Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Ja, for pokker, god idé. :mrgreen: Jeg har faktisk nogle gange sagt, at "hun" er i løbetid (han er jo langpelset, så på afstand kan man ikke se kønnet) til andre hanhundejere - og det hjalp sgu! :lol:

Der bor faktisk en ældre mand tæt på os, som har fortalt mig, at han altid siger til andre at hans hund er syg (ved ikke lige om han siger rabies eller lungeorm:mrgreen:), fordi han ikke gider at andre hunde kommer hen til ham og hans hund.

Og det virker vist...

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Han er jo faktisk blevet overfaldet af andre hunde flere gange, og det var efter de oplevelser, at han fik sit problem. Det er bare sådan en lidt lang forklaring at råbe til folk på afstand. ;-)

Og så oplever jeg også en del folk, som er ligeglade, uanset om jeg siger, at han er bange for andre hunde og hvorfor. Eller folk der mener, at han da bare skal hilse på deres flinke hund, så er han kureret. :roll: I starten da vi trænede, prøvede jeg tit at give folk forklaringen og også at fortælle, at han er i adfærdsbehandling, men da det oftest ikke gør den store forskel, gider jeg simpelthen ikke mere, for det gør mig bare mere frustreret, når de ikke lytter.

Jeg har er dugfriskt eksempel, der illustrerer, hvorfor det er så frustrerende med den træning.

Vi har lige gået middagstur i parken, hvor hunde skal holdes i snor. En kvinde med en løs hund kommer gående imod os. Jeg råber til hende på afstand, om hun ikke er sød at kalde sin hund til sig, samtidig med at jeg sætter mig på hug ved siden af Tyson og roser ham og giver ham godbidder.

Kvinden reagerer ikke udover at løfte øjenbrynene. Hunden begynder at løbe hen mod Tyson, som giver sig til at gø. Samtidig med at jeg prøver at berolige Tyson, beder jeg igen kvinden om at kalde sin hund til sig. Det gør hun stadig ikke.

Hunden er nu helt henne ved og, så jeg må blokere den med min krop, for at den ikke springer helt hen i hovedet på Tyson, der nu er meget, meget utilpas ved situationen. Jeg skubber hunden væk med min hånd, hvilket får kvinden til at glo vredt på mig og sige "lad være med det!". Hun er nu helt henne ved os, og idet hun passerer, siger hun til hunde: "Kom, det er en dum hund." :evil: Det fik godt nok ikke hunden til at komme lige med det samme, men da hun var gået et stykke videre, løb den efter hende.

Jeg oplever SÅ tit den slags situationer, eller folk der bliver sure, når jeg beder dem kalde hunden til sig. For det meste siger jeg til dem på afstand, at Tyson er bange/ikke kan lide andre hunde/vil gø af deres hund. Men det er reagerer de ofte ikke på.

Jeg sagde godt nok ikke nogle af delene til kvinden i dag. Men det er sgu da også lige meget! Hvis hun går med løs hund et sted, hvor den ikke må være løs, og jeg beder hende kalde den til sig, så skal hun da gøre det!!! Om ikke andet bør hun i det mindste reagere, når Tyson begynder at gø, så hun tydeligt kan se, at der er en grund til, at jeg beder hende om det.

Ja, så kom jeg lige af med lidt brok, det trængte jeg til. :-)

jamen bare kom ud med det, vi kan tåle det;-)

Nej den lange forklaring virker nok ikke på afstand... Så er den med, han bider, har hjerteorm, kennelhoste, iløbetid nok bedre:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Retfærdigvis vil jeg lige sige, at vi selvfølgelig også møder rigtig mange hensynsfulde hundejere - det skal ikke lyde, som om jeg synes, at alle andre hundeejere er nogle idioter. :oops: Der er bare en del af dem, der ikke tager hensyn, og det er jo desværre dem, der gør størst indtryk på sådan en tur. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

BTW, jeg har lige læst dit allerførste indlæg i denne tråd igen:shock:

3-5 sekunders forøgelse - hvor det samme interval blev trænet rigtig mange gange. Det er jo helt vildt faktisk.

Godt du nu har tid til at komme helt til Nørrebro og drikke kaffe (host, host):mrgreen:

Jamen, jeg venter da bare på en konkret invitation. :engel: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du bliver jo nødt til at give mig nogle datoer så - jeg ved jo ikke hvilke dage du træner og hvilke dage du ikke gør:mrgreen:

Så nu er aben igen hos dig:blink:

Aber er mit speciale! :blink: (Hvis det er orangutanger, vel at mærke :mrgreen:)

I næste uge skal vi til lydighed onsdag, og jeg får en veninde på besøg efter arbejde torsdag. Mandag skal jeg til læge efter arbejde, men min tid ligger allerede kl. 14, så jeg regner med at træne sent på eftermiddagen alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aber er mit speciale! :blink: (Hvis det er orangutanger, vel at mærke :mrgreen:)

I næste uge skal vi til lydighed onsdag, og jeg får en veninde på besøg efter arbejde torsdag. Mandag skal jeg til læge efter arbejde, men min tid ligger allerede kl. 14, så jeg regner med at træne sent på eftermiddagen alligevel.

Skal jeg forstå denne lange smøre som at du gerne vil komme forbi til en kop kaffe mandag eftermiddag omkring 17.30? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja men de kloge siger jo også, at folk i København generelt er lidt langsomme i optrækket i forhold til fynboer:engel:

Jeg er Århusianer :mrgreen: Bosat på Fyn.

Men jeg er jo ellers fra Fyn :hmm:

Men du er ret langsom i forhold til dine gener så :mrgreen:

Du har stadig ikke besøgt din halvsøster og os :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, øv, øv, som om vi ikke havde nok at slås med, var Tyson og jeg i dag ude for en rigtig ubehagelig oplevelse med en anden hund:

http://www.hunde-forum.dk/debat/5037-tyson-er-blevet-overfaldet-anden-hundeejer-naegter-ansvar-hvad-gor-jeg.html#post128887

Det virker bare så uretfærdigt! :megaked:

Jeg kan godt forstå hvis du føler det er et skridt frem og to tilbage :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

I min influenza i går under dynen hele dagen tænkte jeg igen meget over alene-hjemme-træningen:5up:

Jeg tænker, at hvis jeg nu virkelig giver den gas i nogle uger uden at glippe en eneste dag, så når vi rigtig langt, er jeg sikker på, men sådan er det jo bare ikke med syge børn hjemme minimum 3 dage om ugen. Jeg er hjemme hver eneste dag.

Det daglige behov for at være alene hjemme er der jo ikke. Til hverdag SKAL jeg hente den yngste i vuggestuen ca 3 gange om ugen, hvilket tager 20 minutter og det klarer hun ok - på video kradser hun på døren nogle gange, men lægger sig så ved døren. I starten tissede hun, lagde sig i det og gemte sig i hjørnet, når vi kom hjem. Nu kommer hun logrende hen til os, når vi åbner døren.

Men . . . . .

*jeg skal jo handle 1 gang om ugen (ca 1 time)

*Vil gerne spise romantisk på restaurant 4 gange om året

* til brunch ca hver 3. måned

*Shoppe en gang imellem med min mand en hverdagsformiddag

*Min svigerfar og hans kone ønsker ikke hund i deres hjem, men dem ser vi hos dem ca 3-4 gange årligt

Mine forældre kan somregel hjælpe med pasning, men jeg skal køre 45 minutter hver vej, for at shoppe i tre timer er lidt meget.

Lad os nu sige, at hun lærer at være alene i et par timer efter intensiv og uafbrudt træning og løser det med syge børn etc, hvad så, når hverdagen melder sig igen med mig hjemme det meste af tiden, syge børn og kun er ude engang imellem.

Husker en hund det med flere timer, selvom jeg måske kun er væk i 2-3 timer 1. gang om ugen:?:

Link til indlæg
Del på andre sites

I min influenza i går under dynen hele dagen tænkte jeg igen meget over alene-hjemme-træningen:5up:

Jeg tænker, at hvis jeg nu virkelig giver den gas i nogle uger uden at glippe en eneste dag, så når vi rigtig langt, er jeg sikker på, men sådan er det jo bare ikke med syge børn hjemme minimum 3 dage om ugen. Jeg er hjemme hver eneste dag.

Det daglige behov for at være alene hjemme er der jo ikke. Til hverdag SKAL jeg hente den yngste i vuggestuen ca 3 gange om ugen, hvilket tager 20 minutter og det klarer hun ok - på video kradser hun på døren nogle gange, men lægger sig så ved døren. I starten tissede hun, lagde sig i det og gemte sig i hjørnet, når vi kom hjem. Nu kommer hun logrende hen til os, når vi åbner døren.

Men . . . . .

*jeg skal jo handle 1 gang om ugen (ca 1 time)

*Vil gerne spise romantisk på restaurant 4 gange om året

* til brunch ca hver 3. måned

*Shoppe en gang imellem med min mand en hverdagsformiddag

*Min svigerfar og hans kone ønsker ikke hund i deres hjem, men dem ser vi hos dem ca 3-4 gange årligt

Mine forældre kan somregel hjælpe med pasning, men jeg skal køre 45 minutter hver vej, for at shoppe i tre timer er lidt meget.

Lad os nu sige, at hun lærer at være alene i et par timer efter intensiv og uafbrudt træning og løser det med syge børn etc, hvad så, når hverdagen melder sig igen med mig hjemme det meste af tiden, syge børn og kun er ude engang imellem.

Husker en hund det med flere timer, selvom jeg måske kun er væk i 2-3 timer 1. gang om ugen:?:

Min adfærdsbehandler sagde, at når vi er "færdige" med træningen (vores mål er seks timer), skal jeg sørge for at blive ved med at lade ham være alene hjemme mindst hver anden dag, så han ikke glemmer træningen. MEN det behøver så heldigvis ikke at være seks timer hver gang, det kan godt bare være at gå i vaskekælderen, smutte ned til postkassen e.l.

Link til indlæg
Del på andre sites