sonja77 Besvaret Februar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Dinah, hvordan går det med at bruge hvalpegården til alene-hjemme-træningen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Dinah, hvordan går det med at bruge hvalpegården til alene-hjemme-træningen? hehe gæt selv:blink: Hun elsker den når jeg er her, men i forhold til alene-træningen . . . . forget it:mrgreen: Til gengæld ved jeg ikke havd der er gået af hende idag, for jeg har skilt møbler ad ovenpå med hende nedenunder med lukkede døre, som når hun skal være alene. Da jeg så gik helt ud (træningen), sagde hun ikke en lyd og ingen løben frem og tilbage mellem dørene:shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 hehe gæt selv:blink: Hun elsker den når jeg er her, men i forhold til alene-træningen . . . . forget it:mrgreen: Til gengæld ved jeg ikke havd der er gået af hende idag, for jeg har skilt møbler ad ovenpå med hende nedenunder med lukkede døre, som når hun skal være alene. Da jeg så gik helt ud (træningen), sagde hun ikke en lyd og ingen løben frem og tilbage mellem dørene:shock: Det lyder da som om, at hun er ved at vænne sig til det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Det lyder da som om, at hun er ved at vænne sig til det? det MÅ være et engangs tilfælde:blink: Tør ikke tro på det:???: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Nu har jeg lige været ude i 5 minutter igen:shock: ikke en lyd:-D men faktisk har jeg disse to gange været ovenpå i 5-10 minutter med lukkede døre til stue og køkken, hvorefter jeg er gået dirkete ned af trappen og ud af hoveddøren uden at gå ind til hende først.:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Flot af cleo, detkan da sagtensahve noget at gøre med at du først er en tur ovenpå, hvor hun ved hvor du er, og så bliver adskillelsen ikke så brat:-D Mysla var rigtig dygtig her i mandags. Min søster sov ved mig og skulle selvfølgelig ikke på da jeg skulle på arbejde, men for at mysla ikke skulle vække hende, gav jeg hende mit godbidstæppe med guf i. Hun rendte så efter mig til døren,da ting jo ikke var som de plejer og sagde et vuf.. Så sagde jeg bare til hende lige så stille, "jamen lærke er jo hjemme ved dig" og så suste hun ind i soveværerelset, gav lærke et nys og styrtede ind til sit tæppe i stuen:mrgreen: Og hun gik ikke ud og gøede igen, sagde lærke. Hun havde i hvertfald ikke hørt hende, så hun har højst sagt vuf:5up: Idag var rutinen også lavet om da jeg havde fri og ville en tur på biblo. Så mysla var ikke helt tilfreds og gav sig til at gø af mig... Så gik jeg tilbage til hende og sagde at hun da havde kassen om ikke hun skulle se hvad der var iden? Og det gjorde hun så Det kunne man i hvertfald ikke engang. Var hun først begyndt, så blevhun ved... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Flot af cleo, detkan da sagtensahve noget at gøre med at du først er en tur ovenpå, hvor hun ved hvor du er, og så bliver adskillelsen ikke så brat:-D Mysla var rigtig dygtig her i mandags. Min søster sov ved mig og skulle selvfølgelig ikke på da jeg skulle på arbejde, men for at mysla ikke skulle vække hende, gav jeg hende mit godbidstæppe med guf i. Hun rendte så efter mig til døren,da ting jo ikke var som de plejer og sagde et vuf.. Så sagde jeg bare til hende lige så stille, "jamen lærke er jo hjemme ved dig" og så suste hun ind i soveværerelset, gav lærke et nys og styrtede ind til sit tæppe i stuen:mrgreen: Og hun gik ikke ud og gøede igen, sagde lærke. Hun havde i hvertfald ikke hørt hende, så hun har højst sagt vuf:5up: Idag var rutinen også lavet om da jeg havde fri og ville en tur på biblo. Så mysla var ikke helt tilfreds og gav sig til at gø af mig... Så gik jeg tilbage til hende og sagde at hun da havde kassen om ikke hun skulle se hvad der var iden? Og det gjorde hun så Det kunne man i hvertfald ikke engang. Var hun først begyndt, så blevhun ved... Dygtig Mylsa. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Håber det går godt med vovserne herinde. Kigger lige tråden lidt igennem. Har slet ikke fulgt med i mine lille yndlingshundes liv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snevinter Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Det lyder jo godt det meste Pero - tillykke med karaktererne, det er super flot! Tyson - i nærmer jer jo TO timer! ej, godt gjort! :5up: Cleo - det lyder som om der slappes mere, synes det er fint som du arbejder med at skabe lidt uafhængighed Luckyluna - du har jo styr på det...god ide med tæppet I er bare så gode til at støtte jeres hunde :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMette09 Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Dejligt at du lavede tråden Sonja :5up: Jeg vil takke alle der deler deres oplevelser med os andre i denne tråd, det er så let når alt går godt at dele oplevelserne, men at dele problemerne med os andre så vi alle kan blive klogere, det kræver mere, tak til jer :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 14, 2009 Som jeg skrev i alt og intet tråden fik Tyson og jeg lige et par timers intensiv hjælp fra Ninjamor til ikke-gø-træning til gå-pænt kurset i dag. :5up: Det var rigtig fedt, at hun havde mulighed for at studere ham og hans reaktioner. Hun mener sådan set ikke, at han har et problem med andre hunde, men derimod at vi har fået indlært et rigtig dårligt mønster. Vi prøvede nogle forskellige ting, og nogle virkede, mens andre ikke gjorde. Det var jo det, der var super ved at være der i to timer, hvor der konstant var "figuranthunde" til stede - vi kunne afprøve en masse forskellige ting. :5up: Det var ikke fordi jeg kom hjem med en fiks og færdig pakkeløsning, og Irene sagde også, at hun skulle tænke videre over, hvad der er mest hensigtsmæssigt at gøre. Men jeg synes i hvert fald, at det var dejligt, at få prøvet nogle andre tilgange, når vi nu har trænet så længe. Irene lagde meget vægt på, at Tyson får "gøet af" i situationen - hvilket er ret anderledes end sådan, som vi har trænet hidtil. Hun sagde også, at han ikke stresser , hvilket jeg jo troede, at han gjorde. Men det glæder mig da, at det ikke forholder sig sådan. Og så har jeg vist nogle ting, jeg skal have trænet omkring mit lederskab overfor ham. Hun sagde det ikke direkte sådan, men hun sagde, at han ikke tror på/forstår, at jeg mener det, når jeg beder ham om at stoppe. Hun sagde det jo meget sødt: "Han tror ikke på, at du kan finde på at gøre ham noget." Og han skal selvfølgelig heller ikke tro, at jeg vil gøre ham noget, men han skal jo helst forstå, at det er mig der sætter reglerne for opførsel i vores flok. Ja, jeg fik i hvert fald noget at tænke på, og vi skal afsted igen både i morgen og i næste weekend, så jeg ser frem til at arbejde videre med det (hvis vi også lærer at gå pænt, er det bare en bonus, men jeg må indrømme, at jeg næste glemte alt om det ). Om ikke andet synes jeg virkelig, at Tyson lærer mig meget om mig selv som hundeejer. Så jeg tror, at jeg bliver så godt rustet til næste hund, men så skal det nok vise sig, at jeg til den tid får en vaps, der reagerer fuldstændigt modsat af Tyson. Nå, nu smutter jeg ud og træner alene hjemme den næste time og 55 minutter. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 14, 2009 Dejligt at det gik så godt, det var måske meget godt at få nogle helt friske øjne til at se på jer udefra. Jeg har også indtryk af at Ninjamor ikke er helt tabt bag af en vogn, at dømme ud fra hendes indlæg herinde synes jeg det lyder til, at hun ved hvad hun snakker om:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 14, 2009 Nå, nu smutter jeg ud og træner alene hjemme den næste time og 55 minutter. Sejt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 To timer. Det har taget 10 måneder. Det er ikke optimalt, men det går. Tyson er ifølge træningsplanen for ivrig, når jeg kommer hjem, og for lang tid om at falde ned. Men jeg synes ikke, at det er alt for slemt, og hvis jeg selv er meget rolig, falder han rimelig hurtigt til ro. Så jeg vurderer, at selvom han nok ikke er glad for at være alene, er han ikke meget stresset/angst. Selvom han reagerer for meget og for længe, er hans reaktion ikke værre nu, end da vi var på halvanden time, og så længe det bliver ved med at være sådan, må det være ok. For nu går jeg meget konsekvent fremad med kun to dages træning af hvert tidsrum. Og her fra to timer begynder jeg at lægge 10 minutter på af gangen. Sådan må det være, for ellers kan jeg ikke holde til det. Jeg satser på, at jeg har fundet et slags kompromis, hvor både Tyson og jeg kan leve med situationen. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 Jeg fornægter jo stadig at vi har et alene-hjemme problem har nu filmet Petrine, og når jeg går hjemmefra render hun lige ud i køknet, kigger om der er nogen (ha ha, ja manden hører til i køknet) og så lægger hun sig ned og sover på sin pude, når naboen larmer, så løfter hun hovedet og lytter, når nøglen bliver sat i døren, så rejser hun sig, stiller sig klar (men stresser ikke det mindste, står bare, med stille hale), i det sekund døren er åben og hun kan se hvem der kommer kaster hun sig over os, skriger, hyler, logrer så bagdelen glider rundt og er nærmest 'ulykkelig af lykke'. velkomsten er den samme uanset om det er 5 timer eller 5 minutter hun har været alene, en tur i postkassen (tager ca 1 minut) giver en behersket velkomst. Har aldrig haft sådan en lille selskabshund, så jeg håber jo stadig at det bare er noget sådan nogle gør, følger med i alt, går med på toiletet, generelt klistrer til sine mennesker, for der står alle steder at små selskabshund har brug for meget kontakt. Men nu er jeg da 'medlem' her i alene-trænings-tråden, så må vi se om hun kan køles ned. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Februar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2009 To timer. Det har taget 10 måneder. Det er ikke optimalt, men det går. Tyson er ifølge træningsplanen for ivrig, når jeg kommer hjem, og for lang tid om at falde ned. Men jeg synes ikke, at det er alt for slemt, og hvis jeg selv er meget rolig, falder han rimelig hurtigt til ro. Så jeg vurderer, at selvom han nok ikke er glad for at være alene, er han ikke meget stresset/angst. Selvom han reagerer for meget og for længe, er hans reaktion ikke værre nu, end da vi var på halvanden time, og så længe det bliver ved med at være sådan, må det være ok. For nu går jeg meget konsekvent fremad med kun to dages træning af hvert tidsrum. Og her fra to timer begynder jeg at lægge 10 minutter på af gangen. Sådan må det være, for ellers kan jeg ikke holde til det. Jeg satser på, at jeg har fundet et slags kompromis, hvor både Tyson og jeg kan leve med situationen. Ved du hvad, det synes jeg er helt ok:5up: Som du jo nok ved er vi også her i huset på kompromis. Så ja, de synes det er en veldig fest når man kommer hjem, men jeg kan se forskel på stress ala uha hvor var det sleeeemt ogsåbare jaaaaa,du kom igen:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2009 To timer. Det har taget 10 måneder. Det er ikke optimalt, men det går. Tyson er ifølge træningsplanen for ivrig, når jeg kommer hjem, og for lang tid om at falde ned. Men jeg synes ikke, at det er alt for slemt, og hvis jeg selv er meget rolig, falder han rimelig hurtigt til ro. Så jeg vurderer, at selvom han nok ikke er glad for at være alene, er han ikke meget stresset/angst. Selvom han reagerer for meget og for længe, er hans reaktion ikke værre nu, end da vi var på halvanden time, og så længe det bliver ved med at være sådan, må det være ok. For nu går jeg meget konsekvent fremad med kun to dages træning af hvert tidsrum. Og her fra to timer begynder jeg at lægge 10 minutter på af gangen. Sådan må det være, for ellers kan jeg ikke holde til det. Jeg satser på, at jeg har fundet et slags kompromis, hvor både Tyson og jeg kan leve med situationen. Jubii, så skal du snart i biffen:klap2: Man må da også sige, at du om nogen har fortjent en belønning for dit store arbejde. Så om to uger er du allerede oppe på 3 timer, nu begynder det at gå stærkt. Det er da skønt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2009 Elisabeth, hvordan gik skituren? Hvad sagde Pero til at blive passet? Har I kunnet mærke nogen forskel på alene-hjemme-træningen, nu hvor I er kommet hjem efter at have været væk en uge? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Februar 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2009 Elisabeth, hvordan gik skituren? Hvad sagde Pero til at blive passet? Har I kunnet mærke nogen forskel på alene-hjemme-træningen, nu hvor I er kommet hjem efter at have været væk en uge? Det var en god skitur selvom jeg slet ikke kunne komme på ski Efter min lungebetændelse gik væk fik jeg i stedet en øreinfektion, der gjorde at jeg var i smertehelvede (tror aldrig jeg har prøvet noget der gjorde så ondt) når jeg skulle op på bjerget med gondolliften. Så jeg kunne ikke komme på ski. Var også ved lægen dernede, som sagde at det ville være "dangerous" - nok fordi min trommehinde risikerede at sprænge... Pero var med det samme inde i vores morgenrutine med morgenritualerne og gåturen, men alene hjemme er svært for ham. Han har kun været alene søndag, mandag og tirsdag. Søndag og mandag hylede han Sådan Auuuuuuuuooo, så det var skidt. Dog var han langt mere rolig end når han gøer (så småløber han bare rundt og gøer i en uendelighed) og så var det kun to gange mandag, da min kæreste kunne sige "ikke nu" til ham. Vi har aftalt at være lidt hårde ved ham her i starten - altså prøve at være hurtige til at gribe ind og så sige "nej" i stedet for "ikke nu". Dog forsøger vi at gå så forsigtigt frem som muligt mht. alenetiden. Indtil nu har det været max 2 timer, men det bliver lidt et problem fremover da både min kæreste og jeg er gået glip af to ugers undervisning på det nye semester (ny skole for min kærestes vedkommende) og vi vil derfor helst ikke gå fra undervisningen og komme endnu mere bagud. Tirsdag gik det rigtig godt. Han var alene i godt halvanden time og sov fra start til slut. :5up: Onsdag og i dag har han ikke været alene, da vi har malere i lejligheden. Vi havde egentlig aftalt, at de skulle gøre det hele færdigt i uge 7 mens vi var væk (en aftale vi har haft i snart et halvt år), men da vi kom hjem havde de ikke været her:neutral: Og det bliver så os og ikke mindst Pero der skal "betale" for det. Det er meget forvirrende for Pero, at der kommer fremmede mennesker kl. 7 om morgenen og at han skal passes i stedet for at gå sin morgentur osv. Synes det er rigtig rigtig synd for ham. Han er jo lige ved at være tilbage i det gamle, og så skal alting laves om igen:evil: Og det er super ærgeligt når han nu havde en god alene-hjemmedag tirsdag. Heldigvis nyder han at blive passet og har også haft det rigtig godt i uge 7:-) Har ellers ærget mig lidt over at jeg ikke havde ham med til Østrig når jeg nu alligevel var syg om ikke kunne komme på ski. Han ville have været god underholdning på hotellet Jeg er virkelig glad for at høre at det går godt med Tyson:5up: Det handler nemlig om at gå på kompromis - det er jo det samme vi gør herhjemme og det samme der sker i maaaaaange andre hjem! Mht. at han reagerer på samme måde som da i var på 1,5 time, så tyder det jo på, at det var Tysons grænse mellem kort og lang tid (eller lang og længere tid eller hvad man siger). Der kommer jo et punkt hvor de føler ekstra gensynsglæde:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2009 Det var en god skitur selvom jeg slet ikke kunne komme på ski Efter min lungebetændelse gik væk fik jeg i stedet en øreinfektion, der gjorde at jeg var i smertehelvede (tror aldrig jeg har prøvet noget der gjorde så ondt) når jeg skulle op på bjerget med gondolliften. Så jeg kunne ikke komme på ski. Var også ved lægen dernede, som sagde at det ville være "dangerous" - nok fordi min trommehinde risikerede at sprænge... Pero var med det samme inde i vores morgenrutine med morgenritualerne og gåturen, men alene hjemme er svært for ham. Han har kun været alene søndag, mandag og tirsdag. Søndag og mandag hylede han Sådan Auuuuuuuuooo, så det var skidt. Dog var han langt mere rolig end når han gøer (så småløber han bare rundt og gøer i en uendelighed) og så var det kun to gange mandag, da min kæreste kunne sige "ikke nu" til ham. Vi har aftalt at være lidt hårde ved ham her i starten - altså prøve at være hurtige til at gribe ind og så sige "nej" i stedet for "ikke nu". Dog forsøger vi at gå så forsigtigt frem som muligt mht. alenetiden. Indtil nu har det været max 2 timer, men det bliver lidt et problem fremover da både min kæreste og jeg er gået glip af to ugers undervisning på det nye semester (ny skole for min kærestes vedkommende) og vi vil derfor helst ikke gå fra undervisningen og komme endnu mere bagud. Tirsdag gik det rigtig godt. Han var alene i godt halvanden time og sov fra start til slut. :5up: Onsdag og i dag har han ikke været alene, da vi har malere i lejligheden. Vi havde egentlig aftalt, at de skulle gøre det hele færdigt i uge 7 mens vi var væk (en aftale vi har haft i snart et halvt år), men da vi kom hjem havde de ikke været her:neutral: Og det bliver så os og ikke mindst Pero der skal "betale" for det. Det er meget forvirrende for Pero, at der kommer fremmede mennesker kl. 7 om morgenen og at han skal passes i stedet for at gå sin morgentur osv. Synes det er rigtig rigtig synd for ham. Han er jo lige ved at være tilbage i det gamle, og så skal alting laves om igen:evil: Og det er super ærgeligt når han nu havde en god alene-hjemmedag tirsdag. Heldigvis nyder han at blive passet og har også haft det rigtig godt i uge 7:-) Har ellers ærget mig lidt over at jeg ikke havde ham med til Østrig når jeg nu alligevel var syg om ikke kunne komme på ski. Han ville have været god underholdning på hotellet Jeg er virkelig glad for at høre at det går godt med Tyson:5up: Det handler nemlig om at gå på kompromis - det er jo det samme vi gør herhjemme og det samme der sker i maaaaaange andre hjem! Mht. at han reagerer på samme måde som da i var på 1,5 time, så tyder det jo på, at det var Tysons grænse mellem kort og lang tid (eller lang og længere tid eller hvad man siger). Der kommer jo et punkt hvor de føler ekstra gensynsglæde:-) Øv hvor ærgeligt for dig, men godt at du stadig havde en god tur. Ham Pero er altså en lille hystade:mrgreen:, tror lige i skal få hende Sonjas clairvoyant til at fortælle ham, at mange hunde altså er alene 6-8 timer om dagen, så han skal stoppe sit brokkeri:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Februar 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2009 Jeg fornægter jo stadig at vi har et alene-hjemme problem har nu filmet Petrine, og når jeg går hjemmefra render hun lige ud i køknet, kigger om der er nogen (ha ha, ja manden hører til i køknet) og så lægger hun sig ned og sover på sin pude, når naboen larmer, så løfter hun hovedet og lytter, når nøglen bliver sat i døren, så rejser hun sig, stiller sig klar (men stresser ikke det mindste, står bare, med stille hale), i det sekund døren er åben og hun kan se hvem der kommer kaster hun sig over os, skriger, hyler, logrer så bagdelen glider rundt og er nærmest 'ulykkelig af lykke'. velkomsten er den samme uanset om det er 5 timer eller 5 minutter hun har været alene, en tur i postkassen (tager ca 1 minut) giver en behersket velkomst. Har aldrig haft sådan en lille selskabshund, så jeg håber jo stadig at det bare er noget sådan nogle gør, følger med i alt, går med på toiletet, generelt klistrer til sine mennesker, for der står alle steder at små selskabshund har brug for meget kontakt. Men nu er jeg da 'medlem' her i alene-trænings-tråden, så må vi se om hun kan køles ned. Velkommen i tråden Ja, det kan være svært at afgøre om der er tale om alene-hjemme-problemer. Kan du tyde hendes kropssprog på videooptagelserne (eller få en kyndig til det?)? Jeg kan hvert fald udlede en del af Peros kropssprog (vi har også studeret det lææææænge i forbindelse med alene-træningen). Han kan begynde at gå ekstra-langsomt på en ikke-afslappet måde (svært at forklare:-) ) og samtidig have lagt ørerne lidt tilbage, og så ved jeg han har nået det punkt, hvor han har svært ved at holde alene-tiden ud. Mht. hjemkomst så er det jo som regel også en god indikator for hvordan hunden har haft det mens den var alene. Vi bruger den dog ikke rigtig som indikator, da der er stor forskel på Peros reaktion uafhængigt af alene-tiden. Samtidig er Pero også lidt en "drama-queen" så han er altid lidt for glad når vi kommer hjem til ham. Jeg måler i stedet med hvordan han reagerer hvis fx kæresten eller jeg kommer hjem mens den anden har været hjemme eller hvis han har været passet og vi henter ham. I de situationer er han altid meget mere hyper end når han har været alene... Hvordan reagerer Petrine normalt når du kommer hjem, hvor der har været andre hos hende inden da? Jeg håber du kan bruge af vores erfaringer herinde. Vi er jo nogle stykker der har trænet det i maaaaange måneder. Jeg har personligt kæmpet med Peros alene-problem siden vi fik ham hjem for 1 år og 3 måneder siden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Februar 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2009 Øv hvor ærgeligt for dig, men godt at du stadig havde en god tur. Ham Pero er altså en lille hystade:mrgreen:, tror lige i skal få hende Sonjas clairvoyant til at fortælle ham, at mange hunde altså er alene 6-8 timer om dagen, så han skal stoppe sit brokkeri:blink: Jeg kunne jo nyde selskabet på skituren:-) Vi var 40-45 af sted sammen (25 af dem har jeg været af sted med siden jeg var 1 år:mrgreen:), så det var rigtig hyggeligt! Bare lidt trist når alle andre var på ski fra 9-16 :blink: Jeg tror måske også det kunne være godt med hende den clairvoyante :5up: Jeg er dog lidt bekymret for om vedkommende overhovedet ville kunne få kontakt med Pero. Andre med lignende evner har i hvert fald ikke kunnet nå rigtig ind til ham... Men det har typisk været i en face-to-face-sitation. Sådan en åndelig konsultation inden sengetid kunne måske være mindre grænseoverskridende for bettedyret:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2009 Jeg kunne jo nyde selskabet på skituren:-) Vi var 40-45 af sted sammen (25 af dem har jeg været af sted med siden jeg var 1 år:mrgreen:), så det var rigtig hyggeligt!Bare lidt trist når alle andre var på ski fra 9-16 :blink: Jeg tror måske også det kunne være godt med hende den clairvoyante :5up: Jeg er dog lidt bekymret for om vedkommende overhovedet ville kunne få kontakt med Pero. Andre med lignende evner har i hvert fald ikke kunnet nå rigtig ind til ham... Men det har typisk været i en face-to-face-sitation. Sådan en åndelig konsultation inden sengetid kunne måske være mindre grænseoverskridende for bettedyret:mrgreen: Hehe, ja hvis du nu lader være med at fortælle ham om det på forhånd:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2009 Det var en god skitur selvom jeg slet ikke kunne komme på ski Efter min lungebetændelse gik væk fik jeg i stedet en øreinfektion, der gjorde at jeg var i smertehelvede (tror aldrig jeg har prøvet noget der gjorde så ondt) når jeg skulle op på bjerget med gondolliften. Så jeg kunne ikke komme på ski. Var også ved lægen dernede, som sagde at det ville være "dangerous" - nok fordi min trommehinde risikerede at sprænge... Pero var med det samme inde i vores morgenrutine med morgenritualerne og gåturen, men alene hjemme er svært for ham. Han har kun været alene søndag, mandag og tirsdag. Søndag og mandag hylede han Sådan Auuuuuuuuooo, så det var skidt. Dog var han langt mere rolig end når han gøer (så småløber han bare rundt og gøer i en uendelighed) og så var det kun to gange mandag, da min kæreste kunne sige "ikke nu" til ham. Vi har aftalt at være lidt hårde ved ham her i starten - altså prøve at være hurtige til at gribe ind og så sige "nej" i stedet for "ikke nu". Dog forsøger vi at gå så forsigtigt frem som muligt mht. alenetiden. Indtil nu har det været max 2 timer, men det bliver lidt et problem fremover da både min kæreste og jeg er gået glip af to ugers undervisning på det nye semester (ny skole for min kærestes vedkommende) og vi vil derfor helst ikke gå fra undervisningen og komme endnu mere bagud. Tirsdag gik det rigtig godt. Han var alene i godt halvanden time og sov fra start til slut. :5up: Onsdag og i dag har han ikke været alene, da vi har malere i lejligheden. Vi havde egentlig aftalt, at de skulle gøre det hele færdigt i uge 7 mens vi var væk (en aftale vi har haft i snart et halvt år), men da vi kom hjem havde de ikke været her:neutral: Og det bliver så os og ikke mindst Pero der skal "betale" for det. Det er meget forvirrende for Pero, at der kommer fremmede mennesker kl. 7 om morgenen og at han skal passes i stedet for at gå sin morgentur osv. Synes det er rigtig rigtig synd for ham. Han er jo lige ved at være tilbage i det gamle, og så skal alting laves om igen:evil: Og det er super ærgeligt når han nu havde en god alene-hjemmedag tirsdag. Heldigvis nyder han at blive passet og har også haft det rigtig godt i uge 7:-) Har ellers ærget mig lidt over at jeg ikke havde ham med til Østrig når jeg nu alligevel var syg om ikke kunne komme på ski. Han ville have været god underholdning på hotellet Jeg er virkelig glad for at høre at det går godt med Tyson:5up: Det handler nemlig om at gå på kompromis - det er jo det samme vi gør herhjemme og det samme der sker i maaaaaange andre hjem! Mht. at han reagerer på samme måde som da i var på 1,5 time, så tyder det jo på, at det var Tysons grænse mellem kort og lang tid (eller lang og længere tid eller hvad man siger). Der kommer jo et punkt hvor de føler ekstra gensynsglæde:-) Dejligt at du havde en god tur, selv med ørebetændelse og ingen ski. Jeg synes, at det er lidt synd for dig. :ae: Og øv med de malere, rigtig dumt for Pero! Men han finder vel ud af det igen, allerede tirsdag lyder det jo til, at han var "back on track". Og ja, jeg er da godt tilfreds med, hvordan det går Tyson, selvom der er tale om et kompromis. Faktisk er jeg i det hele taget rigtig glad, efter at Ninjamor fik åbnet mine øjne for, at han slet ikke er den usikre, lille hund, jeg i lang tid har troet at se. At jeg har opfattet ham sådan, har nok skyldtes en kombination af min fejllæsning af ham i visse situationer (sikkert også fordi jeg selv har haft en masse følelser involveret pga. nogle grimme oplevelser med andre hunde), forstærkningen af hans adfærd pga. mine reaktioner, hans ændrede opførsel pga. clomicalmen, som jeg efterhånden begyndte at tro bare var hans "normale" jeg, samt hans fyrværkeriangst/-stress i et par måneder omkring nytår. Summa summarum: Nu kan jeg godt se, at han er en værre bølle i mange situationer, og at jeg skal være meget mere bestemt over for ham. Det har jeg været bange for at være, da jeg troede, at han stressede og var usikker, og det ville jeg jo ikke forværre. Men faktisk er han bare en værre hystade og bestemme-karl, der skal have nogle faste rammer. :blink: Det hele løser sig jo desværre ikke fra den ene dag til den anden, og jeg skal jo også virkelig arbejde for at ændre mine reaktionsmønstre over for ham - men jeg er i hvert fald optimistisk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2009 Jeg har overvejet at melde mig til dette: http://www.dyreinstitut.dk/foredrag/alenehjemmekurser.html Hunden - Alene Hjemme TræningDet hyppigst forekommende problem er at være alene hjemme! Nogle hunde har svære ved at klare adskillelsen end andre. Symptomer på et alene hjemme problem kan typisk være: Hyler, gør, ting bides i stykker, kradsemærker på døre og karm, urenlighed, ængstelig når du går og stor glæde når du kommer hjem. Lær om hvorfor problemetopstår, og hvordan du forbedrer forholdene for din hund når du forlader den- gerne Inden problemet opstår! Kurset strækker sig over 2 onsdage, på denne måde er familien ikke overladt til telefonsamtaler eller mails ved opfølgninger på udviklingen og træningsprogrammet. Undervisninger varetages af Erik Andersen, samt 1- 2 instruktører afhængig af deltager antal. På hver kursus deltager 3-4 familier. Vi tager udgangspunkt i hver enkelt hund og familie. Hver familie vil få et specielt trænings program til netop deres hund. Efter 14 dage mødes vi igen til opfølgning, ser på fremskridtene og revidere eventuelt i træningen. Pris 595,- pr. hund/familie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts