Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Idag har jeg "bare" lavet gå-ind-og-ud-af-døren-øvelser. Nu er kl 17 og hun hverken hyler eller piver, som fx igår. Jeg har ikke arbejdet i minutter, men bare lige gået rundt om garagen, set på min cykel, fjernet to irriterende blomsterløg etc:blink:

Dagen/aftenen fortsætter med samme "program":blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm, det går "okay".. Synes det er meget meget ustabilt.. Når han er livlig og der er gang i ham, kan jeg gå i 4 sekunder, så bliver han utilfreds.. Når han er træt og stille og rolig, kan jeg gå i meget "lang" tid (1-2-3-4 minutter), hvor han ikke rigtig ænser det.. Han ser dog at jeg går, men virker lidt ligeglad.. :-P

Tak for rådene! Dejligt med gode hunde-kendere.. :blink:

Det lyder da til at det går godt fremad:5up: - og hvis du kan gå i længere tid når han er rolig, så er det helt sikkert vejen frem.

Så lad hellere være med at forlade ham når han er opkørt, det tror jeg ikke der kommer noget godt ud af.

Vi forlader også kun Samson når han er helt rolig, ellers tror jeg også han ville begynde at gø igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Det lyder da til at det går godt fremad:5up: - og hvis du kan gå i længere tid når han er rolig, så er det helt sikkert vejen frem.

Så lad hellere være med at forlade ham når han er opkørt, det tror jeg ikke der kommer noget godt ud af.

Vi forlader også kun Samson når han er helt rolig, ellers tror jeg også han ville begynde at gø igen.

Super.. Så vil jeg gøre det på den måde.. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi forlader også kun cujo når han er afslappet, og det er altid med enten en fyldt kong eller et fyldt marvben. Vi forsøger ikek at have kontakt de sidste 15-20 min før vi skal af sted, så han kan falde ned af sig selv. Sørger så godt som altid for at sige det samme. plus vi har en klassik cd der hedder "für stilden stunden" :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Atopica

Hej med Jer:-)

Jeg har slet ikke haft tid til at være herinde et par uger, har haft så travlt med studiet. Dejligt at læse om, hvordan det trods alt går fremad for alle :-)

Ang. Luca er jeg fortsat med at lukke døren på klem ud til gangen, når jeg går, så han ikke kan komme derud, og så lægge diktafonen derude, som jeg har indtalt noget på i en time (jeg læser op af en tekst til mit studie:-)). Han "tror" simpelthen ikke at jeg er gået, tror jeg, han reagerer ikke på at jeg "går ud i gangen og taler" nemlig. Så jeg er oppe på næsten en time nu, hvor jeg faktisk kan gå. Nu skal man jo ikke overdrive en hunds intelligens, og jeg morer mig da lidt i smug over, hvor skørt det er, at han så ikke kan gennemskue mig, når jeg kommer hjem med indkøbsposer, overtøj på osv. Men han bliver bare glad for at se mig igen:-) Hehe:-D

Det er sjovt, for i starten trænede jeg ham i at være i lejligheden alene, mens jeg rent faktisk opholdt mig i gangen, hvor jeg ofte brugte tiden på at tale i tlf. Uden at vide det på det tidspunkt lærte jeg ham jo så at være alene, når han altså kan høre min stemme i gangen:-)

Når jeg træner at gå uden diktafonen hyler han efter ca. 17 sek. Og fordi det går så godt med det andet har jeg valgt at lægge det lidt på hylden og udnytte diktafon-succesen. Jeg holder dog længere og længere pauser i min tale på diktafonen, så han efterhånden vænner sig til, at der bare er stille. Men ærligt talt vil jeg sagtens kunne leve med at skulle tænde diktafonen for altid hvis det sku være, hvis jeg så kan lade ham være alene, når jeg er nødt til at gå:-):-) Hvilken ny frihed, jeg pludselig har fået!:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface

Så nåede vi 35 min.. :5up:

Spørgsmål til alle jer alene-hjemme-eksperter..

Hvis en hvalp er fuld af gåpåmod, ikke utryg, og forholdsvis lærenem, hvor lang tid ville i så skyde på, at det ville tage at lære ham at være alene hjemme i 5 timer, når han på ca. 14 dage, er nået de 35 min. Haha..

Det blev næsten et matematik: "Hvis Peter har 5 bolsjer, og giver halvdelen af dem til Thomas ........ spørgsmål"..

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg træner at gå uden diktafonen hyler han efter ca. 17 sek.

Jeg er uvidende, men vil alligevel være lyseslukker :oops: synes ikke helt det tæller som alene hjemme træning når han ikke tror han er alene - hvad hvis diktafon går i båndsalat? eller batteriet løber ud?

Uh, er altså ikke ment som kritik, bare bekymret, håber det er ok at kritisere ;-)

Hvor er i andre dygtige - Petrine træner jo til bjergbestigning og har et par gange været så udmattet (ikke kun fysisk) at hun kun gav os en kort velkomst da vi kom hjem, men straks hun har energi er hun hyper når vi kommer hjem igen, suk, synes slet ikke hun køler ned

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface

Yeeees.. SÅ nåede vi en time, og da jeg kom tilbage var han stille og rolig og slappede af.. :5up:

Psst.. Kom til at tænke på, hvis man træner alene-hjemme, og hunden sover 10 min. efter man er gået, så kan den i teorien jo ikke vide, om man er væk et kvarter, eller to timer? :neutral: Vil det sige, hunden IKKE må sove mens man er væk.. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Psst.. Kom til at tænke på, hvis man træner alene-hjemme, og hunden sover 10 min. efter man er gået, så kan den i teorien jo ikke vide, om man er væk et kvarter, eller to timer? :neutral: Vil det sige, hunden IKKE må sove mens man er væk.. :???:

Arj lad være med at drille mig :-D bare den ved du er gået så er det da ok, blev bare bekymret over det med at snige sig ud - det kan Petrine så absolut ikke lide når jeg gør (fx hvis jeg skal møde kl 2 om natten og sniger mig afsted uden hun vågner, så kan hun lede længe når hun vågner om morgenen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Yeeees.. SÅ nåede vi en time, og da jeg kom tilbage var han stille og rolig og slappede af.. :5up:

Det er helt perfekt, hvis hunden lægger sig til at sove, når du er gået. :5up: Det betyder, at den er tryg og ikke behøver at holde øje med, hvornår du kommer igen. Desuden lærer den så det mønster, at når den er alene, er det sovetid.

Det er rigtig flot med en time, godt gået. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Arj lad være med at drille mig :-D bare den ved du er gået så er det da ok, blev bare bekymret over det med at snige sig ud - det kan Petrine så absolut ikke lide når jeg gør (fx hvis jeg skal møde kl 2 om natten og sniger mig afsted uden hun vågner, så kan hun lede længe når hun vågner om morgenen)

:-P

Hehe, jamen den kan jo ikke vide, hvor lang tid den har sovet? Så er det jo bare "held" hvis den sover i 3 timer, og ikke kun en halv? Hehe.. ;-)

Det er helt perfekt, hvis hunden lægger sig til at sove, når du er gået. :5up: Det betyder, at den er tryg og ikke behøver at holde øje med, hvornår du kommer igen. Desuden lærer den så det mønster, at når den er alene, er det sovetid.

Det er rigtig flot med en time, godt gået. :5up:

:5up: Perfekt!..

Taaak.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror at Cleo er kommet i løb. Hun har jo været underlig de sidste par dage og hun soignerer sig overalt hele tiden - fik spat af det i nat:evil:

Imorges da jeg var ude og gå hang der lidt blodigt i et hår, men da jeg kom hjem og ville tørre hende var der ikke noget, men det kan hun jo godt ha nået at fjerne:blink:

Nu øver vi alene-hjemme. Sidder udenfor med bærbar, brikjuice, chokolade og pære i SOLEN:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv øv :ae:

God bedring

Hvordan mon han tager at skulle være alene igen:?:

Ja, det spekulerer jeg også på. Jeg er stadig sløj, så i dag kommer han heller ikke til at være alene. Jeg håber virkelig, at jeg er frisk i morgen, men så ved jeg ikke, om jeg skal gå op på de 4 timer og 50 minutter vi egentlig er kommet til, eller om jeg skal lægge lidt blidere ud. :hmm: Det er jo kun tre dage uden alene-træning, men måske det alligevel betyder noget for ham...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror at Cleo er kommet i løb. Hun har jo været underlig de sidste par dage og hun soignerer sig overalt hele tiden - fik spat af det i nat:evil:

Imorges da jeg var ude og gå hang der lidt blodigt i et hår, men da jeg kom hjem og ville tørre hende var der ikke noget, men det kan hun jo godt ha nået at fjerne:blink:

Nu øver vi alene-hjemme. Sidder udenfor med bærbar, brikjuice, chokolade og pære i SOLEN:mrgreen:

Det er da lige til at holde ud. :cool: Hvor lang tid regner du med, at I kommer op på i dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det spekulerer jeg også på. Jeg er stadig sløj, så i dag kommer han heller ikke til at være alene. Jeg håber virkelig, at jeg er frisk i morgen, men så ved jeg ikke, om jeg skal gå op på de 4 timer og 50 minutter vi egentlig er kommet til, eller om jeg skal lægge lidt blidere ud. :hmm: Det er jo kun tre dage uden alene-træning, men måske det alligevel betyder noget for ham...

Det tror jeg alligevel ikke, Sonja. Han er jo tryg normalt, når han alene, og de andre gange, hvor der har været noget "galt" er han jeg kommet efter det igen på dag 1:5up: SUPER-TYSON:mrgreen:

Cleo er jo ikke nået så langt, så det ville være en total ommer efter tre dage med MOAR:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites