Aslan Besvaret Marts 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2009 Resten af dagen laver vi almindelige seperationsøvelser. Hvad er det? At du går ud til døren lige efter badet osv? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Marts 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2009 Skulle lige varmes godt op igen, inden jeg orkede at skrive herinde, men vi nåede op på 55 minutter:shock: og det fordi det begyndte at sne. Hun var helt afslappet/rolig og kom snusende hen til mig, hvorefter hun strakte sig:mrgreen: På intet tidspunkt i de 55 minutter var hun henne på den store måtte foran døren. Tror hun har ligget på trægulvet i entreen:5up: Dagen fortsætter med supplerende små seperations-øvelser:5up: Hold dqa helt ferie det kører derud af :klap2: Super mor og super hund :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Atopica Besvaret Marts 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2009 Skulle lige varmes godt op igen, inden jeg orkede at skrive herinde, men vi nåede op på 55 minutter:shock: og det fordi det begyndte at sne. Hun var helt afslappet/rolig og kom snusende hen til mig, hvorefter hun strakte sig:mrgreen: På intet tidspunkt i de 55 minutter var hun henne på den store måtte foran døren. Tror hun har ligget på trægulvet i entreen:5up: Dagen fortsætter med supplerende små seperations-øvelser:5up: Hvor er det altså bare et flot stykke arbejde, du gør!! Kan simpelthen lige se for mig, hvordan du sidder der udenfor:-D Igår faldt jeg simpelthen i søvn et par minutter, da jeg sad ude på min dørmåtte i opgangen, det må simpelthen ha' set sjovt ud. Må se ud som om, at jeg er blevet uvenner med min hund, og den har smidt mig uden for døren:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Marts 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2009 Vi øvede meget nøgler igår og nu er der låst. Det er S . . . . koldt idag:shock: Hun har ikke sagt en lyd og ligger stadig ikke så tæt ved døren, at jeg kan ane hende, når jeg går om bag garagen:vinken: Jeg prøver at gi hende 15 minutter mer:shock:, hvis jeg kan holde kulden ud:mrgreen: kæft hvor er i seje:5up:Og det giver jo nemlig ofte pote, når vovsen opdager at den kan have nok i sig selv:-D Og mon ikke cleo ogsåer ved at falde lidt mere til, så I også er hjulpet den vej? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Marts 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2009 Hvor er det altså bare et flot stykke arbejde, du gør!! Kan simpelthen lige se for mig, hvordan du sidder der udenfor:-D Igår faldt jeg simpelthen i søvn et par minutter, da jeg sad ude på min dørmåtte i opgangen, det må simpelthen ha' set sjovt ud. Må se ud som om, at jeg er blevet uvenner med min hund, og den har smidt mig uden for døren:-D I er nu altså også seje:5up: Det lyder til at du har godt fat i at læse din hund og se hvor meget han kan klare:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2009 Nu er bord og stol sat ud, tæppet lagt ud og vandet koger til cacao. Det drømte jeg om igår, men kunne jo ligesom ikke gå ind efter det igen;-) Så er det bare bærbar og cacao under armen og så ud:vinken: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2009 Yndigt syn, håber det snart bliver lunt og solskin, så du ikke skal fryse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2009 Yndigt syn, håber det snart bliver lunt og solskin, så du ikke skal fryse Det småregner, så jeg er flyttet ud i redskabsskuret:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2009 Det blev til 1 time og 25 minutter:5up:, og gik ind dér, da jeg kunne fornemme, at hun blev lidt urolig, pga naboen, som var ude med skraldespanden. Hun strakte sig ikke og stod op, da jeg kom ind, men det vidste jeg jo godt, da hun var lidt urolig. Hun var glad og ikke overglad, da jeg kom ind. her i weekenden, får vi nok ikke øvet den 1½ time, men jeg vil forsøge:5up: men i hvert fald, bliver der øvet de små seperationsting:vinken: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tanita Besvaret Marts 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2009 Det blev til 1 time og 25 minutter:5up:, og gik ind dér, da jeg kunne fornemme, at hun blev lidt urolig, pga naboen, som var ude med skraldespanden.Hun strakte sig ikke og stod op, da jeg kom ind, men det vidste jeg jo godt, da hun var lidt urolig. Hun var glad og ikke overglad, da jeg kom ind. her i weekenden, får vi nok ikke øvet den 1½ time, men jeg vil forsøge:5up: men i hvert fald, bliver der øvet de små seperationsting:vinken: Det er altså bare super super flot :5up:håber du er rigtigt meget stolt af dig selv for det det fortjener du :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2009 Det blev til 1 time og 25 minutter:5up:, og gik ind dér, da jeg kunne fornemme, at hun blev lidt urolig, pga naboen, som var ude med skraldespanden.Hun strakte sig ikke og stod op, da jeg kom ind, men det vidste jeg jo godt, da hun var lidt urolig. Hun var glad og ikke overglad, da jeg kom ind. her i weekenden, får vi nok ikke øvet den 1½ time, men jeg vil forsøge:5up: men i hvert fald, bliver der øvet de små seperationsting:vinken: Det er helt vildt flot! :5up: Er du klar over, hvor lang tid det tog at træne Tyson op til 1 time og 25 minutter med bittesmå museskridt? Nu har I sgu snart overhalet os! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2009 Det er helt vildt flot! :5up: Er du klar over, hvor lang tid det tog at træne Tyson op til 1 time og 25 minutter med bittesmå museskridt? Nu har I sgu snart overhalet os! jaaaaa:klovn: men jeg kan også mærke, at den 1½ time lige skal gøres mandag og måske tirsdag igen - alt efter hvor langt jeg når i weekenden:vinken: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Marts 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2009 Det blev til 1 time og 25 minutter:5up:, og gik ind dér, da jeg kunne fornemme, at hun blev lidt urolig, pga naboen, som var ude med skraldespanden.Hun strakte sig ikke og stod op, da jeg kom ind, men det vidste jeg jo godt, da hun var lidt urolig. Hun var glad og ikke overglad, da jeg kom ind. her i weekenden, får vi nok ikke øvet den 1½ time, men jeg vil forsøge:5up: men i hvert fald, bliver der øvet de små seperationsting:vinken: hold da op hor det kører, det er simpelthen sååååå flot alt det der :blink: Jeg b liver da helt stolt af jer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 I går og i dag har vi trænet 3 timer og 45 minutter - jeg lagde et kvarter på fra 3 1/2 time. Det er som om, at det er lige ved at være en tand for meget for Tyson med et kvarter oveni. Både i går og i dag har han hevet pels ud af sit pivedyr, når jeg er kommet hjem, hvilket er et af hans stresstegn. Så jeg tror måske, at jeg skal holde mig til at lægge 10 minutter oveni tiden. Da han havde det der stressanfald for halvanden uge siden, var jeg lige begyndt at lægge et kvarter oveni, så måske er det bare for meget for ham. Jeg vil helst ikke træne videre fra et tidsrum, hvor han ikke er helt ok, så måske går jeg ned til 3 timer og 40 minutter i morgen og så 3 timer og 50 minutter på tirsdag og onsdag. Måske kommer vi aldrig op på at kunne lægge 15 minutter på af gangen? Det er bare mærkelig, at 5 minutter ekstra kan gøre en forskel, når vi er så langt oppe i tid, som vi er. :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 Måske kommer vi aldrig op på at kunne lægge 15 minutter på af gangen? Det er bare mærkelig, at 5 minutter ekstra kan gøre en forskel, når vi er så langt oppe i tid, som vi er. :hmm: Så kan det være det tager en måned ekstra at komme op på det endelig antal timer (hvor meget skal i op på? 8 timer?) Jeg syntes der er sket så meget godt på det sidste, og det er helt ekstrem nemt for mig at side her og tænke, nøjes med 10 min er bedre end 5 min. Men jeg håber da for jer at i kan komme op på 15 min ad gangen. Og så ros til jer begge, i er simpelthen super seje :klap2: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 Så kan det være det tager en måned ekstra at komme op på det endelig antal timer (hvor meget skal i op på? 8 timer?) Jeg syntes der er sket så meget godt på det sidste, og det er helt ekstrem nemt for mig at side her og tænke, nøjes med 10 min er bedre end 5 min. Men jeg håber da for jer at i kan komme op på 15 min ad gangen. Og så ros til jer begge, i er simpelthen super seje :klap2: Helt klart at det er bedre, at det tager lidt længere, men at han så har det godt imens. Det er bare så svært ikke at blive utålmodig. Især fordi vi ifølge træningsplanen skulle have kunnet lægge 20 minutter på fra 2 timer. Men sådan er det jo med de skøre hunde, de er nogle individuelle størrelser, der ikke nødvendigvis gider at indordne sig efter en plan. Vi skal op på 6 timer, så vi er heldigvis snart 2/3 af vejen. :5up: Jeg synes ikke, at han skal være alene længere end 6 timer. Hvis jeg skal være længere væk end det, vil jeg få ham passet. Han skal blive ved med at komme med på arbejde, så der er ikke behov for, at han lærer at være alene i 8 timer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 Elisabeth, jeg synes ikke, at vi hører så meget fra dig mere? Ikke for at presse dig eller noget, jeg er bare nysgerrig efter at høre, hvordan det går med Pero. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 de er nogle individuelle størrelser, der ikke nødvendigvis gider at indordne sig efter en plan. Vi skal op på 6 timer, så vi er heldigvis snart 2/3 af vejen. :5up: Jeg synes ikke, at han skal være alene længere end 6 timer. Hvis jeg skal være længere væk end det, vil jeg få ham passet. Han skal blive ved med at komme med på arbejde, så der er ikke behov for, at han lærer at være alene i 8 timer. :5up::5up: Ingen tvivl om at det bedste sted Tyson kunne komme hen den gang, var til dig :kys: 2/3 Woah, da jeg begyndte herinde var i vidst ikke engang på 30 sekunder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 Utroligt at Tyson har så god en tidssans Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2009 2/3 Woah, da jeg begyndte herinde var i vidst ikke engang på 30 sekunder Ja, jeg kan huske, da vi var på 45 sekunder, og jeg stod uden for døren og tænkte "wow, nu er jeg væk virkelig lang tid, mon han kan klare det?" Utroligt at Tyson har så god en tidssans I know! Jeg fatter ikke, hvordan han kan mærke forskel. Som nogle nok husker, var der kæmpe problemer, da vi skulle gå fra 20 minutter til 21 minutter. Vi trænede det i flere uger, og de der 21 minutter var åbenbart bare forfærdelige, mens der ingen problemer var, hvis jeg gik ned på 20 minutter igen. Til sidst måtte jeg bryde det ned til 10 sekunder af gangen, så vi kunne komme op på de 21 minutter! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2009 Ja, jeg kan huske, da vi var på 45 sekunder, og jeg stod uden for døren og tænkte "wow, nu er jeg væk virkelig lang tid, mon han kan klare det?" I know! Jeg fatter ikke, hvordan han kan mærke forskel. Som nogle nok husker, var der kæmpe problemer, da vi skulle gå fra 20 minutter til 21 minutter. Vi trænede det i flere uger, og de der 21 minutter var åbenbart bare forfærdelige, mens der ingen problemer var, hvis jeg gik ned på 20 minutter igen. Til sidst måtte jeg bryde det ned til 10 sekunder af gangen, så vi kunne komme op på de 21 minutter! hehe ja. Utroligt, at det ene minut betød så meget, når I var så "LANGT OPPE" i tid:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2009 hehe ja. Utroligt, at det ene minut betød så meget, når I var så "LANGT OPPE" i tid:mrgreen: Apropos langt oppe i tid - hvordan går det med jeres træning? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2009 Apropos langt oppe i tid - hvordan går det med jeres træning? I fredags nåede vi jo 1½ time, men der var det også nødvendigt at gå ind, da hun stressede lidt det sidste minut. Idag gælder det igen 1½ time. Desværre har jeg feber-barn hjemme idag, men jeg går ind og ud af døren med nøgler og om en ½ times tid forsøger vi begge at gå ud - det er første gang at vi er 2, der går og ikke kun jeg. I forbindelse med sidste uge, lagde jeg en foldet babydyne ud i entreen og dér har hun ligget en del i weekenden, når vi var hjemme, så det er super i forhold til, at hun måske så er vant til at sove i entreen, når hun skal være alene:blink: jeg melder, når træningen er gjort idag:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2009 Idag er der så 2 problemer: 1) vi er to, der skal ud af døren på 1 gang (Thim er hjemme) 2) Det har været weekend Begge dele var et problem idag, så jeg har været ud og ind 100 gange med sønnike udenfor. Vi startede på 1 sekund, da hun pev og kradsede inden døren blev låst:shock: og endte med ½ time, så jeg fortsætter dagen med at gå ind og ud. tror hurtigt, vi kommer op og køre igen. Havde jo også 2 odds imod os idag:megaked: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2009 Idag er der så 2 problemer: 1) vi er to, der skal ud af døren på 1 gang (Thim er hjemme) 2) Det har været weekend Begge dele var et problem idag, så jeg har været ud og ind 100 gange med sønnike udenfor. Vi startede på 1 sekund, da hun pev og kradsede inden døren blev låst:shock: og endte med ½ time, så jeg fortsætter dagen med at gå ind og ud. tror hurtigt, vi kommer op og køre igen. Havde jo også 2 odds imod os idag:megaked: Det lyder da til at være gået godt i betragtning af det, I havde imod jer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts