Dinah Besvaret April 6, 2009 Rapporter Share Besvaret April 6, 2009 Det er da lige til at holde ud. Hvor lang tid regner du med, at I kommer op på i dag? Vi nåede jo 40 minutter i fredags og øvede kun 20 minutter lørdag og søndag. Nu er jeg nået 20 minutter uden en lyd derindefra. Tror jeg går ind efter 50 minutter, så den kun giver en stigning på 10 minutter . . . . . eller skal jeg lade gå, til jeg hører lidt uro derindeffra:?: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 6, 2009 Cleo er jo ikke nået så langt, så det ville være en total ommer efter tre dage med MOAR:mrgreen: Men hyggeligt... det synes Tyson i hvert fald. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 6, 2009 Vi nåede jo 40 minutter i fredags og øvede kun 20 minutter lørdag og søndag. Nu er jeg nået 20 minutter uden en lyd derindefra. Tror jeg går ind efter 50 minutter, så den kun giver en stigning på 10 minutter . . . . . eller skal jeg lade gå, til jeg hører lidt uro derindeffra:?: Jeg synes ikke, at du skal vente på uro. Hellere komme tilbage, mens hun stadig er 100 pct. afslappet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 6, 2009 Rapporter Share Besvaret April 6, 2009 Jeg synes ikke, at du skal vente på uro. Hellere komme tilbage, mens hun stadig er 100 pct. afslappet. Det var også dét jeg var kommet frem til:mrgreen: Åh Sonja, du MÅ kende følelesen af jalouxi:?: Andre hunde kan være alene men ikke min. Folk jeg møder har ALDRIG haft problemer, min far siger med stolthed at deres lille Lucca var alene i 6 timer hér den anden dag - normalt er det kun 3 timer sådan ca hveranden dag, da de begge går hjemme. Jeg er ikke jaloux overfor nogen, som HAR kæmpet med det:blink: Dér er jeg bare stolt på deres vegne:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 6, 2009 Det var også dét jeg var kommet frem til:mrgreen: Åh Sonja, du MÅ kende følelesen af jalouxi:?: Andre hunde kan være alene men ikke min. Folk jeg møder har ALDRIG haft problemer, min far siger med stolthed at deres lille Lucca var alene i 6 timer hér den anden dag - normalt er det kun 3 timer sådan ca hveranden dag, da de begge går hjemme. Jeg er ikke jaloux overfor nogen, som HAR kæmpet med det:blink: Dér er jeg bare stolt på deres vegne:5up: Åh ja, jeg kender det! Jeg følte mig fx pænt bitter på deluxious, da hun i går skrev, at deres nye lapp-hvalp havde været alene i 1 1/2 time og ikke engang havde gidet at rejse sig, da de kom hjem. Altså, jeg er selvfølgelig glad på deres vegne, men det føles sgu også lidt unfair. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 6, 2009 Rapporter Share Besvaret April 6, 2009 Åh ja, jeg kender det! Jeg følte mig fx pænt bitter på deluxious, da hun i går skrev, at deres nye lapp-hvalp havde været alene i 1 1/2 time og ikke engang havde gidet at rejse sig, da de kom hjem. Altså, jeg er selvfølgelig glad på deres vegne, men det føles sgu også lidt unfair. :blink: Tak, så er jeg ikke helt alene om den følelse. Tænkte nok, at jeg kunne regne med dig:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret April 6, 2009 Rapporter Share Besvaret April 6, 2009 Det var også dét jeg var kommet frem til:mrgreen: Åh Sonja, du MÅ kende følelesen af jalouxi:?: Andre hunde kan være alene men ikke min. Folk jeg møder har ALDRIG haft problemer, min far siger med stolthed at deres lille Lucca var alene i 6 timer hér den anden dag - normalt er det kun 3 timer sådan ca hveranden dag, da de begge går hjemme. Jeg er ikke jaloux overfor nogen, som HAR kæmpet med det:blink: Dér er jeg bare stolt på deres vegne:5up: Åh ja, jeg kender det! Jeg følte mig fx pænt bitter på deluxious, da hun i går skrev, at deres nye lapp-hvalp havde været alene i 1 1/2 time og ikke engang havde gidet at rejse sig, da de kom hjem. Altså, jeg er selvfølgelig glad på deres vegne, men det føles sgu også lidt unfair. :blink: Count me in Det er mine absolutte hade-ting.... "Jeg har bare aaaaaaldrig haft alene-problemer med min hund".... Og jeg er også meget misundelig på Deluxious... Tænk hvis Pero havde været sådan -så havde hvalpetiden jo været en fest!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 6, 2009 Rapporter Share Besvaret April 6, 2009 Count me in Det er mine absolutte hade-ting.... "Jeg har bare aaaaaaldrig haft alene-problemer med min hund".... Og jeg er også meget misundelig på Deluxious... Tænk hvis Pero havde været sådan -så havde hvalpetiden jo været en fest!! Hehe ja Jeg er begyndt at sige til folk at hun har seperationsangst Det forstår folk bedre som et problem end alene-hjemme-problemer :-/ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 7, 2009 I dag havde jeg det nogenlunde, så jeg trænede alene-hjemme efter tre dages pause. Det gik ok, men... jeg tror alligevel, at det har påvirket Tyson med så mange "fridage". På aftenturen havde han lidt dårlig mave. Det behøver selvfølgelig ikke at skyldes utryghed/angst, men jeg kan ikke komme i tanke om noget, han har spist, der skulle kunne give ham dårlig mave. Og så har han nogle gange her til aften fået et "flip", hvor han pludselig virker overkørt og kravler hektisk rundt på mig, kysser mig og vil nusses, som om jeg lige har været væk. Nu er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skal tage 4 timer og 50 minutter igen i morgen, eller om jeg skal gå ned på 4 timer og 40 minutter. :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMette09 Besvaret April 7, 2009 Rapporter Share Besvaret April 7, 2009 Held og lykke:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret April 7, 2009 Rapporter Share Besvaret April 7, 2009 I dag havde jeg det nogenlunde, så jeg trænede alene-hjemme efter tre dages pause. Det gik ok, men... jeg tror alligevel, at det har påvirket Tyson med så mange "fridage". På aftenturen havde han lidt dårlig mave. Det behøver selvfølgelig ikke at skyldes utryghed/angst, men jeg kan ikke komme i tanke om noget, han har spist, der skulle kunne give ham dårlig mave. Og så har han nogle gange her til aften fået et "flip", hvor han pludselig virker overkørt og kravler hektisk rundt på mig, kysser mig og vil nusses, som om jeg lige har været væk. Nu er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skal tage 4 timer og 50 minutter igen i morgen, eller om jeg skal gå ned på 4 timer og 40 minutter. :hmm: Kan hans opkørthed ikke bare være afløb for noget overskuds energi :hmm: Jeg gætter på, at der måske ikke er sket så meget for ham, i de dage du har været skidt tilpas, og så skulle han altså lige have afløb Selv gamle Lucki kunne få "hvalpeflip", hvis han af en eller anden grund ikke havde fået den vanlige mængde opmærksomhed i et par dage, så måske er Tyson ligedan :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Deaddollface Besvaret April 7, 2009 Rapporter Share Besvaret April 7, 2009 Så nåede vi 2 timer og 15 minutter.. Hvis jeg går fra ham, når han er træt er det som sagt intet problem, men hvis han er frisk er det lidt sværere.. Men, han piver i de første 10-15 sekunder, og så stopper han og slapper af, ligesom når han er træt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret April 7, 2009 Rapporter Share Besvaret April 7, 2009 Så nåede vi 2 timer og 15 minutter.. Hvis jeg går fra ham, når han er træt er det som sagt intet problem, men hvis han er frisk er det lidt sværere.. Men, han piver i de første 10-15 sekunder, og så stopper han og slapper af, ligesom når han er træt.. Det bedste ville være at han slet ikke pev når du forlader ham. Faktisk lyder det præcis som Pero, da han var på Cupcakes alder. Han pev nogle enkelte gange når vi gik, men lagde sig derefter til at sove. Men pludselig en dag stoppede piveriet ikke, men eskalerede til at blive en vedvarende gøen... Og så havde vi virkelig det store problem... Jeg tror ikke Cupcake er som Pero, men jeg vil alligevel lige advare dig lidt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret April 8, 2009 Rapporter Share Besvaret April 8, 2009 Nu er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skal tage 4 timer og 50 minutter igen i morgen, eller om jeg skal gå ned på 4 timer og 40 minutter. :hmm: Jeg tænker lidt om det ville værer total set back at gører det på 2 timer? Nu ved jeg godt der er forskel på vores situationer.........men med Aslan, feks her efter påske, der har jeg taget to ferie dage, hvor den ene er at han vender sige til at man slapper af og gerne sover i sin kurv, og på anden dagen er han så alene i 2-3 timer. Sådan at det bliver en mild overgang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret April 8, 2009 Rapporter Share Besvaret April 8, 2009 Jeg har krise, manden har været på arbejde, kun 8-12 denne uge, Petrine er fuldstændigt klistret, plejer at kunne ligge på gulvet men vil ligge på skødet hele tiden, piver og er ked af det. Uf - må have fat i ham manden og belære ham om træning, tror nogen ikke har trænet som de fik besked på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 8, 2009 Kan hans opkørthed ikke bare være afløb for noget overskuds energi :hmm: Jeg gætter på, at der måske ikke er sket så meget for ham, i de dage du har været skidt tilpas, og så skulle han altså lige have afløb Selv gamle Lucki kunne få "hvalpeflip", hvis han af en eller anden grund ikke havde fået den vanlige mængde opmærksomhed i et par dage, så måske er Tyson ligedan :hmm: Faktisk er han blevet aktiveret rimelig meget, selvom jeg har været syg. Lørdag tog min mor ham hele dagen, og hun havde ham med i kolonihaven, og bagefter gik hun næsten to timer med ham i Valbyparken. Søndag skrabede jeg mig sammen til at tage i Søndermarken (fritløbsområde) med ham til småhundetræf, hvor han legede med sin veninde Lumi, og om aftenen gik jeg også en god tur med ham, selvom jeg havde det skidt. Mandag gik min mor en lang middagstur med ham, og om aftenen tog jeg til agility med ham. Og i går, inden jeg lod ham være alene, havde vi været en lang tur på stranden, hvor han rigtig fik spænet rundt. Jeg har også lavet lidt træning og problemløsning med ham alle dagene, selvom jeg har været syg, så jeg tror ikke, at det er overskudsenergi. Det er nok snarere en reaktion på at have haft mor hjemme at hygge/putte med hele dagen så mange dage i træk. Jeg kom dog i tanke om, at fjollehunden drak saltvand på strandturen i går, så det var nok grunden til den dårlige mave (som alle, der har læst "Marley and me" ved, sætter saltvand gang i tarmsystemet ). Så dét behøver jeg nok i det mindste ikke at bekymre mig om. Jeg tænker lidt om det ville værer total set back at gører det på 2 timer? Nu ved jeg godt der er forskel på vores situationer.........men med Aslan, feks her efter påske, der har jeg taget to ferie dage, hvor den ene er at han vender sige til at man slapper af og gerne sover i sin kurv, og på anden dagen er han så alene i 2-3 timer. Sådan at det bliver en mild overgang. Det burde jeg måske have gjort i går, men jeg kunne i forvejen næsten ike holde ud at have mistet tre dages træning (havde jo regnet med rigtig at rykke her i påskeferien), så... og jeg tror altså også, at jeg prøver med 4 timer og 50 minutter i dag og ser, om det går. Lige nu sidder jeg hos min mor, mens han er alene hjemme, så kryds fingre. Jeg skal snart have snakket med adfærdsbehandleren for at høre, hvad jeg gør, når vi når de forjættede seks timer. Hvor mange gange jeg skal træne seks timer, for at det sidder ordentlig fast. Hvor ofte jeg skal forlade ham, for at træningen holdes ved lige. Hvor tit jeg skal gå i hele seks timer, for at han bliver ved med at være ok med det tidsrum. Osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret April 8, 2009 Rapporter Share Besvaret April 8, 2009 Faktisk er han blevet aktiveret rimelig meget, selvom jeg har været syg. Lørdag tog min mor ham hele dagen, og hun havde ham med i kolonihaven, og bagefter gik hun næsten to timer med ham i Valbyparken. Søndag skrabede jeg mig sammen til at tage i Søndermarken (fritløbsområde) med ham til småhundetræf, hvor han legede med sin veninde Lumi, og om aftenen gik jeg også en god tur med ham, selvom jeg havde det skidt. Mandag gik min mor en lang middagstur med ham, og om aftenen tog jeg til agility med ham. Og i går, inden jeg lod ham være alene, havde vi været en lang tur på stranden, hvor han rigtig fik spænet rundt. Jeg har også lavet lidt træning og problemløsning med ham alle dagene, selvom jeg har været syg, så jeg tror ikke, at det er overskudsenergi. Det er nok snarere en reaktion på at have haft mor hjemme at hygge/putte med hele dagen så mange dage i træk. Jeg kom dog i tanke om, at fjollehunden drak saltvand på strandturen i går, så det var nok grunden til den dårlige mave (som alle, der har læst "Marley and me" ved, sætter saltvand gang i tarmsystemet ). Så dét behøver jeg nok i det mindste ikke at bekymre mig om. Det burde jeg måske have gjort i går, men jeg kunne i forvejen næsten ike holde ud at have mistet tre dages træning (havde jo regnet med rigtig at rykke her i påskeferien), så... og jeg tror altså også, at jeg prøver med 4 timer og 50 minutter i dag og ser, om det går. Lige nu sidder jeg hos min mor, mens han er alene hjemme, så kryds fingre. Jeg skal snart have snakket med adfærdsbehandleren for at høre, hvad jeg gør, når vi når de forjættede seks timer. Hvor mange gange jeg skal træne seks timer, for at det sidder ordentlig fast. Hvor ofte jeg skal forlade ham, for at træningen holdes ved lige. Hvor tit jeg skal gå i hele seks timer, for at han bliver ved med at være ok med det tidsrum. Osv. Sikke en masse bettemanden har oplevet, mens du har været dårlig Du må gerne passe Jacki næste gang, du bliver syg Tror, hun vil sætte pris på al den aktivering :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 8, 2009 Sikke en masse bettemanden har oplevet, mens du har været dårlig Du må gerne passe Jacki næste gang, du bliver syg Tror, hun vil sætte pris på al den aktivering :blink: Du sender hende bare hjem til mig. :blink: Gudskelov for min mor, ellers var han ikke blevet aktiveret lige så meget. Men jeg går så dårlig samvittighed, hvis han skal lide under, at jeg er syg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Deaddollface Besvaret April 8, 2009 Rapporter Share Besvaret April 8, 2009 Det bedste ville være at han slet ikke pev når du forlader ham.Faktisk lyder det præcis som Pero, da han var på Cupcakes alder. Han pev nogle enkelte gange når vi gik, men lagde sig derefter til at sove. Men pludselig en dag stoppede piveriet ikke, men eskalerede til at blive en vedvarende gøen... Og så havde vi virkelig det store problem... Jeg tror ikke Cupcake er som Pero, men jeg vil alligevel lige advare dig lidt... Hmm, tak for advarsel.. Kunne være jeg skulle .. Ja, hvad skal jeg egentlig? Der vil jo komme tider, hvor man er nødt til at tage på arbejde/i skole, hvor han er frisk?.. Selvom man har leget og gået tur med ham inden..? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMette09 Besvaret April 8, 2009 Rapporter Share Besvaret April 8, 2009 Hvor er det flot, at du tog fri fra arbejde i 2 måneder! Der er bare nogle rigtig gode dyrevenner herinde, hvor er det dejligt. Og meget opmuntrende at høre, at Lua er blevet dygtig til at være alene hjemme. Det giver mig tro på, at Tyson nok også skal lære det. Jeg tror, at det er rigtig godt at få en adfærdsbehandler på, så man får en plan, der er skræddersyet til ens hund. For det der virker for den ene, virker jo ikke nødvendigvis for den anden. Der er jo forskel på hunde og forskellige grunde til, at de har alene-hjemme-problemer. Tillykke med Lua - og godt gået. :5up: Enig:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 8, 2009 Der var heldigvis ingen problemer med alene-hjemme-træningen i dag. Jeg havde givet ham en frossen aktivitetsbold med peanutbutter, da jeg gik. Tidligere ville han jo ikke spise noget, når han var alene, men nu er han begyndt gerne at ville spise et frossent marvben med lever og tørfodder. Han får det ikke hver gang, men når han er alene om aftenen og derfor først får sin aftensmad meget sent, plejer at give ham et. I dag prøvede jeg så at give ham aktivitetsbolden, og det var helt sikkert et hit. :5up: Da jeg kom hjem, fik jeg en glad velkomst, men så gik han ellers mest op i, at jeg hjalp ham med at presse det sidste peanutbutter ud, der sad så langt inde, at han ikke selv kunne slikke/presse det ud. Normalt tigger ham om kæl, når jeg kommer hjem, men peanutbutter trumfer åbenbart nus med mor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret April 9, 2009 Rapporter Share Besvaret April 9, 2009 Da jeg kom hjem, fik jeg en glad velkomst, men så gik han ellers mest op i, at jeg hjalp ham med at presse det sidste peanutbutter ud, der sad så langt inde, at han ikke selv kunne slikke/presse det ud. Normalt tigger ham om kæl, når jeg kommer hjem, men peanutbutter trumfer åbenbart nus med mor. Hvor er det bare dejlig læsning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Deaddollface Besvaret April 9, 2009 Rapporter Share Besvaret April 9, 2009 Mht. til Cupcakes alene hjemme er jeg en kende forvirret.. Det gik så super godt, og sidst kom vi op på 2 timer og ca. 3 kvarter.. Idag ville jeg så tage 3 timer.. Han pev i 5 sekunder, efter jeg var gået, også selvom han var stille og rolig og træt.. Hmm.. Han stoppede da efter de 5 sekunder.. Og jeg gik væk fra døren.. Da jeg kom tilbage efter de 3 timer, var han vågen, og virkede frisk.. Han virkede ikke stille og rolig som han har gjort de andre gange, og han pev da jeg kom ind til ham.. Og så havde han bidt i min pbevaringskasse.. Nogle gange er han bare dygtig til at være alene, andre gange ikke.. :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 9, 2009 Mht. til Cupcakes alene hjemme er jeg en kende forvirret.. Det gik så super godt, og sidst kom vi op på 2 timer og ca. 3 kvarter.. Idag ville jeg så tage 3 timer.. Han pev i 5 sekunder, efter jeg var gået, også selvom han var stille og rolig og træt.. Hmm.. Han stoppede da efter de 5 sekunder.. Og jeg gik væk fra døren.. Da jeg kom tilbage efter de 3 timer, var han vågen, og virkede frisk.. Han virkede ikke stille og rolig som han har gjort de andre gange, og han pev da jeg kom ind til ham.. Og så havde han bidt i min pbevaringskasse.. Nogle gange er han bare dygtig til at være alene, andre gange ikke.. :hmm: Jeg tror måske, at du skal passe på med at gå for hurtigt frem, selvom det går godt meget af tiden? Det er jo svært at sige, når man ikke kender Cupcake og ikke ved, hvad der sker i hans hoved. Jeg tænker bare, at det ville være ærgerligt at forcere træningen, og så ende med at måtte starte forfra, fordi det blev for meget for det lille myr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 9, 2009 For øvrigt: 5 timer, one to go! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts