Aslan Besvaret Januar 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2009 Du er altid velkommen til at komme her forbi og få en bid aftensmad hvis det kan være til nogen hjælp. Karma for det. Hvor er det et sødt tilbud :blink: Dejligt der stadig er nogle gode gæstfrie mennesker tilbage :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2009 Buju: Apropos vores samtale i Hareskoven kan jeg for øvrigt fortælle, at det tilsyneladende virker, det der med at ignorere det. Så ser det rent faktisk ud til at forsvinde, uden at jeg behøver at gøre noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Januar 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2009 Ej, hvor er det sødt af dig. Det vil jeg meget gerne tage imod, når vi kommer lidt længere op i tid. :5up: Hvordan gik jeres nytår? Undgik I det værste skyderi i sommerhuset? F..., havde lige skrevet en lang smøre om vores fantastiske nytårsaften og så kom jeg til at slukke for computeren på kontakten... Nå, men vi havde en super ferie på Sjællands Odde, det skal helt sikkert gentages næste år. Vi tog jo væk fra krudt og larm allerede den 29. december, så vi havde lige sommerhuset et par dage uden en masse gæster (kun 3 personer og 2 hunde). Super hyggeligt hvis det ikke var fordi jeg var mega syg både den 29. og 30. Heldigvis havde jeg det ok den 31. Hundene nød at spurte rundt i den store have der hørte med, og den var indhegnet (på nær lige ved indkørslen), så det var helt perfekt. Det var kun 300 meter fra stranden hvor vi kunne gå nogle fine ture uden snor. Så hver dag efter eftermiddagsturen (inden mørket faldt på selvfølgelig) gik hundene kolde og sov næsten til vi stod op - kun afbrudt af tisseture i haven. Samson fik 1 baldrianpille hver eftermiddag, måske har den hjulpet lidt så han rigtig kunne falde til ro. Selve nytårsaften klarede de også med bravour, gæsterne havde jo ikke krudt med og der var ikke så meget skyderi derude. Tror hundene synes det var lidt anstrengende med så mange mennesker (14 voksne og 2 børn), men de tog det pænt og lå egentlig og hvilede sig det meste af aftenen. Og så havde vi jo lige tre dage ekstra deroppe (kom hjem i dag ved frokosttid) hvilket var superhyggeligt og ren afslapning. Hundene er simpelthen bare så gode venner og nyder hinandens selskab. Og vi nyder at være sammen med det vennepar der var der. Så det er bestemt ikke sidste gang vi har gjort det - en skam at huset er sat til salg, så er det ikke sikkert vi kan være der næste år. Mht. aftensmad, så siger du bare til. Vi spiser som regel omkring kl. 19, men kan bare passe det ind efter dig hvis du skal nå at gå med Tyson inden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2009 Mht. aftensmad, så siger du bare til. Vi spiser som regel omkring kl. 19, men kan bare passe det ind efter dig hvis du skal nå at gå med Tyson inden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Januar 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2009 Buju: Apropos vores samtale i Hareskoven kan jeg for øvrigt fortælle, at det tilsyneladende virker, det der med at ignorere det. Så ser det rent faktisk ud til at forsvinde, uden at jeg behøver at gøre noget. Hehe, godt gået din struds:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2009 Cleo æææælsker mig riiiiiigtig meget og hvor er det skønt, men det er altså ikke skønt, når hun piver og hyler til månen konstant idag, mens jeg er væk i 4½ time:(. Peter og min yngeste datter var hjemme, skal lige siges:5up: Det bliver rigtig svært og hårdt at starte forfra i alene hjemme træning imorgen:evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2009 Buju: Apropos vores samtale i Hareskoven kan jeg for øvrigt fortælle, at det tilsyneladende virker, det der med at ignorere det. Så ser det rent faktisk ud til at forsvinde, uden at jeg behøver at gøre noget. Shit, det fik jeg vist skrevet lidt for tidligt. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2009 Suk... så er det hverdag igen, hvilket betyder, at det er sværere at nå at få trænet. I aften har jeg et møde på arbejde, og onsdag aften starter vi op til lydighed igen, så det er i hvert fald to dage, hvor vi ikke får øvet. Jeg gad godt at have to måneders ferie, så skulle det nok gå lidt hurtigere. Dinah, hvordan er det gået med at starte alene-hjemme-træningen op i dag? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2009 Suk... så er det hverdag igen, hvilket betyder, at det er sværere at nå at få trænet. I aften har jeg et møde på arbejde, og onsdag aften starter vi op til lydighed igen, så det er i hvert fald to dage, hvor vi ikke får øvet. Jeg gad godt at have to måneders ferie, så skulle det nok gå lidt hurtigere. Dinah, hvordan er det gået med at starte alene-hjemme-træningen op i dag? :ae: jeg har været ude 6-7 gange af et par minutters varighed indtil videre, men Thim og min mand er indenfor stadig. De første 3-4 gange peb og hylede hun, men nu er hun da stille i de minutter. Nu spiser vi lige lidt:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Januar 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2009 :ae: jeg har været ude 6-7 gange af et par minutters varighed indtil videre, men Thim og min mand er indenfor stadig. De første 3-4 gange peb og hylede hun, men nu er hun da stille i de minutter. Nu spiser vi lige lidt:5up: Er i begyndt på alt det med at det er din mand der fodrer hende, giver gode guffer og laver de sjove lege? Du må virkelig være en helt fantastisk person (hvilket jeg selvfølgelig heller ikke er i tvivl om) - det lyder til at Cleo er fuldstændig tosset med dig:blink: Håber træningen skrider fremad, der er vist ingen af os der ønsker for andre at have en hund der er ulykkelig når den bliver forladt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2009 Er i begyndt på alt det med at det er din mand der fodrer hende, giver gode guffer og laver de sjove lege? Du må virkelig være en helt fantastisk person (hvilket jeg selvfølgelig heller ikke er i tvivl om) - det lyder til at Cleo er fuldstændig tosset med dig:blink: Håber træningen skrider fremad, der er vist ingen af os der ønsker for andre at have en hund der er ulykkelig når den bliver forladt. Ja, jeg er simpelthen en 1er:5up: Imorgen køber jeg et stooooort bur og så hygger vi med det i nogle dage, så hun måske kan finde ro dér. Vil ikke lukke det, men få hende til at se det som et hyggested, hvor hun kan få ro. Vi kan ikke lukke mere af i huset og hun er simpelthen for stresset over pladsen (stue+køkken) og så selvfølgelig, at jeg ikke er der og finder slet ikke ro. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2009 Ja, jeg er simpelthen en 1er:5up: Imorgen køber jeg et stooooort bur og så hygger vi med det i nogle dage, så hun måske kan finde ro dér. Vil ikke lukke det, men få hende til at se det som et hyggested, hvor hun kan få ro. Vi kan ikke lukke mere af i huset og hun er simpelthen for stresset over pladsen (stue+køkken) og så selvfølgelig, at jeg ikke er der og finder slet ikke ro. Jeg håber, at det bliver en god løsning for jer. Jeg har et transportbur sående under mit skrivbord på arbejde, og det elsker Tyson at ligge i, det er sådan en rigtig tryg hule for ham, som han kan ligge i og få ro. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2009 Buju: Apropos vores samtale i Hareskoven kan jeg for øvrigt fortælle, at det tilsyneladende virker, det der med at ignorere det. Så ser det rent faktisk ud til at forsvinde, uden at jeg behøver at gøre noget. Shit, det fik jeg vist skrevet lidt for tidligt. Buju, du kan være stolt af mig, nu mandede jeg mig op og tog snakken. Jeg føler mig meget voksen nu. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Januar 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2009 Buju, du kan være stolt af mig, nu mandede jeg mig op og tog snakken. Jeg føler mig meget voksen nu. :blink: :klap2: Jeg er meget stolt af dig frøken, du er virkelig ved at vokse op og blive en rigtig dame:mrgreen: Jeg giver en kop kaffe eller et glas vin en af dagene så vi kan fejre det. Det kan vist efterhånden godt nåes mens Tyson er alene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 6, 2009 :klap2: Jeg er meget stolt af dig frøken, du er virkelig ved at vokse op og blive en rigtig dame:mrgreen: Jeg giver en kop kaffe eller et glas vin en af dagene så vi kan fejre det. Det kan vist efterhånden godt nåes mens Tyson er alene. Det lyder dejligt, og ja, der skulle efterhånden nok kunne nåes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 7, 2009 Nu er jeg jo begyndt at filme cleo, når jeg er helt ude og bare ovenpå. Når jeg er ovenpå står hun/ligger hun i stuen med hovedet mod døren. Når jeg er helt ude filmer jeg en heeeeelt tom sstue, så der er hun åbenbart i køkkenet. Men da jeg for hendes skyld beholder tvet tændt, kan jeg da se, havd jeg er gået glip af:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret Januar 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 7, 2009 Nu er jeg jo begyndt at filme cleo, når jeg er helt ude og bare ovenpå. Når jeg er ovenpå står hun/ligger hun i stuen med hovedet mod døren. Når jeg er helt ude filmer jeg en heeeeelt tom sstue, så der er hun åbenbart i køkkenet. Men da jeg for hendes skyld beholder tvet tændt, kan jeg da se, havd jeg er gået glip af:mrgreen: Det lyder godt med det kamera ...også, når man slet ikke har problemer med hunden og derfor i stedet kan se hvad der blev sendt i fjernsynet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2009 Jeg sidder i sofa og stener til den totalt-slå-hjernen-fra-serie: Horton Sagaen:mrgreen: I reklameblokkene går jeg så ind og ud af døren i kortere og længere tid - To fluer med et smæk:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2009 Hej Sonja Hvordan går det med træningen efter du er begyndt på arbejdet igen + gøen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2009 Hej Sonja Hvordan går det med træningen efter du er begyndt på arbejdet igen + gøen? I mandags kunne vi ikke træne alene-hjemme, da jeg havde et aftensmøde, så vi kom først sent hjem. I tirsdags gik vi op på 1 time og 10 minutter, og det gik fint. :5up: I går aftes var vi til lydighedstræning direkte efter arbejde og kom for sent hjem til at træne. Det er jo det, der er så irriterende ved at være starter på arbejde igen... der bliver en del dage, hvor der ikke er tid til at øve. Da vi kan var på 10 minutter, var der flere dage, hvor vi godt kunne øve, selvom vi kom lidt sent hjem, men det går ikke, nu hvor vi er på over en time. Mht. gøen går det rigtig dårligt. De fleste dage føler jeg, at vi er tilbage ved nulpunktet. Jeg har skrevet en mail til min adfærdsbehandler for at høre, hvornår jeg kan få fat på telefonen. Så må jeg se, hvad hun siger. Hvis hun ikke kan hjælpe, har jeg en aftale med Ninjamor om, at hun "kigger" på Tyson til gå-pænt-kurset i februar. Hun vil så se, om hun mener, at det er relevant at tage en konsultation med hende. Jeg må indrømme, at jeg ikke lige har så meget overkud til at starte forfra med ikke-gø træningen. Jeg har virkelig været nede over, at det er gået så meget tilbage, når det nu ellers gik så godt. Vores ture er begyndt at være rigtig stressende igen, og jeg har svært ved at kapere tanken om igen at skulle træne i mange måneder med alle de dumme situationer (løse hunde, som ejerne ikke vil kalde til sig) og dumme kommentarer fra andre hundejere ("det er jo din egen skyld, at han gør, sådan som du pylrer om ham", "opdrag dog din hund", "du gør det helt forkert"), som jeg af erfaring ved følger med. Men der er jo ikke så meget at gøre ved det, andet end at og så prøve at bide tænderne sammen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2009 I mandags kunne vi ikke træne alene-hjemme, da jeg havde et aftensmøde, så vi kom først sent hjem. I tirsdags gik vi op på 1 time og 10 minutter, og det gik fint. :5up: I går aftes var vi til lydighedstræning direkte efter arbejde og kom for sent hjem til at træne. Det er jo det, der er så irriterende ved at være starter på arbejde igen... der bliver en del dage, hvor der ikke er tid til at øve. Da vi kan var på 10 minutter, var der flere dage, hvor vi godt kunne øve, selvom vi kom lidt sent hjem, men det går ikke, nu hvor vi er på over en time. Mht. gøen går det rigtig dårligt. De fleste dage føler jeg, at vi er tilbage ved nulpunktet. Jeg har skrevet en mail til min adfærdsbehandler for at høre, hvornår jeg kan få fat på telefonen. Så må jeg se, hvad hun siger. Hvis hun ikke kan hjælpe, har jeg en aftale med Ninjamor om, at hun "kigger" på Tyson til gå-pænt-kurset i februar. Hun vil så se, om hun mener, at det er relevant at tage en konsultation med hende. Jeg må indrømme, at jeg ikke lige har så meget overkud til at starte forfra med ikke-gø træningen. Jeg har virkelig været nede over, at det er gået så meget tilbage, når det nu ellers gik så godt. Vores ture er begyndt at være rigtig stressende igen, og jeg har svært ved at kapere tanken om igen at skulle træne i mange måneder med alle de dumme situationer (løse hunde, som ejerne ikke vil kalde til sig) og dumme kommentarer fra andre hundejere ("det er jo din egen skyld, at han gør, sådan som du pylrer om ham", "opdrag dog din hund", "du gør det helt forkert"), som jeg af erfaring ved følger med. Men der er jo ikke så meget at gøre ved det, andet end at og så prøve at bide tænderne sammen. hvor er det flot med alene hjemmetiden, helt vildt godt altså:5up: De der paphoveder du møder, kan du ikke opfinde en eller anden historie du kan kaste i hovedet på folk? Sådan ale, "jamen, det er nu ikke så mærkeligt han gør når der kommer hunde for tæt på, han blev for ikke så langt tid siden overfaldet og bidt voldsomt af en løs hund, så han er bange":engel: Så plejer folk at få lidt sympati;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2009 hvor er det flot med alene hjemmetiden, helt vildt godt altså:5up: De der paphoveder du møder, kan du ikke opfinde en eller anden historie du kan kaste i hovedet på folk? Sådan ale, "jamen, det er nu ikke så mærkeligt han gør når der kommer hunde for tæt på, han blev for ikke så langt tid siden overfaldet og bidt voldsomt af en løs hund, så han er bange":engel: Så plejer folk at få lidt sympati;-) Han er jo faktisk blevet overfaldet af andre hunde flere gange, og det var efter de oplevelser, at han fik sit problem. Det er bare sådan en lidt lang forklaring at råbe til folk på afstand. Og så oplever jeg også en del folk, som er ligeglade, uanset om jeg siger, at han er bange for andre hunde og hvorfor. Eller folk der mener, at han da bare skal hilse på deres flinke hund, så er han kureret. I starten da vi trænede, prøvede jeg tit at give folk forklaringen og også at fortælle, at han er i adfærdsbehandling, men da det oftest ikke gør den store forskel, gider jeg simpelthen ikke mere, for det gør mig bare mere frustreret, når de ikke lytter. Jeg har er dugfriskt eksempel, der illustrerer, hvorfor det er så frustrerende med den træning. Vi har lige gået middagstur i parken, hvor hunde skal holdes i snor. En kvinde med en løs hund kommer gående imod os. Jeg råber til hende på afstand, om hun ikke er sød at kalde sin hund til sig, samtidig med at jeg sætter mig på hug ved siden af Tyson og roser ham og giver ham godbidder. Kvinden reagerer ikke udover at løfte øjenbrynene. Hunden begynder at løbe hen mod Tyson, som giver sig til at gø. Samtidig med at jeg prøver at berolige Tyson, beder jeg igen kvinden om at kalde sin hund til sig. Det gør hun stadig ikke. Hunden er nu helt henne ved og, så jeg må blokere den med min krop, for at den ikke springer helt hen i hovedet på Tyson, der nu er meget, meget utilpas ved situationen. Jeg skubber hunden væk med min hånd, hvilket får kvinden til at glo vredt på mig og sige "lad være med det!". Hun er nu helt henne ved os, og idet hun passerer, siger hun til hunde: "Kom, det er en dum hund." Det fik godt nok ikke hunden til at komme lige med det samme, men da hun var gået et stykke videre, løb den efter hende. Jeg oplever SÅ tit den slags situationer, eller folk der bliver sure, når jeg beder dem kalde hunden til sig. For det meste siger jeg til dem på afstand, at Tyson er bange/ikke kan lide andre hunde/vil gø af deres hund. Men det er reagerer de ofte ikke på. Jeg sagde godt nok ikke nogle af delene til kvinden i dag. Men det er sgu da også lige meget! Hvis hun går med løs hund et sted, hvor den ikke må være løs, og jeg beder hende kalde den til sig, så skal hun da gøre det!!! Om ikke andet bør hun i det mindste reagere, når Tyson begynder at gø, så hun tydeligt kan se, at der er en grund til, at jeg beder hende om det. Ja, så kom jeg lige af med lidt brok, det trængte jeg til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret Januar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2009 ^Det var dog utroligt, så lidt forståelse folk udviser! Måske skulle du sige, at Tyson har kennelhoste, hjerteorm og rabies - så lærer de måske at holde deres hunde på afstand! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2009 ^Det var dog utroligt, så lidt forståelse folk udviser!Måske skulle du sige, at Tyson har kennelhoste, hjerteorm og rabies - så lærer de måske at holde deres hunde på afstand! Ja, for pokker, god idé. Jeg har faktisk nogle gange sagt, at "hun" er i løbetid (han er jo langpelset, så på afstand kan man ikke se kønnet) til andre hanhundejere - og det hjalp sgu! 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret Januar 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2009 Ja, for pokker, god idé. Jeg har faktisk nogle gange sagt, at "hun" er i løbetid (han er jo langpelset, så på afstand kan man ikke se kønnet) til andre hanhundejere - og det hjalp sgu! Så kan du jo altid selv erhverve dig en omgang ebola og gul feber Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts