Buju Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Mon ikke det går fint? Der var jo ingen problemer med ham, da I havde været i sommerhus. Min kæreste havde selvfølgelig glemt at slå mikrofonen til :damn: Men vi tror det er gået fint, han opførte sig som han plejer da vi kom hjem - men tror alligevel vi prøver at optage i morgen, det er svært ikke at være bare lidt nervøs når det nu har taget så lang tid for ham at lære det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Min kæreste havde selvfølgelig glemt at slå mikrofonen til :damn: Men vi tror det er gået fint, han opførte sig som han plejer da vi kom hjem - men tror alligevel vi prøver at optage i morgen, det er svært ikke at være bare lidt nervøs når det nu har taget så lang tid for ham at lære det. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 :hmm: ja det var sqikke så slemt, det er da ligefør jeg overvejer det, bare for sjov skyld Osse mig og betaler gerne mere, hvis hun en dag eller nat i en ledig stund skulle få lyst til at kontakte frk. flap det kunne jo være at frøkenen havde nogle ønsker og behov, hende mennesket ikke lige var obs på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Osse mig og betaler gerne mere, hvis hun en dag eller nat i en ledig stund skulle få lyst til at kontakte frk. flap det kunne jo være at frøkenen havde nogle ønsker og behov, hende mennesket ikke lige var obs på ` Jeg er lige blevet oplyst om en person her på Fyn som kan det dersens hvisken, og det kunne da være sjovt at prøve Hvad er der da med frk flap? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Hun nævnte ikke selv noget om penge på noget tidspunkt, så jeg sagde selv til hende, at jeg gerne ville give hende noget for hendes ulejlighed. Hun sagde så, at hun ville være glad, hvis jeg satte 100 kr. ind på hendes konto. Det er jo INGEN penge, det gjorde jeg gladeligt. Alt jeres skøre snak om hundevisker gør næsten at man får lyst til at prøve (og måske endda tro på det:mrgreen:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Alt jeres skøre snak om hundevisker gør næsten at man får lyst til at prøve (og måske endda tro på det:mrgreen:) He he, fedt, nu er du snart mør nok til, at vi kan lokke dig med i vores sekt. :nar: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Øv, en dum uge indtil videre. Tyson er SÅ stresset og utryg på alle vores ture. Han laver ikke andet end at kigge sig over skulderen hele tiden for at se, om der skulle komme nogen, og han gør af hvert eneste menneske vi ser og er tydeligt bange for dem. Når vi ser hunde, er han i stedet for at gø simpelthen begyndt at stivne af skræk og vil bare flygte i den modsatte retning hurtigst muligt. Jeg kan ikke få ham til at spise godbidder, og det har jeg ellers altid kunnet få ham til, når vi så fremmede hunde. Det gør det nok ikke bedre, at vi både mandag og tirsdag mødte en golden i parken (og den ene lignede slående den golden, han havde den grimme oplevelse med). Begge gange er han helt tydeligt blevet rædselsslagen. Jeg kan få ham kortvarigt beroliget ved at lave en søgeøvelse, men det varer kun så længe, som han søger. I dag måtte vi opgive middagsturen halvvejs igennem, på trods af at vi gik så tidligt, at der kun var meget få mennesker og hunde i parken. Han kunne simpelthen ikke kapere det og bad hele tiden om at komme på armen. Jeg sad lidt med ham på skødet på en bænk, men selv da slog hans hjerte i 10-dobbelt hast, når der gik nogen forbi, og han ville ikke spise godbidder. Det endte med, at jeg bar ham tilbage til kontoret, da det var helt tydeligt, at han ikke kunne klare mere. Så slemt har det aldrig stået til med ham før. Jeg håber virkelig, at han bare har nogle dårlige dage. Og jeg håber, at hormonindsprøjtningen i morgen giver ham i hvert fald noget af hans selvtillid tilbage. For lige nu er gåturene, som han ellers plejede at elske, nærmest den rene tortur for ham. Og det er sgu ikke ok, det er simpelthen ikke et ordenligt hundeliv. Vi skulle have været til lydighed i aften, og jeg ville virkelig gerne afsted, da vi jo ikke kom i sidste uge, fordi han så stresset over kanonslagene fra dagen før. Men jeg er bange for, at det bare vil være en dårlig oplevelse for ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Øv, en dum uge indtil videre. Tyson er SÅ stresset og utryg på alle vores ture. Han laver ikke andet end at kigge sig over skulderen hele tiden for at se, om der skulle komme nogen, og han gør af hvert eneste menneske vi ser og er tydeligt bange for dem. Når vi ser hunde, er han i stedet for at gø simpelthen begyndt at stivne af skræk og vil bare flygte i den modsatte retning hurtigst muligt. Jeg kan ikke få ham til at spise godbidder, og det har jeg ellers altid kunnet få ham til, når vi så fremmede hunde. Det gør det nok ikke bedre, at vi både mandag og tirsdag mødte en golden i parken (og den ene lignede slående den golden, han havde den grimme oplevelse med). Begge gange er han helt tydeligt blevet rædselsslagen. Jeg kan få ham kortvarigt beroliget ved at lave en søgeøvelse, men det varer kun så længe, som han søger. I dag måtte vi opgive middagsturen halvvejs igennem, på trods af at vi gik så tidligt, at der kun var meget få mennesker og hunde i parken. Han kunne simpelthen ikke kapere det og bad hele tiden om at komme på armen. Jeg sad lidt med ham på skødet på en bænk, men selv da slog hans hjerte i 10-dobbelt hast, når der gik nogen forbi, og han ville ikke spise godbidder. Det endte med, at jeg bar ham tilbage til kontoret, da det var helt tydeligt, at han ikke kunne klare mere. Så slemt har det aldrig stået til med ham før. Jeg håber virkelig, at han bare har nogle dårlige dage. Og jeg håber, at hormonindsprøjtningen i morgen giver ham i hvert fald noget af hans selvtillid tilbage. For lige nu er gåturene, som han ellers plejede at elske, nærmest den rene tortur for ham. Og det er sgu ikke ok, det er simpelthen ikke et ordenligt hundeliv. Vi skulle have været til lydighed i aften, og jeg ville virkelig gerne afsted, da vi jo ikke kom i sidste uge, fordi han så stresset over kanonslagene fra dagen før. Men jeg er bange for, at det bare vil være en dårlig oplevelse for ham. Øv, det er da godt nok hårdt lige pt. Hvis du tror det kunne hjælpe at følges med en kendt hund, så stiller Samson gerne op som "gåmakker" fredag middag, f.eks. kunne vi mødes på Assistenskirkegården. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Øv, det er da godt nok hårdt lige pt. Hvis du tror det kunne hjælpe at følges med en kendt hund, så stiller Samson gerne op som "gåmakker" fredag middag, f.eks. kunne vi mødes på Assistenskirkegården. Det ville være rigtig dejligt. Især hvis vi kan gå lidt tidligt (måske 11.30-tiden?), så der ikke er for mange andre hunde. Ja, det er sgu lidt hårdt lige nu. Det giver mig heller ikke ligefrem så meget overskud til alene-hjemme-træningen, men det bliver jeg jo nædt til at træne, ellers er der jo intet, der går fremad for os. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Det ville være rigtig dejligt. Især hvis vi kan gå lidt tidligt (måske 11.30-tiden?), så der ikke er for mange andre hunde. Ja, det er sgu lidt hårdt lige nu. Det giver mig heller ikke ligefrem så meget overskud til alene-hjemme-træningen, men det bliver jeg jo nædt til at træne, ellers er der jo intet, der går fremad for os. Deal, så mødes vi bare ved indgangen på Kapelvej 11.30 på fredag. Ps, husk at tage VS outfit på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Deal, så mødes vi bare ved indgangen på Kapelvej 11.30 på fredag. Super. Tak for det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Øv, en dum uge indtil videre. Tyson er SÅ stresset og utryg på alle vores ture. Han laver ikke andet end at kigge sig over skulderen hele tiden for at se, om der skulle komme nogen, og han gør af hvert eneste menneske vi ser og er tydeligt bange for dem. Når vi ser hunde, er han i stedet for at gø simpelthen begyndt at stivne af skræk og vil bare flygte i den modsatte retning hurtigst muligt. Jeg kan ikke få ham til at spise godbidder, og det har jeg ellers altid kunnet få ham til, når vi så fremmede hunde. Det gør det nok ikke bedre, at vi både mandag og tirsdag mødte en golden i parken (og den ene lignede slående den golden, han havde den grimme oplevelse med). Begge gange er han helt tydeligt blevet rædselsslagen. Jeg kan få ham kortvarigt beroliget ved at lave en søgeøvelse, men det varer kun så længe, som han søger. I dag måtte vi opgive middagsturen halvvejs igennem, på trods af at vi gik så tidligt, at der kun var meget få mennesker og hunde i parken. Han kunne simpelthen ikke kapere det og bad hele tiden om at komme på armen. Jeg sad lidt med ham på skødet på en bænk, men selv da slog hans hjerte i 10-dobbelt hast, når der gik nogen forbi, og han ville ikke spise godbidder. Det endte med, at jeg bar ham tilbage til kontoret, da det var helt tydeligt, at han ikke kunne klare mere. Så slemt har det aldrig stået til med ham før. Jeg håber virkelig, at han bare har nogle dårlige dage. Og jeg håber, at hormonindsprøjtningen i morgen giver ham i hvert fald noget af hans selvtillid tilbage. For lige nu er gåturene, som han ellers plejede at elske, nærmest den rene tortur for ham. Og det er sgu ikke ok, det er simpelthen ikke et ordenligt hundeliv. Vi skulle have været til lydighed i aften, og jeg ville virkelig gerne afsted, da vi jo ikke kom i sidste uge, fordi han så stresset over kanonslagene fra dagen før. Men jeg er bange for, at det bare vil være en dårlig oplevelse for ham. ÆV. sikke noget være l.... en masse :ae: :ae: til Jer begge. Må man spørger om hvad homoninsprøjtningerne egentlig går? Og er det binyrebarkhormon i ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 ÆV. sikke noget være l.... en masse :ae: :ae: til Jer begge. Må man spørger om hvad homoninsprøjtningerne egentlig går? Og er det binyrebarkhormon i ? Jeg quoter lige mig selv: I en anden tråd blev jeg gjort opmærksom på, at man kan få kunstig testosteron til sin hund. Jeg ringede og snakkede med dyrlægen for i hvert fald lige at få lidt mere at vide om det. Hun sagde, at de (der er flere dyrlæger dernede) har brugt det til kastrerede hanhunde tre gange. Én gang til en hund, der blev utryg ved andre hanhunde, fordi de snusede til ham, som om han var en tæve (det bryder Tyson sig absolut heller ikke om). Én gang til en hund, der generelt var blevet meget usikker efter sin kastration. Og én gang til en hund, der havde mistet gejsten efter sin kastration. Alle gangene havde det været en stor succes. Jeg spurgte meget til bivirkninger, men hun sagde, at mens der er mange bivirkninger ved at give mennesker kunstige hormoner, er den eneste dokumenterede bivirkning ved at give det til hunde, at der kan være øget muskelproduktion. Testosteronen bliver sprøjtet direkte ind i muskulaturen, og sådan en sprøjte skal gives ca. hver 3. måned. Nogle hunde kan nøjes med at få den et par gange, da de derefter grundlæggende har ændret adfærd og ad den vej er kommet uden om problemet. Andre bliver ved med at få det resten af livet. Jeg synes, at det er værd at prøve. Som jeg husker det, har der været en mærkbar forskel på Tysons selvtillidniveau før og efter hans kastration. Så vi har fået en tid torsdag morgen. Han bryder sig absolut ikke om at komme til dyrlægen, så jeg har det lidt skidt over, at han skal ned og stikkes. Men hvis det har nogen effekt, er det det værd. Der er ikke binyrebarkhormon i. Faktisk er der tale om menneskeligt tetosteron. Hvorman man bruger det til hunde, skal du ikke spørge mig om, men det gør man altså, og tilsyneladende med god virkning på hunde, der er blevet usikre efter en kastration. Som nævnt skulle der ikke være nogle bivirkninger ud over, at musklerne kan vokse. Jeg tænker også, at det er godt, at virkningen kun holder tre måneder. Hvis det ikke var en succes, kan man jo så lade være med at gentage det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Jeg quoter lige mig selv: Der er ikke binyrebarkhormon i. Faktisk er der tale om menneskeligt tetosteron. Hvorman man bruger det til hunde, skal du ikke spørge mig om, men det gør man altså, og tilsyneladende med god virkning på hunde, der er blevet usikre efter en kastration. Som nævnt skulle der ikke være nogle bivirkninger ud over, at musklerne kan vokse. Jeg tænker også, at det er godt, at virkningen kun holder tre måneder. Hvis det ikke var en succes, kan man jo så lade være med at gentage det. Det skal du have tak for svaret :5up: Jeg vil da gå i tænkeboks om det er en mulighed for Bubber. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Dagens overvejelse: Skal man ikke bare droppe alene-træningen, bare tage hende med overalt og gemme hende i en taske, når jeg handler og håbe at hun tier stille;-)? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Dagens overvejelse: Skal man ikke bare droppe alene-træningen, bare tage hende med overalt og gemme hende i en taske, når jeg handler og håbe at hun tier stille;-)? Hehe, ja det ville unægteligt være nemmere. Men det er jo faktisk ulovligt at have hund med i fødevarebutikker - men måske du i stedet kan foreslå manden at det altid er ham der handler:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Dagens overvejelse: Skal man ikke bare droppe alene-træningen, bare tage hende med overalt og gemme hende i en taske, når jeg handler og håbe at hun tier stille;-)? OMG, ville det ikke bare være lækkert, hvis man kunne gøre det? FarVEL, dumme alene-hjemme-træning! :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 OMG, ville det ikke bare være lækkert, hvis man kunne gøre det? FarVEL, dumme alene-hjemme-træning! :blink: Og godDAG sure biografgængere når Tyson begynder at gø midt i filmens mest spændende øjeblik:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Og godDAG sure biografgængere når Tyson begynder at gø midt i filmens mest spændende øjeblik:mrgreen: Hold op, det giver da bare lidt ekstra action! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Hold op, det giver da bare lidt ekstra action! Ja, det vil jeg da også sige:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Sikke noget med Tyson, det er synd for ham:ae: men godt gået den anden dag med at lege VS :5up: Jeg læste faktisk i en bog for nylig at det bedste forsvarstrick mod aggresive hunde, var en paraply:shock: En af dem der kan slås op med en hånd, lyn hurtigt.. Forfatter havde afprøvet det på mange hunde og langt de fleste fortrak med det samme, kun to blev hængende, men nøjes med at gø:5up: Kunne bruges både til at beskytte sig selv og sin hund med, egentlig ganske smart:-D Men er vi mon inde i en dårlig stime herinde lige nu? Det gik nemlig ikke ret godt med mysla idag.. hun stressede og gøede faktiks da jeg gik:( Hun holdte dog hurtigt op, men da jeg kom hjem, var det tydeligt at de ikke har haft den fedeste dag, de var helt oppe at køre og er mega trætte nu = dårligt tegn.. Og jeg fik endda lov at møde senere idag, så de har ikke været alene så længe.. Imorgen er også rimelig kort og så skal mysla en uge på ferie hjemme ved familien, da jeg skal passe Gizmo...Så hun har daen pausefrade lange dage umiddelbart. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Men er vi mon inde i en dårlig stime herinde lige nu? Det gik nemlig ikke ret godt med mysla idag.. hun stressede og gøede faktiks da jeg gik:( Hun holdte dog hurtigt op, men da jeg kom hjem, var det tydeligt at de ikke har haft den fedeste dag, de var helt oppe at køre og er mega trætte nu = dårligt tegn.. Og jeg fik endda lov at møde senere idag, så de har ikke været alene så længe.. Imorgen er også rimelig kort og så skal mysla en uge på ferie hjemme ved familien, da jeg skal passe Gizmo...Så hun har daen pausefrade lange dage umiddelbart. :ae: Planeterne må stå dårligt eller sådan noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Tyson fik sin nye "hule" her til aften. Den er desværre lidt mindre, end jeg havde håbet på. [ATTACH]5713[/ATTACH] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Tyson fik sin nye "hule" her til aften. Den er desværre lidt mindre, end jeg havde håbet på. [ATTACH]5713[/ATTACH] nåh,den er ellers fin:-D Kan han lide den? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 nåh,den er ellers fin:-D Kan han lide den? Svært at sige. Han skal nok lige se den an et par dage, sådan var det i hvert fald med både hans kurv og hans transportbur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts