Gæst PPP-Pero Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 ØV Efter Pero havde været alene i 15 minutter i dag begyndte han at aaaaauuuuuuuue.... Det har han ikke gjort siden sidste jul. Det var ikke et rigtigt hyl, men han havde alligevel næsen i sky... Det var bare et mere roligt og dybere hyl end det var sidste jul. Derefter var vi klar til at sige NEJ til ham, men han blev ved med at være stille... Efter han havde ligget i sin taske i et kvarter valgte vi at gå ind. Fremover bliver det altså kun kæresten der går fra ham. Pero har altid syntes at det er sværere når det var os begge to der går fra ham, som det var i dag, men nu er det jo (vist nok) blevet ekstra slemt når det er mig der går... Det er virkelig noget rod Og jeg har bare virkelig nok bekymringer for tiden... Orker virkelig ikke det her. Jeg sender ham på miniferie på tirsdag. Han skal alligevel vænnes til at blive passet (vi skal nemlig på ski i uge 7) og jeg ved at det ville forstyrre min eksamen hvis jeg samtidig vidste at jeg nok havde en gøende og hylende hund derhjemme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 ØV Efter Pero havde været alene i 15 minutter i dag begyndte han at aaaaauuuuuuuue.... Det har han ikke gjort siden sidste jul. Det var ikke et rigtigt hyl, men han havde alligevel næsen i sky... Det var bare et mere roligt og dybere hyl end det var sidste jul. Derefter var vi klar til at sige NEJ til ham, men han blev ved med at være stille... Efter han havde ligget i sin taske i et kvarter valgte vi at gå ind. Fremover bliver det altså kun kæresten der går fra ham. Pero har altid syntes at det er sværere når det var os begge to der går fra ham, som det var i dag, men nu er det jo (vist nok) blevet ekstra slemt når det er mig der går... Det er virkelig noget rod Og jeg har bare virkelig nok bekymringer for tiden... Orker virkelig ikke det her. Jeg sender ham på miniferie på tirsdag. Han skal alligevel vænnes til at blive passet (vi skal nemlig på ski i uge 7) og jeg ved at det ville forstyrre min eksamen hvis jeg samtidig vidste at jeg nok havde en gøende og hylende hund derhjemme Øv, man kan håbe at det bare har været sådan et frustrationshyl og ikke et jeg er dybt ulykkeligt hyl? God ide med lidt ferie til ham. Hvor skal han passes? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 ØV Efter Pero havde været alene i 15 minutter i dag begyndte han at aaaaauuuuuuuue.... Det har han ikke gjort siden sidste jul. Det var ikke et rigtigt hyl, men han havde alligevel næsen i sky... Det var bare et mere roligt og dybere hyl end det var sidste jul. Derefter var vi klar til at sige NEJ til ham, men han blev ved med at være stille... Efter han havde ligget i sin taske i et kvarter valgte vi at gå ind. Fremover bliver det altså kun kæresten der går fra ham. Pero har altid syntes at det er sværere når det var os begge to der går fra ham, som det var i dag, men nu er det jo (vist nok) blevet ekstra slemt når det er mig der går... Det er virkelig noget rod Og jeg har bare virkelig nok bekymringer for tiden... Orker virkelig ikke det her. Jeg sender ham på miniferie på tirsdag. Han skal alligevel vænnes til at blive passet (vi skal nemlig på ski i uge 7) og jeg ved at det ville forstyrre min eksamen hvis jeg samtidig vidste at jeg nok havde en gøende og hylende hund derhjemme ØV ØV ØV :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Hvor er det kedeligt at øve hund alene hjemme:roll: Jeg ender med at få den flotteste forhave i kvarteret med den tid, jeg bruger derude, mens jeg går ind og ud, ind og ud . . . . . . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 ØV Efter Pero havde været alene i 15 minutter i dag begyndte han at aaaaauuuuuuuue.... Det har han ikke gjort siden sidste jul. Det var ikke et rigtigt hyl, men han havde alligevel næsen i sky... Det var bare et mere roligt og dybere hyl end det var sidste jul. Derefter var vi klar til at sige NEJ til ham, men han blev ved med at være stille... Efter han havde ligget i sin taske i et kvarter valgte vi at gå ind. Fremover bliver det altså kun kæresten der går fra ham. Pero har altid syntes at det er sværere når det var os begge to der går fra ham, som det var i dag, men nu er det jo (vist nok) blevet ekstra slemt når det er mig der går... Det er virkelig noget rod Og jeg har bare virkelig nok bekymringer for tiden... Orker virkelig ikke det her. Jeg sender ham på miniferie på tirsdag. Han skal alligevel vænnes til at blive passet (vi skal nemlig på ski i uge 7) og jeg ved at det ville forstyrre min eksamen hvis jeg samtidig vidste at jeg nok havde en gøende og hylende hund derhjemme :ae: Ved ikke, hvad jeg skal sige. Det er jo bare så frustrerende, og man kan gå helt ned over det. Øv, øv, øv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Hvor er det kedeligt at øve hund alene hjemme:roll: Jeg ender med at få den flotteste forhave i kvarteret med den tid, jeg bruger derude, mens jeg går ind og ud, ind og ud . . . . . . Hvor mange gange går du ud og ind? I starten da jeg trænede alene-hjemme med Tyson og kun gik i nogle sekunder, gik jeg ud og ind mange gange i løbet af dagen. Men da jeg så havde en opfølgende telefonkonsultation med min adfærdsbehandler, sagde hun, at jeg ikke skulle gøre det alt for mange gange om dagen, da det kunne resultere i flooding for Tyson. Hun sagde, at ca. tre gange om dagen var fint. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Øv, man kan håbe at det bare har været sådan et frustrationshyl og ikke et jeg er dybt ulykkeligt hyl? God ide med lidt ferie til ham. Hvor skal han passes? Jeg tror det var et hvor-er-det-synd-for-mig-hyl... Men det tager jeg ikke så tungt, for det er ikke ensbetydende med at han er ulykkelig:rolleyes: Han skal passes ved mine svigerforældre... Der blev han også passet sidste år. I år har vi lavet en laaang liste med "retningslinjer" efter vi sidste år oplevede at de ikke rettede sig helt efter vores "befalinger". (Fx fik han lov til at rende op og ned af trapper i en uendelighed, han fik sovs og kartofler i stedet for hans mad fordi "det kunne han altså ikke lide" osv. Mit håb er at det var fordi de havde glemt hvad vi fortalte og derfor har vi lige lavet et dokument i år. De mener det bestemt godt og holder meget af ham, men de er ikke hundemennesker. Og Pero er jo ret kompleks og dermed ikke den nemmeste hund at passe pga. hans tendens til overgearing, alene-hjemme-problemer og andre problemer, der opstår i stressede situationer - fx er han dårlig til at hilse på andre hunde hvis han forinden har leget vildt eller været frustreret over ikke at kunne hilse på hunde eller ikke at kunne fange fugle mv. Derfor har vi også sagt at han ikke skal snakke med andre hunde end nabohundene i den periode han er hos dem. Både fordi han er svær at vurdere inden han hilser på hunde, hvis man ikke kender ham, og samtidig fordi der er en stigende tendens til kamphunde i området (som min provokerende teenagehund ikke skal rende ind i... Gad vide om jeg overhovedet kommer til at nyde min ferie :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Hvor mange gange går du ud og ind? I starten da jeg trænede alene-hjemme med Tyson og kun gik i nogle sekunder, gik jeg ud og ind mange gange i løbet af dagen. Men da jeg så havde en opfølgende telefonkonsultation med min adfærdsbehandler, sagde hun, at jeg ikke skulle gøre det alt for mange gange om dagen, da det kunne resultere i flooding for Tyson. Hun sagde, at ca. tre gange om dagen var fint. Hvad er det? Jeg sætter ½-1 time af pr dag. Når jeg går ind og ud fra forhave i ½ times tid øger tid tidsrummet og til slut lægger hun sig ned, så sålænge jeg kan se at det bliver bedre og bedre, så tror jeg det virker. Den sidste ½ time bliver brugt ca 3 gange ud og ind + at hente barn i vuggestue. Jeg synes det virker som om, at det fungerer rigtig godt for hende:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Hvad er det? Jeg sætter ½-1 time af pr dag. Når jeg går ind og ud fra forhave i ½ times tid øger tid tidsrummet og til slut lægger hun sig ned, så sålænge jeg kan se at det bliver bedre og bedre, så tror jeg det virker. Den sidste ½ time bliver brugt ca 3 gange ud og ind + at hente barn i vuggestue. Jeg synes det virker som om, at det fungerer rigtig godt for hende:5up: Godt at du har fundet en metode, der virker. :5up: Det er jo også forskelligt, hvad der fungerer for forskellige hunde, og min adfærdsbehandlers råd var naturligvis møntet på Tyson og hans psyke. Flooding er (og kom endelig på banen, hvis der er nogle, der er bedre til at forklare det :blink:), hvis du overvælder hunden med en bestemt type indtryk, som den ikke er tryg ved - hvis hunden f.eks. er utryg ved vand, og du bærer den ud i vandet, hvor den ikke kan bunde. Måske er du heldig, at hunden begynder at svømme og finder ud af, at det er rigtig sjovt med det vand. Men der er stor risiko for, at hunden i stedet panikker og bliver decideret angst for vand. Eller hvis du tager en hvalp, der aldrig rigtig har oplevet trafik og mange mennesker, og går tur med den i det indre Kbh midt i den værste myldretid = stor risiko for, at hvalpen bliver alt for overvældet og derfor angst for mennesker og biler. Osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Tyson elsker mig ikke mere. Altså, jeg ved jo godt, at det er et sundt selvstændighedstegn, når hunden går ind og lægger sig i et andet rum, end der hvor man selv opholder sig. Men hvorfor vil han ikke længere ligge i arm 24 timer i døgnet? - han kan ikke lide mig længere. :megaked: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Tyson elsker mig ikke mere. Altså, jeg ved jo godt, at det er et sundt selvstændighedstegn, når hunden går ind og lægger sig i et andet rum, end der hvor man selv opholder sig. Men hvorfor vil han ikke længere ligge i arm 24 timer i døgnet? - han kan ikke lide mig længere. :megaked: Gu hve hvordan selvstændighed påvirker alene hjemme træning? Aslan har altså også perioder hvor han bare gerne vil ligge lidt langt væk fra os Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Gu hve hvordan selvstændighed påvirker alene hjemme træning? Aslan har altså også perioder hvor han bare gerne vil ligge lidt langt væk fra os Det skulle jo være et godt tegn i forhold til alene-hjemme-træningen. Og ok, det meste af tiden vil han da stadig gerne ligge og nusse. Men han er begyndt i hvert fald en gang om dagen at lægge sig ind i soveværelset og sove et stykke tid, når jeg er i stuen. Måske synes han bare, at jeg har megadårlig tv-smag? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Januar 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2009 Det skulle jo være et godt tegn i forhold til alene-hjemme-træningen. Og ok, det meste af tiden vil han da stadig gerne ligge og nusse. Men han er begyndt i hvert fald en gang om dagen at lægge sig ind i soveværelset og sove et stykke tid, når jeg er i stuen. Måske synes han bare, at jeg har megadårlig tv-smag? Det kan være du skulle begynde at se lidt mere Animal Planet og hvad de ellers hedder de kanaler der sender dyreprogrammer. Men ja, det må da alt andet lige være et godt tegn - at han er tryg selvom han ikke ligger klistret op ad dig (selvom det selvfølgelig ville være meget hyggeligere:blink:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2009 Jeg har fået min dejlige, nysgerrige, energiske, frejdige hund igen! Han er bare SÅ sød og dygtig, min lille musling. Jeg har ikke været i Ørstedsparken (hvor han jo havde den grimme oplevelse med retrieveren) siden i onsdags. Mon det har noget at sige? :hmm: Jeg vil jo meget gerne have, at han bliver tryg ved at gå derovre igen, så jeg prøver at gå en kort tur derover i morgen. Jeg håber, håber, håber at det bliver ved med at gå så godt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Januar 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2009 Jeg har fået min dejlige, nysgerrige, energiske, frejdige hund igen! Han er bare SÅ sød og dygtig, min lille musling. Jeg har ikke været i Ørstedsparken (hvor han jo havde den grimme oplevelse med retrieveren) siden i onsdags. Mon det har noget at sige? :hmm: Jeg vil jo meget gerne have, at han bliver tryg ved at gå derovre igen, så jeg prøver at gå en kort tur derover i morgen. Jeg håber, håber, håber at det bliver ved med at gå så godt! Det er da skønt - kan det ikke også væres sprøjten der er begyndt at virke? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2009 Det er da skønt - kan det ikke også væres sprøjten der er begyndt at virke? Jo, det tænker jeg også. Det håber jeg faktisk, for så er det jo noget, der er til at holde ved lige. Han har i hvert fald markeret meget mere, end han plejer, og skrabet nogle laaaaange spor ved hver markering her de sidste par dage (nogle gange med nogle "jeg er en meget stor og farligt hund"-knur til ), så testosteronen er helt sikkert ved at komme ud i kroppen på ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Januar 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2009 Jo, det tænker jeg også. Det håber jeg faktisk, for så er det jo noget, der er til at holde ved lige. Han har i hvert fald markeret meget mere, end han plejer, og skrabet nogle laaaaange spor ved hver markering her de sidste par dage (nogle gange med nogle "jeg er en meget stor og farligt hund"-knur til ), så testosteronen er helt sikkert ved at komme ud i kroppen på ham. Hehe, det lyder til at han er fuld af krudt igen, dejligt:mrgreen: Hvor længe holder sådan en omgang før den skal fornyes? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2009 Hehe, det lyder til at han er fuld af krudt igen, dejligt:mrgreen: Hvor længe holder sådan en omgang før den skal fornyes? Det er forskelligt fra hund til hund, men mellem 2-3 måneder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2009 Jeg har fået min dejlige, nysgerrige, energiske, frejdige hund igen! Han er bare SÅ sød og dygtig, min lille musling. Jeg har ikke været i Ørstedsparken (hvor han jo havde den grimme oplevelse med retrieveren) siden i onsdags. Mon det har noget at sige? :hmm: Jeg vil jo meget gerne have, at han bliver tryg ved at gå derovre igen, så jeg prøver at gå en kort tur derover i morgen. Jeg håber, håber, håber at det bliver ved med at gå så godt! Jamen altså, hvor er det vildt:5up: og mere selvstændig er han også - huhej, hvor det rykker:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2009 Til jer der optager/har optaget med webcam, når I træner alene-hjemme: Hvilket program bruger I til at optage? Jeg har med hjælp fra Jørgen Larsen fået min bærbares indbyggede webcam til at virke igen, men det program, der hører til (Acer OrbiCam), kan kun tage stillbilleder, ikke optage video. Det er ikke noget med, at jeg skal have forbindelse til en anden computer via Skype, mens jeg er væk, det har jeg ikke mulighed for. Jeg skal kunne komme hjem og gennemse et stykke video. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2009 Til jer der optager/har optaget med webcam, når I træner alene-hjemme: Hvilket program bruger I til at optage? Jeg har med hjælp fra Jørgen Larsen fået min bærbares indbyggede webcam til at virke igen, men det program, der hører til (Acer OrbiCam), kan kun tage stillbilleder, ikke optage video. Det er ikke noget med, at jeg skal have forbindelse til en anden computer via Skype, mens jeg er væk, det har jeg ikke mulighed for. Jeg skal kunne komme hjem og gennemse et stykke video. Jeg bruger computerens MOVIE-MAKER. Har du ikke det? ellers kan det måske downloades:confused: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2009 http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/moviemaker2.mspx Dét virker super godt og nemt at bruge. Så kan du vælge at se det i moviemaker eller på selve computeren, hvor det også gemmes:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2009 Jeg bruger computerens MOVIE-MAKER. Har du ikke det? ellers kan det måske downloades:confused: What du you know, det har jeg da også. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Januar 26, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2009 Det skulle jo være et godt tegn i forhold til alene-hjemme-træningen. Og ok, det meste af tiden vil han da stadig gerne ligge og nusse. Men han er begyndt i hvert fald en gang om dagen at lægge sig ind i soveværelset og sove et stykke tid, når jeg er i stuen. Måske synes han bare, at jeg har megadårlig tv-smag? Jeg er glad på dine vegne Det er da et fremskridt som kan tage og føle på :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2009 http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/moviemaker2.mspx Dét virker super godt og nemt at bruge. Så kan du vælge at se det i moviemaker eller på selve computeren, hvor det også gemmes:5up: Siden det er så nemt at bruge, kan du måske lige forklare mig, hvordan jeg gør? Jeg kan nemlig ikke lige se, hvordan jeg får det til at optage med mit webcam. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts