Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Siden det er så nemt at bruge, kan du måske lige forklare mig, hvordan jeg gør? :mrgreen: Jeg kan nemlig ikke lige se, hvordan jeg får det til at optage med mit webcam. :oops:

Når du har åbnet programmet staår der under TASKS: capture from video device. Tryk. så trykker du på det kamera, der står i firkanten og trykker next. Der skriver du, hvad optagelsen skal hedde og hvor den også skal gemmes og trykker next. Dernæst er det best quality, der markeres og så next. På den side ser du havd der filmes og så trykker du start. Se lige nederst om der er markeringer, for de skal ikke markeres.

Gir det mening:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Jannie & Futte

Hejsa

Her er vores historie om Futtes alene hjemme problem.. eller rettere.. tidligere alene hjemme problem :klap:

Futte var virkelig panisk angst for at være alene hjemme, så vi kontaktede en adfærdsterapeut. Hun gav os følgende ”opskrift”:

Futte skulle være i sit bur i soveværelset, når hun skulle være alene. Det skulle være soveværelset, fordi hun sover der om natten, og er tryg i det rum. Det er et ret stort bur. Vi brugte 2 dage på træning, så hun blev glad for buret og tryg ved det. Fx lege med hende i buret. Smide godbidder derind hver gang hun nærmede sig det. Buret stod dengang i stuen, når vi var hjemme, så hun kunne gå derind hele tiden. Det gælder om at gøre buret til et dejligt sted at være. Futte havde en hængekøje lavet af et håndklæde. Ovenpå det havde hun et vattæppe, så det hele var blødt og hyggeligt. Første gang Futte skulle være alene i buret (imens vi trænede) hoppede hun og slog hovedet på burets ”tag” (hun fik en bule). Derfor beklædte ”taget” med et stykke gulvtæppe.

I buret skulle der være en brugt t-shirt og en strømpe, som lugtede af os.

En DAP i stikkontakten som måske kunne berolige hende.

Hun skulle høre højt musik, så hun ikke kunne høre hvad der skete udenfor (gerne p2 eller p4 som spiller roligt musik. Evt. en cd med afspændingsmusik. Aldrig vildt musik).

Gardinerne i soveværelset skulle være trukket for, når hun skulle være alene.

Vi begyndte alene hjemme træningen helt fra bunden igen. Først hvor hun ikke blev lukket ind i buret. Vi gik ud af døren og ind igen lige med det samme (1/2 sekund). Måske 10 gange og så en pause. Næste omgang af 1 sekund 10 gange og så pause igen. Så 1 minut og pause. I løbet af 1 dag kunne hun være alene ca. 1 time. Dagen efter gjorde vi det hele igen.. bare hvor hun var i buret imens vi gik. Dagen efter var hun måske alene 2 timer. Dagen efter var hun alene i ca. 5 timer, og jeg kom hjem til en frisk og udhvilet Futte. Hun havde tydeligvis haft det trygt og godt. Da hun havde alene hjemme problemet rystede hun, var bange, udmattet, hæs og peb, når jeg kom hjem fra arbejde. Fra den dag er det bare gået super godt hver eneste dag.

Gennem hele træningen er det vigtigt, at hunden får succesoplevelser. Dvs. at den ikke må stå og hyle, gø og være angst for længe af gangen. Man må ikke gå ind til hunden imens den hyler, men i det sekund den stopper et øjeblik. Ellers tror den at man kommer, når den hyler.

Det er vigtigt at hunden er afslappet inden den skal være alene. Dvs. at man ikke skal lege vildt eller gå tur lige inden. Futte laver ikke noget om morgenen ud over at finde mad i haven. Ellers slapper hun bare af og tygger måske lidt på en knogle, så hun er helt rolig, når hun skal ind i buret. Det afhænger selvfølgelig af hvor længe der går fra man står op og til hunden skal være alene. Hos os går der en times tid.

Nu:

Når hun skal være alene nu kommer hun i bur (hun går selv derind og lægger sig), vi trækker gardinet for og tænder radioen. Vi bruger ikke DAP mere, og musikken er ikke længere så høj.

Så er der selvfølgelig mange der mener, at en hund ikke skal være i bur, men Futte er utrolig glad for buret og beder selv om at komme ind i det om morgenen imens jeg gør mig klar

Futte var hvalp da hun havde alene hjemme problemet, så ved ikke om du kan bruge noget af vores historie.

Held og lykke med det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du har åbnet programmet staår der under TASKS: capture from video device. Tryk. så trykker du på det kamera, der står i firkanten og trykker next. Der skriver du, hvad optagelsen skal hedde og hvor den også skal gemmes og trykker next. Dernæst er det best quality, der markeres og så next. På den side ser du havd der filmes og så trykker du start. Se lige nederst om der er markeringer, for de skal ikke markeres.

Måske? :-) Jeg må afprøve det, når jeg kommer fra arbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... nu har jeg været derinde, men kan ikke finde noget, der hedder capture from video device. :neutral: Mit program er godt nok på dansk, men der er ikke noget tilsvarende, så vidt jeg kan se. Jeg går ud fra, at "Opgaver" svarer til "Tasks", men der kan man kun importere fra andre medier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Elisabeth, du får også lige et tillykke herinde for det flotte eksamensresultat. :5up: Godt at Pero ikke ødelagde dine eksaminer. :-)

Hvordan gik hans miniferie hos svigermekanikken?

Tyson har helt sikkert fået meget af sin selvtillid igen efter det hormonskud i sidste uge. :5up: Kombineret med, at han er ved at trappe ud af clomicalmen, og derfor er ved at få en masse energi igen (clomicalmen sløvede ham en del), giver det sig udtryk i en lille turbohund, der da ikke lige kan se nogen grund til at holde sig alt for tæt på sin mor på turen eller at komme første gang, der bliver kaldt. :mrgreen: Min lille lømmelhund, han er altså så kær, når han spurter rundt og nyder turen i fulde drag. :lun:

Desværre kan jeg godt mærke, at det går lidt trægere med alene-hjemme-træningen, nu hvor han ikke får så meget clomicalm. Men det er lidt den med at vælge mellem to onder, for jeg var altså ikke særlig glad for, hvad det gjorde ved hans energiniveau. :neutral: Det var værst i starten, og efterhånden fik han da også mere energi igen, men når jeg ser ham nu, kan jeg jo pludselig genkende min gamle Tyson og kan godt se, at clomicalmen har påvirket ham ret meget. Sådan har jeg ikke lyst til, at han skal have det igen.

Nu har jeg købt en ekstra DAP-diffuser, så der både sidder en i soveværelset og i stuen. Forhåbentlig hjælper den ekstra intensitet i DAP'en lidt.

Mht. fremmede hunde skal der nok stadig en del træning til. Det går rigtig godt, når jeg ser hunden først, for så kan jeg nå at rose og give godbidder med det samme, og så kan han helt roligt se på, at den passerer. Men kommer der en hund pludseligt til syne, begynder han at gø. Han er dog til at få kontakt med og stoppe, hvilket er dejligt. :5up:

Jeg vil også gerne have trænet Tysons lydfølsomhed, så næste nytår ikke bliver så slemt. Der er stadig indimellem nogle unger, der skyder et heksehyl eller et kanonslag af i nærheden, og så gemmer han sig under sengen. Jeg har købt sådan en "Sounds scary" cd hos dyrlægen, så på et tidspunkt skal vi i gang med at træne fyrværkerilyde. Jeg venter dog lidt, for lige nu synes jeg, at der er nok at træne, og jeg kan ikke lige overskue flere ting p.t. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Elisabeth, du får også lige et tillykke herinde for det flotte eksamensresultat. :5up: Godt at Pero ikke ødelagde dine eksaminer. :-)

Tyson har helt sikkert fået meget af sin selvtillid igen efter det hormonskud i sidste uge. :5up: Kombineret med, at han er ved at trappe ud af clomicalmen, og derfor er ved at få en masse energi igen (clomicalmen sløvede ham en del), giver det sig udtryk i en lille turbohund, der da ikke lige kan se nogen grund til at holde sig alt for tæt på sin mor på turen eller at komme første gang, der bliver kaldt. :mrgreen: Min lille lømmelhund, han er altså så kær, når han spurter rundt og nyder turen i fulde drag. :lun:

Desværre kan jeg godt mærke, at det går lidt trægere med alene-hjemme-træningen, nu hvor han ikke får så meget clomicalm. Men det er lidt den med at vælge mellem to onder, for jeg var altså ikke særlig glad for, hvad det gjorde ved hans energiniveau. :neutral: Det var værst i starten, og efterhånden fik han da også mere energi igen, men når jeg ser ham nu, kan jeg jo pludselig genkende min gamle Tyson og kan godt se, at clomicalmen har påvirket ham ret meget. Sådan har jeg ikke lyst til, at han skal have det igen.

Nu har jeg købt en ekstra DAP-diffuser, så der både sidder en i soveværelset og i stuen. Forhåbentlig hjælper den ekstra intensitet i DAP'en lidt.

Mht. fremmede hunde skal der nok stadig en del træning til. Det går rigtig godt, når jeg ser hunden først, for så kan jeg nå at rose og give godbidder med det samme, og så kan han helt roligt se på, at den passerer. Men kommer der en hund pludseligt til syne, begynder han at gø. Han er dog til at få kontakt med og stoppe, hvilket er dejligt. :5up:

Jeg vil også gerne have trænet Tysons lydfølsomhed, så næste nytår ikke bliver så slemt. Der er stadig indimellem nogle unger, der skyder et heksehyl eller et kanonslag af i nærheden, og så gemmer han sig under sengen. Jeg har købt sådan en "Sounds scary" cd hos dyrlægen, så på et tidspunkt skal vi i gang med at træne fyrværkerilyde. Jeg venter dog lidt, for lige nu synes jeg, at der er nok at træne, og jeg kan ikke lige overskue flere ting p.t. :-)

Hvor er det dog fantastisk læsning:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæt lige, hvem der kunne være alene i 3 minutter og endda spise KONG:5up:

hele 3 minutter, før piveriet startede, og hun spiste endda leverpostej i KONG imens. :shock: Hun har aldrig villet røre noget spiseligt før idag, når hun var alene:5up:

Hvor dejligt for jer. :-) Det er da et virkelig godt tegn, at hun vil spise, mens du er væk, det ville hun jo ikke gøre, hvis hun var meget utryg. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lyder det godt, jeg synes det er flot, det i kan med andre hunde:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Arj hvor lyder det bare godt :klap2: Det skal nok ende godt alt sammen:blink:

Mange tak! Det er nok også sidste gang jeg prøver at have et snit på 10 på mit jurastudie :shock: Jeg nyder det så længe det varer :mrgreen:

Svigermor var syg og strandet i Kbh, så vi udsatte det. Han har så været hos dem fra igår eftermiddags og kommer først hjem her ved 13.00-14.00-tiden. Jeg har bare savnet ham helt vildt :oops: Jeg tuder hver eneste gang han er væk fra mig... Og så får jeg altid sådan nogle onde drømme om at der sker ham alt muligt :megaked:

Men han har haft det godt. Sidst han blev passet var han lidt urolig efter min kæreste var gået, men denne her gang har han "ligget med alle fire poter i vejret" (som svigermor sagde) lige siden min kæreste gik. Jeg ved ikke hvordan det går med ham i dag, men det går garanteret fint. Nu henter min kæreste ham efter arbejde...

Det har været en underlig morgen/formiddag. Det er første gang i evigheder, at jeg bare har kunnet sove længe og bare tulle rundt for mig selv. Jeg har kunnet gøre alt i omvendt rækkefølge af hvad jeg plejer pga. Pero. Har tjekket nyheder og h-f i sengen i morges, spist morgenmad i nattøj, været i bad osv. osv. som jeg ikke rigtig har kunnet gøre det siden før vi fik Pero! :-)

Gæt lige, hvem der kunne være alene i 3 minutter og endda spise KONG:5up:

hele 3 minutter, før piveriet startede, og hun spiste endda leverpostej i KONG imens. :shock: Hun har aldrig villet røre noget spiseligt før idag, når hun var alene:5up:

Hvor lyder det godt Dinah :5up: Det betyder rigtig meget, at de kan spise imens de er alene..

Link til indlæg
Del på andre sites

Svigermor var syg og strandet i Kbh, så vi udsatte det. Han har så været hos dem fra igår eftermiddags og kommer først hjem her ved 13.00-14.00-tiden. Jeg har bare savnet ham helt vildt :oops: Jeg tuder hver eneste gang han er væk fra mig... Og så får jeg altid sådan nogle onde drømme om at der sker ham alt muligt :megaked:

Du har jo separationsangst! Du må hellere snakke med en adfærdsbehandler om det. :mrgreen: Pjat, jeg savner også Tyson, når han bliver passet natten over. Har dog heldigvis ikke onde drømme.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle..

Jeg er helt ny her på forum.

Men jeg søger efter et råd som passer til trådet her.

Jeg har en tæve shiba inu på 5 år som jeg og kæresten fik af min mor for 3 uger siden. Hun flytter fra en hus med have, 2 andre hunde og 7 mennesker i huset til en lejlighed med 2 til 3 personer, hvor vi er også væk af og til da vi arbejder. Hun bliver altid vred på den anden hund som min mor har derhjemme så hun forslog at vi tager hende.

Nu til emnet. Det går ikke let for Iyoe som tæven hedder i starten da det er overvældet at flytte til et helt nyt sted. Men hun vænner sig til os, lejlighed og omgivelser, vi har meget grønt i nær.

For nylig får vi et brev fra naboen hvor de skriver at Iyoe hyler eller piver mens vi er væk, det aner vi fuldstændig ikke. Og min mor har sagt at hun vil tage den tilbage hvis det bliver ved men vi vil gerne give det en chance og håber på at få nogle råd til at hun kan være alene hjemme i nogle timer.

Hun er faktisk sjældent alene hjemme. Max 4 til 6 timer. Jeg arbejder sommetider om aften og kæresten er hjemme. Og vi giver meget opmærksomhed.

Jeg kan se at nogle af jer har hyret en adfærd psyolog, kan det betale sig?

Men har I nogle råd? Jeg opvokser med hunde men det betyder ikke at jeg er ekspert i hunde da min mor tager af det hele.

På forhånd tak!

Hilsen

Iyoe og hendes ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle..

Jeg er helt ny her på forum.

Men jeg søger efter et råd som passer til trådet her.

Jeg har en tæve shiba inu på 5 år som jeg og kæresten fik af min mor for 3 uger siden. Hun flytter fra en hus med have, 2 andre hunde og 7 mennesker i huset til en lejlighed med 2 til 3 personer, hvor vi er også væk af og til da vi arbejder. Hun bliver altid vred på den anden hund som min mor har derhjemme så hun forslog at vi tager hende.

Nu til emnet. Det går ikke let for Iyoe som tæven hedder i starten da det er overvældet at flytte til et helt nyt sted. Men hun vænner sig til os, lejlighed og omgivelser, vi har meget grønt i nær.

For nylig får vi et brev fra naboen hvor de skriver at Iyoe hyler eller piver mens vi er væk, det aner vi fuldstændig ikke. Og min mor har sagt at hun vil tage den tilbage hvis det bliver ved men vi vil gerne give det en chance og håber på at få nogle råd til at hun kan være alene hjemme i nogle timer.

Hun er faktisk sjældent alene hjemme. Max 4 til 6 timer. Jeg arbejder sommetider om aften og kæresten er hjemme. Og vi giver meget opmærksomhed.

Jeg kan se at nogle af jer har hyret en adfærd psyolog, kan det betale sig?

Men har I nogle råd? Jeg opvokser med hunde men det betyder ikke at jeg er ekspert i hunde da min mor tager af det hele.

På forhånd tak!

Hilsen

Iyoe og hendes ejer.

Velkommen herinde. :vinken:

Det er ikke ualmindeligt, at hunde, der skifter hjem, skal lære at være alene helt forfra. Hvis hun ikke har haft problemer med at være alene tidligere, bliver det forhåbentlig ikke noget stort problem. Men det er jo en helt anden situation for hende at være alene i sit nye hjem, som hun ikke kender så godt endnu, og det lyder også til, at hun tidligere aldrig har været rigtig alene, hvis der også var en anden hund?

I bliver nok nødt til at træne alene-hjemme helt forfra med hende, som om hun var en ny hvalp. Dvs. start med at gå ud af døren nogle få sekunder og kom så tilbage, så et minut, så flere minutter osv. Trap kun tiden op, når hun er tryg ved det tidsrum, I er nået til. Det er vigtigt, at hun er velstimuleret (både fysisk og mentalt), når I går. Men der skal helst have været ro på et stykke tid, inden i går. For nogle hunde hjælper det at have radioen eller fjernsynet kørende, mens de er alene. Giv hende gerne en rolig aktivitet, når I går, f.eks. ved at sprede mad/godbidder på gulvet, hun kan søge efter. Det er dog vigtigt, at hun ser, at I går.

I kan finde flere råd og læse mere om alene-hjemme-problemer her: http://www.hundeliv.dk/?Artikler:Alene_hjemme_problemer

Du spørger, om det kan betale sig med en adfærdspsykolog: Det kunne det i hvert fald for mig, jeg ville ikke have været i stand til at håndtere problemet godt nok selv. Hvis I ikke synes, at I selv kan komme ordentligt i gang/videre med alene-hjemme-træningen, er det da helt sikkert værd at prøve.

Hold os endelig opdaterede med, hvordan det går. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Cleo er en skøn, glad og hengiven hund og det virker ikke til, at der er mere tilbage i forhold til, at hun er genbrugshund. Det tog ca 3. måneder at vænne sig til lyde, andre hunde, vores rutiner etc

men . . . . alene hjemme:shock:

Det hænger stadig meget. Hver mandag er vi tilbage til 10 sekunder, inden hendes panik breder sig.

Nye tiltag herfra fra idag.

Hele morgenen og formiddagen er sat i skema mht gåtur, øvelser, aktivering mv.

Kl. 10: På med jakken - ud i 30 sekunder 1 gang i timen (jakken beholder jeg på, så hun ikke kan regne ud, hvornår jeg bare går ud ikøkkenet, ovenpå eller helt ud.

Så må vi se om tidsrummet kan stige imorgen:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Cleo er en skøn, glad og hengiven hund og det virker ikke til, at der er mere tilbage i forhold til, at hun er genbrugshund. Det tog ca 3. måneder at vænne sig til lyde, andre hunde, vores rutiner etc

men . . . . alene hjemme:shock:

Det hænger stadig meget. Hver mandag er vi tilbage til 10 sekunder, inden hendes panik breder sig.

Nye tiltag herfra fra idag.

Hele morgenen og formiddagen er sat i skema mht gåtur, øvelser, aktivering mv.

Kl. 10: På med jakken - ud i 30 sekunder 1 gang i timen (jakken beholder jeg på, så hun ikke kan regne ud, hvornår jeg bare går ud ikøkkenet, ovenpå eller helt ud.

Så må vi se om tidsrummet kan stige imorgen:(

Puha, det er hårdt. :( Det må være meget frustrerende hele tiden at blive sendt tilbage til udgangspunktet. :ae:

Du skrev på et tidspunkt, at du også ville øve alene-hjemme i weekenden, så I ikke var tilbage ved nul hver mandag. Har det været for besværligt til, at det har kunnet lade sig gøre?

Har du overvejet, om det kunne være en idé at få hjælp af en adfærdsbehandler?

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, det er hårdt. :( Det må være meget frustrerende hele tiden at blive sendt tilbage til udgangspunktet. :ae:

Du skrev på et tidspunkt, at du også ville øve alene-hjemme i weekenden, så I ikke var tilbage ved nul hver mandag. Har det været for besværligt til, at det har kunnet lade sig gøre?

Har du overvejet, om det kunne være en idé at få hjælp af en adfærdsbehandler?

Ja, det er altså for svært i weekenden og at bare gå ovenpå allesammen nytter ikke så meget. i stedet har jeg øvet mere løsrivelse fra mig, så det er ok. Men 5 mand høj i overtøjet (hvoraf 1 eller 2 syge somregel) og ud i 30 sekunder og ind igen - det holder desværre ikke i praksis.

Har tænkt meget over en adfærdsbehandler, men når jeg læser herinde og andre steder, så siger de jo næsten det samme - og har derfor prøvet at finde frem til det bedste for os og Cleo ud fra de råd. Men rykker det hér slet ikke i denne og næste uge, så gør jeg det.

man tænker over alt og alle mulige løsninger. Mine forældre har købt en hvalpegård i canvas - det er jo lige så man overvejer om, det er det, der skal til :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

En hvalpegård i canvas må være vejen frem og er nu bestilt - hvad man dog ikke kaster sig ud i af forsøg:5up:

Hvordan ser sådan en ud? Har du et billede eller et link? Hvad skulle fordelen ved sådan en være i forhold til et transportbur - er den større? Ja, du kan nok høre, at der må flere detaljer på bordet. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan ser sådan en ud? Har du et billede eller et link? Hvad skulle fordelen ved sådan en være i forhold til et transportbur - er den større? Ja, du kan nok høre, at der må flere detaljer på bordet. :-)

http://www.petdreams.dk/smart_hvalpeg_rd_med_bund_og_top_100_cm_-p-719.html

nem at pakke sammen, og hun er ikke helt lukket inde, som i et bur:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.petdreams.dk/smart_hvalpeg_rd_med_bund_og_top_100_cm_-p-719.html

nem at pakke sammen, og hun er ikke helt lukket inde, som i et bur:5up:

Kunne man evt. ikke bruge en ganske alm. kravlegård til menneskebørn :confused:

Tænkte bare det kunne være noget familie havde en stående, eller folk selv havde en stående, eller måske man kunne få sådan en rigtigt billigt i en genbrugsbiks :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne man evt. ikke bruge en ganske alm. kravlegård til menneskebørn :confused:

Tænkte bare det kunne være noget familie havde en stående, eller folk selv havde en stående, eller måske man kunne få sådan en rigtigt billigt i en genbrugsbiks :-)

Jo sikkert:5up: men for os, vil det være smart at kunne slå det sammen + tages med i sommerhus + jeg vil ikke have tremmer:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo sikkert:5up: men for os, vil det være smart at kunne slå det sammen + tages med i sommerhus + jeg vil ikke have tremmer:vinken:

Hmmm - Nu har jeg ikke selv børn, men de kravlegårde jeg har set har sådan noget net-noget i og ikke tremmer (som en tremmeseng), desuden har de også været klapsammen-modeller dem jeg har set.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm - Nu har jeg ikke selv børn, men de kravlegårde jeg har set har sådan noget net-noget i og ikke tremmer (som en tremmeseng), desuden har de også været klapsammen-modeller dem jeg har set.

normalt er nu med tremmer, og så kan man få rejsesenge af canvas/net, men de er på små ben, så hunden vil kunne vælte den, er jeg bange for. Denne er større og lavet sikkerhedsmæssgt til hund med bund og udgange, som der jo ikke er på en seng eller kravlegård:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson og jeg besøgte min mor her til aften. Hun var meget begejstret over, at han er blevet sit eget glade og frejdige jeg igen. Det er også bare så dejligt! :lun: Udover at han er fyldt med energi og er rigtig glad, virker han også meget velafbalanceret for tiden og gør næsten ikke af nogen, hverken mennesker eller hunde. Uh, nu skal jeg passe på ikke at blive for kæphøj, for så går det bare galt - ja, jeg er lidt overtroisk på det punkt. :oops:

Jeg er RIGTIG glad for, at han er trappet af clomicalmen, og det skal han bare aldrig have igen. Men det kan desværre mærkes lidt på alene-hjemme-træningen. Han ligger ikke længere på sengen eller i sofaen, når jeg kommer hjem, men venter på mig i gangen, hvor han hilser på mig med stor begejstring. I princippet reagerer han for meget og for længe i forhold til, hvad planen siger - men det er der altså ikke noget at gøre ved.

I forrige uge nåede vi til halvanden time, men fordi han begyndte at reagere så meget, brugte jeg sidste uge på at gå ned på en time og 15 minutter og så tilbage på til halvanden time med ca. 3 minutter af gangen. Han reagerer dog stadig meget, så nu går vi videre med 5 minutter af gangen og to dage med hvert tidsrum som hidtil. Og så krydser jeg fingre for, at det går. Det bliver det nødt til. Så længe han virker som om, at han har det ok, er det sådan, det må være.

Fordi vi er kommet op på så lang tid, er det efterhånden nogenlunde samme tidspunkt jeg går på i hverdagene, for ellers kan jeg ikke få det til at hænge sammen. Derfor er jeg efter aftale med adfærdsbehandleren begyndt at lave et helt kort afskedsritual, hvor jeg siger farvel til ham (før gik jeg bare, fordi det skulle være helt neutralt - altså, han skulle selvfølgelig altid se, at jeg gik). Jeg har et par gange prøvet at give ham et fyldt marvben, når jeg er gået, men han spiser det først, når jeg kommer hjem igen. :neutral: Jeg tror, at jeg vil prøve at sprede nogle frikadellehapser på gulvet og se, om han spiser dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson og jeg besøgte min mor her til aften. Hun var meget begejstret over, at han er blevet sit eget glade og frejdige jeg igen. Det er også bare så dejligt! :lun: Udover at han er fyldt med energi og er rigtig glad, virker han også meget velafbalanceret for tiden og gør næsten ikke af nogen, hverken mennesker eller hunde. Uh, nu skal jeg passe på ikke at blive for kæphøj, for så går det bare galt - ja, jeg er lidt overtroisk på det punkt. :oops:

Jeg er RIGTIG glad for, at han er trappet af clomicalmen, og det skal han bare aldrig have igen. Men det kan desværre mærkes lidt på alene-hjemme-træningen. Han ligger ikke længere på sengen eller i sofaen, når jeg kommer hjem, men venter på mig i gangen, hvor han hilser på mig med stor begejstring. I princippet reagerer han for meget og for længe i forhold til, hvad planen siger - men det er der altså ikke noget at gøre ved.

I forrige uge nåede vi til halvanden time, men fordi han begyndte at reagere så meget, brugte jeg sidste uge på at gå ned på en time og 15 minutter og så tilbage på til halvanden time med ca. 3 minutter af gangen. Han reagerer dog stadig meget, så nu går vi videre med 5 minutter af gangen og to dage med hvert tidsrum som hidtil. Og så krydser jeg fingre for, at det går. Det bliver det nødt til. Så længe han virker som om, at han har det ok, er det sådan, det må være.

Fordi vi er kommet op på så lang tid, er det efterhånden nogenlunde samme tidspunkt jeg går på i hverdagene, for ellers kan jeg ikke få det til at hænge sammen. Derfor er jeg efter aftale med adfærdsbehandleren begyndt at lave et helt kort afskedsritual, hvor jeg siger farvel til ham (før gik jeg bare, fordi det skulle være helt neutralt - altså, han skulle selvfølgelig altid se, at jeg gik). Jeg har et par gange prøvet at give ham et fyldt marvben, når jeg er gået, men han spiser det først, når jeg kommer hjem igen. :neutral: Jeg tror, at jeg vil prøve at sprede nogle frikadellehapser på gulvet og se, om han spiser dem.

Det lyder lidt som enten eller?

Enten medicin og han slapper af, eller ikke medicin og han er sig selv men er overglad.

Jeg føler altså med dig, selv om det jo ikke hjælper :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites