sonja77 Besvaret Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Jeg ved simpelthen ikke, hvad det er, der gør ham så nervøs p.t. Han ville kun lige ud og tisse og så ind igen, så det blev ikke til nogen aftentur. Det er så ok, når han har det, som han har det. Men har han lige gemt sig under sengen, fordi han hørte en høj lyd i opgangen. Det har han aldrig gjort, jeg plejer aldrig at kunne mærke noget på ham indendørs (undtagen når der er fyrværkeri). Uanset hans stressniveau ellers, plejer han altid at være helt tryg og glad, når vi er herhjemme. Jeg mindes, at jeg engang havde en hund, der ganske vist var lidt reserveret over for fremmede, ikke var så tryg ved børn og ikke havde verdens højeste stresstærskel - men som faktisk generelt var en rigtig glad, nysgerrig og frejdig hund, der elskede at gå lange ture og få spændende nye oplevelser, og som tog de fleste ting i nogenlunde stiv arm. Hvor gemmer den hund sig henne? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Øv, en dum uge indtil videre. Tyson er SÅ stresset og utryg på alle vores ture. Han laver ikke andet end at kigge sig over skulderen hele tiden for at se, om der skulle komme nogen, og han gør af hvert eneste menneske vi ser og er tydeligt bange for dem. Når vi ser hunde, er han i stedet for at gø simpelthen begyndt at stivne af skræk og vil bare flygte i den modsatte retning hurtigst muligt. Jeg kan ikke få ham til at spise godbidder, og det har jeg ellers altid kunnet få ham til, når vi så fremmede hunde. Det gør det nok ikke bedre, at vi både mandag og tirsdag mødte en golden i parken (og den ene lignede slående den golden, han havde den grimme oplevelse med). Begge gange er han helt tydeligt blevet rædselsslagen. Jeg kan få ham kortvarigt beroliget ved at lave en søgeøvelse, men det varer kun så længe, som han søger. I dag måtte vi opgive middagsturen halvvejs igennem, på trods af at vi gik så tidligt, at der kun var meget få mennesker og hunde i parken. Han kunne simpelthen ikke kapere det og bad hele tiden om at komme på armen. Jeg sad lidt med ham på skødet på en bænk, men selv da slog hans hjerte i 10-dobbelt hast, når der gik nogen forbi, og han ville ikke spise godbidder. Det endte med, at jeg bar ham tilbage til kontoret, da det var helt tydeligt, at han ikke kunne klare mere. Så slemt har det aldrig stået til med ham før. Jeg håber virkelig, at han bare har nogle dårlige dage. Og jeg håber, at hormonindsprøjtningen i morgen giver ham i hvert fald noget af hans selvtillid tilbage. For lige nu er gåturene, som han ellers plejede at elske, nærmest den rene tortur for ham. Og det er sgu ikke ok, det er simpelthen ikke et ordenligt hundeliv. Vi skulle have været til lydighed i aften, og jeg ville virkelig gerne afsted, da vi jo ikke kom i sidste uge, fordi han så stresset over kanonslagene fra dagen før. Men jeg er bange for, at det bare vil være en dårlig oplevelse for ham. Stakkels lille Tyson :ae: :ae: og stakkels Sonja :ae: Krydser alt for at sprøjten i morgen virker, som den skal, for det SKAL den sq* bare Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 ` Jeg er lige blevet oplyst om en person her på Fyn som kan det dersens hvisken, og det kunne da være sjovt at prøve Hvad er der da med frk flap? Der er heldigvis ikke noget med frk. flap tror jeg da Men lidt ekstra indsigt kan vel aldrig skade :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Jeg ved simpelthen ikke, hvad det er, der gør ham så nervøs p.t. Han ville kun lige ud og tisse og så ind igen, så det blev ikke til nogen aftentur. Det er så ok, når han har det, som han har det. Men har han lige gemt sig under sengen, fordi han hørte en høj lyd i opgangen. Det har han aldrig gjort, jeg plejer aldrig at kunne mærke noget på ham indendørs (undtagen når der er fyrværkeri). Uanset hans stressniveau ellers, plejer han altid at være helt tryg og glad, når vi er herhjemme. Jeg mindes, at jeg engang havde en hund, der ganske vist var lidt reserveret over for fremmede, ikke var så tryg ved børn og ikke havde verdens højeste stresstærskel - men som faktisk generelt var en rigtig glad, nysgerrig og frejdig hund, der elskede at gå lange ture og få spændende nye oplevelser, og som tog de fleste ting i nogenlunde stiv arm. Hvor gemmer den hund sig henne? Mon ikke den hund, simpelthen har fået et gok i nøden, så den ikke tør komme frem:( Jeg synes du bare skal lade ham være nogle dage. Ikke tag ham mere ud end han vil og så begyndt i det små atgå med ham, når der er færrest mennesker på gaden, hvis det er muligt. Han skal prøve at have succes igen med at komme ud:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 Der er heldigvis ikke noget med frk. flap tror jeg da Men lidt ekstra indsigt kan vel aldrig skade :hmm: Det var godt. Ja, indsigt ville ikke være skidt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 Krydser alt for at sprøjten i morgen virker, som den skal, for det SKAL den sq* bare Ja, det skal den nemlig bare! Der kan gå op til en uge, før man kan se virkningen, så nu må vi se, hvornår (hvis) jeg begynder at kunne se en forskel. Faktisk havde vi en ret god oplevelse hos dyrlægen, selvom han skulle have en sprøjte i en muskel, hvilket jo er lidt ubehageligt. Men han var mere tryg og afslappet dernede, end jeg har oplevet før (undtagen lige mens han stod på undersøgelsesbordet, men selv der var han ikke så ulykkelig, som han plejer at være). :5up: Mon ikke den hund, simpelthen har fået et gok i nøden, så den ikke tør komme frem:( Jo, jeg tror, at du har ret. Forhåbentlig tør den vise sig igen på et tidspunkt - og forhåbentlig om ikke alt for længe. Jeg synes du bare skal lade ham være nogle dage. Ikke tag ham mere ud end han vil og så begyndt i det små atgå med ham, når der er færrest mennesker på gaden, hvis det er muligt. Han skal prøve at have succes igen med at komme ud:-) Du har helt ret, sådan må vi gøre det. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 Ja, det skal den nemlig bare! Der kan gå op til en uge, før man kan se virkningen, så nu må vi se, hvornår (hvis) jeg begynder at kunne se en forskel. Faktisk havde vi en ret god oplevelse hos dyrlægen, selvom han skulle have en sprøjte i en muskel, hvilket jo er lidt ubehageligt. Men han var mere tryg og afslappet dernede, end jeg har oplevet før (undtagen lige mens han stod på undersøgelsesbordet, men selv der var han ikke så ulykkelig, som han plejer at være). :5up: Jo, jeg tror, at du har ret. Forhåbentlig tør den vise sig igen på et tidspunkt - og forhåbentlig om ikke alt for længe. Du har helt ret, sådan må vi gøre det. :5up: ej, hvor jeg håber for jer, at det hjælper - det har I i den grad fortjent:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 Tyson fik sin nye "hule" her til aften. Den er desværre lidt mindre, end jeg havde håbet på. [ATTACH]5713[/ATTACH] det er da en rigtig hyggehule:vinken: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 OMG, ville det ikke bare være lækkert, hvis man kunne gøre det? FarVEL, dumme alene-hjemme-træning! :blink: ja for søren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 lidt sejr idag alligevel:vinken: Her til formiddag har jeg ordnet forhave og klippet roser. Ind og ud, ind og ud hver gang jeg havde klippet en kvist:5up: først peb og kradsede hun allerede efter 2 sekunder men efter maaaaaaaaange gange, så nåede vi op på 2-3 minutter:5up: Det var da lidt sejr - nu er der håb igen:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 lidt sejr idag alligevel:vinken: Her til formiddag har jeg ordnet forhave og klippet roser. Ind og ud, ind og ud hver gang jeg havde klippet en kvist:5up: først peb og kradsede hun allerede efter 2 sekunder men efter maaaaaaaaange gange, så nåede vi op på 2-3 minutter:5up: Det var da lidt sejr - nu er der håb igen:blink: Hvor dejligt for jer. Det må være virkelig hårdt, når træningen hele tiden bliver afbrudt af syge børn o.l. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 Hvor dejligt for jer. Det må være virkelig hårdt, når træningen hele tiden bliver afbrudt af syge børn o.l. :ae: Ja men idag sendte jeg Lotje op i seng ovenpå, så jeg kunne gøre det. I weekenden må vi gøre det samme, når Leonora sover til middag. Jeg VIL ikke springe en dag over, eller s er det spildt arbejde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 Nu har min mands kammerat meldt sin ankomst til aftensmad i aften - Det er ham, der har allersværrest ved at lade Cleo være:evil: Han har ikke været siden nytårsaften, så man kan jo håbe at han respekterer det i aten:neutral: Tvivler bare:evil: Jeg er en stille pige, som sjældent skruer bissen på, men hvis han ikke gør, hvad vi siger, så er jeg ikke bleg for at bede ham om at gå Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 Nu har min mands kammerat meldt sin ankomst til aftensmad i aften - Det er ham, der har allersværrest ved at lade Cleo være:evil: Han har ikke været siden nytårsaften, så man kan jo håbe at han respekterer det i aten:neutral: Tvivler bare:evil: Jeg er en stille pige, som sjældent skruer bissen på, men hvis han ikke gør, hvad vi siger, så er jeg ikke bleg for at bede ham om at gå Du må finde din indre power woman frem! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 Ja, det skal den nemlig bare! Der kan gå op til en uge, før man kan se virkningen, så nu må vi se, hvornår (hvis) jeg begynder at kunne se en forskel. Faktisk havde vi en ret god oplevelse hos dyrlægen, selvom han skulle have en sprøjte i en muskel, hvilket jo er lidt ubehageligt. Men han var mere tryg og afslappet dernede, end jeg har oplevet før (undtagen lige mens han stod på undersøgelsesbordet, men selv der var han ikke så ulykkelig, som han plejer at være). :5up: Jo, jeg tror, at du har ret. Forhåbentlig tør den vise sig igen på et tidspunkt - og forhåbentlig om ikke alt for længe. Du har helt ret, sådan må vi gøre det. :5up: Har vi så stadig en aftale i morgen eller afventer du lige? Bare send en sms hvis det ikke bliver til noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2009 Elisabeth... jeg synes, at der har været lidt for stille fra dig ... hvordan går det med dig og Pero? I dag tog jeg en halv fridag (om formiddagen), og det var altså den bedste alene-hjemme-træningsgang, vi har haft, siden vi startede på arbejde igen efter ferien. Det er helt klart lettere for ham at være alene tidligere på dagen. Sikkert fordi a) det er lyst udenfor, b) der er mere stille i opgangen end efter arbejdstid, hvor der hele tiden kommer folk hjem, c) han har ikke ligget og skulle være stille hele dagen på kontoret og d) han er vant til at formiddagen er "sovetid". I dag gik vi middagstur med Buju og Samson, og det var bare SÅ dejligt, Tyson var sit glade og energiske selv igen og nød helt tydeligt at være sammen med Samson. :5up: Til gengæld har han så resten af dagen gøet helt hysterisk, når vi har set andre hunde. Tre gange så vi hunde, mens han sad i cykelkurven, og alle tre gange gøede han som en sindssyg og prøvede nærmest af springe ud af kurven. Jeg har kun to gange tidligere oplevet ham gø af hunde, når han sad i cykelkurven, og det var lige efter, at han var blevet overfaldet til agility. Her til aften så han så en schæfer gå forbi på afstand, og der flegnede han også fuldstændig ud, gøede som en gal og prøvede at komme hen til schæferen for at jage den væk. Jeg kunne overhovedet ikke komme i kontakt med ham, før schæferen havde været ude af syne et stykke tid, og han plejer ellers at være fantastisk til det med kontakt, også når der er andre hunde. Da schæferen var væk, ville han direkte hjem, selvom han lige havde gået og hygget sig med at gå og snuse. Jeg foretrækker denne reaktion frem for den tavse panikangst, han har udvist tidligere på ugen. Det er i mine øjne bedre, at han vender sine følelser udad end indad, også selvom det er stressende for mig med sådan en sindsygt gøende hund (og lidt pinligt ). Men jeg håber godt nok, at han snart kan slappe lidt mere af. Hans overdrevne gøreaktion i dag viser for mig at se, HVOR angst han faktisk har været på det seneste - det er bare først nu, at han har fået mod til at vise det. I morgen skal vi lave figuranttræning i Frederiksberg Have med min venindes kærestes shcæfer hanhund - det bliver godt nok spændende at se, om vi overhovedet kan komme i nærheden af den. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Januar 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2009 Elisabeth... jeg synes, at der har været lidt for stille fra dig ... hvordan går det med dig og Pero? Jeg er stille fordi jeg ikke rigtig har noget at komme med... Jeg ved faktisk ikke helt hvordan det går, da det er noget tid siden vi har haft mulighed for at overvåge ham imens han er alene. Jeg synes jeg kan se lidt et system i problemerne - det er helt klart sværest for ham når det er mig der går fra ham. Det kan enten være fordi vi er så meget sammen her mens jeg har læseferie (han ligger jo næsten altid i mit skød eller ved mine fødder) eller fordi jeg stresser over eksamen - og sandsynligvis en blanding af begge dele! De sidste dage har han været alene mellem 30 minutter og 2 timer. Jeg har især været nervøs for de to gange to timer hvor vi ikke har kunnet tjekke ham, men der har været stille når jeg kom hjem og han har ikke været mere glad end han plejer (det er dog ikke altid man kan vurdere ud fra hans reaktion - nogle gange kan han være rolig selvom han har pevet mens han har været alene).. De gange jeg har haft computer med har jeg kunnet tjekke ham inden jeg gik ind og der har han de fleste gange ligget i tasken, hvilket er et godt tegn. Desværre har der også været nogle dage hvor han er vågnet og kigget ud af tasken når jeg går ud af hoveddøren og det er typisk der hvor det går galt for ham. I mandags gik det bundelendigt... Kan faktisk ikke huske om jeg har skrevet om det, men der blev han ved med at pive selvom jeg sagde han skulle være stille. Han stoppede når jeg sagde det til ham, men begyndte så igen efter 10 minutters tid... Da min kæreste kom hjem havde han dog ligget i sin taske i 10-15 minutter så han endte med at falde nogenlunde til ro. I dag tog jeg en halv fridag (om formiddagen), og det var altså den bedste alene-hjemme-træningsgang, vi har haft, siden vi startede på arbejde igen efter ferien. Det er helt klart lettere for ham at være alene tidligere på dagen. Sikkert fordi a) det er lyst udenfor, b) der er mere stille i opgangen end efter arbejdstid, hvor der hele tiden kommer folk hjem, c) han har ikke ligget og skulle være stille hele dagen på kontoret og d) han er vant til at formiddagen er "sovetid". Det giver også rigtig god mening :5up: Det betyder virkelig meget at de har "sovetid" Kan du så også mærke at det rykker i weekenderne? Det er bare super ærgeligt med de andre hunde I har godt nok også været uheldige i træningen... Det er nu alligevel dejligt at Tyson kan finde tryghed i Samson. Det er godt at have sådan en stor ven :5up::blink: Du kender ikke nogen i området, der gerne vil have luftet deres hund ved middagstid? Fx en lille pigehund? :blink: Så kunne Tyson jo have en fast middagstur-gåven, som gav ham lidt ekstra selvsikkerhed, som han har brug for i træningen? Det kan selvfølgelig også blive en udfordring at gå med to hunde, men det kunne jo gå hen at blive lettere hvis det hjalp Tyson i de svære situationer, der tager meget tid og energi nu... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2009 I mandags gik det bundelendigt... Kan faktisk ikke huske om jeg har skrevet om det, men der blev han ved med at pive selvom jeg sagde han skulle være stille. Han stoppede når jeg sagde det til ham, men begyndte så igen efter 10 minutters tid... Da min kæreste kom hjem havde han dog ligget i sin taske i 10-15 minutter så han endte med at falde nogenlunde til ro. Nej, det har du ikke fortalt før. Øv, det lyder rigtig ærgerligt, indtil nu har det jo altid virket, når I har sagt til ham, at han skal tie stille. Men godt at han fandt ro til sidst. Du har jo selv nævnt din frygt for, at han vil få tilbagefald, hvergang du/I har ferie/læseferie. Hvis det er tilfældet, hvad gør I så? Er det noget, I kan leve med? Du kender ikke nogen i området, der gerne vil have luftet deres hund ved middagstid? Fx en lille pigehund? :blink: Så kunne Tyson jo have en fast middagstur-gåven, som gav ham lidt ekstra selvsikkerhed, som han har brug for i træningen? Det kan selvfølgelig også blive en udfordring at gå med to hunde, men det kunne jo gå hen at blive lettere hvis det hjalp Tyson i de svære situationer, der tager meget tid og energi nu... Nej, sådan en kender vi ikke. Men jeg er nu heller ikke sikker på, at det ville være en god idé, for det er typisk sværere for Tyson at håndtere at se fremmede hunde, når han er sammen med en anden hund. Når jeg har haft fri, har vi nogle gange gået middagstur i Søndermarken med Aina Bs Lumi, men det tager vi en pause fra p.t., da det er lidt for svært for Tyson, når der kommer andre hunde. Noget af det rigtig gode ved turen med Samson i dag var, at vi næsten ikke så andre hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Januar 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2009 Nej, det har du ikke fortalt før. Øv, det lyder rigtig ærgerligt, indtil nu har det jo altid virket, når I har sagt til ham, at han skal tie stille. Men godt at han fandt ro til sidst. Du har jo selv nævnt din frygt for, at han vil få tilbagefald, hvergang du/I har ferie/læseferie. Hvis det er tilfældet, hvad gør I så? Er det noget, I kan leve med? Det kan vi jo blive nødt til Jeg går selvfølgelig og håber han bliver stabil med tiden... Han er jo ikke rigtig voksen endnu og med den udvikling han har været igennem fra hvalp til unghund håber jeg at han bliver en velfungerende voksenvovse på alle punkter! Tanken om at skille sig af med sin lille drømmehund er jo forfærdelig - især når det eneste problem er når man ikke er sammen med ham Det værste er når jeg skal være alene med ham 5 dage i ugen når min kæreste begynder at læse i Sønderjylland og derfor kun er hjemme i weekenden. Det betyder jo længere alene-tid for Pero, giver mig ingen mulighed for studiejob (= elendig økonomi) og gør det umuligt at foretage indkøb i hverdagene... Det er bare SÅ øv at tænke på Jeg havde ikke lige forestillet mig en hund der ikke kunne være alene, da jeg købte ham. Hvis jeg kunne lade ham være alene i 6-7-8 timer ville der jo ikke være nogle problemer. Ved ikke lige hvordan det kommer til at gå, men lige nu har jeg ikke rigtig tid eller overskud til at bekymre mig for meget om det. Jeg håber der sker mirakler inden september :5up: Vi skal i hvert fald klare den... Jeg tror ikke på at det er meningen at han nogensinde skal væk fra mig. Først som en meget, meget gammel hund Nej, sådan en kender vi ikke. Men jeg er nu heller ikke sikker på, at det ville være en god idé, for det er typisk sværere for Tyson at håndtere at se fremmede hunde, når han er sammen med en anden hund. Når jeg har haft fri, har vi nogle gange gået middagstur i Søndermarken med Aina Bs Lumi, men det tager vi en pause fra p.t., da det er lidt for svært for Tyson, når der kommer andre hunde. Noget af det rigtig gode ved turen med Samson i dag var, at vi næsten ikke så andre hunde. Nej så duer det da ikke... Æv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2009 Det kan vi jo blive nødt til Jeg går selvfølgelig og håber han bliver stabil med tiden... Han er jo ikke rigtig voksen endnu og med den udvikling han har været igennem fra hvalp til unghund håber jeg at han bliver en velfungerende voksenvovse på alle punkter! Tanken om at skille sig af med sin lille drømmehund er jo forfærdelig - især når det eneste problem er når man ikke er sammen med ham Det værste er når jeg skal være alene med ham 5 dage i ugen når min kæreste begynder at læse i Sønderjylland og derfor kun er hjemme i weekenden. Det betyder jo længere alene-tid for Pero, giver mig ingen mulighed for studiejob (= elendig økonomi) og gør det umuligt at foretage indkøb i hverdagene... Det er bare SÅ øv at tænke på Jeg havde ikke lige forestillet mig en hund der ikke kunne være alene, da jeg købte ham. Hvis jeg kunne lade ham være alene i 6-7-8 timer ville der jo ikke være nogle problemer. Ved ikke lige hvordan det kommer til at gå, men lige nu har jeg ikke rigtig tid eller overskud til at bekymre mig for meget om det. Jeg håber der sker mirakler inden september :5up: Vi skal i hvert fald klare den... Jeg tror ikke på at det er meningen at han nogensinde skal væk fra mig. Først som en meget, meget gammel hund Jeg håber også for jer, at Pero på et tidspunkt bliver rigtig stabil. Som du selv nævner er der jo virkelig sket meget for ham fra han var hvalp og indtil nu, så mon ikke han stadig fortsætter med at udvikle sig i positiv retning? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2009 Det gik bare SÅ godt med figuranttræningen med min venindes kærestes hanhund i dag (en meget smuk langhåret schæfer ved navn Mushu). Jeg havde lagt et spor til Tyson først, hvilket er godt for hans stressniveau, som jeg vist tidligere har nævnt. Vi gik også en halv times tid i Frederiksberg Have, før vi mødtes med Muschu, hvor vi så flere små hunde gå forbi på kortere og længere afstand, og Tyson så helt roligt på dem, mens de passerede. Da vi kom hen til Mushu, var jeg overrasket over, hvor hurtigt vi kunne komme ret tæt på ham. Tyson virkede interesseret i ham, men ikke bange. Og da han fandt ud af, at vi skulle lege den der sjove leg med at gå i cirkler om en anden hund, mens han får ros og godbidder, var han bare i sit es. Vi endte med at kunne gå rundt om Mushu på bare 1 1/2 meters afstand, og Tyson kunne også sidde lige så roligt og kigge på ham. :5up: Jeg ville ikke risikere at presse citronen, så vi stoppede der, men det synes jeg også var rigtig flot klaret af min søde musling. :kys: Da vi gik derfra, dansede Tyson rundt ved siden af mig og kiggede op på mig, mens han så meget stolt ud. Det eneste, jeg var lidt ked af, var, at jeg ikke kunne komme helt hen og nusse Mushu - han ser utrolig krambar ud. :blink: Nå ja, og Tyson har ikke gøet af hunde fra sin cykelkurv i dag. :5up: Jeg satser på, at han bare skulle have luft for sine opbyggede frustrationer i går. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Januar 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2009 Det gik bare SÅ godt med figuranttræningen med min venindes kærestes hanhund i dag (en meget smuk langhåret schæfer ved navn Mushu). Jeg havde lagt et spor til Tyson først, hvilket er godt for hans stressniveau, som jeg vist tidligere har nævnt. Vi gik også en halv times tid i Frederiksberg Have, før vi mødtes med Muschu, hvor vi så flere små hunde gå forbi på kortere og længere afstand, og Tyson så helt roligt på dem, mens de passerede. Da vi kom hen til Mushu, var jeg overrasket over, hvor hurtigt vi kunne komme ret tæt på ham. Tyson virkede interesseret i ham, men ikke bange. Og da han fandt ud af, at vi skulle lege den der sjove leg med at gå i cirkler om en anden hund, mens han får ros og godbidder, var han bare i sit es. Vi endte med at kunne gå rundt om Mushu på bare 1 1/2 meters afstand, og Tyson kunne også sidde lige så roligt og kigge på ham. :5up: Jeg ville ikke risikere at presse citronen, så vi stoppede der, men det synes jeg også var rigtig flot klaret af min søde musling. :kys: Da vi gik derfra, dansede Tyson rundt ved siden af mig og kiggede op på mig, mens han så meget stolt ud. Det eneste, jeg var lidt ked af, var, at jeg ikke kunne komme helt hen og nusse Mushu - han ser utrolig krambar ud. :blink: Nå ja, og Tyson har ikke gøet af hunde fra sin cykelkurv i dag. :5up: Jeg satser på, at han bare skulle have luft for sine opbyggede frustrationer i går. Ih hvor er det dejligt at høre, håber de gode takter fortsætter:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2009 Hvor er det godt Sonja, det er sjovt som man kan mærke på dem at de bare vokser en halv meteraf al den ros:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Det gik bare SÅ godt med figuranttræningen med min venindes kærestes hanhund i dag (en meget smuk langhåret schæfer ved navn Mushu). Jeg havde lagt et spor til Tyson først, hvilket er godt for hans stressniveau, som jeg vist tidligere har nævnt. Vi gik også en halv times tid i Frederiksberg Have, før vi mødtes med Muschu, hvor vi så flere små hunde gå forbi på kortere og længere afstand, og Tyson så helt roligt på dem, mens de passerede. Da vi kom hen til Mushu, var jeg overrasket over, hvor hurtigt vi kunne komme ret tæt på ham. Tyson virkede interesseret i ham, men ikke bange. Og da han fandt ud af, at vi skulle lege den der sjove leg med at gå i cirkler om en anden hund, mens han får ros og godbidder, var han bare i sit es. Vi endte med at kunne gå rundt om Mushu på bare 1 1/2 meters afstand, og Tyson kunne også sidde lige så roligt og kigge på ham. :5up: Jeg ville ikke risikere at presse citronen, så vi stoppede der, men det synes jeg også var rigtig flot klaret af min søde musling. :kys: Da vi gik derfra, dansede Tyson rundt ved siden af mig og kiggede op på mig, mens han så meget stolt ud. Det eneste, jeg var lidt ked af, var, at jeg ikke kunne komme helt hen og nusse Mushu - han ser utrolig krambar ud. :blink: Nå ja, og Tyson har ikke gøet af hunde fra sin cykelkurv i dag. :5up: Jeg satser på, at han bare skulle have luft for sine opbyggede frustrationer i går. Det lyder bare rigtig, rigtig godt :5up: Det tyder på, at han er ved at få den dumme oplevelse rystet af sig:-D Og hvor er det bare dejligt med sådan en god figuranthund!! Det kræver jo også sit af sådan en hund - bare at ignorere Tyson. Pero ville pive og gø i frustration over ikke at måtte hilse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Det gik bare SÅ godt med figuranttræningen med min venindes kærestes hanhund i dag (en meget smuk langhåret schæfer ved navn Mushu). Jeg havde lagt et spor til Tyson først, hvilket er godt for hans stressniveau, som jeg vist tidligere har nævnt. Vi gik også en halv times tid i Frederiksberg Have, før vi mødtes med Muschu, hvor vi så flere små hunde gå forbi på kortere og længere afstand, og Tyson så helt roligt på dem, mens de passerede. Da vi kom hen til Mushu, var jeg overrasket over, hvor hurtigt vi kunne komme ret tæt på ham. Tyson virkede interesseret i ham, men ikke bange. Og da han fandt ud af, at vi skulle lege den der sjove leg med at gå i cirkler om en anden hund, mens han får ros og godbidder, var han bare i sit es. Vi endte med at kunne gå rundt om Mushu på bare 1 1/2 meters afstand, og Tyson kunne også sidde lige så roligt og kigge på ham. :5up: Jeg ville ikke risikere at presse citronen, så vi stoppede der, men det synes jeg også var rigtig flot klaret af min søde musling. :kys: Da vi gik derfra, dansede Tyson rundt ved siden af mig og kiggede op på mig, mens han så meget stolt ud. Det eneste, jeg var lidt ked af, var, at jeg ikke kunne komme helt hen og nusse Mushu - han ser utrolig krambar ud. :blink: Nå ja, og Tyson har ikke gøet af hunde fra sin cykelkurv i dag. :5up: Jeg satser på, at han bare skulle have luft for sine opbyggede frustrationer i går. :5up: kanon - det er da godt nok optur:5up: Her i området går en ældre dame med 2 hunde på hhv 14 og 15 år og de går altid løst og når hun ser vi kommer, tager hun dem ikke længere i snor:5up: En anden ældre kvinde med en golden kender os også nu og lader hunden komme hen til os.:5up: En mand går med en 11 mdr gammel Mops i området og igår stødte de lige på hinanden rundt om et hjørne, men de farede ikke op med det samme:5up: Futte, som også er en coton, er hun ligeglad med - han er jo bare en pjattet hvalp:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts