Petrine Besvaret Februar 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2009 Velkommen i tråden Ja, det kan være svært at afgøre om der er tale om alene-hjemme-problemer. Kan du tyde hendes kropssprog på videooptagelserne (eller få en kyndig til det?)? Tak tak Det er ikke fordi jeg tror jeg er ekspert, men hun lægger sig og sover straks jeg går ud af døren, ligger helt stille, når naboen larmer (deres cykler brager rundt og rammer vores dør) så løfter hun hovedet og kigger, hvorefter hun bare sover videre. Synes ikke hun ser lidende ud på nogen måde. Det er først når hun hører nøglen i døren at hun gearer op og bliver lidt for lykkelig (måske vi skal træne hjemkomst og ikke alene hjemme?) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2009 Igår gik jeg en tur med en veninde og vi gik caa 15 minutter længere end jeg plejer om morgenen/formiddagen. Er du vimmer, hvor var Cleo træt bagefter:shock: Gad ikke engang at gø, da min mand kom ind af døren:shock: Gad ikke engang at løfte hovedet:shock: Måske er det liiiiige de 15 minutter ekstra, der skal til i alene-træningen:vinken: UUUh, man ønsker jo altid,at netop dét er det,der skal til, men det har jeg jo tænkt mange gange:mrgreen: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2009 Igår gik jeg en tur med en veninde og vi gik caa 15 minutter længere end jeg plejer om morgenen/formiddagen. Er du vimmer, hvor var Cleo træt bagefter:shock: Gad ikke engang at gø, da min mand kom ind af døren:shock: Gad ikke engang at løfte hovedet:shock: Måske er det liiiiige de 15 minutter ekstra, der skal til i alene-træningen:vinken: UUUh, man ønsker jo altid,at netop dét er det,der skal til, men det har jeg jo tænkt mange gange:mrgreen: Det skader i hvert fald ikke at sørge for, at hun er godt træt både fysisk og mentalt. Jeg kan mærke, at alene-hjemme-træningen går bedst, når Tyson er godt brugt. Jeg håber da for dig, at det er det, der skal til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2009 Det skader i hvert fald ikke at sørge for, at hun er godt træt både fysisk og mentalt. Jeg kan mærke, at alene-hjemme-træningen går bedst, når Tyson er godt brugt. Jeg håber da for dig, at det er det, der skal til. Hun plejer bestemt også at være fysisk og mentalt træt inden vi starter den intense træning, men igår var hun smadret. Så nu hedder det 1 t. 15 min om formiddagen i stedet for:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Atopica Besvaret Februar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2009 Hej med Jer i denne tråd:-) Jeg har nu læst rigtig meget i tråden her, dog ikke alt, ville vist tag' flere dage:-) Jeg startede en tråd igår: alene-hjemme problemer, og blev henvist her til denne tråd:-) Nu skal jeg starte helt forfra med min lille, adopterede spanske Luca. Jeg har kun haft ham 3 måneder, men det går stadig skidt med at være alene, så nu starter vi forfra. Heldigvis har jeg tiden til det i de næste måneder, så nu skal det bare lykkes... Jeg har ikke umiddelbart råd til at få en adfærdsbehandler ud, da jeg lever af SU og af gode grunde ikke kan have et studiejob, så jeg må gøre træne det bedste jeg har lært, på egen hånd. Heldigvis skal jeg kun i skole et par timer 2 dage ugentligt, hvor jeg kan få ham passet. Men savner da at kunne gå ned og handle og den slags uden problemer! :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Atopica Besvaret Februar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2009 Det har været rigtig opmuntrende og givende at læse om hvordan det er gået fremad for Jer andre med alene-hjemme træningen:-) Nu håber jeg, det er lykkedes mig at få skiftet profilbilledet, så det ikke viser min gamle, nu afdøde hund, men min nye lille hund:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2009 Velkommen til og rigtigt god fornøjelse med træningen - det er godt nok ... uoverskueligt synes jeg, men så er det da godt man kan se at andre har fået resultater Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Februar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2009 Tak tak Det er ikke fordi jeg tror jeg er ekspert, men hun lægger sig og sover straks jeg går ud af døren, ligger helt stille, når naboen larmer (deres cykler brager rundt og rammer vores dør) så løfter hun hovedet og kigger, hvorefter hun bare sover videre. Synes ikke hun ser lidende ud på nogen måde. Det er først når hun hører nøglen i døren at hun gearer op og bliver lidt for lykkelig (måske vi skal træne hjemkomst og ikke alene hjemme?) Ja, umiddelbart skulle man jo ikke tro hun havde separationsangst med det reaktionsmønster du beskriver - men alle hunde er jo individuelle og det er det der gør det så pokkers svært at finde problemerne og afhjælpe problemerne. Sonjas Tyson var også helt stille når han var alene, men reagerede meget kraftigt på hjemkomsten ligesom din Petrine (måske Sonja kan fortælle om Petrines reaktion minder om Tysons?). Hej med Jer i denne tråd:-)Jeg har nu læst rigtig meget i tråden her, dog ikke alt, ville vist tag' flere dage:-) Jeg startede en tråd igår: alene-hjemme problemer, og blev henvist her til denne tråd:-) Nu skal jeg starte helt forfra med min lille, adopterede spanske Luca. Jeg har kun haft ham 3 måneder, men det går stadig skidt med at være alene, så nu starter vi forfra. Heldigvis har jeg tiden til det i de næste måneder, så nu skal det bare lykkes... Jeg har ikke umiddelbart råd til at få en adfærdsbehandler ud, da jeg lever af SU og af gode grunde ikke kan have et studiejob, så jeg må gøre træne det bedste jeg har lært, på egen hånd. Heldigvis skal jeg kun i skole et par timer 2 dage ugentligt, hvor jeg kan få ham passet. Men savner da at kunne gå ned og handle og den slags uden problemer! :blink: Også velkommen til dig:vinken: Ja, det er en laaaaang tråd at komme igennem som ny Håber du kan bruge noget af det du læser her i tråden. Det lyder rigtig fornuftigt at starte forfra med træningen:5up: Hvor er det dejligt for jer at du har så få timer og kan få ham passet når du er i skole. Det betyder jo I ikke er under tidspres Hvordan reagerer Luca når han bliver efterladt alene? Min Pero reagerer ved at pive, gø og hyle, hvilket jo er særlig uhensigtsmæssigt når man bor i lejlighed... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2009 Ja, umiddelbart skulle man jo ikke tro hun havde separationsangst med det reaktionsmønster du beskriver - men alle hunde er jo individuelle og det er det der gør det så pokkers svært at finde problemerne og afhjælpe problemerne. Sonjas Tyson var også helt stille når han var alene, men reagerede meget kraftigt på hjemkomsten ligesom din Petrine (måske Sonja kan fortælle om Petrines reaktion minder om Tysons?). Nu har jeg jo aldrig videooptaget Tyson, så jeg ved ikke, om han har ligget og sovet. Det tror jeg dog ikke, i starten er jeg ret sikker på, at han lå vågen i gangen og ventede på mig. Umiddelbart lyder det jo som om, at Petrine er meget afslappet, når hun er alene, og det tror jeg bestemt, ikke, at Tyson var, heller ikke selvom han hverken hylede, gøede eller ødelagde noget. Da jeg lige havde fået ham og var gået fra ham nogle gange, havde han utroligt svært ved at falde ned igen, når jeg kom tilbage. Han var tydeligt stresset, halsede (altså trak vejret hurtigt med åben mund og tungen ude), kunne ikke finde ro, prøvede manisk at bide sit legetøj i stykker o.l. Det har været rigtig opmuntrende og givende at læse om hvordan det er gået fremad for Jer andre med alene-hjemme træningen:-) Nu håber jeg, det er lykkedes mig at få skiftet profilbilledet, så det ikke viser min gamle, nu afdøde hund, men min nye lille hund:-) Velkommen her i tråden. Det er i hvert fald et godt sted at få støtte og opmuntring til træningen. Du skal ind under avatar, hvis du vil ændre billedet til din nye hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Februar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2009 Bare en lille historie fra idag:) Jeg har de sidste uger lagt vægt på rolige hunde, når jeg kom hjem, så i stedet for at lyfte dem med det samme, har jeg først givet mig til at lave mad til mig( jeg kommer hjem kl 18,00) og så luftet dem efter ca 15-20 min, når jeg havde fået sat noget mad over og de var afslappede igen. Og blev lige så glad idag, da jeg kom hjem:) Havde kun været væk i 5 timer, så de snork sov, ventede mig nok ikke lige;-) Og detvar bare så rolige begge to:5up: Sheilabliver mere rolig nu hun er i løb og det smitter så også af på mysla og så sammen med den roligere hjemkomst, gav det hunde, der lige svansede rundt i 30 sekunder og så gik de ellers igang med noget andet end mig:5up: Og da jeg havde været hjemme et par timer og taget dem med hentil min mor, så blev de puttet igen og det var helt problemfrit at både gå og komme igen til mysla, dejligt:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2009 Bare en lille historie fra idag:) Jeg har de sidste uger lagt vægt på rolige hunde, når jeg kom hjem, så i stedet for at lyfte dem med det samme, har jeg først givet mig til at lave mad til mig( jeg kommer hjem kl 18,00) og så luftet dem efter ca 15-20 min, når jeg havde fået sat noget mad over og de var afslappede igen. Og blev lige så glad idag, da jeg kom hjem:) Havde kun været væk i 5 timer, så de snork sov, ventede mig nok ikke lige;-) Og detvar bare så rolige begge to:5up: Sheilabliver mere rolig nu hun er i løb og det smitter så også af på mysla og så sammen med den roligere hjemkomst, gav det hunde, der lige svansede rundt i 30 sekunder og så gik de ellers igang med noget andet end mig:5up: Og da jeg havde været hjemme et par timer og taget dem med hentil min mor, så blev de puttet igen og det var helt problemfrit at både gå og komme igen til mysla, dejligt:-D Hvor lyder det dejligt. :5up: Jeg tror helt sikkert, at det er en god idé, at der ikke skal ske noget spændende, lige når man kommer hjem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Atopica Besvaret Februar 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2009 Ja, umiddelbart skulle man jo ikke tro hun havde separationsangst med det reaktionsmønster du beskriver - men alle hunde er jo individuelle og det er det der gør det så pokkers svært at finde problemerne og afhjælpe problemerne. Sonjas Tyson var også helt stille når han var alene, men reagerede meget kraftigt på hjemkomsten ligesom din Petrine (måske Sonja kan fortælle om Petrines reaktion minder om Tysons?). Også velkommen til dig:vinken: Ja, det er en laaaaang tråd at komme igennem som ny Håber du kan bruge noget af det du læser her i tråden. Det lyder rigtig fornuftigt at starte forfra med træningen:5up: Hvor er det dejligt for jer at du har så få timer og kan få ham passet når du er i skole. Det betyder jo I ikke er under tidspres Hvordan reagerer Luca når han bliver efterladt alene? Min Pero reagerer ved at pive, gø og hyle, hvilket jo er særlig uhensigtsmæssigt når man bor i lejlighed... Tak:-) Luca reagerer når jeg går ved at begynde at hyle efter få sekunder, og det bliver han så ved med... Mine naboer har taget det pænt, jeg bor også i lejlighed, men de har beskrevet, hvor hjerteskærende det er, at høre ham hyle:megaked: I starten da jeg havde ham, var der ingen problemer, det kom først efter en måneds tid, men da var han jo også faldet til og havde fået knyttet sig til sin nye mor, mig. Så nu vil jeg prøve at starte forfra med kun at gå 1-2 sekunder og så komme ind igen.. Er der nogen her der vil vise mig deres træningsplan for, hvordan man kan gøre, altså hvordan man trapper sekunder og minutter op? Jeg ved godt, det er individuelt fra hund til hund, men jeg har ikke råd til at få en adfærdstetapeut ud og hjælpe mig lige nu, så jeg tænkte, at jeg kan få en idé om, hvad man kan gøre, hvis jeg ser en andens plan?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2009 Tak:-) Luca reagerer når jeg går ved at begynde at hyle efter få sekunder, og det bliver han så ved med... Mine naboer har taget det pænt, jeg bor også i lejlighed, men de har beskrevet, hvor hjerteskærende det er, at høre ham hyle:megaked: I starten da jeg havde ham, var der ingen problemer, det kom først efter en måneds tid, men da var han jo også faldet til og havde fået knyttet sig til sin nye mor, mig. Så nu vil jeg prøve at starte forfra med kun at gå 1-2 sekunder og så komme ind igen.. Er der nogen her der vil vise mig deres træningsplan for, hvordan man kan gøre, altså hvordan man trapper sekunder og minutter op? Jeg ved godt, det er individuelt fra hund til hund, men jeg har ikke råd til at få en adfærdstetapeut ud og hjælpe mig lige nu, så jeg tænkte, at jeg kan få en idé om, hvad man kan gøre, hvis jeg ser en andens plan?? Prøv at læse denne beskrivelse af alene-hjemme-træning: http://www.hundeliv.dk/?Artikler:Alene_hjemme_problemer Beskrivelsen af min træningsplan finder du i trådens første indlæg: http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/2235-tysons-alene-hjemme-traening-og-p-p-peros-og-andre-der-har-lyst-til-deltage.html#post58190 Som det fremgår af beskrivelse er en del af træningen, at jeg har skullet gå på forskellige måder og tidspunkter, så Tyson ikke har kunnet danne mønstre omkring afskedssituationen. Mange hunde med separationsangst har det dog netop bedst med faste rutiner. Nu hvor jeg er oppe på 2 1/2 time er jeg også begyndt at lave et bestemt afskedsritual (dog et ganske kort et, så han ikke når at køre op): Jeg tænder for hans alene-hjemme-musik (Norah Jones), tænder lyset i soveværelset og gangen (hvis det er mørkt udenfor eller bliver det, inden jeg kommer tilbage), tager overtøj på og vinker til ham, mens jeg siger "Så går mor, vi ses, vi ses." Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Februar 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2009 SONJA.. Hvordan gik det her i weekenden? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2009 SONJA.. Hvordan gik det her i weekenden? SÅ godt! Bare spørg Irene! Nåh nej, hun holder jo pause herindefra p.t., men hun (og de andre på holdet) kunne også virkelig se, hvor stor forandring der er sket på bare en uge, hvor jeg har fulgt Irenes råd. Tyson er blevet så meget mere rolig og harmonisk, og han gøede næsten ikke af de andre hunde. De FÅ gange, hvor han lige fik sagt et vov, fordi en af de andre kom helt op i hovedet på ham, var han meget let at stoppe, og han var helt rolig bagefter. :5up: Det fungerer altså virkelig godt med den nye metode. Det tager selvfølgelig tid at få brudt et dårligt mønster, især når han har haft det noget tid, men jeg er ret optimistisk, fordi jeg allerede har kunnet se forbedringer på en uge. Før trænede vi jo meget med, at han skulle have fokus på mig, og belønningssituationen/afledningen var også et samarbejde mellem ham og mig. Nu er det mere ham selv, der selvstændigt skal vælge at opføre sig pænt, og det virker meget bedre. De gange, hvor han går i gang med at gø, stopper jeg ham ret "hårdt" så at sige, så han ved, at sådan gør vi altså ikke her i flokken (med Irenes ord ). Desuden er jeg begyndt at lave nogle lederskabsøvelser med ham. Det er helt tydeligt, at han trives rigtig godt med de fastere rammer, han hviler mere i sig selv. :5up: Han er jo lidt af en fræksak og tager mange initiativer, og det skal han selvfølgelig have lov til at blive ved med, men samtidig er det så ret vigtigt for ham at vide, at jeg bestemmer hvad man gør/ikke gør i forskellige situationer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Februar 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2009 SÅ godt! Bare spørg Irene! Nåh nej, hun holder jo pause herindefra p.t., men hun (og de andre på holdet) kunne også virkelig se, hvor stor forandring der er sket på bare en uge, hvor jeg har fulgt Irenes råd. Tyson er blevet så meget mere rolig og harmonisk, og han gøede næsten ikke af de andre hunde. De FÅ gange, hvor han lige fik sagt et vov, fordi en af de andre kom helt op i hovedet på ham, var han meget let at stoppe, og han var helt rolig bagefter. :5up: Det fungerer altså virkelig godt med den nye metode. Det tager selvfølgelig tid at få brudt et dårligt mønster, især når han har haft det noget tid, men jeg er ret optimistisk, fordi jeg allerede har kunnet se forbedringer på en uge. Før trænede vi jo meget med, at han skulle have fokus på mig, og belønningssituationen/afledningen var også et samarbejde mellem ham og mig. Nu er det mere ham selv, der selvstændigt skal vælge at opføre sig pænt, og det virker meget bedre. De gange, hvor han går i gang med at gø, stopper jeg ham ret "hårdt" så at sige, så han ved, at sådan gør vi altså ikke her i flokken (med Irenes ord ). Desuden er jeg begyndt at lave nogle lederskabsøvelser med ham. Det er helt tydeligt, at han trives rigtig godt med de fastere rammer, han hviler mere i sig selv. :5up: Han er jo lidt af en fræksak og tager mange initiativer, og det skal han selvfølgelig have lov til at blive ved med, men samtidig er det så ret vigtigt for ham at vide, at jeg bestemmer hvad man gør/ikke gør i forskellige situationer. Ej hvor dejligt :5up: Glæder mig til at se det" live" på søndag Det med at det tager tid til at ændre de dårlige vaner kender jeg kun alt for godt. Det er utroligt hvor hurtigt de lære de dårlige vaner og hvor lang tid man bruger på at komme ud af dem igen Hvilke lederskabs øvelser? Er det øjnekontakt eller noget helt andet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2009 Ej hvor dejligt :5up: Glæder mig til at se det" live" på søndag He he, så er han sikkert helt umulig på søndag, det ville bare være typisk, ikke? Det med at det tager tid til at ændre de dårlige vaner kender jeg kun alt for godt. Det er utroligt hvor hurtigt de lære de dårlige vaner og hvor lang tid man bruger på at komme ud af dem igen Ja, desværre er de jo tit kvikkere end os, de små vapser. Hvilke lederskabs øvelser? Er det øjnekontakt eller noget helt andet? F.eks. at bede ham om at sitte ved siden af mig på et tidspunkt på turen. Og så skal han blive siddende, indtil jeg siger til. Efter lidt tid vil han typisk rejse sig eller prøve at bevæge sig rundt, og så skal jeg meget bestemt få ham til at blive siddende, indtil han får lov til andet. Eller f.eks. ja-nej øvelser, hvor jeg smider godbidder, og så blokerer med kroppen, når han ikke må tage dem. Han er nu ret god til at lure, at nu er det sådan en øvelse, og så holder han meget nøje øje med mig og tager ikke godbidden, før han får lov, så jeg skal variere øvelsen, f.eks. lade ham gå forbi en godbid, som han ikke må tage o.l. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Atopica Besvaret Februar 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2009 Tak for Jeres tips, links osv. Sikke dejligt med et sted, hvor man kan få støtte til det mega store projekt at få hunden til at være alene hjemme! Nu har jeg også fået billedet af Luca på, det var virkelig også for trist med billedet af min afdøde Trold:megaked:Er Luca ikke bare for kær? Jeg bor i en et-værelses med køkken og opholdsrum i ét, så jeg kan kun træne at være i et andet rum ved ikke at lade Luca gå med mig ud på toilettet, og ved at jeg går ud i min lille bitte entré uden ham. Det har jeg nu trænet mange gange idag, og han løber hver gang med hen til entrédøren og lytter efter om han kan høre jeg bare er der og ikke er gået ud af hoveddøren, men han sukker, næsten piver, imens. Så når han bliver sikker på jeg bare står der lægger han sig over på sengen:neutral: Nu skal jeg så til at træne at gå ud af hoveddøren og komme ind igen, det begynder jeg på imorgen. Mht at komme tilbage til ham igen er han ikke så meget anderledes end de fleste andre hunde, problemet består altså ganske enkelt i konstant hyleri fra jeg går til jeg kommer hjem:neutral: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2009 Tak for Jeres tips, links osv. Sikke dejligt med et sted, hvor man kan få støtte til det mega store projekt at få hunden til at være alene hjemme! Nu har jeg også fået billedet af Luca på, det var virkelig også for trist med billedet af min afdøde Trold:megaked:Er Luca ikke bare for kær?Jeg bor i en et-værelses med køkken og opholdsrum i ét, så jeg kan kun træne at være i et andet rum ved ikke at lade Luca gå med mig ud på toilettet, og ved at jeg går ud i min lille bitte entré uden ham. Det har jeg nu trænet mange gange idag, og han løber hver gang med hen til entrédøren og lytter efter om han kan høre jeg bare er der og ikke er gået ud af hoveddøren, men han sukker, næsten piver, imens. Så når han bliver sikker på jeg bare står der lægger han sig over på sengen:neutral: Nu skal jeg så til at træne at gå ud af hoveddøren og komme ind igen, det begynder jeg på imorgen. Mht at komme tilbage til ham igen er han ikke så meget anderledes end de fleste andre hunde, problemet består altså ganske enkelt i konstant hyleri fra jeg går til jeg kommer hjem:neutral: Inden du begynder at træne at gå ud af hoveddøren, er det måske en idé at træne at tage overtøj på, tage nøglerne osv., uden at du rent faktisk går ud af døren? Og jo, han er sød. Hvad er han en blanding af? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Atopica Besvaret Februar 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2009 Inden du begynder at træne at gå ud af hoveddøren, er det måske en idé at træne at tage overtøj på, tage nøglerne osv., uden at du rent faktisk går ud af døren? Og jo, han er sød. Hvad er han en blanding af? Ja, det er rigtigt, at det er godt at træne at tage overtøj på, pakke taske, rasle med nøgler osv, det er jeg også igang med. Jeg gør det mange gange i løbet af dagen, men han bliver stadig meget ængstelig, når jeg gør det. Men jeg skal jo bare blive ved... Dog skal jeg holde en del pauser med det også, da det stresser ham rigtig meget. Jeg ved slet ikke hvad Luca er en blanding af, han ligner en lille ræv:-) Det kunne måske være dværgpincher/pomeranian eller dværgpincher/papillion, og så alligevel ikke rigtigt:-) Det vil for altid være en gåde for mig og alle andre hundevenner:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Februar 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2009 Prøv at læse denne beskrivelse af alene-hjemme-træning: http://www.hundeliv.dk/?Artikler:Alene_hjemme_problemer Beskrivelsen af min træningsplan finder du i trådens første indlæg: http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/2235-tysons-alene-hjemme-traening-og-p-p-peros-og-andre-der-har-lyst-til-deltage.html#post58190 Som det fremgår af beskrivelse er en del af træningen, at jeg har skullet gå på forskellige måder og tidspunkter, så Tyson ikke har kunnet danne mønstre omkring afskedssituationen. Mange hunde med separationsangst har det dog netop bedst med faste rutiner. Nu hvor jeg er oppe på 2 1/2 time er jeg også begyndt at lave et bestemt afskedsritual (dog et ganske kort et, så han ikke når at køre op): Jeg tænder for hans alene-hjemme-musik (Norah Jones), tænder lyset i soveværelset og gangen (hvis det er mørkt udenfor eller bliver det, inden jeg kommer tilbage), tager overtøj på og vinker til ham, mens jeg siger "Så går mor, vi ses, vi ses." Hold da ferie, 2½ time - I er godt nok nået langt siden sidst jeg så en opdatering herinde! Mener "kun" I var oppe på omkring 3 kvarter dengang, så det var da positivt at læse :klap: Det er altså bare så flot af dig, at du bliver ved! Du har noget at være stolt af - virkelig! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 25, 2009 Dinah, jeg så i løst og fast-tråden, at du får besøg af DDi mht. alene-hjemme-træningen i dag. Du fortæller lige om det her i tråden, ikke? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 25, 2009 Dinah, jeg så i løst og fast-tråden, at du får besøg af DDi mht. alene-hjemme-træningen i dag. Du fortæller lige om det her i tråden, ikke? jo da, han kommer hvert øjeblik:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 25, 2009 Nu føler jeg, at der er håb:mrgreen: Den sidste uge har jeg droppet den reelle alene-hjemme-træning, da jeg vidste at vi nok skulle starte forfra, når DDI havde været her. men alligevel jeg fortsat øvet med seperationsangsten. her er hvad han sagde: BASIS: 1: væk med allle rutinerne, for de stresser hende i forhold til at skulle være alene 2: Ingen hund i køkkenet, når jeg er derude. Hun må godt være derude alene. 3: Hendes seng ud af soveværelset, så længe træningen kører ALENE HJEMME: pkt 1 og 2 uden overtøj. *1) Tryk ned i håndtag *2) Åben døren og luk igen *3) Åben, gå ud, ind og luk døren *4) Gå ud, luk, åben og ind igen *5) Væk fra hoveddøren fx til skraldestativet ind igen etc etc Når jeg gør ovenstående punkter, skal det gøres, når hun mindst forventer det. Fx tage kaffekoppen med, gå ud med 1 støvle, nogengange med nøgler andre gange med taske, mens jeg snakker i tlf, mens jeg smørrer mad, lige efter mit bad med vådt hår etc. INGEN RUTINER. alt gøres uden noget fast tidsrum imellem og tingene gøres, indtil hun ikke reagerer mere (dvs fx. rejser sig op). Hun skal lægge sig igen, inden jeg laver samme øvelse igen, indtil hun bliver liggende. Næste øvelse gøres, når den forgående mestres. (dvs man skal ikke først hæve tiden næste dag, men ligeså snart hun ikke reagerer på forrige øvelse) Vores mellemdøre, som jeg ellers altid lukker, når hun skal være alene, skal være åbne til at starte med (så hun ikke panikker). * Ingen snak med hende, når jeg går og kommer tilbage Det med soveværelset og køkkenet er et stort led i træningen. Hun behøver ikke at være med altid her nedenunder og når hun er med ovenpå. (SEPERATION) Samtidig fortalte han, at det var meget tydeligt at hun ser mig som dominant leder og at der ikke er meget mere at gøre dér:5up: Mange af tingene gjorde jeg i forvejen i forhold til seperationen og nået langt, så det var super:5up: Men altså: ud af køkken, ud af soveværelset og ingen lukkede inderdøre:vinken: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flaffy,Zozo,Luna Besvaret Februar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 25, 2009 Nu føler jeg, at der er håb:mrgreen: Den sidste uge har jeg droppet den reelle alene-hjemme-træning, da jeg vidste at vi nok skulle starte forfra, når DDI havde været her. men alligevel jeg fortsat øvet med seperationsangsten. her er hvad han sagde: BASIS: 1: væk med allle rutinerne, for de stresser hende i forhold til at skulle være alene 2: Ingen hund i køkkenet, når jeg er derude. Hun må godt være derude alene. 3: Hendes seng ud af soveværelset, så længe træningen kører ALENE HJEMME: pkt 1 og 2 uden overtøj. *1) Tryk ned i håndtag *2) Åben døren og luk igen *3) Åben, gå ud, ind og luk døren *4) Gå ud, luk, åben og ind igen *5) Væk fra hoveddøren fx til skraldestativet ind igen etc etc Når jeg gør ovenstående punkter, skal det gøres, når hun mindst forventer det. Fx tage kaffekoppen med, gå ud med 1 støvle, nogengange med nøgler andre gange med taske, mens jeg snakker i tlf, mens jeg smørrer mad, lige efter mit bad med vådt hår etc. INGEN RUTINER. alt gøres uden noget fast tidsrum imellem og tingene gøres, indtil hun ikke reagerer mere (dvs fx. rejser sig op). Hun skal lægge sig igen, inden jeg laver samme øvelse igen, indtil hun bliver liggende. Næste øvelse gøres, når den forgående mestres. (dvs man skal ikke først hæve tiden næste dag, men ligeså snart hun ikke reagerer på forrige øvelse) Vores mellemdøre, som jeg ellers altid lukker, når hun skal være alene, skal være åbne til at starte med (så hun ikke panikker). * Ingen snak med hende, når jeg går og kommer tilbage Det med soveværelset og køkkenet er et stort led i træningen. Hun behøver ikke at være med altid her nedenunder og når hun er med ovenpå. (SEPERATION) Samtidig fortalte han, at det var meget tydeligt at hun ser mig som dominant leder og at der ikke er meget mere at gøre dér:5up: Mange af tingene gjorde jeg i forvejen i forhold til seperationen og nået langt, så det var super:5up: Men altså: ud af køkken, ud af soveværelset og ingen lukkede inderdøre:vinken: Det med soveværelset undrer mig godt nok Det vil sige hun skal sove alene om natten ?? Det ville jeg aldrig turde, slet ikke med en hund med seperationsproblemer:shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts