Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Gæst Atopica
Jeg kan godt se problemet. Men desværre ødelægger det altså træningen. :( Har du ikke mulighed for at få ham passet, mens du er til undervisning? Eller tage ham med, hvis han kan ligge stille i en taske?

Indtil Tyson kunne være alene i over 20 minutter (og det tog laaaang tid), havde jeg ham med, når jeg skulle handle (købte kun ind én gang om ugen). Jeg havde ham stående udenfor, mens jeg spurtede butikken rundt og kastede varene ned i min kurv. Jeg var ikke begejstret for at lade ham stå udenfor, men det var trods alt bedre end at ødelægge træningen.

Jeg lader ham Aldrig være alene, kunne måske læses sådan af det jeg skrev. Men altså de to dage hvor jeg er nødt til at gå, bliver han passet. Jeg vil helt klart prøve at lade hundepasseren hente ham hos mig, god idé:5up: Og ja, jeg gør faktisk allerede det, at jeg får handlet og foretaget andre livsvigtige ting i forbindelse med, at jeg alligevel er væk..

Det er dejligt at have mulighed for at være i kontakt med Jer andre her på hunde-forum, det er en stor støtte:ae: Og jeg er alligevel næsten altid hjemme ved computeren jo:neutral:

Heldigvis glæder jeg mig meget over Lucas andre dejlige evner som "kæledyr":-) Han er super god til at være med ude og besøge folk, hvilket vi gør flere gange ugentligt, han elsker at være med mig rundt. Desuden kan han godt lide at være alene i bilen, der siger han ikke en lyd men lægger sig bare til at hvile. Jeg har observeret ham uden at han kunne se mig, og han er helt rolig med det. Derfor er det jo også en mulighed, jeg benytter mig af et par gange om ugen, hvis jeg skal handle eller noget, der ikke tager lang tid. Men spøjst at bilen er helt ok for ham at være alene i! Desuden er han meget kælen og charmerende, og alle mine venner og min familie holder rigtig meget af ham. Han er megte lærenem og elsker når vi dagligt træner cirkuskunstner, så bliver han så stolt når han får ros:-)

Næste onsdag starter vi til hundetræning, håber jeg også vil kunne hjælpe. Jeg skal i hvert fald have trænet at lade ham gå løs, for det er ikke mange steder jeg tør gøre det endnu. Her tænker jeg også, at det kan have indflydelse på at han skal lære at være alene hjemme. Jeg tør heller ikke slippe ham løs, fordi jeg ikke stoler 100% på, at han kommer tilbage til mig igen - præcis på sammen måde har han det nok med mig mht. at forlade hjemmet!

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg lader ham Aldrig være alene, kunne måske læses sådan af det jeg skrev. Men altså de to dage hvor jeg er nødt til at gå, bliver han passet. Jeg vil helt klart prøve at lade hundepasseren hente ham hos mig, god idé:5up: Og ja, jeg gør faktisk allerede det, at jeg får handlet og foretaget andre livsvigtige ting i forbindelse med, at jeg alligevel er væk..

Det er dejligt at have mulighed for at være i kontakt med Jer andre her på hunde-forum, det er en stor støtte:ae: Og jeg er alligevel næsten altid hjemme ved computeren jo:neutral:

Heldigvis glæder jeg mig meget over Lucas andre dejlige evner som "kæledyr":-) Han er super god til at være med ude og besøge folk, hvilket vi gør flere gange ugentligt, han elsker at være med mig rundt. Desuden kan han godt lide at være alene i bilen, der siger han ikke en lyd men lægger sig bare til at hvile. Jeg har observeret ham uden at han kunne se mig, og han er helt rolig med det. Derfor er det jo også en mulighed, jeg benytter mig af et par gange om ugen, hvis jeg skal handle eller noget, der ikke tager lang tid. Men spøjst at bilen er helt ok for ham at være alene i! Desuden er han meget kælen og charmerende, og alle mine venner og min familie holder rigtig meget af ham. Han er megte lærenem og elsker når vi dagligt træner cirkuskunstner, så bliver han så stolt når han får ros:-)

Næste onsdag starter vi til hundetræning, håber jeg også vil kunne hjælpe. Jeg skal i hvert fald have trænet at lade ham gå løs, for det er ikke mange steder jeg tør gøre det endnu. Her tænker jeg også, at det kan have indflydelse på at han skal lære at være alene hjemme. Jeg tør heller ikke slippe ham løs, fordi jeg ikke stoler 100% på, at han kommer tilbage til mig igen - præcis på sammen måde har han det nok med mig mht. at forlade hjemmet!

Nå, så misforstod jeg dit forrige indlæg, jeg troede, at han var alene, når du er til undervisning. Godt at du altid kan få ham passet. :5up:

Jeg har også selv været rigtig glad for al den støtte, man kan hente herinde. Både nogle til at trøste og opmuntre, når det går dårligt, og nogle til at glæde sig sammen med en, når det går fremad. :-D

Det er rigtig, rigtig hårdt at have en hund, der ikke kan være alene - også selvom man kan have den med mange steder. Man kommer meget let til at føle sig bundet og nogle gange lidt isoleret, og det er en konstant stressfaktor. Jeg er ikke stolt af det, men i december, hvor det gik dårligt med træningen (vi har trænet siden maj, og i december var vi ikke nået op på mere end lidt over en halv time, og det gik kun meget langsomt fremad), overvejede jeg at smide håndklædet i ringen og give op. Jeg er så glad for, at jeg alligevel gav det en chance til - og det skyldes ikke mindst al den moralske støtte og opbakning, jeg fik herinde. Ellers er jeg ikke sikker på, at jeg havde haft min Tyson-mand i dag. Og det ville have været forfærdeligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg ikke havde anskaffet mig en ægtemand til at servicere så havde jeg heller ikke energi til alt det alene-hjemme-mas, så tager virkeligt hatten af for jer andre!

Ja jeg er faktisk heller ikke sikker på, at jeg kunne have klaret det selv.

Jeg har vist kun klaret det alene, fordi jeg ikke fra starten vidste, hvad jeg gik ind til. :lol:

Men hold da op, hvor ville det have været rart at have en kæreste at dele det med... ellers går jeg ikke specielt og savner en kærste, men det havde sgu været praktisk med en til det her alene-hjemme-halløj. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har vist kun klaret det alene, fordi jeg ikke fra starten vidste, hvad jeg gik ind til. :lol:

Men hold da op, hvor ville det have været rart at have en kæreste at dele det med... ellers går jeg ikke specielt og savner en kærste, men det havde sgu været praktisk med en til det her alene-hjemme-halløj. :mrgreen:

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Atopica

Godt nyt fra Lucas træning:-D:-):-D Idag har jeg lånt min hundepassers 4-årige hunhund, som sagtens kan være alene hjemme. Efter at hun havde været her nogle timer, og de begge var helt afslappede, begyndte jeg at gå ud i gangen og lukke døren ind til hundene, mange gange. Efter en del gange blev jeg derude i et par minutter, og nogle gange løb de lige hen til døren og snusede lidt men lagde sig derefter begge på sengen og slappede af - andre gange rejste de sig slet ikke. Nu er det endt med, at jeg har siddet ude på opgangen foran døren i hele 9 minutter, og der er ikke lydt en lyd inde fra lejligheden, og tro mig, her er meget lydt, og når jeg kommer tilbage ligger de begge og sover på sengen og der er ingen form for stress.

Det er jo fantastisk og åbner op for helt nye muligheder:-):-):-D:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt nyt fra Lucas træning:-D:-):-D Idag har jeg lånt min hundepassers 4-årige hunhund, som sagtens kan være alene hjemme. Efter at hun havde været her nogle timer, og de begge var helt afslappede, begyndte jeg at gå ud i gangen og lukke døren ind til hundene, mange gange. Efter en del gange blev jeg derude i et par minutter, og nogle gange løb de lige hen til døren og snusede lidt men lagde sig derefter begge på sengen og slappede af - andre gange rejste de sig slet ikke. Nu er det endt med, at jeg har siddet ude på opgangen foran døren i hele 9 minutter, og der er ikke lydt en lyd inde fra lejligheden, og tro mig, her er meget lydt, og når jeg kommer tilbage ligger de begge og sover på sengen og der er ingen form for stress.

ERGO: Du skal da bare købe en hund til:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder jo rigtig godt - ved du om der er forskel på om du står uden for døren eller går helt ud? Det var der nemlig når vi trænede, men det er jo ikke sikkert der er det hos jer. At de ligger på sengen og slapper af er jo et godt tegn, ville bare lige nævne det.

Men jeg krydser fingre for at det går godt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, hvor lyder det godt! :5up: Jeg har hørt om andre, der har haft gode erfaringer med at træne alene hjemme sammen med en hund, der kan være alene i forvejen. Det giver jo også mening, at dens ro smitter den anden hund. Hvor tit tror du, at du kan låne den til træningen?

Link til indlæg
Del på andre sites

TIL SONJA: kan godt være, at jeg HAR læst det, men ved du om Tyson sover helt, når du er væk eller ligger og venter i fx sin taske?

Jeg ved det desværre ikke, da jeg ikke har kunnet finde ud af at optage ham. :???:

Jeg tror ikke, at han sover hele tiden, for et par gange er jeg kommet hjem til en smadret keramiklysestage, som han er kommet til at vælte ned, fordi han har været oppe at gå på sofabordet, den lille bandit. Nå, det er min egen skyld, for én gang glemte jeg en pakke chokoladekiks på sofabordet, og en anden gang en pose peanuts, så der er ikke noget at sige til, at han lige vil tjekke, om der er noget lækkert. :rolleyes: Det sjove er, at han ellers ikke spiser noget, mens jeg er væk, hvis jeg f.eks. giver ham et fyldt marvben eller en tyggepind. Men hvis det er noget, han selv stjæler, er det åbenbart en anden sag. :mrgreen:

Jeg tror dog, at han ligger på sofaen og/eller i sengen det meste af tiden og sover/hviler sig, mens jeg er væk. Der ligger han sig op, når han ser, at jeg gør mig parat til at gå, og de gange, hvor han har været virkelig træt, har han stadig ligget der og sovet, når jeg er kommet hjem.

For det meste tror jeg dog, at han efter et stykke tid lægger sig ud i gangen, hvor han har udsigt til både for- og bagdør, for det virker tit som om, at han har opholdt sig der, når jeg kommer hjem. Han plejer også at have slæbt sine bamser og pivedyr derud.

Den der "huleseng", jeg købte til ham for noget tid siden, har han ikke rigtig brugt - muligvis fordi den er lige lovlig lille, men nok også fordi han helst vil ligge i sofaen eller i sengen hos mig. :-) Jeg har så stillet den ud i gangen, fordi jeg tænkte, at han måske ville bruge den dér, da han så kan ligge i en tryg hule, samtidig med at han har udsyn over dørene. Det er jo svært at sige, om han bruger den, for når han hører nøglen i døren, farer han hen for at tage imod mig. Men i lørdags, da jeg kom hjem, havde han helt sikkert sovet, for der gik lige nogle sekunder, før han hen for at hilse, da jeg kom ind ad bagdøren. Og det lød ikke som om, at han hoppede ned fra sengen eller sofaen, så måske har han ligget i hulen. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er på tre timer :cool: - og lægger et kvarter på af gangen! :shock:

Det er altså ret praktisk at være oppe på så lang tid. I går kunne jeg tage til brunch med nogle veninder uden at have Tyson med eller at skulle have ham passet. Så slap jeg også for deres kommentarer om, at "det er jo bare en hund", "andre hunde kan da godt være alene" og "tror du ikke bare, at du er overpylret". :rolleyes:

I dag har jeg et aftenmøde på arbejde. Jeg gik tidligt, gik en lang tur med Tyson, var hjemme med ham en times tid, og nu er jeg så taget ind på arbejde igen uden ham. Det er da perfekt. :cool:

Til gengæld er det så rimelig upraktisk med så meget tid de dage, hvor jeg ikke har planer. :roll: Og jeg er også lidt træt af at skulle ud af huset i så lang tid, efter at være kommet hjem efter en arbejdsdag. Men ok, det er jo bare midlertidigt, nu går det jo hurtigt fremad! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Det er altså ret praktisk at være oppe på så lang tid. I går kunne jeg tage til brunch med nogle veninder uden at have Tyson med eller at skulle have ham passet. Så slap jeg også for deres kommentarer om, at "det er jo bare en hund", "andre hunde kan da godt være alene" og "tror du ikke bare, at du er overpylret". :rolleyes:

I dag har jeg et aftenmøde på arbejde. Jeg gik tidligt, gik en lang tur med Tyson, var hjemme med ham en times tid, og nu er jeg så taget ind på arbejde igen uden ham. Det er da perfekt. :cool:

Til gengæld er det så rimelig upraktisk med så meget tid de dage, hvor jeg ikke har planer. :roll: Og jeg er også lidt træt af at skulle ud af huset i så lang tid, efter at være kommet hjem efter en arbejdsdag. Men ok, det er jo bare midlertidigt, nu går det jo hurtigt fremad! :5up:

Arj, hvor er det bare FLOT :5up: 3 timer :shock:

Så skal du da i biografen de dage du ikke har planer!! :blink:

Det er da også ved at være tæt på, at han kan være alene om formiddagen og blive hentet i frokostpausen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det fantastisk - det er jo ikke længe siden, du var rigtig ked af det:ae:

Hvor tit øger du med et kvarter:?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Btw. så går det fremad med Pero igen.

Han alene-problem her efter ferien skyldes en ubalance i hans nyre- og leversystem. Vi har kunnet mærke det på andre områder end bare alene-hjemme, fx. har han været lidt utryg ved fremmede der kommer herhjemme (gøer ved pludselige bevægelser) og han har været dårligere til at tackle hundemøder med fremmede hunde... Det skyldes, at han går rundt med en masse stress i kroppen og dermed bliver det også sværere for ham at være alene.

Ubalancen skyldes, at han blev passet i uge 7. Det er altså ikke fordi han er ude af rutinen mht. alene, men fordi pasningen været hård for ham og dermed skabt en ubalance - ikke fordi han ikke har været glad og haft det godt, men fordi han bruger enorm meget energi på at tackle nye rutiner, lyde, mennesker, hunde osv.:-)

Men han begynder efterhånden at være tilbage ved det gamle. Han har i dag været alene i næsten 3 timer og sov tungt i de første 2 :5up: Derefter har han gået lidt rundt og hvilet sig forskellige steder, men uden at pive :-D

Igår sov han også fra start til slut (han var alene i halvanden time)...

Så jeg konkluderer altså, at det går fremad (selvom jeg er lidt bange for at jinxe det):blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Fantastisk :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Arj, hvor er det bare FLOT :5up: 3 timer :shock:

Så skal du da i biografen de dage du ikke har planer!! :blink:

Det er da også ved at være tæt på, at han kan være alene om formiddagen og blive hentet i frokostpausen?

Bare vent, om ikke længe har Tyson overhalet sit idol Pero! :mrgreen:

Ja, jeg kan godt gå i biffen nu. Nogle gange passer det mig bare ikke med de tidspunktet, filmene bliver vist, eller de viser kun nogle film, jeg ikke gider at se, på de tidspunkter, hvor det passer mig. Men det er jo luksusproblemer. :-D

Hvor er det fantastisk - det er jo ikke længe siden, du var rigtig ked af det:ae:

Hvor tit øger du med et kvarter:?:

Jeg træner to dage med hvert tidsrum, og så øger jeg med et kvarter.

Nej, det er ikke mere end et par måneder siden, at jeg var ved at give op og seriøst overvejede at få ham aflivet. Men hvor er jeg glad for, at jeg ikke gjorde det. Jeg tror dog ikke, at jeg havde holdt ud, hvis det ikke var for støtten herinde fra. :kys:

Alt går bare så godt nu! Efter at Tyson er trappet af clomicalmen (måske i kombination med testosteronsprøjten), er han blevet sit gamle jeg igen: Glad, livlig, fræk og fuld af gå-på-mod. Og med Ninjamors hjælp går det også super med hans gøen nu. Han gør max. af 1 ud af 10 hunde, og det er kun, hvis den kommer pludseligt til syne foran ham, og typisk hvis det er mørkt. Jeg er ikke begyndt at tage ham med i fritløbsområder endnu, men jeg tror på, at det nok skal komme. Vi er nogle gange stødt på løse hunde, og det er gået fint. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Btw. så går det fremad med Pero igen.

Han alene-problem her efter ferien skyldes en ubalance i hans nyre- og leversystem. Vi har kunnet mærke det på andre områder end bare alene-hjemme, fx. har han været lidt utryg ved fremmede der kommer herhjemme (gøer ved pludselige bevægelser) og han har været dårligere til at tackle hundemøder med fremmede hunde... Det skyldes, at han går rundt med en masse stress i kroppen og dermed bliver det også sværere for ham at være alene.

Ubalancen skyldes, at han blev passet i uge 7. Det er altså ikke fordi han er ude af rutinen mht. alene, men fordi pasningen været hård for ham og dermed skabt en ubalance - ikke fordi han ikke har været glad og haft det godt, men fordi han bruger enorm meget energi på at tackle nye rutiner, lyde, mennesker, hunde osv.:-)

Men han begynder efterhånden at være tilbage ved det gamle. Han har i dag været alene i næsten 3 timer og sov tungt i de første 2 :5up: Derefter har han gået lidt rundt og hvilet sig forskellige steder, men uden at pive :-D

Igår sov han også fra start til slut (han var alene i halvanden time)...

Så jeg konkluderer altså, at det går fremad (selvom jeg er lidt bange for at jinxe det):blink:

Hvor lyder det godt! :5up:

Interessant at det skyldtes lever-/nyreubalance. Jeg håber virkelig, at Zarina og jeg får arrangeret den tur over til Gudrun, for jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad hun har at sige om Tyson. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Bare vent, om ikke længe har Tyson overhalet sit idol Pero! :mrgreen:

Ja, jeg kan godt gå i biffen nu. Nogle gange passer det mig bare ikke med de tidspunktet, filmene bliver vist, eller de viser kun nogle film, jeg ikke gider at se, på de tidspunkter, hvor det passer mig. Men det er jo luksusproblemer. :-D

Jamen det er jo ligefør han faktisk har overhalet Pero! :5up: Tror i hvert fald ikke Pero kan være alene 3 timer lige for tiden :blink: Og han har siden sommeren sidste år max været alene i 4,5 time tror jeg.

Hvor lyder det godt! :5up:

Interessant at det skyldtes lever-/nyreubalance. Jeg håber virkelig, at Zarina og jeg får arrangeret den tur over til Gudrun, for jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad hun har at sige om Tyson. :-)

Ja, det er faktisk lidt interessant. Det passer jo også meget godt med, at han med det samme han kom hjem var inde i morgenrutinen, men bare ikke kunne sove når han var alene...

Vi kan også se ubalancen ved, at han fx kan få øjenbetændelse. Det er lidt sjovt at det viser sig så tydeligt både psykisk og fysisk... Og samtidig ville enhver anden dyrlæge mene at han var sund og rask :rolleyes:

Jeg tror virkelig I ville synes det var pengene og tiden værd at komme til Gudrun :5up: Og hvis den clairvoyante kunne komme i så god kontakt med Tyson, så kan Gudrun garanteret også fortælle en hel masse :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Idag er der igen to syge børn hjemme:evil:, men heldigvis er det de to store, så det er nemmere at fortsætte træningen, når det er dem.

I går kl 16 nåede vi 30 sekunder og det er jo super fint, men endnu bedre er det, at det er tydeligt, at Cleo er blevet meget roligere i sovetiden om formiddagen end nogensinde før. Ingen stressen efter mig hele tiden.:5up:

Samtidig må hun jo heller ikke være i køkkenet, når vi er derude, hvilket har gjort hende meget roligere i forhold til min mand, da han tydeligt sætter en grænse for hende:-D

Så det er ikke bare 30 sekunder - vi har nået så meget mere end troet:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites