile værer en god ide at ringe i morgen (hvis adfærdsdamen arbejder mellem helligdagene) om ikke andet så få at få læsset af og evt. få en lille følelse af at der er en der deler ansvaret med dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en lille update, så I ikke tror, at jeg hoppede ud foran et tog i går aftes eller noget i den retning. ;-) I dag balancerer jeg meget forsigtigt på kanten af det hul, jeg sad nede i i går. Jeg prøver at lade være med at kigge ned i det, så jeg ikke falder derned igen.

I dag er det gået bedre med hundene, og det hjalp selvfølgelig på humøret. Men jeg klarer ikke ret mange flere dage som i går. :neutral:

Jeg kan for øvrigt fortælle, at Tyson har en helt utrolig evne til at holde sig! Som sagt havde han ikke været ude siden middagsturen, så han havde ikke tisset siden ved 13-tiden. Selvom jeg prøvede at tage ham ned i gårdhaven flere gange i løbet af aftenen og også en enkelt gang i løbet af natten, ville han ikke tisse, så han holdt sig til kl. 8 i morges! :shock:

Jeg har været på apoteket og købt baldrian-piller til ham i dag. De når jo nok ikke at virke til i aften, og i morgen får han nogle stærke sager fra dr. dyr. Men de bliver jo ved med at fyre af flere dage efter nytår, så forhåbentlig når virkningen af sætte ind dér.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en lille update, så I ikke tror, at jeg hoppede ud foran et tog i går aftes eller noget i den retning. ;-) I dag balancerer jeg meget forsigtigt på kanten af det hul, jeg sad nede i i går. Jeg prøver at lade være med at kigge ned i det, så jeg ikke falder derned igen.

I dag er det gået bedre med hundene, og det hjalp selvfølgelig på humøret. Men jeg klarer ikke ret mange flere dage som i går. :neutral:

Jeg kan for øvrigt fortælle, at Tyson har en helt utrolig evne til at holde sig! Som sagt havde han ikke været ude siden middagsturen, så han havde ikke tisset siden ved 13-tiden. Selvom jeg prøvede at tage ham ned i gårdhaven flere gange i løbet af aftenen og også en enkelt gang i løbet af natten, ville han ikke tisse, så han holdt sig til kl. 8 i morges! :shock:

Jeg har været på apoteket og købt baldrian-piller til ham i dag. De når jo nok ikke at virke til i aften, og i morgen får han nogle stærke sager fra dr. dyr. Men de bliver jo ved med at fyre af flere dage efter nytår, så forhåbentlig når virkningen af sætte ind dér.

ok, på mine virker baldrian indenfor et par timer:5up:

Sejt gået af tyson at holde sig så længe. Så behøver du ikke stresse over det:)

Link til indlæg
Del på andre sites

hvormeget baldrian giver du ham? ½ pille?

Link til indlæg
Del på andre sites

hvormeget baldrian giver du ham? ½ pille?

Jeg har givet ham 1 pille x 4 i dag. Han vejer 6 kg, så ud fra rådene om dosering i baldrian-tråden regnede jeg med, at det måtte være den rette dosis. Det er Matas' baldrianpiller, der indeholder 75 mg ekstrakt af valerianerod svarende til 112-225 mg droge (hvad det så end er for noget).

Jeg håber, at det hjælper ham lidt. Men lige nu ligger han og gemmer sig under sengen efter at have hørt nogle meget høje knald, så jeg er glad for, at jeg har de stærke sager til i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

ÆV!

Der er ikke nogen når du lufter >Tyson som har snakket om at deres hunde er ligeglade? Så kunne man jo godt lige sig "tak som byder, hvornår skal vi komme?" :mrgreen:

Næh, de hunde, vi kender, er også utrygge eller bange. :( Uh, jeg er sur på de dumme mennesker, der ikke kan begrænse deres bang og knald til nytårsaften! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites