ridiger Besvaret Marts 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2009 ok er hun syg eller hva:shock: jeg lod hende jo få lov til at ligge på måtten i gangen. Har lige været ude og gemt mig bag garagen og gået ned af stien væk fra huset i 30 MINUTTER:shock: kunne det første kvarter ane hende igennem den materede rude i døren og at hun lå roligt ned. Pludselig var hun væk fra døren og da jeg kom ind rejste hun sig fra entre-gulvet og strakte sig:blink: Kan se, at hun i hvert fald har været oppe i kurven på et tidspunkt;-) hvor lyder det bare :5up: tillykke med fremskridtet :banan::banan::banan::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Marts 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2009 ok er hun syg eller hva:shock: jeg lod hende jo få lov til at ligge på måtten i gangen. Har lige været ude og gemt mig bag garagen og gået ned af stien væk fra huset i 30 MINUTTER:shock: kunne det første kvarter ane hende igennem den materede rude i døren og at hun lå roligt ned. Pludselig var hun væk fra døren og da jeg kom ind rejste hun sig fra entre-gulvet og strakte sig:blink: Kan se, at hun i hvert fald har været oppe i kurven på et tidspunkt;-) KÆFT hvor FEDT :klovn: Tankevækkende om en bette ting som at flytte hendes kurv ud i gangen kan være årsag til så stor en fremgang :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2009 ok er hun syg eller hva:shock: jeg lod hende jo få lov til at ligge på måtten i gangen. Har lige været ude og gemt mig bag garagen og gået ned af stien væk fra huset i 30 MINUTTER:shock: kunne det første kvarter ane hende igennem den materede rude i døren og at hun lå roligt ned. Pludselig var hun væk fra døren og da jeg kom ind rejste hun sig fra entre-gulvet og strakte sig:blink: Kan se, at hun i hvert fald har været oppe i kurven på et tidspunkt;-) Det er da helt vildt! Var du virkelig væk i 30 minutter? Og hun tog det bare helt cool? Det er jo FANTASTISK, Dinah! :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2009 Det er da helt vildt! Var du virkelig væk i 30 minutter? Og hun tog det bare helt cool? Det er jo FANTASTISK, Dinah! :banan: ja, for jeg kunne se, at hun lå ned, men ville dog ikke længere end 30 minutter, for tænk, hvis hun begyndte at hyle, så var det måske ødelagt. Hun var endda helt afslappet, strakte sig og snusede bare lidt til mit ben - slet ikke overkåd glad, som normalt:shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2009 KÆFT hvor FEDT :klovn: Tankevækkende om en bette ting som at flytte hendes kurv ud i gangen kan være årsag til så stor en fremgang :hmm: Tror ikke det er så meget kurven - jo måske, men det er første dag idag at hun har fået lov til at komme ud til døren og "vente". Ellers har jeg øvet ved at hun lå i stuen og udvide tiden, mens hun bliver liggende. Så jeg/vi er gået fra 3 minutter til 30 min. på 1 dag ved at hun må komme ud til døren:shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Marts 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2009 30 min? Dyam i 2 styre da for vildt :blink: I er super seje :klap2: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Marts 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2009 ok er hun syg eller hva:shock: jeg lod hende jo få lov til at ligge på måtten i gangen. Har lige været ude og gemt mig bag garagen og gået ned af stien væk fra huset i 30 MINUTTER:shock: kunne det første kvarter ane hende igennem den materede rude i døren og at hun lå roligt ned. Pludselig var hun væk fra døren og da jeg kom ind rejste hun sig fra entre-gulvet og strakte sig:blink: Kan se, at hun i hvert fald har været oppe i kurven på et tidspunkt;-) sådan johan:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2009 Idag fortsatte vi, hvor vi slap, men til forskel fra igår låste jeg døren, hvor efter hun reagerede med det samme, så jeg øvede ind og ud med låst dør 5 gange, og det giik slet ikke. Så gik jeg ud uden at låse, og så kunne jeg det samme som igår i 30 minutter - ville ikke udvide tiden, da hun jo var lidt mere aktiv, før jeg gik pga øvelserne med nøglen. I de 30 minutter lå hun ned igen:5up: Resten af dagen bliver brugt til at gå ind og ud med nøgler, låse og op igen:vinken: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2009 Idag fortsatte vi, hvor vi slap, men til forskel fra igår låste jeg døren, hvor efter hun reagerede med det samme, så jeg øvede ind og ud med låst dør 5 gange, og det giik slet ikke. Så gik jeg ud uden at låse, og så kunne jeg det samme som igår i 30 minutter - ville ikke udvide tiden, da hun jo var lidt mere aktiv, før jeg gik pga øvelserne med nøglen. I de 30 minutter lå hun ned igen:5up: Resten af dagen bliver brugt til at gå ind og ud med nøgler, låse og op igen:vinken: Der er virkelig mange ting, der kan påvirke vapsernes reaktion, som nu det med nøglerne. Men flot at hun kunne tage 30 minutter igen med ulåst dør. Især i betragtning af, at I lige havde øvet med låst dør, hvor hun blev urolig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2009 I dag trænede vi for første gang om formiddagen siden sidste tirsdag, hvor jeg kom hjem til en stresset hund. Jeg kunne ikke lade være med at være lidt nervøs, så efter to timer tog jeg lige et smut forbi og stak lige hovedet ind af opgangsdøren for at høre, om han stod og gøede. Der var helt stille, så jeg gik igen og kom først tilbage, da han havde været alene 3 timer og 20 minutter. Ingen problemer. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2009 Sikke du knokler Dinah - god arbejdslyst!! Er kommet hjem fra en uges ferie, hvor Petrine blev passet. Her var hun hver dag med i skole / på arbejde, hvilket tydeligt er for meget for Petrine, men har ikke oplevet nogen forværring i hendes velkomst-overdrivelse, så vi fortsætter! Da vi hentede hende på vej hjem fra lufthavnen tror jeg hun fik overdosis, hun gav os ingen velkomst, men dirrede og var frygteligt stresset, men straks vi kom hjem var der vild velkomst og glæde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2009 Der er virkelig mange ting, der kan påvirke vapsernes reaktion, som nu det med nøglerne. Men flot at hun kunne tage 30 minutter igen med ulåst dør. Især i betragtning af, at I lige havde øvet med låst dør, hvor hun blev urolig. Ja det var ret imponerende - dog var hun mere glad for at se mig tilbage end igår, men hun var ikke overdrevet glad, som hun plejer:5up: I dag trænede vi for første gang om formiddagen siden sidste tirsdag, hvor jeg kom hjem til en stresset hund. Jeg kunne ikke lade være med at være lidt nervøs, så efter to timer tog jeg lige et smut forbi og stak lige hovedet ind af opgangsdøren for at høre, om han stod og gøede. Der var helt stille, så jeg gik igen og kom først tilbage, da han havde været alene 3 timer og 20 minutter. Ingen problemer. :5up: Hvor er det dog fantastisk:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Marts 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2009 I dag trænede vi for første gang om formiddagen siden sidste tirsdag, hvor jeg kom hjem til en stresset hund. Jeg kunne ikke lade være med at være lidt nervøs, så efter to timer tog jeg lige et smut forbi og stak lige hovedet ind af opgangsdøren for at høre, om han stod og gøede. Der var helt stille, så jeg gik igen og kom først tilbage, da han havde været alene 3 timer og 20 minutter. Ingen problemer. :5up: fantastiks, jeg tror godt man kansige at tyson kan være alene hjemme nu:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Atopica Besvaret Marts 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2009 Idag startede Luca og jeg til hundetræning med stor succes. Han var i hvert fald en af de få, der kom hver gang der blev kaldt, når de var løse:engel: Jeg har nu optaget mig selv tale på diktafon, og han har været alene op til 14 minutter, hvor den bare ligger og er tændt ude i gangen. Døren er så lukket næsten helt til indtil Luca, og jeg sidder ude på måtteni opgangen. Tror de andre i opgangen synes jeg er pænt underlig:-D Jeg har tænkt meget over, at Luca jo ikke hyler, fordi han tror, jeg ikke er gået, men står ude i gangen og taler, som jeg har gjort så mange gange før. Han kan jo ikke se mig, men høre "at jeg står derude". Nogle gange, når min stemme på diktafonen er tavs et stykke tid, mådke op til 10 sek. så rejser han sig og går hen til døren og snuser og lytter. Når han så hører min stemme igen går han tilbage og lægger sig - beroligiet ved at have fundet ud af, at jeg stadig er der. Det hænger jo perfekt sammen med, at han netop kan være alene 12 sek. hvis jeg går og ikke tænder diktafonen. Men det jeg vil gøre nu i den videre udvikling er at lave længere og længere pauser på diktafonen, og på den måde lære ham mere og mere at være alene uden den/mig:-D Der er selvfølgelig lang tid til jeg virkelig tør gå rigtigt, men jeg ser mange muligheder i det her "fupnummer":-P Jeg er begyndt at aktivere ham meget mere, fx går jeg hver morgen og eftermiddag en tur på ca. en time, og det gør ham virkelig træt. Desuden har det hjulpet med gitter så han ikke kan gå med mig ud i min baggang og på toilettet. Han får desuden alt sit foder igennem et hul i en tennisbold nu, og det bruger han nok en time på dagligt. Alt dette er noget jeg er blevet anbefalet af en adfærdsterapeut (Lise Lotte). Jeg venter på snart at modtage en DAP, og så må vi se, om den sammen med alt det andet kan hjælpe. Det vigtigste er, at både mit og Lucas daglige stress/angstniveau er dæmpet betydeligt efter de nye tiltag i vores liv, og at vi er tilbage på et niveau hvor han ikke oplever den vilde angst ved, at jeg forlader ham. Men der er selvfølgelig lang vej endnu, men forhåbentlig kan vi trappe alene tiden op uden at komme ind i at han bliver angst:-) Jeg har stadig til September månede før jeg skal i praktik, så jeg håber det er tilpas tid for ham at lære det i:???: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2009 Idag startede Luca og jeg til hundetræning med stor succes. Han var i hvert fald en af de få, der kom hver gang der blev kaldt, når de var løse:engel:Jeg har nu optaget mig selv tale på diktafon, og han har været alene op til 14 minutter, hvor den bare ligger og er tændt ude i gangen. Døren er så lukket næsten helt til indtil Luca, og jeg sidder ude på måtteni opgangen. Tror de andre i opgangen synes jeg er pænt underlig:-D Jeg har tænkt meget over, at Luca jo ikke hyler, fordi han tror, jeg ikke er gået, men står ude i gangen og taler, som jeg har gjort så mange gange før. Han kan jo ikke se mig, men høre "at jeg står derude". Nogle gange, når min stemme på diktafonen er tavs et stykke tid, mådke op til 10 sek. så rejser han sig og går hen til døren og snuser og lytter. Når han så hører min stemme igen går han tilbage og lægger sig - beroligiet ved at have fundet ud af, at jeg stadig er der. Det hænger jo perfekt sammen med, at han netop kan være alene 12 sek. hvis jeg går og ikke tænder diktafonen. Men det jeg vil gøre nu i den videre udvikling er at lave længere og længere pauser på diktafonen, og på den måde lære ham mere og mere at være alene uden den/mig:-D Der er selvfølgelig lang tid til jeg virkelig tør gå rigtigt, men jeg ser mange muligheder i det her "fupnummer":-P Jeg er begyndt at aktivere ham meget mere, fx går jeg hver morgen og eftermiddag en tur på ca. en time, og det gør ham virkelig træt. Desuden har det hjulpet med gitter så han ikke kan gå med mig ud i min baggang og på toilettet. Han får desuden alt sit foder igennem et hul i en tennisbold nu, og det bruger han nok en time på dagligt. Alt dette er noget jeg er blevet anbefalet af en adfærdsterapeut (Lise Lotte). Jeg venter på snart at modtage en DAP, og så må vi se, om den sammen med alt det andet kan hjælpe. Det vigtigste er, at både mit og Lucas daglige stress/angstniveau er dæmpet betydeligt efter de nye tiltag i vores liv, og at vi er tilbage på et niveau hvor han ikke oplever den vilde angst ved, at jeg forlader ham. Men der er selvfølgelig lang vej endnu, men forhåbentlig kan vi trappe alene tiden op uden at komme ind i at han bliver angst:-) Jeg har stadig til September månede før jeg skal i praktik, så jeg håber det er tilpas tid for ham at lære det i:???: Det lyder som om, at du virkelig knokler for sagen. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2009 Har båret havebord og stol ud på fortovet/cykelstien, så nu sidder jeg med hue, vanter og vinterjakke med min bærbar - hurra for den:vinken: Folk må tro sit, men pyt . . . . . . . hvad gør man ikke for sin kære, dejlige lækre hund:lol: (og sin egen frihed;-)) Idag er hun slet ikke gået med helt hen til døren og kan heller ikke se hende:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2009 Har båret havebord og stol ud på fortovet/cykelstien, så nu sidder jeg med hue, vanter og vinterjakke med min bærbar - hurra for den:vinken: Folk må tro sit, men pyt . . . . . . . hvad gør man ikke for sin kære, dejlige lækre hund:lol: (og sin egen frihed;-)) Idag er hun slet ikke gået med helt hen til døren og kan heller ikke se hende:blink: Ork, mine naboer har også mange gange troet, at jeg var småskør, når jeg stod på trappen med et ur i hånden, eller når jeg har siddet i vaskekælderen med en bog. Er du så begyndt at låse, når du går ud op fortovet? Hvor længe kan du bliver derude? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2009 Ork, mine naboer har også mange gange troet, at jeg var småskør, når jeg stod på trappen med et ur i hånden, eller når jeg har siddet i vaskekælderen med en bog. Er du så begyndt at låse, når du går ud op fortovet? Hvor længe kan du bliver derude? Vi øvede meget nøgler igår og nu er der låst. Det er S . . . . koldt idag:shock: Hun har ikke sagt en lyd og ligger stadig ikke så tæt ved døren, at jeg kan ane hende, når jeg går om bag garagen:vinken: Jeg prøver at gi hende 15 minutter mer:shock:, hvis jeg kan holde kulden ud:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2009 I starten da vi trænede, gik jeg jo på alle mulige forskellige tidspunkter. Men fordi vi er kommet så langt op i tid (:banan:), går jeg nu typisk om formiddagen eller eftermiddagen (bliver på arbejdsdage til tidlig aften, før jeg er tilbage). Men faktisk vil det ofte være om aftenen, han skal være alene, når jeg f.eks. skal i biffen, spise middag med nogle veninder e.l. Så jeg har tænkt, at jeg må til at lægge noget aftentræning ind, altså hvor det er tidlig aften, når jeg går, og sen aften, når jeg kommer tilbage. Jeg spekulerer nu på, om han mon kan klare, at jeg pludselig går om aftenen og er væk i fire timer (det regner jeg med, at vi er oppe på i starten af næste uge, 7-9-13), eller om jeg mon skal træne det separat, så at sige, så måske starter med bare at gå et par timer en aften? Hvad tror I? (Og med "I" mener jeg ikke mindst luckyluna, for du plejer altid at foreslå noget, der føles helt rigtigt. :5up: :blink:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2009 Vi øvede meget nøgler igår og nu er der låst. Det er S . . . . koldt idag:shock: Hun har ikke sagt en lyd og ligger stadig ikke så tæt ved døren, at jeg kan ane hende, når jeg går om bag garagen:vinken: Jeg prøver at gi hende 15 minutter mer:shock:, hvis jeg kan holde kulden ud:mrgreen: Super flot! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2009 I starten da vi trænede, gik jeg jo på alle mulige forskellige tidspunkter. Men fordi vi er kommet så langt op i tid (:banan:), går jeg nu typisk om formiddagen eller eftermiddagen (bliver på arbejdsdage til tidlig aften, før jeg er tilbage). Men faktisk vil det ofte være om aftenen, han skal være alene, når jeg f.eks. skal i biffen, spise middag med nogle veninder e.l. Så jeg har tænkt, at jeg må til at lægge noget aftentræning ind, altså hvor det er tidlig aften, når jeg går, og sen aften, når jeg kommer tilbage. Jeg spekulerer nu på, om han mon kan klare, at jeg pludselig går om aftenen og er væk i fire timer (det regner jeg med, at vi er oppe på i starten af næste uge, 7-9-13), eller om jeg mon skal træne det separat, så at sige, så måske starter med bare at gå et par timer en aften? Hvad tror I? (Og med "I" mener jeg ikke mindst luckyluna, for du plejer altid at foreslå noget, der føles helt rigtigt. :5up: :blink:) Mine ffimgre begynder at være stive af kulde, så bær lige over med taste-fejl:blink: da jeg bar gik ind og ud, gjorde jeg det også spredt på dagen, men da vi pludselig gik op i tid er det kun her omkring formiddag/frokost, hvor det er vigtigst for os, at hun er alene. Resten af dagen laver vi almindelige seperationsøvelser. Jeg ville gøre, som da du vville teste om han var tilbage i tid efter stressdagen. Dvs fx starte med 2 timer og så være i nærheden. uh det er koldt:shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2009 Skulle lige varmes godt op igen, inden jeg orkede at skrive herinde, men vi nåede op på 55 minutter:shock: og det fordi det begyndte at sne. Hun var helt afslappet/rolig og kom snusende hen til mig, hvorefter hun strakte sig:mrgreen: På intet tidspunkt i de 55 minutter var hun henne på den store måtte foran døren. Tror hun har ligget på trægulvet i entreen:5up: Dagen fortsætter med supplerende små seperations-øvelser:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2009 Skulle lige varmes godt op igen, inden jeg orkede at skrive herinde, men vi nåede op på 55 minutter:shock: og det fordi det begyndte at sne. Hun var helt afslappet/rolig og kom snusende hen til mig, hvorefter hun strakte sig:mrgreen: På intet tidspunkt i de 55 minutter var hun henne på den store måtte foran døren. Tror hun har ligget på trægulvet i entreen:5up: Dagen fortsætter med supplerende små seperations-øvelser:5up: :shock: Det er jo HELT VILDT, Dinah! Du må da næsten ikke kunne få armene ned (hvis de ikke er helt frosset fast, altså ). Dyyygiiig Cleo, dyyygtiiig Dinah. :5up: Jeg kan for øvrigt godt forstå, at du frøs - for nu sner det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Marts 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2009 Skulle lige varmes godt op igen, inden jeg orkede at skrive herinde, men vi nåede op på 55 minutter:shock: og det fordi det begyndte at sne. Hun var helt afslappet/rolig og kom snusende hen til mig, hvorefter hun strakte sig:mrgreen: På intet tidspunkt i de 55 minutter var hun henne på den store måtte foran døren. Tror hun har ligget på trægulvet i entreen:5up: Dagen fortsætter med supplerende små seperations-øvelser:5up: Hold da helt op :shock: hvor går det hurtigt frem nu :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2009 :shock: Det er jo HELT VILDT, Dinah! Du må da næsten ikke kunne få armene ned (hvis de ikke er helt frosset fast, altså ). Dyyygiiig Cleo, dyyygtiiig Dinah. :5up: Jeg kan for øvrigt godt forstå, at du frøs - for nu sner det! jeg er også i en lettere chok-tilstand, kan man sige:eek: fatter det simpelthen ikke. Kom fra eet par minutter i sidste uge og pludselig . . . . . . . Selvom vi ikke har kunnet øve hver dag, så giver de små øvelser altså bare pote åbenbart. Men fra en hund med total seperations-angst til alene-tid på 1 time i løbet af få dage:shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts