Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Jeg læste lige en artikel på nettet igår (Vi med hund), at hvis hunden IKKE har spist sit ben/KONG/marv etc, så skal man tage det, når man kommer hjem, så hunden ikke spiser det. Skal lære at spise det, når det har chancen - det lyder jo meget logisk:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det lyder lidt som enten eller?

Enten medicin og han slapper af, eller ikke medicin og han er sig selv men er overglad.

Ja, sådan virker det. Men han skal ikke på det medicin igen, for han skal have lov til et være en glad hund med mod på livet. Så håber jeg, at det går nogenlunde med alene-hjemme-træningen alligevel, så han i hvert fald har det acceptabelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi brugte jo også det med at give Samson en halv laksestang når vi gik - dengang det åbenbart ikke gik så godt. Altså han spiste den da (med lynets hast), men bagefter hylede han jo.

Vi prøvede også med slagterben på et tidspunkt, hvilket jo resulterede i at han slet ikke gad at spise om morgenen.

Kunne det faste ritual ikke være en hilsen i stedet for, noget fast man siger a la "hav det godt, pas på huset" etc.

Så kan man jo også gøre det den dag man ikke lige har fået købt et ben eller har flere godbider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi brugte jo også det med at give Samson en halv laksestang når vi gik - dengang det åbenbart ikke gik så godt. Altså han spiste den da (med lynets hast), men bagefter hylede han jo.

Vi prøvede også med slagterben på et tidspunkt, hvilket jo resulterede i at han slet ikke gad at spise om morgenen.

Kunne det faste ritual ikke være en hilsen i stedet for, noget fast man siger a la "hav det godt, pas på huset" etc.

Så kan man jo også gøre det den dag man ikke lige har fået købt et ben eller har flere godbider.

Nu har jeg heldigvis ikke en hund der har problemer med at være alene. Men her i huset har farvelscenen altid været følgende:

Radioen tændes.

Jeg pakker mine ting sammen på bordet

Hunden fiser hen i sin seng og sidder forventningsfuld og venter

Jeg tager et tyggeben og siger Hej Hej

Jeg går til døren og siger vi ses (eller lign.)

Nogle gange bliver hun utålmodig og drøner hen i sengen og begynder at se en smule fornærmet ud.

Jeg har en Rottweiler der får et tyggeben (de små) og det sker det er ædt inden jeg er ude af døren, hvis jeg har glemt et aller andet jeg skal fedte rundt efter - men det har ikke været noget problem.

Uanset er mit bud - at om der et spiseligt involveret eller ej, så er det hele en tilvænning så det bliver en vanesag for begge parter. Om det så virker hvis hunden har et problem med at være alene det er jo det store spørgsmål som jeg ikke kan svarer på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan går det hjemme hos jer?

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan går det hjemme hos jer?

Jeg er næsten bange for at sige det, men 7-9-13, så tror jeg Samson har lært at være alene:-D

Vi optager ikke mere, og selv efter at han havde været på ferie hos mine forældre i 10 dage var der ikke noget (vi optog lige en enkelt dag for at tjekke). Han havde endda været alene hos mine forældre nogle gange, og selvom de ikke optog ham, så har jeg indtryk af, at han ikke gøede.

Så jeg håber rigtig meget at jeg bare er med i denne tråd for hyggens skyld efterhånden:mrgreen:

Og hvad med hjemme hos jer, er der flere karme tilbage?

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er næsten bange for at sige det, men 7-9-13, så tror jeg Samson har lært at være alene:-D

Vi optager ikke mere, og selv efter at han havde været på ferie hos mine forældre i 10 dage var der ikke noget (vi optog lige en enkelt dag for at tjekke). Han havde endda været alene hos mine forældre nogle gange, og selvom de ikke optog ham, så har jeg indtryk af, at han ikke gøede.

Så jeg håber rigtig meget at jeg bare er med i denne tråd for hyggens skyld efterhånden:mrgreen:

Og hvad med hjemme hos jer, er der flere karme tilbage?

Hvor er det dog fantastisk:5up: Det gir lige én troen på, at det KAN lade sig gøre;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde en tid ved øjenlægen kl. 9 i morges, så jeg benyttede lejligheden til at lave alene-hjemme-træning på det tidspunkt.

Typisk møder jeg kl. 9, så jeg skulle afsted samme tid som normalt, men jeg måtte stå tidligere op, da jeg for det første gerne ville nå at lave problemløsning med Tyson dobbelt så lang tid, som vi plejer om morgenen, og for det andet skulle der jo være mindst en halv times ro på efter morgenmad, problemløsning osv., før jeg gik. Jeg er B-menneske, så jeg var pænt træt af det. :rolleyes:

Til gengæld gik det bare så godt. :5up: For første gang siden han er begyndt at trappe ud af sin medicin, lå han stadig på sengen, da jeg kom, hvor han ellers er begyndt at ligge ude i gangen. Da han hørte mig komme ind, løb han selvfølgelig glad ud og tog imod mig, men at han har ligget på sengen, må det betyde, at han bare har sovet/slappet af. :5up::5up::5up:

Måske skyldtes det tidspunktet. Eller måske var det fordi, jeg havde givet ham en Rolin*at. Jeg er begyndt at give ham baldrian, når han skal være alene, men jeg synes ikke, at jeg har kunnet mærke nogen virkning. Men måske Rolin*at er bedre, fordi der også er humle i?

Da jeg så kom, var han meget glad og ivrig. Men jeg har fundet ud af, at den bedste måde at få ham til at falde til ro på, er at jeg - efter at have hilst kort på ham - sætter mig ved skrivebordet og ordner noget. Så lægger han sig på sengen (mit skrivebord står i soveværelset) og falder ret hurtigt til ro. Hvis jeg går rundt i lejligheden eller står i køkkenet og ordner noget, bliver han ved med at være urolig og overgearet i et stykke tid (løber logrende rundt om mig, henter alt sit legetøj osv.), og hvis jeg sætter mig i sofaen, gearer han også meget op og "overfalder" mig med kys og kram. Det er selvfølgelig hyggeligt med sådan en kærlighedsfest, men adfærdsbehandleren har advaret om, at jeg ikke skal have for intenst samvær med ham, lige når jeg kommer hjem, for så bliver kontrasten mellem at være alene og min hjemkomst for stor.

I morgen går vi op på 1 time og 40 minutter.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde en tid ved øjenlægen kl. 9 i morges, så jeg benyttede lejligheden til at lave alene-hjemme-træning på det tidspunkt.

Typisk møder jeg kl. 9, så jeg skulle afsted samme tid som normalt, men jeg måtte stå tidligere op, da jeg for det første gerne ville nå at lave problemløsning med Tyson dobbelt så lang tid, som vi plejer om morgenen, og for det andet skulle der jo være mindst en halv times ro på efter morgenmad, problemløsning osv., før jeg gik. Jeg er B-menneske, så jeg var pænt træt af det. :rolleyes:

Til gengæld gik det bare så godt. :5up: For første gang siden han er begyndt at trappe ud af sin medicin, lå han stadig på sengen, da jeg kom, hvor han ellers er begyndt at ligge ude i gangen. Da han hørte mig komme ind, løb han selvfølgelig glad ud og tog imod mig, men at han har ligget på sengen, må det betyde, at han bare har sovet/slappet af. :5up::5up::5up:

Måske skyldtes det tidspunktet. Eller måske var det fordi, jeg havde givet ham en Rolin*at. Jeg er begyndt at give ham baldrian, når han skal være alene, men jeg synes ikke, at jeg har kunnet mærke nogen virkning. Men måske Rolin*at er bedre, fordi der også er humle i?

Da jeg så kom, var han meget glad og ivrig. Men jeg har fundet ud af, at den bedste måde at få ham til at falde til ro på, er at jeg - efter at have hilst kort på ham - sætter mig ved skrivebordet og ordner noget. Så lægger han sig på sengen (mit skrivebord står i soveværelset) og falder ret hurtigt til ro. Hvis jeg går rundt i lejligheden eller står i køkkenet og ordner noget, bliver han ved med at være urolig og overgearet i et stykke tid (løber logrende rundt om mig, henter alt sit legetøj osv.), og hvis jeg sætter mig i sofaen, gearer han også meget op og "overfalder" mig med kys og kram. Det er selvfølgelig hyggeligt med sådan en kærlighedsfest, men adfærdsbehandleren har advaret om, at jeg ikke skal have for intenst samvær med ham, lige når jeg kommer hjem, for så bliver kontrasten mellem at være alene og min hjemkomst for stor.

I morgen går vi op på 1 time og 40 minutter.

Dejligt at høre.

Man kan jo kun gisne om hvor hurtigt det ville gå, hvis du kunne træne hver morgen i stedet for eftermiddag.

Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ kom hvalpegården:5up:

Min søn jeg jeg pakkede den ud med det samme, lagde hendes puder og tæpper derind. hun var lidt undersøgende hvorefter hun lagde sig ned og sov:shock:

Tager lige nogle billeder senere:blink:

Spændende om det kan give hende en god tryghed, måske som en slags hule. Glæder mig til at se billederne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at høre.

Man kan jo kun gisne om hvor hurtigt det ville gå, hvis du kunne træne hver morgen i stedet for eftermiddag.

Ja, jeg kunne godt ønske mig et par måneder fri til at træne. Men det kommer jo nok ikke lige til at ske. :rolleyes: Han skal jo også kunne være alene om aftenen, for når vi engang er færdige, vil det typisk være om aftenen, han skal være alene, når jeg skal i biffen e.l.

Det var for øvrigt FANTASTISK at komme hjem fra arbejde i dag og ikke skulle ud af døren igen lidt senere. Hold da op hvor følte jeg pludselig, at jeg havde meget tid. :lol: Tyson syntes også, at det var fantastisk. Da det var omkring den tid, hvor jeg normalt går, lagde han sig ind på sengen. Men da der så var gået et stykke tid, og jeg stadig ikke var gået, kom han ind til mig på sofaen igen og gav mig et kram en masse møssere og lagde så til at sove klinet op af mit ben. :lun:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg kunne godt ønske mig et par måneder fri til at træne. Men det kommer jo nok ikke lige til at ske. :rolleyes: Han skal jo også kunne være alene om aftenen, for når vi engang er færdige, vil det typisk være om aftenen, han skal være alene, når jeg skal i biffen e.l.

Det var for øvrigt FANTASTISK at komme hjem fra arbejde i dag og ikke skulle ud af døren igen lidt senere. Hold da op hvor følte jeg pludselig, at jeg havde meget tid. :lol: Tyson syntes også, at det var fantastisk. Da det var omkring den tid, hvor jeg normalt går, lagde han sig ind på sengen. Men da der så var gået et stykke tid, og jeg stadig ikke var gået, kom han ind til mig på sofaen igen og gav mig et kram en masse møssere og lagde så til at sove klinet op af mit ben. :lun:

Årh hvor hyggeligt.

Du har ikke mulighed for lige at sætte dig ned på en cafe eller lign. og arbejde de første par timer. Så kunne du jo bare hente Tyson derefter og køre på arbejde. Og så ville i have god tid om eftermiddagen.

Jeg brugte Laundromat meget dengang vi trænede og var nået op på flere timer, de har gratis internet (dog blev det lidt dyrt i kaffe, men what the fuck):mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh hvor hyggeligt.

Du har ikke mulighed for lige at sætte dig ned på en cafe eller lign. og arbejde de første par timer. Så kunne du jo bare hente Tyson derefter og køre på arbejde. Og så ville i have god tid om eftermiddagen.

Jeg brugte Laundromat meget dengang vi trænede og var nået op på flere timer, de har gratis internet (dog blev det lidt dyrt i kaffe, men what the fuck):mrgreen:

Jeg må prøve at snakke med min chef om det. Det bliver nok lidt besværligt, da jeg ikke har adgang til vores fællesdrev med alle mine dokumenter osv. fra min egen computer, så jeg skulle sørge for at sende alt, hvad jeg skulle bruge, til min mail. Men det kan vel lade sig gøre. :hmm: Hmmm, må lige undersøge, om Kopka eller Den Blå Hund har gratis internet.

Ellers havde jeg jo tænkt mig at følge LuckyLunas forslag, når vi kommer længere op i tid: At tage på arbejde, være der i nogle timer, hente Tyson og tage på arbejde igen. Men der er jo så noget cykeltid frem og tilbage, som jeg kommer til at arbejde længere i flekstimer. Så en af cafeerne her rundt om hjørnet ville da være smartere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må prøve at snakke med min chef om det. Det bliver nok lidt besværligt, da jeg ikke har adgang til vores fællesdrev med alle mine dokumenter osv. fra min egen computer, så jeg skulle sørge for at sende alt, hvad jeg skulle bruge, til min mail. Men det kan vel lade sig gøre. :hmm: Hmmm, må lige undersøge, om Kopka eller Den Blå Hund har gratis internet.

Ellers havde jeg jo tænkt mig at følge LuckyLunas forslag, når vi kommer længere op i tid: At tage på arbejde, være der i nogle timer, hente Tyson og tage på arbejde igen. Men der er jo så noget cykeltid frem og tilbage, som jeg kommer til at arbejde længere i flekstimer. Så en af cafeerne her rundt om hjørnet ville da være smartere.

Har i ikke VPN?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nope, vi har INTET, vi er en fattig, lille organisation, hvor der indtil for et år siden kun var ansat en enkelt medarbejder. :mrgreen: Vi har ikke engang exchange, så når jeg logger på webmail hjemmefra, kan jeg ikke se gamle mails, mine mapper, kontakter osv. :roll:

Jeg putter lige et par ekstra kroner i indsamlingsbøssen næste gang jeg skal forbi Soupanatural:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

He he, så læg lige en seddel ved, hvor der står "skal bruges på VPN", ik'? :blink: (Men så er det godt nok mange ekstra kroner, du skal lægge i :mrgreen:)

Jeg så både en 1-krone og en 2-krone på min morgentur den anden dag, i stedet for at lade dem ligge vil jeg for fremtiden samle dem op og sende dem til jer. Så skal du bare se løjer, i har VPN om et par måneder:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Enten hjælper serene UM :-D eller også er Cleo syg :(

Hun er nu på 4. døgn, men igår og idag er hun mere rolig, end hun plejer og vælter ikke rundt efter mig, som hun plejer. Nu afmåler hun lige situationen først.

Hun panikker heller ikke idag, når vi har øvet alene-hjemme. Hun plejer at skulle piske rundt til de to døre ind til stue eller køkken - frem og tilbage. Nu bliver hun ved døren ud til gangen:shock:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enten hjælper serene UM :-D eller også er Cleo syg :(

Hun er nu på 4. døgn, men igår og idag er hun mere rolig, end hun plejer og vælter ikke rundt efter mig, som hun plejer. Nu afmåler hun lige situationen først.

Hun panikker heller ikke idag, når vi har øvet alene-hjemme. Hun plejer at skulle piske rundt til de to døre ind til stue eller køkken - frem og tilbage. Nu bliver hun ved døren ud til gangen:shock:.

Det lyder da godt. :5up: Serene UM'en burde dog ikke virke så hurtigt. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson og jeg besøgte min mor her til aften. Hun var meget begejstret over, at han er blevet sit eget glade og frejdige jeg igen. Det er også bare så dejligt! :lun: Udover at han er fyldt med energi og er rigtig glad, virker han også meget velafbalanceret for tiden og gør næsten ikke af nogen, hverken mennesker eller hunde. Uh, nu skal jeg passe på ikke at blive for kæphøj, for så går det bare galt - ja, jeg er lidt overtroisk på det punkt. :oops:

Jeg er RIGTIG glad for, at han er trappet af clomicalmen, og det skal han bare aldrig have igen. Men det kan desværre mærkes lidt på alene-hjemme-træningen. Han ligger ikke længere på sengen eller i sofaen, når jeg kommer hjem, men venter på mig i gangen, hvor han hilser på mig med stor begejstring. I princippet reagerer han for meget og for længe i forhold til, hvad planen siger - men det er der altså ikke noget at gøre ved.

I forrige uge nåede vi til halvanden time, men fordi han begyndte at reagere så meget, brugte jeg sidste uge på at gå ned på en time og 15 minutter og så tilbage på til halvanden time med ca. 3 minutter af gangen. Han reagerer dog stadig meget, så nu går vi videre med 5 minutter af gangen og to dage med hvert tidsrum som hidtil. Og så krydser jeg fingre for, at det går. Det bliver det nødt til. Så længe han virker som om, at han har det ok, er det sådan, det må være.

Fordi vi er kommet op på så lang tid, er det efterhånden nogenlunde samme tidspunkt jeg går på i hverdagene, for ellers kan jeg ikke få det til at hænge sammen. Derfor er jeg efter aftale med adfærdsbehandleren begyndt at lave et helt kort afskedsritual, hvor jeg siger farvel til ham (før gik jeg bare, fordi det skulle være helt neutralt - altså, han skulle selvfølgelig altid se, at jeg gik). Jeg har et par gange prøvet at give ham et fyldt marvben, når jeg er gået, men han spiser det først, når jeg kommer hjem igen. :neutral: Jeg tror, at jeg vil prøve at sprede nogle frikadellehapser på gulvet og se, om han spiser dem.

Vi har noget aktivitets legetøj som vi gemmer kyllinge stykker i. Det er Anton meget glad for :-) Han er ligeglad med at vi går, han tænker kun på kylling :mums:

Godt at høre det går den rigtige vej. Jeg har fulgt med i et stykke tid så synes det er rart at læse om fremskridt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg heldigvis ikke en hund der har problemer med at være alene. Men her i huset har farvelscenen altid været følgende:

Radioen tændes.

Jeg pakker mine ting sammen på bordet

Hunden fiser hen i sin seng og sidder forventningsfuld og venter

Jeg tager et tyggeben og siger Hej Hej

Jeg går til døren og siger vi ses (eller lign.)

Nogle gange bliver hun utålmodig og drøner hen i sengen og begynder at se en smule fornærmet ud.

Jeg har en Rottweiler der får et tyggeben (de små) og det sker det er ædt inden jeg er ude af døren, hvis jeg har glemt et aller andet jeg skal fedte rundt efter - men det har ikke været noget problem.

Uanset er mit bud - at om der et spiseligt involveret eller ej, så er det hele en tilvænning så det bliver en vanesag for begge parter. Om det så virker hvis hunden har et problem med at være alene det er jo det store spørgsmål som jeg ikke kan svarer på.

Det har virket for os. Anton var meget ked af det, før når han skulle være alene hjemme og begyndte at pive, når vi gjorde os klar til at gå.

Nu tænker han kun på de godter han får når vi går fra ham. Han sover pænt når jeg kommer hjem og er almindeligt glad for at se mig, i stedet for at være helt vild som han var før :-)

Link til indlæg
Del på andre sites